Suvestinė redakcija nuo 2025-01-01
Įsakymas paskelbtas: Žin. 2011, Nr. 81-3981, i. k. 1112250ISAK000V-645
Nauja redakcija nuo 2025-01-01:
Nr. V-1325, 2024-12-12, paskelbta TAR 2024-12-12, i. k. 2024-22065
LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL SVEIKATOS PRIEŽIŪROS IR FARMACIJOS SPECIALISTŲ PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginių DERINIMO TAISYKLIŲ IR PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ DERINIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2011 m. birželio 28 d. Nr. V-645
Vilnius
Vadovaudamasis Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkos, patvirtintos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 132 „Dėl Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkos“ 30 ir 32 punktais:
1. Tvirtinu pridedamus:
1.1. Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginių derinimo taisykles;
2. Įgalioju Higienos institutą organizuoti Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisijos darbą, administruoti profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimą su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija ir vykdyti vienkartinių profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginių derinimą.
3. Nustatau, kad profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginių derinimas ir jų paskelbimas administruojami Lietuvos sveikatos priežiūros specialistų kompetencijų platformos informacinėje sistemoje (toliau – Kompetencijų platforma).
4. Pavedu:
4.1. Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos suteikti švietimo teikėjams kodus prisijungti prie Kompetencijų platformos; teikti suinteresuotiems fiziniams ir juridiniams asmenims informaciją ir konsultacijas Kompetencijų platformos naudojimo klausimais;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos
ministro 2011 m. birželio 28 d.
įsakymu Nr. V-645
(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos
ministro 2024 m. gruodžio 12 d.
įsakymo Nr. V-1325 redakcija)
SVEIKATOS PRIEŽIŪROS IR FARMACIJOS SPECIALISTŲ PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS Tobulinimo programų ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginių DERINIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginių derinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja Lietuvos Respublikos švietimo teikėjų, organizuojančių ir vykdančių asmens sveikatos priežiūros specialistų, vykdančių Asmens sveikatos priežiūros veiklos rūšių sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. 61 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros veiklos rūšių sąrašo patvirtinimo“, nurodytas veiklas, kitą sveikatinimo veiklą vykdančių specialistų, visuomenės sveikatos priežiūros specialistų, farmacijos specialistų (toliau visi kartu – specialistai) neformalųjį švietimą (toliau – švietimo teikėjas), profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų vertinimo (toliau – tobulinimo programų vertinimas) kriterijus, specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų (toliau – tobulinimo programa) ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginių (toliau – vienkartinis renginys) derinimo su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Ministerija) tvarką, tobulinimo programų teikimo Įgaliotajai institucijai, Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų sąvado (toliau – Sąvadas) sudarymo tvarką bei tobulinimo programų ir vienkartinių renginių priežiūros tvarką.
2. Šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:
2.1. Įgaliotoji institucija – įstaiga, sveikatos apsaugos ministro įgaliota organizuoti Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisijos darbą, pirmininkauti Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisijos posėdžiuose, administruoti profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimą su Sveikatos apsaugos ministerija ir vykdyti vienkartinių profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginių derinimą.
2.2. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programa – tam tikros srities profesinės kvalifikacijos tobulinimo turinio, metodų ir materialiųjų priemonių, pasitelkiamo akademinio ar profesinio personalo visuma ir aprašymas.
2.3. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos derinimas (toliau – tobulinimo programos derinimas) – procedūra, kurią atlikdama Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisija patikrina, ar profesinės kvalifikacijos tobulinimo programa atitinka Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginių derinimo taisyklėse nustatytus kriterijus ir siūlo sveikatos apsaugos ministrui sprendimą dėl jos suderinimo ir įtraukimo į Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų sąvadą.
2.4. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų sąvadas – su Sveikatos apsaugos ministerija suderintų privalomo profesinės kvalifikacijos tobulinimo reikalavimus atitinkančių profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginių sąrašas, kuris skelbiamas Lietuvos sveikatos priežiūros specialistų kompetencijų platformos informacinėje sistemoje.
2.5. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos vertinimas – procedūra, per kurią nustatoma, ar profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos aprašas atitinka teisės aktus, sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo poreikius, ar profesinės kvalifikacijos tobulinimo programoje pateikta informacija pagrįsta moksliniais įrodymais, mokslo, technikos ir praktikos pažanga, ar nustatyti kvalifikaciniai reikalavimai dėstytojams bei numatyti materialieji ištekliai leis pasiekti nustatytus profesinės kvalifikacijos tobulinimo rezultatus.
3. Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 132 „Dėl Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
4. Tobulinimo programa ar vienkartinis renginys pagal tobulinamų gebėjimų pobūdį ir jų taikymą gali būti skirti tos pačios kompetencijos ar skirtingų kompetencijų specialistų žinioms, gebėjimams tobulinti.
5. Ministerija, atsižvelgdama į Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisijos (toliau – Komisija) siūlymus, priima sprendimus dėl tobulinimo programų derinimo.
II skyrius
TOBULINIMO PROGRAMOS PARENGIMAS IR TEIKIMAS
7. Bent vienas iš tobulinimo programą rengiančių asmenų turi būti specialistas, turintis atitinkamą kompetenciją, atsižvelgiant į tobulinimo programos turinį ir siekiamus rezultatus. Švietimo teikėjas atsakingas už tinkamos kompetencijos tobulinimo programos rengėjo pasirinkimą.
9. Švietimo teikėjas Įgaliotajai institucijai pateikia:
9.1. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos derinimo paraišką, parengtą pagal Taisyklių 1 priede pateiktą formą (toliau – Paraiška);
9.2. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos aprašą, parengtą pagal Taisyklių 2 priede pateiktą formą (toliau – Aprašas);
9.3 Vertinimo rekomendaciją, parengtą pagal Taisyklių 3 priede pateiktą Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos vertinimo rekomendacijos formą;
9.4. Vertintojų užpildytą ir pasirašytą Vertintojo nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą (Taisyklių 4 priedas);
10. Tobulinimo programa laikoma suderinta ir paskelbiama Lietuvos sveikatos priežiūros specialistų kompetencijų platformos informacinėje sistemoje (toliau – Kompetencijų platforma) be vertinimo, kai švietimo teikėjas yra atitinkamus specialistus rengianti ir atitinkamą kvalifikaciją suteikianti švietimo institucija arba šių specialistų profesinę veiklą kontroliuojanti institucija.
III skyrius
TOBULINIMO PROGRAMŲ VERTINIMAS, KVALIFIKACINIAI REIKALAVIMAI VERTINTOJAMS
12. Tobulinimo programą vertina ne mažiau kaip du vertintojai, parenkami švietimo teikėjo, atitinkantys Taisyklių 13 ir (ar) 14 punkte nustatytus reikalavimus.
13. Tobulinimo programą, skirtą specialistų atitinkamos profesinės kvalifikacijos, specializacijos klinikinių (specialybinių) kompetencijų tobulinimui, vertina ne mažiau kaip 2 vertintojai. Vienas iš jų turi būti atitinkamos profesinės kvalifikacijos specialistus vienijančios nevyriausybinės organizacijos atstovas arba atitinkamos profesinės kvalifikacijos specialistus rengiančio švietimo teikėjo atstovas.
14. Vertintojas turi atitikti šiuos reikalavimus:
14.1. vertintojas, vertinantis tobulinimo programas, skirtas gydytojams, gydytojams odontologams bei vaistininkams, jų atitinkamos profesinės kvalifikacijos, specializacijos klinikinių (specialybinių) kompetencijų tobulinimui, privalo turėti: teisės aktų nustatyta tvarka įgytą atitinkamą profesinę kvalifikaciją ir ne trumpesnę kaip 5 metų per paskutinius 7 metus teisėtos profesinės veiklos patirtį, atitinkančią tobulinimo programos temą;
14.2. vertintojas, vertinantis tobulinimo programas, skirtas specialistams, nenurodytiems Taisyklių 14.1 papunktyje, jų atitinkamos profesinės kvalifikacijos, specializacijos klinikinių (specialybinių) kompetencijų tobulinimui, privalo turėti teisės aktų nustatyta tvarka įgytą atitinkamą profesinę kvalifikaciją, įgytą baigus aukštojo mokslo studijų programą arba formaliąją profesinio mokymo programą ir ne mažesnę kaip 5 metų per paskutinius 7 metus teisėto praktinio darbo arba mokymo patirtį, atitinkančią tobulinimo programos temą;
14.3. vertintojas, vertinantis tobulinimo programas, skirtas specialistų jų bendrųjų klinikinių (specialybinių) su profesine veikla susijusiose srityse įgyjamų kompetencijų tobulinimui, turi turėti ne trumpesnę kaip 5 metų per paskutinius 7 metus teisėtos profesinės veiklos patirtį, atitinkančią tobulinimo programos temą;
14.4. vertintojas, vertinantis tobulinimo programas, skirtas specialistų bendrųjų (ne klinikinių (ne specialybinių)) profesinių kompetencijų (pvz., socialinės emocinės kompetencijos, konfliktų valdymas, vadyba, lyderystė, komandinis darbas, etika, teisė, mokslinių tyrimų metodika, korupcijos prevencija) tobulinimui, privalo turėti aukštojo mokslo kvalifikaciją ir įgytą ne žemesnį kaip magistro kvalifikacinį laipsnį, atitinkantį vertinamos tobulinimo programos temą, ir ne trumpesnę kaip 5 metų per paskutinius 7 metus profesinės veiklos patirtį, atitinkančią tobulinimo programos temą.
15. Vertintojas turi būti nepriklausomas nuo rengiamos tobulinimo programos švietimo teikėjo, nesusijęs su vertinamos tobulinamos programos rengimu ir (ar) dėstymu.
16. Vertintojas privalo užpildyti bei pasirašyti Vertintojo nešališkumo deklaraciją ir konfidencialumo pasižadėjimą (Taisyklių 4 priedas).
17. Vertintojas tobulinimo programą vertina vadovaudamasis Taisyklių 3 priede pateiktais vertinimo kriterijais.
18. Vertintojas pagal Taisyklių 19 punktą ir 3 priede nurodytą formą rengia Vertinimo rekomendaciją.
19. Įvertinus kiekvieną tobulinimo programos vertinimo sritį pagal Taisyklių 3 priede detalizuotus vertinimo kriterijus, nurodoma kiekvienos iš jų privalumai ir trūkumai:
19.1. vertinant tobulinimo programos tikslų ir numatomų rezultatų sritį nustatoma, ar tobulinimo programos poreikis, tikslai ir rezultatai yra pagrįsti ir tinkami atitinkamos profesinės kvalifikacijos specialistų kompetencijų tobulinimui;
19.2. vertinant tobulinimo programos sandaros sritį nustatoma, ar tobulinimo planas ir turinys yra tinkamai sudaryti;
19.3. vertinant kvalifikacinių reikalavimų dėstytojams sritį nustatoma, ar dėstytojai, atitinkantys švietimo teikėjo nustatytus reikalavimus dėstytojams, bus tinkami, kad tobulinimo programa būtų vykdoma kokybiškai;
19.4. vertinant materialiųjų išteklių sritį nustatoma, ar tobulinimo programoje naudojami materialieji ištekliai yra tinkami ir pakankami, kad tobulinimo programa būtų vykdoma kokybiškai;
19.5. vertinant tobulinimo programos pasiekimų vertinimo sritį nustatoma, ar naudojami vertinimo kriterijai ir metodai leidžia įvertinti tobulinimo programoje numatytų tobulinimo tikslų ir rezultatų pasiekimą;
20. Kiekviena vertinimo sritis pagal Taisyklių 19 punkte nurodytus kriterijus įvertinama kaip „tinkama“ arba „netinkama“. Įvertinimas įrašomas į Vertinimo rekomendaciją. Jeigu vertinimo sritis pagal kriterijus įvertinama kaip „netinkama“, toks įvertinimas turi būti išsamiai pagrindžiamas.
IV SKYRIUS
ĮGALIOTOSIOS INSTITUCIJOS FUNKCIJOS
22. Įgaliotoji institucija vykdo šias funkcijas:
22.1. organizuoja Komisijos darbą (kreipiasi dėl Komisijos narių delegavimo, inicijuoja Komisijos sudėties pakeitimą, organizuoja posėdžius, teikia medžiagą Komisijos nariams ir pan.);
22.2. pirmininkauja Komisijos posėdžiuose, išskyrus posėdį (ar jo dalį), kuriame vertinama Įgaliotosios institucijos parengta tobulinimo programa;
22.4. atlieka administracinį pateiktų dokumentų vertinimą, patikrina, ar vertintojai atitinka Taisyklėse nustatytus vertintojų kvalifikacinius reikalavimus;
V SKYRIUS
Tobulinimo programų derinimO TVARKA
24. Organizuojant tobulinimo programų derinimą, pirmumo teisė teikiama tobulinimo programoms, kurios finansuojamos (ar jas numatoma finansuoti) Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis.
26. Įgaliotoji institucija per 10 darbo dienų nuo Paraiškos ir Aprašo gavimo dienos patikrina:
26.1. ar pateikti visi Taisyklių 9 punkte nurodyti dokumentai ir ar juose pateikta visa Taisyklėse nurodyta informacija;
27. Įgaliotoji institucija, nustačiusi, kad pateikti dokumentai neatitinka Taisyklių 26 punkte nurodytų reikalavimų, apie tai informuoja švietimo teikėją. Jei švietimo teikėjas per 15 darbo dienų nuo informacijos gavimo dienos trūkumų nepašalina, Paraiška laikoma nepateikta.
28. Išnagrinėjusi tobulinimo programos Paraišką, Aprašą bei Vertinimo rekomendacijas, Komisija siūlo vieną iš šių sprendimų:
28.2. vieną kartą prašyti švietimo teikėjo pateikti informaciją, papildančią ir (arba) patikslinančią Aprašo sritis;
28.3. tobulinimo programą, dėl kurios yra neesminių (tobulinimo programos turinio nekeičiančių) pastabų, derinti 5 metams ir įtraukti į Sąvadą su sąlyga, jei pagal pateiktas pastabas Aprašas bus patikslintas iki Komisijos protokolo pasirašymo dienos. Nespėjus tobulinimo programos patikslinti iki protokolo pasirašymo dienos, tobulinimo programa nederinama;
29. Įgaliotoji institucija apie Komisijos siūlomą sprendimą per 5 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja švietimo teikėją.
30. Komisijos sprendimą dėl tobulinimo programos nederinimo ar derinimo panaikinimo švietimo teikėjas turi teisę skųsti Ministerijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos. Ministerija per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos įvertinusi, kad jis pagrįstas, motyvuotai Komisijos prašo dar kartą įvertinti tobulinimo programą arba, įvertinusi, kad jis nepagrįstas, pateikia švietimo teikėjui motyvuotą atsakymą.
31. Įgaliotoji institucija per 10 darbo dienų nuo Komisijos posėdžio, atsižvelgdama į Komisijos siūlomą sprendimą, parengia sveikatos apsaugos ministro įsakymo projektą dėl tobulinimo programų suderinimo ir jų įtraukimo į Sąvadą.
33. Dokumentus, nurodytus Taisyklių 9 punkte, Kompetencijų platformoje patvirtina Įgaliotoji institucija. Suderinus tobulinimo programą švietimo teikėjas Kompetencijų platformoje pateikia tobulinimo programos renginio vykdymo adresą, jei tobulinimo programos renginys vykdomas kontaktiniu būdu, arba elektroninę nuorodą į tobulinimo programos renginį, jei tobulinimo programos renginys vykdomas nuotoliniu būdu.
VI SKYRIUS
TOBULINIMO PROGRAMŲ NEEILINIO VERTINIMO TVARKA
34. Įgaliotoji institucija inicijuoja neeilinį Komisijos posėdį, atsižvelgdama į:
34.1. besitobulinančių asmenų argumentuotus neigiamus atsiliepimus, skundus apie tobulinimo programą;
34.2. gautas specialistų licencijas išduodančios institucijos, Įgaliotosios institucijos, Ministerijos pastabas dėl vykdomų tobulinimo programų kokybės ar neatitikties tobulinimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimams;
34.3. Įgaliotosios institucijos nustatytus tobulinimo programos vykdymo pažeidimus (vykdoma reklama; išdėstomos ne visos suderintos tobulinimo programos temos; suderinta tobulinimo programa skaidoma į atskiras tobulinimo programas; neatitinka suderintos tobulinimo programos trukmės; vykdoma tobulinimo programa, kuri nėra įtraukta į Sąvadą; tobulinimas atliktas tuo metu, kai į Sąvadą įrašytos tobulinimo programos derinimo laikotarpis yra pasibaigęs ar tobulinimo programos derinimas sustabdytas arba panaikintas ir kt.).
35. Įgaliotoji institucija, gavusi Taisyklių 34 punkte nurodytą informaciją ir dokumentus arba nustačiusi jame nurodytas aplinkybes, apie tai informuoja švietimo teikėją ir skiria terminą trūkumams ištaisyti, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų, o trūkumų neištaisius Taisyklių 34 punkte nurodytą informaciją ir dokumentus Įgaliotoji institucija per 3 darbo dienas nuo trūkumų šalinimo termino pabaigos pateikia Komisijai ir informuoja švietimo teikėją apie Taisyklių 39 punkte nurodytas pasekmes.
36. Gavusi Taisyklių 35 punkte nurodytą informaciją ir dokumentus, Komisija inicijuoja tobulinimo programos neeilinį vertinimą.
37. Neeilinį vertinimą vykdo Komisija. Komisija tobulinimo programos neeilinio vertinimo metu išnagrinėja Taisyklių 9 ir 35 punktuose nurodytą informaciją ir dokumentus ir siūlo sveikatos apsaugos ministrui vieną iš šių sprendimų:
37.2. tobulinimo programa tinkama, tačiau nustatyta trūkumų, kuriuos reikia ištaisyti. Su Komisijos sprendimu švietimo teikėjui pateikiamas trūkumų, kuriuos reikia ištaisyti, sąrašas ir pašalinimo terminas, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų;
37.3. tobulinimo programa netinkama ir siūloma panaikinti tobulinimo programos suderinimą. Sprendime nurodoma Komisijos siūloma tobulinimo programos suderinimo panaikinimo įsigaliojimo data, atsižvelgiant į švietimo teikėjo suplanuotas tobulinimo pagal tobulinimo programą, kurios suderinimą siūloma panaikinti, renginių datas.
38. Sveikatos apsaugos ministras per 5 darbo dienas nuo Komisijos siūlymo gavimo dienos įvertina Komisijos siūlomą vieną iš Taisyklių 37 punkte numatytų sprendimų ir priima sprendimą dėl tobulinimo programos derinimo. Apie sveikatos apsaugos ministro priimtą sprendimą švietimo teikėjas informuojamas el. paštu per 5 darbo dienas po sveikatos apsaugos ministro sprendimo priėmimo dienos.
39. Neeilinio tobulinimo programos vertinimo metu stabdomas tobulinimo programos suderinimas su Ministerija ir ji negali būti vykdoma.
40. Sveikatos apsaugos ministrui priėmus sprendimą, kad tobulinimo programa netinkama ir panaikinamas jos suderinimas, naujos šio švietimo teikėjo profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos derinamos su Ministerija, Komisijai organizuojant išplėstinį tobulinimo programos turinio aptarimą, į kurį gali būti kviečiami svarstomu klausimu suinteresuoti specialistai, mokslininkai, švietimo institucijų, švietimo teikėjų, specialistus vienijančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės institucijų atstovai.
VII SKYRIUS
VIENKARTINIŲ RENGINIŲ DERINIMO TVARKA
42. Švietimo teikėjas, pageidaujantis organizuoti vienkartinį renginį, Įgaliotajai institucijai ne vėliau kaip prieš 22 darbo dienas iki numatytos renginio datos pateikia:
44. Švietimo teikėjas, teikdamas Vienkartinio renginio derinimo paraišką pirmą kartą, privalo užsiregistruoti Kompetencijų platformoje ir gauti teisę prisijungti prie Kompetencijų platformos.
45. Įgaliotoji institucija 30 proc. vienkartinių renginių dokumentų, nurodytų Taisyklių 42 punkte, gautų einamaisiais metais, pasirinkdama atsitiktine tvarka ir (ar) gavusi neigiamus atsiliepimus apie švietimo teikėjo vykdomus kitus vienkartinius renginius, pateikia atitinkamos (pagal vienkartinio renginio temą ir tikslinę grupę) profesinės kvalifikacijos specialistus vienijančioms nevyriausybinėms organizacijoms, prašydama įvertinti vienkartinių renginių kokybę. Nevyriausybinės organizacijos atsakymas pateikiamas per 10 darbo dienų nuo šiame punkte nurodyto prašymo gavimo dienos. Jei atitinkamos profesinės kvalifikacijos specialistus vienijanti nevyriausybinė organizacija nustato, kad vienkartinio renginio dokumentai, nurodyti Taisyklių 42 punkte, turi trūkumų, ji Įgaliotajai institucijai pateikia pasiūlymus, kaip galima gerinti vienkartinio renginio kokybę. Įgaliotoji institucija ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo nevyriausybinės organizacijos pasiūlymų gavimo dienos el. paštu informuoja prašymą pateikusį švietimo teikėją apie nustatytus (Įgaliotosios institucijos ir nevyriausybinių organizacijų) trūkumus ir nurodo, kad per 5 darbo dienas neištaisius trūkumų, Įgaliotoji institucija priims sprendimą nederinti vienkartinio renginio programos. Trūkumų šalinimo laikas į Taisyklių 49 punkte nurodytą terminą neįskaitomas.
46. Jei Vienkartinio renginio derinimo paraiškoje ir (arba) vienkartinio renginio programos aprašyme pateikta ne visa ir (ar) netiksli informacija, Įgaliotoji institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas, išskyrus Taisyklių 45 punkte nurodytą atvejį, nuo prašymo gavimo dienos apie tai el. paštu informuoja prašymą pateikusį švietimo teikėją ir nurodo, kad per 5 darbo dienas neištaisius trūkumų, Įgaliotoji institucija priims sprendimą nederinti vienkartinio renginio programos. Trūkumų šalinimo laikas į Taisyklių 49 punkte nurodytą terminą neįskaitomas.
47. Įgaliotoji institucija priima sprendimą derinti vienkartinio renginio programą, jei ji atitinka šiuos kriterijus:
47.1. to paties švietimo teikėjo to paties turinio vienkartinis renginys nebuvo vykdytas einamaisiais kalendoriniais metais;
47.4. atskirai nurodyta, ar vienkartinio renginio programa apima kurią nors iš privalomų tikslinių programų arba kurią nors iš privalomų tobulinimo temų:
47.4.1. jeigu derinti pateikta vienkartinio renginio programa apima kurią nors iš privalomų tobulinimo temų, nurodyta, kokią (-ias) apima temą (-as), kokia jos (jų) trukmė valandomis, tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir jos (jų) tobulinamų kompetencijų grupės;
47.7. vienkartinio renginio pranešimų rengėjai arba skaitytojai turi atitinkamą profesinę kvalifikaciją pagal pranešimo temą (pvz., jei pranešimo tema skirta gydytojams kardiologams, bent vienas iš pranešimo rengėjų turi būti gydytojas kardiologas);
48. Įgaliotoji institucija priima sprendimą nederinti vienkartinio renginio programos šiais atvejais:
48.1. per Taisyklių 46 punkte nustatytą terminą neištaisomi Vienkartinio renginio derinimo paraiškos ir (ar) vienkartinio renginio programos aprašymo trūkumai;
49. Įgaliotoji institucija vienkartinio renginio derinimo paraišką ir programos aprašymą įvertina ir sprendimą dėl vienkartinio renginio programos derinimo ar nederinimo priima ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo vienkartinio renginio derinimo paraiškos ir vienkartinio renginio programos aprašymo gavimo dienos.
50. Įgaliotoji institucija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl vienkartinio renginio derinimo priėmimo dienos informuoja Vienkartinio renginio derinimo paraišką ir programos aprašymą pateikusį švietimo teikėją.
51. Dokumentus, nurodytus Taisyklių 42 punkte, Kompetencijų platformoje patvirtina Įgaliotoji institucija. Suderinus vienkartinį renginį švietimo teikėjas Kompetencijų platformoje pateikia vienkartinio renginio vykdymo adresą, jei vienkartinis renginys vykdomas kontaktiniu būdu, arba elektroninę nuorodą į vienkartinį renginį, jei vienkartinis renginys vykdomas nuotoliniu būdu.
52. Nustačius Taisyklių 47.2, 47.3, 47.6, 47.7 ir 47.8 papunkčiuose nustatytų reikalavimų pažeidimų Įgaliotoji institucija informuoja apie tai švietimo teikėją ir skiria terminą trūkumams ištaisyti, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų, o trūkumų neištaisius Įgaliotoji institucija panaikina vienkartinio renginio suderinimą, apie tai informuoja švietimo teikėją ir Ministeriją per 5 darbo dienas nuo sprendimo panaikinti vienkartinio renginio suderinimą priėmimo dienos.
53. Įgaliotosios institucijos sprendimą dėl vienkartinio renginio programos nederinimo ar derinimo panaikinimo švietimo teikėjas turi teisę skųsti Ministerijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo gavimo dienos. Ministerija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundą gavimo dienos nustačiusi, kad jis pagrįstas, motyvuotai Įgaliotosios institucijos prašo dar kartą įvertinti vienkartinį renginį, o nustačiusi, kad jis nepagrįstas, pateikti švietimo teikėjui motyvuotą atsakymą.
VIII SKYRIUS
TOBULINIMO PROGRAMŲ IR VIENKARTINIŲ RENGINIŲ PRIEŽIŪRA
54. Sveikatos apsaugos ministro įgaliota įstaiga vykdo tobulinimo programų ir vienkartinių renginių priežiūros funkcijas, lankydamasi tobulinimo programos ir vienkartiniuose renginiuose iš anksto nepranešusi švietimo teikėjui. Tobulinimo programos ir vienkartiniai renginiai, kurių priežiūra vykdoma, pasirenkami atsitiktine tvarka ir (ar) gavus neigiamų atsiliepimų apie juos (įskaitant rašytinius, žodinius ir Kompetencijų platformoje pateikiamus atsiliepimus). Vykdant tobulinimo programų ir vienkartinių renginių priežiūrą tikrinama, ar pateikta informacija atitinka nurodytą dokumentuose, nurodytuose Taisyklių 9 ir 42 punktuose, ar nėra vykdoma reklama.
55. Sveikatos apsaugos ministro įgaliota įstaiga turi teisę nepranešusi prisijungti prie tobulinimo programų ir vienkartinių renginių, vykdomų nuotoliniu būdu. Nuotoliniu būdu vykdomos tobulinimo programos ir vienkartiniai renginiai, kurių priežiūra vykdoma, pasirenkami atsitiktine tvarka ir (ar) gavus neigiamų atsiliepimų apie juos (įskaitant rašytinius, žodinius ir Kompetencijų platformoje pateikiamus atsiliepimus). Vykdant tobulinimo programų ir vienkartinių renginių, vykdomų nuotoliniu būdu, priežiūros funkciją, tikrinama, ar pateikta informacija atitinka nurodytą dokumentuose, nurodytuose Taisyklių 9 ir 42 punktuose, ar nėra vykdoma reklama.
IX SKYRIUS
Sąvadas
57. Įgaliotoji institucija, sveikatos apsaugos ministrui priėmus sprendimą dėl tobulinimo programos derinimo, per 3 darbo dienas ją įrašo į Sąvadą, kuris yra skelbiamas Kompetencijų platformoje.
58. Tobulinimas pagal į Sąvadą įtrauktą tobulinimo programą nuo jos įtraukimo į Sąvadą datos yra įskaitomas kaip atitinkamos profesinės kvalifikacijos specialistų privalomas profesinės kvalifikacijos tobulinimas.
59. Tobulinimas pagal tobulinimo programą, kuri nėra įtraukta į Sąvadą, arba tobulinimas, atliktas tuo metu, kai į Sąvadą įrašytos profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos derinimo laikotarpis yra pasibaigęs ar tobulinimo programos suderinimas sustabdytas arba panaikintas, nėra įskaitomas kaip privalomas profesinės kvalifikacijos tobulinimas.
x SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Švietimo teikėjas yra atsakingas už tobulinimo programų kokybę ir tobulinimo programos ar renginio vykdytojų profesionalumą, atitinkantį tobulinamų specialistų profesinei kvalifikacijai keliamus reikalavimus. Švietimo teikėjas privalo užtikrinti, kad visų formų renginiai vyktų laikantis Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nustatytų reikalavimų.
62. Įgaliotoji institucija iki kiekvienų metų vasario 15 d. Ministerijai teikia ataskaitą apie tobulinimo programų derinimą per praeitus kalendorinius metus.
Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų
profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų
ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos
tobulinimo renginių derinimo taisyklių
1 priedas
(Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos derinimo paraiškos forma)
PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOS DERINIMO PARAIŠKa
_______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ (švietimo teikėjo pavadinimas ar vardas ir pavardė, juridinio asmens kodas ir adresas ar individualios veiklos pažymėjimo Nr.)
_______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ (švietimo teikėjo telefono Nr., el. pašto adresas) |
Higienos instituto
Kompetencijų centrui
PARAIŠKA
DĖL PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOS DERINIMO
20__ m. _________ __ d.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos pavadinimas)
Informacija apie profesinės kvalifikacijos tobulinimo programą
1. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos forma (kursai, seminaras, paskaita, stažuotė, konferencija ir pan.) |
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................ |
2. Vykdymo būdas (dieninis, vakarinis, tęstinis, nuotolinis, mišrus, kt.) |
.............................................................................................................................................................................................................................. |
3. Profesinių kompetencijų grupė (klinikinės (specialybinės) kompetencijos, bendrosios (ne klinikinės (ne specialybinės)) kompetencijos) |
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................ |
4. Tikslinė klausytojų grupė (išvardyti profesines kvalifikacijas, specializacijas, kurias turintys specialistai tobulins klinikines (specialybines) kompetencijas) |
.............................................................................................................................................................................................................................. .......................................................................... |
5. Tobulinamos klinikinės (specialybinės) kompetencijos arba bendrosios (ne klinikinės (ne specialybinės) kompetencijos (išvardyti, kokias kompetencijas dalyviai patobulins) |
.............................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................... |
6. Ar profesinės kvalifikacijos tobulinimo programa apima privalomo tobulinimo temą (Taip / Ne) (Jei taip, nurodyti trukmę, kokiai tikslinei grupei taikoma ir kokios kompetencijos įgyjamos) |
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. .......................................................................... |
7. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos dalyvių skaičius grupėje |
.................................................................................................................................................... |
8. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos apimtis valandomis |
.................................................................................................................................................... |
Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos rengėjai, jų profesinės kvalifikacijos ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... (vardas, pavardė, pareigos, profesinė kvalifikacija, telefono Nr., el. pašto adresas) |
Pastabos:
1. Jei šios lentelės 3 punkte pasirinkta bendrosios (ne klinikinės (ne specialybinės)) kompetencijos, tada tikslinė klausytojų grupė – visos profesinės kvalifikacijos ir specializacijos.
2. Jei šios lentelės 3 punkte pasirinkta klinikinės (specialybinės) kompetencijos, tada profesinių kvalifikacijų, specializacijų, nenurodytų šios lentelės 4 punkte, dalyviams profesinės kvalifikacijos tobulinimas atitinka bendrųjų klinikinių (specialybinių) kompetencijų su profesine veikla susijusiose srityse tobulinimą.
PRIDEDAMA:
· Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos aprašas, ___ lapai.
· Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos vertinimo rekomendacijos, ___ lapai.
· Dokumentai, patvirtinantys vertintojų atitiktį reikalavimams, ___ lapai.
· Vertintojų nešališkumo deklaracija ir konfidencialumo pasižadėjimas, ___ lapai.
· Dokumentai, patvirtinantys sąlygas, dėl kurių tobulinimo programa nevertinama, ___ lapai.
Patvirtinu, kad vertintojas yra nepriklausomas nuo rengiamos profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos švietimo teikėjo, nesusijęs su vertinamos profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos rengimu ir (ar) dėstymu.
____________________ _______________
(vardas ir pavardė) (parašas)
Patvirtinu, kad mokymo metu nebus teikiama reklama.
____________________ _______________
(vardas ir pavardė) (parašas)
Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų
profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų
ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos
tobulinimo renginių derinimo taisyklių
2 priedas
PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOS APRAŠAS
Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos (toliau – tobulinimo programa) pavadinimas.
Tobulinimo programos kodas (švietimo teikėjo vidaus sistemoje naudojamas kodas).
Tikslinė dalyvių grupė (profesinė kvalifikacija, specializacija).
Besimokančiųjų skaičius grupėje.
Tobulinimo programos trukmė (valandomis).
Tobulinimo forma (kursai, seminaras, paskaita, stažuotė, konferencija ir pan.).
Tobulinimo programos vykdymo tipas (dieninis, vakarinis, tęstinis, nuotolinis ir kt.).
Tobulinimo vieta (šalis, miestas).
Tobulinimo programos rengėjai (rengėjo vardas, pavardė, pareigos).
1. Tobulinimo programos tikslai ir tobulinimo rezultatai:
1.1. Tobulinimo programos tikslas. Tobulinimo programos pavadinimas ir tobulinimo programos tikslas turi būti tarpusavyje susiję.
1.2. Tobulinimo programos poreikis. Tobulinimo programos poreikiui pagrįsti švietimo teikėjas pateikia teisės aktus, reglamentuojančius profesinės kvalifikacijos tobulinimo reikalavimus, kuriais vadovaujantis parengta tobulinimo programa, tobulinimo programos rengėjų, darbdavių ir kitų socialinių partnerių ar kitų institucijų atliktų tyrimų, apklausų apibendrintus rezultatus ar kitą specialistų tobulinimo poreikį įrodančią informaciją.
1.3. Tobulinimo programos paskirtis. Nurodoma, kokios srities sveikatos priežiūros ar farmacijos specialistams skirta tobulinimo programa. Pagrindžiama, kokių kompetencijų grupės tobulinimui pagal atitinkamą profesinę kvalifikaciją skirta tobulinimo programa.
1.4. Tobulinimo rezultatai. Dalyvių atitinkamos profesinės kvalifikacijos profesinių kompetencijų grupės tobulinimo pasiekimą nurodantys tobulinimo rezultatai, kuriuos formuluojant įvardijamos pagilintos žinios ir (ar) įgyti įgūdžiai, jų taikymo sritys ir sąlygos bei specialieji gebėjimai. Tobulinimo programos tikslų, tobulinimo rezultatų ir dėstomų dalykų sąsajos.
2. Tobulinimo programos sandara:
2.1. Tobulinimo planas. Lentelė (eil. Nr., temos ir potemės, nurodoma jų apimtis valandomis, išskiriami praktiniai užsiėmimai, jų apimtis bei vertinimui skirtas laikas).
2.2. Tobulinimo turinys. Kiekvienos temos ir potemių detalus aprašymas (pavadinimas, turinys, teorinių ir praktinių užsiėmimų trukmė, mokymo metodai, temos ir potemių tikslai, temos ir potemių rezultatų ir šios tobulinimo programos tobulinimo rezultatų bei tobulinimo metodų sąsajos, vertinimo kriterijai).
3. Kvalifikaciniai reikalavimai dėstytojams. Aprašomi keliami reikalavimai (kvalifikacinis ar mokslo laipsnis, dėstytojo mokslinės veiklos kryptis, per pastaruosius penkerius metus įgyta dėstytojo profesinės veiklos, susijusios su tobulinimo dalyku (dalykais), patirtis arba dėstomo dalyko srities praktinio darbo patirtis ir kt.), tobulinimo programos įgyvendinimui reikalingas dėstytojų skaičius.
4. Materialieji ir metodiniai ištekliai:
4.1. Materialieji ištekliai. Mokymosi vieta, mokymuisi skirta medicinos įranga, treniruokliai (manekenai), kitos priemonės.
4.2. Metodiniai ištekliai. Dalyviams rekomenduojami pagrindiniai ir papildomi informacijos šaltiniai (pvz., knygos, teisės aktai, duomenų bazės ir kt.), gali būti dėstytojo paruošta paskaitos santrauka, bukletai, atmintinės ir kt.
5. Tobulinimosi pasiekimų vertinimo sritis
5.1. Naudojami vertinimo kriterijai ir metodai atskleidžia tobulinimo programoje numatytų tobulinimo tikslų ir rezultatų pasiekimą.
5.2. Naudojami vertinimo kriterijai ir metodai leidžia įvertinti tobulinimo programoje numatytų žinių ir praktinių įgūdžių įgijimą.
6. Vidinis tobulinimo kokybės užtikrinimas. Taikomos arba numatomos taikyti kokybės užtikrinimo priemonės (pvz., dalyvių apklausa pasibaigus mokymams apie tobulinimo programos organizavimą, dėstymo kokybę, dėstytojų kvalifikacijos kėlimas, socialinių partnerių dalininkų įtraukimas į tobulinimo programos vertinimo ir tobulinimo procesus ir kt.).
7. Baigiamasis mokymosi pasiekimų vertinimas. Vertinimo trukmė, metodai ir forma, vertinimo kriterijai, atskleidžiantys tobulinimo programoje numatytų tobulinimo tikslų ir rezultatų pasiekimą, vertinimo sistema, pakartotinio vertinimo galimybė.
Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų
profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų
ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos
tobulinimo renginių derinimo taisyklių
3 priedas
(Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos vertinimo rekomendacijos forma)
PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMOS VERTINIMO REKOMENDACIJA
_______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ (vertintojo vardas, pavardė, profesinė kvalifikacija, pareigos, el. pašto adresas, telefono Nr., nevyriausybinės organizacijos ar švietimo teikėjo pavadinimas, juridinio asmens kodas)
20__ m. _________ __ d.
_______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ (profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos pavadinimas)
Informacija apie profesinės kvalifikacijos tobulinimo programą
Švietimo teikėjas........................................................................................................................ ................................................................................................................................................... |
Švietimo teikėjo siūloma tikslinė klausytojų grupė .................................................................. ................................................................................................................................................... |
Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos (toliau – tobulinimo programa) vykdymo forma, tipas (dieninis, nuotolinis, tęstinis, mišrus kt.)................................................................ |
Tobulinimo programos trukmė ....... val. (teorinė dalis ....... val., praktinė dalis ....... val.) |
Dalyvių skaičius grupėje............................................................................................................ |
Tobulinama kompetencija (pagal specialistų kompetencijų grupes) ar (ir) praktiniai įgūdžiai...................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... |
Tobulinimo programos įvertinimas pagal kriterijus
Vertinimo sritys ir kriterijai, vertintojo pastabos ir komentarai |
Įvertinimas |
||
Netinkama (įvardyti trūkumus) |
Tinkama (įvardyti trūkumus) |
||
1. Tobulinimo programos tikslų ir tobulinimo rezultatų sritis |
|||
1.1. Tobulinimo programos tikslai ir numatomi tobulinimo rezultatai yra apibrėžti, aiškūs numatytai kompetencijai (-oms) įgyti ar tobulinti |
|
|
|
1.2. Tobulinimo programos tikslai ir numatomi tobulinimo rezultatai pagrįsti moksliniais tyrimais bei specialistų profesinei kvalifikacijai ir profesinei kompetencijai keliamais reikalavimais, visuomenės ir darbo rinkos poreikiais |
|
|
|
1.3. Tobulinimo programos tikslai ir numatomi tobulinimo rezultatai atitinka tikslinės klausytojų grupės profesinę (-es) kvalifikaciją (-as) |
|
|
|
1.4. Tobulinimo programos pavadinimas, numatomi tobulinimo rezultatai ir tobulinimo programos turinys dera tarpusavyje |
|
|
|
Vertintojo pastabos ir komentarai .......................................................................................................... ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... |
|||
2. Tobulinimo programos sandaros sritis |
|||
2.1. Tobulinimo programos plane tobulinimo temos ir potemės išdėstytos nuosekliai, nesikartoja |
|
|
|
2.2. Tobulinimo temų ir potemių turinys atitinka tobulinimo tikslą |
|
|
|
2.3. Tobulinimo temų ir potemių turinys ir metodai, pasirinktas tobulinimo būdas leidžia pasiekti numatomus tobulinimo rezultatus |
|
|
|
2.4. Tobulinimo programos teorinio ir praktinio mokymo apimtis yra pakankama tobulinimo rezultatams pasiekti |
|
|
|
2.5. Tobulinimo programos turinys atitinka naujausius mokslo ir technologijų laimėjimus bei teisės aktų reikalavimus |
|
|
|
Vertintojo pastabos ir komentarai .......................................................................................................... ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... |
|||
3. Reikalavimų dėstytojams sritis |
|||
3.1. Dėstytojų profesinė kvalifikacija bei patirtis yra tinkama numatomiems tobulinimo rezultatams pasiekti |
|
|
|
3.2. Dėstytojų skaičius yra pakankamas numatomiems tobulinimo rezultatams pasiekti |
|
|
|
Vertintojo pastabos ir komentarai .......................................................................................................... ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... |
|||
4. Materialiųjų išteklių sritis |
|||
4.1. Naudojama įranga (laboratorinė, kompiuterinė, medicininė ir kt.) tinkama ir jos pakanka |
|
|
|
4.2. Švietimo teikėjas turi tinkamą bazę praktiniams užsiėmimams |
|
|
|
4.3. Metodiniai ištekliai (vadovėliai, periodika, duomenų bazės ir kt.) yra tinkami, pakankami ir prieinami |
|
|
|
Vertintojo pastabos ir komentarai .......................................................................................................... ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... |
|||
5. Tobulinimosi pasiekimų vertinimo sritis |
|||
5.1. Naudojami vertinimo kriterijai ir metodai atskleidžia tobulinimo programoje numatytų tobulinimo tikslų ir rezultatų pasiekimą |
|
|
|
5.2. Naudojami vertinimo kriterijai ir metodai leidžia įvertinti tobulinimo programoje numatytų žinių ir praktinių įgūdžių įgijimą |
|
|
|
Vertintojo pastabos ir komentarai .......................................................................................................... ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... |
|||
6. Vidinės tobulinimo kokybės užtikrinimo sritis |
|||
6.1. Periodiškai renkami ir analizuojami duomenys bei kita informacija apie tobulinimo programos įgyvendinimą |
|
|
|
6.2. Tobulinimo programos vertinimo rezultatai veiksmingai panaudojami tobulinant programą |
|
|
|
6.3. Naudojamos vidinio kokybės užtikrinimo priemonės yra veiksmingos |
|
|
|
Galutinis įvertinimas (tinkama arba netinkama) ................................................................................. ................................................................................................................................................... |
|||
Pastabos ir pasiūlymai dėl tobulinimo programos kokybės gerinimo............................................... ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... |
|||
_________________________________________________ (vertintojo vardas, pavardė) |
_______________________ (parašas) |
||
Pastabos:
Įvertinimo reikšmės:
1. Netinkama – pagal šį kriterijų tobulinimo programa vertinama nepatenkinamai, nes yra esminių trūkumų.
2. Tinkama – pagal šį kriterijų tobulinimo programa vertinama patenkinamai, jei nėra trūkumų arba jų yra, bet juos švietimo teikėjas pajėgus pašalinti iki Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisijos protokolo dėl programos derinimo pasirašymo dienos.
Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų
profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų
ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos
tobulinimo renginių derinimo taisyklių
4 priedas
(Vertintojo nešališkumo deklaracija ir konfidencialumo pasižadėjimo forma)
VERTINTOJO NEŠALIŠKUMO DEKLARACIJA IR KONFIDENCIALUMO PASIŽADĖJIMAS
20__ m. _________ __d. Nr._____
Vilnius
Aš, profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos (toliau – tobulinimo programa) vertintojas ________________________________________:
(vardas, pavardė)
1. Pasižadu objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis įstatymų viršenybės, lygiateisiškumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, nesavanaudiškumo, nešališkumo, skaidrumo principais, atlikti savo pareigas.
2. Pažymiu, kad neturiu turtinių ar neturtinių interesų, susijusių su dokumentų, kurie pateikiami siekiant gauti tobulinimo programos vertinimą, vertinimu. Kiek man žinoma, nėra jokių ankstesnių ar dabartinių faktų arba aplinkybių, kurie leistų abejoti mano nešališkumu.
3. Jei paaiškėtų, jog šio pasižadėjimo 2 punkte nurodyto pobūdžio interesų konfliktas egzistuoja arba yra galimybė jam atsirasti, pasižadu apie tai informuoti Įgaliotąją instituciją ir jokia forma nedalyvauti toliau vertinant tobulinimo programą ar priimant sprendimą, galintį sukelti interesų konfliktą.
4. Pasižadu savo arba asmenų, susijusių su manimi artimos giminystės ar svainystės ryšiais, privačių interesų naudai nesinaudoti ir neleisti naudotis informacija, gauta būnant vertintoju.
5. Pasižadu neatskleisti informacijos, gautos būnant vertintoju, tretiesiems asmenims, kurie neturi teisės naudotis šia informacija, naudoti ją tik vykdant vertintojo pareigas, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus.
6. Patvirtinu, kad man žinoma, kad ši Vertintojo nešališkumo deklaracija ir konfidencialumo pasižadėjimas galios tol, kol vykdysiu vertintojo pareigas, o šio pasižadėjimo 5 punkte numatytas pasižadėjimas – neribotą laiką.
Esu perspėtas, kad pažeidęs šį pasižadėjimą turėsiu atsakyti už savo veiksmus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus.
____________________ _______________
(vardas ir pavardė) (parašas)
Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų
profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų
ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos
tobulinimo renginių derinimo taisyklių
5 priedas
(Vienkartinio renginio derinimo paraiškos forma)
VIENKARTINIO RENGINIO DERINIMO PARAIŠKa
_______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ (švietimo teikėjo pavadinimas arba vardas ir pavardė, juridinio asmens kodas ir adresas ar individualios veiklos pažymėjimo Nr.)
_______________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ (švietimo teikėjo telefono Nr., el. pašto adresas) |
Higienos instituto
Kompetencijų centrui
PARAIŠKA
DĖL VIENKARTINIO RENGINIO DERINIMO
20__ m. _________ __ d.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
(vienkartinio renginio pavadinimas)
Informacija apie vienkartinį renginį
1. Vienkartinio renginio forma (konferencija, mokslinė praktinė konferencija, suvažiavimas, kongresas, simpoziumas ir pan.) |
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................ |
2. Vykdymo būdas (kontaktinis, nuotolinis, mišrus, kt.) |
.............................................................................................................................................................................................................................. |
3. Profesinių kompetencijų grupė (klinikinės (specialybinės) kompetencijos, bendrosios (ne klinikinės (ne specialybinės)) kompetencijos) |
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................ |
4. Tikslinė klausytojų grupė (išvardyti profesines kvalifikacijas, specializacijas, kurias turintys specialistai tobulins klinikines (specialybines) kompetencijas) |
.............................................................................................................................................................................................................................. .......................................................................... |
5. Tobulinamos klinikinės (specialybinės) kompetencijos arba bendrosios (ne klinikinės (ne specialybinės) kompetencijos (išvardyti, kokias kompetencijas dalyviai patobulins) |
.............................................................................................................................................................................................................................. .................................................................................................................................................... |
6. Ar vienkartinis renginys apima privalomo tobulinimo temą (Taip / Ne) (Jei taip, nurodyti temą, trukmę, kokiai tikslinei grupei taikoma ir kokios kompetencijos įgyjamos) |
.................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................. |
7. Vienkartinio renginio dalyvių skaičius grupėje |
.................................................................................................................................................... |
8. Vienkartinio renginio apimtis valandomis |
.................................................................................................................................................... |
Vienkartinio renginio kiekvieno pranešimo tema, trukmė, pranešimą skaitantis lektorius (vardas, pavardė, pareigos, profesinė kvalifikacija).................................................................. ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... ................................................................................................................................................... |
Pastabos:
1. Jei šios lentelės 3 punkte pasirinkta bendrosios (ne klinikinės (ne specialybinės)) kompetencijos, tada tikslinė klausytojų grupė – visos profesinės kvalifikacijos ir specializacijos.
2. Jei šios lentelės 3 punkte pasirinkta klinikinės (specialybinės) kompetencijos, tada profesinių kvalifikacijų, specializacijų, nenurodytų šios lentelės 4 punkte, dalyviams profesinės kvalifikacijos tobulinimas atitinka bendrųjų klinikinių (specialybinių) su profesine veikla susijusiose srityse kompetencijų tobulinimą.
PRIDEDAMA. Vienkartinio renginio programos aprašymas, __ lapai.
Patvirtinu, kad renginio metu nebus teikiama reklama.
____________________ _______________
(vardas ir pavardė) (parašas)
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos
ministro 2011 m. birželio 28 d.
įsakymu Nr. V-645
(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos
ministro 2024 m. gruodžio 12 d.
įsakymo Nr. V-1325 redakcija)
PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ DERINIMO KOMISIJOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisijos (toliau – Komisija) funkcijas, teises, pareigas, sudarymo ir darbo organizavimo tvarką.
2. Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais, kitais teisės aktais ir Nuostatais.
3. Komisija bendradarbiauja su švietimo institucijomis, asmens sveikatos priežiūros specialistams, vykdantiems Asmens sveikatos priežiūros veiklos rūšių sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. vasario 5 d. įsakymu Nr. 61 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros veiklos rūšių sąrašo patvirtinimo“, nurodytas veiklas, kitą sveikatinimo veiklą vykdantiems specialistams, visuomenės sveikatos priežiūros specialistams, farmacijos specialistams (toliau visi kartu – specialistai) atstovaujančiomis atitinkamos profesinės kvalifikacijos specialistus vienijančiomis nevyriausybinėmis organizacijomis, Lietuvos Respublikos švietimo teikėjais, organizuojančiais ir vykdančiais specialistų neformalųjį švietimą (toliau – švietimo teikėjas).
4. Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. kovo 18 d. įsakymu Nr. 132 „Dėl Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo ir jo finansavimo tvarkos aprašo parvirtinimo“, ir Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos tobulinimo renginių derinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. V-645 „Dėl Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų ir vienkartinių profesinės kvalifikacijos renginių derinimo taisyklių ir Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės).
II SKYRIUS
KOMISIJOS FUNKCIJOS, TEISĖS IR PAREIGOS
5. Komisija vykdo šias funkcijas:
5.1. nagrinėja švietimo teikėjų teikiamas profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos derinimo paraiškas (toliau – Paraiška) ir profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų aprašus (toliau – Aprašas), vertina, ar vertintojų Įgaliotajai institucijai pateiktos profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos vertinimo rekomendacijos (toliau – Vertinimo rekomendacija) yra objektyvios, išsamios, pagrįstos, atsižvelgdama į Vertinimo rekomendacijas, užpildo Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo pagal vertinimo kriterijus formą (Nuostatų 1 priedas);
5.2. teikia siūlymą sveikatos apsaugos ministrui dėl profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos (toliau – tobulinimo programa) suderinimo su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – Ministerija);
5.3. teikia siūlymus Įgaliotajai institucijai dėl švietimo teikėjų dokumentų pateikimo bei tobulinimo programų derinimo (toliau – tobulinimo programų derinimas) organizavimo tvarkos gerinimo;
6. Išnagrinėjusi tobulinimo programos Paraišką, Aprašą bei Vertinimo rekomendacijas, Komisija siūlo vieną iš sprendimų, nurodytų Taisyklių 28 punkte.
7. Komisija, vykdydama savo funkcijas, turi teisę:
7.1. gauti iš vertintojų, švietimo teikėjų, specialistų, specialistus vienijančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės institucijų bei Ministerijos papildomą informaciją, reikalingą Komisijos darbui;
7.3. kviesti į savo posėdžius specialistus, mokslininkus, švietimo teikėjus, vertintojus, specialistus vienijančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės institucijų atstovus;
7.4. organizuoti išplėstinius Komisijos posėdžius, į kuriuos gali būti kviečiami svarstomu klausimu suinteresuoti specialistai, mokslininkai, švietimo institucijų, švietimo teikėjų, specialistus vienijančių nevyriausybinių organizacijų, valstybės institucijų atstovai;
8. Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose, laiku ir tinkamai atlikti pavestus darbus, posėdžiuose svarstomais klausimais pateikti argumentuotą nuomonę, neviešinti su vertinimu susijusios informacijos – Vertinimo rekomendacijų, atskirų posėdyje dalyvavusių asmenų išsakytos nuomonės, siūlymų ar komentarų, viešai nekomentuoti atskirų Komisijos narių balsavimo.
III SKYRIUS
KOMISIJOS SUDARYMO TVARKA
10. Komisijos narius, pirmininką, pirmininko pavaduotoją įsakymu, kuriuo sudaroma Komisija, skiria sveikatos apsaugos ministras.
12. Komisiją sudaro:
12.1. ne mažiau kaip 4 Ministerijos atstovai. Atstovas, dirbantis Ministerijos padalinyje, atsakingame už sveikatos sistemos žmogiškųjų išteklių politikos formavimą, vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojo funkcijas;
12.2. po vieną licencijas išduodančių ar specialisto spaudo numerį suteikiančių institucijų atstovą;
12.3. ne daugiau kaip 4 specialistus rengiančių ir atitinkamą kvalifikaciją suteikiančių švietimo institucijų atstovai;
12.4. ne mažiau kaip 11 specialistus vienijančių nevyriausybinių organizacijų atstovų (proporcingai kiekvienos specialistų grupės, nurodytos personalo statistinėje ataskaitoje Nr. 3 (sveikata), patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. lapkričio 13 d. įsakymu Nr. V-938 „Dėl sveikatos statistinių ataskaitų patvirtinimo“, dydžiui);
13. Ministerija viešai paskelbia kvietimą deleguoti specialistus vienijančių nevyriausybinių organizacijų atstovus į Komisiją. Specialistus vienijančių nevyriausybinių organizacijų atstovų kiekis Komisijoje nustatomas vadovaujantis Nuostatų 12.4 papunkčiu.
14. Derindama tobulinimo programas, skirtas specialistų profesinei kvalifikacijai, ir specializacijos klinikinėms (specialybinėms) kompetencijoms tobulinti, Komisija gali pasitelkti ir kitus specialistus bei ekspertus.
15. Komisijos narys, prieš pradėdamas darbą Komisijoje, privalo užpildyti ir pasirašyti Komisijos nario interesų deklaraciją ir pasižadėjimą neviešinti informacijos (Nuostatų 2 priedas) (toliau – deklaracija). Komisijos narys deklaraciją turi pateikti iš naujo per 5 darbo dienas nuo jos duomenų pasikeitimo.
16. Komisijos narys, atsisakęs pasirašyti ar nepasirašęs deklaracijos, neatnaujinęs jos duomenų, kai tam buvo pagrindas, laiku ir tinkamai neatliekantis savo pareigų (be objektyvių priežasčių neatvyksta į du posėdžius iš eilės, pakartotinai neatlieka Komisijos pirmininko pavestų darbų ar nevykdo kitų Nuostatuose nustatytų pareigų), sveikatos apsaugos ministro įsakymu atšaukiamas iš Komisijos ir vietoj jo paskiriamas kitas asmuo.
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
18. Įgaliotoji institucija organizuoja Komisijos darbą ir administruoja tobulinimo programų derinimą su Ministerija.
20. Posėdžio medžiaga Komisijos nariams elektroniniu paštu pateikiama ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki posėdžio arba ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas, jei teikiama svarstyti ne daugiau kaip 10 tobulinimo programų.
21. Komisijos posėdis yra teisėtas, kai jame dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių, iš kurių Komisijos posėdyje privalo dalyvauti bent vienas svarstomos tobulinimo programos tikslinės grupės specialistus vienijančios nevyriausybinės organizacijos atstovas. Komisijos pasiūlytas sprendimas priimamas atviru balsavimu, kai už jo priėmimą balsuoja daugiau kaip pusė posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių. Jei komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemia Komisijos pirmininko balsas. Komisijos nariai, balsuodami dėl sprendimo priėmimo, gali balsuoti „už“ arba „prieš“.
22. Komisijos pirmininkas atlieka šias funkcijas:
23. Nesant Komisijos pirmininko (ligos, komandiruotės, atostogų metu), taip pat kai svarstoma tobulinimo programa, parengta Įgaliotosios institucijos, jo funkcijas vykdo Komisijos pirmininko pavaduotojas.
24. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Komisijos sprendimai dėl siūlymo derinti tobulinimo programas, skundų ir neeilinio tobulinimo programų vertinimo priimami vadovaujantis Nuostatais ir Taisyklėmis.
25. Negalintys dalyvauti posėdyje Komisijos nariai savo išsamiai argumentuotą nuomonę, vadovaudamiesi Nuostatų 1 priedu, svarstomais klausimais turi teisę pateikti prieš Komisijos posėdį elektroniniu paštu Komisijos pirmininkui ir Komisijos sekretoriui. Komisijos pirmininkas posėdžio metu pagarsina el. paštu gautas Komisijos narių nuomones. Komisijos nario el. paštu pateikta nuomonė įskaitoma į kvorumą ir balsavimo rezultatus.
26. Komisijos narys prieš svarstant ar sprendžiant klausimą, dėl kurio gali kilti Komisijos nario interesų konfliktas, žodžiu informuoja kitus Komisijos posėdžio dalyvius ir pasišalina iš posėdžio, ir tai pažymima protokole.
27. Kai į posėdį susirenka mažiau kaip pusė Komisijos narių, posėdžio darbotvarkės klausimai gali būti svarstomi ir parengiamas siūlomo sprendimo projektas, tačiau tokio posėdžio metu negali būti siūlomas galutinis sprendimas.
28. Po posėdžio, vykusio Nuostatų 27 punkte nurodytomis sąlygomis, parengiamas siūlomo sprendimo projektas ir elektroniniu būdu organizuojamas Komisijos posėdis (toliau – e. posėdis):
28.1. visiems Komisijos nariams elektroniniu paštu išsiunčiama posėdžio medžiaga ir protokolo projektas kartu su siūlomo sprendimo projektu;
28.2. Komisijos nariai, susipažinę su protokolu ir siūlomo sprendimo projektu, elektroniniu paštu balsuoja „už“ arba „prieš“;
28.3. e. posėdyje dalyvavusiu nariu laikomas Komisijos narys, balsavęs ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo posėdžio protokolo ir siūlomo sprendimo projekto išsiuntimo;
28.4. Komisijos siūlomas sprendimas laikomas priimtu, jei balsavo ne mažiau kaip pusė Komisijos narių ir „už“ balsavo ne mažiau kaip pusė balsavusių Komisijos narių. Pasibaigus balsavimo terminui, posėdžio sekretorius parengia e. posėdžio protokolą ir elektroniniu paštu su juo supažindina visus Komisijos narius.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Profesinės kvalifikacijos tobulinimo
programų derinimo komisijos nuostatų
1 priedas
PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ DERINIMO PAGAL VERTINIMO KRITERIJUS FORMA
____________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________
(švietimo teikėjo pavadinimas arba vardas ir pavardė, profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos pavadinimas ir kodas)
1. Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programos (toliau – tobulinimo programa) pavadinimas ir tikslinė grupė
Vertinimo kriterijai |
Sutinku |
Nesutinku (įrašyti pastabas) |
Tobulinimo programos pavadinimas suformuluotas aiškiai (pvz., Porto kateterių priežiūra ir naudojimas) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Tobulinimo programos pavadinimas ir tobulinimo programos tikslas tarpusavyje susiję (pvz., Pavadinimas: Porto kateterių priežiūra ir naudojimas. Tikslas – suteikti bendrosios praktikos slaugytojams teorinių žinių ir praktinių įgūdžių tinkamai naudoti ir prižiūrėti Porto kateterį bei didinti kompetenciją profesionaliai dirbti su Porto kateteriais) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Tobulinimo programos pavadinimas ir tobulinimo programoje nurodytos temos tarpusavyje siejasi (pvz., Pavadinimas: Porto kateterių priežiūra ir naudojimas. Temos: Porto kateterių įdėjimas, išėmimas ir naudojimosi technika. Komplikacijos, kylančios naudojant Porto katerius. Porto kateterių priežiūros ypatumai) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Tobulinimo programos tikslinė grupė (įvardyta (-os) profesinė (-ės) kvalifikacija (-os)) nurodyta teisingai (pvz., bendrosios praktikos slaugytojai) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Tobulinimo programos tikslinėje grupėje įvardyta (-os) profesinė (-ės) kvalifikacija (-os) atitinka tobulinimo programos temų turinį (pvz., bendrosios praktikos slaugytojai) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
2. Tobulinimo programos poreikis, paskirtis
Vertinimo kriterijai |
Sutinku |
Nesutinku (įrašyti pastabas) |
Tobulinimo programos poreikis aiškiai pagrįstas darbo rinkos poreikiais (ir (ar) diegiamų inovacijų svarba) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... |
Tobulinimo programos poreikis aiškiai pagrįstas Lietuvoje galiojančiais teisės aktais (pvz., bendrosios praktikos slaugytojai privalo mokėti dirbti su Porto kateteriais, kaip nurodyta sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 8 d. įsakyme Nr. V-591 „Dėl Lietuvos medicinos normos MN 28:2019 „Bendrosios praktikos slaugytojas“ patvirtinimo“) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
3. Tobulinimo programos tikslas
Vertinimo kriterijai |
Sutinku |
Nesutinku (įrašyti pastabas) |
Tobulinimo programos tikslas suformuluotas aiškiai (pvz., Tikslas – suteikti bendrosios praktikos slaugytojams teorinių žinių ir praktinių įgūdžių tinkamai naudoti ir prižiūrėti Porto kateterį) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Tobulinimo programos tikslas siejasi su numatomais rezultatais (pvz., Tikslas – suteikti bendrosios praktikos slaugytojams teorinių žinių ir praktinių įgūdžių tinkamai naudoti ir prižiūrėti Porto kateterį. Rezultatai: Dalyviai žinos: · Porto kateterių naudojimo privalumus, indikacijas bei kontraindikacijas Dalyviai gebės: · Dirbti su Porto kateteriais: Ø paruošti pacientus Porto kateterių įvedimui; Ø įdėti Porto kateterio adatą laikantis aseptikos reikalavimų) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
4. Tobulinimo programos rezultatai (numatomi gebėjimai ir žinios)
Vertinimo kriterijai |
Sutinku |
Nesutinku (įrašyti pastabas) |
Tobulinimo programos rezultatų skiltyje aiškiai nurodoma, ką, baigę tobulinimo programą, dalyviai žinos (pvz., Dalyviai žinos: · Porto kateterių naudojimo privalumus, indikacijas bei kontraindikacijas) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Tobulinimo programos rezultatų skiltyje aiškiai nurodoma, ką tobulinimo programą baigę dalyviai gebės (pvz., Dalyviai gebės: · Dirbti su Porto kateteriais: Ø paruošti pacientus Porto kateterių įvedimui; Ø įdėti Porto kateterio adatą laikantis aseptikos reikalavimų) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Tobulinimo programos rezultatai atitinka profesinės kvalifikacijos lygį (pvz., bendrosios praktikos slaugytojai privalo mokėti dirbti su Porto kateteriais, kaip nurodyta sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 8 d. įsakyme Nr. V-591 „Dėl Lietuvos medicinos normos MN 28:2019 „Bendrosios praktikos slaugytojas“ patvirtinimo“) |
|
|
5. Tobulinimo programos sandara
Vertinimo kriterijai |
Sutinku |
Nesutinku (įrašyti pastabas) |
||||||||||||||||||||||||||||||
Tobulinimo programos mokymo planas aiškus |
|
........................................................................................... ........................................................................................... |
||||||||||||||||||||||||||||||
Tobulinimo programos mokymo plane nurodytos valandos išskirtos ir teoriniam, ir praktiniam mokymui
|
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
||||||||||||||||||||||||||||||
Tobulinimo programos plane nurodytas valandų skaičius yra pagrįstas, atitinka turinio apimtį |
|
........................................................................................... ........................................................................................... |
||||||||||||||||||||||||||||||
Tobulinimo programos mokymo plane temos nesikartoja |
|
........................................................................................... |
||||||||||||||||||||||||||||||
Tobulinimo programos mokymo plane temos išdėstytos nuosekliai |
|
........................................................................................... |
||||||||||||||||||||||||||||||
Tobulinimo programos temos atitinka tobulinimo kryptį |
|
........................................................................................... |
||||||||||||||||||||||||||||||
Tobulinimo programos sandaroje pateiktas detalus temų aprašymas (pvz., Tema: Porto kateteriai. Aprašymas: Porto kateterių apibrėžimas, jų rūšys ir sandara. Porto kateterių nauda pacientui ir personalui. Porto kateterių naudojimas: indikacijos ir kontraindikacijos. Paciento ir jo šeimos narių paruošimas Porto kateterių implantacijai) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
||||||||||||||||||||||||||||||
Tobulinimo programos sandaroje pateikti mokymo metodai (pvz., paskaita, diskusija, atvejų analizė, įgūdžių formavimo situacijos ir pan.) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
6. Kvalifikaciniai reikalavimai dėstytojams
Vertinimo kriterijai |
Sutinku |
Nesutinku (įrašyti pastabas) |
Dėstytojų kvalifikaciniuose reikalavimuose aiškiai nurodoma, kokios studijų krypčių grupės ir (ar) studijų krypties išsilavinimas reikalingas (pvz., aukštasis sveikatos mokslų studijų krypčių grupės slaugos ir akušerijos studijų krypties išsilavinimas, bendrosios praktikos slaugytojo profesinė kvalifikacija) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Dėstytojų kvalifikaciniuose reikalavimuose aiškiai nurodoma dėstytojui privaloma profesinės veiklos patirtis (pvz., ne trumpesnis kaip 5 metų bendrosios praktikos slaugos praktinio darbo stažas) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
7. Materialieji ir metodiniai ištekliai
Vertinimo kriterijai |
Sutinku |
Nesutinku (įrašyti pastabas) |
Numatytos patalpos (pvz., mokymo auditorija, laboratorija ar kt.) tobulinimo programos įgyvendinimui yra tinkamos |
|
........................................................................................... ........................................................................................... |
Numatytos mokymo priemonės (pvz., projektorius, kompiuteris; ekranas; dideli popieriaus lapai; žymekliai, nuotolinio mokymosi platforma ir t. t.) tobulinimo programos įgyvendinimui yra tinkamos |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Numatytų mokymo priemonių (pvz., projektorius, kompiuteris, ekranas, dideli popieriaus lapai, žymekliai, nuotolinio mokymosi platforma ir t. t.) tobulinimo programos įgyvendinimui pakanka |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Nurodyti metodiniai ištekliai (pvz., vadovėliai, knygos, periodika, duomenų bazės ir t. t.) yra tinkami |
|
........................................................................................... ........................................................................................... |
Nurodytas literatūros sąrašas sudarytas tvarkingai, pasirinkus vieną iš sistemų (pvz., Amerikos psichologų asociacijos, Vankuverio, Harvardo ir kt.) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Ne mažiau kaip 80 proc. literatūros sąrašo sudaro naujesni nei 5 metų šaltiniai |
|
........................................................................................... ........................................................................................... |
8. Vidinis tobulinimo kokybės užtikrinimas
Vertinimo kriterijai |
Sutinku |
Nesutinku (įrašyti pastabas) |
Tobulinimo programoje aiškiai nurodomi kriterijai, kas sudarys vidinį tobulinimo kokybės užtikrinimą. (pvz., mokymo proceso vertinimas, mokymo rezultatų vertinimas, dėstytojų vertinimas ir t. t.) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Tobulinimo programoje aiškiai nurodoma, kokiu periodiškumu bus renkami ir analizuojami duomenys apie tobulinimo programos įgyvendinimą (pvz., Realizavus tobulinimo programą vidiniam tobulinimo kokybės užtikrinimui planuojama vykdyti nuolatinę mokymų dalyvių apklausą arba Vieną kartą metuose bus atliekama apklausos duomenų analizė ir pateikiamas mokymo kokybės gerinimo priemonių įgyvendinimo planas) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
9. Baigiamasis žinių ir gebėjimų įvertinimas
Vertinimo kriterijai |
Sutinku |
Nesutinku (įrašyti pastabas) |
Tobulinimo programoje aiškiai nurodoma, koks žinių vertinimo metodas bus naudojamas (pvz., testas, klausimynas, atvejo analizė ir t. t.) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
Tobulinimo programoje aiškiai nurodoma, kada įgytos žinios vertinamos teigiamai (pvz., žinios bus vertinamos teigiamai, teisingai atsakius į ne mažiau kaip 80 procentų klausimyno klausimų ir pan.) |
|
........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... ........................................................................................... |
10. Švietimo teikėjo patikimumas ir tobulinimo kokybės užtikrinimas (lentelė pildoma, jei buvo gauta skundų dėl švietimo teikėjo ir (ar) jo vykdomų tobulinimo programų)
Vertinimo kriterijai |
Sutinku |
Nesutinku (įrašyti pastabas) |
Švietimo teikėjas pateikė paaiškinimą dėl skundo |
|
........................................................................................... |
Švietimo teikėjas atnaujino vykdomus procesus ir (ar) tobulinimo programą, siekdamas pašalinti skunde išdėstytus trūkumus |
|
........................................................................................... ........................................................................................... |
Švietimo teikėjas geranoriškai siekia ištaisyti trūkumus |
|
........................................................................................... |
Parašas __________________________
Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų
derinimo komisijos nuostatų
2 priedas
(Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisijos nario interesų deklaracija ir pasižadėjimo neviešinti informacijos forma)
PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS TOBULINIMO PROGRAMŲ DERINIMO KOMISIJOS NARIO INTERESŲ DEKLARACIJA IR PASIŽADĖJIMAS NEVIEŠINTI INFORMACIJOS
20__ m. _________ __ d. Nr. _____
Vilnius
Aš, Profesinės kvalifikacijos tobulinimo programų derinimo komisijos narys _________________________________________:
(vardas, pavardė)
1. Pasižadu objektyviai, dalykiškai, be išankstinio nusistatymo, vadovaudamasis įstatymų viršenybės, lygiateisiškumo, atsakomybės už priimtus sprendimus, nesavanaudiškumo, nešališkumo, skaidrumo principais, atlikti savo pareigas.
2. Pažymiu, kad neturiu turtinių ar neturtinių interesų, susijusių su dokumentais ir profesinės kvalifikacijos tobulinimo programomis (toliau – tobulinimo programa), kurie pateikiami derinti. Kiek man žinoma, nėra jokių ankstesnių ar dabartinių faktų arba aplinkybių, kurie leistų abejoti mano nešališkumu.
3. Jei paaiškėtų, jog šio pasižadėjimo 2 punkte nurodyto pobūdžio interesų konfliktas egzistuoja arba yra galimybė jam atsirasti, pasižadu apie tai informuoti Tobulinimo programų derinimo komisijos pirmininką ir jokia forma nedalyvauti toliau svarstant ar priimant sprendimą, galintį sukelti interesų konfliktą (išeiti iš kabineto, posėdžio salės, patalpos ir pan.).
4. Pasižadu savo arba asmenų, susijusių su manimi artimos giminystės ar svainystės ryšiais, privačių interesų naudai nesinaudoti ir neleisti naudotis informacija, gauta būnant Tobulinimo programų derinimo komisijos nariu.
5. Pasižadu neatskleisti einant Tobulinimo programų derinimo komisijos nario pareigas gautos informacijos tretiesiems asmenims, kurie neturi teisės naudotis šia informacija, naudoti ją tik vykdant Tobulinimo programų derinimo komisijos nario pareigas, išskyrus įstatymų nustatytus atvejus. Pasižadu saugoti man patikėtą informaciją ir dokumentus taip, kad tretieji asmenys, neturintys teisės dirbti su šiais dokumentais, neturėtų galimybės nekliudomai su jais susipažinti.
6. Patvirtinu, kad man žinoma, kad ši Komisijos nario interesų deklaracija ir konfidencialumo pasižadėjimas neviešinti informacijos galios tol, kol atliksiu Tobulinimo programų derinimo komisijos nario funkcijas, o šio pasižadėjimo 5 punkte numatytas pasižadėjimas – neribotą laiką.
Esu perspėtas, kad pažeidęs šį pasižadėjimą turėsiu atsakyti už savo veiksmus pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus.
________________________ ____________________
(vardas ir pavardė) (parašas)
Pakeitimai:
1.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-325, 2015-03-05, paskelbta TAR 2015-03-12, i. k. 2015-03696
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. V-645 „Dėl sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklių ir tobulinimo programų vertinimo komisijos nuostatų patvirtinimo" pakeitimo
2.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-704, 2015-06-04, paskelbta TAR 2015-06-08, i. k. 2015-08997
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. V-645 „Dėl Sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklių ir tobulinimo programų vertinimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
3.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-766, 2019-07-02, paskelbta TAR 2019-07-03, i. k. 2019-10887
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. V-645 „Dėl Sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklių ir Tobulinimo programų vertinimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
4.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-1161, 2022-06-27, paskelbta TAR 2022-06-27, i. k. 2022-13764
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. V-645 „Dėl Sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklių ir tobulinimo programų vertinimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
5.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-26, 2023-01-10, paskelbta TAR 2023-01-10, i. k. 2023-00494
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. V-645 „Dėl Sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklių ir tobulinimo programų vertinimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo
6.
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija, Įsakymas
Nr. V-1325, 2024-12-12, paskelbta TAR 2024-12-12, i. k. 2024-22065
Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 28 d. įsakymo Nr. V-645 „Dėl Sveikatos specialistų tobulinimo programų derinimo taisyklių ir tobulinimo programų vertinimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo