Herbas (mažas4)

KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO KRIZIŲ CENTRE IR APMOKĖJIMO UŽ JAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. rugpjūčio 31 d. Nr. TS-177

Kupiškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 15 straipsnio 2 dalies 9 punktu, 16 straipsnio 1 dalimi, Kupiškio rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1.  Patvirtinti Socialinių paslaugų teikimo Krizių centre ir apmokėjimo už jas tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2010 m. gruodžio 2 d. sprendimą Nr. TS-289 „Dėl Socialinių paslaugų teikimo Krizių centre ir apmokėjimo už jas tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais vėlesniais pakeitimais.

3. Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje www.kupiskis.lt.

 

 

 

Savivaldybės mero pareigas laikinai einantis

Savivaldybės tarybos narys                                                                                      Virginijus Umbra

 

PATVIRTINTA

Kupiškio rajono savivaldybės tarybos

2023 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu

Nr. TS-177

 

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO KRIZIŲ CENTRE IR MOKĖJIMO UŽ JAS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinių paslaugų teikimo Krizių centre ir mokėjimo už jas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Krizių centre teikiamas socialines paslaugas (toliau – socialinės paslaugos), jų teikimo tvarką ir sąlygas, gavėjus bei Krizių centre socialines paslaugas teikiančius specialistus, taip pat prašymų ir dokumentų Krizių centre teikiamoms socialinėms paslaugoms gauti pateikimo tvarką.

2. Krizių centras yra Kupiškio socialinių paslaugų centro (toliau – Centras) padalinys, teikiantis bendrąsias ir specialiąsias socialines paslaugas (socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo, laikino apnakvindinimo, intensyvios krizių įveikimo pagalbos ir psichosocialinės pagalbos).

3. Šis Aprašas taikomas asmeniui (šeimai), Kupiškio rajono savivaldybėje deklaravusiam (-iai) gyvenamąją vietą arba įtrauktam (-ai) į neturinčių gyvenamosios vietos asmenų apskaitą Kupiškio rajono savivaldybėje ir pageidaujančiam (-iai) gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Kupiškio rajono savivaldybė iš savo biudžeto lėšų.

4. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui ir Krizių centre yra laisvų vietų, specialiosios socialinės paslaugos skiriamos asmenims, nedeklaravusiems gyvenamosios vietos Kupiškio rajono savivaldybėje, taip pat Krizių centre gauti teikiamas paslaugas turi teisę Lietuvos Respublikos piliečiai, užsieniečiai, tarp jų ir asmenys be pilietybės, turintys leidimą nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, kiti asmenys Lietuvos Respublikos tarptautinėse sutartyse numatytais atvejais.

5. Apraše vartojamos sąvokos:

5.1. Krizių centras – socialinių paslaugų įstaiga, veikianti 24 val. per parą, 7 dienas per savaitę, kuri teikia ir (ar) organizuoja paslaugas asmenims, dėl krizinės situacijos negalintiems naudotis gyvenamąja vieta ir (ar) išgyvenantiems sunkumus, kurių negali išspręsti be nuolatinės specialistų priežiūros ir pagalbos, ir (ar) kai šeimoje dėl vaiko teisių pažeidimų yra nustatytas vaiko apsaugos poreikis ir paskirta vaiko laikinoji priežiūra socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje, siekiant išspręsti šią asmens (šeimos) krizinę situaciją ir mažinti jos poveikį asmens (šeimos) gyvenimui, pašalinti krizinės situacijos sukeltas pasekmes, siekiant atkurti savarankiškumą, prarastus socialinius ryšius ir padėti integruotis į visuomenę. Krizių centras asmenims (šeimoms) teikia intensyvią krizių įveikimo, psichosocialinę pagalbą, laikino apnakvindinimo, socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo bei kitas būtinąsias paslaugas (susijusias su asmens higiena, buitimi ir kt.).

5.2. Krizinė situacija – kai dėl kylančios socialinės rizikos (smurto, prekybos žmonėmis ar kitų nusikalstamų veikų, įsitraukimo ar polinkio įsitraukti į nusikalstamą veiklą (įskaitant dėl laisvės atėmimo bausmės atlikimo), dėl benamystės, stichinių nelaimių padarinių ar kitų aplinkybių, prarasto savarankiškumo, netekties ar kitų veiksnių ir aplinkybių, dėl kurių asmenys (šeimos) patiria ar yra pavojus jiems patirti socialinę atskirtį, ar vaiko teisių pažeidimų šeimoje, dėl kurių nustatomas vaiko apsaugos poreikis) atsiradusių socialinių problemų asmuo (šeima) negali išspręsti pats ar su artimųjų pagalba, dėl to asmuo (šeima) negali savarankiškai rūpintis asmeniniu (šeimos) gyvenimu, palaikyti ryšių ir dalyvauti visuomenės gyvenime, patiria fizinį ar psichologinį smurtą ir (ar) kyla grėsmė asmens (šeimos) fiziniam, emociniam ar socialiniam saugumui, patirti socialinę atskirtį.

5.3. Krizinės situacijos įveikimas – kilusios krizinės situacijos sprendimas ir jos sukeltų pasekmių šalinimas teikiant ir (ar) organizuojant asmeniui (šeimai) šiam tikslui skiriamų paslaugų visumą, atitinkančią asmens (šeimos) teisėtus interesus, individualius poreikius, kilusius dėl krizinės situacijos.

6. Krizių centro veiklos tikslas – padėti asmenims (šeimoms) spręsti krizines situacijas, šalinti jų sukeltas pasekmes ir mažinti krizinių situacijų poveikį asmens (šeimos) gyvenimui,  siekiant atkurti savarankiškumą, prarastus socialinius ryšius ir padėti integruotis į visuomenę, asmeniui (šeimai) užtikrinant reikalingų paslaugų, atitinkančių asmens (šeimos) individualius poreikius ir skirtų spręsti krizines situacijas ir jų sukeltas pasekmes bei mažinti šių pasekmių poveikį asmens (šeimos) gyvenimui, teikimą.

7. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“.

 

 

 

 

II SKYRIUS

KRIZIŲ CENTRE TEIKIAMŲ PASLAUGŲ GAVĖJAI

 

8. Krizių centre teikiamų ir (ar) organizuojamų paslaugų gavėjasasmuo (šeima), kuris yra krizinėje situacijoje ir jam, vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu, patvirtintu Kupiškio rajono tarybos 2021 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. TS-85 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas) nustatytas Krizių centre teikiamų paslaugų poreikis (toliau – paslaugų gavėjas):

8.1. vaikai, kuriems pagal Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymą nustatyta laikinoji priežiūra, kiti tos šeimos vaikai kartu su jų atstovais (atstovu) pagal įstatymą;

8.2. socialinę riziką patiriantys vaikai ir jų šeimos;

8.3. socialinę riziką patiriantys suaugę asmenys;

8.4. socialinę riziką patiriančios šeimos;

8.5. smurto artimoje aplinkoje pavojų keliantys asmenys;

8.6. iš pataisos įstaigų paleisti asmenys, nuo kurių paleidimo iš pataisos įstaigos dienos praėjo ne daugiau nei 12 mėn.;

8.7. kiti asmenys (pvz., smurtą patyrę asmenys, smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantys asmenys, jų vaikai ir kt.).

9. Krizių centre paslaugos negali būti teikiamos asmenims, kuriems reikalinga būtinoji medicinos pagalba ir (ar) būtinas stacionarus gydymas ir (ar) reikalinga būtinoji psichiatrinė pagalba, ir (ar) asmuo serga ūmiomis, užkrečiamomis infekcinėmis ligomis, ir (ar) aktyviąja tuberkulioze.

10. Krizių centre paslaugos teikiamos ir (ar) organizuojamos asmeniui (šeimai) vadovaujantis šiais principais: bendradarbiavimo, dalyvavimo, kompleksiškumo, prieinamumo, socialinio teisingumo, tinkamumo, veiksmingumo, visapusiškumo, įgalinimo, žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių pagarbos, nediskriminavimo, žmogaus orumo gynimo, asmens (šeimos) individualumo, konfidencialumo.

 

III SKYRIUS

KRIZIŲ CENTRE TEIKIAMOS PASLAUGOS

 

11. Krizių centre teikiamos ir (ar) organizuojamos bendrosios (informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, maitinimo organizavimas, aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas) ir (ar) specialiosios (intensyvi krizių įveikimo pagalba, laikinas apnakvindinimas, socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas, psichosocialinė pagalba) socialinės paslaugos, skirtos krizinės situacijos įveikimui, priklausomai nuo individualių paslaugų gavėjų poreikių, teikiant šias paslaugas:

11.1. informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas;

11.2. maitinimo organizavimas, aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas;

11.3. bendravimas;

11.4. kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymas ir (ar) palaikymas, ir (ar) atkūrimas (savitvarka, asmens higiena, sveikos gyvensenos įgūdžiai, namų ruošos darbai, namų saugumas, švaros virtuvėje ir namuose palaikymas, maisto ruošimas, biudžeto planavimas, pinigų taupymas ir valdymas, naudojimasis banko paslaugomis, apsipirkimas, orientavimasis aplinkoje, naudojimasis viešuoju transportu ir kt.);

11.5. laikinas apnakvindinimas;

11.6. nakvynės suteikimas;

11.7. socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas;

11.8. darbo įgūdžių ugdymas (įskaitant pagalbą įsidarbinant);

11.9. tėvystės įgūdžių ugdymas;

11.10. psichologinės pagalbos organizavimas;

11.11. psichosocialinė pagalba;

11.12. priklausomybių ligų prevencija ir sveikatos priežiūros paslaugų organizavimas;

11.13. teisinės pagalbos organizavimas;

11.14. kitos asmeniui (šeimai) reikalingos paslaugos, padedančios spręsti krizines situacijas, šalinti jų sukeltas pasekmes ir mažinti krizinių situacijų poveikį asmens (šeimos) gyvenimui.

12. Krizių centre teikiamos paslaugos, jų forma, skaičius ir teikimo dažnumas parenkamas individualiai ir paslaugos teikiamos konkrečiam paslaugų gavėjui taip, kad užtikrintų asmens geriausius interesus, atitiktų jo poreikius, kylančius dėl krizinės situacijos ir padėtų sėkmingai ją spręsti. Paslaugų teikimo sudėtį, apimtis, dažnumą ir pan. nustato Krizių centro socialiniai darbuotojai.

13. Teikiant Krizių centre socialines paslaugas Krizių centro socialiniai darbuotojai vertina socialinių paslaugų poreikį ir asmens (šeimos) pasiektus pokyčius/rezultatus:

13.1. Aprašo 8.1., 8.2. ir 8.4. papunkčiuose nurodytoms paslaugų gavėjų grupėms – vieną kartą per mėnesį, o esant poreikiui ir dažniau.

13.2. Aprašo 8.3., 8.6. ir 8.7. papunkčiuose nurodytoms paslaugų gavėjų grupėms – vieną kartą per 6 mėnesius, o esant poreikiui ir dažniau.

14. Vertinimo metu Krizių centro socialiniai darbuotojai kartu su asmeniu (šeima) aptaria pasiektus pokyčius/rezultatus ir esant poreikiui, koreguoja krizių centro paslaugų teikimo ir stebėsenos planą, numatydami naujus problemos sprendimo būdus, siekiant spręsti asmens (šeimos) krizinę situaciją. 

15. Teikdamas socialines paslaugas paslaugų gavėjams, Krizių centras bendradarbiauja su kitomis institucijomis, įstaigomis, tarnybomis ir organizacijomis, kurios yra reikšmingos sprendžiant asmens situaciją, pvz., Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnyba (toliau – VVTAĮT), priklausomybių ligų centrais, psichikos sveikatos centrais, specializuotais kompleksinės pagalbos centrais, socialinių paslaugų centrais, seniūnijomis, sveikatos priežiūros, švietimo, teisėsaugos, įdarbinimo institucijomis ir įstaigomis, kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis, įstaigomis ir organizacijomis, nevyriausybinėmis organizacijomis. Krizių centras keičiasi informacija apie paslaugų gavėjo poreikius, susijusius su jo krizine situacija ir kita informacija, kuri svarbi užtikrinant paslaugų gavėjui paslaugų, atitinkančių jo individualius poreikius ir individualią situaciją, teikimą, kartu svarstydamas klausimus dėl galimos pagalbos, paslaugų ir paramos teikimo ir (ar) tęstinės pagalbos, ir užtikrindamas tokią pagalbą, paslaugas ir paramą.

 

IV SKYRIUS

KRIZIŲ CENTRO TEIKIAMŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO IR TEIKIMO TVARKA

 

16. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) dėl socialinių paslaugų skyrimo kreipiasi raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, į asmens (šeimos) gyvenamosios vietos seniūniją, miesto gyventojas – į Centrą ar į Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrių (toliau – Socialinės paramos ir sveikatos skyrius) ir užpildo Prašymą-paraišką socialinėms paslaugoms gauti SP- 8 (toliau – prašymas-paraiška), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“ ir pateikia dokumentus, nurodytus Tvarkos apraše.

17. Išskirtiniais atvejais, kai apgyvendinamas smurtą artimoje aplinkoje keliantis asmuo, asmuo (šeima) patiriantys ar patyria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, apsigyvenęs asmuo (šeima) per 3 darbo dienas turi pristatyti pažymą(-as) apie savo sveiktos būklę, kuri(-ios) reikalingos užtikrinti Krizių centre gyvenančių asmenų ir darbuotojų sveikatą.

18. Išskirtiniais atvejais, kai socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) skiriamos siekiant išvengti grėsmės asmens fiziniam saugumui, sveikatai ar gyvybei, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas (rūpintojas) turi teisę užpildyti prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas ir pateikti dokumentus po to, kai pradedamos teikti socialinės paslaugos, bet ne vėliau kaip per 1 darbo dieną.

19. Socialiniai darbuotojai, kuriems pavesta nustatyti asmens (šeimos) socialinėms paslaugoms gauti poreikį, ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo ar informacijos iš Socialinės paramos ir sveiktos skyriaus gavimo apie poreikio socialinėms paslaugoms įvertinimo reikalingumą, privalo nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.

20. Socialiniai darbuotojai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį užpildydami Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (1 priedas) (toliau – Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis), patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. sausio 22 d. įsakymo Nr. A1-56 redakcija).

21. Vaiko socialinių paslaugų poreikio nustatymas derinamas su ugdymo ir vystymosi poreikiais, atsižvelgiant į įvairių sričių specialistų (VVTAĮT, švietimo, sveikatos ir kt. specialistų) išvadas.

22. Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo priima Kupiškio rajono savivaldybės mero įgaliotas asmuo.

23. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo gali būti priimtas nenustačius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną, pradedant teikti socialines paslaugas.

24. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų teikimas įforminamas Centro direktoriaus įsakymu.

25. Bendrosios ir specialiosios socialinės paslaugos (išskyrus laikino apnakvindinimo) teikiamos pagal poreikį.

26. Specialiosios – laikino apnakvindinimo paslaugos teikiamos pagal poreikį, bet nepertraukiamai gali būti teikiamos ne ilgiau kaip 7 paras. Smurto artimoje aplinkoje pavojų keliančiam asmeniui – pagal poreikį, bet nepertraukiamai gali būti teikiama ne ilgiau kaip 15 parų.

27. Asmens (šeimos) ir savivaldybės tarpusavio teisės ir pareigos, susijusios su asmens (šeimos) mokėjimu už socialines paslaugas, nustatomos rašytine socialines paslaugas gaunančio asmens ar jo globėjo (rūpintojo), kito teisėto asmens atstovo, Centro  ir Kupiškio rajono savivaldybės sutartimi. Sutartyje yra nustatoma mokėjimo už socialines paslaugas tvarka, savivaldybės apskaičiuoto asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydžio keitimo atvejai ir informacijos apie savivaldybės apskaičiuotą asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydį (pinigine išraiška) pateikimo socialines paslaugas gaunančiam asmeniui ar jo globėjui (rūpintojui), kitam teisėtam asmens atstovui tvarka.

28. Tais atvejais, kai Krizių centre laisvų vietų nėra, pareiškėjas pagal prašymo gavimo sprendimo priėmimo datą įrašomas į asmenų, norinčių gauti socialines paslaugas, eilę Centro direktoriaus nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

KRIZIŲ CENTRO TEIKIAMŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SUSTABDYMAS ARBA NUTRAUKIMAS

 

29. Krizių centre teikiamos socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) sustabdomos Centro direktoriaus įsakymu, šiais atvejais:

29.1. kai paslaugų gavėjas išvyksta gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą;

29.2. kai paslaugų gavėjas suserga užkrečiamąja liga (aktyviąja ir (ar) sunkia jos forma);

29.3. kai paslaugų gavėjas pateikia prašymą dėl kitų svarbių priežasčių.

30. Asmeniui (šeimai) yra užtikrinama galimybė, pasibaigus sustabdymo laikotarpiui, gauti Krizių centre socialines paslaugas tomis pačiomis sąlygomis, kuriomis paslaugos buvo teikiamos prieš sustabdant jų teikimą.

31. Socialinių paslaugų teikimas Krizių centre nutraukiamas:

31.1. kai socialinė krizė įveikta ir paslaugos nereikalingos, išskyrus atvejus, kai krizių centro paslaugos teikiamos paskyrus vaiko laikinąją priežiūrą socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje nustačius vaiko apsaugos poreikį;

31.2. kai paslaugų gavėjas pažeidinėja vidaus tvarkos taisykles ir turi 2 įspėjimus raštu apie Krizių centro vidaus tvarkos taisyklių nesilaikymą;

31.3. kai paslaugų gavėjas raštu atsisako teikiamų paslaugų, nurodydamas savo vardą, pavardę ir gimimo datą;

31.4. paslaugų gavėjui išvykus gyventi i kitą savivaldybę, užsienio valstybę;

31.5. kai paslaugų gavėjas daugiau nei 15 darbo dienų nesinaudoja jam paskirtomis paslaugomis neinformavęs Krizių centro socialinio darbuotojo;

31.6. kai paslaugų gavėjas atsisako mokėti už socialines paslaugas;

31.7. kai paslaugų gavėjas miršta.

32. Socialinių paslaugų teikimas Krizių centre stabdomos ar nutraukiamos Tvarkos apraše nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ KRIZIŲ CENTRO TEIKIAMAS PASLAUGAS

 

33. Mokėjimas už paslaugas apskaičiuojamas ir vykdomas vadovaujantis Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika patvirtinta, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. vasario 21 d. sprendimu Nr. TS-17 „Dėl Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“.

34. Mokėjimo už Krizių centre teikiamas socialines paslaugas dydis asmeniui (šeimai) nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už socialines paslaugas ir asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų rūšį.

35. Mokėjimo už socialines paslaugas šaltiniai yra asmens (šeimos) pajamos, turtas, išreikštas pinigais, asmens suaugusių vaikų, kitų suinteresuotų asmenų piniginės lėšos, skirtos asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidoms apmokėti.

36. Asmens (šeimos) mokėjimo už socialines paslaugas dydis negali būti didesnis už asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų kainą.

37. Mokėjimo už socialinę priežiūrą dydis asmeniui (šeimai) neturi viršyti 20 procentų asmens (šeimos) pajamų.

38. Mokėjimo už socialines paslaugas dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

39. Asmeniui (šeimai) socialinės priežiūros paslaugos teikiamos nemokamai:

39.1. teisės aktų nustatyta tvarka gaunančiam socialinę pašalpą, išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą;

39.2. kurio pajamos (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mažesnės už valstybės remiamų pajamų dvigubą dydį išskyrus atvejus, kai šis asmuo yra socialinės rizikos suaugęs asmuo, kuris ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvena socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gauna socialinę priežiūrą;

39.3. socialinę riziką patyrusios šeimoms, kurioms teikiamos socialinės priežiūros šeimoms paslaugos.

40. Atskaičius nustatytą asmens (šeimos) mokėjimo už socialinę priežiūrą dalį, asmens (vidutinės šeimos pajamos, tenkančios vienam šeimos nariui) mėnesio pajamos negali likti mažesnės už VRP dvigubą dydį, o socialinės rizikos suaugusio asmens, ilgiau kaip mėnesį per kalendorinius metus gyvenančio socialinių paslaugų įstaigoje ir joje gaunančio socialinę priežiūrą, mėnesio pajamos negali likti mažesnės nei 0,8 VRP dydžio.

41. Jei asmuo (šeima) išvyksta iš Krizių centro (į svečius, į gydymo įstaigą ir kt.) ilgesniam nei 3 dienų laikotarpiui, nuo 4 dienos už išvykimo laiką moka 20 procentų apskaičiuoto teikiamų paslaugų mokesčio. Už pirmąsias 3 išvykimo dienas asmuo (šeima) moka 100 proc. paslaugos mokesčio.

42. Mokėjimo už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamas paslaugas dydis nustatomas proporcingai teikiamų paslaugų trukmei.

 

VII SKYRIUS

Krizių centre dirbantys DARBUOTOJAI IR JŲ DARBO ORGANIZAVIMAS

 

43. Krizių centre socialines paslaugas teikia:

43.1. socialiniai darbuotojai;

43.2. individualios priežiūros darbuotojai.

43.3. kiti darbuotojai (pagal poreikį).

44. Krizių centre dirbantys specialistai turi išmanyti svarbiausius psichosocialinės pagalbos teikimo aspektus, gebėti dirbti komandoje, tinkamai reaguoti į krizines situacijas, greitai priimti sprendimus, būti motyvuoti ir siekti asmeninio ir profesinio tobulėjimo, nuolat atnaujindami žinias ir įgūdžius.

45. Centras sudaro galimybes Krizių centre dirbantiems socialinių paslaugų srities darbuotojams tobulinti kvalifikaciją.

46. Krizių centro paslaugų turinys, personalo struktūra ir skaičius formuojami taip, kad vienu metu dirbtų ne mažiau kaip 1 darbuotojas, atsakingas už krizių centro teikiamų paslaugų organizavimą ir saugumo užtikrinimą.

47. Vienam krizių centre dirbančiam socialiniam darbuotojui rekomenduojama priskirti ne daugiau kaip 15 asmenų (šeimų).

48. Kai asmeniui (šeimai) trūksta įgūdžių, yra ribotas savarankiškumas ar kt., pasitelkiami individualios priežiūros darbuotojo pagalba. Teikiant tokią pagalbą, specialistas siekia įgalinti patį asmenį tvarkytis su buitimi ir kasdieniu gyvenimu (tiek, kiek tai įmanoma pagal asmens individualią situaciją, pvz., ugdant asmens socialinius įgūdžius), siekia atstatyti asmens savarankiškumą.

VIII SKYRIUS

KRIZIŲ CENTRO SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO APLINKA

 

49. Krizių centre įrengtos patalpos, atitinkančios technines, sanitarines-higienos, darbų ir priešgaisrinės saugos normas ir reikalavimus. Ypatingas dėmesys skirtas priemonėms, kurios užtikrina negalią turinčių asmenų, nepilnamečių individualius poreikius, apimant ir apsaugą nuo visų formų smurto.

50. Krizių centre įrengtos gyvenamosios patalpos asmeniui (šeimai), patalpų struktūra ir aplinka artima namų aplinkai. Asmeniui (šeimai) sudarytos sąlygos savarankiškai tvarkytis buitį (gaminti maistą, apsipirkti ir kt.). Asmeniui (šeimai) jo (jos) gyvenamojoje aplinkoje užtikrinamas privatumas.

51. Krizių centre įrengtos šios patalpos: patalpos, skirtos laisvalaikiui, susitikimams, mokymams organizuoti, patalpos, skirtos individualiems pokalbiams, miegamieji bei individualios veiklos kambariai, vonios (dušo) ir tualeto patalpos, skalbimo, džiovinimo ir lyginimo patalpa arba tam skirta vieta, virtuvė. Patalpos aprūpintos visais reikalingais baldais, įranga bei inventoriumi.

52. Krizių centro patalpose įrengtose virtuvėse paslaugų gavėjai maistą gaminasi patys arba su socialinio darbuotojo ar individualios priežiūros darbuotojo pagalba, ugdant jų gebėjimą gaminti maistą. Virtuvėje įrengta vieta indams ir įrankiams laikyti, stalas, plautuvė, viryklė, šaldytuvas, pagal galimybes kita įranga, sudarant sąlygas kiekvienam gavėjui gaminti maistą, turėti atskirą lentyną spintelėje ir šaldytuve savo maistui pasidėti.

53. Vonios (dušo) ir tualetų patalpos įrengtos taip, kad būtų užtikrintas asmenų privatumas, patalpos turi būti su rakinamomis durimis. Karštas ir šaltas vanduo turi būti nuolat teikiamas virtuvės patalpose, praustuvėse, vonios (dušo) patalpose.

 

IX SKYRIUS

Informacijos apie KRIZIŲ CENTRO VEIKLĄ skelbimas

 

54. Krizių centras informaciją apie Krizių centre teikiamas ir (ar) organizuojamas paslaugas viešai skelbia Krizių centro patalpose, Centro  internetiniame tinklalapyje ir (ar) kitose viešosiose erdvėse.

55. Kupiškio rajono savivaldybė interneto svetainėje skelbia ir nuolat atnaujina informaciją apie savivaldybėje veikiantį ir socialines paslaugas teikiantį Krizių centrą (nurodydami juridinio asmens pavadinimą, veiklos adresą, telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą, prieinamų paslaugų sąrašą).

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56. Dokumentai (įskaitant dokumentus, kuriuose yra asmens duomenų) saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi, nustatyta tvarka.

______________