Suvestinė redakcija nuo 2014-06-28 iki 2016-07-01
Sprendimas paskelbtas: TAR 2013-08-29, i. k. 2013-02488
ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠIAULIŲ PETRO AVIŽONIO REGOS CENTRO IR ŠIAULIŲ SPECIALIOJO UGDYMO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2013 m. rugpjūčio 29 d. Nr. T-181
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290) 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 2010, Nr. 15-699) 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti šių švietimo įstaigų nuostatus (pridedama):
1.2. Neteko galios nuo 2014-06-28
Punkto naikinimas:
Nr. T-162, 2014-06-26, paskelbta TAR 2014-06-27, i. k. 2014-09226
2. Įpareigoti Šiaulių Petro Avižonio regos ir Šiaulių specialiojo ugdymo centrų direktorius pasirašyti nuostatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.
3. Pripažinti netekusiais galios:
3.1. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2011 m. vasario 24 d. sprendimo Nr. T-42 „Dėl Šiaulių Petro Avižonio regos, Sutrikusios klausos vaikų ugdymo, Specialiojo ugdymo centrų ir Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centro nuostatų patvirtinimo“ 1 punkto 1 ir 3 pastraipas;
3.2. Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2012 m. rugpjūčio 30 d. sprendimą Nr. T-215 „Dėl Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2011 m. vasario 24 d. sprendimo Nr. 42 „Dėl Šiaulių Petro Avižonio regos, Sutrikusios klausos vaikų ugdymo, Specialiojo ugdymo centrų ir Šiaulių miesto savivaldybės švietimo centro nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“.
4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų nuostatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
Patvirtinta. Neteko galios nuo 2014-06-28
Priedo naikinimas:
Nr. T-162, 2014-06-26, paskelbta TAR 2014-06-27, i. k. 2014-09226
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2013 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. T-l81
ŠIAULIŲ PETRO AVIŽONIO REGOS CENTRO NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šiaulių Petro Avižonio regos centro nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja Šiaulių Petro Avižonio regos centro (toliau - Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, savininko teises ir pareigas įgyvendinančiąją instituciją ir jos kompetenciją, buveinę, Centro grupę, tipą, pagrindinę paskirtį, mokymo kalbą, veiklos teisinį pagrindą, sritis, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, vykdomas švietimo programas, Centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, likvidavimo ar pertvarkymo tvarką.
2. Centro oficialusis pavadinimas - Šiaulių Petro Avižonio regos centras, trumpasis pavadinimas - Regos centras. Centras įregistruotas Juridinių asmenų registre, kodas - 190530120.
6. Centro savininkas - Šiaulių miesto savivaldybė, kodas 111109429, adresas: Vasario 16-osios g. 62, LT-76295 Šiauliai.
7. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija - Šiaulių miesto savivaldybės taryba (toliau - Savivaldybės taryba).
8. Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija sprendžia Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, kituose įstatymuose ir šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.
12. Centro pagrindinė paskirtis - ikimokyklinio ugdymo grupės įstaiga lopšelis-darželis, kodas 31114102.
14. Centras vykdo ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programas.
15. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose, atributiką, savo veiklą grindžia Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, švietimo ir mokslo ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
II. CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS
17. Centro švietimo veiklos rūšys:
17.2. kitos švietimo veiklos rūšys:
18. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:
19. Centro veiklos tikslas - sudaryti sąlygas ugdytis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus regos sutrikimus turintiems vaikams, teikti tiflopedagoginę pagalbą įvairaus amžiaus akliesiems ir silpnaregiams asmenims.
20. Centro veiklos uždaviniai:
20.2. puoselėti vaiko intelektines, tautines, emocijų, valios, fizines galias, lemiančias asmenybės raidą ir socializacijos sėkmę;
20.3. ugdyti vaiko savarankiškumą, iniciatyvą, kūrybiškumą, atskleisti ugdytinio įvairius gebėjimus, puoselėti individualybę;
21. Vykdydamas pavestus uždavinius, Centras:
21.1. organizuoja ugdymą pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, konkretizuoja ir individualizuoja ugdymo turinį, atsižvelgdamas į vietos ir Centro bendruomenės reikmes ir ugdytinių poreikius;
21.4. vykdo atkuriamąją sutrikusios regos ugdytinių regėjimo funkcijų reabilitaciją ir lavina sutrikimą kompensuojančius įgūdžius medicininėmis ir pedagoginėmis priemonėmis;
21.5. teikia informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, užtikrina vaikų sveikatos priežiūrą;
21.6. atlieka vaiko specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, organizuoja vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
21.7. organizuoja tėvų (globėjų) pageidavimu jų mokamas papildomas paslaugas (būrelius, ekskursijas ir kita) teisės aktų nustatyta tvarka;
21.8. konsultuoja ir teikia švietimo informacinę, metodinę pagalbą ikimokyklinio ugdymo mokyklų pedagogams, bendrojo ugdymo mokyklų mokytojams, ugdantiems mokinius, turinčius regos sutrikimą ar kompleksinių negalių, kurių derinys yra vidutinė silpnaregystė, žymi silpnaregystė, aklumas su regėjimo likučiu, praktiškas aklumas, visiškas aklumas, konsultuoja ugdytinius ir jų tėvus (globėjus);
21.9. teikia tiflopedagoginę pagalbą namuose, ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklose ugdomiems vaikams, turintiems regos sutrikimų, neseniai netekusiems regėjimo suaugusiems neregiams namuose, medicininės reabilitacijos ir kitose įstaigose teisės aktų nustatyta tvarka;
21.11. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymosi ir darbo aplinką;
21.12. kuria ugdymo turiniui įgyvendinti reikiamą materialinę bazę vadovaudamasis švietimo ir mokslo ministro patvirtintais teisės aktais;
III. CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS
22. Centras, įgyvendindamas jam pavestus tikslą ir uždavinius, atlikdamas jam priskirtas funkcijas, turi teisę:
22.1. parinkti ir kurti vaikams, turintiems regos sutrikimų, ugdymo ir ugdymosi modelius, metodus, veiklos būdus, užtikrinančius visapusišką pasirengimą mokyklai;
22.4. švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka vykdyti šalies ir tarptautinius švietimo projektus;
22.7. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija;
IV. CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS
24. Centro veikla organizuojama pagal:
24.1. direktoriaus patvirtintą strateginį veiklos planą, kuriam yra pritarusios Centro taryba ir Šiaulių miesto savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;
25. Centrui vadovauja direktorius, skiriamas į pareigas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas savininko teises ir pareigas įgyvendinančiosios institucijos ar jos įgalioto asmens teisės aktų nustatyta tvarka.
26. Centro direktorius atlieka tokias funkcijas:
26.1. suderinęs su Šiaulių miesto savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu, tvirtina Centro vidaus struktūrą, Centro darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršydamas nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;
26.2. nustato Centro struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojų ugdymui, Centro struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;
26.3. tvirtina pedagogų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų ir aptarnaujančiojo personalo pareigybių aprašymus, Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka priima į darbą ir atleidžia iš jo Centro darbuotojus, skatina juos, skiria jiems drausmines nuobaudas;
26.4. priima vaikus Savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro ugdymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;
26.5. vadovaudamasis įstatymais ir kitais teisės aktais, Centro darbo tvarkos taisyklėse nustato pedagogų, kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų, aptarnaujančiojo personalo ir ugdytinių teises, pareigas ir atsakomybę;
26.7. sudaro ugdytiniams ir darbuotojams saugias ir sveikatai nekenksmingas darbo sąlygas visais su ugdymusi ir darbu susijusiais aspektais;
26.8. organizuoja ir koordinuoja Centro veiklą pavestoms funkcijoms atlikti, uždaviniams įgyvendinti, analizuoja ir vertina Centro veiklą, materialinius ir intelektinius išteklius;
26.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Centro turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais, informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;
26.14. rūpinasi darbuotojų profesiniu tobulėjimu, sudaro jiems sąlygas kelti kvalifikaciją, pedagogams suteikia galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;
26.16. bendradarbiauja su ugdytinių tėvais (globėjais), pagalbą vaikui, pedagogui ir Centrui teikiančiomis įstaigomis, teritorine policijos, socialinių paslaugų, sveikatos įstaigomis, vaiko teisių apsaugos tarnybomis ir kitomis institucijomis, dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;
26.18. dalį savo funkcijų teisės aktų nustatyta tvarka gali pavesti atlikti direktoriaus pavaduotojams;
27. Centro direktorius atsako už tai, kad Centre būtų laikomasi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų, už demokratinį Centro valdymą, bendruomenės narių informavimą, tinkamą funkcijų atlikimą, nustatytų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, Centro veiklos rezultatus, už gerą ir veiksmingą vaiko minimalios priežiūros priemonių įgyvendinimą.
28. Centre metodinei veiklai organizuoti sudaromos specialiąją pagalbą teikiančių pedagogų ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo grupių pedagogų metodinės grupės.
29. Metodinės grupės planuoja ugdymo turinį: aptaria ugdytinių ugdymo(si) poreikius; susitaria dėl ugdomosios veiklos metodų, būdų, formų; atrenka, integruoja, derina ugdymo turinį; susitaria dėl ugdytinių pasiekimų ir pažangos vertinimo būdų. Metodinės grupės nariai konsultuojasi tarpusavyje dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikos, dalijasi gerąja patirtimi, analizuoja kvalifikacijos tobulinimo poreikius, juos derina su Centro veiklos tikslais, bendradarbiauja su kitų švietimo įstaigų metodinėmis grupėmis. Metodinei grupei vadovauja grupės narių išrinktas vadovas. Metodinių grupių veiklą koordinuoja direktoriaus pavaduotojai ugdymui.
V. CENTRO SAVIVALDA
30. Centro taryba yra aukščiausioji Centro savivaldos institucija. Centro taryba telkia Centro mokytojų, tėvų (globėjų), vietos bendruomenę demokratiniam Centro valdymui, padeda spręsti Centrui aktualius klausimus, atstovauti teisėtiems Centro interesams.
31. Centro taryba sudaroma iš Centre nedirbančių vaikų tėvų (globėjų), pedagogų, vietos bendruomenės atstovų. Centro tarybos narių skaičių ir jos veiklos kadencijos trukmę nustato Centro direktorius.
32. Į Centro tarybą lygiomis dalimis tėvus (globėjus) deleguoja visuotinis tėvų (globėjų) susirinkimas, pedagogus - pedagogų taryba, vietos bendruomenės atstovus - Centro direktorius.
33. Centro tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus. Posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančiųjų balsų dauguma. Centro direktorius Centro tarybos posėdžiuose gali dalyvauti kviestinio nario teisėmis.
35. Centro taryba atlieka tokias funkcijas:
35.2. pritaria Centro strateginiam planui, metiniam Centro veiklos planui, Centro nuostatams, Centro darbo tvarkos taisyklėms, kitiems Centro veiklą reglamentuojantiems dokumentams, teikiamiems Centro direktoriaus;
35.3. teikia siūlymus Centro direktoriui dėl Centro nuostatų pakeitimo ar papildymo, Centro vidaus struktūros tobulinimo;
35.5. išklauso Centro metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymus Centro direktoriui dėl Centro veiklos tobulinimo;
35.6. teikia siūlymus Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančiajai institucijai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;
35.7. svarsto pedagogų, tėvų (globėjų) savivaldos institucijų ar Centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymus Centro direktoriui;
35.8. teikia siūlymus dėl Centro darbo tobulinimo, saugių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;
38. Pedagogų taryba - nuolat veikianti Centro savivaldos institucija pedagogų profesiniams ir bendriesiems ugdymo klausimams spręsti. Ją sudaro Centro direktorius, direktoriaus pavaduotojai ugdymui, visi Centre dirbantys pedagogai, sveikatos priežiūros specialistai, švietimo pagalbą teikiantys specialistai, kiti tiesiogiai ugdymo procese dalyvaujantys asmenys.
40. Pedagogų tarybos posėdžius šaukia Centro direktorius. Posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja du trečdaliai pedagogų tarybos narių. Nutarimai priimami posėdyje dalyvavusių narių balsų dauguma.
41. Pedagogų taryba svarsto ir priima nutarimus teisės aktų nustatytais ir Centro direktoriaus teikiamais klausimais.
42. Grupės tėvų (globėjų) savivaldą sudaro institucijos visi tos grupės tėvai (globėjai). Jie atviru balsavimu kiekvienų mokslo metų pradžioje renka grupės tėvų (globėjų) komitetą. Komitetui vadovauja susirinkimo išrinktas pirmininkas. Grupės tėvų (globėjų) susirinkimai šaukiami ne rečiau kaip du kartus per mokslo metus. Tėvų (globėjų) savivaldos institucija aptaria su grupės pedagogais ugdytinių lankomumo, elgesio ir pažangumo, saugumo, maitinimo, informacijos gavimo apie vaikus klausimus, padeda organizuoti grupės renginius, išvykas, kurti edukacinę aplinką, vykdyti profesinį orientavimą, teikia siūlymus Centro tarybai ir direktoriui.
VI. CENTRO DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA
44. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
45. Centro darbuotojams už darbą mokama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VII. CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA
47. Centras patikėjimo teise perduotą Šiaulių miesto savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo pagal įstatymus Savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.
48. Centro lėšos:
48.1. valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų Šiaulių miesto savivaldybės biudžetui skirtos lėšos ir Šiaulių miesto savivaldybės biudžeto lėšos, skiriamos pagal patvirtintas sąmatas;
48.3. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;
50. Centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
54. Centro interneto svetainėje ir kitose visuomenės informavimo priemonėse skelbiama informacija apie Centro vykdomas programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, pedagogų kvalifikaciją, svarbiausius Centro išorinio vertinimo rezultatus, Centro bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Centro vykdomas veiklas.
55. Centro nuostatams, jų pakeitimams, papildymams pritaria Centro taryba, tvirtina Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančioji institucija.
56. Centro nuostatai keičiami ir papildomi Centro savininko, Centro direktoriaus ar Centro tarybos iniciatyva.
Pakeitimai:
1.
Šiaulių miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. T-162, 2014-06-26, paskelbta TAR 2014-06-27, i. k. 2014-09226
Dėl Šiaulių „Santarvės“ vidurinės mokyklos ir Šiaulių specialiojo ugdymo centro nuostatų patvirtinimo