Suvestinė redakcija nuo 2024-12-04
Sprendimas paskelbtas: TAR 2024-05-24, i. k. 2024-09337
LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMO, VALDYMO, VYKDYMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. gegužės 22 d. Nr. 5TS-433
Lazdijai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 66 straipsniu ir įgyvendindama Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“:
1. Tvirtinu pridedamus:
PATVIRTINTA
Lazdijų rajono savivaldybės tarybos
2024 m. gegužės 22 d.
sprendimu Nr. 5TS-433
LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO RENGIMO, VALDYMO, VYKDYMO IR KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lazdijų rajono savivaldybės biudžeto rengimo, valdymo, vykdymo ir kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lazdijų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto sudarymo, asignavimų administravimo, biudžeto vykdymo, asignavimų pakeitimo, atskaitomybės ir kontrolės procedūras bei tvarką.
2. Savivaldybės biudžeto asignavimus administruoja ir Savivaldybės biudžeto vykdymą organizuoja Savivaldybės meras, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis bei šiuo Aprašu.
3. Pagrindinės sąvokos:
3.3. BĮP – biudžetinių įstaigų pajamos, gautos atliekant funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose dokumentuose, ir pajamos už trumpalaikio ir ilgalaikio materialiojo turto nuomą naudojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais šių įstaigų išlaidoms apmokėti ir kitiems įstaigų poreikiams.
3.4. Biudžetinė įstaiga (toliau – BĮ) – viešasis juridinis asmuo, įgyvendinantis savivaldybės funkcijas ir išlaikomas iš savivaldybės biudžetų asignavimų.
3.5. Biudžetiniai metai – 12 mėnesių laikotarpis, prasidedantis sausio 1 dieną ir pasibaigiantis gruodžio 31 dieną.
3.7. Ekonominė biudžeto pajamų ir asignavimų klasifikacija – biudžeto pajamų ir asignavimų suskirstymas pagal bendrus ekonominius lėšų kaupimo ir skirstymo požymius.
3.8. Finansavimas – lėšų pervedimas į asignavimų valdytojų vadovaujamų įstaigų ir kitų subjektų sąskaitas jų programoms vykdyti arba tiesioginis išlaidų apmokėjimas iš savivaldybės biudžeto sąskaitos.
3.11. Kiti piniginiai ištekliai – visi kiti finansiniai ištekliai, kurie netvirtinami biudžete, bet naudojami programoms finansuoti.
3.13. Pajamų planuotojas – biudžetinės, viešosios įstaigos bei savivaldybės valdomos įmonės vadovas, struktūrinio padalinio vadovas, seniūnas ir (ar) priemonės vykdytojas, atsakingas už prognozuojamų pajamų, pajamų už teikiamas paslaugas, specialiųjų tikslinių dotacijų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų ir kitų dotacijų bei lėšų suplanavimą biudžetiniams metams.
3.14. Priemonė – vykdomos programos užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas, kuriam naudojami žmogiškieji, finansiniai ir materialiniai ištekliai.
3.16. Programa – strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui įgyvendinti, kurioje nustatyti jos tikslai, uždaviniai, priemonės, vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai.
3.17. Programos sąmata – dokumentas, kuriame pagal kiekvieną programos priemonę ir šios priemonės ekonominę ir funkcinę išlaidų klasifikacijas, nurodomos asignavimų sumos programai vykdyti.
3.18. Savivaldybės biudžetas – savivaldybės tarybos tvirtinamas savivaldybės pajamų ir asignavimų planas biudžetiniams metams.
3.19. Savivaldybės biudžeto asignavimai – savivaldybės tarybos patvirtinta išlaidoms ir ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui (toliau – turtas) įsigyti lėšų suma, kurią asignavimų valdytojas turi teisę biudžetiniais metais gauti iš savivaldybės biudžete sukauptų lėšų, pateikęs savivaldybės administracijai mokėjimo paraišką finansuoti patvirtintas programas.
3.20. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai (toliau – AV) – savivaldybės administracija ir jos struktūriniai padaliniai bei savivaldybės biudžetinės įstaigos, nurodyti savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete.
II SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS
4. Savivaldybės biudžeto projektas rengiamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos savivaldybių biudžetų pajamų nustatymo metodikos įstatymu, Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais atitinkamų metų savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniu įstatymu, oficialiosios statistikos portale skelbiamais duomenimis, Savivaldybės tarybos patvirtintais planavimo dokumentais, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų programomis ir jų sąmatomis.
6. Savivaldybės biudžeto pajamos planuojamos remiantis Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintais savivaldybių biudžetų finansiniais rodikliais, valstybines (valstybės perduotas savivaldybėms) funkcijas kuruojančių ministerijų ar kitų institucijų valstybės biudžeto dotacijų, valstybės biudžeto dotacijų ugdymo reikmėms finansuoti bei kitoms reikmėms, Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų prognozuojamomis gauti pajamomis už prekes ir teikiamas paslaugas, iš Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšų, kitų biudžeto pajamų prognozėmis.
7. Savivaldybės skolinimosi investicijų projektams finansuoti ir paskoloms grąžinti apimtys negali viršyti Lietuvos Respublikos Seimo nustatytų skolinimosi limitų.
8. Savivaldybės biudžeto asignavimai yra naudojami Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymui ir kitiems teisės aktams bei strateginiams planams įgyvendinti, vykdant savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų patvirtintas programas.
9. Savivaldybės biudžeto apyvartines lėšas sudaro:
9.1. praėjusiais biudžetiniais metais nepanaudotos ir gautos viršplaninės biudžetinių įstaigų pajamos;
9.3. nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos lėšos;
10. Savivaldybės biudžeto apyvartinės lėšos gali būti naudojamos:
10.1. asignavimų valdytojo programoms finansuoti iš biudžetinių įstaigų pajamų įmokų sumos, pervestos į Savivaldybės biudžetą ir nepanaudotos praėjusiais biudžetiniais metais;
10.2. asignavimų valdytojo programoms finansuoti iš nepanaudotų asignavimų ir gautų viršplaninių pajamų įmokų;
10.3. einamųjų metų Savivaldybės biudžeto lėšų stygiui dengti, kai nepakanka Lietuvos Respublikos Seimo patvirtintų prognozuojamų pajamų Savivaldybės asignavimų valdytojų vykdomoms programoms finansuoti;
11. Asignavimų valdytojai nustato savo įstaigų programų įgyvendinimo lėšų poreikį pagal kontingentą, normatyvus, faktines įstaigų išlaidas, įkainius ir kitus rodiklius, susijusius su įstaigos veiklos pobūdžiu. Vadovaudamiesi šiuo aprašu patvirtintomis biudžeto projekto rengimo formomis, asignavimų valdytojai sudaro sąmatų projektus ir nustatytais terminais pateikia per DVS BFTV skyriui. Kartu su programų sąmatų projektais pateikiami įstaigų etatai, kita įstaigų charakteristika, turinti įtakos asignavimų planavimui
Punkto pakeitimai:
Nr. 5TS-537, 2024-11-29, paskelbta TAR 2024-12-03, i. k. 2024-21242
12. Asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą lėšų poreikio paskaičiavimą, programų ir jų sąmatų sudarymą.
13. Savivaldybės biudžeto projekte turi būti numatyta:
13.2. bendra biudžeto asignavimų suma ir jų paskirstymas pagal asignavimų valdytojus, programas ir finansavimo šaltinius;
14. Parengtas biudžeto projektas svarstomas, viešinamas ir tvirtinamas Savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka ir terminais.
15. Savivaldybės taryba einamųjų metų biudžetą patvirtina per du mėnesius nuo Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių įstatymo patvirtinimo ir patvirtinto Savivaldybės biudžeto duomenis pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai finansų ministro nustatyta tvarka.
16. Jeigu savivaldybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, asignavimai metų pradžioje, iki biudžeto patvirtinimo kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžetų asignavimų, t. y. kiekvieno asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų atitinkamo biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų ir skiriamos tik tęstinei veiklai bei įstatymuose nustatytiems įsipareigojimams finansuoti (išskyrus programų asignavimų dalį, kurią sudaro Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo bei kitos gaunamos finansinės paramos lėšos) bei įsiskolinimams dengti.
17. Savivaldybės tarybai patvirtinus biudžetą:
Punkto pakeitimai:
Nr. 5TS-537, 2024-11-29, paskelbta TAR 2024-12-03, i. k. 2024-21242
17.2. Savivaldybės administracijai ir seniūnijoms skirtų asignavimų paskirstymą ketvirčiais sudaro ir pateikia CBA skyriui priemonių vykdytojai;
17.3. Asignavimų valdytojai patvirtina vykdomų programų išlaidų sąmatas pagal finansavimo šaltinius, funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodus, neviršijant šioms programoms patvirtintų bendrųjų asignavimų sumų, iš jų – darbo užmokesčiui, ir programų sąmatų duomenis suveda į programą „my LOBster“ ir įkelia į DVS.
18. Savivaldybės biudžeto sąmatos sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtinta Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacija. Sudarydami Savivaldybės biudžeto programų sąmatas, asignavimų valdytojai turi užtikrinti, kad praėjusių metų įsiskolinimai už suteiktas paslaugas, atliktus darbus ir įsigytas prekes būtų numatyti padengti planuojamais metais, neviršijant tiems metams skirtų Savivaldybės biudžeto asignavimų.
19. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už teisingą programų sąmatų sudarymą ir vykdymą neviršijant patvirtintų bendrųjų asignavimų, iš jų darbo užmokesčio, sumų, už paskirtų asignavimų teisėtą, ekonomišką, efektyvų ir rezultatyvų naudojimą. Biudžetinės įstaigos savo vardu negali prisiimti jokių skolinių įsipareigojimų pagal įsipareigojamuosius skolos dokumentus, įskaitant paskolos, finansinės nuomos (lizingo) sutartis, bet jomis neapsiribojant.
20. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojų asignavimų panaudojimo teisinis pagrindas yra asignavimų valdytojų patvirtintos programų sąmatos.
21. BFTV skyrius, vadovaudamasis patvirtintu biudžetu, pajamų paskirstymu ketvirčiais, pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos ir kitų institucijų prognozes bei asignavimų valdytojų patvirtintomis sąmatomis:
Punkto pakeitimai:
Nr. 5TS-537, 2024-11-29, paskelbta TAR 2024-12-03, i. k. 2024-21242
21.1. sudaro metų ketvirčiais paskirstytą Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą (išlaidų sąrašą). Savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą tvirtina Savivaldybės meras;
21.2. Savivaldybės ketvirtinis biudžeto pajamų paskirstymas, asignavimų paskirstymas pagal valstybės funkcijas, ekonominę klasifikaciją, nekeičiant bendrų biudžeto asignavimų, asignavimų darbo užmokesčiui sumų, asignavimų valdytojų, lėšų šaltinių, keičiamas Savivaldybės mero potvarkiais;
III SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMAS IR KEITIMAS
23. BFTV skyrius pateikia duomenis Valstybinei mokesčių inspekcijai apie tiesiogiai į Savivaldybės iždo sąskaitą pervestas lėšas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 5TS-537, 2024-11-29, paskelbta TAR 2024-12-03, i. k. 2024-21242
24. Pajamos už valstybinės žemės nuomą kaupiamos Savivaldybės administracijos atskiroje surenkamojoje sąskaitoje. Į Savivaldybės iždo sąskaitą jos pervedamos ne vėliau kaip paskutinę einamųjų metų darbo dieną. Jeigu valstybinės žemės nuompinigių surenkamojoje sąskaitoje sukaupiama daugiau kaip 20 tūkst. eurų, šios lėšos gali būti pervedamos į Savivaldybės iždo sąskaitą vieną kartą per ketvirtį, ne vėliau kaip ketvirčio paskutinę darbo dieną.
25. Vietinės rinkliavos pajamos už komunalinių atliekų surinkimą ir tvarkymą kaupiamos atskiroje Savivaldybės administracijos sąskaitoje. Į Savivaldybės iždo sąskaitą jas BFTV skyriaus atsakingas darbuotojas perveda vieną kartą per ketvirtį, ne vėliau kaip paskutinę ketvirčio mėnesio darbo dieną.
26. Savivaldybės aplinkos apsaugos rėmimo specialiosios programos pajamas Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į Savivaldybės iždo surenkamąją sąskaitą.
27. Savivaldybės biudžeto pajamų ir išlaidų vykdymo apskaitą tvarko, patvirtintų programų finansavimą ir kontrolę vykdo BFTV skyrius.
28. BFTV skyrius asignavimų valdytojų finansavimą vykdo pagal pajamų ir finansavimo planą ir patvirtintas sąmatas, asignavimų valdytojams pateikus paraišką biudžeto lėšoms gauti (Forma Nr. LRSABPF-18). Programų išlaidoms padengti pirmiausia naudojami asignavimai, gauti iš einamaisiais biudžetiniais metais įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, įskaitant ankstesniais metais nepanaudotus šių lėšų likučius ir viršplanines pajamas, išskyrus konkrečiam tikslui numatytas lėšas, kurių negalima naudoti kitiems tikslams. Visais atvejais programų finansavimas mažinamas faktiškai negautoms (palyginti su planu) biudžetinių įstaigų pajamų sumomis. Asignavimų valdytojai patys neturi teisės pateikti paraiškos biudžeto lėšoms gauti dėl tos sumos arba naudoti programai tos lėšų sumos, kuri nebuvo įmokėta į biudžetą.
29. Asignavimų valdytojų paraiškos biudžeto lėšoms gauti (toliau - Paraiška) rengiamos ir teikiamos FVAS „My LOBster“ BFTV skyriui. Į paraišką gali būti įtrauktas lėšų poreikis tik toms priemonėms, kurios numatytos programose ir sąmatose ir yra faktinis poreikis joms apmokėti. Mokėjimo paraiškos rengiamos pagal pirminius apskaitos dokumentus: sąskaitas faktūras, PVM sąskaitas faktūras, išankstinio apmokėjimo sąskaitas faktūras, sutartis, darbo užmokesčio, pašalpų ir kitus išmokėjimo žiniaraščius bei kitus apskaitos duomenis. Rengiant paraiškas būtina atsižvelgti į skirtų asignavimų dydį, išlaidų paskirstymą ketvirčiais ir išlaidų funkcinę bei ekonominę klasifikaciją.
30. Viešųjų įstaigų Paraiškos rengiamos pagal FVAS programoje naudojamą gautinų lėšų Paraiškos formą ir pateikiamos per DVS BFTV ir CBA skyriams.
31. BFTV skyrius gali atmesti paraiškas arba laikinai sulaikyti paraiškų apmokėjimą, jei jose padaryta klaidų, jos pateiktos nesilaikant nurodytų terminų, taip pat jei prašomų lėšų suma viršija asignavimų valdytojų programos sąmatoje ketvirčiui numatytas išlaidas.
32. Mokėjimo pavedimus pagal asignavimų valdytojų pateiktas paraiškas parengia ir už jų teisingumą atsako BFTV skyriaus atsakingi darbuotojai.
33. Lėšų pervedimo į asignavimų valdytojų sąskaitas banke mokėjimo pavedimus pasirašo BFTV skyriaus vyriausiasis specialistas ir skyriaus vedėjas, jam nesant, vedėjo pavaduotojas (jiems nesant, pavaduojantis vyriausiasis specialistas ir Savivaldybės administracijos direktorius).
34. Biudžetinių metų pradžioje, iki bus patvirtintos programų sąmatos, asignavimų valdytojo finansavimas vykdomas pagal Aprašo 16 punktą.
35. Biudžeto asignavimų valdytojai privalo analizuoti savo ir pavaldžių įstaigų programų sąmatų įvykdymo apyskaitinius duomenis. Nustatę netekusių tikslinės paskirties asignavimų sumas, asignavimų valdytojai turi apie tai raštu informuoti BFTV ir CBA skyrių darbuotojus, pateikdami Pažymą dėl biudžeto asignavimų ekonomijos arba papildomo poreikio (Forma Nr. LRSABPF-15 ) per DVS.
36. Prie netekusių tikslinės paskirties asignavimų priskiriama:
36.1. per metus nepanaudoti asignavimai, dėl nevykdytų programos priemonių ir planinių kontingentų rodiklių;
37. Biudžeto viršplaninės pajamos ir netekę paskirties asignavimai skirstomi Savivaldybės tarybos sprendimais ir naudojami kreditiniam įsiskolinimui apmokėti, projektams, remiamiems Europos Sąjungos ir kitų paramos fondų lėšomis, finansuoti, einamaisiais metais biudžete patvirtintoms programoms ir priemonėms finansuoti. Asignavimų valdytojai Europos Sąjungos finansinės paramos, kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas gali naudoti tik Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos projektams ir programoms arba pagal atitinkamas sutartis nustatytiems projektams ir programoms finansuoti.
38. Savivaldybės vykdomų Europos Sąjungos projektų išlaidas apmokėjus iš Savivaldybės biudžeto tais pačiais biudžetiniais metais gautomis Europos Sąjungos lėšomis atstatomos Savivaldybės biudžeto padarytos išlaidos, o kitais biudžetiniais metais - įskaitomos į einamųjų metų biudžetą.
39. Jeigu nevykdomas Savivaldybės biudžetas, t. y. gaunama mažiau pajamų, negu buvo numatyta, finansavimas iš Savivaldybės biudžeto skiriamas pagal šiuos prioritetus:
40. Aprašo 39 punkto nuostata netaikoma finansuojant programas iš įmokėtų į biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų, iš valstybės biudžeto gautų specialiųjų tikslinių dotacijų ir kitų tikslinės paskirties lėšų.
41. Metų pabaigoje asignavimų valdytojų ir kitų subjektų sąskaitose likusios nepanaudotos biudžeto lėšos, tikslinės paskirties lėšos, taip pat lėšos, kurios per metus buvo paskirtos pagal atskirus sprendimus, arba panaudotos ne pagal paskirtį, grąžinamos į Savivaldybės biudžeto surenkamąją sąskaitą ne vėliau kaip iki gruodžio 31 d.
42. Metų pabaigoje likusias nepanaudotas tikslinės paskirties lėšas arba panaudotas ne pagal paskirtį, BFTV skyrius grąžina į valstybės biudžetą ne vėliau kaip iki sausio 10 dienos.
43. Į tam tikrų metų Savivaldybės biudžeto panaudotus asignavimus įskaitomos lėšos, kurios paskutinę metų darbo dieną rezervuotos įstaigos banko sąskaitoje, kaip pradėtas vykdyti mokėjimo pavedimas konkrečiam gavėjui (jeigu yra turėtas sąnaudas patvirtinantys dokumentai) ir kurios kitų metų pirmąją darbo dieną tokia pat suma bus pervestos tam pačiam gavėjui.
44. Savivaldybės biudžeto keitimo projektas teikiamas Savivaldybės tarybai, kai:
44.2. Lietuvos Respublikos Seimo įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, ministerijų įsakymais ar kitais teisės aktais perskirstomos arba skiriamos papildomos tikslinės lėšos;
45. Asignavimų valdytojai, organizuodami programų, finansuojamų iš Savivaldybės biudžeto, vykdymą, turi teisę Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka iš įmonių, įstaigų ir organizacijų pirkti paslaugas ir darbus, nepriskirtus asignavimų valdytojo funkcijoms. Asignavimų valdytojai su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis už faktiškai atliktus darbus ir suteiktas paslaugas, numatytas srityse, atsiskaito iš asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų.
46. Prašymus dėl bendrų biudžeto asignavimų, asignavimų darbo užmokesčiui didinimo arba mažinimo, asignavimų valdytojai ir programų koordinatoriai iki einamojo mėnesio 5 dienos pateikia BFVT skyriui, o šis skyrius suvestinę teikia Savivaldybės merui. Prašymuose turi būti nurodyta asignavimų programa, priemonė, valstybės funkcinės ir ekonominės klasifikacijos kodai, lėšų šaltiniai, pakeitimo priežastys ir lėšų panaudojimo paskirtis. Taip pat turi būti pateikti išsamūs skaičiavimai ir paaiškinimai. Prašymai dėl asignavimų keitimo pateikiami Savivaldybei per DVS.
48. Asignavimų valdytojai, norėdami daryti pakeitimus pagal Aprašo 21.2 papunktį, pateikia BFTV skyriui įsakymą dėl asignavimų patikslinimo DVS ir FVAS. Atsižvelgiant į pateiktą informaciją BFTV skyrius patvirtina informaciją My Lobster ir parengia Savivaldybės mero potvarkio projektą.
Punkto pakeitimai:
Nr. 5TS-537, 2024-11-29, paskelbta TAR 2024-12-03, i. k. 2024-21242
IV SKYRIUS
BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ PAJAMOS, PARAMOS LĖŠOS (PAGAL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMĄ) IR KITOS LĖŠOS
49. Biudžetinės įstaigos, atliekančios funkcijas, numatytas jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose, gautas įmokas už išlaikymą švietimo, socialinės apsaugos ir kitose įstaigose, pajamas už prekes ir paslaugas, ir pajamas už ilgalaikio ir trumpalaikio materialiojo turto nuomą kaupia sąskaitoje ir sumas, nurodžiusios mokėjimo pagrindą, perveda į Savivaldybės biudžeto surenkamąją sąskaitą ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį iki einamojo mėnesio paskutinės darbo dienos arba kai yra poreikis teikti mokėjimo paraišką programos, kuri finansuojama iš biudžetinių įstaigų pajamų, išlaidoms apmokėti.
50. Asignavimų valdytojai, pervedę biudžetinių įstaigų pajamas į Savivaldybės biudžetą, BFTV skyriui teikia paraišką per FVAS biudžeto lėšoms gauti. Paraiška nefinansuojama, jei nepakanka biudžetinių įstaigų pajamų likučio, pervesto į Savivaldybės iždo sąskaitą arba yra viršytas biudžetinės įstaigos pajamų planas.
51. Padidinti atitinkamų metų biudžetinių įstaigų pajamų ir asignavimų planą gali tik Savivaldybės taryba, tikslindama Savivaldybės biudžetą.
52. Į Savivaldybės biudžeto pajamas įskaitomos pastatų ir statinių, trumpalaikio, ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto bei valstybinės žemės sklypų pardavimo lėšos.
53. Lėšos, gautos už pastatų ir statinių, trumpalaikio, ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto pardavimą (atskaičius jo saugojimo ir pardavimo išlaidas) ir parduotus valstybinės žemės sklypus, per 5 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo, pervedamos į atitinkamus biudžetus, kaip numatyta Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme. Turto pardavimo pajamos nėra priskiriamos biudžetinių įstaigų pajamoms, todėl pervestos turto pajamos biudžetinėms įstaigoms negrąžinamos.
54. Metų pabaigoje asignavimų valdytojai disponuojamose sąskaitose esančias biudžetinių įstaigų pajamų lėšas, skirtas programoms finansuoti, perveda į Savivaldybės biudžeto sąskaitą ne vėliau kaip iki gruodžio 31 d.
55. Biudžetinės įstaigos pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gautą paramą (pinigines lėšas) gali naudoti biudžetinių įstaigų uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms atlikti.
56. Gautos paramos apskaita tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu ir ji naudojama pagal atskirą biudžetinės įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą. Sąmata sudaroma pagal skirtos paramos tikslus, ji turi būti suderinta su paramos teikėju, jeigu sudaroma paramos teikimo sutartis, kurioje ši sąlyga numatyta.
57. Kitoms biudžetinių įstaigų lėšoms priskiriamos:
57.3. lėšos, teisės aktų nustatyta tvarka gautos konkretiems gavėjams, fiziniams asmenims, išlaikyti (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);
V SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ
59. Biudžetinių įstaigų asignavimų valdytojai programų, finansuojamų iš biudžetinių lėšų, tarpines bei metinę finansinę atskaitomybę pateikia BFTV skyriui pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintas formas ir ataskaitų sudarymo taisykles.
60. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai yra atsakingi už buhalterinės apskaitos organizavimą, ataskaitų rinkinių pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą ir kitų teisės aktų reikalavimus rengimą ir pateikimą laiku. Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius asignavimų valdytojai rengia vadovaudamiesi Finansų ministerijos nustatytomis biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklėmis. Viešojo sektoriaus subjektai finansinių ataskaitų rinkinius rengia vadovaudamiesi Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartais.
61. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai per DVS BFTV skyriui pateikia:
61.1. kas mėnesį, mėnesiui pasibaigus iki kito pirmo mėnesio 15 dienos, pasibaigus ketvirčiui / pusmečiui – iki kito pirmo mėnesio 25 dienos, pasibaigus metams – per 40 kalendorinių dienų mokėtinų sumų ataskaitą, (Valdžios sektoriaus subjektų apskaitos duomenų teikimo Finansų ministerijai ir skelbimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2013 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-417 „Dėl Valdžios sektoriaus subjektų apskaitos duomenų teikimo Finansų ministerijai ir skelbimo taisyklių patvirtinimo“, 9 priedas);
61.2. ketvirčiui / pusmečiui / metams pasibaigus per 30 kalendorinių dienų pateikia formas, reikalingas Savivaldybės iždo finansinėms ataskaitoms sudaryti:
61.2.1. administruojamų arba apskaičiuojamų kitų įmokų valstybinei mokesčių inspekcijai ataskaitą, formą S4;
61.2.2. apskaičiuoto valstybinės žemės nuomos mokesčio pajamų ataskaitą (teikia CBA skyrius), formą S5;
61.3. pasibaigus ketvirčiui / pusmečiui per 56 kalendorines dienas pateikia tarpinių finansinių ataskaitų rinkinį, kurį sudaro:
61.4. pasibaigus metams pateikia Viešojo sektoriaus apskaitos ir ataskaitų konsolidavimo informacinėje sistemoje, pagal tų metų konsolidavimo kalendoriuje nustatytus terminus, finansinių ataskaitų rinkinį, kurį sudaro šios finansinės ataskaitos:
61.5. kas mėnesį, mėnesiui pasibaigus iki kito pirmo mėnesio 10 d. – biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (Asignavimų valdytojų, kitų valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir valstybės biudžeto asignavimus gaunančių kitų subjektų metinio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir tarpinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudarymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Asignavimų valdytojų, kitų valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir valstybės biudžeto asignavimus gaunančių kitų subjektų metinio biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio ir tarpinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinio sudarymo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės));
Papunkčio pakeitimai:
Nr. 5TS-537, 2024-11-29, paskelbta TAR 2024-12-03, i. k. 2024-21242
61.6. pasibaigus ketvirčiui / pusmečiui / metams iki kito mėnesio 12 dienos su aiškinamaisiais raštais – ketvirtinį ataskaitų rinkinį, kurį sudaro:
61.6.1. biudžetinių įstaigų pajamų įmokų į biudžetą, biudžeto pajamų iš mokesčių dalies ir kitų lėšų, skiriamų programoms finansuoti, ataskaita (Taisyklių 2 priedas);
62. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai viešina finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme.
63. BFTV skyrius:
63.1. ketvirčiui pasibaigus parengia Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį, remdamasis Savivaldybės biudžeto apskaitos duomenimis bei asignavimų valdytojų pateiktais biudžeto vykdymo ataskaitų rinkiniais. Parengtas Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys teikiamas Lietuvos Respublikos finansų ministerijai pagal finansų ministro nustatytus terminus;
63.2. parengia konsoliduotą viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkinį, remdamasis pateiktais viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniais;
64. Biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinys parengiamas ir pateikiamas Tarnybai iki kovo 15 d. Savivaldybės finansinių ataskaitų rinkinys parengiamas pagal 61.4 papunktyje nurodytą sudėtį ir pateikiamas Tarnybai iki balandžio 20 d.
65. Sudarytą metinį Savivaldybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį BFTV skyrius per DVS teikia Tarnybai.
66. Meras metinių ataskaitų rinkinį Savivaldybės tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka bei terminais pateikia tvirtinti Savivaldybės tarybai.
VI SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO VYKDYMO KONTROLĖ
68. Savivaldybės biudžeto vykdymo, asignavimų valdytojų programų sąmatų, Savivaldybės biudžeto lėšų apskaitos ir Savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinių auditą atlieka Tarnyba.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
1 priedas. Neteko galios nuo 2024-12-04
Priedo naikinimas:
Nr. 5TS-537, 2024-11-29, paskelbta TAR 2024-12-03, i. k. 2024-21242
2 priedas. Neteko galios nuo 2024-12-04
Priedo naikinimas:
Nr. 5TS-537, 2024-11-29, paskelbta TAR 2024-12-03, i. k. 2024-21242
Pakeitimai:
1.
Lazdijų rajono savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 5TS-537, 2024-11-29, paskelbta TAR 2024-12-03, i. k. 2024-21242
Dėl Lazdijų rajono savivaldybės tarybos 2024 m. gegužės 22 d. sprendimo Nr. 5TS-433 „Dėl Lazdijų rajono savivaldybės biudžeto rengimo, valdymo, vykdymo ir kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo