Suvestinė redakcija nuo 2018-04-04 iki 2019-11-04

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-06-03, i. k. 2015-08728

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL STRATEGINIO PLANAVIMO UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. gegužės 28 d. Nr. TS-130

Utena

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 103 straipsnio 5 dalimi, 16 straipsnio 2 dalies 41 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, Utenos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti Strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Utenos rajono savivaldybės tarybos 2009 m. kovo 26 d. sprendimą Nr. TS-85 „Dėl Utenos rajono savivaldybės administracijos seniūnijų veiklos programų sudarymo ir asignavimų paskirstymo kriterijų tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

3. Nurodyti, kad šis sprendimas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir Utenos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Alvydas Katinas

 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės tarybos

2015 m. gegužės 28 d. sprendimu Nr. TS-130

 

STRATEGINIO PLANAVIMO UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖJE ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė) organizavimo tvarkos apraše (toliau – Tvarkos aprašas) pateikiami strateginio planavimo Savivaldybėje principai, Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų (toliau – strateginio planavimo dokumentai) sistema, strateginio planavimo dokumentų struktūra, šių dokumentų rengimo ir įgyvendinimo procesai, taip pat Savivaldybės bendruomenės įtraukimo į strateginio planavimo dokumentų rengimą ir svarstymą,  įgyvendinimo priežiūrą ir viešinimą.

2. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Strateginis planavimas savivaldybėje – procesas, kurio metu nustatomos veiklos kryptys ir būdai, kaip vykdyti Savivaldybės misiją, pasiekti numatytus tikslus ir rezultatus, veiksmingai panaudojant finansinius, materialinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.2. Utenos rajono savivaldybės strateginis plėtros planas (toliau - strateginis plėtros planas) – ilgesnės kaip 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, skirtas aplinkos, socialinei ir ekonominei raidai Savivaldybės teritorijoje numatyti.

2.3. Utenos rajono savivaldybės strateginis veiklos planas (toliau - strateginis veiklos planas) - 3 metų trukmės strateginio planavimo dokumentas, detalizuojantis Savivaldybės strateginio plėtros plano ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, kuris sudaromas atsižvelgiant į planuojamus Savivaldybės finansinius ir žmogiškuosius išteklius.

2.4. Utenos rajono savivaldybės strateginio veiklos plano programa (toliau - programa) – esminė Savivaldybės strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui pasiekti, kurioje nustatomi programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų reikšmės ir asignavimai

2.5. Utenos rajono savivaldybės administracijos, seniūnijos, Savivaldybės biudžetinės įstaigos metinis veiklos planas (toliau – metinis veiklos planas) – Savivaldybės strateginio veiklos plano programų ar jų dalies (tikslų ar uždavinių, atskirų priemonių), už kurias atsakinga Savivaldybės administracija, seniūnija, Savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinimą detalizuojantis dokumentas, kuris rengiamas atsižvelgiant į Savivaldybės biudžete numatomus jai skirti asignavimus.

2.6. Tikslas (strateginis tikslas) – strateginio planavimo dokumentuose užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti per strateginio planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį rezultatą.

2.7. Uždavinys – per nustatytą laikotarpį planuojama veikla, užtikrinanti, kad bus pasiektas strateginio planavimo dokumente nustatytas tikslas.

2.8. Priemonė – užsibrėžto uždavinio įgyvendinimo būdas (veiklų grupė), kuriam naudojami finansiniai, materialiniai ir žmogiškieji ištekliai.

2.9. Projektas – veiksmai, kuriais siekiama per apibrėžtą laiką ir su tam tikrais ištekliais sukurti unikalų ir pamatuojamą produktą ar paslaugą.

2.10. Vertinimo kriterijus – rodiklis, suteikiantis informaciją apie tikslo, uždavinio ar priemonės įgyvendinimą.

2.11. Rezultato kriterijus – programos tikslo pasiekimo vertinimo kriterijus, parodantis naudą, kurią įgyvendinus programą, patiria tiesioginiai programos naudos gavėjai.

2.12. Produkto kriterijus uždavinio įgyvendinimo vertinimo kriterijus, parodantis sukurtą materialų ar intelektualų produktą/paslaugą.

2.13. Efekto kriterijus strateginio tikslo pasiekimo vertinimo kriterijus, parodantis naudą, kurią, įgyvendinant atitinkamą tikslą patiria ne tik tiesioginiai programos naudos gavėjai, bet ir kitos grupės.

2.14. Kitos Tvarkos apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijose patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1435 „Dėl Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijų patvirtinimo“, (toliau – Rekomendacijos).

 

II SKYRIUS

STRATEGINIO PLANAVIMO SISTEMA

 

3.  Utenos rajono savivaldybės strateginio planavimo sistemą sudaro ilgos, vidutinės ir trumpos trukmės strateginio planavimo dokumentai ir savivaldybės institucijos bei įstaigos, atsakingos už strateginio planavimo dokumentų parengimą, tvirtinimą, įgyvendinimą, vertinimą ir atsiskaitymą už šių dokumentų įgyvendinimo rezultatus ir jų viešinimą.

4.      Strateginio planavimo dokumentų rengiami vadovaujantis šiais principais:

4.1.   kryptingumas – strateginio planavimo dokumentuose formuluojami loginiais ryšiais susieti tikslai, uždaviniai, planuojami pasiekti rezultatai;

4.2.   orientavimasis į rezultatus – strateginio planavimo dokumentuose nustatant tikslus kartu turi būti suplanuojami ir siekiami rezultatai; siekiant užtikrinti, kad bus pasiekti planuoti rezultatai ir laiku priimti valdymo tobulinimo sprendimai, informacija apie veiklos rezultatus yra nuolat stebima, analizuojama ir vertinama;

4.3.   efektyvumas – strateginio planavimo dokumentuose nustatytų tikslų ir rezultatų siekiama mažiausiomis sąnaudomis, racionaliai paskirstant išteklius ir nuolat ieškant veiklos efektyvumo didinimo rezervų bei naujų veiklos tobulinimo būdų;

4.4.   atvirumas (partnerystė) – savivaldybės tikslai ir būdai jiems įgyvendinti yra nustatomi konsultuojantis su savivaldybės bendruomene; strateginio planavimo dokumentai ir jų įgyvendinimo ataskaitos yra vieši ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt;

4.5.   bendrumas – siekiant kryptingos, palyginamos ir nuoseklios savivaldybės veiklos atliekant jai priskirtas funkcijas, savivaldybės plėtra bei veikla planuojama, įgyvendinama ir stebima vadovaujantis Rekomendacijos nuostatomis.

5. Utenos rajono savivaldybės planavimo dokumentų sistemą sudaro (Tvarkos aprašo 1 priedas):

5.1. bendrasis planas, kuris rengiamas teisės aktų nustatyta tvarka - tvirtina Savivaldybės taryba;

5.2. strateginis plėtros planas (rengiamas septynerių metų laikotarpiui) - tvirtina Savivaldybės taryba;

5.3. Savivaldybės atskiros ūkio šakos (sektoriaus) plėtros programa - tvirtina Savivaldybės taryba;

5.4. strateginis veiklos planas (rengiamas trejų metų laikotarpiui ir tikslinamas kiekvienais metais) - tvirtina Savivaldybės taryba ;

5.5. finansų planavimo dokumentai, kurie rengiami teisės aktų nustatyta tvarka - tvirtina Savivaldybės taryba;

5.6. metiniai veiklos planai (rengiami kiekvienais biudžetiniais metais), kuriuos tvirtina: Savivaldybės administracijos ir Utenos rajono savivaldybės administracijos seniūnijų (toliau – Seniūnijų) metinius veiklos planus – Savivaldybės administracijos direktorius; Utenos rajono savivaldybės biudžetinių įstaigų - biudžetinės įstaigos vadovas, suderinęs su jų veiklą kuruojančiais Savivaldybės administracijos skyriais (koordinatoriais).

6.  Strateginio planavimo dokumentai rengiami atsižvelgiant į valstybės ir Utenos regiono strateginio planavimo dokumentus, taip pat užtikrinant jų tarpusavio suderinamumą ir integralumą (Tvarkos parašo 2 priedas).

7.  Utenos rajono savivaldybės planavimo dokumentai tarpusavyje susiejami aiškiais loginiais ryšiais – ilgesnės trukmės strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimas planuojamas per trumpesnės trukmės strateginio planavimo dokumentus. Vienų planavimo dokumentų nuostatos neturi prieštarauti kitų planavimo dokumentų nuostatoms.

8. Savivaldybės strateginis plėtros planas ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programos turėtų būti pradėtos rengti likus metams iki jų galiojimo pabaigos ir patvirtintos iki Savivaldybės strateginio veiklos plano projekto parengimo, kad būtų galima suplanuoti jų įgyvendinimą.

9. Strateginio veiklos plano rengimo, svarstymo, tvirtinimo ir atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ciklas pateiktas Tvarkos aprašo 3 priede.

 

III SKYRIUS

STRATEGINIO PLĖTROS PLANO ir atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų RENGIMAS, TVIRTINIMAS, ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA

 

10. Strateginio plėtros plano struktūra:

10.1. bendroji informacija - nurodomas strateginio plėtros plano parengimo tikslas, kokiais planavimo dokumentais vadovautasi rengiant šį planą ir kas dalyvavo jį rengiant, taip pat gali būti pateikiama kita svarbi informacija;

10.2. vidaus ir išorės aplinkos analizė - atliekama Savivaldybės ekonominės - socialinės būklės analizė ir daromos išvados, pagrindžiančios strateginio plėtros plano prioritetų, tikslų ir uždavinių pasirinkimą (toliau - aplinkos analizė). Aplinkos analizei taikomi SSGG (stiprybių, silpnybių, galimybių ir grėsmių) ir (arba) PESET (politinių, ekonominių, socialinių ir kultūrinių, aplinkosauginių, gamtinių, geografinių, technologinių veiksnių) analizės metodai. Savivaldybė gali pasirinkti ir kitus aplinkos analizės metodus, kurie padėtų nustatyti Savivaldybės plėtros tendencijas, konkurencinius pranašumus, problematiką ir galimą poveikį Savivaldybės plėtrai;

10.3. Savivaldybės plėtros vizija - nusako ilgalaikius tikslus, parodo Savivaldybės veiklos plėtros mastą, atitinka bendruomenės lūkesčius ir tarnauja kaip orientyras nustatant plėtros tikslus. Vizijos formuluotė turėtų atskleisti Savivaldybės išskirtinumą ir sutelkti ateities iššūkiams - norimai būklei pasiekti.

Papunkčio pakeitimai:

Nr. TS-65, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-03, i. k. 2018-05151

 

10.4. Savivaldybės plėtros prioritetai ir tikslai - nustatomi atskirų veiklos sričių plėtros prioritetai ir tikslai (strateginiai tikslai), juos įgyvendinantys uždaviniai, pagrindinės priemonės tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, pagal kuriuos bus vertinama per tam tikrą laiką pasiekta pažanga ir nauda Savivaldybės bendruomenei. Nustatant tikslų ir uždavinių vertinimo kriterijų reikšmes, yra nurodomos bazinės (praėjusių kalendorinių metų) planuojamos tarpinės ir galutinės Savivaldybės strateginio plėtros plano laikotarpio vertinimo kriterijų reikšmės;

10.5. strateginio plėtros plano įgyvendinimo svarbiausios nuostatos - nurodomi strateginio planavimo dokumentai, kurie užtikrina Savivaldybės strateginio plėtros plano įgyvendinimą, preliminarus lėšų, reikalingų užsibrėžtiems tikslams pasiekti, poreikis ir numatyti galimi finansavimo šaltiniai, subjektai, kurių bendradarbiavimas būtinas užsibrėžtiems tikslams ir uždaviniams įgyvendinti, šio dokumento įgyvendinimo stebėsenos periodiškumas, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus tvarka ir terminai;

10.6. priedai - svarbiausių priemonių (investicinių projektų) sąrašas, išsami aplinkos analizės ataskaita ir kita aktuali informacija.

11. Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) programoms taikoma strateginio plėtros plano arba strateginio veiklos plano programos struktūra.

12.    Strateginio plėtros plano rengimas yra inicijuojamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

13.  Strateginio plėtros plano rengimui Savivaldybės tarybos sprendimu sudaroma viena ar kelios (susijusios su atskirų veiklos sričių plėtra) darbo grupės iš Savivaldybės tarybos narių, Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų, Savivaldybei pavaldžių juridinių asmenų atstovų, interesų grupių (bendruomenės) atstovų.

14. Rengiant strateginį plėtros planą turi būti informuojama ir konsultuojamasi su interesų grupėmis ( bendruomenėmis) bei siekiama kuo aktyvesnio jų dalyvavimo, pagrįsto bendradarbiavimu ir parneryste.

15.  Savivaldybė gali pasitelkti išorės ekspertus kai kuriems Savivaldybės strateginio plėtros ar strateginio veiklos plano rengimo darbams atlikti.

16. Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo procesas susideda iš šių etapų:

             16.1. aplinkos analizė ir pirminių pasiūlymų dėl Savivaldybės strateginio plėtros plano tikslų rengimas. Savivaldybės strateginio plėtros planas rengiamas vadovaujantis valstybės planavimo dokumentais, Utenos regiono plėtros planu, Savivaldybės teritorijos bendruoju ir specialiuoju planais. Atliekama nuodugni socialinės – ekonominės būklės analizė. Analizės išvados naudojamos pasiūlymams dėl šio plano prioritetų, tikslų ir uždavinių ar kitų sudedamųjų dalių nustatyti ir pagrįsti.

16.2. Savivaldybės strateginio plėtros plano projekto rengimas. Atsižvelgiant į aplinkos analizės išvadas, valstybės ir Utenos regiono plėtros plano nuostatas, formuluojama Savivaldybės vizija ir strateginiai tikslai, kurie aptariami darbo grupėse. Formuluotės patikslinamos pagal gautas pastabas ir siūlymus. Tada formuluojami šio plano tikslai, uždaviniai, prireikus numatomos priemonės ir atsakingi jų vykdytojai, taip pat vertinimo kriterijai ir jų reikšmės, numatomi finansiniai ir žmogiškieji ištekliai;

16.3. Savivaldybės strateginio plėtros plano projekto svarstymas ir tvirtinimas. Parengtas strateginio plėtros plano projektas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje ir pradedamas jo viešas svarstymas. Pasibaigus viešam svarstymui, esant poreikiui, darbo grupės patikslintą strateginio plėtros plano projektą teikia  tvirtinti Savivaldybės tarybai.

17. Strateginio plėtros plano įgyvendinimo stebėsenos, tikslinimo, atsiskaitymo už įgyvendinimo rezultatus ir vertinimo procesai yra nustatomi strateginio plėtros plano priežiūros sistemoje, kuri yra neatsiejama strateginio plėtros plano struktūros dalis.

18.  Atskirų Savivaldybės ūkio šakų (sektorių) plėtros programos rengiamos vadovaujantis Tvarkos aprašo 16 punkte nurodytais Savivaldybės strateginio plėtros plano rengimo etapais.

 

IV SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

19.   Strateginio veiklos plano struktūra:

19.1. Neteko galios nuo 2018-04-04

Papunkčio naikinimas:

Nr. TS-65, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-03, i. k. 2018-05151

 

19.2.   Savivaldybės misija - suformuluojamas glaustas Savivaldybės pagrindinis funkcionavimo tikslas, apibūdinantis pagrindines jos veiklos kryptis, ypatumus ir parodantis santykius su vietos bendruomene;

19.3.  strateginiai pokyčiai - suplanuojami Savivaldybės veiklos prioritetai, t.y. numatomi svarbiausi darbai ir planuojami pasiekti rezultatai, taip pat kiti politiškai svarbūs veiklos tobulinimo aspektai. Strateginių pokyčių dalis rengiama kaip apibrėžta Rekomendacijų 18-22 punktuose.

19.4.  Savivaldybės strateginis tikslas (tikslai) - ilgos trukmės užsibrėžtas siekis, rodantis planuojamą pasiekti rezultatą per planavimo dokumento įgyvendinimo laikotarpį. Strateginis tikslas turi atspindėti naudą savivaldybės bendruomenei ir pademonstruoti numatomus kokybinius pokyčius.

19.5. strateginio veiklos plano programa (-os) - esminė strateginio veiklos plano dalis, skirta strateginiam tikslui įgyvendinti, kurioje nustatyti šios programos tikslai, uždaviniai, priemonės (projektai), vertinimo kriterijai, jų matavimo vienetai ir reikšmės, taip pat asignavimai;

19.6.  strateginio veiklos plano priedai - gali būti pridėtas investicinių projektų sąrašas, kita svarbi susijusi informacija.

20.  Strateginis veiklos planas rengiamas kasmet spalio – gruodžio mėnesiais, planuojant Savivaldybės veiklą ateinantiems trejiems metams. Pirmieji metai yra detalūs, o antri ir treti – prognoziniai.

21.  Strateginio veiklos plano rengimo procesas susideda iš šių etapų:

21.1. Savivaldybės misijos formulavimas;

Papunkčio pakeitimai:

Nr. TS-65, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-03, i. k. 2018-05151

 

21.2.  strateginių pokyčių dalies rengimas;

21.3.  strateginio veiklos plano projekto rengimas;

21.4.  strateginio veiklos plano projekto svarstymas ir tvirtinimas.

22. Neteko galios nuo 2018-04-04

Punkto naikinimas:

Nr. TS-65, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-03, i. k. 2018-05151

 

23Strateginis veiklos planas rengiamas vadovaujantis Savivaldybės bendruoju planu ir jo sprendiniais, Savivaldybės strateginiu plėtros planu, Strateginio planavimo savivaldybėse rekomendacijomis; Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatais (planų įgyvendinimo ataskaitomis); Savivaldybės veiklos prioritetais.

24.   Savivaldybės veiklos plano rengimą, svarstymą, viešinimą ir įgyvendinimo priežiūrą organizuoja ir koordinuoja Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą.

25.   Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma strateginio planavimo priežiūros komisija, strateginio planavimo grupė, skiriami strateginio veiklos plano programų koordinatoriai.

26. Strateginio veiklos plano projektą rengia strateginio planavimo grupė ir strateginio veiklos plano programų koordinatoriai, kurie į strateginio veiklos plano rengimo procesą įtraukia savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus, kitų įstaigų bei kitų interesų grupių (bendruomenės) atstovus.

27. Strateginis veiklos plano ir programų rengimo formos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu

28. Strateginio veiklos plano projektas yra Savivaldybės biudžeto projekto pagrindas.

29. Strateginio veiklos plano rengimo grafikas derinamas su Savivaldybės biudžeto projekto rengimo grafiku, kurį kasmet parengia skyrius, atsakingas už finansų planavimą ir apskaitą ir teikia Savivaldybės administracijos direktoriui tvirtinti.

30.   Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už finansų valdymą ir apskaitą, įvertinęs Savivaldybės biudžeto ir kitų finansinių resursų galimybes, parengia Savivaldybės trejų metų maksimalių asignavimų prognozę programų projektams rengti ir teikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą, kuris maksimalių asignavimų prognozę, suderinęs su strateginio planavimo grupe, teikia strateginio veiklos plano programų koordinatoriams, o programų koordinatoriai – programų priemonių vykdytojams.

31.  Programų priemonių vykdytojai veiklos planų projektus pateikia programų koordinatoriams.

32. Programų koordinatoriai, bendradarbiaudami su skyriumi, atsakingu už strateginį planavimą, su skyriumi, atsakingu už finansų valdymą ir apskaitą, programos priemonių vykdytojais bei įtraukdami į strateginio veiklos plano programos rengimo procesą interesų grupių (bendruomenių) atstovus, pagal nustatytas formas rengia strateginio veiklos plano programų projektus ir pateikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą.

33. Rengiant Strateginio veiklos plano programų ir/ar metinių planų projektus programų koordinatoriai ir programų priemonių vykdytojai (Savivaldybės administracijos padaliniai, seniūnijos, savivaldybės biudžetinės įstaigos) turi vadovautis šios Tvarkos aprašo 23 punkte nurodytais dokumentais, Savivaldybės veiklos prioritetais bei naudoti Savivaldybėje įdiegtus strateginio planavimo valdymo sistemos (QPR) ir FinNet programinio biudžeto bei priežiūros sisteminius įrankius.

34. Savivaldybės administracijos skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, apjungia programų koordinatorių programas, suformuoja Savivaldybės strateginio veiklos plano projektą ir pateikia svarstyti strateginio planavimo grupei ir strateginio planavimo priežiūros komisijai.

35. Strateginio planavimo grupė:

35.1. Neteko galios nuo 2018-04-04

Papunkčio naikinimas:

Nr. TS-65, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-03, i. k. 2018-05151

 

35.2. suformuluoja (patikslina) Savivaldybės misiją;

35.3. organizuoja strateginių pokyčių dalies rengimą, kaip tai apibrėžta Rekomendacijų 18-22 punktuose;

35.4. įvertina ir užtikrina strateginio veiklos plano dalių suderinamumą ir loginį vientisumą;

36. Strateginio planavimo priežiūros komisija:

36.1. svarsto, teikia pastabas ir pasiūlymus dėl Savivaldybės prioritetų, tikslų, uždavinių ir įgyvendinimo priemonių;

36.2. įvertina strateginio veiklos plano programų projektų suderinamumą su Savivaldybės strateginiais tikslais;

36.3. svarsto strateginio veiklos plano projektus ir teikia konstruktyvias pastabas;

36.4. stebi ir vertina strateginio veiklos plano įgyvendinimą;

36.5. svarsto strateginio veiklos plano programų vykdymo metinę ataskaitą bei teikia išvadas dėl tolesnio jų įgyvendinimo.

37. Strateginio veiklos plano programų koordinatoriai:

37.1. kasmet peržiūri vykdomas programas, įvertina pasiektus rezultatus ir turėtus išteklius rezultatams pasiekti;

37.2. surenka iš biudžeto asignavimų valdytojų informaciją apie planuojamas priemones, projektus, jiems įgyvendinti numatomas lėšas ir lėšų šaltinius, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus;

37.3. suformuluoja (patikslina) programos tikslus, uždavinius ir priemones;

37.4. nustato efekto, rezultato ir produkto vertinimo kriterijus;

37.5. užtikrina visos programos dalių suderinamumą ir loginį vientisumą;

37.6. parengtą programos projektą, pateikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą.

38. Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą:

38.1. atlieka aplinkos analizę, gavęs reikalingą informaciją iš programų koordinatorių ir priemonių vykdytojų;

38.2.  koordinuoja strateginių pokyčių dalies rengimą;

38.3.  įvertina ir užtikrina strateginio veiklos plano dalių suderinamumą ir loginį vientisumą, strateginių planų suderinamumą;

38.4.  sujungia programų koordinatorių programas, parengia strateginio veiklos plano projektą ir pateikia svarstyti strateginio veiklos plano grupei ir strateginio planavimo priežiūros komisijai.

39. Savivaldybės administracija, seniūnijos ir savivaldybės biudžetinės įstaigos, kurioms planuojami asignavimai Savivaldybės biudžete:

39.1. parengia savo metinių veiklos planų projektus;

39.2. metinių veiklos planų projektus pateikia programų koordinatoriams ir skyriui, atsakingam už strateginį planavimą.

40. Parengtas Savivaldybės strateginio veiklos plano projektas paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje, sudaromos galimybės Savivaldybės bendruomenei susipažinti su šiuo projektu Savivaldybės administracijoje.

41. Strateginio planavimo darbo grupė išnagrinėja gautus pasiūlymus, derina su strateginio planavimo priežiūros komisija ir prireikus patikslina projektą.

42.  Strateginio planavimo priežiūros komisijai pritarus, strateginio veiklos plano projektas teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.

421. Atsižvelgiant į patvirtintą Savivaldybės strateginį veiklos planą rengiamas kiekvienos Savivaldybės biudžetinės švietimo įstaigos (toliau – Mokykla) strateginis veiklos planas, kurį tvirtina Mokyklos direktorius pritarus Mokyklos tarybai, Savivaldybės administracijos direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui. Strateginis veiklos planas ateinantiems trejiems metams turi būti patvirtintas iki vasario 1 d. ir gali būti tikslinamas pagal poreikį. Strateginio veiklos plano ataskaitą tvirtina Mokyklos direktorius. Strateginio veiklos plano ataskaita turi būti patvirtinta iki birželio 1 d. pasibaigus Strateginio veiklos plano įgyvendinimo laikotarpiui.

Papildyta punktu:

Nr. TS-65, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-03, i. k. 2018-05151

 

V SKYRIUS

METINIO VEIKLOS PLANO RENGIMAS IR TVIRTINIMAS

 

43. Patvirtinus strateginį veiklos planą, Savivaldybės administracija, seniūnijos ir Savivaldybės biudžetinės įstaigos rengia savo metinius veiklos planus.

44. Metiniuose veiklos planuose detalizuojamos Savivaldybės strateginiame veiklos plane priskirtos vykdyti priemonės pagal patvirtintus priemonių įgyvendinimui savivaldybės biudžeto asignavimus.

45. Metinio veiklos plano struktūra:

45.1. Neteko galios nuo 2018-04-04

Papunkčio naikinimas:

Nr. TS-65, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-03, i. k. 2018-05151

 

45.2. tikslai ir uždaviniai - iš strateginio veiklos plano perkeliami atitinkamos programos tikslai ir uždaviniai arba suformuluojami siauresni, atsižvelgiant į kiekvienos konkrečios Savivaldybės institucijos ar įstaigos, dalyvaujančios įgyvendinant strateginio veiklos plano programą, indėlį;

45.3. priemonės - perkeliamos einamiesiems biudžetiniams metams aktualios strateginio veiklos plano priemonės;

45.4. veiklos - priemonių įgyvendinimas detalizuojamas, nurodant konkrečius jų įgyvendinimo būdus. Veiklos formuluojamos numatomų vykdyti projektų ar veiksmų pagrindu;

45.5. indėlio ir proceso vertinimo kriterijai - metinio veiklos plano rezultatai išreiškiami ir atitinkamai priemonių įgyvendinimo pažanga matuojama indėlio ir proceso vertinimo kriterijais, kurie matuoja vidinius Savivaldybės institucijos ar įstaigos procesus (veiksmus) ar išteklius (finansinius, žmogiškuosius, materialinius ar kt.), reikalingus produktams sukurti, paslaugoms teikti ar kitoms Savivaldybės institucijos ar įstaigos funkcijoms atlikti;

45.6. atsakingi vykdytojai - prie veiklų nurodomi už jų įgyvendinimą atsakingi vykdytojai. Kaip vykdytojai gali būti nurodomi Savivaldybės administracijos struktūriniai padaliniai, seniūnijos arba darbuotojai, Savivaldybės įstaigos, jų struktūriniai padaliniai arba darbuotojai;

45.7. asignavimai - nurodomi priemonių ir (arba) konkrečių veiklų, darbų įgyvendinimui patvirtinti asignavimai. Asignavimų suma turi atitikti Savivaldybės biudžete atitinkamam asignavimų valdytojui numatytus skirti asignavimus.

46. Metinio veiklos plano forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

47. Metiniai veiklos planai turi užtikrinti Savivaldybės strateginio veiklos plano pirmųjų planuojamų metų įgyvendinimą.

48. Savivaldybės administracijos metinį veiklos planą rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus skirti atsakingi asmenys/ skyriai.

49. Seniūnijų metinius veiklos planus rengia seniūnai, seniūnijų darbuotojai, įtraukdami ir seniūnaičius, bendruomeninių organizacijų atstovus, seniūnijos teritorijoje veikiančių įstaigų ir organizacijų atstovus bei gyventojus.

50. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinius veiklos planus rengia įstaigų vadovai, darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą.

51. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metiniai veiklos planai teikiami tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui ir turi būti patvirtinti iki kiekvienų metų kovo mėn.

52. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metiniai veiklos planai, suderinus raštu su jų veiklą kuruojančiais Savivaldybės administracijos skyriais (koordinatoriais), teikiami tvirtinti biudžetinės įstaigos vadovui ir turi būti patvirtinti iki kiekvienų metų kovo 31 d.

53. Patvirtinti metiniai veiklos planai paskelbiami įstaigų interneto svetainėse.

 

VI SKYRIUS

STRATEGINIO VEIKLOS PLANO IR METINIŲ VEIKLOS PLANŲ STEBĖSENA, TIKSLINIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS

 

54. Savivaldybės tarybai patvirtinus strateginį veiklos planą ir Savivaldybės biudžetą, bei Savivaldybės administracijos direktoriui ir biudžetinės įstaigos vadovui patvirtinus metinius veiklos planus, pradedamas strateginio veiklos plano įgyvendinimas.

55. Pradėjus įgyvendinti strateginį veiklos planą, prasideda nuolatinė strateginio veiklos plano įgyvendinimo rezultatų stebėsena (toliau – stebėsena). Stebėsenos tikslas – strateginiame planavime dalyvaujantiems Savivaldybės administracijos darbuotojams, programų koordinatoriams, asignavimų valdytojams nuolat stebėti strateginio veiklos plano įgyvendinimo rezultatus ir laiku priimti sprendimus, siekiant pagerinti savivaldybės veiklą ir rezultatus.

56. Strateginių veiklos planų įgyvendinimo stebėsena apima strateginių tikslų, programų, programų tikslų, uždavinių ir priemonių įgyvendinimo lygio ir pažangos stebėseną.

57. Pagrindiniai strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo stebėsenos vykdymo principai:

57.1. tikslingumas – renkami tie stebėsenos duomenys, kurie reikalingi ir naudingi atsiskaitant už strateginio planavimo dokumentų įgyvendinimo rezultatus, priimant sprendimus dėl valdymo tobulinimo;

57.2. patikimumas – stebėsenos duomenys renkami, apdorojami ir analizuojami taikant pasirinktas duomenų patikimumo užtikrinimo priemones;

57.3. subalansuotumas – vykdant stebėseną ne tik renkami ir apdorojami duomenys, bet ir atliekama jų įvairiapusė analizė, siekiant pateikti objektyviais duomenimis pagrįstus pasiūlymus dėl veiklos tobulinimo ir stebėsenos analizės išvadas panaudoti sprendimų priėmimo procese;

57.4. suderinamumas – įgyvendinimo stebėsena derinama su kitomis įrodymais pagrįstomis priemonėmis (veiklos auditu, programų vertinimu, funkcijų ar veiklos peržiūra, veiklos gebėjimų vertinimu ir kita);

57.5. viešumas – svarbiausia stebėsenos informacija skelbiama visuomenei savivaldybės metinėse veiklos ataskaitose, apžvalgose, kituose dokumentuose; apibendrinta stebėsenos informacija pateikiama vizualiai aiškia ir visuomenei patrauklia forma.

58. Strateginis veiklos planas tikslinamas, vadovaujantis strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos ir Savivaldybės biudžeto vykdymo duomenimis, siekiant užtikrinti nustatytų tikslų ir uždavinių pasiekimą.

59. Pasiūlymus raštu ir žodžiu dėl strateginio veiklos plano tikslinimo gali teikti Savivaldybės tarybos nariai, Savivaldybės administracijos darbuotojai, asignavimų valdytojai, kiti interesų grupių (bendruomenės) atstovai.

60. Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, išnagrinėjęs pateiktus pasiūlymus dėl strateginio veiklos plano tikslinimo, teikia įvertintų pasiūlymų ir/ arba patikslinto strateginio veiklos plano projektą svarstyti strateginio planavimo priežiūros komisijai.

61. Strateginio planavimo priežiūros komisijai pritarus strateginio veiklos plano tikslinimo projektui, siūlo jį tvirtinti Savivaldybės tarybai.

62. Strateginis veiklos planas tikslinamas ne dažniau kaip kartą per ketvirtį.

63. Pasibaigus kalendoriniams metams, rengiamos Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinės veiklos ataskaitos.

64. Metinio veiklos plano ataskaitos forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

65. Savivaldybės administracijos metinę veiklos ataskaitą rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus skirti atsakingi asmenys/ skyriai.

66. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metines veiklos ataskaitas rengia įstaigų darbuotojai, atsakingi už strateginį planavimą. Savivaldybės biudžetinių įstaigų metinės veiklos ataskaitos, suderinus raštu su jų veiklą kuruojančiais Savivaldybės administracijos skyriais (koordinatoriais), teikiami tvirtinti biudžetinės įstaigos vadovui. Ataskaitos turi būti patvirtintos iki kiekvienų metų kovo 31 d.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-65, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-03, i. k. 2018-05151

 

67. Seniūnijų metines veiklos ataskaitas rengia seniūnai, seniūnijų darbuotojai. Seniūnijų metinės veiklos ataskaitos aptariamos su seniūnaičiais, vietos gyventojais ar bendruomeninių organizacijų atstovais.

68. Savivaldybės administracijos ir seniūnijų metinės veiklos ataskaitos turi būti patvirtintos iki kiekvienų metų balandžio mėn.

69. Savivaldybės biudžetinių įstaigų vadovų įsakymais patvirtintos metinės veiklos ataskaitos paskelbiamos įstaigų interneto svetainėse.

Punkto pakeitimai:

Nr. TS-65, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-03, i. k. 2018-05151

 

70. Atitinkamų metų strateginio veiklos plano įgyvendinimo ataskaita rengiama kasmet vasario – kovo mėn., vadovaujantis Savivaldybės strateginio veiklos plano įgyvendinimo stebėsenos duomenimis ir Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir biudžetinių įstaigų pateikta informacija apie metinio veiklos plano įgyvendinimą ir kita svarbia susijusia informacija (pasiekta pažanga, iškylančios problemos ir galimi iššūkiai, t. y. akcentuojami pasiekti rezultatai, o ne vykdyta veikla ar atliktos funkcijos).

71. Strateginio veiklos plano ataskaitos forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

72. Strateginio veiklos plano veiklos ataskaitose pateikiama informacija apie:

72.1. veiklos prioritetų ir svarbiausių darbų įgyvendinimą ir pasiektą pažangą;

72.2. tikslų ir uždavinių įgyvendinimą ir vertinimo kriterijų reikšmių pasiekimą;

72.3. problemas ir priežastis, dėl kurių nebuvo pasiekti tikslai ar uždaviniai;

72.4. asignavimų panaudojimą programos tikslams įgyvendinti;

72.5. siūlymus ir rekomendacijas dėl veiklos prioritetų tęstinumo, tikslų ir uždavinių peržiūros, veiklos valdymo tobulinimo;

72.6. kitą svarbią susijusią informaciją (strateginio plėtros plano ir Savivaldybės atskirų ūkio šakų (sektorių) plėtros programų įgyvendinimą).

73. Programų koordinatoriai rengia ir teikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą, informaciją apie programų įgyvendinimą iki kiekvienų metų balandžio 15 d.

74. Skyrius, atsakingas už finansų planavimą ir apskaitą, rengia ir teikia skyriui, atsakingam už strateginį planavimą, informaciją apie Savivaldybės biudžeto vykdymą ir asignavimų panaudojimą iki kiekvienų metų balandžio 15 d.

75. Skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, rengia strateginio veiklos plano ataskaitos projektą iki kiekvienų metų balandžio 30 d.

76. Parengęs strateginio veiklos plano ataskaitos projektą, skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, organizuoja jo svarstymą strateginio planavimo priežiūros komisijos posėdyje.

77. Strateginio planavimo priežiūros komisijai pritarus strateginio veiklos plano ataskaitai, ji teikiama svarstyti ir pritarti Savivaldybės tarybai iki kiekvienų metų birželio 1 d.

78. Pritarus strateginio veiklos plano ataskaitai, skyrius, atsakingas už strateginį planavimą, ją paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

79. Metiniuose veiklos planuose numatytos veiklos ir siekiami rezultatai turi būti naudojami Savivaldybės administracijos, seniūnijų ir Savivaldybės biudžetinių įstaigų valstybės tarnautojų veiklos užduotims nustatyti ir jų veiklos rezultatams vertinti.

80. Šis Tvarkos aprašas gali būti keičiamas, papildomas ir atnaujinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

___________________

 

Strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTŲ SCHEMA

 

 

 

Strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

 

 

STRATEGINIO PLANAVIMO DOKUMENTAI IR JŲ TARPUSAVIO RYŠIAI

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO RENGIMO, SVARSTYMO, TVIRTINIMO IR ATSISKAITYMO UŽ ĮGYVENDINIMO REZULTATUS CIKLAS

9. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO TVIRTINIMAS SAVIVALDYBĖS TARYBOJE
VASARIS,KOVAS,SAUSIS,BALANDIS,GEGUŽĖ,RUGSĖJIS,RUGPJŪTIS,SPALIS
,GRUODIS,LAPKRITIS

,8. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO PROJEKTO SVARSTYMAS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOJE, STRATEGINIO PLANAVIMO GRUPĖJE, STRATEGINIO PLANAVIMO PRIEŽIŪROS KOMISIJOJE SAVIVALDYBĖS TARYBOS KOMITETUOSE,7. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO PARENGIMAS,6. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO PROJEKTAS RENGIMAS

,5. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO GRAFIKO PATVIRTINIMAS

,2. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS, SENIŪNIJŲ IR BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ METINIŲ VEIKLOS ATASKAITŲ PARENGIMAS IR TVIRTINIMAS,3. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO ATASKAITOS RENGIMAS IR TVIRTINIMAS SAVIVALDYBĖS TARYBOJE,1. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS, SENIŪNIJŲ IR BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ METINIŲ VEIKLOS PLANŲ RENGIMAS IR TVIRTINIMAS


,10. SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO TVIRTINIMAS
SAVIVALDYBĖS TARYBOJE

,BIRŽELIS- - LIEPA
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


4. SAVIVALDYBĖS STRATEGINIO VEIKLOS PLANO IR METINIŲ VEIKLOS PLANŲ ĮGYVENDINIMAS
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Pakeitimai:

 

1.

Utenos rajono savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. TS-65, 2018-03-29, paskelbta TAR 2018-04-03, i. k. 2018-05151

Dėl Utenos rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 28 d. sprendimo Nr. TS-130 „Dėl strateginio planavimo Utenos rajono savivaldybėje organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo