Suvestinė redakcija nuo 2015-10-24 iki 2016-07-29
Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-08-28, i. k. 2015-13158
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO
TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2015 m. rugpjūčio 27 d. Nr. 1-229
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 5 d. nutarimu Nr. 790 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. 1-229
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO
TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja valstybės lėšų, skiriamų Panevėžio miesto savivaldybei mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo paslaugų teikėjams ir neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra tikslinė valstybės dotacija Savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 5 d. nutarimu Nr. 790 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“.
II. nVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI
4. NVŠ lėšos Savivaldybei skirtos pagal praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 dieną savivaldybės bendrojo ugdymo įstaigose besimokančių vaikų skaičių, skaičiuojant 3,18 Eur mokiniui per mėnesį.
5. NVŠ lėšų poreikis apskaičiuojamas pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas ir sudariusių su NVŠ teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių 2015 m. spalio 1 d. ir NVŠ programos trukmę.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-275, 2015-10-22, paskelbta TAR 2015-10-23, i. k. 2015-16698
6. Skirstant NVŠ lėšas vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas mokinys, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir lygiateisiškumo principu, t. y. teisę gauti NVŠ lėšų turi kiekvienas savivaldybės teritorijoje veikiantis NVŠ teikėjas.
Punkto pakeitimai:
Nr. 1-275, 2015-10-22, paskelbta TAR 2015-10-23, i. k. 2015-16698
III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
10. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
11. Lėšų negalima naudoti:
IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
12. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi NVŠ teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:
12.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogai; asmenys, įgiję aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, baigę profesinio mokymo programą, įgiję vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turintys 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, įgiję vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
13. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir kiti, norintys įgyvendinti NVŠ programas ir atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 12.5 papunktyje arba einamuoju laikotarpiu klausantys pedagoginių ir psichologinių žinių kursą:
14. Švietimo teikėjo atitiktį Aprašo 12 punkte numatytiems reikalavimams nustato Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymu paskirti du NVŠ teikėjų atitikties reikalavimams vertintojai. Naudodamiesi NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos (2 priedas) duomenimis, jie užpildo NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo lentelę (3 priedas). Priėmus teigiamą sprendimą, informacija perduodama Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausiajam specialistui – ŠMIR tvarkytojui. Jis per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos NVŠ teikėjo atitiktį pažymi ŠMIR.
V. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
16. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. V-554 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
17. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR).
VI. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS
19. NVŠ teikėjas, atitinkantis Aprašo 12 punkte nurodytus reikalavimus, Savivaldybės administracijos Kanceliarijai pateikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraišką (4 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias NVŠ programas, vienai programai pildoma viena paraiška.
20. Pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytą NVŠ programų atitikties, jų pateikimo ir vertinimo tvarką NVŠ programas vertina administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta 7 asmenų NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš Savivaldybės administracijos, kultūros, sporto institucijų, nevyriausybinių organizacijų atstovų, turinčių patirties NVŠ srityje. Komisija nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis.
21. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus, nurodytus NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo lentelėje (5 priedas).
22. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams.
23. Priėmus sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams, Komisijos narys tai pažymi KTPRR. Atitinkančių reikalavimus NVŠ programų sąrašas gali būti skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (jų tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis dalyvauti NVŠ programoje.
24. Teigiamai įvertinus programą, NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) ir Savivaldybės administracijos Kanceliarijai pateikia NVŠ programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, abėcėlės tvarka nurodo jų visus vardus ir pavardes, gimimo datą, bendrojo ugdymo mokyklos, kurioje mokinys mokosi, pavadinimą. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programoje dalyvaujančius vaikus.
25. Savivaldybė savo nustatyta tvarka perveda lėšas NVŠ teikėjui pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.
VII. ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
27. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 20 darbo dienų:
27.1. NVŠ teikėjai, gavę finansavimą, pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą (6 priedas) Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – Informacinė sistema);
27.2. Savivaldybė pateikia:
27.2.1. Informacinėje sistemoje – Savivaldybės NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (7 priedas);
27.2.2. Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui – formą Nr. 2 (metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20 m. d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
29. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
30. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi (bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose, tam tikslui pritaikytose vietose).
31. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus specialistai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo paslaugų teikėjams.
Neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir naudojimo
tvarkos aprašo
1 priedas
LAISVOJO MOKYTOJO
DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ
Rodiklio pavadinimas |
Rodiklio reikšmė
|
Fizinio asmens vardas ir pavardė
|
|
Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data |
|
Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies(-ių) kodai ir pavadinimai |
|
Veiklos vykdymo vietos adresas (jei yra) |
|
Telefono numeris
|
|
Fakso numeris
|
|
Elektroninio pašto adresas
|
|
Interneto svetainės adresas
|
|
Finansavimo šaltiniai
|
|
Mokymo kalbos
|
|
Mokymosi proceso organizavimo būdai
|
|
Tikslinant duomenis pildomi tik atnaujinami laukeliai
__________________ _____________________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo
2 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKA
I. |
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ |
||||||||||
1. |
Pavadinimas/vardas ir pavardė, jei teikėjas – fizinis asmuo) |
|
|||||||||
2. |
Juridinis statusas |
□ Biudžetinė įstaiga □ Viešoji įstaiga □ Asociacija □ Laisvasis mokytojas □ Kita |
|||||||||
3. |
Juridinio asmens kodas |
|
|||||||||
4. |
Registracijos Juridinių asmenų registre pažymėjimo/individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris |
|
|||||||||
5. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite: švietimas, sportas, kultūra ar pan.) |
|
|||||||||
6. |
Adresas |
|
|||||||||
7. |
Telefono numeris |
|
|||||||||
8. |
El. pašto adresas |
|
|||||||||
9. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||||
II. |
INFORMACIJA APIE VADOVĄ |
||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||||
2. |
El. pašto adresas |
|
|||||||||
3. |
Telefono numeris |
|
|||||||||
III. |
INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS(-Ų) KRYPTIS |
||||||||||
|
|
||||||||||
IV. |
NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA |
|
|||||||||
1. |
NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei teikėjas – juridinis asmuo) arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytoju (atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas) |
☐ TAIP
|
|||||||||
Pridedama nuostatų/įstatų ar kt. kopija ar teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos |
☐ Pateikta |
||||||||||
2. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai |
☐ TAIP |
|||||||||
3. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais |
☐ TAIP |
|||||||||
4. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
☐ TAIP |
|||||||||
5. |
NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
☐ TAIP |
|||||||||
V. |
NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS |
||||||||||
1. |
Teikėjas įgyvendina NVŠ programas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
2. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
3. |
Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektus ar kitas su NVŠ susijusias veiklas |
Taip ☐ |
Ne ☐ |
|
|||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
||||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||||
|
|
||||||||||
|
|
|
|||||||||
VI. |
NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI, REKOMENDACIJOS |
|
|||||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|
|||||||||
|
|
||||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
||||||
1. |
|
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||||
2. |
|
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||||
3. |
|
|
|
|
|
|
|||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V.
|
__________________________ (parašas)
|
_____________________________ (vardas ir pavardė) |
Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir
naudojimo tvarkos aprašo
3 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJAS (TOLIAU – TEIKĖJAS)
|
Kriterijus |
Rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. Teisinis pagrindas |
1.1. Teisė vykdyti NVŠ |
Teikėjo nuostatuose, įstatuose ar kt. įrašyta švietimo veikla |
|
2. Administracinis pajėgumas
|
2.1. Finansinių įsipareigojimų vykdymas |
Teikėjas deklaruoja, kad neturi įsiskolinimų Savivaldybei |
|
2.2. Finansinis pajėgumas |
Teikėjas deklaruoja, kad turi pradinių lėšų NVŠ programai įgyvendinti |
|
|
3. Ugdymo kokybė |
3.1. Ugdymo patirtis |
Teikėjas vykdo NVŠ programas arba per pastaruosius dvejus metus yra vykdęs NVŠ programą, projektą, kitas NVŠ veiklas |
|
3.2. Darbuotojų kvalifikacija |
Teikėjas programai įgyvendinti turi neformaliojo vaikų švietimo mokytojus |
|
|
3.3. Teikėjo žinomumas |
Teikėjas žinomas kaip kokybiškų NVŠ programų vykdytojas, jį gali rekomenduoti, nurodyti bendradarbiavimo ryšius NVŠ srityje bent viena institucija |
|
|
3.4. Ugdymo kokybė visuomenės vertinimu |
Savivaldybėje nėra žinoma jokių pagrįstų nusiskundimų dėl NVŠ teikėjo veiklos ar vykdytų programų |
|
|
3.5. Aplinka |
Teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje |
|
|
3.6. Ugdymo priemonės |
Teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti |
|
|
_______________________________ (vertintojo vardas ir pavardė) |
__________________________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir naudojimo
tvarkos aprašo
4 priedas
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS
PARAIŠKA
|
|
|
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
||
1. |
Pavadinimas |
|
2. |
Kodas |
|
3. |
Juridinis statusas |
|
4. |
Adresas |
|
5. |
Telefono numeris |
|
6. |
El. pašto adresas |
|
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|
|
1. |
Vardas ir pavardė |
|
2. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono numeris, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
Informacija apie NVŠ programą |
||||||||||
I. |
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||
II. |
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||
1. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
2. |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||
|
|
|||||||||
3. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||
|
||||||||||
4. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (nuoroda į tinklalapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie programą) |
|||||||||
http:// |
||||||||||
5. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti) ............................ |
|||||||||
6. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškus teiginys, apibūdinantis programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||
|
||||||||||
7. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą; uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||
|
|
|||||||||
8. |
Patvirtinkite, kad programos uždaviniai atitinka šiuos uždavinius: · Ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą. · Ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę. · Ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje. · Spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas. · Padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas. · Tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
9. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita (įrašykite) |
|||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita (įrašykite) |
|||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita (įrašykite) |
|||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita (įrašykite) |
|||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita (įrašykite) |
|||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita (įrašykite) |
|||||||||
|
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
||||||||
10. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas) |
|||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
11. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||
|
val. per savaitę |
|
kartus per mėnesį |
|||||||
Mažiausiai 2 val. per savaitę |
Mažiausiai 8 val. per mėnesį |
|||||||||
12. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik spec. poreikių:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||
13. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||
14. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų ar specifinės informacijos) |
|||||||||
|
||||||||||
15. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje) |
|||||||||
|
||||||||||
16. |
Numatomas grupių skaičius |
|||||||||
|
||||||||||
17. |
Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||
|
||||||||||
18. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, nustatomi ugdytinių pasiekimai ugdymo procese |
|||||||||
|
||||||||||
19. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||
|
||||||||||
20. |
NVŠ mokytojų atsakomybė (patvirtinkite, kad mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką ir saugią ugdymo(si) aplinką) |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
21. |
NVŠ programos įgyvendinimo principai (patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais principais: |
|||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
22. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą nebus teikiamos korepetavimo paslaugos.
Programos įgyvendinimo priemonės: · Nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai. · Jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams. · Jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų. · Jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V.
|
__________________________ (vardas ir pavardė) |
_________________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir naudojimo
tvarkos aprašo
5 priedas
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams
VERTINIMAS
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre |
|
|
|
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją. |
|
1.2. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius. |
|
|
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas). |
|
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais. |
|
|
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu. |
|
|
3. NVŠ programos apimtis |
3.1. Intensyvumas, bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma ne mažiau kaip 2 pedagoginės val. per savaitę, ne mažiau kaip 8 pedagoginės val. per mėnesį. |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa. |
|
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui. |
|
|
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį. |
|
|
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos. |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime. |
|
|
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti. |
|
|
6. Mokytojų kvalifikacija ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui. |
|
6.2. Atsakomybė |
Mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką ir saugų ugdymo proceso užtikrinimą. |
|
|
6.3. Ugdymo bazė ir priemonės |
Ugdymo aplinka ir priemonės padeda siekti programos tikslų. |
|
|
__________________________ (vertintojo vardas ir pavardė) |
_______________ (parašas) |
Neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir naudojimo
tvarkos aprašo
6 priedas
ŠVIETIMO TEIKĖJO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA
Švietimo teikėjo pavadinimas _____________________________________________________________________________________
Švietimo teikėjo grupė __________________________________________________________________________________________
Eil. Nr. |
Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas |
Programos kryptis |
Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registro kodas |
Vaikų skaičius |
Gautos lėšos |
Panaudotos lėšos |
Pastabos
|
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
Institucijos vadovas A. V.
|
__________________________ (parašas)
|
_____________________________ (vardas ir pavardė) |
Neformaliojo vaikų švietimo
lėšų skyrimo ir naudojimo
tvarkos aprašo
7 priedas
SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO ATASKAITA
_______________________________savivaldybė
Eil. Nr. |
Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėjai |
NVŠ teikėjų skaičius |
Finansuotos programos |
Vaikų skaičius |
Lėšos |
Pastabos
|
|||||
Programų kryptys pagal klasifikatorių |
skaičius |
||||||||||
Skirtos
|
Panaudotos |
||||||||||
1. |
NVŠ mokyklos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka Savivaldybė |
|
|
|
|
|
|
|
|||
2. |
Sporto įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka Savivaldybė |
|
|
|
|
|
|
|
|||
3. |
Kultūros įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka Savivaldybė |
|
|
|
|
|
|
|
|||
4. |
Viešosios įstaigos |
|
|
|
|
|
|
|
|||
5. |
Asociacijos, nevyriausybinės organizacijos |
|
|
|
|
|
|
|
|||
6. |
Laisvieji mokytojai |
|
|
|
|
|
|
|
|||
7. |
Kiti švietimo teikėjai (įrašyti) |
|
|
|
|
|
|
|
|||
Atsakingas už ataskaitos pateikimą asmuo A. V.
|
__________________________ (parašas)
|
_____________________________ (vardas ir pavardė) |
|||||||||
|
Pakeitimai:
1.
Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas
Nr. 1-275, 2015-10-22, paskelbta TAR 2015-10-23, i. k. 2015-16698
Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. 1-229, 5 ir 6 punktų pakeitimo