Suvestinė redakcija nuo 2025-01-01
Potvarkis paskelbtas: TAR 2024-06-28, i. k. 2024-11981
ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS
MERAS
POTVARKIS
DĖL ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMO IR MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE
2024 m. birželio 28 d. Nr. M1-348
Šilutė
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsniu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio įgyvendinimo“:
1. T v i r t i n u Asmeninės pagalbos teikimo organizavimo Šilutės rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (1 priedas).
2. T v i r t i n u Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašą (2 priedas).
3. T v i r t i n u Asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimo formą (3 priedas).
4. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Šilutės rajono savivaldybės mero 2024 m. vasario 8 d. potvarkį Nr. M1-78 „Dėl asmeninės pagalbos teikimo organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Šilutės rajono savivaldybėje“. Šilutės rajono savivaldybės mero 2024 m. kovo 25 d. potvarkį Nr. M1-157 „Dėl Šilutės rajono savivaldybės mero 2024 m. vasario 8 d. potvarkio Nr. M1-78 „Asmeninės pagalbos teikimo organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Šilutės rajono savivaldybėje“ pakeitimo“.
PATVIRTINTA
Šilutės rajono savivaldybės mero
2024 m. birželio 28 d. potvarkiu
Nr. M1-348
1 priedas
ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMO ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmeninės pagalbos teikimo organizavimo Šilutės rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmeninės pagalbos poreikio Šilutės rajono savivaldybės asmenims su negalia (toliau – asmuo) nustatymo ir vertinimo kriterijus, asmeninės pagalbos teikimo, teikimo sustabdymo, atnaujinimo, pratęsimo ir nutraukimo tvarką, asmeninio asistento funkcijas.
2. Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tikslas – atsižvelgiant į asmens individualiuosius pagalbos poreikius, suteikti jam individualią pagalbą atliekant darbus ir vykdant veiklas, kurių dėl negalios jis negali atlikti savarankiškai ir kurie būtini siekiant gyventi savarankiškai ir veikti visose gyvenimo srityse. Asmeninė pagalba negali būti teikiama tuo pačiu laiku, kai teikiamos specialiosios socialinės paslaugos.
3. Už asmeninės pagalbos teikimo organizavimą ir jos kokybės užtikrinimą atsako Šilutės savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius).
4. Asmeninę pagalbą teikia Šilutės socialinių paslaugų centras (toliau – asmeninės pagalbos teikėjas) ar, esant galimybei ir suderinus su asmeninės pagalbos teikėju, asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmens poreikius atitinkantis asmeninis asistentas, atitinkantis Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus.
5. Teisę gauti asmeninę pagalbą turi asmenys, deklaravę gyvenamąją vietą Šilutės rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) arba įtraukti į Savivaldybės gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą ir Savivaldybėje faktiškai gyvenantys asmenys, kurių funkcijos, veikla, dalyvumas dėl negalios yra apriboti (negali savarankiškai orientuotis, nuvykti iš taško A į tašką B ir (ar) tvarkyti asmeninio ir (ar) socialinio gyvenimo) ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba. Taip pat asmenys, kurie mokosi pagal formaliojo švietimo programą ne savo nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybėje, jis ar asmens atstovas turi teisę dėl asmeninės pagalbos gavimo kreiptis į savivaldybės, kurioje asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, mokosi pagal formaliojo švietimo programą, administraciją. Asmeninės pagalbos poreikis nevertinamas ir asmeninė pagalba neteikiama asmenims, kurie gauna slaugos ar paliatyviosios pagalbos paslaugas gydymo įstaigoje, arba socialines paslaugas stacionarioje socialinių paslaugų įstaigoje. Asmeninės pagalbos teikimo išlaidos padengiamos iš Savivaldybei skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų arba iš kitų lėšų Savivaldybės mero nustatyta tvarka.
6. Prioritetą gauti asmeninę pagalbą turi asmenys, kurie:
6.2. dirba arba ieško darbo, naudodamiesi Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) teikiamomis pagalbos įsidarbinant paslaugomis;
6.4. jei 6.1 ir 6.2 papunkčiuose nurodyti asmenys Aprašo III skyriaus nustatyta tvarka kreipiasi dėl pakartotinio asmeninės pagalbos poreikio vertinimo ir jiems toks poreikis buvo nustatytas, asmeninė pagalba jiems turi būti teikiama nepertraukiamai.
Punkto pakeitimai:
Nr. M1-730, 2024-12-16, paskelbta TAR 2024-12-16, i. k. 2024-22168
7. Asmeninė pagalba – asmeninio asistento individualiai teikiama pagalba neįgaliajam atlikti darbus ir vykdyti veiklas, kurių dėl negalios jis negali atlikti savarankiškai ir veikti visose gyvenimo srityse.
8. Asmuo su negalia – asmuo, kuriam nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų ar mažesnis dalyvumo lygis.
9. Asmeninis asistentas – fizinis asmuo, teikiantis asmeninę pagalbą asmeniui su negalia, su kuriuo jis nėra susijęs artimais giminystės ryšiais (nėra asmens su negalia tėvas (įtėvis) ar motina (įmotė), vaikas (įvaikis), senelis (-ė), vaikaitis (-ė), brolis, sesuo), sutuoktiniais ryšiais (nėra neįgaliojo sutuoktinis ar su kuriuo negyvena ir netvarko bendro ūkio neįregistravęs santuokos), taip pat nėra neįgaliojo globėjas ar rūpintojas:
9.1. asmeninio asistento identifikavimo pažyma – asmeniniam asistentui prašant teikėjo išduodama nustatytos formos identifikavimo pažyma. Asmeninio asistento identifikavimo pažyma išduodama atskirai dėl kiekvieno asmens, kuriam teikiama asmeninė pagalba. Prašymas dėl asmeninio asistento identifikavimo pažymos teikiamas Teikėjo nustatyta tvarka:
II SKYRIUS
DOKUMENTAI, REIKALINGI ASMENINEI PAGALBAI GAUTI, IR JŲ PATEIKIMAS
11. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar jo tėvai, įtėviai ar globėjai (rūpintojai), ar vaikai (įvaikiai), ar jo, kaip neįgaliojo, aprūpintojas (neįgaliojo aprūpintojas), ar asmens įgaliotas atstovas (toliau – asmens atstovas) kreipiasi į Šilutės rajono savivaldybės administraciją (toliau – Savivaldybės administracija) ar jos padalinį arba įstaigą, teikiančią socialines paslaugas (jei asmuo, pageidaujantis asmeninės pagalbos, yra socialinių paslaugų gavėjas) ir pateikia:
11.1. nustatytos formos prašymą-paraišką, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro (toliau – prašymas-paraiška);
11.2. asmens negalią patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją: Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduotą asmens su negalia pažymėjimą arba iki 2023 m. gruodžio 31 d. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduotą Neįgaliojo pažymėjimą ar Neįgalumo lygio pažymą, ar Darbingumo lygio pažymą, ar Specialiųjų poreikių lygio pažymą;
11.3. dokumentus, pažymas arba jų kopijas, patvirtinančius asmens gaunamas pajamas (netaikoma, jei asmuo ar asmens atstovas prašyme-paraiškoje pažymi, kad sutinka sumokėti visą sumą – 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio, arba jei asmens gaunama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija (iki 2023 m. gruodžio 31 d. tikslinė kompensacija) yra didesnė negu 2 valstybės remiamų pajamų dydžiai);
11.4. dokumentus ar jų kopijas ir (ar) kitą informaciją, pagrindžiančius prioriteto suteikimą (pavyzdžiui, moksleivio ar studento pažymėjimo kopiją, darbdavio pažymą, dokumentą ar pažymą, kad yra registruotas Užimtumo tarnyboje, ir pan.) (taikoma, jei kreipiasi Aprašo 6 punkte nurodyti asmenys);
11.5. dokumentus, patvirtinančius asmens atstovavimo pagrindą, ar jų kopijas (pavyzdžiui, gimimo liudijimą, teismo sprendimą (nutartį), įgaliojimą, asmens ar asmens atstovo raštišką sutikimą, kad asmeninės pagalbos gavimo klausimais asmeniui gali atstovauti kitas asmuo (nurodomas atstovaujamo ir atstovaujančio asmens vardas, pavardė, gimimo data) ir pan.) (taikoma, jei kreipiasi asmens atstovas). Duomenys teikiami tik tokios apimties, kiek būtina vertinant asmens teisę gauti asmeninę pagalbą.
12. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas Aprašo 11.2–11.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia tik tokiu atveju, jei šių dokumentų ir (ar) informacijos Savivaldybės administracija neturi ar jos neįmanoma gauti iš valstybės ar žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų ar jų Savivaldybės administracija pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis negauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų. Aprašo 11 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas gali pateikti asmeniškai, atvykęs į Šilutės rajono savivaldybės administraciją ar jos padalinį arba įstaigą, teikiančią socialines paslaugas, siųsdamas paštu, per kurjerį, per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą, jei tokia paslauga teikiama, arba kitomis elektroninių ryšių priemonėmis.
13. Jei asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, Aprašo 11 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia asmeniškai, atvykęs į Savivaldybės administraciją ar jos padalinį arba įstaigą, teikiančią socialines paslaugas, jis turi pateikti jo tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę arba Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimą gyventi Europos Sąjungoje) ir įsitikinus Aprašo 11 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją teikiančio asmens tapatybe, asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą grąžina jį pateikusiam asmeniui. Asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Jei Aprašo 11 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia asmens atstovas arba jie siunčiami paštu, per kurjerį arba elektroniniu būdu, kartu turi būti pateikta (siunčiama) asmens, pageidaujančio gauti asmeninę pagalbą, tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.
14. Valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės ir organizacijos savivaldybės prašymu privalo nemokamai teikti savivaldybės administracijai dokumentus ir (ar) duomenis, kurių reikia nustatant teisę gauti asmeninę pagalbą, jei reikalingų dokumentų ir (ar) duomenų nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose. Dokumentai ir (ar) duomenys teikiami asmens duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka arba pagal prašymą, kuriame Savivaldybės administracija, kreipdamasi dėl dokumentų ir (ar) duomenų, nurodo asmens, dėl kurio kreipiasi, vardą, pavardę ir gimimo datą, asmens dokumentų ir (ar) duomenų gavimo teisinį pagrindą, prašomų dokumentų ir (ar) duomenų apimtį ir teisėtą tikslą.
15. Socialinis darbuotojas (toliau – socialinis darbuotojas) gautus Aprašo 11 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją surenka ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo jų davimo dienos įvertina asmeninės pagalbos asmeniui poreikį ir raštu pateikia Skyriui, priimančiam sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo tikslingumo (netikslingumo) (toliau – sprendimas), motyvuotą išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo konkrečiam asmeniui tikslingumo (netikslingumo).
16. Savivaldybės administracijoje gauti Aprašo 11 punkte nurodyti dokumentai ir kita informacija užregistruojami suteikiant registracijos numerį ir ne vėliau kai per 3 darbo dienas nuo jų užregistravimo dienos perduodami Savivaldybės administracijos paskirtam socialiniam darbuotojui (toliau – socialinis darbuotojas), vertinančiam ir nustatančiam asmeninės pagalbos poreikį.
III SKYRIUS
ASMENINĖS PAGALBOS POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI IR ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO TVARKA
17. Asmeninės pagalbos poreikį asmeniui, vadovaudamasis Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo 27 straipsnio ir Aprašo nuostatomis, vertina ir nustato socialinis darbuotojas. Asmens ar asmens atstovo sutikimu (pageidavimu), vertinant asmens asmeninės pagalbos poreikį, gali dalyvauti ir neįgaliųjų nevyriausybinės organizacijos atstovas.
18. Asmeninės pagalbos asmeniui poreikis nustatomas dvejiems metams, jie pradedami skaičiuoti nuo visų šalių pasirašyto Asmeninės pagalbos teikimo sutarties dienos. Likus ne daugiau kaip 30 dienų iki šio termino pabaigos, pasibaigus šiam terminui ir (ar) asmeniui ar asmens atstovui savivaldybės administracijai pateikus Aprašo 11 punkte nurodytą prašymą-paraišką ir, jei reikia, kitus pasikeitusius ar patikslintus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, nurodytus Aprašo 11 punkte, asmeniui iš naujo organizuojamas asmeninės pagalbos poreikio vertinimas Aprašo nustatyta tvarka.
19. Asmeninės pagalbos poreikis vertinamas individualiai pagal Asmeninės pagalbos poreikio vertinimo klausimyną, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro (toliau – klausimynas), užpildant pagal šiuos kriterijus:
19.3. asmens judumas vykstant į darbovietę, ugdymo, neformaliojo ugdymo įstaigas, dienos centrus, valstybės ar savivaldybės institucijas, įstaigas, organizacijas, laisvalaikio praleidimo ir kitas vietas;
20. Socialinis darbuotojas, gavęs / surinkęs Aprašo 11 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Aprašo 11 punkte nurodytų dokumentų ir (ar) kitos informacijos gavimo dienos įvertina asmeninės pagalbos asmeniui poreikį.
21. Jei socialiniam darbuotojui reikalingi papildomi dokumentai ir (ar) informacija, susijusi su asmeninės pagalbos poreikio nustatymu, nenurodyti Aprašo 11 punkte, jis gali prašyti asmens ar asmens atstovo pateikti papildomus dokumentus (jų kopijas) ir (ar) kitą informaciją, reikalingą pildant klausimyną.
22. Jei, įvertinus asmens asmeninės pagalbos poreikį, paaiškėja, kad asmeninės pagalbos jam neužtenka, socialinis darbuotojas asmeniui ar asmens atstovui bei Skyriui pateikia rekomendaciją dėl socialinės priežiūros ar dienos socialinės globos paslaugų poreikio vertinimo. Jei išvadoje ir rekomendacijoje dėl asmeninės pagalbos skyrimo nurodoma, kad asmeniui tikslinga skirti asmeninę pagalbą, nurodomas valandų skaičius per dieną ir per mėnesį, dienų skaičius, kurios, atsižvelgiant į faktiškai teikiamą asmeninę pagalbą ir individualius asmens poreikius, gali didėti arba mažėti ne daugiau kaip 10 procentų, veiklos, kuriose asmeniui reikia asmeninio asistento pagalbos. Jei socialinis darbuotojas asmeninės pagalbos poreikio vertinimo dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, asmens ligos, traumos, išvykimo ir pan.) negali atlikti per nustatytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas, tačiau ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
23. Skyrius, gavęs suformuotą bylą bei socialinio darbuotojo išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo, per 5 darbo dienas nuo klausimyno užpildymo, patikrina dokumentus, rengia sprendimo projektą, sprendimą priima Skyriaus vedėjas. Sprendimo pavyzdinė forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro. Sprendimas perduodamas Teikėjui:
23.1. jei priimamas sprendimas, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, sprendime nurodoma sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, įvardijant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą, galimos suteikti asmeniui asmeninės pagalbos trukmė (valandų skaičius per mėnesį), veiklos, kuriose asmeniui gali būti teikiama asmeninė pagalba, asmeninės pagalbos teikėjo duomenys (juridinio asmens pavadinimas, buveinės adresas, jei pagalbos teikėjas yra fizinis asmuo – vardas ir pavardė, telefono ryšio numeris);
23.2. jei priimamas sprendimas, kad asmeniui skirti asmeninę pagalbą netikslinga, sprendime nurodoma sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, įvardijant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą;
24. Skyrius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos asmens prašyme-paraiškoje nurodytu būdu informuoja asmenį ar asmens atstovą apie priimtą sprendimą, kartu pateikdamas tokio sprendimo kopiją.
25. Jei asmuo ar asmens atstovas nesutinka su sprendimu, jis turi teisę šį sprendimą apskųsti savivaldybės merui arba Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir (arba) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Jei asmuo ar asmens atstovas sprendimą skundžia savivaldybės merui, savivaldybės mero sprendimu per 20 darbo dienų nuo tokio skundo gavimo dienos turi būti sudaryta komisija (toliau – komisija), kuri pakartotinai įvertina asmeninės pagalbos asmeniui poreikį ir priima sprendimą.
26. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos ar Komisijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
27. Prieš priimant sprendimą, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, atliekamas asmens (šeimos) finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimas Neįgaliojo mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarka, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu, ir asmuo ar asmens atstovas ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos su asmeninės pagalbos teikėju pasirašo Asmeninės pagalbos teikimo sutartį (toliau – Sutartis), kurioje, be kitų nuostatų, turi būti nurodyta asmeninės pagalbos teikimo asmeniui tvarka ir sąlygos, asmeninės pagalbos teikėjo, asmeninio asistento ir asmens ar asmens atstovo teisės bei pareigos (atsakomybės), asmens veiklos, kuriose bus teikiama asmeninė pagalba, ir jų apibūdinimas, šios pagalbos teikimo laikas ir trukmė, maksimalus asmeninės pagalbos teikimo laikas per mėnesį, asmeninio asistento keitimo sąlygos ir tvarka, kita svarbi informacija, galinti turėti įtakos asmeninės pagalbos teikimui konkrečiam asmeniui (pavyzdžiui, informacija apie asmens ligą (‑as), vartojamus vaistus, galimas krizines situacijas ir veiksmus jose tokios apimties, kuri yra būtina asmeninio asistento paslaugų teikimui užtikrinti). Pavyzdinė sutarties forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro. Jei Sutarties dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, asmens ar asmens atstovo ligos, traumos, išvykimo iš šalies ir pan.) neįmanoma pasirašyti per nurodytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą dar 20 darbo dienų nuo skirto termino pasirašyti Sutartį pasibaigimo dienos. Asmeninė pagalba asmeniui pradedama teikti tik pasirašius Sutartį. Jei sutartis nepasirašoma per 40 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos, teikėjas per 3 darbo dienas informuoja Skyrių.
28. Jei Sutartis nepasirašoma per 40 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos, Skyriaus priimtas sprendimas pripažįstamas netekusiu galios. Jei asmuo pageidauja gauti asmeninę pagalbą ar asmens atstovas pageidauja, kad asmeniui tokia pagalba būtų teikiama, jis turi iš naujo kreiptis į savivaldybės administraciją.
29. Asmuo ar asmens atstovas turi teisę asmeninės pagalbos teikėjui siūlyti teikiant asmeninę pagalbą pasitelkti asmens poreikius atitinkantį asmeninį asistentą (Skyriaus sprendimu – kelis asmeninius asistentus), atitinkantį asmeniniam asistentui keliamus reikalavimus ir galintį teikti asmeniui asmeninę pagalbą, nurodydamas jo vardą, pavardę, telefono ryšio numerį ir (ar) elektroninio pašto adresą. Tokiu atveju Aprašo 27 punkte nurodytą Sutartį pasirašo asmeninės pagalbos teikėjas, asmuo ar asmens atstovas ir asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas. Ši Sutartis gali būti keičiama tik asmens ar asmens atstovo, asmeninės pagalbos teikėjo ir (ar) asmens atstovo pasiūlyto pasitelkti asmeninio asistento rašytiniu sutarimu.
Asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas iki sutarties pasirašymo dienos Skyriui privalo pateikti verslo liudijimą arba individualios veiklos pažymą, suteikiančius teisę teikti asmeninę pagalbą (išskyrus atvejį), kai asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas asmeninę pagalbą teikia pagal darbo sutartį, sudarytą su asmeninės pagalbos teikėju), ir galiojančią Privalomojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą (forma Nr. 047/a), kurioje nurodyta, kad asmeninę pagalbą teiksiantis asmuo gali dirbti (išduodama vadovaujantis Asmenų dirbančių darbo aplinkoje, kurioje galima profesinė rizika (kenksmingų veiksnių poveikis ir (ar) pavojingas darbas), privalomo sveikatos tikrinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. gegužės 31 d. įsakymu Nr. 301 „Dėl teikiama vaikui su negalia, – Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro valdytojo išduotą pažymą, teisių apsaugos pagrindų įstatyme nurodyti darbo su vaikais apribojimai.
30. Rekomenduojama asmeninės pagalbos teikėjui sudaryti sąlygas asmeniniams asistentams periodiškai (pavyzdžiui, ne rečiau kaip kartą per 6 mėnesius) dalytis patirtimi, susijusia su asmeninės pagalbos teikimu, ne rečiau kaip 1 kartą per metus organizuoti jiems mokymus, siekiant kelti jų kompetencijas.
IV SKYRIUS
ASMENINIO ASISTENTO FUNKCIJOS
31. Asmeninis asistentas vykdo šias funkcijas:
31.2. nedelsdamas, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo toliau išvardytų aplinkybių atsiradimo dienos, raštu informuoja asmeninės pagalbos teikėją apie:
31.2.1. pasikeitusias aplinkybes, turinčias (galinčias turėti) įtakos asmeninės pagalbos konkrečiam asmeniui teikimui, ir tik tokios apimties, kokia būtina asmeninei pagalbai užtikrinti (pavyzdžiui, asmuo išvyko, pakeitė gyvenamąją vietą, mirė, pakito jo sveikatos būklė (pagerėjo ar pablogėjo) ar įvyko kitų pokyčių (pavyzdžiui, asmuo pradėjo dirbti, lankyti ugdymo įstaigą, gauti stacionarios socialinės globos paslaugas ir pan.), pasikeitė asmens gyvenamoji aplinka (pavyzdžiui, būstas buvo pritaikytas pagal asmens poreikius). Asmeninės pagalbos teikėjas šią informaciją ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo jos gavimo raštu pateikia Skyriui;
32. Asmeninis asistentas, atsižvelgdamas į konkretaus asmens poreikius, asmens galimybes ir Sutartyje nustatytas sąlygas:
32.1. teikia asmeniui pagalbą namuose ir viešojoje aplinkoje, skatindamas jo savarankiškumą, būtiną kasdieniame gyvenime;
32.2. teikia asmeniui individualią diskretišką pagalbą, susijusią su asmens higiena (padeda apsirengti, nusiprausti, nusimaudyti, pasinaudoti tualetu ir kt.);
32.3. lydi asmenį į sveikatos priežiūros ir (ar) kitas valstybės ir (ar) savivaldybės institucijas, įstaigas, organizacijas, užimtumo įstaigas, darbą, laisvalaikio praleidimo vietą ir kt., teikia pagalbą judant įvairiais paviršiais ir kt.;
32.4. teikia pagalbą asmeniui maitinimosi procese (paruošia stalo įrankius, padeda juos pakelti ir palaikyti valgymo metu, planuoti mitybą ir kt.);
32.5. teikia asmeniui individualią pagalbą, padedančią adekvačiai reaguoti į jį supančią aplinką, užmegzti ir palaikyti su ja socialinius santykius (bendrauti, kalbėti, orientuotis laike ir aplinkoje, laikytis dienos režimo, ugdytis savivoką, gebėjimą disponuoti finansiniais ištekliais, tinkamai vartoti vaistus, būti socialiai aktyviam, organizuoti poilsį, laisvalaikį ir kt.).
33. Asmeninis asistentas neteikia pagalbos, susijusios su mokymo, darbo funkcijų, sveikatos priežiūros ar nepilnamečio asmens priežiūros dėl jo amžiaus procesu (pvz., neatlieka už asmenį buities ir namų ruošos darbų, nevykdo slaugytojo ar slaugytojo padėjėjo, mokytojo ar mokinio padėjėjo, studijų padėjėjo, darbo asistentų funkcijų, neteikia pagalbos priimant kasdienius sprendimus, nelydi vaiko iki 8 metų š ugdymo įstaigas ir iš jų, neatstovauja vaikui iki 18 metų, nedalyvauja kartu su asmeniu medicininės reabilitacijos veiklose, asmens ugdymo ar užimtumo veiklose, kurios vykdomos socialines ir ugdymo paslaugas teikiančiose įstaigose, nepadeda teisėtiems asmens atstovams užtikrinti jo priežiūros, kurią turi užtikrinti patys teisėti asmens atstovai, ir kt.).
V SKYRIUS
ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS AR NUTRAUKIMAS, ASMENINĖS PAGALBOS TEIKĖJO KEITIMAS
35. Asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas:
35.1. paaiškėjus, kad asmuo, norintis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas, kreipdamiesi dėl asmeninės pagalbos, pateikė netinkamus arba ne visus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, reikalingą asmeninės pagalbos poreikiui įvertinti ir nustatyti. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos iki tol, kol asmeniui bus pakartotinai nustatytas asmeninės pagalbos poreikis, įvertinus tinkamus arba visus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, reikalingą asmeninės pagalbos poreikiui įvertinti ir nustatyti;
35.2. įtarus, kad asmeninę pagalbą gaunantis asmuo gali sirgti užkrečiamąja liga. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas nedelsiant, tą pačią dieną – iki tol, kol bus gauta sveikatos priežiūros specialisto išvada raštu, kad asmuo (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data) nekelia pavojaus asmeninio asistento sveikatai, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Jei per 10 darbo dienų nuo asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo dienos raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis asmeninės pagalbos teikėjui nepateikiama sveikatos priežiūros specialisto išvada, jis raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Savivaldybę dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo. Sprendimas dėl sustabdymo priimamas nedelsiant;
35.3. jei asmuo ar asmens atstovas nesilaiko Sutartyje nurodytų sąlygų ir tvarkos. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas per 2 darbo dienas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos;
35.4. asmeniui ar asmens atstovui pateikus raštišką prašymą sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą (nurodomas asmens, kuriam prašoma sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris ir (ar) elektroninio pašto adresas, nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, konkretus laikotarpis, kuriuo prašoma sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą). Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos ir ne ilgiau kaip 40 darbo dienų nepertraukiamai;
35.5. jei asmuo išvyksta ar gydosi stacionarioje gydymo įstaigoje ilgiau kaip 10 darbo dienų nepertraukiamai. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui stabdomas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos. Jei aplinkybės neišnyksta ilgiau nei per 10 darbo dienų, raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuojama Savivaldybė dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo. Sprendimas dėl sustabdymo priimamas nedelsiant;
Papunkčio pakeitimai:
Nr. M1-730, 2024-12-16, paskelbta TAR 2024-12-16, i. k. 2024-22168
35.6. jei asmeninis asistentas negali asmeniui teikti asmeninės pagalbos ilgiau kaip 5 dienas nepertraukiamai dirbdamas pagal individualų darbo grafiką (pvz., ligos ar atostogų metu), o asmuo ar asmens atstovas nesutinka, kad asmeninio asistento ligos ar atostogų metu jam asmeninę pagalbą teiktų kitas asmeninės pagalbos teikėjo pasiūlytas asmeninis asistentas. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikėjas asmeninės pagalbos teikimą asmeniui sustabdo nedelsdamas (tą pačią dieną) ir apie tai raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Savivaldybės administraciją (nurodomas asmens, gaunančio asmeninę pagalbą, vardas, pavardė, gimimo data, asmeninės pagalbos sustabdymo ir planuojamo asmeninės pagalbos teikimo asmeniui atnaujinimo datas).
Papildyta papunkčiu:
Nr. M1-730, 2024-12-16, paskelbta TAR 2024-12-16, i. k. 2024-22168
36. Asmeninės pagalbos teikimas asmeniui atnaujinamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas išnykus aplinkybėms, dėl kurių buvo priimtas sprendimas sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą, ir (ar) pakartotinai nustačius asmeninės pagalbos asmeniui poreikį.
37. Asmeninės pagalbos teikimas nutraukiamas nedelsiant arba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos, jei Sutartyje nenustatyta kitaip:
37.1. asmeniui ar asmens atstovui raštu atsisakius asmeniui teikiamos asmeninės pagalbos (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data bei data, nuo kada atsisakoma asmeninės pagalbos). Jei asmuo ar asmens atstovas nenurodo datos, nuo kada atsisako teikiamos asmeninės pagalbos, asmeninės pagalbos teikimas asmeniui nutraukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo asmens ar asmens atstovo raštiško atsisakymo savivaldybės administracijoje gavimo dienos;
37.2. jei asmeniui nebenustatomas neįgalumo lygis ar dalyvumo lygis. Tokiu atvejui asmeninės pagalbos teikimas asmeniui nutraukiamas nuo Agentūros sprendimo dėl neįgalumo lygio ar dalyvumo lygio nustatymo priėmimo dienos;
37.4. asmeniui išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę. Savivaldybėje, į kurią asmuo išvyko nuolat gyventi ir ten deklaravo savo gyvenamąją vietą, asmens ar asmens atstovo pageidavimu asmeninė pagalba teikiama tokiomis pačiomis sąlygomis ir tokios pačios apimties, kokia buvo teikta savivaldybėje, kurioje asmuo iki tol gyveno, iki asmeninės pagalbos poreikio pervertinimo ir (ar) sustabdymo, ir (ar) nutraukimo;
37.6. Aprašo 35.1–35.4 papunkčiuose nurodytoms aplinkybėms neišnykus ilgiau kaip 40 darbo dienų. Asmeniui ar asmens atstovui per mėnesį nuo gauto reikalavimo sumokėti skolą už suteiktą asmeninę pagalbą jos nesumoka ir nesilaiko asmeninės pagalbos teikėjo sudaryto skolos grąžinimo grafiko, šioms aplinkybėms neišnykus ilgiau kaip 20 darbo dienų.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
38. Savivaldybės administracija ir asmeninės pagalbos teikėjas turi viešinti informaciją savo interneto svetainėje ir (ar) žiniasklaidos priemonėse apie teikiamą asmeninę pagalbą, sąlygas gauti asmeninę pagalbą, kitą su asmeninės pagalbos gavimu ir teikimu susijusią informaciją, neskelbdamas asmenų, kuriems teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovų ar asmeninių asistentų asmens duomenų.
39. Savivaldybės administracijos ir (ar) Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai gali vertinti, ar asmeninės pagalbos teikėjo teikiama asmeninė pagalba atitinka socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtinto Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo reikalavimus (pvz., asmeninės pagalbos teikimo metu tikrinti, ar asmeninė pagalba teikiama vadovaujantis Aprašo nuostatomis).
40. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.
41. Asmuo, kuriam teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovas turi teisę iš savivaldybės administracijos ir (ar) asmeninės pagalbos teikėjo gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama asmenine pagalba.
42. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis.
43. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šilutės rajono savivaldybės mero
2024 m. birželio 28 d. potvarkiu
Nr. M1-348
2 priedas
ASMENS SU NEGALIA mokėjimo už ASMENINĘ PAGALBĄ dydžio nustatymo tvarkos aprašas
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens su negalia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmens su negalia, gaunančio asmeninę pagalbą (toliau – asmuo), kurios poreikį nustato Šilutės rajono savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) paskirti socialiniai darbuotojai, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymą, asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimą (toliau – asmens finansinių galimybių vertinimas), nustato asmens pajamas ir jų apskaičiavimą.
2. Asmens ir Savivaldybės administracijos teisės ir pareigos, susijusios su asmens mokėjimu už asmeninę pagalbą, nustatomos rašytine asmens ar jo tėvų, įtėvių ar globėjų (rūpintojų), ar vaikų (įvaikių), ar jo, kaip neįgaliojo, aprūpintojo (neįgaliojo aprūpintojo), ar asmens įgalioto atstovo (toliau – asmens atstovas) ir Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus (toliau – Skyrius) sutartimi. Sutartyje nustatomas konkretus asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis pinigine išraiška, mokėjimo už asmeninę pagalbą tvarka ir terminai, asmens finansinių galimybių pakartotino vertinimo dėl pasikeitusių asmens pajamų asmeninės pagalbos gavimo laikotarpiu sąlygos ir tvarka.
3. Savivaldybės administracija valstybės biudžeto lėšas asmeninei pagalbai teikti ir administruoti bei asmens mokėjimą už asmeninės pagalbos teikimą apskaito ir naudoja vadovaudamasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais. Šios lėšos gali būti naudojamos tik faktiškai teikiamai asmeninei pagalbai finansuoti (taip pat ir asmeniniams asistentams skirtoms nekontaktinėms valandoms apmokėti) ir jos administravimo išlaidoms padengti.
II SKYRIUS
ASMENS MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ DYDIS
5. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis nustatomas pinigine išraiška, vadovaujantis Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymu ir Aprašu. Asmuo moka tik už valandas, kuriomis asmeninė pagalba jam buvo teikiama, išskyrus atvejį, kai asmuo ar asmens atstovas atsisako asmeninės pagalbos teikimo, Sutartyje nustatyta tvarka informuodamas apie tai asistentą ar asmeninės pagalbos teikėją, likus mažiau kaip 12 valandų iki jos teikimo pradžios. Tokiu atveju asmuo moka už vienos dienos valandas, tarsi asmeninė pagalba jam būtų teikta.
6. Asmeninės pagalbos valandinis įkainis ir dydis tvirtinamas Šilutės rajono savivaldybės tarybos sprendimais:
6.1. valandinis įkainis nustatomas atsižvelgiant į asmeninės pagalbos teikimo ir organizavimo išlaidas, šios pagalbos teikimo ypatumus Savivaldybės teritorijoje ir minėtų išlaidų panaudojimo efektyvumą. Perkamos ar finansuojamos asmeninės pagalbos valandinį įkainį sudaro: asmeninę pagalbą teikiančių darbuotojų darbo užmokestis – ne mažiau nei 75 procentai valandinio įkainio ir asmeninę pagalbą organizuojančių darbuotojų darbo užmokestis, asmeninę pagalbą teikiančių darbuotojų kvalifikacijos kėlimo ir kt. išlaidos – ne daugiau kaip 25 procentai valandinio įkainio. Šis punktas taikomas paskirtiems asmeninės pagalbos teikėjams arba viešai pasirenkamiems juridiniams asmenims.
7. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis nustatomas individualiai, įvertinus jo finansines galimybes mokėti už asmeninę pagalbą ir (ar) asmeniui (šeimai) teikiamas socialines paslaugas. Socialinių paslaugų rūšys nustatytos Socialinių paslaugų įstatyme, o jų turinys pagal rūšis ir socialinių paslaugų įstaigų tipus apibrėžtas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.
8. Jeigu asmeniui nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio ir 20 procentų asmens pajamų. Mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vertinant asmens, kuriam numatoma teikti asmeninę pagalbą, pajamas, vadovaujantis šiomis nuostatomis:
8.1. asmens, kurio pajamos yra 2 VRP dydžiai arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų;
8.2. asmens, kurio pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;
8.3. asmens, kurio pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų;
9. Asmeniui, kurio pajamos yra mažesnės negu 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžiai, asmeninė pagalba teikiama nemokamai.
10. Asmens finansinės galimybės nevertinamos, jei asmuo ar asmens atstovas prašyme-paraiškoje pažymi, kad sutinka sumokėti visą sumą – 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio.
11. Mokėjimo už asmeninę pagalbą, jei asmeniui paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija pagal Lietuvos Respublikos tikslinių kompensacijų įstatymą, dydis neturi viršyti:
11.1. 20 procentų šios kompensacijos dydžio, jei asmeniui nustatytas pirmo ir antro lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – pirmojo ar antrojo lygio specialusis nuolatinės slaugos poreikis; iki 2018 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos poreikis);
11.2. 30 procentų šios kompensacijos dydžio, jei asmeniui nustatytas trečio ar ketvirto lygio individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – pirmojo ar antrojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis; iki 2018 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis).
III SKYRIUS
MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ, JEI ASMENIUI TEIKIAMOS SPECIALIOSIOS SOCIALINĖS PASLAUGOS, DYDŽIO NUSTATYMAS
12. Asmuo, turintis teisę gauti asmeninę pagalbą, turi teisę gauti ir specialiąsias socialines paslaugas, išskyrus socialinės globos paslaugas, teikiamas stacionarioje globos įstaigoje.
13. Jei asmeniui, kuriam paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis turi atitikti Aprašo 11 punkte nurodytą individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydį.
14. Jei asmeniui, kuriam paskirta ir mokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialines paslaugas, išskyrus socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis turi atitikti Aprašo 11 punkte nurodytą individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydį, nesvarbu, kiek jis moka už dienos socialinės globos paslaugas namuose.
15. Jei asmeniui, kuriam nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas, asmens mokėjimo už šias paslaugas dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų, o apskaičiuotas asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis yra:
15.1. jei asmens pajamos yra 2 VRP dydžiai arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 3 procentų asmens pajamų;
15.2. jei asmens pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 6 procentų asmens pajamų;
15.3. jei asmens pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;
IV SKYRIUS
ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS
16. Asmens finansinių galimybių vertinimas – asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą šaltinių nustatymas ir jo gaunamų pajamų dydžio įvertinimas. Asmens finansinės galimybės mokėti už asmeninę pagalbą vertinamos tik Skyriui priėmus teigiamą sprendimą dėl asmeninės pagalbos skyrimo.
17. Asmens finansinių galimybių vertinimas:
17.1. atliekamas, jei:
17.1.1. asmeniui paskirtos ir mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydis yra mažesnis negu 2 VRP dydžiai. Šiuo atveju asmens finansinės galimybės vertinamos nustatant, ar visos jo gaunamos pajamos didesnės nei 2 VRP dydžiai. Jeigu, įvertinus asmens finansines galimybes, nustatoma, kad jo pajamos yra didesnės nei 2 VRP dydžiai, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 11 arba 13, 14 punktais.
17.1.2. asmeniui neskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija. Šiuo atveju asmens finansinės galimybės vertinamos nustatant, ar jo gaunamos pajamos didesnės nei 2 VRP dydžiai. Jeigu, įvertinus asmens finansines galimybes, nustatoma, kad jo pajamos yra didesnės nei 2 VRP dydžiai, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 8 arba 14, 15 punktais;
17.2. neatliekamas, jei:
17.2.1. asmeniui paskirtos ir mokamos individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos dydis yra didesnis negu 2 VRP dydžiai. Šiuo atveju asmens mokėjimas už asmeninę pagalbą apskaičiuojamas vadovaujantis Aprašo 11 arba 13, 14 punktais;
18. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas Savivaldybės administracijai ar jos padaliniui arba įstaigai, teikiančiai socialines paslaugas (jei asmuo, pageidaujantis asmeninės pagalbos, yra socialinių paslaugų gavėjas), pateikia nustatytos formos prašymą-paraišką dėl asmeninės pagalbos (toliau – prašymas-paraiška).
19. Asmens finansines galimybes mokėti už asmeninę pagalbą pagal prašyme-paraiškoje nurodytus duomenis, Savivaldybės turimus duomenis, gaunamus iš valstybės ar žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų ar pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, vertina Skyrius.
20. Asmenys, gaunantys asmeninę pagalbą, turi teisę kreiptis į Savivaldybės administraciją dėl atleidimo nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą 20.1–20.2 papunkčiuose nurodytais pagrindais. Asmuo pateikia dokumentus, patvirtinančius papildomas išlaidas, patirtus nuostolius ar aplinkybes (pvz., draudimo bendrovės nuostolių ar žalos aktas, patvirtinantis, kad įvykis nėra draudžiamasis, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažyma apie gaisrą ar kitos pažymos apie ištikusias nelaimes, pažyma iš policijos apie vagystės atvejį ar kiti dokumentai, patvirtinantys papildomas išlaidas ar patirtus nuostolius). Asmuo nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą atleidžiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu 6 mėnesiams nuo sprendimo priėmimo dienos. Asmeninės pagalbos teikimo išlaidos šiuo laikotarpiu finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų savivaldybei asmeninei pagalbai teikti:
21. Socialiniai darbuotojai, nustatantys asmeniui asmeninės pagalbos poreikį, konsultuoja asmenį ar asmens atstovą asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimo, mokėjimo už asmeninę pagalbą šaltinių parinkimo klausimais.
22. Lietuvos Respublikos juridiniai ir fiziniai asmenys Savivaldybės administracijos ar asmeninės pagalbos teikėjo, ar asmens, pageidaujančio gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovo rašytiniu prašymu (nurodomas asmens, dėl kurio kreipiamasi, vardas, pavardė, gimimo data) per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos parengia ir išduoda pažymą apie asmens gaunamas pajamas.
23. Valstybės ir savivaldybių įmonės, įstaigos ir organizacijos Savivaldybės administracijos prašymu per 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos turi parengti ir pateikti informaciją, susijusią su asmens finansinių galimybių vertinimu, t. y. informaciją apie pajamų rūšis ir jų dydžius (apie asmens gaunamas tikslines išmokas, piniginę paramą, skirtą nepasiturintiems asmenims, ir pan.).
24. Pasikeitus asmens pajamoms ar asmeniui nustačius didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, asmuo ar asmens atstovas sutartyje nustatyta tvarka ir duomenų apimtimi ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo asmens pajamų pasikeitimo dienos ar didesnio ar mažesnio asmeniui teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičiaus nustatymo dienos raštu apie tai praneša Skyriui.
25. Skyrius, gavęs informaciją apie pasikeitusias asmens pajamas arba apie asmeniui nustatytą didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo šios informacijos gavimo dienos iš naujo atlieka asmens finansinių galimybių vertinimą (vertinant pajamas, skaičiuojamos to mėnesio, kurį gauta informacija apie pasikeitusias asmens pajamas arba asmeniui nustatytą didesnį ar mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičių, pajamos arba po jo einančio mėnesio pajamos). Naujai nustatytas asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis asmeniui taikomas nuo asmens pajamų pasikeitimo dienos arba nuo didesnio ar mažesnio teikiamos asmeninės pagalbos valandų skaičiaus nustatymo asmeniui dienos.
26. Kilus įtarimui arba gavus kitų institucijų pranešimą apie tai, kad asmeninę pagalbą gaunantis asmuo ar asmens atstovas pateikė neteisingus duomenis, galinčius turėti įtakos asmens finansinių galimybių vertinimui, Skyrius turi teisę pareikalauti iš asmens ar asmens atstovo papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir savo ar asmeninės pagalbos teikėjo iniciatyva iš naujo įvertinti asmens finansines galimybes.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
28. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.
29. Asmuo, kuriam teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovas turi teisę iš Savivaldybės administracijos ir (ar) asmeninės pagalbos teikėjo gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama asmenine pagalba.
30. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis.
31. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šilutės rajono savivaldybės mero
2024 m. birželio 28 d. potvarkiu
Nr. M1-348
3 priedas
ŠILUTĖS RAJONO SAVIVALDYBĖ
ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ
ASMENINĘ PAGALBĄ VERTINIMO FORMA
|
Asmens duomenys |
Vardas |
|
Pavardė |
|
Gimimo data |
|
Gyvenamosios vietos adresas, telefonas, elektroninis paštas |
|
Paslaugos rūšis |
Asmeninė pagalba |
Sutikimas mokėti 20 procentų nustatyto asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio (prašymo-paraiškos 3 punktas), pažymėjus, kad sutinka, finansinis vertinimas neatliekamas |
Pažymėti x, jei yra sutikimas |
Pajamų pavadinimas |
Asmens pajamos (€)
|
Individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, jei mažesnė negu 2 VRP, vertinamos visos asmens gaunamos pajamos, jei pajamos didesnės nei 2 VRP, mokėjimo dydis neturi viršyti asmeniui mokamos individualios pagalbos teikimo kompensacijos dydžio. |
|
Įrašyti pajamas… |
|
Iš viso: |
|
Asmeniui nepaskirta ir nemokama individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacija, dydis negali viršyti 20 proc. asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio ir 20 proc. asmens pajamų, vadovaujamasi Socialinių paslaugų įstatymo nustatyta tvarka. |
|
Įrašyti pajamas… |
|
Iš viso: |
|
Asmeniui teikiamos specialiosios socialinės paslaugos ir mokėjimo dydis |
|
Iš viso: |
|
20 procentų asmens pajamų |
|
Asmeninė pagalba teikiama nemokamai, kai pajamos yra mažesnės nei 2 VRP (valstybės remiamos pajamos) |
Iki 2 VRP |
Nuo 2 VRP iki 3 VRP 5 proc. arba 3 proc. |
|
Nuo 3 VRP iki 4 VRP 10 proc. arba 6 proc. |
|
Nuo 4 VRP iki 5 VRP 15 proc. arba 10 proc. |
|
Nuo 5 VRP ir daugiau 20 proc. arba 15 proc. |
|
Mokėjimo šaltiniai:
Patvirtinta socialinės paslaugos kaina |
|
Asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydis |
|
20 proc. asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio |
|
Asmens mokėjimo lėšos |
|
Valstybės biudžeto lėšos |
|
Finansines galimybes vertino:
20___ m. _________________ d.
________________________ ______________________________
(parašas) (pareigos, vardas, pavardė)
________________________ _____________________________
(parašas) (pareigos, vardas, pavardė)
Pakeitimai:
1.
Šilutės rajono savivaldybės administracija, Potvarkis
Nr. M1-730, 2024-12-16, paskelbta TAR 2024-12-16, i. k. 2024-22168
Dėl Šilutės rajono savivaldybės mero 2024 m. birželio 28 d. potvarkio Nr. M1-348 „Dėl asmeninės pagalbos teikimo organizavimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Šilutės rajono savivaldybėje“ pakeitimo