Suvestinė redakcija nuo 2024-12-31

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2020-08-27, i. k. 2020-17921

 

 

PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO MIESTO KULTŪROS IR MENO PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2020 m. rugpjūčio 27 d. Nr. 1-228

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 13 punktu ir Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, 5 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti pridedamus Panevėžio miesto kultūros ir meno projektų dalinio finansavimo nuostatus.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                Rytis Mykolas Račkauskas

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2020 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. 1-228

(Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2024 m. gruodžio 27 d. sprendimo Nr. 1-554

redakcija)

 

 

PANEVĖŽIO MIESTO KULTŪROS IR MENO PROJEKTŲ DALINIO FINANSAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio miesto kultūros ir meno projektų dalinio finansavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja kultūros ir meno projektų dalinio finansavimo konkurso (toliau – konkursas) tikslus ir finansavimo principus, konkurso paskelbimo ir projektų paraiškų pateikimo ir vertinimo tvarką, projektų dalinio finansavimo iš Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) lėšų skyrimo, atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarką, kontrolės, atsakomybės ir ginčų sprendimo tvarką.

2. Konkursą organizuoja ir projektams skirtų lėšų iš savivaldybės biudžeto panaudojimo kontrolę vykdo Panevėžio miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) Kultūros ir meno skyrius (toliau – Kultūros ir meno skyrius).

3. Lėšos projektams iš dalies finansuoti numatomos savivaldybės biudžeto Kultūros ir meno programoje (toliau – Programa) neviršijant einamaisiais metais Savivaldybės administracijos numatytos sumos kultūros ir meno projektams iš dalies finansuoti.

4. Savivaldybės biudžeto lėšos kultūros ir meno projektams iš dalies finansuoti skiriamos tik tiems projektams, kuriems skirta ne mažiau kaip 10 proc. lėšų iš projekto pareiškėjo ar kitų finansavimo šaltinių ir kurie nėra finansuojami iš kitų Savivaldybės programų lėšų.

5. Konkurse gali dalyvauti ir projektų paraiškas gali teikti tik kultūrinę ir (ar) meninę veiklą Panevėžio mieste vykdančios:

5.1. įstaigos, turinčios juridinio asmens teises ir išlaikomos iš valstybės ar savivaldybės biudžetų;

5.2. nevyriausybinės organizacijos (asociacijos, viešosios įstaigos, labdaros ir paramos fondai), VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registre įregistravusios žymą, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija.

6. Siekiant informuoti visuomenę apie savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą projektams finansuoti, Panevėžio miesto savivaldybės administruojamomis lėšomis dalinai finansuoto projekto visoje reklaminėje ir informacinėje medžiagoje turi būti nurodyta, kad projektą finansuoja Panevėžio miesto savivaldybė.

7. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

7.1. Finansavimo sąlygos – savivaldybės biudžeto lėšomis iš dalies finansuojamų kultūros ir meno projektų pareiškėjams specialiuosius reikalavimus nustatantis dokumentas.

7.2. Komisija – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta Kultūros ir meno projektų vertinimo komisija, veikianti pagal Kultūros ir meno projektų vertinimo komisijos darbo reglamentą, tvirtinamą Savivaldybės mero potvarkiu, ir atliekanti paraiškų kokybinį vertinimą pagal šiuose Nuostatuose nurodytus vertinimo kriterijus.

7.3. Kvietimas – siūlymas teikti paraiškas, kuriame nurodomi konkurso terminas ir reikalavimai.

7.4. Paraiška – dokumentas, teikiamas Savivaldybės administracijai šiuose Nuostatuose nustatyta tvarka, siekiant gauti dalinį finansavimą kultūros ir meno projektui įgyvendinti.

7.5. Pareiškėjas – juridinis asmuo, teikiantis paraišką.

7.6. Projektas – laike apibrėžta kryptingos veiklos priemonių visuma, kurios tikslas – suteikti kultūros paslaugą arba sukurti kultūros produktą, skirtą visuomenės kultūriniams, meniniams ir švietėjiškiems poreikiams.

7.7. Projekto išlaidų sąmata – dokumentas, kuriame pareiškėjas nurodo būsimų išlaidų sumą, būtiną projektui įgyvendinti, ir kuris teikiamas Savivaldybės administracijai kartu su projekto paraiška (kaip jos sudėtinė dalis).

7.8. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis, kurio pradžioje turi būti pradėtos, o pabaigoje – baigtos visos projekto veiklos.

7.9. Projekto vadovas – projekto vykdytojo įgaliotas fizinis asmuo, organizuojantis projekto įgyvendinimą.

7.10. Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, pasirašęs su Savivaldybės administracija sutartį dėl projekto dalinio finansavimo ir atsakingas už Savivaldybės administruojamomis lėšomis iš dalies finansuoto projekto įgyvendinimą.

7.11. Sutartis – kultūros ir meno projekto dalinio finansavimo sutartis, sudaroma tarp Savivaldybės administracijos ir projekto vykdytojo. Sutarties forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

II SKYRIUS

KONKURSO TIKSLAS IR FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

8. Konkurso tikslas – finansuoti projektus, kuriuose kultūros ir (ar) meno veiklos ir (ar) kultūros produktai sukuriami ir (ar) vyksta Panevėžio mieste, skatina Panevėžio miesto profesionalųjį meną ir bendrosios kultūros vystymąsi, įtraukia gyventojus į kultūros ir meno kūrėjų kultūrinę ar meninę veiklą ir prisideda prie kokybinio miesto bendruomenės pokyčio.

9. Konkurso būdu lėšos skiriamos dailės, dizaino, fotografijos, teatro, literatūros, šokio, muzikos, tautodailės ir tarpdisciplininio meno (įvairias meno ar kultūros sritis jungiantiems) projektams iš dalies finansuoti.

10. Lėšos skiriamos projektui:

10.1. vadovaujantis Nuostatuose nustatytais prioritetais, vertinimo kriterijais ir jų balais;

10.2. atsižvelgiant į einamųjų metų prioritetą (-us), kurį (-iuos) rekomenduoja Panevėžio miesto savivaldybės kultūros ir meno taryba. Einamųjų metų prioritetas (-ai) tvirtinamas (-i) Savivaldybės kultūros ir meno tarybos posėdžio protokolu.

11. Projektų dalinio finansavimo dydis:

11.1. didžiausia vienam projektui skiriama suma – 5 000 (penki tūkstančiai) Eur;

11.2. mažiausia vienam projektui skiriama suma – 1 000 (vienas tūkstantis) Eur.

12. Projektui įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, turi sudaryti ne mažiau kaip 10 procentų viso projekto lėšų poreikio (veiklų išlaidų). Lėšų dalį, kurios nepadengia savivaldybės skirtos lėšos, turi būti padengtos projekto vykdytojo, partnerių, rėmėjų indėliu. Teikiant paraišką tinkami dokumentai, įrodantys tokį prisidėjimą, yra dėl projekto finansavimo sudaryta sutartis ar preliminari sutartis, raštas, laiškas ar kitas rašytinis dokumentas, iš kurio būtų galima aiškiai nustatyti lėšų dydį, jų skyrimo tikslą ir susitarimą sudariusius subjektus. Nepiniginis įnašas, teikiamas prekėmis ir (arba) paslaugomis, išreiškiamas pinigine verte, kurią teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako pareiškėjas. Visuose indėlį patvirtinančiuose dokumentuose turi būti nurodytas projekto pavadinimas, finansinio įsipareigojimo rūšis (finansinė parama, parama prekėmis (arba paslaugomis) ar kita), finansinio įsipareigojimo vertė eurais. 

 

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA

 

13. Kvietimas teikti konkursui paraiškas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt) Kultūros ir meno skyriaus iniciatyva. Kvietime nurodoma: paraiškų priėmimo terminas, patvirtintas konkurso einamųjų metų prioritetas (-ai), kontaktinio asmens, teikiančio konsultacijas paraiškos teikėjams su konkursu susijusiais klausimais, telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas, kita, konkurso organizatoriaus nuomone, reikalinga, su konkursu susijusi informacija.

14. Pareiškėjas Kultūros ir meno skyriui turi pateikti vieną tinkamai lietuvių kalba užpildytą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos paraišką dėl kultūros ir meno projekto dalinio finansavimo. Projekto išlaidų sąmata yra neatsiejama paraiškos dalis.

15. Kartu su paraiška pateikiami šie dokumentai:

15.1. laisvos formos projekto vadovo profesinės veiklos aprašymas;

15.2. juridinio asmens registravimo pažymėjimo kopija, išduota VĮ Registrų centro;

15.3. paraiškos teikėjo (taikoma tik nevyriausybinėms organizacijoms) įstatų ar nuostatų patvirtinta kopija;

15.4. numatomų dalyvių ir (ar) partnerių sutikimų dalyvauti projekte kopijos;

15.5. paraiškos teikėjo, partnerių, rėmėjų ketinimo suteikti indėlį (finansinį, dalykinį ir pan.) pagrindžiančių dokumentų kopijos (preliminari sutartis, raštas, laiškas ar kitas rašytinis dokumentas);

15.6. planuojamo išleisti leidinio ištrauka (3–4 psl. apimties) ar kita leidybai parengta medžiaga (pvz., iliustruoto, mokslinio, kraštotyrinio leidinio atveju), jei teikiama leidybos projekto paraiška;

15.7. dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, kopija, patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka, jei paraiškos teikėjui atstovauja ne jo vadovas;

15.8. kiti dokumentai (jų kopijos), kurie, pareiškėjo nuomone, gali būti svarbūs vertinant paraišką (pvz., teikiant vizualaus pobūdžio projekto (paroda, ekspozicija, iliustruotas leidinys ir pan.) paraišką, pateikti vizualinę dalį atskleidžiančią papildomą medžiagą).

16. Teikiama paraiška turi būti pasirašyta paraiškos teikėjo vadovo arba įgalioto asmens, turinčio teisę veikti paraiškos teikėjo vadovo vardu, taip pat projekto vadovo ir vyriausiojo finansininko. Prie paraiškos pridedami dokumentai turi būti sunumeruoti vientisa tvarka, dokumentų kopijos patvirtintos tikrumo žyma. Paraiška ir su ja teikiami dokumentai turi būti A4 formato ir užpildyti lietuvių kalba. Visi prie projekto pridėti dokumentai nevalstybine kalba turi būti išversti į lietuvių kalbą.

17. Vienas juridinis asmuo konkursui gali teikti ne daugiau kaip 2 (dvi) paraiškas. Kai projektą įgyvendina daugiau nei vienas juridinis asmuo, paraišką dėl to paties projekto turi teisę teikti tik vienas juridinis asmuo.

18. Paraiškos teikiamos užklijuotame voke (pakete), ant kurio turi būti nurodyta: PARAIŠKA DĖL KULTŪROS IR MENO PROJEKTO DALINIO FINANSAVIMO, projekto pavadinimas, projekto pareiškėjo pavadinimas, adresas ir telefono numeris.

19. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodyto galutinio paraiškų pateikimo termino. Po nustatyto termino pateiktos projektų paraiškos nevertinamos. Konkurso organizatorius apie pavėluotai pateiktą paraišką paraiškos teikėją el. paštu informuoja per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškos pateikimo konkursui dienos.

20. Nustatytos formos paraiška su priedais teikiama Savivaldybės priimamajame adresu: Laisvės a. 20, Panevėžys, ar naudojantis pašto ar pasiuntinių teikiamomis paslaugomis. Paraiška laikoma pateikta laiku, jei ant voko nurodyta pašto antspaudo data ar paraiškos įteikimo pasiuntiniui data yra ne vėlesnė nei paskutinė paraiškų pateikimo diena.

21. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir paraiškos teikėjų lygiateisiškumą, paraiškų taisyti, tikslinti, pildyti ar papildomai teikti dokumentus paraiškos teikėjų iniciatyva po jų pateikimo negalima, išskyrus pažymas ir kitus dokumentus, dėl kurių išdavimo buvo kreiptasi į kompetentingas institucijas ar kitas įstaigas ir kurių atsakymas nebuvo gautas teikiant paraišką. Paraiškoje ir jos prieduose nurodyta informacija, projekto sąmata po paraiškos pateikimo netaisomos.

22. Konkursui pateikta paraiška pareiškėjui negrąžinama. Juridinis asmuo norėdamas atsisakyti vykdyti projektą turi raštu informuoti Kultūros ir meno skyrių.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMO DĖL FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

23. Pateiktų paraiškų vertinimą sudaro du etapai:

23.1. administracinės atitikties vertinimas;

23.2. kokybinis vertinimas.

24. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Kultūros ir meno skyriaus darbuotojas. Vertinimo metu:

24.1. susisteminamos registruotos paraiškos;

24.2. nustatoma, ar paraiška pateikta laikantis šiuose Nuostatuose ir kvietime nustatytų administracinių reikalavimų pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą Dokumentų tinkamumo ir atitikties reikalavimų formą.

25. Kokybinis vertinimas nevykdomas, administracinės atitikties vertinimo metu nustačius, kad:

25.1. netinkamai užpildyta paraiška (pateikta ne pagal paraiškos formą, elektroniniu paštu atsiųsta, ranka rašyta, užpildyta ne lietuvių kalba ir pan.);

25.2. prie paraiškos pridėti ne visi privalomi pateikti dokumentai pagal šių Nuostatų reikalavimus;

25.3. paraiškos teikėjas ne laiku ir netinkamai buvo atsiskaitęs už ankstesniais kalendoriniais metais iš savivaldybės biudžeto konkursų būdu gautas lėšas ir (arba) gautas lėšas panaudojo netikslingai;

25.4. neužtikrinama ne mažiau nei 10 proc. lėšų iš kitų finansavimo šaltinių.

26. Kultūros ir meno skyrius ne vėliau nei per 5 darbo dienas raštu informuoja pareiškėjus, jei jų projekto administracinės atitikties vertinimas yra neigiamas.

27. Nustačius, kad paraiška atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji perduodama Kultūros ir meno projektų vertinimo komisijos (toliau – komisija) kokybiniam vertinimui.

28. Komisijos sekretoriaus funkcijas atlieka Kultūros ir meno skyriaus atsakingas darbuotojas.

29. Kultūros ir meno skyriaus atsakingas darbuotojas nuskenuoja visas vertinimui atrinktas paraiškas ir pateikia komisijos nariams kokybiniam vertinimui.

30. Paraiškų kokybinis vertinimas atliekamas per 30 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų konkursui pateikimo dienos. Atsižvelgiant į gautų paraiškų skaičių terminas gali būti pratęstas papildomai iki 10 darbo dienų.

31. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jei komisijos narių įvertinimas skiriasi 30 ir daugiau balų, komisijos sekretorius paskiria trečią komisijos narį tokiai paraiškai įvertinti. Balų vidurkis skaičiuojamas iš dviejų panašiausiai įvertinusių komisijos narių skirtų balų ir yra laikomas galutiniu paraiškos įvertinimu. Maksimalus balų skaičius, kurį projektui gali skirti vienas komisijos narys, – 100 balų. Jei projektai surenka vienodą balų skaičių, pirmenybė teikiama projektui, surinkusiam daugiau balų už projekto idėjos kūrybiškumą, inovatyvumą ir svarbą kultūros ir (ar) meno srities raidai Panevėžio miesto kontekste. Projektai, surinkę mažiau kaip 70 balų, nefinansuojami.

32. Projektai vertinami pagal vertinimo prioritetus ir kriterijus. Komisijos nariai vertinimus fiksuoja Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintoje Kultūros ir meno projektų vertinimo pagal kriterijus formoje.

33. Kultūros ir meno projektų dalinio finansavimo prioritetai:

33.1. miesto viešųjų erdvių panaudojimas kultūrinei ir (ar) meninei veiklai – projekto veiklos vyksta viešosiose Panevėžio miesto erdvėse, gyvenamuosiuose rajonuose, kultūrinio, istorinio ir industrinio paveldo objektuose ir skatina naujas kultūros raiškos formas, įvairias meno praktikas;

33.2. kultūra ir menas miesto bendruomenei – projektais įtraukiant gyventojus į kultūros ir meno kūrėjų kultūrinę ar meninę veiklą, siekiama kokybinio miesto bendruomenės pokyčio.

33.3. kitas (-i) prioritetas (-i), atrinkti Panevėžio miesto savivaldybės kultūros ir meno tarybos, skelbiami konkurso kvietime interneto svetainėje (www.panevezys.lt).

34. Kultūros ir meno projektų dalinio finansavimo vertinimo kriterijai:

34.1. projekto atitiktis prioritetams (10, 8, 5, 3, 0 balai);

34.2. projekto idėjos kūrybiškumas, inovatyvumas ir svarba kultūros ir (ar) meno srities raidai miesto kontekste (40, 30, 20, 10, 0 balai);

34.3. projekto vadyba (juridinio asmens projektų valdymo patirtis, lėšų ir partnerių pritraukimas, subalansuotas veiklų kalendorius) (20, 15, 10, 5, 0 balai);

34.4. projekto veiklų prieinamumas, sklaida ir viešinimas, rezultatų tvarumas (20, 15, 10, 5, 0 balai);

34.5. lėšų poreikio pagrįstumas (10, 8, 5, 3, 0 balai).

35. Maksimalus projekto balų skaičius pagal kiekvieną konkretų kriterijų skiriamas tokiu atveju, kai projektas visiškai atitinka vertinimo kriterijus. Minimalus projekto balų skaičius pagal kiekvieną konkretų kriterijų skiriamas, kai projektas visiškai neatitinka vertinimo kriterijų. Jeigu projektas atitinka vertinimo kriterijus vidutiniškai, jam skiriama pusė maksimalaus vertinimo kriterijaus balų skaičiaus. Atitinkamai, daugiau nei puse maksimalaus balų skaičiaus vertinamas projektas, atitinkantis vertinimo kriterijus daugiau nei vidutiniškai, o mažiau nei puse – projektas, atitinkantis kriterijų mažiau nei vidutiniškai.

36. Komisijos narys kiekvienam projektui individualiai užpildo Kultūros ir meno projekto vertinimo pagal kriterijus formą ir per nustatytą terminą elektroniniu paštu pateikia ją Kultūros ir meno skyriaus atsakingam darbuotojui.

37. Komisijos narys privalo nusišalinti nuo paraiškos vertinimo, jeigu su paraiškos teikėju yra susijęs giminystės ar svainystės ryšiais, yra paraiškos autorius ar dalyvis arba paaiškėja aplinkybės, sąlygojančios būtinybę nušalinti komisijos narį nuo paraiškos (-ų) vertinimo. Jeigu komisijos narys nenusišalina nuo paraiškos vertinimo, teisę jį nušalinti turi komisijos pirmininkas. Į posėdžio protokolą įrašoma informacija apie galimą interesų konfliktą.

38. Kultūros ir meno skyriaus darbuotojas pagal komisijos narių užpildytas kokybinio vertinimo formas apskaičiuoja skirtų balų (balai, apvalinami iki šimtosios balo dalies) ir rekomenduojamų finansavimo sumų vidurkius. Apibendrinti kokybinio vertinimo rezultatai pateikiami svarstyti komisijos posėdyje.

39. Konkursinis balas nustatomas komisijos posėdžio metu, konkursinis balas negali būti mažesnis nei 70 balų.

40. Projektai, surinkę 70 ir daugiau balų, bet nefinansuoti dėl lėšų trūkumo, įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas, jei paraiškos teikėjas, kurio projektui buvo paskirtas finansavimas, dėl tam tikrų susiklosčiusių aplinkybių nesudarė sutarties, atsisakė dalies lėšų ar nutraukus sutartį grąžino nepanaudotas lėšas.

41. Komisijos atrinktų projektų dėl dalinio finansavimo sąrašą per 10 darbo dienų po komisijos protokolo pasirašymo dienos tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius ir įsakymu skiria lėšų kultūros ir meno projektams įgyvendinti.

42. Jeigu projektui įgyvendinti skiriama mažesnė suma nei nurodyta paraiškoje, paraiškos teikėjas, suderinęs su Kultūros ir meno skyriumi, turi teisę sumažinti projekto įgyvendinimo veiklų, priemonių mastą, tačiau neturi teisės keisti paraiškoje nurodytų tikslų ir veiklos turinio.

43. Informacija apie konkurso rezultatus (projekto vykdytojas, projekto pavadinimas, projektui skiriamų lėšų dydis, Eur) skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt).

44. Jei posėdžio metu, įvertinus paraiškas, komisija nustato, kad vertų finansuoti projektų yra mažai ir lieka nepanaudotų lėšų, gali teikti siūlymą Kultūros ir meno skyriui perskirstyti lėšas kitoms Programos priemonėms.

 

V SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS

 

45. Pareiškėjas per 30 darbo dienų nuo konkurso rezultatų paskelbimo www.panevezys.lt dienos pateikia Kultūros ir meno skyriui Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos Patikslintą kultūros ir meno projekto išlaidų sąmatą.

46. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui skirtas finansavimas, Savivaldybės administracija per 40 darbo dienų sudaro kultūros ir meno projekto dalinio finansavimo sutartį. Sutarties forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Sutartyje turi būti nurodyta: projekto pavadinimas, projekto įgyvendinimo laikotarpis, projektui skirtų lėšų suma, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė už sutarties, šių Nuostatų ir kitų teisės aktų reikalavimų nesilaikymą, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarka, sutarties galiojimo, pakeitimo ir nutraukimo, ginčų sprendimo sąlygos ir tvarka, kitos nuostatos, padedančios užtikrinti projekto vykdymo ir skirtų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą. Sutarties sudėtinė dalis yra projekto išlaidų sąmata.

47. Sutartis pasirašoma elektroninėmis priemonėmis (saugiu elektroniniu parašu ADOC formatu).

48. Projekto vykdytojui lėšos išmokamos sutartyje nustatyta tvarka.

49. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo abi sutarties šalys, ir galioja, kol šalys įvykdo visus joje numatytus įsipareigojimus, arba sutartis yra nutraukiama.

50. Projekto įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties sudarymo diena. Tokiu atveju savivaldybės biudžeto lėšomis iš dalies finansuojamos tik tos išlaidos, kurios patirtos po sutarties pasirašymo datos.

 

VI SKYRIUS

SUTARTIES VYKDYMO PRIEŽIŪRA

 

51. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad:

51.1. projektui įgyvendinti skirtos lėšos būtų panaudotos pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį;

51.2. projektui įgyvendinti reikalinga išlaidų dalis, kurios nepadengia Savivaldybės skirtos lėšos, būtų padengta iš kitų finansavimo šaltinių finansavimo sąlygų nustatyta tvarka.

52. Skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:

52.1. yra pasiekti paraiškoje nurodyti projekto tikslai ir yra įgyvendintos paraiškoje nurodytos veiklos;

52.2. skirtos lėšos panaudotos tinkamoms išlaidoms apmokėti.

53. Nustačius, kad projekto vykdytojas neįvykdė bent vieno Nuostatų 52 punkte nustatyto įsipareigojimo, Savivaldybės administracija vienašališkai nutraukia su projekto vykdytoju sudarytą sutartį ir nustato terminą, per kurį Savivaldybei turi būti grąžintos visos projektui įgyvendinti skirtos lėšos.

54. Projekto išlaidų tinkamumas nustatomas vertinant, ar jos:

54.1. yra faktiškai patirtos ir apmokėtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, įtrauktos į projekto vykdytojo apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus;

54.2. yra proporcingos ir būtinos projektui įgyvendinti, numatytos projekto įgyvendinimo sutartyje, naudojamos tik projekto tikslams ir rezultatams pasiekti, atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų pagrįstumo ir efektyvumo principus;

54.3. pagal savo paskirtį atitinka išlaidų sąmatoje (prie sutarties) nurodytas išlaidas;

54.4. yra realios, atitinkančios rinkos kainas;

54.5. yra patirtos laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo (toliau – VPĮ) nuostatų, jeigu projekto vykdytojas pagal VPĮ nuostatas yra perkančioji organizacija.

55. Lėšos gali būti skiriamos tik šioms projektui vykdyti reikalingoms išlaidų rūšims:

55.1. tiesioginėms projekto vykdymo išlaidoms (atlygis fiziniams asmenims pagal autorines, atlikėjo ir kitų atlygintinų paslaugų sutartis, pagal verslo liudijimus ar individualios veiklos pažymas, projekto tikslams pasiekti būtinos prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (patalpų, techninės įrangos, transporto nuomos, viešinimo (skelbimai spaudoje, socialiniame tinkle, garso ir vaizdo reklama) ir sklaidos (plakatų, bukletų, skrajučių gamyba), leidinių leidybos), kviestinių projekto dalyvių tiesiogiai patiriamos ir projekto vykdytojo kompensuojamos išlaidos (nakvynės, maitinimo, kelionių išlaidos, kompensuojamos pagal avansines apyskaitas ar kitus dokumentus);

55.2. administravimo išlaidoms (banko, pašto, ryšio ar pan. paslaugoms, kanceliarinėms prekėms) – ne daugiau kaip 20 proc. projektui vykdyti skirtų lėšų;

55.3. kitoms išlaidoms (pvz., kuras, maisto prekės ir nealkoholiniai gėrimai kavos pertraukoms, Lietuvos autorių teisių kolektyvinio administravimo asociacijos ir pan. mokestis, dalyvavimo kultūros ar meno renginyje dalyvio mokestis), tiesiogiai susijusioms su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu.

56. Projekto sąmatoje negali būti nenumatytų išlaidų.

57. Negali būti finansuojamos projekto išlaidos:

57.1. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti;

57.2. patalpoms remontuoti, rekonstrukcijai ir statybai;

57.3. lizingui, išperkamajai nuomai, premijoms, baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi išlaidoms, paskolų palūkanoms ir skoloms;

57.4. projekto paraiškai parengti;

57.5. kitoms išlaidoms, tiesiogiai nesusijusioms su projekto vykdymu.

58. Projekto vykdytojas gali ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki sutartyje nustatyto projekto įgyvendinimo termino pabaigos Savivaldybei pateikti argumentuotą prašymą dėl:

58.1. projekto pavadinimo keitimo, kai nesikeičia projekto paraiškoje pateikti ir (ar) sutartyje nurodyti projekto tikslai ir veiklos (turinys);

58.2. projekto įgyvendinimo laikotarpio keitimo, kai prašoma projekto įgyvendinimo laikotarpį pratęsti, bet ne ilgiau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

58.3. sąmatos keitimo:

58.3.1. kai projekto įgyvendinimo metu faktinių išlaidų pokytis pagal atskirus sąmatos straipsnius ir (ar) atskiras sąmatos eilutes yra daugiau nei 20 procentų;

58.3.2. kai keičiasi sąmatos straipsniuose nurodytų išlaidų paskirtis.

59. Sprendimą dėl Nuostatų 58.1–58.3 papunkčiuose nurodytų prašymų priima Savivaldybės administracijos direktorius per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos.

60. Praleidus Nuostatų 58 punkte nustatytą terminą, prašymai yra atmetami.

61. Nepatenkinus ar atmetus prašymą, teiktą Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka, projekto vykdytojas turi laikytis sutartyje nustatytų sąlygų.

62. Sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės tretiesiems asmenims perleisti jokių savo teisių ir pareigų, kylančių iš sutarties.

63. Projekto vykdytojas turi teisę atsisakyti vykdyti projektą. Jis privalo raštu informuoti Kultūros ir meno skyrių ir grąžinti lėšas į savivaldybės biudžeto sąskaitą per 20 darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d. Savivaldybės administracija gali tokias lėšas panaudoti kitoms Programos priemonėms vykdyti.

64. Savivaldybės administracija turi teisę tikrinti, ar Programos lėšos naudojamos pagal pateiktas sąmatas.

 

 

 

 

VII SKYRIUS

ATSISKAITYMO UŽ SKIRTAS LĖŠAS TVARKA

 

65. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų Kultūros ir meno skyriui pateikia:

65.1. užpildytą Kultūros ir meno projekto įvykdymo rezultatų ataskaitos formą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, kurioje turi būti įvertinta įgyvendinta veikla, jos rezultatai, projekto tobulinimo ir tęstinumo galimybės;

65.2. Kultūros ir meno projekto faktinių išlaidų sąmatą, kurios forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

66. Projekto ataskaitos gali būti teikiamos šias būdais:

66.1. el. paštu kultura@panevezys.lt (pasirašytos saugiu elektroniniu parašu ADOC formatu);

66.2. el. paštu kultura@panevezys.lt (pasirašytos ir skenuotos);

66.3. Savivaldybės priimamajame adresu: Laisvės a. 20, Panevėžys.

67. Projekto vykdytojas projekto vykdymo laikotarpiu, pasibaigus ketvirčiui, per 5 kalendorines dienas ir įgyvendinus projektą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui pateikia:

67.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (Forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (aktuali redakcija);

67.2. finansinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinę.

68. Išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai, kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.

69. Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra bankinius pavedimus patvirtinantys dokumentai, kasos išlaidų orderiai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad mokėjimas buvo atliktas pagal išlaidas pateisinančius dokumentus.

70. Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius turi teisę prašyti projekto vykdytojo pateikti išlaidas ir jų apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijas.

71. Projekto vykdytojas, neįgyvendinęs projekto arba iki einamųjų metų gruodžio 31 d. nepanaudojęs visų projektui skirtų lėšų, privalo jas grąžinti į savivaldybės biudžeto sąskaitą kuo greičiau, bet ne vėliau nei iki ateinančių metų sausio 5 d.

72. Nustačius, kad projekto vykdytojas nepagrįstai gavo lėšų ar netinkamai jas panaudojo, projekto vykdytojas privalo jas grąžinti į savivaldybės biudžeto sąskaitą per 20 darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d. ir praranda teisę vienus metus teikti paraiškas ir gauti savivaldybės biudžeto lėšų iš Programos.

73. Negrąžinus lėšų per nustatytą terminą, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

74. Konkursui pasibaigus projektų dokumentai Savivaldybės archyve saugomi teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais.

75. Kultūros ir meno skyriaus atsakingo darbuotojo paraiškų teikėjams el. paštu siunčiami laiškai, susiję su konkursu ir projekto įgyvendinimu, laikomi oficialiais.

76. Savivaldybės administracija neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų ryšiams palaikyti duomenų (adreso, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) laiškai nepasiekia paraiškos teikėjo arba negalima susisiekti su jo atstovais.

77. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslingumą, gautų savivaldybės biudžeto lėšų finansinės apskaitos tvarkymą atsako paraiškos teikėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

78. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi nuolat, jei projektas buvo finansuotas, jei projektui finansavimas neskirtas, – 3 metus, vadovaujantis Vidaus administravimo dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Vidaus administravimo dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Asmens duomenys gali būti saugomi ilgiau, jei tai būtina pagal teisės aktus ar ginčui, skundui išspręsti.

79. Projektų vykdytojų skundai teikiami ir nagrinėjami teisės aktų nustatyta tvarka.

_______________________

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-355, 2022-10-27, paskelbta TAR 2022-10-27, i. k. 2022-21795

Dėl Savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 27 d. sprendimo Nr. 1-228 „Dėl Panevėžio miesto kultūros ir meno projektų dalinio finansavimo nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo

 

2.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-554, 2024-12-27, paskelbta TAR 2024-12-30, i. k. 2024-23411

Dėl Savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 27 d. sprendimo Nr. 1-228 „Dėl Panevėžio miesto kultūros ir meno projektų dalinio finansavimo nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo