Suvestinė redakcija nuo 2024-12-04
Sprendimas paskelbtas: TAR 2008-07-10, i. k. 2008-00744
PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS
6 - OJO ŠAUKIMO 20 - ASIS POSĖDIS
SPRENDIMAS
DĖL ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ APSAUGOS IR TVARKYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2008 m. liepos 10 d. Nr. T2-159
Palanga
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832) 17 straipsnio 33 punktu, Lietuvos Respublikos želdynų įstatymo (Žin., 2007, Nr. 80-3215) 10 straipsnio 1 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 206 „Dėl kriterijų, pagal kuriuos medžiai ir krūmai, augantys ne miškų ūkio paskirties žemėje, priskiriami saugotiniems, sąrašo patvirtinimo ir medžių ir krūmų priskyrimo saugotiniems“ (Žin., 2008, Nr. 33-1151), Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. sausio 31 d. įsakymu Nr. D1-87 „Dėl Saugotinų medžių ir krūmų kirtimo, persodinimo ar kitokio pašalinimo atvejų, šių darbų vykdymo ir leidimų šiems darbams išdavimo, medžių ir krūmų (Žin., 2008, Nr. 17-611) aprašo patvirtinimo, Palangos miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
2. Patvirtinti Kriterijų, pagal kuriuos medžiai ir krūmai, augantys ne miškų ūkio paskirties žemėje, priskiriami saugotiniems, sąrašą (pridedama).
3. Priskirti saugotiniems medžius ir krūmus, augančius ne miškų ūkio paskirties žemėje ir atitinkančius bent vieną šio sprendimo 2 punkte patvirtinto sąrašo kriterijų.
PATVIRTINTA
Palangos miesto savivaldybės tarybos
2008 m. liepos 10 d. sprendimo Nr. T2-159
1 punktu
(Palangos miesto savivaldybės tarybos
2024 m. lapkričio 28 d. sprendimu Nr. T2-410
redakcija)
PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBĖS ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ APSAUGOS TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Palangos miesto savivaldybės želdynų ir želdinių apsaugos taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma Palangos miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje ne miško žemėje esančių želdynų ir želdinių apsauga, tvarkymas, priežiūra, fizinių ir juridinių asmenų teisės ir pareigos tvarkant ir prižiūrint želdynus ir želdinius.
2. Taisyklių tikslas – nustatyti priemones, užtikrinančias želdynų ir želdinių, kaip estetiškai, ekologiškai, istoriškai ir kultūrai svarbių kraštovaizdžio elementų, išsaugojimą, gamtinio ir kultūrinio kraštovaizdžio stabilumą, gyventojų teisę į aplinkos sąlygas, gerinančias jų gyvenimo kokybę.
3. Taisyklės parengtos vadovaujantis Lietuvos Respublikos želdynų įstatymu, šio įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais ir kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais.
4. Fiziniai ir juridiniai asmenys želdynus ir želdinius saugo, tvarko ir prižiūri patys arba sudaro sutartis su asmenimis, turinčiais atitinkamą kvalifikaciją ir kuriems Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos nustatyta tvarka yra suteikta teisė vykdyti šiuos darbus, vadovaudamiesi Želdynų įstatymu, šio įstatymo įgyvendinamaisiais teisės aktais, kitais Lietuvos Respublikoje galiojančiais teisės aktais bei taisyklėmis.
5. Už želdinių išsaugojimą, tinkamą jų priežiūrą ir tvarkymą atsako želdinių savininkai ir valdytojai.
6. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
6.1 atskirasis želdynas – parkas, miesto ar miestelio sodas, skveras ar kitoks želdynas, esantis žemės sklype, kuris pagal jo naudojimo būdą priskiriamas prie atskirųjų želdynų teritorijų;
6.2. komisija – Palangos miesto savivaldybės želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisija, sudaryta Savivaldybės tarybos sprendimu;
6.3. leidimas/sprendimas – leidimas atlikti želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo darbus;
6.4. prašymas – prašymas leisti kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti želdinius;
6.5. krūmas – augalas su keliais ar keliolika maždaug vienodo storio (lygiaverčių) sumedėjusių ir kasmet iš antžeminių ar požeminių pumpurų priaugančių stiebų;
6.6. želdynų ir želdinių būklės ekspertizė – želdynų ir (ar) želdinių fizinės, ekologinės, fiziologinės, estetinės būklės, mechaninio stabilumo ir gyvybinės erdvės tyrimas ir vertinimas;
6.8. kvalifikuotas asmuo – teisės aktų nustatyta tvarka atitinkamą kvalifikaciją turintis asmuo, galintis atlikti bei prižiūrėti želdinių sodinimo ar priežiūros darbus;
6.9. viešoji erdvė, bendrojo naudojimo teritorija – gyvenamosios vietovės, urbanizuotos teritorijos erdvinis struktūros elementas, skirtas visuomenės bendriesiems interesams;
II SKYRIUS
MEDŽIŲ IR KRŪMŲ PRISKYRIMO SAUGOTINIEMS PRINCIPAI
8. Medžiai ir krūmai, augantys ne miškų ūkio paskirties žemėje, priskiriami saugotiniems, ir jų kirtimo, persodinimo ar kitokio pašalinimo, genėjimo darbams reikalingas leidimas/sprendimas jeigu:
8.1. jie atitinka bent vieną kriterijų, nurodytą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. kovo 12 d. nutarime Nr. 206 „Dėl Kriterijų, pagal kuriuos medžiai ir krūmai, augantys ne miškų ūkio paskirties žemėje, priskiriami saugotiniems, sąrašo patvirtinimo ir medžių priskyrimo saugotiniems“;
8.2. ekologiškai vertingi želdiniai – pušys, ąžuolai, uosiai, skroblai, klevai, liepos, beržai, juodalksniai ir kt. vietinės bei nevietinės kilmės (introdukuoti) medžiai, kurių kamienų skersmuo 1,3 m aukštyje yra didesnis nei 12,0 cm, (išskyrus uosialapį klevą, tuopą, vaismedžius, vaiskrūmius ir nudžiūvusius, stichinių nelaimių, gaisrų ar avarijų metu išverstus, apdegusius, žvėrių sužalotus medžius ir krūmus) augantys Palangos miesto savivaldybės teritorijoje privačioje ir valstybinėje žemėje.
III SKYRIUS
BENDRIEJI ŽELDYNŲ APSAUGOS, PRIEŽIŪROS, TVARKYMO IR KŪRIMO PRINCIPAI
9. Želdynų ir želdinių apsauga ir želdynų kūrimas ir želdinių veisimas organizuojami vadovaujantis šiais principais:
9.1. planiniai Savivaldybės želdinių priežiūros, kirtimo, genėjimo darbai atliekami pagal parengtą želdinių inventorizaciją;
9.2. išlaikomas ir formuojamas gamtinis karkasas, kuriama vientisa tolygi Palangos miesto savivaldybės želdynų sistema;
9.3. nemažinamas Savivaldybės bendrasis esamų atskirųjų želdynų, kurie išskiriami bendrajame bei specialiuosiuose teritorijų planuose, plotas, saugoma ir gausinama biologinė įvairovė;
9.4. siekiama išsaugoti ir tinkamai tvarkyti bei prižiūrėti esamus želdinius jų augimo vietoje, prioritetą teikiant jau susiformavusiems želdynams prižiūrėti ir atnaujinti;
9.5. siekiama, kad prie gatvių sodinami rūšiniai medžiai ir (ar) jų veislės pasižymėtų pakankamu atsparumu šalčiui (įšalui), vėjui, ligoms ir kenkėjams, oro ir dirvos taršai, ledo tirpsmo druskoms (druskų aerozoliui), kietai ir puskietei dangai, taip pat būtų pakantūs dirvos kokybei ir genėjimui;
9.6. artimiausioje gyvenamojoje aplinkoje (daugiabučių namų kiemuose) siūloma gyventojams inicijuoti želdinių sodinimą ir priežiūrą prieš tai informuojant Savivaldybę apie numatomus atlikti darbus;
9.7. želdinių kirtimo darbai vykdomi ne vegetacijos laikotarpiu (nuo rugpjūčio 1 iki kovo 15 dienos), išskyrus atvejus, kai želdiniai kelia grėsmę žmonių gyvybei, sveikatai, turtui, saugiam eismui, saugiam elektros energijos, šilumos, dujų, naftos ir jos produktų tiekimo atnaujinimui;
9.8. darnaus vystymosi – želdynų sistema kuriama derinant aplinkos apsaugos, socialinio ir ekonominio vystymosi tikslus: saugoma ir turtinama biologinė įvairovė, kraštovaizdžio savitumas, palaikomos ekosistemų funkcijos; išlaikomi užstatytų teritorijų, želdynų ir gyventojų poilsiui bei sveikatingumui skirtų teritorijų pagal galiojančias normas nustatyti optimalūs ploto santykiai, ekologiniai ir estetiniai ryšiai aplinkoje; siekiama vientiso ir tolygaus želdynų išdėstymo ir bendros želdynų sistemos sukūrimo, prioritetą teikiant regiono gamtines ir klimatines sąlygas atitinkančioms rūšims; kuriant želdynus, sodinant naujus ar prižiūrint ir tvarkant esamus želdinius, numatomos prevencinės priemonės, užtikrinančios asmenų ir eismo saugumą automobilių ir geležinkelio keliuose, mažinančios neigiamą poveikį statiniams; planuojamos želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo priemonės turi būti ekonomiškai pagrįstos;
9.9. viešojo intereso prioriteto – į sprendimų dėl želdynų ir želdinių priėmimą įtraukiama suinteresuota visuomenė; priimant sprendimus dėl želdynų ir želdinių, derinami valstybės, savivaldybių, suinteresuotos visuomenės interesai, atsižvelgiama į estetinių, psichologinių, rekreacinių ir edukacinių visuomenės poreikių tenkinimo galimybes, suinteresuotos visuomenės motyvuotą nuomonę;
9.10. profesionalumo ir atsakomybės – užtikrinama, kad želdynus kurtų, želdynų ir želdinių apsauga rūpintųsi, prižiūrėtų ir tvarkytų profesinės kvalifikacijos reikalavimus atitinkantys asmenys; perkančiosios organizacijos, organizuodamos viešuosius pirkimus želdynų kūrimo, želdynų ir želdinių inventorizavimo, apsaugos, priežiūros ir tvarkymo ar želdynų ir želdinių būklės ekspertizės darbams atlikti, turi užtikrinti, kad šiuos darbus vykdyti būtų atrinkti profesinės kvalifikacijos reikalavimus atitinkantys asmenys;
9.11. tęstinumo – užtikrinant praeityje susiformavusių ir suformuotų želdynų ir pavienių želdinių, istorinių želdynų ir juose arba greta jų esančių pastatų ansamblių ar kompleksų vientisumą, atsižvelgiant į želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo, želdynų kūrimo ir želdinių veisimo tradicijas, kuo ilgiau palaikyti brandžių medžių gyvybingumą;
9.12. želdinių gerovės užtikrinimo – kuriant želdynus, tvarkant ir prižiūrint želdynus ir pavienius želdinius, taip pat atliekant su želdynų ir želdinių apsauga, priežiūra ir tvarkymu nesusijusius darbus želdinių augimo vietose, siekiama pasirinkti darbų atlikimo laiką ir priemones, padedančias išlaikyti ir užtikrinti želdinių sveikumą, ilgaamžiškumą ir fizinį atsparumą.
IV SKYRIUS
ŽELDYNŲ SISTEMA IR ŽELDYNŲ NORMAVIMAS
10. Siekiant geriau subalansuoti urbanistinio ir gamtinio karkaso struktūras, užtikrinti gyvenamosios aplinkos kokybės ir rekreacinius poreikius, palaikyti teritorijos ekologinį stabilumą ir ekosistemų funkcijas, kuriama Savivaldybės želdynų sistema.
11. Savivaldybės želdynų sistemą sudaro:
12. Želdynų sistema planuojama Savivaldybės lygmens ir (ar) vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentuose, įvertinus vietovei būdingus gamtinius ir kultūrinius kraštovaizdžio elementus, istorinę raidą, urbanistinę erdvinę struktūrą, bendruosius teritorijų naudojimo ir apsaugos reikalavimus.
13. Atskiriesiems želdynams formuojami jiems skirti žemės sklypai, kuriuose rekreaciniams, mokslo, mokymo, kultūros, švietimo, pažinimo, aplinkos kokybės gerinimo, sveikatinimo, estetiniams ir kitiems visuomenės poreikiams tenkinti kuriami ir tvarkomi želdynai.
14. Priklausomieji želdynai kuriami ir tvarkomi atsižvelgiant į žemės sklypo pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir naudojimo būdą, vadovaujantis teritorijų planavimo dokumentų sprendiniais.
15. Miestų, teritorijose minimalų privalomą viešųjų atskirųjų želdynų plotą vienam gyventojui ir didžiausius jų pasiekiamumo atstumus (toliau – atskirųjų želdynų norma), privalomus rengiant teritorijų planavimo dokumentus, tvirtina aplinkos ministras.
16. Draudžiama keisti žemės sklypo, kuris pagal naudojimo būdą priskirtas atskirųjų želdynų teritorijoms, pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir (ar) naudojimo būdą, skaidyti tokį žemės sklypą į mažesnius žemės sklypus, jeigu dėl to sumažėtų viešojo atskirojo želdyno plotas, išskyrus atvejus, kai kartu su sprendimu dėl žemės sklypo, kuris pagal naudojimo būdą priskirtas atskirųjų želdynų teritorijoms, pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir (ar) naudojimo būdo pakeitimo ar tokio žemės sklypo suskaidymo į mažesnius žemės sklypus, priimamas sprendimas dėl lygiaverčio sumažėjusiam plotui naujo viešojo atskirojo želdyno sukūrimo ne didesniu kaip 500 metrų atstumu nuo žemės sklypo, kuris pagal naudojimo būdą priskirtas atskirųjų želdynų teritorijoms ir kurio pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ir (ar) naudojimo būdą nuspręsta pakeisti ar kurį nuspręsta suskaidyti į mažesnius žemės sklypus.
17. Priklausomųjų želdynų minimalų privalomą santykinį plotą žemės sklype, skirtą išimtinai tik želdiniams augti (toliau – priklausomųjų želdynų norma), jo apskaičiavimo tvarką ir teritorijas, kurioms priklausomųjų želdynų norma nenustatoma, tvirtina aplinkos ministras. Priklausomųjų želdynų norma nustatoma atsižvelgiant į teritoriją, kuriai rengiamas teritorijų planavimo dokumentas, esamą ar numatomą žemės sklypo naudojimo būdą (būdus), žemės sklype esančių ir projektuojamų pastatų paskirtį. Priklausomųjų želdynų norma gali būti kompensuojama vertikaliuoju pastatų apželdinimu, su žemės sklypu besiribojančių ar ne didesniu kaip 200 metrų atstumu nuo žemės sklypo ribos esančių ar numatytų įveisti atskirųjų želdynų arba rekreacijai pritaikytų miškų plotais – didžiausius leidžiamus kompensuoti priklausomųjų želdynų normų dydžius ir jų apskaičiavimo tvarką nustato aplinkos ministras. Priklausomųjų želdynų norma privaloma rengiant teritorijų planavimo dokumentus.
18. Ne rečiau kaip kartą per 5 metus Savivaldybės vykdomoji institucija patikrina, ar Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose priklausomųjų želdynų normos įvykdytos, ir iki kitų po patikrinimo metų pirmojo ketvirčio pabaigos Savivaldybės interneto svetainėje paskelbia informaciją apie priklausomųjų želdynų normos įvykdymą Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose, ir, jeigu priklausomųjų želdynų normos Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose neįvykdytos, pateikia informaciją apie numatytą problemos sprendimą ir terminą jam įgyvendinti. Šį procesą organizuoja už teritorijų planavimą atsakingas Savivaldybės administracijos padalinys.
19. Iki kiekvienų metų pirmojo ketvirčio pabaigos Savivaldybės interneto svetainėje paskelbiama atnaujinta informacija apie atskirųjų želdynų normų įvykdymą jos teritorijoje ir, jeigu atskirųjų želdynų normos Savivaldybės teritorijos dalyje neįvykdytos, pateikiama informacija apie numatytą problemos sprendimą ir terminą jam įgyvendinti. Siekiant, kad atskirųjų želdynų normos būtų įvykdytos, teisės aktų nustatyta tvarka turi būti inicijuojami Savivaldybės teritorijos ar jos dalies bendrojo plano pakeitimai, formuojami žemės sklypai naujiems atskiriesiems želdynams, įgyvendinami kiti veiksmai.
V SKYRIUS
ŽELDYNŲ KŪRIMAS, ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ APSAUGA, PRIEŽIŪRA IR TVARKYMAS, ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ INVENTORIZAVIMAS IR BŪKLĖS STEBĖSENA
20. Želdynų kūrimas apima želdynų planavimo, želdynų projektavimo ir želdynų projekto įgyvendinimo procesus, kurių metu, atsižvelgiant į Taisyklių III skyriuje nurodytus bendruosius želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo, želdynų kūrimo ir želdinių veisimo principus, formuojami nauji arba pertvarkomi esami želdynai.
21. Naujiems viešiesiems atskiriesiems želdynams įrengti ar esamiems viešiesiems atskiriesiems želdynams pertvarkyti privaloma parengti želdyno projektą. Viešųjų atskirųjų želdynų statiniams ir įrenginiams rengiami statinių projektai, kai tokių projektų rengimą numato Lietuvos Respublikos statybos įstatymas.
22. Priklausomųjų želdynų įrengimas ar pertvarkymas numatomas statinių ir įrenginių projektuose, kuriuose būtina įvertinti želdinių inventorizavimo duomenis ir nepriklausomo želdynų ir želdinių eksperto išvadą, kai tokią išvadą parengti būtina, vadovaujantis priklausomųjų želdynų normomis, teritorijų planavimo dokumentų sprendiniais, statybą ir teritorijų planavimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimais.
23. Privatiems želdynams įrengti, prižiūrėti ir tvarkyti želdynų projektų rengti neprivaloma. Įrengiant ar pertvarkant privačius želdynus, veisiant želdinius privačioje žemėje, būtina laikytis želdinių sodinimo minimalių atstumų ir priežiūros reikalavimų, nustatomų aplinkos ministro tvirtinamose Želdynų įrengimo ir želdinių veisimo taisyklėse.
24. Viešųjų atskirųjų želdynų projektavimo tvarka ir etapai:
24.1. parengiamojo etapo metu, prieš pradedant projektuoti želdyną, parengiamos projektavimo sąlygos, projektavimo darbų užduotis, topografinė nuotrauka, atliekamas želdinių inventorizavimas (arba tikslinami anksčiau kaip prieš 3 metus atliktų inventorizavimų ir (ar) būklės stebėsenos duomenys), atliekama želdynų ir želdinių būklės ekspertizė, atliekami želdyno esamos būklės (aplinkos, dirvožemio, dendrologiniai, biologinės įvairovės, teikiamų ekosisteminių paslaugų, hidrologiniai, istoriniai ir archeologiniai (projektuojant istorinius želdynus), kiti tyrimai; atliekamos vietos gyventojų apklausos ir (ar) konsultacijos dėl jų poreikių; parengiama, suinteresuotai visuomenei pristatoma ir su suinteresuota visuomene aptariama projekto idėja apie želdyno paskirtį, galimus pagrindinius želdyno projekto sprendinius, preliminarus jų įgyvendinimo biudžetas;
24.2. projektavimo etapo metu rengiamas želdyno projektas – tekstine ir grafine forma pateikiami parengiamojo etapo išvadų pagrindu suformuoti želdyno ekologiniai, techniniai ir architektūriniai-meniniai sprendiniai, sąnaudų kiekių žiniaraščiai; istoriniams želdynams rengiamas želdyno tvarkybos darbų projektas; želdyno projektas pristatomas suinteresuotai visuomenei; želdyno projekto užsakovo sprendimu gali būti rengiamas ir želdyno darbo projektas;
25. Viešųjų atskirųjų želdynų projektai, apimantys kompleksinį želdyno tvarkymą – reljefo formavimą, želdinių, kelių, takų, želdynų statinių ir įrenginių, vandens telkinių tvarkymą, lauko apšvietimą, vandens tiekimą, kitus želdyno teritorijos tvarkymo elementus, rengiami vadovaujantis Želdynų įstatymu, Architektūros įstatymu, Teritorijų planavimo įstatymu, Statybos įstatymu ir Statybos įstatymą įgyvendinančiais statybos techniniais reglamentais, numatančiais statinio projektavimą.
26. Viešieji želdynai įrengiami ar pertvarkomi vadovaujantis želdynų projektais, kai tokius privaloma parengti vadovaujantis šių Taisyklių 21 punktu ir Želdynų įrengimo ir želdinių veisimo taisyklėmis. Želdynų statiniai ir įrenginiai įrengiami pagal statinių projektus, kai tokių projektų rengimą numato Statybos įstatymas.
27. Sodmenų kokybės reikalavimus viešųjų želdynų įrengimui ir želdinių viešosiose erdvėse sodinimui nustato aplinkos ministras.
28. Viešųjų atskirųjų želdynų įrengimas finansuojamas iš šių Taisyklių 61 ir 63 punktuose nurodytų lėšų.
30. Želdinių apsaugos reikalavimai vykdant statybos darbus, įskaitant valstybinės reikšmės kelių ir viešosios geležinkelių infrastruktūros kelių ir jų įrenginių statybos ir remonto darbus, nustatomi aplinkos ministro tvirtinamose Želdinių apsaugos, vykdant statybos darbus, taisyklėse.
31. Saugomais gamtos paveldo objektais želdiniai ir želdynai skelbiami, prižiūrimi ir tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymu ir Želdynų įstatymu. Saugomais kultūros paveldo objektais želdynai skelbiami, prižiūrimi ir tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu ir Želdynų įstatymu.
32. Želdynų ir želdinių priežiūros ir tvarkymo darbai vykdomi vadovaujantis šiomis Taisyklėmis, želdynų projektais, kai tokius projektus privaloma parengti, vadovaujantis šių Taisyklių 21 punktu, aplinkos ministro tvirtinamomis Medžių ir krūmų, vandens telkinių, esančių želdynuose, priežiūros taisyklėmis. Želdynų statiniai ir įrenginiai prižiūrimi ir tvarkomi vadovaujantis statinių projektais ir (ar) tokių objektų priežiūrą ir tvarkymą reglamentuojančiais teisės aktais.
33. Viešieji atskirieji želdynai tvarkomi ir prižiūrimi pagal želdynų projektus, išskyrus šiuos želdinių priežiūros ir tvarkymo darbus: kasmetinį medžių ir krūmų genėjimą, nudžiūvusių, pavojų gyventojams, jų turtui, statiniams ar eismo saugumui keliančių, invazinių medžių ir krūmų kirtimą, medžių ir krūmų atžalų pašalinimą, tręšimą, želdynų statinių ir įrenginių tvarkymą ir kitus želdynų ir želdinių priežiūros darbus, skirtus gerai fizinei ir estetinei želdyno būklei palaikyti.
34. Valstybinės reikšmės parkų, kitų viešųjų želdynų, viešųjų ir konfesinių kapinių, gatvių želdinių priežiūrą ir tvarkymą, kitoje negu privačioje žemėje augančių saugotinų želdinių genėjimą gali atlikti tik Želdynų įstatyme numatytą kvalifikaciją turintys želdynų ir želdinių priežiūros ir tvarkymo specialistai.
35. Valstybinės reikšmės automobilių kelių želdiniai prižiūrimi ir tvarkomi vadovaujantis Želdynų įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymu ir Vyriausybės patvirtintu Kelių priežiūros tvarkos aprašu.
36. Želdynų ir želdinių inventorizavimo ir apskaitos tikslas – surinkti, apibendrinti ir viešinti duomenis apie želdynų ir želdinių rūšinę sudėtį, plotus, želdinių parametrus, būklę, sudaryti sąlygas šiuos duomenis naudoti planuojant ir projektuojant želdynus, planuojant želdinių apsaugą, priežiūrą ir tvarkymą.
37. Želdynų ir želdinių inventorizavimo darbai ir informacija apie inventorizaciją skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje.
38. Želdynai ir želdiniai inventorizuojami visoje Savivaldybės teritorijoje, neatsižvelgiant į žemės, kurioje jie yra, nuosavybės formą. Želdynai ir želdiniai inventorizuojami surenkant pagrindinius duomenis (želdinio rūšį, želdyno rūšinę sudėtį, plotą) apie neurbanizuotoje teritorijoje esančius želdynus ir želdinius, žaliųjų jungčių želdinius, privačioje žemėje esančius želdynus ir želdinius ir išsamius duomenis (be pagrindinių duomenų, surenkami duomenys apie želdinių kiekį, amžių, aukštį, skersmenį, būklę, tvarkymo priemones) apie viešųjų atskirųjų ir priklausomųjų želdynų, viešųjų ir konfesinių kapinių, kelių, gatvių želdinius, kitus miestų, miestelių ir kaimo gyvenamųjų vietovių viešuosius želdynus ir želdinius. Želdynų ir želdinių inventorizavimo ir apskaitos taisykles tvirtina aplinkos ministras.
39. Siekiant užtikrinti želdinių priežiūros kokybę, Savivaldybės viešosiose ir bendrojo naudojimo erdvėse želdinius prižiūrėti gali tik įmonė, turinti kvalifikuotus specialistus.
40. Fiziniai ir juridiniai asmenys, vykdantys želdinių laistymą, tręšimą, genėjimą, dirvožemio purenimą, mulčiavimą ir kitus priežiūros darbus, turi vadovautis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. D1-45 patvirtintomis Medžių ir krūmų priežiūros, vandens telkinių, esančių želdynuose, apsaugos, vejų ir gėlynų priežiūros taisyklėmis.
41. Želdynai ir želdiniai nuo ligų ir kenkėjų saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2007 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. D1-675 patvirtintomis Želdynų ir želdinių sanitarinės apsaugos taisyklėmis.
VI SKYRIUS
Želdinių KIRTIMO, PERSODINIMO AR KITOKIO PAŠALINIMO, GENĖJIMO REIKALAVIMAI
43. Saugotinus želdinius kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti galima tik turint Savivaldybės administracijos direktoriaus vadovaujantis „Saugotinų želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo leidimų išdavimo / sprendimų priėmimo ir prašymų dėl želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos dydžio perskaičiavimo nagrinėjimo ir sumokėtos želdinių atkuriamosios vertės kompensacijos grąžinimo tvarkos aprašu“ patvirtintu 2021 m. gruodžio 22 d. Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu Nr. T2-218 (toliau – Sprendimu).
44. Želdynų ir želdinių priežiūros ir tvarkymo metu turi būti siekiama išsaugoti augančius sveikus, gyvybingus, estetiniu ir ekologiniu požiūriu vertingus, perspektyviu želdinius – dar nepasiekusius gamtinės brandos ar ją pasiekusius, tačiau nekeliančius nei fizinio, nei ligų ar kenkėjų židinių susidarymo pavojaus aplinkai.
45. Jeigu dėl planuojamos statybos darbų želdynų ir želdinių išsaugoti nepavyksta želdynus ir želdinius šalinti galima tik atsodinus (suplanavus teritorijų planavimo dokumentuose ir statybos techniniame projekte) tokį želdinių kiekį koks yra pašalinamas (atsodinamų medžių kamienų skersmenų suma turi atitikti pašalintų medžių kamienų skersmenų sumai) užpildant Taisyklių priedą „Informacija apie neišsaugomus ir atsodinamus želdynus ir želdinius“. Šio punkto nuostatos netaikomos jeigu statybą leidžiantis dokumentas išduotas iki šių Taisyklių įsigaliojimo dienos bei įgyvendinant valstybės ir/ar savivaldybės vykdomus susisiekimo infrastruktūros įrengimo/rekonstravimo projektus.
46. Jeigu po statybos darbų užbaigimo nepraėjus daugiau kaip 3 metams sklype esantys želdiniai nudžiūvo, nulūžo ar išvirto privaloma šiuos medžius pašalinti, o į jų vietą pasodinti naujus. Želdinių šalinimo ir atsodinimo darbus būtina suderinti su Savivaldybe.
47. Medžių persodinimas vykdomas tais atvejais, kai nėra galimybės jų išsaugoti augimo vietoje – platinant gatves, vykdant statybos ar rekonstravimo darbus, formuojant kraštovaizdį.
48. Vykdant medžių ir krūmų persodinimo ir genėjimo darbus, privaloma vadovautis tarptautinės arboristikos asociacijos skelbiamais Europos medžių genėjimo standartu ir Europos medžio kamienų ir lajos sutvirtinimo standartu ir (ar) jų pagrindu pateiktomis rekomendacijomis. Medžių ir krūmų genėjimo metodus aprašantys leidiniai skelbiami Aplinkos ministerijos interneto svetainėje. Vykdant didelių medžių, kurių kamieno skersmuo 1,0 m aukštyje didesnis nei 18,0 cm persodinimą, privaloma Savivaldybės administracijos Aplinkos ir žemėtvarkos skyriui (toliau – Aplinkos ir žemėtvarkos skyrius) pateikti želdinių persodinimo darbų organizavimo planą, parengtą pagal didelių medžių persodinimo rekomendacijas pateiktas praktiniame Europos medžių ir palmių sodinimo, genėjimo ir saugaus darbo vadove skelbiamame Aplinkos ministerijos interneto svetainėje.
50. Draudžiama persodinti medžius su sausa viršūne, stiebo ir (ar) šaknų puviniu, ligotus, vienašone, nesusiformavusia laja, jų vegetacijos metu.
51. Jeigu pasodinti ar persodinti medžiai per laikotarpį nurodytą 49 punkte neprigyja privaloma neprigijusius medžius pašalinti, o į jų vietą pasodinti naujus. Želdinių šalinimo ir atsodinimo darbus būtina suderinti su Savivaldybe.
52. Draudžiama kirsti, kitaip iš augimo vietos pašalinti ar intensyviai genėti saugotinus medžius nuo kovo 15 dienos iki rugpjūčio 1 dienos, išskyrus atvejus, kai jie kelia pavojų gyventojams, jų turtui, statiniams, eismo ar skrydžių saugumui, taip pat kai tai būtina remontuojant, rekonstruojant ar tiesiant naują valstybinės reikšmės kelią, įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus.
53. Elektros tinklus, šilumos perdavimo tinklus, magistralinius dujotiekius ir naftotiekius (produktotiekius) eksploatuojantys asmenys ar jų įgalioti tretieji asmenys, ketinantys kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti tokius medžius šių objektų apsaugos zonose, privalo likus iki darbų pradžios ne mažiau kaip 5 darbo dienoms raštu apie tai informuoti žemės, kurioje auga želdiniai, savininką, valdytoją ar naudotoją, taip pat Savivaldybės vykdomąją instituciją, raštu, adresu Vytauto g. 112, Palanga arba elektroniniu paštu komunikacija@palanga.lt (išskyrus dėl medžių ir (ar) krūmų, augančių elektros tinklų proskynose) ir nurodyti ketinamų kirsti želdinių rūšį, diametrą 1,3 m aukštyje, būklę bei tikslią augimo vietą bei pridėti medžio augimo vietos schemą.
VII SKYRIUS
ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ BŪKLĖS EKSPERTIZĖ IR ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ APSAUGOS, PRIEŽIŪROS IR TVARKYMO KOMISIJA
54. Želdynų ir želdinių būklės ekspertizės skirstomos į kompleksinę (kai vertinamas visas želdynas) ir specialiąją (kai vertinama pavienių želdinių arba želdyno dalies ekologinė, estetinė, fizinė būklė) ir (ar) siekiant nustatyti, kaip želdiniai atitinka jų paskirtį.
55. Želdynų ir želdinių būklės ekspertizė privaloma, kai:
55.1. numatoma pertvarkyti didesnius kaip 1 hektaro ploto viešuosius želdynus urbanizuotose teritorijose;
55.2. numatoma kirsti ar kitaip pašalinti iš augimo vietos gatvių želdinius ilgesniame kaip 100 m gatvės ruože, kai numatomame pertvarkyti gatvės ruože auga 10 ir daugiau želdinių;
56. Suinteresuota visuomenė turi teisę savo iniciatyva užsakyti viešųjų želdynų ir želdinių būklės ekspertizę, kai jos atlikti neprivaloma, ir perduoti ekspertizės išvadą Aplinkos ir žemėtvarkos skyriui. Apie užsakytą ir numatomą atlikti viešųjų želdynų ir želdinių būklės ekspertizę suinteresuotos visuomenės atstovai privalo raštu informuoti Savivaldybę laikydamiesi Želdynų įstatyme nustatytų terminų.
57. Želdynų ir želdinių būklės ekspertizė atliekama parengiamuoju viešųjų želdynų projektų rengimo etapu. Planuojant viešųjų želdynų pertvarkymą, želdinių kirtimą ar kitokį pašalinimą iš augimo vietos ir (ar) tvarkymą prieš priimant Sprendimą ar išduodant Leidimą. Priimant Sprendimą ar išduodant Leidimą privaloma atsižvelgti į želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvadą arba nurodyti priežastis ir motyvus, jeigu nuspręsta atsižvelgti tik iš dalies arba nuspręsta neatsižvelgti į želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvadą.
58. Želdynų ir želdinių būklės ekspertizė turi būti atlikta ir jos išvada Savivaldybei pateikta per 20 darbo dienų nuo Taisyklių 56 punkte numatyto rašytinio pranešimo gavimo dienos. Aplinkos ir žemėtvarkos skyrius per 3 darbo dienas nuo želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvados gavimo dienos paskelbia ją viešai Savivaldybės interneto svetainėje.
59. Taisyklių 56 punkte numatytais atvejais to paties želdyno ar želdinių būklės ekspertizė gali būti atliekama ne daugiau kaip du kartus. Tokiu atveju želdyno ar želdinių būklės ekspertizę privalo atlikti skirtingi nepriklausomi želdynų ir želdinių ekspertai.
60. Želdynų ir želdinių būklės ekspertizės atlikimo išlaidas privalomais želdynų ir želdinių būklės ekspertizės atlikimo atvejais apmoka želdyno ar želdinių savininkas ar valdytojas, kitais atvejais – želdynų ir želdinių būklės ekspertizės iniciatorius.
61. Viešųjų želdynų kūrimo, viešųjų želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros, tvarkymo, būklės stebėsenos, viešųjų želdinių veisimo, privalomos viešųjų želdynų ir želdinių būklės ekspertizės, želdinių ir želdynų, neatsižvelgiant į žemės, kurioje jie yra, nuosavybės formą, inventorizavimo ir apskaitos darbai finansuojami iš:
62. Viešųjų želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo, želdynų kūrimo finansavimas planuojamas vadovaujantis Savivaldybės lygmens ir (ar) vietovės lygmens kompleksinio ir specialiojo teritorijų planavimo dokumentais, želdynų projektais, Savivaldybės strateginiu plėtros planu ir (ar) Savivaldybės strateginiu veiklos planu ir kitais strateginio planavimo dokumentais.
63. Kitų, negu nurodyta Taisyklių 61 punkte, želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros, tvarkymo, želdynų kūrimo ir želdinių veisimo darbus finansuoja jų savininkai ir (ar) valdytojai.
64. Želdynų ir želdinių būklės ekspertizę atlieka nepriklausomi želdynų ir želdinių ekspertai, turintys kvalifikaciją patvirtinantį atestatą. Nepriklausomo želdynų ir želdinių eksperto kvalifikacijos atestato išdavimo, galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo panaikinimo, galiojimo panaikinimo tvarką nustato aplinkos ministras. Nepriklausomų želdynų ir želdinių ekspertų kvalifikacijos atestatus išduoda Aplinkos ministerijos įgaliota institucija.
65. Palangos miesto savivaldybės želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisija (toliau – Komisija) – Savivaldybės tarybos sprendimu sudarytas kolegialus organas, kuris Taisyklių 66 punkte numatytais atvejais ir tvarka teikia išvadą dėl būtinybės kirsti ar kitaip pašalinti iš augimo vietos saugotinus želdinius. Komisija savo veikloje vadovaujasi Želdynų įstatymu, šiomis Taisyklėmis ir Komisijos nuostatais.
66. Kai Savivaldybės želdynų ir želdinių teritorijose arba ne Savivaldybės valdomoje valstybinėje žemėje ketinama kirsti ar kitaip pašalinti iš augimo vietos 10 ar daugiau saugotinų želdinių, viešuosiuose atskiruosiuose želdynuose augančius saugotinus želdinius, privaloma gauti Komisijos išvadą dėl būtinybės kirsti ar kitaip pašalinti iš augimo vietos saugotinus želdinius. Komisija išvadą privalo pateikti Želdinių tvarkymo poskyriui per 20 darbo dienų.
VIII SKYRIUS
ŽELDINIŲ SODINIMAS
67. Želdiniai sodinami vadovaujantis projektavimo dokumentais, želdynų tvarkymo ir kūrimo projektais želdinių inventorizacijos duomenimis ir atsižvelgiant į Savivaldybės tvarkomų objektų prioritetus.
68. Kad būtų užtikrinta kuo geresnė želdinių pasodinimo kokybė, sodinant želdinius Savivaldybės biudžeto ir valstybės lėšomis ir sodinant želdinius Savivaldybės centrinėje dalyje, sodinimo darbus atlikti gali tik Savivaldybės kontroliuojamos įmonės, teisės aktų nustatyta tvarka veikiančios vidaus sandorio pagrindu, arba įmonės, laimėjusios želdynų ir želdinių tvarkymo konkursus ir turinčios kvalifikuotus specialistus.
69. Medžių ir krūmų sodinimas Savivaldybės arba valstybės biudžeto lėšomis ne miško žemėje vykdomas tik pagal Savivaldybės suderintas schemas. Schemoje nurodoma sodinamų želdinių rūšis, vieta, kiekis, tankis, papildomos reikalingos techninės specifikacijos.
70. Fiziniai ir juridiniai asmenys gali finansuoti želdinių sodinimą centrinėje miesto dalyje, o kitose miesto dalyse gali finansuoti arba patys atlikti sodinimą, prižiūrint atitinkamos kvalifikacijos specialistui. Želdinių sodinimas galimas visoje valstybei arba Savivaldybei priklausančioje žemėje. Aplinkos ir žemėtvarkos skyriaus suderinta želdinių sodinimo schema būtina visais atvejais.
IX SKYRIUS
SU ŽELDYNAIS IR ŽELDINIAIS SUSIJĘS VIEŠASIS INTERESAS IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS
72. Vykdant tinkamą želdynų ir želdinių apsaugą, priežiūrą ir tvarkymą, įgyvendinant skaidrų želdynų kūrimo ir pertvarkymo procesą užtikrinamas viešasis interesas, kuris įgyvendinamas:
72.1. išsiaiškinant ir įvertinant visuomenės poreikius prieš pradedant planuoti, projektuoti ir įgyvendinti viešųjų želdynų projektus;
72.2 Teritorijų planavimo įstatymo ir Vyriausybės patvirtintų Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatų nustatyta tvarka vykdant teritorijų planavimo dokumentų, kuriais planuojami želdynai, viešinimo procedūras ir šių Taisyklių nustatyta tvarka informuojant visuomenę apie numatomą viešųjų želdynų projektų rengimą ir įgyvendinimą;
72.3. šių Taisyklių nustatyta tvarka informuojant visuomenę apie priimtus sprendimus ir išduotus leidimus kirsti, kitaip pašalinti iš augimo vietos ar intensyviai genėti saugotinus želdinius, želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisijos išvadas, želdynų ir želdinių būklės ekspertizės išvadas ir numatomus atlikti viešųjų želdynų ir želdinių tvarkymo darbus;
72.4. skelbiant želdynų ir želdinių inventorizavimo ir apskaitos duomenis ir juos patikslinant šių Taisyklių nustatyta tvarka;
73. Viešųjų želdynų projektavimas yra viešas. Viešųjų atskirųjų želdynų projektavimo viešumą užtikrina želdyno projekto užsakovas. Viešųjų priklausomųjų želdynų projektavimo viešinimas įgyvendinamas rengiant teritorijų planavimo dokumentus arba statinių statybos projektus Teritorijų planavimo įstatymo ir Statybos įstatymo nustatyta tvarka.
74. Informacija apie numatomą viešojo atskirojo želdyno projektavimą likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki šio projekto parengiamojo etapo pradžios dienos paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje, informaciniuose stenduose numatomo projektuoti viešojo atskirojo želdyno teritorijoje arba greta jos vizualinės apžvalgos zonoje, nurodant, kokie parengiamojo etapo darbai ir kokiu laiku numatomi, iki kada ir kur galima susipažinti su planuojamais darbais, siųsti pasiūlymus ir pastabas dėl planuojamų darbų, taip pat informacija apie numatomus želdyno projekto parengimo, pristatymo suinteresuotai visuomenei, projekto patvirtinimo ir įgyvendinimo terminus. Pastabos ir pasiūlymai dėl numatomų viešojo atskirojo želdyno projektavimo darbų teikiami viso projektavimo proceso metu iki viešo svarstymo su suinteresuota visuomene pabaigos, o viešo svarstymo metu pasiūlymai teikiami ir žodžiu.
75. Viešųjų želdynų ir želdinių tvarkymo, želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo bei viešųjų želdynų įrengimo ar pertvarkymo darbai gali būti pradėti ne anksčiau kaip po 10 darbo dienų nuo informacijos apie numatomus darbus paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje arba nuo įsigaliojusio Leidimo ar Sprendimo paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje. Nurodytas terminas netaikomas, kai viešųjų želdynų ir želdinių tvarkymo, viešųjų želdinių kirtimo, kitokio pašalinimo iš augimo vietos ar intensyvaus genėjimo darbus atlikti reikia nedelsiant, kai dėl gamtos sąlygų, eismo ar kito įvykio želdinio būklė pakito ir želdinys kelia pavojų gyventojams, jų turtui, statiniams ar eismo saugumui.
76. Savivaldybės interneto svetainėje paskelbiama informacija apie numatomus keisti žemės sklypo, kuriame yra atskirasis želdynas ar viešasis priklausomasis želdynas, pagrindinę žemės naudojimo paskirtį ar žemės sklypo naudojimo būdą; želdynų ir želdinių apsaugos, priežiūros ir tvarkymo komisijos išvadas ir kita aktuali informacija.
X SKYRIUS
ŽELDYNŲ IR ŽELDINIŲ SAVININKŲ IR VALDYTOJŲ PAREIGOS IR TEISĖS
78. Želdynų ir želdinių savininkai ir valdytojai privalo:
78.1. saugoti želdynus ir želdinius, tinkamai juos prižiūrėti ir tvarkyti, užtikrinti želdinių gerovę;
78.2. leisti želdynus ir želdinius inventorizuojantiems specialistams, pateikusiems asmens dokumentą ir Savivaldybės institucijos išduotą patvirtinimą raštu apie Savivaldybės pavedimu atliekamus inventorizavimo darbus, atlikti inventorizavimo darbus, šviesiu paros metu darbo dienomis įeiti į teritorijas, kuriose auga želdiniai, ir atlikti inventorizavimo darbus.
79. Želdynų ir želdinių savininkai ir valdytojai turi teisę nustatyti želdynų lankymo sąlygas (laiką, renginių organizavimo tvarką, lankytojų teises ir pareigas).
80. Viešųjų želdynų savininkai ir (ar) valdytojai turi teisę apriboti ar uždrausti lankymąsi šiuose želdynuose, kai juose vykdomi priežiūros ir tvarkymo darbai. Apie priimtą sprendimą apriboti ar uždrausti viešojo želdyno lankymą viešųjų želdynų savininkai ir (ar) valdytojai privalo paskelbti Savivaldybės interneto svetainėje (kai viešojo želdyno savininkas ir (ar) valdytojas yra Savivaldybės institucija) ir želdynų informaciniuose stenduose, jeigu tokie įrengti, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki numatytų apribojimų pradžios.
81. Savivaldybės administracija gali suteikti teisę atlikti viešųjų atskirųjų želdynų kūrimo, želdinių sodinimo, apsaugos, priežiūros ir tvarkymo darbus ar dalį jų gyvenamosios vietos bendruomenėms, daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijoms, sodininkų bendrijoms, nevyriausybinėms organizacijoms ar kitiems juridiniams asmenims, taip pat turi teisę iš šių asmenų priimti savo nuosavybėn neatlygintinai perduodamus sodmenų kokybės reikalavimus viešųjų želdynų įrengimui ir želdinių viešosiose erdvėse sodinimui atitinkančius želdinius, sudarydama sutartis dėl bendradarbiavimo želdynų kūrimo, želdinių sodinimo, apsaugos, priežiūros ir tvarkymo srityje. Prieš sudarydama bendradarbiavimo sutartį, privalo įsitikinti, kad gyvenamosios vietos bendruomenės, daugiabučių gyvenamųjų namų savininkų bendrijos, sodininkų bendrijos, nevyriausybinės organizacijos ar kiti juridiniai asmenys galės užtikrinti Želdinių įstatymo VII skyriuje nustatytų reikalavimų laikymąsi.
XI SKYRIUS
DRAUDIMAI BENDROJO NAUDOJIMO ŽELDYNUOSE
82. Fiziniai ir juridiniai asmenys, valantys gatves, šaligatvius, aikštes ir skverus, privalo nepilti ir nelaikyti ant žaliųjų plotų, gėlynų, krūmų ir medžių sniego su žvyru ir druska, žvyro, įvairių chemikalų, taip pat nuo gatvių, skverų nuvalomų nešvarumų.
83. Želdynuose draudžiama:
83.1. kirsti, laužyti ar kitaip žaloti (kalti vinis (išskyrus tvirtinat inkilus), tvirtinti reklaminius skydus ir kt.) medžius, krūmus, jų šakas, žievę, skinti lapus, žiedus, vaisius, pažeisti šaknis, trypti pomedį;
XII SKYRIUS
TAISYKLIŲ KONTROLĖ IR ATSAKOMYBĖ UŽ JŲ PAŽEIDIMUS
84. Želdinių sunaikinimu yra laikomi tam tikrų medžio gyvybinių funkcijų pažeidimai, kurie nustatomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2014 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. D1-269 patvirtinta Žalos aplinkai, sunaikinus ar sužalojus gamtinius kraštovaizdžio kompleksus ir objektus, skaičiavimo metodika.
85. Įmonės, teikiančios teritorijos priežiūros paslaugas (žolės šienavimo ir kitas) ir pažeidusios želdinių gyvybines funkcijas, atsodina želdinį ar želdinius atitinkančius sužaloto želdinio stiebo skersmenį.
86. Kaip laikomasi šių Taisyklių, kontroliuoja Savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus pareigūnai pagal savo kompetenciją.
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
88. Šios Taisyklės gali būti keičiamos, pildomos ir naikinamos Palangos miesto savivaldybės tarybos sprendimu.
89. Taisyklės yra privalomos visiems Savivaldybės teritorijoje esantiems želdynų ir želdinių savininkams ir valdytojams, fiziniams ir juridiniams asmenims, išskyrus mokslinės paskirties želdynuose (botanikos soduose, arboretumuose, dendrologinėse kolekcijose (rinkiniuose), dendrologinę reikšmę turinčiuose parkuose).
90. Pasikeitus šiose Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, galioja patvirtinti naujos redakcijos dokumentai.
Palangos miesto savivaldybės želdynų ir želdinių
apsaugos taisyklių
priedas
(Prašymo forma)
_______________________________________________________________________________
(Prašymą teikiančio fizinio asmens vardas, pavardė ar juridinio asmens pavadinimas)
_______________________________________________________________________________
(adresas, telefono numeris)
INFORMACIJA APIE NEIŠSAUGOMUS IR ATSODINAMUS ŽELDYNUS IR ŽELDINIUS
PALANGOS MIESTO SAVIVALDYBEI
__________________ Nr. _________
(data)
_____________________
(sudarymo vieta)
žemės sklype ___________________________________________________________________
(sklypo, kuriame vykdomi želdinių kirtimo ar kitokio pašalinimo,
žemės sklype __________________________________________________________________
atsodinimo darbai, adresas, žemės sklypo kadastro numeris)
Pašalinamų želdynų ir želdinių kiekis: _______________________________ (želdynų ir želdinių rūšys*) |
___________________ (medžio stiebo skersmuo 1,3 m aukštyje)* |
____________________ (želdinių kiekis) |
||||
|
|
__________________ (medžių stiebo skersmenų 1,3 m aukštyje suma)* |
____________________ (želdinių kiekio suma) |
|
||
Atsodinamų želdynų ir želdinių kiekis:
_______________________________ (želdynų ir želdinių rūšys*) |
___________________ (medžio stiebo skersmuo 1,3 m aukštyje)* |
____________________ (želdinių kiekis) |
|||
|
|
___________________ (medžių stiebo skersmenų 1,3 m aukštyje suma)* |
____________________ (želdinių kiekio suma) |
|
|
______________ _______________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Pakeitimai:
1.
Palangos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T2-258, 2008-09-25, paskelbta TAR 2008-09-25, i. k. 2008-00917
Dėl Želdynų ir želdinių apsaugos ir tvarkymo taisyklių papildymo
2.
Palangos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T2-251, 2017-11-30, paskelbta TAR 2018-02-06, i. k. 2018-01805
Dėl Tarybos 2008 m. liepos 10 d. sprendimo Nr. T2-159 pakeitimo
3.
Palangos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T2-134, 2018-07-19, paskelbta TAR 2018-07-23, i. k. 2018-12293
Dėl Tarybos 2008 m. liepos 10 d. sprendimo Nr. T2-159 pakeitimo
4.
Palangos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T2-18, 2022-02-03, paskelbta TAR 2022-02-04, i. k. 2022-02075
Dėl tarybos 2008 m. liepos 10 d. sprendimo Nr. T2-159 „Dėl Želdynų ir želdinių apsaugos ir tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Palangos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T2-119, 2022-04-28, paskelbta TAR 2022-05-04, i. k. 2022-09452
Dėl Palangos miesto savivaldybės tarybos 2008 m. liepos 10 d. sprendimo Nr. T2-159 „Dėl Želdynų ir želdinių apsaugos ir tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo
6.
Palangos miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T2-410, 2024-11-28, paskelbta TAR 2024-12-03, i. k. 2024-21246
Dėl Palangos miesto savivaldybės 2008 m. liepos 10 d. sprendimo Nr. T2-159 „Dėl Želdynų ir želdinių apsaugos ir tvarkymo taisyklių“ pakeitimo