Suvestinė redakcija nuo 2015-10-24 iki 2016-07-29

 

Sprendimas paskelbtas: TAR 2015-08-28, i. k. 2015-13158

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO

TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. rugpjūčio 27 d. Nr. 1-229

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 5 d. nutarimu Nr. 790 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Rytis Mykolas Račkauskas


 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. 1-229

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja valstybės lėšų, skiriamų Panevėžio miesto savivaldybei mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo paslaugų teikėjams ir neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) programoms, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.  

2. NVŠ lėšos yra tikslinė valstybės dotacija Savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. rugpjūčio 5 d. nutarimu Nr. 790 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimo Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ pakeitimo“.

3.  Šis Aprašas parengtas atsižvelgiant į Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo 2015 m. tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2015 m. rugpjūčio 10 d. įsakymu Nr. V-883, reikalavimus.

 

II. nVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI

 

4. NVŠ lėšos Savivaldybei skirtos pagal praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 dieną savivaldybės bendrojo ugdymo įstaigose besimokančių vaikų skaičių, skaičiuojant 3,18 Eur mokiniui per mėnesį.

5. NVŠ lėšų poreikis apskaičiuojamas pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas ir sudariusių su NVŠ teikėjais ugdymosi sutartis, skaičių 2015 m. spalio 1 d. ir NVŠ programos trukmę.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-275, 2015-10-22, paskelbta TAR 2015-10-23, i. k. 2015-16698

 

6. Skirstant NVŠ lėšas vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas mokinys, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir lygiateisiškumo principu, t. y. teisę gauti NVŠ lėšų turi kiekvienas savivaldybės teritorijoje veikiantis NVŠ teikėjas.

Punkto pakeitimai:

Nr. 1-275, 2015-10-22, paskelbta TAR 2015-10-23, i. k. 2015-16698

 

7. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa.

8. Jeigu mokinys renkasi kelias NVŠ programas, NVŠ lėšos skiriamos tai NVŠ programai, kuriai NVŠ lėšų skirti pasirenka mokinys (jo tėvai, globėjai ar rūpintojai), ir tai nurodo sutartyje dėl ugdymosi su pasirinktos NVŠ programos teikėju.

 

III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS

 

9. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, švietimo procesui finansuoti.

10. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:

10.1. NVŠ mokytojų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos;

10.2. ugdymo priemonės ir kitos išlaidos, tiesiogiai susijusios su NVŠ programos vykdymu.

11. Lėšų negalima naudoti:

11.1. pramoginių renginių, vaikų poilsio ir su jomis susijusioms išlaidoms sumokėti;

11.2. bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų vykdomoms NVŠ programoms finansuoti;

11.3. formalųjį švietimą papildančio ugdymo programoms finansuoti;

11.4. remonto, rekonstrukcijos ir statybos išlaidoms padengti;

11.5. NVŠ programos vykdytojo įsiskolinimams padengti.

 

IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

12. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi NVŠ teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:

12.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

12.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR);

12.3. turi NVŠ programai (-oms)  įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

12.4. teisės aktų nustatyta tvarka užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką;

12.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogai; asmenys, įgiję aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, baigę profesinio mokymo programą, įgiję vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turintys 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, įgiję vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.

13. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir kiti, norintys įgyvendinti NVŠ programas ir atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 12.5 papunktyje arba einamuoju laikotarpiu klausantys pedagoginių ir psichologinių žinių kursą:

13.1. teisės aktų nustatyta tvarka turi įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą;

13.2. kreiptis į Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausiąjį specialistą – ŠMIR tvarkytoją ir užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę (1 priedas).

14. Švietimo teikėjo atitiktį Aprašo 12 punkte numatytiems reikalavimams nustato Panevėžio miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vedėjo įsakymu paskirti du NVŠ teikėjų atitikties reikalavimams vertintojai. Naudodamiesi NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos (2 priedas) duomenimis, jie užpildo NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo lentelę (3 priedas). Priėmus teigiamą sprendimą, informacija perduodama Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausiajam specialistui – ŠMIR tvarkytojui. Jis per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos NVŠ teikėjo atitiktį pažymi ŠMIR.

15. Jei NVŠ teikėjo atitiktis reikalavimams jau patvirtinta kitoje savivaldybėje ir ŠMIR yra tai patvirtinanti žyma, NVŠ teikėjo atitiktis pripažįstama be atskiro jos įvertinimo.

 

V. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS

 

16. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. V-554 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.

17. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR).

18.  NVŠ programos veiklos turi būti vykdomos ne rečiau kaip po 2 pedagogines valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginės valandos per mėnesį.

 

VI. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS

 

19. NVŠ teikėjas, atitinkantis Aprašo 12 punkte nurodytus reikalavimus, Savivaldybės administracijos Kanceliarijai pateikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraišką (4 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias NVŠ programas, vienai programai pildoma viena paraiška.

20. Pagal Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatytą NVŠ programų atitikties, jų pateikimo ir vertinimo tvarką NVŠ programas vertina administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta 7 asmenų NVŠ programų vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš Savivaldybės administracijos, kultūros, sporto institucijų, nevyriausybinių organizacijų atstovų, turinčių patirties NVŠ srityje. Komisija nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis.

21. NVŠ programa vertinama pagal NVŠ programos vertinimo kriterijus, nurodytus NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo lentelėje (5 priedas).

22. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams.

23. Priėmus sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams, Komisijos narys tai pažymi KTPRR. Atitinkančių reikalavimus NVŠ programų sąrašas gali būti skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje kartu su kvietimu vaikams (jų tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis dalyvauti NVŠ programoje.

24. Teigiamai įvertinus programą, NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) ir Savivaldybės administracijos Kanceliarijai pateikia NVŠ programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, abėcėlės tvarka nurodo jų visus vardus ir pavardes, gimimo datą, bendrojo ugdymo mokyklos, kurioje mokinys mokosi, pavadinimą. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programoje dalyvaujančius vaikus.

25. Savivaldybė savo nustatyta tvarka perveda lėšas NVŠ teikėjui pagal vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.

26. Savivaldybė naudoja NVŠ lėšas teisės aktų nustatyta tvarka ir užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, taip pat užtikrina NVŠ programos vykdymo kokybę ir priežiūrą.

 

VII. ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

27. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 20 darbo dienų:

27.1. NVŠ teikėjai, gavę finansavimą, pateikia NVŠ lėšų panaudojimo ataskaitą (6 priedas) Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau – Informacinė sistema);

27.2. Savivaldybė pateikia:

27.2.1. Informacinėje sistemoje – Savivaldybės NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (7 priedas);

27.2.2. Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui – formą Nr. 2 (metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo 20   m.       d. ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

28. Pasibaigus kalendoriniams metams, iki kitų metų sausio 5 dienos Savivaldybė skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Švietimo ir mokslo ministerijos sąskaitą Nr. LT30 7300 0100 0245 7205.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

30. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi (bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose, tam tikslui pritaikytose vietose).

31. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus specialistai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo paslaugų teikėjams.

32. Savivaldybė, gavusi NVŠ lėšų, prisiima atsakomybę nemažinti Savivaldybės skiriamų biudžeto lėšų NVŠ sričiai.

 

_________________


 

Neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir naudojimo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

LAISVOJO MOKYTOJO

DUOMENŲ REGISTRAVIMO KORTELĖ

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio reikšmė

 

Fizinio asmens vardas ir pavardė

 

 

Individualios veiklos pažymos išdavimo duomenys (išdavimo data ir numeris, veiklos vykdymo pradžios ir veiklos vykdymo nutraukimo datos) arba verslo liudijimo išdavimo duomenys (data ir numeris), galiojimo data

 

Verslo liudijime arba individualios veiklos pažymoje nurodytos vykdomos veiklos rūšies(-ių) kodai ir pavadinimai

 

Veiklos vykdymo vietos adresas (jei yra)

 

Telefono numeris

 

 

Fakso numeris

 

 

Elektroninio pašto adresas

 

 

Interneto svetainės adresas

 

 

Finansavimo šaltiniai

 

 

Mokymo kalbos

 

 

Mokymosi proceso organizavimo būdai

 

 

 

 

Tikslinant duomenis pildomi tik atnaujinami laukeliai

 

__________________         _____________________________

(parašas)                                     (vardas ir pavardė)

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS NUSTATYMO PARAIŠKA

 

I.

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO (TOLIAU – NVŠ) TEIKĖJĄ

1.

Pavadinimas/vardas ir pavardė, jei teikėjas – fizinis asmuo)

 

2.

Juridinis statusas

□ Biudžetinė įstaiga

□ Viešoji įstaiga

□ Asociacija

□ Laisvasis mokytojas

□ Kita

3.

Juridinio asmens kodas

 

4.

Registracijos Juridinių asmenų registre pažymėjimo/individualios veiklos pažymos išdavimo data, numeris

 

5.

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite: švietimas, sportas, kultūra ar pan.)

 

6.

Adresas

 

7.

Telefono numeris

 

8.

El. pašto adresas

 

9.

Interneto svetainės adresas

 

II.

INFORMACIJA APIE VADOVĄ

1.

Vardas ir pavardė

 

2.

El. pašto adresas

 

3.

Telefono numeris

 

III.

INFORMACIJA APIE NUMATOMAS VYKDYTI NVŠ PROGRAMOS(-Ų) KRYPTIS

 

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti).............................

IV.

NVŠ TEIKĖJO DEKLARUOJAMA INFORMACIJA

 

1.

NVŠ teikėjo nuostatuose ar kituose dokumentuose įteisinta švietimo veikla (jei teikėjas – juridinis asmuo) arba NVŠ teikėjas turi teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytoju (atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 48 straipsnio nuostatas)

TAIP

 

Pridedama nuostatų/įstatų  ar kt. kopija ar teisę dirbti neformaliojo švietimo mokytoju pagrindžiančių dokumentų kopijos

Pateikta

2.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi lėšų NVŠ programų įgyvendinimo pradžiai

TAIP

3.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad programas įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais

TAIP

4.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje

TAIP

5.

NVŠ teikėjas patvirtina, kad turi įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti

TAIP

V.

NVŠ TEIKĖJO PATIRTIS

1.

Teikėjas įgyvendina NVŠ programas

Taip

Ne

 

2.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ programas

Taip

Ne

 

3.

Teikėjas per pastaruosius dvejus metus yra įgyvendinęs NVŠ projektus ar kitas su NVŠ susijusias veiklas

Taip

Ne

 

 

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

 

 

 

 

 

VI. 

NVŠ TEIKĖJO PATIRTIES IR VEIKLOS ĮRODYMAI,  REKOMENDACIJOS

 

 

Institucijos, galinčios rekomenduoti instituciją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį 

 

 

 

 

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja / bendradarbiauja

1.

 

 

 

 

R

  B

2.

 

 

 

 

R

B

3.

 

 

 

 

 

 

 

Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(parašas)

 

 

_____________________________

(vardas ir pavardė)

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir

naudojimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJAS (TOLIAU – TEIKĖJAS)

 

 

 

Kriterijus

Rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1. Teisinis pagrindas

1.1. Teisė vykdyti NVŠ

Teikėjo nuostatuose, įstatuose ar kt. įrašyta švietimo veikla

 

2. Administracinis pajėgumas

 

2.1. Finansinių įsipareigojimų vykdymas

Teikėjas deklaruoja, kad neturi įsiskolinimų Savivaldybei

 

2.2. Finansinis pajėgumas

Teikėjas deklaruoja, kad turi pradinių lėšų NVŠ programai įgyvendinti

 

3. Ugdymo kokybė

3.1. Ugdymo patirtis

Teikėjas vykdo NVŠ programas arba per pastaruosius dvejus metus yra vykdęs NVŠ programą, projektą, kitas NVŠ veiklas

 

3.2. Darbuotojų kvalifikacija

Teikėjas programai įgyvendinti turi neformaliojo vaikų švietimo mokytojus

 

3.3. Teikėjo žinomumas

Teikėjas žinomas kaip kokybiškų NVŠ programų vykdytojas, jį gali rekomenduoti, nurodyti bendradarbiavimo ryšius NVŠ srityje bent viena institucija

 

3.4. Ugdymo kokybė visuomenės vertinimu

Savivaldybėje nėra žinoma jokių pagrįstų nusiskundimų dėl NVŠ teikėjo veiklos ar vykdytų programų

 

3.5. Aplinka

Teikėjas patvirtina, kad vaikai ugdysis saugioje ir sveikoje aplinkoje

 

3.6. Ugdymo priemonės

Teikėjas patvirtina, kad turi

įrangą ir priemones NVŠ programai įgyvendinti

 

 

 

_______________________________

(vertintojo vardas ir pavardė)

__________________________

(parašas)

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir naudojimo                      

tvarkos aprašo

4 priedas

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS

PARAIŠKA

 

 

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

 

2.

Kodas

 

3.

Juridinis statusas

 

4.

Adresas

 

5.

Telefono numeris

 

6.

El. pašto adresas

 

7.

Interneto svetainės adresas

 

 

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

 

1.

Vardas ir pavardė

 

2.

Viešai skelbtinas adresas, telefono numeris, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

 

 

Informacija apie NVŠ programą

I.

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

II.

Informacija apie NVŠ programos turinį

1.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

 

 

 

2.

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR)

 

 

 

3.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

 

4.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (nuoroda į tinklalapį, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie programą)

http://

5.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti) ............................

6.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškus teiginys, apibūdinantis programos visumą ir  pagrindinę ugdomą kompetenciją)

 

 

7.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą; uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

 

 

8.

Patvirtinkite, kad programos uždaviniai atitinka šiuos uždavinius:

·    Ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą.

·    Ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę.

·    Ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje.

·    Spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas.

·    Padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas.

·    Tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

9.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita (įrašykite)

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita (įrašykite)

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita (įrašykite)

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita (įrašykite)

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita (įrašykite)

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita (įrašykite)

 

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

10.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11.

Programos apimtis ir trukmė

 

val. per savaitę

 

kartus per mėnesį

Mažiausiai 2 val. per savaitę

Mažiausiai 8 val. per mėnesį

12.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik spec. poreikių: 20 21 metai

13.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukams   Mergaitėms

14.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų ar specifinės informacijos)

 

 

15.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje)

 

 

16.

Numatomas grupių skaičius

 

 

17.

Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

 

18.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, nustatomi ugdytinių pasiekimai ugdymo procese

 

 

19.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas)

 

 

20.

NVŠ mokytojų atsakomybė (patvirtinkite, kad mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką ir saugią ugdymo(si) aplinką)

TAIP

21.

NVŠ programos įgyvendinimo principai  (patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais principais:

·    savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

·    prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties;

·    individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

·    aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

·    demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

·    patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

·    ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

·    pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

22.

Patvirtinkite, kad:

·    vykdant NVŠ programą teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

·    vykdant programą nebus teikiamos korepetavimo paslaugos.

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

·    Nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai.

·    Jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams.

·    Jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų.

·    Jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

 

 

Institucijos vadovas/

laisvasis mokytojas

A. V.

 

__________________________

(vardas ir pavardė)

_________________

(parašas)

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir naudojimo

tvarkos aprašo

5 priedas

 

Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams

VERTINIMAS

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre

 

 

 

 

 

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

 

1.  NVŠ programos tikslingumas

1.1. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

 

1.2. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą. Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius. 

 

2.  Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas).

 

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais.

 

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu.

 

3.  NVŠ programos  apimtis

3.1. Intensyvumas, bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma ne mažiau kaip 2 pedagoginės val. per savaitę, ne mažiau kaip 8 pedagoginės val. per mėnesį.

 

4.  Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa.

 

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui.

 

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį.

 

5.  Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos.

 

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime.

 

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti.

 

6.  Mokytojų kvalifikacija ir atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui.

 

6.2. Atsakomybė

Mokytojai prisiima atsakomybę už sveiką ir saugų ugdymo proceso užtikrinimą.

 

6.3. Ugdymo bazė ir priemonės

Ugdymo aplinka ir priemonės padeda siekti programos tikslų.

 

 

 

 

__________________________

(vertintojo vardas ir pavardė)

_______________

(parašas)

 

 

Neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir naudojimo

tvarkos aprašo

6 priedas

 

ŠVIETIMO TEIKĖJO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA

 

 

Švietimo teikėjo pavadinimas  _____________________________________________________________________________________

 

Švietimo teikėjo grupė   __________________________________________________________________________________________

 

 

 

Eil. Nr.

 

Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas

 

Programos kryptis

 

Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registro  kodas

 

Vaikų skaičius

 

Gautos 

lėšos

 

Panaudotos lėšos

 

Pastabos

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Institucijos vadovas

A. V.

 

__________________________

(parašas)

 

_____________________________

(vardas ir pavardė)

 


 

Neformaliojo vaikų švietimo

lėšų skyrimo ir naudojimo

tvarkos aprašo

7 priedas

 

SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO ATASKAITA

 

_______________________________savivaldybė

 

Eil. Nr.

 

Neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėjai

 

NVŠ teikėjų skaičius

 

Finansuotos programos

 

Vaikų skaičius

 

Lėšos

 

Pastabos

 

Programų kryptys pagal klasifikatorių

skaičius

Skirtos

 

Panaudotos

1.

NVŠ mokyklos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka Savivaldybė

 

 

 

 

 

 

 

2.

Sporto įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka Savivaldybė

 

 

 

 

 

 

 

3.

Kultūros įstaigos, kurių savininko teises ir pareigas atlieka Savivaldybė

 

 

 

 

 

 

 

4.

Viešosios įstaigos

 

 

 

 

 

 

 

5.

Asociacijos, nevyriausybinės organizacijos

 

 

 

 

 

 

 

6.

Laisvieji mokytojai

 

 

 

 

 

 

 

7.

Kiti švietimo teikėjai (įrašyti)

 

 

 

 

 

 

 

 

Atsakingas už ataskaitos pateikimą asmuo

A. V.

 

 

__________________________

(parašas)

 

 

 

_____________________________

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

Pakeitimai:

 

1.

Panevėžio miesto savivaldybės taryba, Sprendimas

Nr. 1-275, 2015-10-22, paskelbta TAR 2015-10-23, i. k. 2015-16698

Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. 1-229, 5 ir 6 punktų pakeitimo