Įsakymas netenka galios 2019-07-01:
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas
Nr. 1-167, 2019-06-06, paskelbta TAR 2019-06-13, i. k. 2019-09600
Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2016 m. kovo 8 d. įsakymo Nr. 1-83 „Dėl Skundų nagrinėjimo Valstybinėje energetikos inspekcijoje prie Energetikos ministerijos taisyklių patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios
Suvestinė redakcija nuo 2017-04-01 iki 2019-06-30
Įsakymas paskelbtas: TAR 2016-03-09, i. k. 2016-04429
LIETUVOS RESPUBLIKOS ENERGETIKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL SKUNDŲ NAGRINĖJIMO VALSTYBINĖJE ENERGETIKOS INSPEKCIJOJE
PRIE ENERGETIKOS MINISTERIJOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2016 m. kovo 8 d. Nr. 1-83
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo 341 straipsnio 4 dalimi, t v i r t i n u Skundų nagrinėjimo Valstybinėje energetikos inspekcijoje prie Energetikos ministerijos taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos energetikos ministro
2016 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. 1-83
SKUNDŲ NAGRINĖJIMO VALSTYBINĖJE ENERGETIKOS INSPEKCIJOJE
PRIE ENERGETIKOS MINISTERIJOS TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Skundų nagrinėjimo Valstybinėje energetikos inspekcijoje prie Energetikos ministerijos taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja skundų dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių techninės saugos, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, dėl prisijungimo prie energetikos objektų ar įrenginių, atsijungimo nuo jų techninių sąlygų ir kitų teisės aktuose nustatytų reguliuojamos energetikos veiklos reikalavimų laikymosi nagrinėjimą Valstybinėje energetikos inspekcijoje prie Energetikos ministerijos (toliau – VEI).
2. VEI valstybės tarnautojai, nagrinėdami skundus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos energetikos įstatymu, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatymu, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatymu, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatymu, kitais energetikos sektoriaus teisės aktais bei pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, efektyvumo, tarnybinio bendradarbiavimo, subsidiarumo, „vieno langelio“, lygiateisiškumo, skaidrumo ir atsakomybės už priimtus sprendimus principais.
3. Nagrinėjant skundus, šių Taisyklių nuostatos taikomos tiek, kiek tų klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai. Tuo atveju, jeigu atsiranda prieštaravimas tarp šių Taisyklių ir Lietuvos Respublikos įstatymų ar jų pagrindu priimtų kitų teisės aktų, taikomos Lietuvos Respublikos įstatymų ar jų pagrindu priimtų teisės aktų nuostatos.
4. Skundai dėl VEI veiksmais, neveikimu ar administraciniais sprendimais galimai padaryto asmens, nurodyto skunde, teisių ar teisėtų interesų pažeidimo nagrinėjami Viešojo administravimo įstatymo trečiajame skirsnyje nustatyta tvarka.
5. Asmenų prašymai, nesusiję su teisių ar teisėtų interesų pažeidimu, prašant priimti individualų administracinį aktą, išduoti dokumentą ar atlikti kitus administracinius veiksmus, nagrinėjami pagal Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22d. nutarimu Nr. 875.
6. Neteko galios nuo 2017-04-01
Punkto naikinimas:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
7. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip nurodyta Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme, kituose energetikos sektoriaus teisės aktuose.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
II SKYRIUS
SKUNDŲ PATEIKIMAS, SKUNDO FORMOS IR TURINIO REIKALAVIMAI
8. Skundai VEI siunčiami paštu, elektroniniais ryšiais ar pateikiami asmeniškai. Elektroniniais ryšiais siunčiamas skundas turi būti patvirtintas elektroniniu parašu.
9. Skundų priėmimo vietos adresas ir telefonų numeriai bei elektroninio pašto adresai skelbiami VEI interneto svetainėje www.vei.lt. Skundai nurodytoje vietoje priimami darbo dienomis VEI darbo valandomis. VEI taip pat skelbia apie papildomas skundų priėmimo valandas, kai galima kreiptis VEI ne darbo laiku.
11. Fizinis ar juridinis asmuo, arba asmenų grupė (toliau – pareiškėjas), kreipdamasis į VEI, pateikia:
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
12. VEI pateiktame skunde (rekomenduojama skundo forma priede) turi būti nurodyta:
12.2. pareiškėjo vardas ir pavardė (pavadinimas), gyvenamoji vieta (buveinė), taip pat įgalioto asmens, jei jis yra, vardas, pavardė, adresas ir kontaktiniai duomenys (telefono numeris, elektroninio pašto adresas);
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
12.7. informacija, ar tų pačių šalių skundas dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra nagrinėjamas ar nebuvo išnagrinėtas VEI ar kitoje skundus nagrinėjančioje institucijoje;
13. Skundas turi būti išsamus ir konkretus, teisių ar teisėtų interesų pažeidimas turi būti nurodytas glaustai ir aiškiai, tiksliai suformuluotas reikalavimas pagal VEI suteiktą kompetenciją.
14. Skundą pasirašo pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu skundą pasirašo įgaliotas asmuo, prie pateikiamo skundo pridedamas įgaliojimas ar kitas dokumentas, patvirtinantis jo įgaliojimus, arba nurodomas elektroninio įgaliojimo identifikavimo kodas ir fizinio asmens kodas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
15. Skundas turi būti surašytas valstybine kalba arba turėti įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą vertimą į valstybinę kalbą, išskyrus atvejus, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais į VEI raštu kreipiasi užsienio valstybės institucija ar tarptautinė organizacija.
16. Pareiškėjas ir kiti suinteresuoti asmenys, pateikdami dokumentus VEI privalo nurodyti, kurie duomenys sudaro valstybės, tarnybos, komercinę, banko, profesinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį ir kurių duomenų konfidencialumas turi būti užtikrintas. VEI gali nepripažinti jai pateiktos informacijos konfidencialia, jeigu teisės aktai nustato, kad tokia informacija nėra laikoma konfidencialia.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
17. Jeigu pateiktas skundas neatitinka Taisyklių 12 - 15 punktų reikalavimų arba VEI mano, jog būtina patikslinti skundo esmę ar skundo reikalavimus, pateikti papildomus dokumentus ar duomenis, VEI raštu informuoja pareiškėją apie šalintinus skundo trūkumus ir nustato ne trumpesnį kaip 7 darbo dienų terminą jiems pašalinti.
III SKYRIUS
SKUNDO PRIĖMIMAS
19. Visi skundai, gauti paštu, elektroniniais ryšiais, pateikti asmeniškai ar persiųsti kitų institucijų, jų gavimo dieną priimami ir registruojami gautų skundų registre, skundui suteikiamas numeris: ant priimto skundo pirmo lapo dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma priėmimo data ir registracijos numeris.
20. Pateikto skundo priėmimo faktas patvirtinamas raštu, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo skundo užregistravimo dienos siunčiant skundo priėmimo faktą patvirtinančią Pažymą apie priimtą skundą.
21. Pažymą apie priimtą skundą pareiškėjui išsiunčia VEI Bendrųjų reikalų skyriaus specialistas, atsakingas už skundo priėmimą.
22. Kai asmens skundas pateikiamas ar pavedamas nagrinėti VEI teritoriniam skyriui, Pažymą apie priimtą skundą pareiškėjui išsiunčia VEI teritorinio skyriaus specialistas, atsakingas už skundo priėmimą, pažymoje nurodydamas, kuriam VEI skyriui ir specialistui yra pavesta nagrinėti skundą.
23. Kai pareiškėjas skundą pateikia asmeniškai, jo skundo antrame egzemplioriuje (kopijoje) dedamas registracijos spaudas su priėmimo data ir registracijos numeriu.
24. VEI valstybės tarnautojai, gavę skundus elektroniniais ryšiais, nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, privalo skundus perduoti registruoti VEI ar VEI teritorinio skyriaus specialistui, atsakingam už skundo priėmimą.
IV SKYRIUS
ATSISAKYMAS NAGRINĖTI SKUNDĄ
26. VEI atsisako nagrinėti skundą jeigu:
26.1. pagal kompetenciją negali priimti administracinės procedūros sprendimo dėl skunde išdėstyto klausimo ir jo nenagrinėja, tuomet VEI ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos persiunčia jį kompetentingam viešojo administravimo subjektui, ir apie tai raštu praneša pareiškėjui. Jeigu nėra kito viešojo administravimo subjekto, kuriam galėtų perduoti skundą nagrinėti pagal kompetenciją, VEI ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos apie tai raštu praneša pareiškėjui paaiškindama jo skundo nenagrinėjimo priežastis;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
26.2. skunde nėra nurodyta asmens vardo ir pavardės ar pavadinimo, adreso arba kitų kontaktinių duomenų ir nėra galimybės kitaip identifikuoti skundą pateikusį asmenį;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
26.3. nuo skunde nurodytų pažeidimų paaiškėjimo dienos iki skundo padavimo dienos yra praėję daugiau kaip 6 mėnesiai;
26.5. paaiškėja, kad tuo pačiu klausimu VEI arba kitas kompetentingas viešojo administravimo subjektas jau yra pateikęs atsakymą arba priėmęs sprendimą ir pareiškėjas nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių abejoti ankstesnio atsakymo pagrįstumu ar ginčyti viešojo administravimo subjekto priimtą sprendimą;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
26.6. skundas, teikiamas raštu tiesiogiai ar atsiųstas paštu, arba elektroniniu paštu atsiųsta skundo skaitmeninė kopija, yra nepasirašytas ir nėra galimybės kitaip patikrinti skundo autentiškumo;
Papildyta papunkčiu:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
26.7. skundas grindžiamas akivaizdžiai tikrovės neatitinkančiais faktais arba jeigu jo turinys nekonkretus ir nesuprantamas ir dėl to VEI negali tokio skundo išnagrinėti.
Papildyta papunkčiu:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
27. Apie VEI sprendimą atsisakyti nagrinėti skundą pareiškėjui turi būti pranešta ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pareiškėjo skundo gavimo, išskyrus atvejus, kai skunde nenurodyta jokių pareiškėjo kontaktinių duomenų. VEI sprendimą atsisakyti nagrinėti skundą priima ir pasirašo VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo, kuriam yra pavesta priimti sprendimą. VEI sprendimas atsisakyti nagrinėti skundą turi būti motyvuotas, jame turi būti nurodytas skundo nagrinėjimo atsisakymo pagrindas.
V SKYRIUS
PASIRENGIMAS NAGRINĖTI SKUNDĄ
29. Dėl skundo, adresuoto keliems viešojo administravimo subjektams ir priklausančio kelių viešojo administravimo subjektų kompetencijai, skundo nagrinėjimo procedūrą pradeda ir skundo nagrinėjimą organizuoja pirmasis skunde nurodytas viešojo administravimo subjektas. Kiti skundo nagrinėjimo procedūroje dalyvaujantys viešojo administravimo subjektai privalo per 10 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos pateikti pagal kompetenciją savo pasiūlymus dėl skundo sprendimo administracinę procedūrą pradėjusiam viešojo administravimo subjektui.
30. Draudžiama persiųsti ar perduoti skundą nagrinėti VEI skyriui ar teritoriniam skyriui arba perduoti nagrinėti VEI valstybės tarnautojui, kurių veiksmai yra skundžiami.
31. Nagrinėjantis skundą VEI valstybės tarnautojas pats nusišalina nuo šio skundo nagrinėjimo įteikdamas tarnybinį pranešimą tiesioginiam vadovui arba turi būti nušalintas VEI viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu, jeigu:
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
31.1. VEI valstybės tarnautojas yra pareiškėjo artimasis giminaitis (kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse), svainis ar sugyventinis, įstatymų nustatyta tvarka įregistravęs partnerystę;
32. Sprendimą dėl VEI valstybės tarnautojo nušalinimo nuo dalyvavimo skundo nagrinėjimo procedūroje priima VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo. Sprendimą dėl VEI viršininko nusišalinimo nuo dalyvavimo skundo nagrinėjimo procedūroje priima jis pats arba jį į pareigas priėmęs asmuo.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
VI SKYRIUS
SKUNDO NAGRINĖJIMAS
35. Skundas turi būti išnagrinėtas ir sprendimas priimtas per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą skundas negali būti išnagrinėtas, VEI viršininko ar jo įgalioto asmens sprendimu skundo nagrinėjimas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų, skaičiuojant nuo sekančios darbo dienos, kada pasibaigė 20 darbo dienų nagrinėjimo terminas. Pareiškėjui apie skundo nagrinėjimo termino pratęsimą pranešama raštu per 2 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti skundo nagrinėjimo terminą priėmimo dienos ir nurodomos pratęsimo priežastys.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
36. Skundų nagrinėjimo kalba – valstybinė lietuvių kalba, kai pareiškėjas ar kiti suinteresuoti asmenys nemoka ar nesupranta lietuvių kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti savo minčių, skundo nagrinėjimo procedūroje tikrinant faktinius duomenis vietoje ar apklausiant kai siekiama išsiaiškinti klausimo esmę ir su juos susijusias aplinkybes, turi dalyvauti vertėjas. Vertėją pakviečia VEI arba pareiškėjas savo iniciatyva.
37. Neteko galios nuo 2017-04-01
Punkto naikinimas:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
38. Pareiškėjas turi teisę:
38.7. raštu atsisakyti skundo ir prašyti VEI skundo nagrinėjimą nutraukti. Rašytiniame prašyme turi būti nurodyta, kad pareiškėjui yra žinomos skundo atsisakymo pasekmės;
38.10. turėti įgaliotą asmenį.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
39. Pareiškėjas privalo:
39.3. raštu informuoti VEI apie savo adreso pasikeitimą skundo nagrinėjimo metu. Nesant informacijos apie pareiškėjo adreso pasikeitimą, sprendimas išnagrinėjus skundą siunčiamas paskutiniu VEI žinomu adresu arba oficialiai deklaruotu gyvenamosios vietos, buveinės adresu ir laikoma, kad sprendimas įteiktas tinkamai.
40. VEI turi teisę:
40.2. sujungti kelių VEI žinioje esančių to paties pareiškėjo dėl to paties dalyko skundų nagrinėjimą, jeigu, VEI nuomone, skundų nagrinėjimą sujungus, jie bus išnagrinėti greičiau ir efektyviau;
40.3. gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų skundui nagrinėti reikalingą informaciją ar kitokią pagalbą;
40.4. prašyti pareiškėjo patikslinti skundo esmę ar reikalavimus, pateikti skunde išdėstytas aplinkybes patvirtinančius dokumentus (kopijas);
40.6. prieš priimant sprendimą paprašyti pateikti dokumentus ir paaiškinimus, apklausti pareiškėją, kitus suinteresuotus asmenis, siekiant išsiaiškinti skundo esmę ir su juo susijusias aplinkybes;
40.8. pagal VEI kompetenciją įpareigoti skundžiamą asmenį, dėl kurio veiksmų ar neveikimo yra pateiktas skundas, pašalinti pažeidimus, priežastis ir sąlygas, pažeidžiančius pareiškėjo teises ar teisėtus interesus;
41. VEI privalo:
41.2. pareiškėjui atsakyti į visus skunde iškeltus klausimus; neatsakius nors į vieną iš keliamų klausimų, nurodyti priežastis, dėl kurių nebuvo galima priimti sprendimo tuo klausimu;
41.3. neatskleisti valstybės, tarnybos ir komercinių paslapčių, informacijos apie privatų asmens gyvenimą, taip pat bet kokios kitos informacijos, pripažintos konfidencialia;
42. Dokumentų ir informacijos, reikalingų skundo nagrinėjimui, reikalavimas iš pareiškėjo turi būti teisėtas ir motyvuotas. VEI gali reikalauti tik tų dokumentų ir informacijos, kurių nėra valstybės registruose ar kitose valstybės ar savivaldybių informacinėse sistemose, išskyrus atvejus, kai tokius dokumentus ir informaciją privaloma pateikti pagal įstatymus. Dokumentams ir informacijai pateikti turi būti nustatytas konkretus terminas. Pakartotinai reikalauti dokumentų ir informacijos iš pareiškėjo galima tik išimtiniais atvejais ir tinkamai motyvuojant šių dokumentų ir informacijos būtinumą.
43. Skundo nagrinėjimui reikalingą informaciją, kurią turi VEI arba kuri yra valstybės registruose ar kitose valstybės ar savivaldybių informacinėse sistemose, turi surinkti VEI.
44. VEI gali kreiptis į asmenį, veikiantį energetikos srityje (energijos skirstymo operatorius, pastato šildymo ir karšto vandens sistemos prižiūrėtojas, daugiabučio namo bendrojo naudojimo objektų valdytojas ir kiti) prašydama per nustatytą terminą pateikti paaiškinimus ar kitą susijusią informaciją dėl pareiškėjo skunde išdėstytų teisių ar teisėtų interesų pažeidimo ir nurodyto reikalavimo.
45. Jeigu pareiškėjas nusprendžia pakeisti savo kreipimosi dalyką (reikalavimą) arba pagrindą (aplinkybes, kuriomis grindžia savo reikalavimą), šių Taisyklių 35 punkte nustatytas terminas pradedamas skaičiuoti iš naujo nuo pakeisto skundo VEI gavimo dienos.
46. Prireikus VEI gali faktinius duomenis patikrinti vietoje. Pareiškėjui ir suinteresuotiems asmenims turi būti pranešta apie patikrinimo laiką, kad jie galėtų, jei pageidauja, dalyvauti tikrinant faktinius duomenis vietoje. Jeigu šio patikrinimo metu gali būti paskelbta informacija, kuri pagal įstatymus negali būti vieša, pareiškėjui ir suinteresuotiems asmenims sudaroma galimybė susipažinti su faktinių duomenų patikrinimo vietoje rezultatais. Žodiniai paaiškinimai ir patikrinimo vietoje metu nustatyti faktiniai duomenys turi būti užfiksuoti patikrinimo akte ir šis aktas tikrintojų pasirašytas. Rašytiniai paaiškinimai pridedami prie patikrinimo akto.
VII SKYRIUS
SKUNDO NAGRINĖJIMO SUSTABDYMAS
48. VEI sustabdo skundo nagrinėjimą ir skundo nagrinėjimo terminus jeigu:
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
48.2. VEI priimtas skundo išnagrinėjimo sprendimas gali pakeisti skundo nagrinėjime nedalyvaujančių asmenų teisinį statusą. Šiems asmenims raštu per 3 darbo dienas nuo skundo nagrinėjimo sustabdymo dienos pranešama apie teisę dalyvauti skundo nagrinėjime. Kai šie asmenys pareiškia norą dalyvauti skundo nagrinėjime arba raštu atsisako joje dalyvauti arba jeigu per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie teisę dalyvauti skundo nagrinėjime išsiuntimo dienos negautas jų atsakymas dėl dalyvavimo, skundo nagrinėjimas atnaujinamas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
49. VEI sprendimas sustabdyti skundo nagrinėjimą turi būti priimtas ir apie tai raštu, nurodant sustabdymo pagrindą, pranešta pareiškėjui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo sustabdyti skundo nagrinėjimą priėmimo. VEI sprendimą sustabdyti skundo nagrinėjimą priima ir pasirašo VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
50. Skundo nagrinėjimas ir jam nustatyti nagrinėjimo terminai atnaujinami pašalinus ar išnykus aplinkybėms, dėl kurių jis buvo sustabdytas pareiškėjo prašymu arba VEI iniciatyva. Atnaujintas skundo nagrinėjimas vykdomas pagal bendruosius Taisyklėse nustatytus reikalavimus.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
51. Apie skundo nagrinėjimo atnaujinimą pareiškėjas informuojamas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo atnaujinti skundo nagrinėjimą priėmimo.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
VIII SKYRIUS
SKUNDO NAGRINĖJIMO NUTRAUKIMAS
52. VEI nutraukia skundo nagrinėjimą jeigu:
52.1. pradėjus nagrinėti skundą paaiškėja, kad pagal kompetenciją VEI negali priimti administracinės procedūros sprendimo dėl skunde išdėstyto klausimo arba tuo pačiu klausimu teismas jau yra priėmęs sprendimą arba VEI yra priėmusi administracinės procedūros sprendimą ir asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, taip pat jei skundą tuo pačiu klausimu pradėjo nagrinėti ir teismas;
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
52.3. pareiškėjas atsisako atvykti į apklausą (kai ji būtina), neteikia skundui nagrinėti reikalingų paaiškinimų, be kurių neįmanoma išnagrinėti skundo;
53. VEI sprendimas nutraukti skundo nagrinėjimą turi būti priimtas ir apie tai raštu pranešta pareiškėjui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo skundo nagrinėjimo nutraukimo dienos, nurodant skundo nagrinėjimo nutraukimo pagrindą. VEI sprendimą nutraukti skundo nagrinėjimą priima ir pasirašo VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
IX SKYRIUS
SPRENDIMAS IŠNAGRINĖJUS SKUNDĄ
56. VEI sprendimą priima atsižvelgdama į skundo nagrinėjimo metu nustatytas aplinkybes, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais ir teisės principais.
57. Išnagrinėjus skundą, sprendime turi būti nurodyta:
58. Išnagrinėto skundo sprendimas rengiamas valstybine kalba, trimis originaliais egzemplioriais. Vienas egzempliorius įteikiamas pareiškėjui, kai atvyksta sprendimo atsiimti ar išsiunčiamas pareiškėjui, antras – įteikiamas ar išsiunčiamas skundžiamam asmeniui, trečias – lieka VEI ar VEI teritoriniame skyriuje ir saugomas Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytu saugojimo terminu.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
59. Išnagrinėto skundo sprendimą pasirašo VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo ir išnagrinėto skundo sprendimas pateikiamas pareiškėjui ir skundžiamam asmeniui per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Sprendimo kopijos pateikiamos kitiems suinteresuotiems asmenims, dalyvavusiems skundo nagrinėjime.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
60. Pareiškėjo informavimas apie VEI priimtus sprendimus dėl skundo priėmimo, duomenų tikslinimo, skundo nagrinėjimo sustabdymo, nutraukimo, atnaujinimo ir pan. vykdomas pareiškėjo nurodytu pageidaujamu būdu, o jei būdas nenurodytas – tokiu būdu, kokiu buvo gautas skundas. VEI raštai, siunčiami elektroniniu būdu, turi būti pasirašyti VEI viršininko ar jo įgalioto asmens saugiu elektroniniu parašu.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
61. Neteko galios nuo 2017-04-01
Punkto naikinimas:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
62. Neteko galios nuo 2017-04-01
Punkto naikinimas:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
63. VEI, gavusi pareiškėjo, skundžiamo asmens ar kito suinteresuoto asmens pagrįstą informaciją apie skaičiavimo, spausdinimo, faktinių duomenų neatitikimo ar kitas technines klaidas išnagrinėto skundo sprendime, privalo klaidas ištaisyti. Jeigu klaida gali turėti esminę įtaką sprendimo vykdymui, VEI viršininkas ar jo įgaliotas asmuo priima sprendimą stabdyti priimto sprendimo vykdymą iki bus ištaisytos klaidos. Ištaisyti išnagrinėto skundo sprendimo originalai pateikiami pareiškėjui ir skundžiamam asmeniui per 3 darbo dienas nuo klaidų ištaisymo dienos, o ištaisyto sprendimo kopijos pateikiamos kitiems suinteresuotiems asmenims, dalyvavusiems skundo nagrinėjime.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
X SKYRIUS
SPRENDIMO APSKUNDIMAS
64. Pareiškėjas turi teisę skųsti VEI priimtą sprendimą savo pasirinkimu administracinių ginčų komisijai arba administraciniam teismui įstatymų nustatyta tvarka.
65. Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka skundas (prašymas) administracinių ginčų komisijai turi būti paduotas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo VEI sprendimo įteikimo suinteresuotai šaliai dienos arba per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi reikalavimo įvykdymo terminas.
66. Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka skundas (prašymas) administraciniam teismui paduodamas per vieną mėnesį nuo VEI sprendimo įteikimo suinteresuotai šaliai dienos arba per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi įstatymo ar kito teisės akto nustatytas reikalavimo įvykdymo terminas.
XI SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMO KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ
67. Už VEI gautų skundų nagrinėjimo užduočių vykdymo kontrolę ir nustatytų terminų laikymąsi atsako VEI skyrių vedėjai.
68. Už pareiškėjų skundo nagrinėjimo kokybę, nustatytų terminų laikymąsi bei kitų Taisyklėse nustatytų pareigų vykdymą atsako VEI valstybės tarnautojai, nagrinėję skundą.
Skundų nagrinėjimo Valstybinėje energetikos
inspekcijoje prie Energetikos ministerijos taisyklių
1 priedas
(pareiškėjo / pareiškėjo įgalioto asmens vardas, pavardė / pavadinimas)
(pareiškėjo / pareiškėjo įgalioto asmens gyvenamoji vieta / buveinė)
(pareiškėjo telefonas / faksas / el. paštas)
Valstybinei energetikos inspekcijai
prie Energetikos ministerijos
PAREIŠKĖJO SKUNDAS
(data)
I. SKUNDŽIAMO ASMENS DUOMENYS
1. Pavadinimas / |
|
vardas, pavardė |
|
2. Adresas / |
|
buveinė |
|
|
|
3. Telefonas |
|
4. Faksas |
|
5. El. paštas |
|
II. PAREIŠKĖJO TEISIŲ AR TEISĖTŲ INTERESŲ PAŽEIDIMAS
(tinkamą langelį pažymėkite kryželiu, pažymėkite vieną ar daugiau langelių, kurie, Jūsų nuomone, atitinka Jūsų skundo esmę)
¨ dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių techninės saugos;
¨ dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių eksploatavimo;
¨ dėl energijos kokybės reikalavimų;
¨ dėl prisijungimo prie energetikos objektų ar įrenginių, atsijungimo nuo jų techninių sąlygų;
¨ dėl kitų teisės aktuose nustatytų reguliuojamos energetikos veiklos reikalavimų laikymosi.
III. SKUNDO NAGRINĖJIMUI SVARBI INFORMACIJA
1. Teisių ir teisėtų interesų pažeidimo paaiškėjimo diena (laikas) ........................................................
(nurodykite metus, mėnesį, dieną)
2. Ar tų pačių šalių skundas dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra nagrinėjamas ar nebuvo išnagrinėtas VEI ar kitoje skundus nagrinėjančioje institucijoje? Taip Ne. Jeigu taip, nurodykite institucijos pavadinimą:
3. Ar teismas nėra priėmęs sprendimo tuo pačiu klausimu? Ar yra įsigaliojęs teismo sprendimas tuo pačiu klausimu? Taip Ne. Jeigu taip, nurodykite teismo pavadinimą, teismo sprendimo datą ir numerį:
IV. PAREIŠKĖJO TEISIŲ PAŽEIDIMO APLINKYBĖS
(nurodykite konkretų skundžiamo asmens veiksmą ar neveikimą, išdėstykite skundo esmę)
Pažeidimo esmė: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ü Prireikus galite naudoti atskirą popieriaus lapą, kuris turi būti Jūsų pasirašytas.
V. PAREIŠKĖJO REIKALAVIMAI
(nurodykite reikalavimus, ko Jūs prašote Valstybinės energetikos inspekcijos)
Prašau: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VI. PRIDEDAMI DOKUMENTAI
(pridėkite dokumentus (jų kopijas), įrodančius skunde nurodytas aplinkybes)
PRIDEDAMA: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
(pareiškėjo / pareiškėjo įgalioto asmens parašas) |
|
(pareiškėjo / pareiškėjo įgalioto asmens vardas, pavardė) |
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos energetikos ministerija, Įsakymas
Nr. 1-57, 2017-02-24, paskelbta TAR 2017-03-02, i. k. 2017-03544
Dėl Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2016 m. kovo 8 d. įsakymo Nr. 1-83 „Dėl Skundų nagrinėjimo valstybinėje energetikos inspekcijoje prie energetikos ministerijos taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo