Suvestinė redakcija nuo 2008-06-08 iki 2008-12-13
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2001, Nr. 57-2066, i. k. 1012070ISAK00001055
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS
Į S A K Y M A S
DĖL MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ VERTINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2001 m. birželio 28 d. Nr. 1055
Vilnius
2. Laikau netekusiu galios švietimo ir mokslo ministro 2000 m. gruodžio 29 d. įsakymą Nr. 1523 „Dėl mokslo ir studijų institucijų vertinimo taisyklių patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. birželio 28 d. įsakymu
Nr. 1055
(Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2008 m. gegužės 30 d. įsakymo
Nr. ISAK-1582 redakcija)
MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ VERTINIMO TAISYKLĖS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Mokslo ir studijų institucijų vertinimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja Lietuvos Respublikos valstybinių ir nevalstybinių mokslo ir studijų institucijų (toliau – mokslo ir studijų institucijos) veiklos objektų – institucijos veiklos, studijų programų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros taip pat meninės veiklos (toliau – mokslinės ir meninės veiklos) – išorinį vertinimą, kurį organizuoja ir atlieka Studijų kokybės vertinimo centras (toliau – Centras). Vidinį vertinimą šios taisyklės reglamentuoja tiek, kiek tai būtina norint atlikti išorinį vertinimą.
2. Vykdomų studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos ir kitų veiklų kokybė užtikrinama per mokslo ir studijų institucijų vidines kokybės užtikrinimo sistemas ir išorinį vertinimą.
3. Už vykdomų studijų, mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros, meno veiklos ir kitų veiklos sričių kokybę pirmiausia atsako mokslo ir studijų institucijos. Siekiant, kad mokslo ir studijų institucijos tenkintų valstybės nustatytus ir pačios institucijos išsikeltus reikalavimus, skatintų veiksmingai naudoti išteklius ir nuolat tobulintų veiklą, jos privalo turėti veiksmingą valdymą, kurio esminė dalis yra kokybės užtikrinimo sistema. Jos turi viešai skelbti savo veiklos kokybės rodiklius ir kartu su vertinimo institucijomis puoselėti mokslo ir studijų institucijų veiklos vidinę ir išorinio vertinimo kokybės kultūrą.
4. Svarbiausia išorinio vertinimo paskirtis – skatinti mokslo ir studijų institucijas ir visus jų darbuotojus aiškiai suvokti Lietuvos Respublikos poreikius, institucijos misiją ir strategiją, padėti institucijai atskleisti savo veiklos stiprybes ir silpnybes, skatinti ją dirbti geriau ir veiksmingiau.
5. Išoriniu vertinimu siekiama nustatyti, ar mokslo ir studijų institucijų vykdomos studijos, moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra, meno ir kitos veiklos sritys yra kokybiškos, teikti siūlymus mokslo ir studijų institucijoms veiklai tobulinti, taip pat pasiūlyti valstybės priemones mokslo ir studijų sistemai tobulinti.
6. Vertinimą sudaro dvi dalys – mokslo ir studijų institucijų vidinis vertinimas ir išorinis vertinimas.
7. Vidinis vertinimas (savianalizė) yra pagrindinė išorinių mokslo ir studijų institucijų veiklos, studijų programų ir mokslinės ir meninės veiklos vertinimų dalis. Atlikdama savianalizę, mokslo ir studijų institucija savo veiklą išanalizuoja visokeriopais požiūriais, atskleidžia savo veiklos stiprybes ir silpnybes, numato veiklos kokybės gerinimo būdus. Savianalizės išsamumas priklauso nuo vertinimo uždavinių.
8. Vidinio vertinimo tvarką kiekviena mokslo ir studijų institucija nustato pati. Mokslo ir studijų institucija turi vertinti savo veiklą reguliariai ir dažniau negu atliekamas išorinis vertinimas. Mokslo ir studijų institucija prieš kiekvieną išorinį vertinimą privalo įsivertinti. Atliekant vidinį vertinimą, kuris bus sudedamoji išorinio vertinimo dalis, mokslo ir studijų institucijų veiklos vertinami objektai analizuojami pagal Centro parengtuose metodiniuose patarimuose nustatytas vertinimo sritis ir posričius. Savianalizės suvestinė pateikiama pagal Centro nustatytą formą, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip.
9. Mokslo ir studijų institucijų veiklos sričių arba vykdomų studijų programų kokybės išorinis vertinimas atliekamas remiantis mokslo ir studijų institucijos atlikta savianalize. Pagrindiniai išorinio vertinimo etapai yra šie:
10. Išorinį vertinimą organizuoja Centras vadovaudamasis metiniais planais. Metiniuose planuose nustatoma, kurių krypčių ir kurios studijų programos (išskyrus naujas studijų programas), mokslo sritys, kryptys, šakos ar jų grupės, meno posričiai (išskyrus paraiškas dėl doktorantūros ir (arba) meno aspirantūros teisės įgijimo), taip pat mokslo ir studijų institucijos bus vertinamos. Metinių planų projektus rengia Centras, išnagrinėjęs Lietuvos universitetų rektorių konferencijos, Lietuvos kolegijų direktorių konferencijos, Valstybinių mokslo institutų direktorių konferencijos ir Lietuvos mokslo tarybos nuomones. Metinius išorinio vertinimo planus tvirtina švietimo ir mokslo ministras (toliau – ministras).
11. Apie bet kurio planinio išorinio vertinimo pradžios laiką (terminą, iki kurio reikia pateikti Centrui savianalizės ataskaitą) mokslo ir studijų institucijai turi būti pranešama ne vėliau kaip prieš tris mėnesius iki išorinio vertinimo pradžios.
12. Reguliariai atliekamas šių objektų išorinis vertinimas:
II. VYKDOMŲ STUDIJŲ PROGRAMŲ VERTINIMAS
14. Studijų programų išorinio vertinimo uždaviniai:
14.1. atskleisti studijų programos stiprybes ir silpnybes, programų vykdymo trūkumus, jų priežastis;
15. Pasirengimo vertinti studijų programas etapo sudedamosios dalys:
15.2. ekspertų grupės sudarymas; sudaroma vadovaujantis Ekspertų atrankos aprašu, patvirtintu Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2007 m. kovo 19 d. įsakymu Nr. 1-55 (Žin., 2007, Nr. 35-1312);
15.3. pranešimas apie ekspertų grupę; Centras apie sudarytą ekspertų grupę praneša vertinamosioms mokslo ir studijų institucijoms, kurios per 15 darbo dienų nuo rašto apie ekspertų grupę išsiuntimo dienos gali argumentuotai siūlyti pakeisti į ekspertų grupę numatytą (numatytus) paskirti asmenį (asmenis);
15.4. ekspertų grupės mokymai; Centras padeda ekspertų grupei išsiaiškinti vertinimo tikslus, uždavinius ir metodiką;
15.5. savianalizės suvestinės nagrinėjimas; ekspertų grupė, nagrinėdama studijų programos savianalizės suvestinę, pasirengia išankstines vertinimo išvadas, nustato vertinamas sritis ir klausimus, kuriems reikia skirti ypatingą dėmesį vizito metu;
15.6. vizito darbotvarkės paskelbimas; Centras sudaro vizito į mokslo ir studijų instituciją darbotvarkę ir ją išsiunčia mokslo ir studijų institucijai; Mokslo ir studijų institucija apie ekspertų grupės vizitą ir darbotvarkę skelbia viešai ir sudaro galimybes susitikimuose su ekspertais dalyvauti kaip galima visiems pageidaujantiesiems.
16. Vizito, kurio trukmė yra 1–3 dienos, į mokslo ir studijų instituciją sudedamosios dalys:
16.1. susitikimas su studijų programos absolventais, darbdaviais; susitikimo metu siekiama įvertinti studijų rezultatų kokybę;
16.2. susitikimas su studijų programos vykdytojais; susitikimo su programos vykdytojais ir kuratoriais metu siekiama išsiaiškinti studijų programos kokybę lemiančius veiksnius;
17. Vertinimo išvadų rengimo ir viešo jų skelbimo etapo sudedamosios dalys:
17.1. vertinimo išvadų projekto parengimas; išnagrinėję savianalizę ir apsilankę programą vykdančioje mokslo ir studijų institucijoje ekspertai parengia programos vertinimo išvadų projektą ir pateikia Centrui, kuris išvadų projektą teikia programos vykdytojams. Programos vykdytojai per 10 darbo dienų nuo vertinimo išvadų projekto išsiuntimo dienos gali raštu Centrui nurodyti aptiktas faktines klaidas;
17.2. baigiamųjų vertinimo išvadų parengimas; ekspertai išnagrinėja programos vykdytojų pastabas (jei jos pateiktos) dėl vertinimo išvadų projekto, parengia baigiamąsias vertinimo išvadas ir teikia jas Centrui;
17.3. išvadų svarstymas ir sprendimo priėmimas; baigiamosios vertinimo išvados svarstomos Studijų vertinimo ekspertų taryboje, kurios nutarimo pagrindu Centras priima sprendimą dėl programos įvertinimo teisės aktų nustatyta tvarka;
17.4. sprendimo pateikimas; Centras išsiunčia mokslo ir studijų institucijai baigiamąsias vertinimo išvadas ir sprendimą dėl studijų programos akreditavimo. Mokslo ir studijų institucija gali teikti apeliaciją šių taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka;
18. Paprastai paskesnė veikla įvertinus programą paliekama mokslo ir studijų institucijos atsakomybei, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip. Galimos šio etapo sudedamosios dalys:
18.1. tobulinimo priemonių numatymas; mokslo ir studijų institucija numato priemones veiklai tobulinti ir savianalizės bei išorinio vertinimo metu nustatytoms silpnybėms šalinti;
18.2. numatytų priemonių įgyvendinimas; mokslo ir studijų institucija įgyvendina numatytas priemones veiklai tobulinti ir nustatytoms silpnybėms šalinti;
III. NAUJŲ STUDIJŲ PROGRAMŲ VERTINIMAS
19. Mokslo ir studijų institucija, siekdama pradėti vykdyti naują studijų programą, Centrui turi pateikti (išskyrus kituose teisės aktuose nustatytus atvejus) naujos studijų programos aprašą, parengtą pagal Centro parengtus metodinius patarimus.
20. Naujos studijų programos vertinimo uždaviniai:
20.1. nustatyti, ar numatomi studijų rezultatai yra pagrįsti ir programos sandara užtikrina, kad jie bus pasiekti, ar pakankamai mokslo ir studijų institucijos pagrįstas specialistų poreikis;
20.2. įvertinti, ar mokslo ir studijų institucija turi materialiuosius ir intelektinius pajėgumus programai sėkmingai įgyvendinti;
21. Naujų studijų programų aprašai priimami ir vertinimo išvados mokslo ir studijų institucijoms teikiamos pagal Centro patvirtinto Naujos studijų programos priėmimo ir vertinimo išvadų pateikimo aprašo, patvirtinto Studijų kokybės vertinimo centro direktoriaus 2005 m. rugpjūčio 5 d. įsakymu Nr. 1-90 (Žin., 2005, Nr. 97-3696), nustatytą tvarką. Sprendimą įregistruoti įvertintą naują studijų programą priima Ministerija.
22. Pasirengimo vertinti naujos studijų programos aprašą etapo sudedamosios dalys:
22.2. ekspertų grupės sudarymas; ekspertų grupė sudaroma vadovaujantis Centro patvirtintu Ekspertų atrankos aprašu; naujos studijų programos vertinimą atliekančios ekspertų grupės sudėtis mokslo ir studijų institucijai neskelbiama;
22.3. ekspertų grupės mokymai; Centras padeda ekspertų grupei išsiaiškinti vertinimo tikslus, uždavinius ir metodiką;
23. Vertinant naują studijų programą vizitas į mokslo ir studijų instituciją organizuojamas ekspertų siūlymu arba Centro sprendimu esant būtinybei įsitikinti mokslo ir studijų institucijos galimybėmis pradėti vykdyti naują studijų programą arba kitais teisės aktų nustatytais atvejais.
24. Vizito į mokslo ir studijų instituciją etapo sudedamosios dalys:
24.1. vizito darbotvarkės paskelbimas; Centras sudaro vizito į mokslo ir studijų instituciją darbotvarkę ir išsiunčia ją institucijai;
24.2. susitikimas su studijų programos rengėjais; susitikimo metu siekiama išsiaiškinti studijų programos poreikį, sandaros ypatumus, pasirengimą pradėti studijas;
24.3. susitikimas su numatomais programos vykdytojais; susitikimo metu siekiama išsiaiškinti dėstytojų pasirengimą ir galimybes dėstyti naujos studijų programos dalykus;
25. Vertinimo išvadų parengimo ir paskelbimo etapo sudedamosios dalys:
25.1. baigiamųjų vertinimo išvadų parengimas; ekspertai, išnagrinėję naujos studijų programos aprašą, rengia baigiamąsias vertinimo išvadas ir teikia jas Centrui;
25.2. sprendimo priėmimas; Centras, išnagrinėjęs ekspertų parengtas baigiamąsias vertinimo išvadas ir šių taisyklių 26 punkte numatytais atvejais Centrui patariančiosios institucijos siūlymą, priima sprendimą dėl studijų programos įvertinimo jos įregistravimo ir akreditavimo tikslu;
26. Naujos studijų programos vertinimo išvados svarstomos Centrui patariančiosiose institucijose, kai:
26.1. ekspertų grupė naujos studijų programos siūlo neregistruoti (išvados svarstomos Studijų vertinimo ekspertų taryboje);
26.2. vertinama, mokslo ir studijų institucijos naujos rūšies ar krypties arba pirma toje studijų pakopoje programa (išvados svarstomos Studijų vertinimo ekspertų taryboje);
IV. MOKSLINĖS IR MENINĖS VEIKLOS VERTINIMAS
28. Mokslinė ir meninė veikla vertinama pagal mokslo sritis, kryptis, šakas ar jų grupes, meno posričius (vizualinio meno, teatro arba muzikos).
29. Mokslinės ir meninės veiklos vertinimo uždaviniai yra įvertinti:
29.2. reikšmingumą pagal įtaką mokslo ar meno krypties vystymuisi ir pagal poveikį ūkiui ir kultūrai;
30. Mokslinės ir meninės veiklos vertinimo etapai:
31. Pasirengimo vertinti mokslinę ir meninę veiklą etapo sudedamosios dalys:
31.2. ekspertų grupės (grupių) sudarymas; ekspertų grupė (grupės) sudaroma (sudaromos) vadovaujantis Centro patvirtintu Ekspertų atrankos aprašu, jeigu kiti teisės aktai nustato kitaip;
31.3. pranešimas apie ekspertų grupę; Centras apie sudarytą ekspertų grupę praneša vertinamosioms mokslo ir studijų institucijoms, kurios per 15 darbo dienų nuo rašto apie ekspertų grupę išsiuntimo dienos gali argumentuotai siūlyti pakeisti numatytą (numatytus) į ekspertų grupę paskirti asmenį (asmenis);
31.4. ekspertų grupės mokymai; Centras padeda ekspertų grupei išsiaiškinti vertinimo tikslus, uždavinius ir metodiką;
31.5. mokslinės ir meninės veiklos savianalizės nagrinėjimas; ekspertų grupė, nagrinėdama savianalizės suvestinę, pasirengia išankstines vertinimo išvadas, nustato vertinamas sritis ir klausimus, kuriems reikia skirti ypatingą dėmesį vizito metu;
31.6. vizito darbotvarkės paskelbimas; Centras sudaro vizito į mokslo ir studijų instituciją darbotvarkę ir ją išsiunčia mokslo ir studijų institucijai; mokslo ir studijų institucija apie ekspertų grupės vizitą ir darbotvarkę mokslo ir studijų institucijoje skelbia viešai ir sudaro galimybes susitikimuose su ekspertais dalyvauti kaip galima visiems pageidaujantiesiems.
32. Vizito, kurio trukmė yra 1–3 dienos, į mokslo ir studijų instituciją sudedamosios dalys:
32.1. susitikimas su mokslo ir studijų institucijos darbuotojais; susitikimo metu siekiama išsiaiškinti mokslinės ir meninės veiklos kokybę lemiančius veiksnius;
33. Vertinimo išvadų parengimo ir viešo jų paskelbimo etapo sudedamosios dalys:
33.1. vertinimo išvadų projekto parengimas; išnagrinėję savianalizę ir apsilankę mokslo ir studijų institucijoje ekspertai rengia mokslinės ir meninės veiklos vertinimo išvadų projektą ir teikia jį Centrui, kuris išvadų projektą pateikia mokslo ir studijų institucijai. Mokslo ir studijų institucija per 10 darbo dienų gali raštu Centrui nurodyti aptiktas faktines klaidas;
33.2. baigiamųjų vertinimo išvadų parengimas; ekspertai išnagrinėja mokslo ir studijų institucijos pastabas (jei jos pateiktos) dėl vertinimo išvadų projekto, rengia baigiamąsias vertinimo išvadas ir teikia jas Centrui;
33.3. išvadų svarstymas ir sprendimo priėmimas; baigiamosios vertinimo išvados svarstomos Mokslo vertinimo ekspertų taryboje, kurios siūlymo pagrindu priimamas Centro sprendimas dėl mokslinės ir meninės veiklos kokybės;
33.4. sprendimo pateikimas; Centras išsiunčia mokslo ir studijų institucijai baigiamąsias vertinimo išvadas ir sprendimą dėl mokslinės ir meninės veiklos kokybės įvertinimo; Mokslo ir studijų institucija gali teikti apeliaciją Centrui šių taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka;
34. Paskesnė veikla įvertinus mokslinę ir meninę veiklą paliekama mokslo ir studijų institucijos atsakomybei. Galimos šio etapo sudedamosios dalys:
34.1. tobulinimo priemonių numatymas; mokslo ir studijų institucija numato priemones mokslinei ir meninei veiklai tobulinti ir savianalizės bei išorinio vertinimo metu nustatytoms silpnybėms šalinti;
34.2. numatytų priemonių įgyvendinimas; mokslo ir studijų institucija įgyvendina numatytas priemones mokslinei ir meninei veiklai tobulinti ir nustatytoms silpnybėms šalinti;
35. Dalinio mokslinės ir meninės veiklos vertinimo uždavinys yra įvertinti mokslo ir studijų institucijų mokslinės ir meninės veiklos produktyvumą pagal produkcijos apimtį ir jos kokybę.
V. MOKSLO IR STUDIJŲ INSTITUCIJŲ VEIKLOS VERTINIMAS
37. Mokslo ir studijų institucijų veiklos vertinimo uždaviniai:
37.1. įvertinti, kiek mokslo ir studijų institucijos pačios sau keliami uždaviniai ir pagrindinė veikla atitinka mokslo ir studijų institucijos steigimo ir jos strateginiuose dokumentuose nustatytas veiklos kryptis;
37.2. įvertinti, kaip mokslo ir studijų institucija tenkina valstybės, visuomenės ir asmens reikmes;
37.3. įvertinti, kaip mokslo ir studijų institucija rūpinasi savo veiklos kokybe, kiek veiksminga jos turima kokybės užtikrinimo sistema;
37.4. nustatyti, kaip mokslo ir studijų institucijos veikla tenkina mokslo ir studijų veiklą reglamentuojančių teisės aktų nustatytus reikalavimus, prireikus teikti siūlymus teisės aktams tobulinti ar naujiems rengti;
38. Pasirengimo vertinti mokslo ir studijų institucijos veiklą etapo sudedamosios dalys;
38.2. ekspertų grupės (grupių) sudarymas; ekspertų grupė (grupės) sudaroma (sudaromos) vadovaujantis Centro patvirtintu Ekspertų atrankos aprašu;
38.3. pranešimas apie ekspertų grupę; Centras apie sudarytą ekspertų grupę praneša vertinamosioms mokslo ir studijų institucijoms, kurios per 15 darbo dienų nuo rašto apie ekspertų grupės sudėtį išsiuntimo gali argumentuotai siūlyti pakeisti į ekspertų grupę numatytą paskirti asmenį (asmenis);
38.4. ekspertų grupės mokymai; Centras padeda ekspertų grupei išsiaiškinti vertinimo tikslus, uždavinius ir metodiką;
38.5. institucijos veiklos kokybės savianalizės nagrinėjimas; ekspertų grupė, nagrinėdama savianalizės suvestinę, pasirengia išankstines vertinimo išvadas, nustato vertinamas sritis ir klausimus, kuriems reikia skirti ypatingą dėmesį vizito metu;
38.6. vizito darbotvarkės paskelbimas; Centras sudaro vizito į mokslo ir studijų instituciją darbotvarkę ir ją išsiunčia institucijai; mokslo ir studijų institucija apie ekspertų grupės vizitą ir darbotvarkę skelbia viešai mokslo ir studijų institucijoje ir sudaro galimybes susitikimuose su ekspertais dalyvauti kaip galima visiems pageidaujantiesiems.
39. Vizito, kurio trukmė yra 1–5 dienos, į mokslo ir studijų instituciją etapo sudedamosios dalys:
39.1. susitikimas su mokslo ir studijų institucijos darbuotojais, studentais ir suinteresuotomis šalimis, absolventais; susitikimo metu siekiama išsiaiškinti mokslo ir studijų institucijos veiklos kokybę, ją lemiančius veiksnius, jų priežastis;
40. Centro sprendimu (kurį inicijuoti gali ekspertų grupė) gali būti organizuojama daugiau negu vienas vizitas į mokslo ir studijų instituciją.
41. Vertinimo išvadų rengimo ir viešo jų skelbimo etapo sudedamosios dalys:
41.1. vertinimo išvadų projekto parengimas; išnagrinėję savianalizės suvestinę ekspertai rengia baigiamųjų vertinimo išvadų projektą ir teikia jį Centrui, kuris vertinimo išvadų projektą pateikia mokslo ir studijų institucijai. Mokslo ir studijų institucija per 10 darbo dienų gali raštu Centrui nurodyti aptiktas faktines klaidas;
41.2. baigiamųjų vertinimo išvadų parengimas; ekspertai išnagrinėja mokslo ir studijų institucijos pastabas (jei jos pateiktos) dėl vertinimo išvadų projekto, rengia baigiamąsias vertinimo išvadas ir teikia jas Centrui;
41.3. pirminis svarstymas; baigiamosios vertinimo išvados svarstomos Mokslo ir studijų institucijų vertinimo tarybos komisijoje ir teikiamas siūlymas dėl mokslo ir studijų institucijos veiklos įvertinimo;
41.4. išvadų ir siūlymo pateikimas; Mokslo ir studijų institucijų vertinimo tarybos komisijos siūlymą bei baigiamąsias vertinimo išvadas Centras pateikia mokslo ir studijų institucijai; mokslo ir studijų institucija gali pateikti apeliaciją Centrui šių taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka;
41.5. baigiamasis svarstymas; Mokslo ir studijų institucijų vertinimo tarybos posėdyje svarstomos baigiamosios vertinimo išvados, Mokslo ir studijų institucijų vertinimo tarybos komisijos siūlymas ir mokslo ir studijų institucijos apeliacija (jei ji buvo pateikta) ir teikiamas siūlymas Centrui;
41.6. sprendimo priėmimas; Centras, išnagrinėjęs Mokslo ir studijų institucijų vertinimo tarybos ir jos komisijos siūlymus, baigiamąsias vertinimo išvadas, priima galutinį sprendimą;
42. Paprastai paskesnė veikla įvertinus mokslo ir studijų instituciją paliekama mokslo ir studijų institucijos atsakomybei, išskyrus atvejus, kai mokslo ir studijų institucijos veiklos kokybė įvertinama nepatenkinamai ir būtina atlikti pakartotinį vertinimą po Ministerijos nustatyto laikotarpio. Galimos šio etapo sudedamosios dalys:
42.1. tobulinimo priemonių numatymas; mokslo ir studijų institucija numato priemones veiklai tobulinti ir savianalizės bei išorinio vertinimo metu nustatytoms silpnybėms šalinti;
42.2. numatytų priemonių įgyvendinimas; mokslo ir studijų institucija įgyvendina numatytas priemones veiklai tobulinti ir nustatytoms silpnybėms šalinti;
VI. VERTINIMO IŠVADOS
44. Visos ekspertų parengtos vertinimo išvados turi būti aiškiai argumentuotos, pagrįstos faktais, kiekybiniais ir kokybiniais rodikliais, jų kitimo per vertinamąjį laikotarpį analize.
45. Formuluodami savo išvadas ekspertai turi siekti bendros nuomonės. Jeigu jos pasiekti nepavyksta, formuluotės priimamos balsų dauguma, o kitokios nuomonės, nurodžius ekspertą (išskyrus naujų studijų programų vertinimo atvejus) ir jo argumentus, taip pat pateikiamos.
46. Vertinimo išvados turi būti pasirašytos visų vertinime dalyvavusių ekspertų (išskyrus atvejus, kai ekspertas buvo nušalintas nuo vertinimo ir (arba) vertinimo išvadų rengimo).
47. Vertinimo išvadose pateikiamas apibendrinamasis mokslo ir studijų institucijos veiklos objekto (ar jo dalių) įvertinimas vadovaujantis Centro parengtais metodiniais patarimais, jeigu kiti teisės aktai nenustato kitaip.
48. Jeigu mokslinės veiklos vertinimo metu nustatomas papildomas uždavinys pateikti apibendrinamąjį įvertinimą, toks vertinimas išreiškiamas vienu iš keturių pažymių:
VII. APELIACIJŲ TEIKIMAS IR NAGRINĖJIMAS
50. Mokslo ir studijų institucija, gavusi Centro sprendimą (su Studijų kokybės ekspertų tarybos ar Mokslo ir studijų institucijų vertinimo tarybos vienos iš komisijų siūlymu bei baigiamosiomis vertinimo išvadomis), per 20 dienų nuo rašto išsiuntimo dienos gali teikti argumentuotą apeliaciją Centrui.
51. Apeliacijas dėl studijų programų įvertinimo nagrinėja Centro direktoriaus įsakymu sudaryta Studijų programų apeliacinė komisija savo nuostatų, patvirtintų Centro direktoriaus įsakymu, nustatyta tvarka.
52. Apeliaciją dėl mokslinės ir meninės veiklos įvertinimo nagrinėja Centro direktoriaus įsakymu sudaryta Mokslo vertinimo apeliacinė komisija savo nuostatų, patvirtintų Centro direktoriaus įsakymu, nustatyta tvarka.
53. Apeliaciją dėl mokslo ir studijų institucijos veiklos kokybės įvertinimo nagrinėja Mokslo ir studijų institucijų vertinimo taryba savo nuostatų, patvirtintų švietimo ir mokslo ministro įsakymu, nustatyta tvarka.
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. 1561, 2002-09-03, Žin., 2002, Nr. 90-3879 (2002-09-13), i. k. 1022070ISAK00001561
Dėl kai kurių švietimo ir mokslo ministro įsakymų pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-1628, 2004-10-25, Žin., 2004, Nr. 159-5806 (2004-11-02), i. k. 1042070ISAKSAK-1628
Dėl Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2001 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. 1055 "Dėl Mokslo ir studijų institucijų vertinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-1553, 2005-07-22, Žin., 2005, Nr. 93-3462 (2005-08-02), i. k. 1052070ISAKSAK-1553
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. 1055 "Dėl Mokslo ir studijų institucijų vertinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija, Įsakymas
Nr. ISAK-1582, 2008-05-30, Žin., 2008, Nr. 65-2467 (2008-06-07), i. k. 1082070ISAKSAK-1582
Dėl švietimo ir mokslo ministro 2001 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. 1055 "Dėl Mokslo ir studijų institucijų vertinimo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo