Suvestinė redakcija nuo 2022-09-22

 

Nutarimas paskelbtas: TAR 2019-06-28, i. k. 2019-10448

 

Nauja redakcija nuo 2022-09-22:

Nr. O3E-1289, 2022-09-22, paskelbta TAR 2022-09-22, i. k. 2022-19345

 

VALSTYBINĖ ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL VARTOTOJŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO VALSTYBINĖJE ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOJE TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. birželio 27 d. Nr. O3E-225

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos energetikos įstatymo redakcijos 341 straipsnio
3 dalimi ir atsižvelgdama į Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos Teisės departamento Teisėkūros ir teisinės analizės skyriaus 2019 m. birželio 19 d. pažymą Nr. O5E-179 „Dėl Ginčų neteisminio sprendimo procedūros taisyklių patvirtinimo ir Vartotojų skundų nagrinėjimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje taisyklių patvirtinimo“, Valstybinė energetikos reguliavimo taryba  nutaria:

Patvirtinti Vartotojų skundų nagrinėjimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje taisykles (pridedama).

 

 

 

Komisijos pirmininkė                                                                                                Inga Žilienė

 

 


 

PATVIRTINTA

Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos

2019 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. O3E-225

(Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos

2022 m. rugsėjo 22 d. nutarimo Nr. O3E-1289

redakcija)

 

 

VARTOTOJŲ SKUNDŲ NAGRINĖJIMO VALSTYBINĖJE ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBOJE TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Vartotojų skundų nagrinėjimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja vartotojų skundų dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių techninės saugos, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų, dėl prisijungimo prie energetikos objektų ar įrenginių, atsijungimo nuo jų techninių sąlygų, dėl energetikos įmonių atliekamo energijos tiekimo, skirstymo, perdavimo, laikymo ar neveikimo, dėl teisės energetikos įmonėms pasinaudoti tinklais ar (ir) sistemomis nesuteikimo ir kitų teisės aktuose nustatytų reguliuojamos energetikos veiklos reikalavimų laikymosi nagrinėjimą Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje (toliau – Taryba).

2. Vartotojų prašymai, nesusiję su teisių ar teisėtų interesų pažeidimu, prašant priimti administracinį sprendimą arba atlikti kitus teisės aktuose nustatytus veiksmus, nagrinėjami pagal Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ (toliau - Asmenų aptarnavimo taisyklės).

3Vartotojų kreipimaisi į Tarybą dėl jų pažeistų teisių ar teisėtų interesų, susijusių su sutartiniais santykiais (prašymai nagrinėti ginčą), nagrinėjami remiantis Tarybos patvirtintomis Ginčų neteisminio sprendimo procedūros taisyklėmis, patvirtintomis Tarybos 2019 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. O3-226 „Dėl Ginčų neteisminio sprendimo procedūros taisyklių patvirtinimo“.

4Taisyklėse vartojamos sąvokos:

4.1. anoniminis skundas – skundas, kuriame nėra nurodyti pareiškėją identifikuojantys duomenys.

4.2. pareiškėjas – skundą Tarybai pateikęs vartotojas (fizinis arba juridinis asmuo).

4.3. skundas – pareiškėjo rašytinis kreipimasis į Tarybą, kuriame nurodoma, kad yra pažeistos jo teisės ar teisėti interesai, ir prašoma juos apginti.

4.4. sprendimas – administracinis sprendimas, kuriame išreikšta Tarybos valia išnagrinėjus skundą.

4.5. skundžiama įmonė – energetikos įmonė ar kita įmonė, dėl kurios veiksmų ar neveikimo yra pateiktas skundas.

5Kitos Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip nurodyta Viešojo administravimo įstatyme, Energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos šilumos ūkio įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos gamtinių dujų įstatyme, kituose energetikos sektoriaus teisės aktuose.

6. Taisyklės netaikomos skundams ir pranešimams pagal Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymą.

 

 

 

 

II SKYRIUS

SKUNDŲ PATEIKIMAS, SKUNDO FORMOS IR TURINIO REIKALAVIMAI

 

7.    Skundai Tarybai siunčiami paštu, pateikiami per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, kreipiantis asmeniškai arba per atstovą. 

8.    Skundų priėmimo vietos adresas ir telefonų numeriai bei elektroninio pašto adresai skelbiami Tarybos interneto svetainėje www.vert.lt. Skundai nurodytoje vietoje priimami darbo dienomis Tarybos darbo valandomis. Taryba interneto svetainėje taip pat skelbia apie papildomas skundų priėmimo valandas, kai galima kreiptis Tarybos ne darbo laiku.

9.    Skundas laikomas pateiktu jo gavimo Taryboje dieną. Jeigu skundas gautas po darbo valandų, poilsio ar šventės dieną, jo gavimo diena laikoma po jos einanti darbo diena.

10Pareiškėjas, kreipdamasis į Tarybą, pateikia:

10.1.  skundą, kurį pasirašo pareiškėjas ar jo atstovas. Elektroninių ryšių priemonėmis paduodamas skundas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, išskyrus atvejus, kai jis paduodamas per E. pristatymo sistemą. Tais atvejais, kai skundą pasirašo pareiškėjo atstovas, prie pareiškėjo atstovo pateikto skundo turi būti pridėtas teisės aktų nustatyta tvarka įformintas įgaliojimas ar kitas dokumentas, patvirtinantis jo įgaliojimus, arba nurodomas elektroninio įgaliojimo identifikavimo kodas ir fizinio asmens kodas.

10.2.  skunde išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas, jei turi.

11. Tarybai pateiktame skunde (rekomenduojama skundo forma priede) turi būti nurodyta:

11.1.  institucijos, kuriai teikiamas skundas, pavadinimas;

11.2.  pareiškėjo fizinio asmens ir atstovo, jei jis yra, vardas, pavardė, kontaktinė informacija ryšiui su asmeniu ir (arba) jo atstovu palaikyti (telefono numeris, elektroninio pašto adresas arba kitų elektroninių ryšių priemonių nuorodos ar (ir) numeriai, adresas), juridinio asmens pavadinimas, adresas, atstovo vardas, pavardė, pareigos, kontaktiniai duomenys (telefono numeris, el. paštas);

11.3.  skundžiamos įmonės pavadinimas, buveinės adresas;

11.4.  konkretus teisių ar teisėtų interesų pažeidimas;

11.5.  teisių ar teisėtų interesų pažeidimo paaiškėjimo diena (laikas);

11.6.  pareiškėjo reikalavimas ir aplinkybės, kuriomis grindžiamas reikalavimas;

11.7.  informacija, ar skundas dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra nagrinėjamas ar nebuvo išnagrinėtas Teisme;

11.8.  pridedamų dokumentų kopijų (skundo priedų) sąrašas, jei teikiami;

11.9. skundo surašymo vieta ir data.

12Skundas turi būti išsamus ir konkretus, teisių ar teisėtų interesų pažeidimas turi būti nurodytas glaustai ir aiškiai.

13Skundas ir jo priedai turi būti parašyti valstybine kalba arba turėti įstatymų nustatyta tvarka patvirtintą vertimą į valstybinę kalbą.

14Pareiškėjas ir skundžiama įmonė pateikdami dokumentus Tarybai privalo nurodyti, kurie duomenys sudaro valstybės, tarnybos, komercinę, banko, profesinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį ir kurių duomenų konfidencialumas turi būti užtikrintas. Taryba gali nepripažinti jai pateiktos informacijos konfidencialia, jeigu įstatymas nustato, kad tokia informacija nėra laikoma konfidencialia.

15Jeigu pateiktas skundas neatitinka Taisyklių 9–13 punktų reikalavimų arba Taryba mano, jog būtina patikslinti skundo esmę ar skundo reikalavimus, pateikti papildomus dokumentus ar duomenis, Taryba per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo dienos raštu informuoja pareiškėją apie šalintinus skundo trūkumus ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą jiems pašalinti. Tuo atveju, jei skunde pareiškėjo reikalavimas nėra atskirai nurodytas bet iš skundo turinio yra aiškus, Taryba dėl skundo trūkumų šalinimo į pareiškėja nesikreipia.

16Pareiškėjui per nustatytą terminą nepašalinus nurodytų trūkumų, Taryba gali motyvuotu sprendimu atsisakyti nagrinėti skundą, jei esant esminiams skundo trūkumams, Taryba negali tinkamai išnagrinėti pareiškėjo skundo.

17. Anoniminiai skundai nenagrinėjami, jeigu Tarybos pirmininkas nenusprendžia kitaip.

III SKYRIUS

SKUNDO PRIĖMIMAS

 

18Visi skundai, gauti paštu, per E. pristatymo sistemą, kitomis elektroninių ryšių priemonėmis, pateikti asmeniškai arba per atstovą, ar persiųsti kitų institucijų, jų gavimo dieną priimami ir registruojami Tarybos dokumentų valdymo sistemoje, skundui suteikiamas numeris. Skundai, gauti po Tarybos darbo valandų arba nedarbo dienomis, yra registruojami pirmą darbo dieną, einančią po nedarbo dienos, kai buvo gautas skundas.

19Kai pareiškėjas skundą pateikia asmeniškai, pareiškėjui pageidaujant, skundo antrame egzemplioriuje (kopijoje) dedamas registracijos spaudas su priėmimo data ir registracijos numeriu.

20Tarybos specialistai, gavę skundus elektroniniais ryšiais, nedelsdami, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, privalo skundus perduoti registruoti Tarybos ar Tarybos teritorinio skyriaus darbuotojui ar valstybės tarnautojui, atsakingam už skundo priėmimą.

21Kai pareiškėjas skundą pateikia paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, asmens pageidavimu, pateikto skundo priėmimo faktas patvirtinamas raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo skundo priėmimo dienos, siunčiant skundo priėmimo faktą patvirtinančią pažymą apie priimtą skundą.

22. Jei priimant ar priėmus skundą, adresuotą Tarybai, paaiškėja, kad skunde nurodyti klausimai, ar jų dalis, yra priskirtini kitų institucijų kompetencijai, Taryba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo skundo gavimo Taryboje dienos persiunčia jo kopiją kitoms institucijoms nagrinėti pagal jų kompetenciją.

 

IV SKYRIUS

ATSISAKYMAS NAGRINĖTI SKUNDĄ

 

23Taryba atsisako nagrinėti skundą Viešojo administravimo įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nurodytais atvejais.

24Apie Tarybos sprendimą atsisakyti nagrinėti skundą pareiškėjui turi būti pranešta ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pareiškėjo skundo gavimo, išskyrus atvejus, kai skunde nenurodyta jokių pareiškėjo kontaktinių duomenų. Tarybos sprendimą atsisakyti nagrinėti skundą priima ir pasirašo Tarybos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo, kuriam yra pavesta priimti sprendimą. Tarybos sprendimas atsisakyti nagrinėti skundą turi būti motyvuotas, jame turi būti nurodytas skundo nagrinėjimo atsisakymo pagrindas.

25Atsisakymas nagrinėti skundą pareiškėjui neatima galimybės vėl kreiptis į Tarybą su tuo pačiu skundu, jeigu yra pašalintos arba išnyko aplinkybės, kliudžiusios priimti skundą nagrinėti.

 

V SKYRIUS

PASIRENGIMAS NAGRINĖTI SKUNDĄ

 

26Nagrinėjantis skundą Tarybos specialistas pats nusišalina nuo šio skundo nagrinėjimo arba turi būti nušalintas Tarybos pirmininko ar jo įgalioto asmens sprendimu Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymosi bei kontrolės vykdymo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos apraše, patvirtintame Tarybos 2021 m. spalio 27 d. nutarimu Nr. O1E-262 „Dėl Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatų laikymosi bei kontrolės vykdymo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje tvarkos aprašo patvirtinimo“, įtvirtintais pagrindais ir tvarka.

 

VI SKYRIUS

SKUNDO NAGRINĖJIMAS

 

27Užregistruotas skundas perduodamas nagrinėti Tarybos specialistams pagal kompetenciją.

28Tarybos specialistai skundą nagrinėja rašytinio proceso tvarka pagal pateiktus dokumentus.

29. Skundo nagrinėjimo pradžia laikoma skundo gavimo Taryboje diena, išskyrus atvejus kai Taryba paprašo patikslinti skundo esmę ar skundo reikalavimus, pateikti papildomus dokumentus ar duomenis, kaip numatyta Taisyklių 15 punkte, tokiu atveju skundo nagrinėjimo pradžia laikoma visų reikalingų dokumentų ar duomenų gavimo Taryboje diena.

30Skundas turi būti išnagrinėtas ir sprendimas priimtas per 20 darbo dienų nuo skundo nagrinėjimo pradžios. Kai dėl objektyvių priežasčių per šį terminą skundo nagrinėjimas negali būti baigtas, Tarybos pirmininko ar jo įgalioto asmens sprendimu skundo nagrinėjimas gali būti pratęstas, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų, skaičiuojant nuo tos dienos, kada pasibaigė 20 darbo dienų terminas. Pareiškėjui apie skundo nagrinėjimo termino pratęsimą pranešama per 5 darbo dienas nuo sprendimo pratęsti skundo nagrinėjimą priėmimo dienos tokiu būdu, kokiu buvo gautas skundas, arba pareiškėjo skunde nurodytu būdu, nurodant pratęsimo priežastis.

31Skundų nagrinėjimo kalba – valstybinė lietuvių kalba. Kai pareiškėjas nemoka ar nesupranta lietuvių kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti savo minčių, skundo nagrinėjimo procedūroje, jam kreipiantis į Tarybą žodžiu, kartu turi dalyvauti asmuo, galintis išversti skundą į valstybinę kalbą, arba vertėjas. Vertėją pakviečia pareiškėjas savo iniciatyva, jeigu Tarybos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo nenusprendžia kitaip.

32Pareiškėjas turi teisę:

32.1.  susipažinti su skundo nagrinėjimo metu gautais dokumentais ir kita informacija, išskyrus konfidencialią informaciją ir trečiųjų asmenų asmens duomenis;

32.2.  pateikti papildomą informaciją ir paaiškinimus;

32.3.  pareikšti nušalinimą skundą nagrinėjančiam Tarybos specialistui;

32.4.  turėti vertėją;

32.5. turėti atstovą;

32.6.  raštu atsisakyti skundo ir prašyti Tarybos skundo nagrinėjimą nutraukti. Rašytiniame prašyme turi būti nurodyta, kad pareiškėjui yra žinomos skundo atsisakymo pasekmės;

32.7.  gauti Tarybos sprendimą;

32.8.  teisės aktų nustatyta tvarka apskųsti Tarybos priimtą sprendimą;

33Pareiškėjas privalo:

33.1.  jam suteiktomis teisėmis naudotis sąžiningai, jomis nepiktnaudžiauti;

33.2.  teikdamas skundą nurodyti, kuri informacija yra konfidenciali;

33.3.  raštu informuoti Tarybą apie savo adreso pasikeitimą skundo nagrinėjimo metu. Nesant informacijos apie pareiškėjo adreso pasikeitimą, sprendimas išnagrinėjus skundą siunčiamas skunde Tarybai nurodytu adresu ir laikoma, kad sprendimas įteiktas tinkamai.

34Taryba turi teisę:

34.1.  gauti iš pareiškėjo ir skundžiamos įmonės skundo nagrinėjimui reikalingą informaciją;

34.2.  sujungti kelių Tarybos žinioje esančių to paties pareiškėjo dėl to paties dalyko skundų nagrinėjimą, jeigu, Tarybos nuomone, skundų nagrinėjimą sujungus, jie bus išnagrinėti greičiau ir efektyviau;

34.3.  gauti iš valstybės ir savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių, organizacijų ar kitų asmenų skundui nagrinėti reikalingą informaciją ar kitokią pagalbą;

34.4.  prašyti pareiškėjo patikslinti skundo esmę ar reikalavimus, pateikti skunde išdėstytas aplinkybes patvirtinančius dokumentus (kopijas);

34.5.  nagrinėjant skundą naudoti su nagrinėjimu susijusią kitais tikslais Tarybos gautą informaciją (išskyrus asmens duomenis);

34.6.  prieš priimant sprendimą paprašyti pateikti dokumentus ir paaiškinimus, siekiant išsiaiškinti skundo esmę ir su juo susijusias aplinkybes;

34.7.  pagal Tarybos kompetenciją įpareigoti skundžiamą įmonę, dėl kurios veiksmų ar neveikimo yra pateiktas skundas, pašalinti pažeidimus, priežastis ir sąlygas, pažeidžiančius pareiškėjo teises ar teisėtus interesus;

34.8.  motyvuotu sprendimu pratęsti skundo nagrinėjimo terminą;

34.9.    kitas įstatymuose bei kituose teises aktuose nustatytas teises.

35Taryba privalo:

35.1.  skundą išnagrinėti nešališkai, objektyviai, skaidriai, veiksmingai;

35.2.  pareiškėjui atsakyti į visus skunde iškeltus klausimus; neatsakius nors į vieną iš keliamų klausimų, nurodyti priežastis, dėl kurių nebuvo galima priimti sprendimo tuo klausimu;

35.3.  neatskleisti valstybės, tarnybos ir komercinių paslapčių, informacijos apie privatų asmens gyvenimą bei trečiųjų asmenų asmens duomenų, taip pat bet kokios kitos informacijos, pripažintos konfidencialia;

35.4.  vykdyti kitas pareigas, kurias nustato šios Taisyklės bei kiti teisės aktai.

36Dokumentų ir informacijos, reikalingų skundo nagrinėjimui, reikalavimas iš pareiškėjo turi būti teisėtas ir motyvuotas. Taryba gali reikalauti tik tų dokumentų ir informacijos, kurių nėra valstybės registruose ar kitose valstybės ar savivaldybių informacinėse sistemose, išskyrus atvejus, kai tokius dokumentus ir informaciją privaloma pateikti pagal įstatymus. Dokumentams ir informacijai pateikti turi būti nustatytas konkretus terminas.

37Skundui nagrinėti reikalingą informaciją, kurią turi Taryba arba kuri yra valstybės registruose ar kitose valstybės ar savivaldybių informacinėse sistemose, turi surinkti Taryba.

38Taryba gali kreiptis į skundžiamą įmonę prašydama per nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis nei 5 darbo dienos, pateikti paaiškinimus ar kitą susijusią informaciją dėl pareiškėjo skunde išdėstytų teisių ar teisėtų interesų pažeidimo ir nurodyto reikalavimo.

39Jeigu pareiškėjas nusprendžia pakeisti savo kreipimosi dalyką (reikalavimą) arba pagrindą (aplinkybes, kuriomis grindžia savo reikalavimą), šių Taisyklių 30 punkte nustatytas terminas pradedamas skaičiuoti iš naujo nuo pakeisto skundo Taryboje gavimo dienos.

 

VII SKYRIUS

SKUNDO NAGRINĖJIMO SUSTABDYMAS

 

40.     Taryba sustabdo skundo nagrinėjimą, jeigu:

40.1.  skundo išnagrinėjimui reikalinga gauti kitos valstybės ar savivaldybės institucijos išvadą ar kitą informaciją;

40.2.  teismas nagrinėja bylą, kurios neišnagrinėjus negalima nagrinėti skundo arba teisme nagrinėjamoje byloje priimtas sprendimas gali turėti tiesioginės įtakos skundo nagrinėjimui Taryboje;

40.3pasibaigia juridinis asmuo arba miršta fizinis asmuo, kuris buvo skundo šalis. Šiuo atveju skundo nagrinėjimas sustabdomas tol, kol bus perimtos pasibaigusios ar mirusios skundo šalies teisės ir pareigos arba paaiškės aplinkybės, dėl kurių šios teisės ir pareigos nebuvo perimtos. Jeigu įmanoma atskirti reikalavimus, nesusijusius su pasibaigusia ar mirusia skundo šalimi, Taryba atskirai nagrinėja skundą dėl reikalavimų, nesusijusių su pasibaigusia ar mirusia skundo šalimi;

40.4. Dėl kitų objektyvių nuo Tarybos nepriklausančių aplinkybių, dėl kurių skundo išnagrinėti per šių Taisyklių 30 punkte nurodytą terminą neįmanoma.

41Tarybos sprendimas sustabdyti skundo nagrinėjimą turi būti priimtas ir apie tai pranešta pareiškėjui tokiu būdu, kokiu skundas gautas arba pareiškėjo skunde nurodytu būdu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo sustabdyti skundo nagrinėjimą priėmimo. Tarybos sprendimą sustabdyti skundo nagrinėjimą priima ir pasirašo Tarybos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo, kuriam yra pavesta priimti sprendimą. Tarybos sprendimas sustabdyti skundo nagrinėjimą turi būti motyvuotas, jame turi būti nurodytas skundo nagrinėjimo sustabdymo pagrindas.

42Skundo nagrinėjimas ir jam nustatyti nagrinėjimo terminai atnaujinami pašalinus ar išnykus aplinkybėms, dėl kurių jie buvo sustabdyti pareiškėjo prašymu arba Tarybos iniciatyva. Atnaujintas skundo nagrinėjimas vyksta pagal bendruosius Taisyklėse nustatytus reikalavimus.

43Apie skundo nagrinėjimo atnaujinimą ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo atnaujinti skundo nagrinėjimą priėmimo informuojamas pareiškėjas tokiu būdu, kokiu skundas gautas arba pareiškėjo skunde nurodytu būdu.

 

 

VIII SKYRIUS

SKUNDO NAGRINĖJIMO NUTRAUKIMAS

 

44Taryba nutraukia skundo nagrinėjimą, jeigu:

44.1.  paaiškėja, kad neturi įgaliojimų priimti sprendimą dėl skunde išdėstyto klausimo;

44.2.  paaiškėja, kad pareiškėjo vardu skundą pateikė neįgaliotas asmuo;

44.3.  pareiškėjas atsisakė skundo;

44.4.  išnyksta skundo objektas, dėl kurio pareiškėjas kreipėsi į Tarybą;

44.5.  paaiškėja, kad skundą tuo pačiu klausimu nagrinėja ar sprendimą jau yra priėmęs teismas arba Taryba yra priėmusi sprendimą tuo pačiu klausimu ir asmuo nepateikia naujų faktinių duomenų, leidžiančių ginčyti priimtą sprendimą;

44.6.  yra objektyvių aplinkybių, dėl kurių skundo išnagrinėti neįmanoma.

45Tarybos sprendimas nutraukti skundo nagrinėjimą turi būti priimtas ir apie tai pranešta pareiškėjui ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo skundo nagrinėjimo nutraukimo dienos. Tarybos sprendimą nutraukti skundo nagrinėjimą priima ir pasirašo Tarybos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo, kuriam yra pavesta priimti sprendimą. Tarybos sprendimas nutraukti skundo nagrinėjimą turi būti motyvuotas, jame turi būti nurodytas skundo nagrinėjimo nutraukimo pagrindas.

46Tarybai nutraukus skundo nagrinėjimą, dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu vėl kreiptis į Tarybą pareiškėjas neturi teisės.

 

IX SKYRIUS

SPRENDIMAS IŠNAGRINĖJUS SKUNDĄ

 

47.     Skundo nagrinėjimas baigiamas sprendimo priėmimu. Sprendimas priimamas Tarybos posėdyje.

48.     Taryba sprendimą priima, atsižvelgdama į skundo nagrinėjimo metu nustatytas aplinkybes, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos teisės aktais ir teisės principais.

49.     Išnagrinėjus skundą, sprendime turi būti nurodyta:

49.1.  sprendimo priėmimo data ir vieta;

49.2. sprendimui suteiktas registracijos numeris;

49.3.  sprendimą priėmusios institucijos pavadinimas;

49.4.  skundo esmė;

49.5sprendimo teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos administraciniam sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės;

49.6. surinkti įrodymai ir jų vertinimas;

49.7. skundo nagrinėjimo metu gauti asmenų paaiškinimai (jeigu jie pateikti), jų vertinimas;

49.8. administracinio sprendimo motyvai;

49.9. Tarybos sprendimas ir (ar) įpareigojimas;

49.10. sprendimo apskundimo tvarka;

49.11. Tarybos pirmininko (jo nesant – vieno iš Tarybos pirmininko pavaduotojų arba Tarybos nario, laikinai paskirto atlikti Tarybos pirmininko funkcijas) vardas, pavardė.

50. Sprendimas įforminamas Tarybos nutarimu Tarybos darbo reglamento, patvirtinto Tarybos 2019 m. birželio 28 d. nutarimu Nr. O3E-239 „Dėl Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos darbo reglamento patvirtinimo“ nustatyta tvarka. Nutarimą pasirašo Tarybos pirmininkas (jo nesant – vienas iš Tarybos pirmininko pavaduotojų arba Tarybos narys, laikinai paskirtas atlikti Tarybos pirmininko funkcijas).

51.     Pareiškėjui apie priimtą Tarybos sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pranešama raštu išsiunčiant sprendimo kopiją. Sprendimo kopija taip pat pateikiama skundžiamai įmonei. Tais atvejais, kai sprendime nurodomi trečiųjų asmenų asmens duomenys, pateikiama nuasmeninta sprendimo kopija.

52Apie skundo išnagrinėjimą ir priimtą sprendimą pareiškėjui turi būti pranešta tokiu būdu, kokiu skundas pateiktas, jeigu pareiškėjas nėra nurodęs pageidaujamo sprendimo ar kitos informacijos gavimo būdo.

53Taryba, gavusi pareiškėjo ar skundžiamos įmonės, motyvuotą pranešimą apie skaičiavimo, spausdinimo, faktinių duomenų neatitikimo ar kitas technines klaidas, imasi reikalingų priemonių klaidoms ištaisyti. Jeigu klaida gali turėti esminės įtakos sprendimo vykdymui, Tarybos pirmininkas ar jo įgaliotas asmuo sprendimu sustabdo sprendimo vykdymą iki klaidų ištaisymo. Klaidos turi būti ištaisytos sprendimo egzemplioriuje, kurį saugo Taryba, jame įrašant pakeitimus (taisymus) ir nurodant jų pagrindą – sprendimo, kuriuo ištaisytos klaidos, data ir numeris. Pareiškėjui per 3 darbo dienas, šių Taisyklių 51 punkte nustatyta tvarka, įteikiamas sprendimas, kuriuo ištaisytos klaidos, ir ištaisyto sprendimo egzemplioriaus, kuris saugomas Taryboje, kopija.

 

X SKYRIUS

SPRENDIMO APSKUNDIMAS

 

54Pareiškėjas turi teisę skųsti Tarybos priimtą sprendimą savo pasirinkimu administracinių ginčų komisijai arba administraciniam teismui įstatymų nustatyta tvarka.

55Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka skundas (prašymas) administracinių ginčų komisijai turi būti pateiktas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Tarybos sprendimo įteikimo suinteresuotai šaliai dienos arba per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi įstatymo ar kito teisės akto nustatytas klausimo išsprendimo terminas.

56Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka skundas (prašymas) administraciniam teismui pateikiamas per vieną mėnesį nuo Tarybos sprendimo įteikimo suinteresuotai šaliai dienos arba per du mėnesius nuo dienos, kai baigiasi įstatymo ar kito teisės akto nustatytas klausimo išsprendimo laikas.

______________

part_df2f87eab9c6449dbda05541c4edb28f_end

 


 

Vartotojų skundų nagrinėjimo

Valstybinėje energetikos

reguliavimo taryboje taisyklių

priedas

 

(Skundo formos pavyzdys)

 


(pareiškėjo fizinio asmens/pareiškėjo atstovo vardas, pavardė/juridinio asmens pavadinimas)

 


(pareiškėjo fizinio asmens ir atstovo, jei jis yra, kontaktinė informacija ryšiui su asmeniu ir (arba) jo atstovu palaikyti (telefono numeris, elektroninio pašto adresas arba kitų elektroninių ryšių priemonių nuorodos ar (ir) numeriai, adresas)

 


(pareiškėjo juridinio asmens adresas, atstovo vardas, pavardė, pareigos, kontaktiniai duomenys (telefono numeris, el. paštas)

 

 

VALSTYBINEI ENERGETIKOS REGULIAVIMO TARYBAI

 

SKUNDAS

 


(data)


(vieta)

 

 

I. SKUNDŽIAMOS ĮMONĖS[1] DUOMENYS

 

1. Pavadinimas

 

 

 

 

2. Buveinės adresas

 

 

 

 

 

 

II. PAREIŠKĖJO TEISIŲ AR TEISĖTŲ INTERESŲ PAŽEIDIMAS

(tinkamą langelį pažymėkite kryželiu, pažymėkite vieną ar daugiau langelių, kurie, Jūsų nuomone, atitinka Jūsų skundo esmę)

 

□   dėl energetikos objektų, įrenginių ir apskaitos priemonių techninės saugos, eksploatavimo, energijos kokybės reikalavimų;

□   dėl prisijungimo prie energetikos objektų ar įrenginių, atsijungimo nuo jų techninių sąlygų;

□   dėl energetikos įmonių atliekamo energijos tiekimo, skirstymo, perdavimo, laikymo ar neveikimo;

□   dėl teisės energetikos įmonėms pasinaudoti tinklais ar (ir) sistemomis nesuteikimo;

□   dėl kitų teisės aktuose nustatytų reguliuojamos energetikos veiklos reikalavimų laikymosi.

III. SKUNDO NAGRINĖJIMUI SVARBI INFORMACIJA

 

1. Teisių ir teisėtų interesų pažeidimo paaiškėjimo diena (laikas) .......................................................

                                                                                                          (nurodykite metus, mėnesį, dieną)

2. Ar  skundas dėl to paties dalyko ir tuo pačiu pagrindu nėra nagrinėjamas ar nebuvo išnagrinėtas Taryboje? □ Taip □ Ne. Jeigu taip, nurodykite institucijos pavadinimą:

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

 

3. Ar teismas nenagrinėja arba nėra priėmęs sprendimo tuo pačiu klausimu? Ar yra įsigaliojęs teismo sprendimas tuo pačiu klausimu? □ Taip □ Ne. Jeigu taip, nurodykite teismo pavadinimą, teismo sprendimo datą ir numerį:



 

IV. PAREIŠKĖJO TEISIŲ PAŽEIDIMO APLINKYBĖS

(trumpai ir konkrečiai nurodykite konkretų skundžiamos įmonės veiksmą ar neveikimą, išdėstykite skundo esmę)

 

Pažeidimo esmė:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

√                 Prireikus galite naudoti atskirą popieriaus lapą, kuris turi būti Jūsų pasirašytas.

 

V. PAREIŠKĖJO REIKALAVIMAI

(nurodykite reikalavimus, ko Jūs prašote Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos)

 

Prašau:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VI. PRIDEDAMI DOKUMENTAI

(pridėkite dokumentus (jų kopijas), įrodančius skunde nurodytas aplinkybes)

 

PRIDEDAMA:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(pareiškėjo/pareiškėjo atstovo parašas)

 

(pareiškėjo/pareiškėjo atstovo vardas, pavardė)

______________

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba, Nutarimas

Nr. O3E-1289, 2022-09-22, paskelbta TAR 2022-09-22, i. k. 2022-19345

Dėl Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisijos 2019 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. O3E-225 „Dėl Vartotojų skundų nagrinėjimo Valstybinėje energetikos reguliavimo taryboje taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

part_b3cf67521f1342afa6cc6c1c33f00e14_end



[1] Energetikos įmonė – asmuo, kuris verčiasi energetikos veikla (ekonominė veikla, apimanti energijos išteklių ar energijos žvalgymą, gavybą, perdirbimą, gamybą, laikymą, transportavimą, perdavimą, skirstymą, tiekimą, prekybą, rinkodarą ir (ar) energetikos objektų ir įrenginių eksploatavimą).