Suvestinė redakcija nuo 2010-03-24 iki 2012-12-11

 

Nutarimas paskelbtas: Žin. 2004, Nr. 83-3018, i. k. 1041100NUTA00000610

 

Nauja redakcija nuo 2007-01-27:

Nr. 75, 2007-01-24, Žin. 2007, Nr. 11-445 (2007-01-26), i. k. 1071100NUTA00000075

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

Nutarimas

DĖL RINKLIAVOS UŽ NAUDOJIMĄSI VIEŠĄJA GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪRA NUSTATYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2004 m. gegužės 19 d. Nr. 610

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos transporto veiklos pagrindų įstatymo (Žin., 1991, Nr. 30-804; 2002, Nr. 29-1034) 9 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekso (Žin., 2004, Nr. 72-2489) 25 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto sektoriaus reformos įstatymo (Žin., 2004, Nr. 61-2182) 8 straipsnio 2 dalimi, įgyvendindama 2001 m. vasario 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2001/14/EB dėl geležinkelių infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 5 tomas, p. 404), Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisykles (pridedama).

 

 

 

MINISTRAS PIRMININKAS                                                             ALGIRDAS BRAZAUSKAS

 

 

 

SUSISIEKIMO MINISTRAS                                                                   ZIGMANTAS BALČYTIS

 

 

 


Patvirtinta

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2004 m. gegužės 19 d. nutarimu Nr. 610

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2007 m. sausio 24 d. nutarimo Nr. 75 redakcija)

 

rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklės

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklės (toliau vadinama – šios Taisyklės) nustato rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra struktūrą, šios rinkliavos dydžio skaičiavimo, patvirtinimo, skelbimo ir mokėjimo tvarką.

2. Šių Taisyklių tikslas – užtikrinti visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams) nediskriminacinėmis sąlygomis prieigą prie viešosios geležinkelių infrastruktūros.

3. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos:

Rinkliava už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra (toliau vadinama – rinkliava) – užmokestis už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra ir (ar) už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo teikiamas paslaugas, kurį geležinkelio įmonė (vežėjas) moka viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui.

Ūkinis traukinys – traukinys, skirtas geležinkelio kelio statinių, ryšių, elektros tiekimo įrenginių priežiūrai ir remontui atlikti.

Kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto kodekse (Žin., 2004, Nr. 72-2489) ir kituose teisės aktuose.

31. Rinkliavos dydis nustatomas vadovaujantis šiais principais:

31.1. lygiavertiškumo ir nediskriminavimo – nustatomas rinkliavos dydis, lygiavertis visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams), kurios naudojasi viešąja geležinkelių infrastruktūra ir panašioje rinkos dalyje teikia tokias pat paslaugas;

31.2. skaidrumo, nediskriminacinio prieinamumo – rinkliavos struktūra (ją sudarantys užmokesčiai) skelbiama Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatuose; užtikrinama, kad faktiškai mokamas rinkliavos dydis atitiktų šių Taisyklių reikalavimus ir informaciją, paskelbtą Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatuose.

Papildyta punktu:

Nr. 277, 2010-03-10, Žin., 2010, Nr. 33-1554 (2010-03-23), i. k. 1101100NUTA00000277

 

II. RINKLIAVOS STRUKTŪRA

 

4. Rinkliavą sudaro:

4.1. užmokestis už prašymų skirti viešosios geležinkelių infrastruktūros pajėgumus (toliau vadinama – pajėgumai) tvarkymą, teisę naudotis paskirtais pajėgumais, naudojimąsi keliais ir iešmais, traukinių eismo valdymą, įskaitant signalizaciją, reguliavimą, traukinių eismo tvarkymą, informacijos apie traukinių eismą perdavimą ir teikimą, visą kitą informaciją, kurios reikia norint pradėti teikti arba teikti tam tikrą paslaugą, kuriai skirti pajėgumai, keleivių stotis, jų pastatus ir kitus objektus, rūšiavimo stotis, traukinių formavimo įrenginius ir skirstymo kelius, kurį sudaro:

4.1.1. pradinė įmoka;

4.1.2. galutinė įmoka;

4.2. užmokesčiai už naudojimąsi kontaktiniu elektros tinklu ir traukos srovės tiekimą, naudojimąsi viešajai geležinkelių infrastruktūrai priklausančiais degalinių įrenginiais ir degalų tiekimą, naudojimąsi viešajai geležinkelių infrastruktūrai priklausančiais krovinių terminalais, naudojimąsi viešajai geležinkelių infrastruktūrai priklausančiais techninės priežiūros ir kitais techniniais įrenginiais, geležinkelių riedmenų laikymą viešajai geležinkelių infrastruktūrai priklausančiuose keliuose, lokomotyvų ir keleivinių traukinių parangą, vagonų techninę apžiūrą, pavojingų krovinių vežimo kontrolę, pagalbą, kai važiuoja neįprasti traukiniai (vežami nestandartiniai kroviniai ir kita), manevravimą ir kitas paslaugas, teikiamas viešosios geležinkelių infrastruktūros objektuose.

5. Rinkliava lygi visų šių Taisyklių 4 punkte nustatytų rinkliavos struktūrinių dalių sumai.

 

III. PRADINĖ ĮMOKA IR JOS dydžio skaičiavimas

 

6. Pradinės įmokos dydis skaičiuojamas pagal rezervuotas traukinio linijas (rezervuotų traukinio linijų kilometrais):

P = R x p, čia:

P – pradinės įmokos dydis, litais (toliau vadinama – Lt);

R – geležinkelio įmonių (vežėjų) rezervuotų traukinio linijų ilgis, t.y. rezervuota traukinių rida, traukinio kilometrais (toliau vadinama – trauk. km);

p – tarifas už vieną traukinio kilometrą, litais už traukinio kilometrus (toliau vadinama − Lt/trauk. km), geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms keleivius ir bagažą, nustatomas pagal šių Taisyklių 9 punktą, o geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms krovinius, − pagal šių Taisyklių 10 punktą.

7. Pradinė įmoka turi būti tokio dydžio, kad ši įmoka padengtų traukinių eismo organizavimo ir valdymo išlaidas. Iš geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių keleivius ir bagažą, surenkama pradinė įmoka turi padengti keleivių ir bagažo vežimui tenkančią traukinių eismo organizavimo ir valdymo išlaidų dalį. Iš geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių krovinius, surenkama pradinė įmoka turi padengti krovinių vežimui tenkančią traukinių eismo organizavimo ir valdymo išlaidų dalį.

8. Traukinių eismo organizavimo ir valdymo išlaidos, kurias turi padengti geležinkelio įmonės (vežėjai), vežančios keleivius ir bagažą, ir geležinkelio įmonės (vežėjai), vežančios krovinius, paskirstomos taip:

8.1. Išlaidos, patiriamos tik dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių keleivius ir bagažą, aptarnavimo, priskiriamos keleivių ir bagažo vežimui.

8.2. Išlaidos, patiriamos tik dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių krovinius, aptarnavimo, priskiriamos krovinių vežimui.

8.3. Išlaidos, patiriamos tiek dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių keleivius ir bagažą, tiek dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių krovinius, aptarnavimo, paskirstomos keleivių ir bagažo bei krovinių vežimui proporcingai keleivinių traukinių ir prekinių traukinių ridai (trauk. km) visame viešosios geležinkelių infrastruktūros tinkle.

9. Tarifas už vieną traukinio kilometrą geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms keleivius ir bagažą, skaičiuojamas pagal šią formulę:

pkel = (Ekel + Ekt x (Rkel / R)) / Rkel, čia:

pkel – tarifas už vieną traukinio kilometrą geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms keleivius ir bagažą (Lt/trauk. km);

Ekel – traukinių eismo organizavimo ir valdymo išlaidos, patiriamos tik dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių keleivius ir bagažą, aptarnavimo (Lt);

Ekt – traukinių eismo organizavimo ir valdymo išlaidos, patiriamos tiek dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių keleivius ir bagažą, tiek dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių krovinius, aptarnavimo (Lt);

Rkel – keleivinių traukinių rida (trauk. km);

R – visų traukinių rida (trauk. km).

10. Tarifas už vieną traukinio kilometrą geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms krovinius, skaičiuojamas pagal šią formulę:

 pkrov = (Ekrov + Ekt x (Rkrov / R)) / Rkrov, čia:

pkrov – tarifas už vieną traukinio kilometrą geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms krovinius (Lt/trauk. km);

Ekrov – traukinių eismo organizavimo ir valdymo išlaidos, patiriamos tik dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių krovinius, aptarnavimo (Lt);

Ekt – traukinių eismo organizavimo ir valdymo išlaidos, patiriamos tiek dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių keleivius ir bagažą, tiek dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių krovinius, aptarnavimo (Lt);

Rkrov – prekinių traukinių rida (trauk. km);

R – visų traukinių rida (trauk. km).

 

IV. GALUTINĖ ĮMOKA IR JOS dydžio skaičiavimas

 

 

11. Galutinės įmokos dydis skaičiuojamas pagal faktinę traukinio darbo apimtį ir išreiškiamas bruto tonkilometriais (toliau vadinama – tkm bruto):

T = A x t, čia:

T – galutinės įmokos dydis (Lt);

A – traukinio darbo apimtis (tkm bruto);

t – tarifas už vieną bruto tonkilometrį, litais už tkm bruto (toliau vadinama − Lt/tkm bruto), nustatomas geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms keleivius ir bagažą, pagal šių Taisyklių 15 punktą, o geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms krovinius, − pagal šių Taisyklių 16 punktą.

12. Galutinė įmoka turi būti tokio dydžio, kad padengtų šias viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo patiriamas išlaidas:

12.1. viešosios geležinkelių infrastruktūros valdymo ir priežiūros išlaidas;

12.2. viešosios geležinkelių infrastruktūros atnaujinimo, modernizavimo ir plėtros išlaidas;

12.3. viešosios geležinkelių infrastruktūros atnaujinimui, plėtrai ir modernizavimui paimtų paskolų grąžinimo ir palūkanų mokėjimo išlaidas.

13. Iš geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių keleivius, surenkama galutinė įmoka už traukinių eismą turi padengti keleivių ir bagažo vežimui tenkančią viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidų, nurodytų šių Taisyklių 12 punkte, dalį. Iš geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių krovinius, surenkama galutinė įmoka už traukinių eismą turi padengti krovinių vežimui tenkančią viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidų, nurodytų šių Taisyklių 12 punkte, dalį.

14. Šių Taisyklių 12 punkte nurodytos išlaidos, kurias turi padengti geležinkelio įmonės (vežėjai), vežančios keleivius ir bagažą, bei geležinkelio įmonės (vežėjai), vežančios krovinius, paskirstomos taip:

14.1. Viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidos, patirtos tik dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių keleivius ir bagažą, aptarnavimo (išlaidos, susijusios su viešosios geležinkelių infrastruktūros objektais, kurie skirti tik keleiviams ir bagažui vežti), priskiriamos keleivių ir bagažo vežimo išlaidoms.

14.2. Viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidos, patirtos tik dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių krovinius, aptarnavimo (išlaidos, susijusios su viešosios geležinkelių infrastruktūros objektais, kurie skirti tik kroviniams vežti), priskiriamos krovinių vežimo išlaidoms.

14.3. Likusios viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidos, patirtos teikiant paslaugas geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms keleivius ir bagažą, bei geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms krovinius, paskirstomos proporcingai keleivinių traukinių ir prekinių traukinių darbo apimčiai (tkm bruto) visame viešosios geležinkelių infrastruktūros tinkle.

15. Tarifas už vieną bruto tonkilometrį geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms keleivius ir bagažą (Lt/tkm bruto), nustatomas pagal šią formulę:

 tkel = (Ikel + Ikt x (Akel / A)) / Akel, čia:

tkel – tarifas už vieną bruto tonkilometrį geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms keleivius ir bagažą (Lt/tkm bruto);

Ikel – viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidos, patirtos tik dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių keleivius ir bagažą, aptarnavimo (Lt);

Ikt – viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidos, patirtos tiek dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių keleivius ir bagažą, tiek dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių krovinius, aptarnavimo (Lt);

Akel – keleivinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

A – visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto).

16. Tarifas už vieną bruto tonkilometrį geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms krovinius (Lt/tkm bruto), nustatomas pagal šią formulę:

 tkrov = (Ikrov + Ikt x (Akrov / A)) / Akrov, čia:

tkrov – tarifas už vieną bruto tonkilometrį geležinkelio įmonėms (vežėjams), vežančioms krovinius (Lt/tkm bruto);

Ikrov – viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidos, patirtos tik dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių krovinius, aptarnavimo (Lt);

Ikt – viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidos, patirtos tiek dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių keleivius ir bagažą, tiek dėl geležinkelio įmonių (vežėjų), vežančių krovinius, aptarnavimo (Lt);

Akrov – prekinių traukinių darbo apimtis (tkm bruto);

A – visų traukinių darbo apimtis (tkm bruto).

 

V. užmokesčių IR ĮMOKŲ dydžių tvirtinimas ir taikymas

 

17. Įmokų, nurodytų šių Taisyklių 4.1.1 ir 4.1.2 punktuose, tarifus ne vėliau kaip prieš 16 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo tvirtina Valstybinė geležinkelio inspekcija prie Susisiekimo ministerijos (toliau vadinama – Valstybinė geležinkelio inspekcija), vadovaudamasi šiomis Taisyklėmis.

18. Valstybinė geležinkelio inspekcija nustato įmokų, nurodytų šių Taisyklių 4.1.1 ir 4.1.2 punktuose, tarifus pagal planuojamą traukinių darbo apimtį ir planuojamas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas, kurios dengiamos iš įmokų, nurodytų šių Taisyklių 4.1.1 ir 4.1.2 punktuose. Numatomų viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidų planus, planuojamą traukinių ridą, traukinių darbo apimtį ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidų paskirstymo metodą tvirtina viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidų paskirstymo metodas patvirtinamas ir periodiškai (ne rečiau kaip kas 5 metai) atnaujinamas pagal geriausios tarptautinės patirties principus.

Punkto pakeitimai:

Nr. 277, 2010-03-10, Žin., 2010, Nr. 33-1554 (2010-03-23), i. k. 1101100NUTA00000277

 

19. Įmokų, nurodytų šių Taisyklių 4.1.1 ir 4.1.2 punktuose, tarifai ir užmokesčiai, nurodyti šių Taisyklių 4.2 punkte, gali būti tikslinami, jeigu pastebimai pasikeičia planuojama traukinių darbo apimtis ir planuojamos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidos (kurios dengiamos iš įmokų, nurodytų šių Taisyklių 4.1.1 ir 4.1.2 punktuose, ir iš užmokesčių, nurodytų šių Taisyklių 4.2 punkte), tačiau ne vėliau kaip prieš 30 kalendorinių dienų iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo.

20. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas ne vėliau kaip likus 17 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo pateikia Valstybinei geležinkelio inspekcijai visus duomenis, būtinus įmokų, nurodytų šių Taisyklių 4.1.1 ir 4.1.2 punktuose, tarifams nustatyti. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas privalo užtikrinti, kad teikiami duomenys būtų teisingi ir pateikti nustatytu laiku.

201. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas, rengdamas ir tvirtindamas viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidų planą, teikiamą Valstybinei geležinkelio inspekcijai konkrečiam rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra dydžiui nustatyti, privalo numatyti, kaip sumažins savo išlaidas taikydamas priemones, mažinančias viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas ir rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra konkretų dydį. Šios priemonės nustatomos viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo paslaugų kokybės užtikrinimo sutartyje, kurią Susisiekimo ministerija pasirašo su viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytoju ne trumpiau kaip 3 metams Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Sutartyje nustatomos priemonės, mažinančios viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas ir rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra konkretų dydį, turi būti tokios, kad nepablogintų geležinkelių transporto eismo saugos ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo paslaugų, teikiamų geležinkelio įmonėms (vežėjams), kokybės. Sutartyje numatomi ir 3 metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai, kuriuos planuojama skirti priemonėms, mažinančioms viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo išlaidas ir rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra konkretų dydį, įgyvendinti, taip pat sutarties vykdymo užtikrinimo priemonės. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai, kurie faktiškai skiriami šiame punkte nurodytoms priemonėms įgyvendinti, negali viršyti Susisiekimo ministerijai šiam tikslui einamaisiais metais skirtų asignavimų.

Papildyta punktu:

Nr. 277, 2010-03-10, Žin., 2010, Nr. 33-1554 (2010-03-23), i. k. 1101100NUTA00000277

 

21. Užmokesčius, nurodytus šių Taisyklių 4.2 punkte, ne vėliau kaip prieš 16 mėnesių iki tarnybinio traukinių tvarkaraščio įsigaliojimo tvirtina Valstybinė geležinkelio inspekcija, vadovaudamasi susisiekimo ministro patvirtintomis taisyklėmis.

22. Šių Taisyklių 4.2 punkte nurodyti užmokesčiai susisiekimo ministro patvirtintose taisyklėse nustatomi pagal šiuos principus:

22.1. nediskriminavimo – užmokesčiai nustatomi vienodi visoms geležinkelio įmonėms (vežėjams), kurios naudojasi viešąja geležinkelių infrastruktūra ir panašioje rinkos dalyje teikia tapačias paslaugas;

22.2. viešumo – informacija apie užmokesčių nustatymo metodiką, jų struktūrą ir konkretų dydį skelbiama Valstybinės geležinkelio inspekcijos ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo interneto svetainėse ir Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatuose;

22.3. teisėtumo – užmokesčio nustatymas atitinka tiek Lietuvos Respublikos, tiek Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimus;

22.4. subalansuotumo – viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo pajamos turi būti bent jau ne mažesnės už viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo patirtas viešosios geležinkelių infrastruktūros išlaidas.

23. Užmokesčiai ir įmokų tarifai nustatomi vienam tarnybinio traukinių tvarkaraščio galiojimo laikotarpiui.

24. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas po užmokesčių ir įmokų tarifų patvirtinimo nedelsdamas informaciją apie tai skelbia Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatuose.

25. Įmokos, nurodytos šių Taisyklių 4.1.1 ir 4.1.2 punktuose, netaikomos geležinkelio įmonėms (vežėjams) tais atvejais, kai jos pajėgumus naudoja ūkiniams traukiniams.

 

VI. Rinkliavos mokėjimas

 

26. Rinkliava mokama grynais pinigais arba mokėjimo pavedimu kredito įstaigoje į viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sąskaitą.

27. Valstybinei geležinkelio inspekcijai priėmus sprendimą dėl pajėgumų skyrimo, geležinkelio įmonė (vežėjas) per 5 kalendorines dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos turi sumokėti viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui 25 procentus pradinės įmokos. Kitą pradinės įmokos dalį (75 procentus) geležinkelio įmonė (vežėjas) turi sumokėti ne vėliau kaip likus 10 kalendorinių dienų iki pajėgumų panaudojimo pradžios datos.

28. Jeigu Valstybinė geležinkelio inspekcija priima sprendimą skirti pajėgumus pagal „paskutinės minutės“ paraišką likus 15 ir mažiau kalendorinių dienų iki pajėgumų panaudojimo dienos, geležinkelio įmonė (vežėjas) visą pradinę įmoką sumoka viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui per 5 kalendorines dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

29. Geležinkelio įmonė (vežėjas), laiku nesumokėjusi pradinės įmokos, netenka teisės naudotis paskirtais pajėgumais.

30. Geležinkelio įmonei (vežėjui) nepasinaudojus skirtais pajėgumais, pradinė įmoka negrąžinama.

31. Jeigu skirtais pajėgumais geležinkelio įmonė (vežėjas) nepasinaudojo dėl nenugalimos jėgos (force majeure), pradinė įmoka grąžinama geležinkelio įmonei (vežėjui) per 6 mėnesius nuo rinkliavos sumokėjimo dienos.

32. Sumokėta pradinė įmoka negali būti panaudota geležinkelio įmonės (vežėjo) atsiskaitymams už kitus jos rezervuotus ar panaudotus pajėgumus, išskyrus atvejį, kai geležinkelio įmonė (vežėjas) skirtais pajėgumais nepasinaudojo dėl nenugalimos jėgos (force majeure).

33. Geležinkelio įmonė (vežėjas), panaudojusi paskirtus pajėgumus, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui sumoka galutinę įmoką, nurodytą šių Taisyklių 4.1.2 punkte, ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų po to, kai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia sąskaitą.

34. Užmokesčiai, nurodyti šių Taisyklių 4.2 punkte, mokami už kiekvieną faktiškai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo suteiktą paslaugą ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų po to, kai viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas pateikia sąskaitą.

35. Rinkliavos sumokėjimą patvirtina geležinkelio įmonių (vežėjų) pateikti mokėjimo pavedimai su kredito įstaigų žymomis arba kvitai.

 

VII. Baigiamosios nuostatos

 

36. Geležinkelio įmonei (vežėjui) pareikalavus, viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas privalo pagrįsti sąskaitų, pateiktų geležinkelio įmonei (vežėjui), sumas.

37. Ikiteisminius ginčus dėl rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra dydžio ar struktūros nagrinėja rinkos reguliuotojas, vadovaudamasis Geležinkelio įmonių (vežėjų) skundų nagrinėjimo taisyklėmis, patvirtintomis susisiekimo ministro 2005 m. rugsėjo 16 d. įsakymu Nr. 3-387 (Žin., 2005, Nr. 113-4133).

______________

 

Priedo pakeitimai:

Nr. 75, 2007-01-24, Žin., 2007, Nr. 11-445 (2007-01-26), i. k. 1071100NUTA00000075

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 75, 2007-01-24, Žin., 2007, Nr. 11-445 (2007-01-26), i. k. 1071100NUTA00000075

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 "Dėl Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo

 

2.

Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Nutarimas

Nr. 277, 2010-03-10, Žin., 2010, Nr. 33-1554 (2010-03-23), i. k. 1101100NUTA00000277

Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 19 d. nutarimo Nr. 610 "Dėl Rinkliavos už naudojimąsi viešąja geležinkelių infrastruktūra nustatymo taisyklių patvirtinimo" pakeitimo