herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

sprendimas

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2023 M. LAPKRIČIO 30 D. SPRENDIMO NR. T-178 „DĖL INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMO JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. balandžio 25 d. Nr. T-80

Joniškis

 

Joniškio rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

Pakeisti Integralios pagalbos teikimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2023 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. T-178 „Dėl Integralios pagalbos teikimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Vitalijus Gailius

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2023 m. lapkričio 30 d. sprendimu Nr. T-178

(Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2024 m. balandžio 25 d. sprendimo Nr. T-80

redakcija)

 

 

INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMO JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE

TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Integralios pagalbos teikimo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja integralios pagalbos gavėjus, paslaugų trukmę, integralios pagalbos organizavimo, skyrimo ir teikimo pagrindinius principus, finansavimo ir mokėjimo už paslaugas tvarką ir sąlygas, įgyvendinant 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšomis finansuojamą projektą.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 583 „Dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugpjūčio 24 d. įsakymu Nr. A1-552 „Dėl Integralios pagalbos plėtros 2022–2029 metų veiksmų plano patvirtinimo“ (toliau – Veiksmų planas).

3. Integralios pagalbos tikslas – sudaryti sąlygas asmeniui kuo ilgiau visavertiškai gyventi namuose, bendruomenėje, užtikrinti tinkamą socialinės globos ir slaugos paslaugų organizavimą ir teikimą, stiprinti asmens gebėjimus ir savarankiškumą, palaikyti socialinius ryšius su šeima, bendruomene.

4. Integralios pagalbos gavėjai – vaikai su negalia, darbingo ir senyvo amžiaus asmenys su negalia, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka nustatytas visiškas nesavarankiškumo lygis ir individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmojo ar antrojo lygio poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas pirmojo ar antrojo lygio specialusis nuolatinės slaugos poreikis) arba trečiojo lygio poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų (iki 2023 m. gruodžio 31 d. nustatytas pirmojo lygio specialusis nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikis dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų) ir kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra Joniškio rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

5. Integralios pagalbos vykdomos veiklos nurodytos Veiksmų plano 15 punkte.

6. Bendrosios praktikos slaugos paslaugos, teikiant integralią pagalbą, teikiamos vadovaujantis Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. V-691 „Dėl Bendrosios praktikos slaugos paslaugų teikimo integralią pagalbą gaunantiems asmenims tvarkos aprašo patvirtinimo“.

7. Kineziterapijos paslaugos, teikiant integralią pagalbą, organizuojamos vadovaujantis Kineziterapijos paslaugų teikimo reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. V-1034 „Dėl Kineziterapijos paslaugų teikimo reikalavimų aprašo patvirtinimo“.

8. Integralią pagalbą administruoja ir kontroliuoja Joniškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyrius (toliau – Skyrius). Už integralios pagalbos teikimo organizavimą ir teikimą atsakinga viešoji įstaiga Joniškio socialinių paslaugų ir užimtumo centras (toliau – Centras), kuris Savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. lapkričio 4 d. įsakymu Nr. A-1034 „Dėl projekto Integralios pagalbos Joniškio rajono savivaldybėje partnerio patvirtinimo“ yra patvirtintas projekto Integralios pagalbos Joniškio rajono savivaldybėje partneriu.

 

II SKYRIUS

KREIPIMASIS DĖL INTEGRALIOS PAGALBOS

 

9. Asmuo arba jo įgaliotas asmuo, globėjas (rūpintojas), bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) negali to padaryti pats, dėl šių paslaugų skyrimo kreipiasi į gyvenamos vietos seniūnijoje dirbantį socialinio darbo organizatorių, užpildo prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas (forma SP-8, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu) ir pateikia šiuos dokumentus:

9.1. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (Lietuvos Respublikos piliečio pasą, asmens tapatybės kortelę, leidimą nuolat gyventi Lietuvoje);

9.2. pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba pažymą, patvirtinančią, kad jis įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (tik tuo atveju, kai Lietuvos Respublikos piliečio pase ar leidime nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje nėra įrašo apie gyvenamąją vietą arba nėra duomenų gyvenamosios vietos apskaitos sistemoje);

9.3. pažymas apie asmens (šeimos) pajamas, kai tokių duomenų nėra informacinėse sistemose;

9.4. teismo nutartį dėl rūpybos ar globos nustatymo (jei asmeniui teismo sprendimu nustatyta rūpyba arba globa);

9.5. sveikatos priežiūros įstaigos užpildytą medicinos dokumentų išrašą (F027/a) su rekomendacija teikti slaugos paslaugas namuose.

9.6. kitus dokumentus pagal poreikį.

10. Pareiškėjas prašymą-paraišką gauti socialines paslaugas gali teikti ir elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga.

11. Seniūnijoje dirbantis socialinio darbo organizatorius suveda duomenis apie asmenį į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau –  SPIS).

 

III SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS SKYRIMAS

 

12. Asmens socialinės globos poreikis vertinamas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo, nutraukimo ir sustabdymo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Joniškio rajono savivaldybės mero 2023 m. rugsėjo 15 d. potvarkiu Nr. M-173 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo, nutraukimo ir sustabdymo Joniškio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Savivaldybės mero nustatyta tvarka). Atlikus asmens globos poreikio vertinimą, pateikiama išvada ir asmeniui rekomenduojamų dienos socialinės globos dienų ir valandų skaičius.

13. Skyriaus atsakingas specialistas, gavęs prašymą-paraišką ir jo priedus, raštu informuoja Centrą dėl Slaugos poreikio asmeniui vertinimo.

14. Slaugos poreikį nustato Centro slaugytojas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Skyriaus informacijos gavimo dienos, užpildydamas Slaugos paslaugų poreikio nustatymo klausimyną (Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo reikalavimų ir šių paslaugų apmokėjimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. V-1026 „Dėl Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo reikalavimų ir šių paslaugų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1 priedas). Atlikus slaugos poreikio vertinimą, Skyriui raštu pateikiama išvada ir asmeniui rekomenduojamų slaugos dienų ir valandų skaičius. Jei asmeniui, kuriam Centras teikia dienos socialinę globą, nustatomas integralios pagalbos poreikis, Centras kreipiasi raštu į Skyrių ir pateikia asmens socialinės globos poreikio ir slaugos poreikio vertinimus ir išvadas su rekomenduojamų dienos socialinės globos ir slaugos dienų ir valandų skaičiumi.

15. Sprendimas dėl integralios pagalbos skyrimo, sustabdymo ar nutraukimo priimamas Savivaldybės mero nustatyta tvarka.

16. Integrali pagalba neskiriama, jeigu:

16.1. asmens pageidavimai prieštarauja teisės aktams, saugos darbe reikalavimams ir (ar) kitoms integralios pagalbos teikimo sąlygoms;

16.2. pirminio socialinės globos ir (ar) slaugos paslaugų poreikio nustatymo metu paaiškėja, kad asmeniui integrali pagalba nėra būtina arba integralios pagalbos teikimas neužtikrins asmens poreikių;

16.3. įtariama, kad asmuo (jo šeimos narys) gali sirgti užkrečiama liga, kol gaunama gydytojų išvada, kad asmuo nekelia pavojaus užsikrėsti tiesioginiams paslaugų teikėjams;

16.4. asmens namuose visiškai nesudarytos sąlygos integraliai pagalbai teikti (asmuo ar jo šeimos nariai girtauja, vartoja psichotropines medžiagas, smurtauja ir kyla grėsmė integralios pagalbos teikėjų saugumui).

17. Skyrius Sprendimą ir socialinės globos poreikio vertinimo dokumentus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Sprendimo priėmimo dienos perduoda Centrui. Nesant galimybės pradėti teikti integralią pagalbą per 14 kalendorinių dienų, Centras įrašo asmenį į laukiančių gauti integralią pagalbą eilės pabaigą pagal Sprendimo datą ir numerį ir elektroniniu paštu informuoja Skyrių. Centras atsako už teisingą eilės sudarymą.

 

IV SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMAS

 

18. Atsižvelgiant į nustatytą integralios pagalbos teikimo trukmę, sudaroma trišalė Savivaldybės administracijos, Centro ir asmens (jo globėjo, rūpintojo arba asmeniui atstovaujančio suaugusio šeimos nario) tarpusavio teises ir pareigas nustatanti rašytinė sutartis (toliau – Sutartis).

19. Už integralios pagalbos teikimo kokybę atsako Centras. Centro direktoriaus įsakymu paskiriami atsakingi darbuotojai Integralios pagalbos teikimui, tvirtinamos integralios pagalbos individualių planų, jų peržiūros ir pokyčių vertinimo formos, darbuotojų integralios pagalbos teikimo lapai ir kitos formos, tiesiogiai susijusios su integralios pagalbos teikimu.

20. Siekiant patenkinti asmenų poreikį gauti integralią pagalbą ne tik darbo dienomis, mobiliosios komandos narių darbo laikas gali būti apskaitomas pagal suminę darbo laiko apskaitą.

21. Specialistų, teikiančių integralią pagalbą, kelionė nuo vieno integralios pagalbos gavėjo iki kito įskaitoma į darbo laiko trukmę.

22. Integralios pagalbos teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens sveikatos būklei, bet ne rečiau kaip kartą per metus, integralios pagalbos poreikį iš naujo vertina Centro socialiniai darbuotojai. Esant poreikiui keisti teikiamų paslaugų ir (ar) pagalbos rūšį, kai integralios pagalbos paslaugų nepakanka, asmuo, vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas ar rūpintojas arba Centro socialinis darbuotojas per 7 kalendorines dienas kreipiasi į deklaruotos gyvenamosios vietos seniūnijoje dirbantį socialinio darbo organizatorių dėl paslaugų rūšies keitimo. Pasikeitus paslaugų gavėjo sveikatos būklei, aplinkybėms, kai reikia keisti teikiamų dienos globos ir (ar) slaugos namuose paslaugų apimtį (dienų ir valandų skaičių), Centras kreipiasi į Skyrių, pateikia asmens globos poreikio vertinimą, išvadą dėl asmeniui rekomenduojamų dienos socialinės globos dienų ir valandų skaičiaus ir (ar) išvadą dėl asmeniui rekomenduojamų slaugos dienų ir valandų skaičiaus. Vadovaujantis pateiktais dokumentais, sudaromas susitarimas dėl Sutarties pakeitimo. Tais atvejais, kai teikiamų paslaugų apimtis mažinama asmens prašymu dėl susidariusių laikino pobūdžio aplinkybių ne ilgesniam nei 90 kalendorinių dienų laikotarpiui, asmens socialinių ar slaugos paslaugų poreikis nevertinamas ir susitarimas dėl Sutarties pakeitimo nesudaromas.

23. Integralios pagalbos paslaugų gavėjų asmens bylos yra sudaromos ir saugomos Centre.

24. Mobilios komandos darbuotojais, teikiančiais integralią pagalbą, negali dirbti asmenys, kuriuos su paslaugų gavėjais sieja giminystės ar svainystės ryšiai.

 

V SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ INTEGRALIĄ PAGALBĄ

 

25. Integrali pagalba susideda iš dviejų dalių: dienos socialinės globos asmens namuose ir slaugos paslaugų asmens namuose.

26. Slaugos paslaugos Veiksmų plano įgyvendinimo laikotarpiu, kai jos finansuojamos Europos Sąjungos fondų investicijų programos lėšomis, asmeniui teikiamos nemokamai.

27. Mokėjimo už dienos socialinę globą, teikiant integralią pagalbą, dydis nustatomas atsižvelgiant į gaunamas asmens (šeimos) pajamas ir paslaugos trukmę.

28. Asmens (šeimos) finansines galimybes mokėti už dienos socialinę globą namuose vertina ir mokesčio dydį nustato Skyriaus atsakingas specialistas.

29. Mokesčio už dienos socialinę globą namuose, teikiant integralią pagalbą, dydžiai (VRP – valstybės remiamos pajamos):

 

Pajamų dydžiai

Mokesčio dydis

Vienam gyvenančiam asmeniui

Iki 3 VRP

10 proc. asmens pajamų

Nuo 3 VRP iki 4 VRP

15 proc.  asmens pajamų

Daugiau kaip 4 VPR

20 proc.  asmens pajamų

Šeimoje gyvenančiam asmeniui

Iki 2 VRP

10 proc.  asmens pajamų

Nuo 2 VRP iki 3 VRP

15 proc.  asmens pajamų

Nuo 3 VPR iki 4 VRP

20 proc.  asmens pajamų

Nuo 4 VRP iki 5 VRP

25 proc.  asmens pajamų

Daugiau kaip 5 VRP

30 proc.  asmens pajamų

 

30. Centro atsakingas darbuotojas, pasibaigus kalendoriniam mėnesiui, vadovaudamasis teisės aktais, apskaičiuoja kiekvieno paslaugos gavėjo mokesčio už suteiktą dienos socialinę globą namuose dydį.

31. Mokesčio dydis už trumpiau nei vieną kalendorinį mėnesį teikiamą dienos socialinę globą nustatomas proporcingai teikiamos paslaugos trukmei.

32. Centras kiekvieną mėnesį suveda duomenis apie asmeniui suteiktas paslaugas į SPIS.

33. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių), gaunantis integralią pagalbą, ar jam teisėtai atstovaujantis asmuo privalo pranešti Centrui apie asmens (šeimos) pajamų pasikeitimus, įvykusius per integralios pagalbos teikimo laikotarpį.

34. Skyrius turi teisę asmens, gaunančio socialines paslaugas, finansines galimybes iš naujo vertinti savo ar Centro iniciatyva.

35. Skyrius, gavęs informaciją apie asmens (šeimos) pajamų pokyčius per dienos socialinės globos namuose gavimo laiką, finansines galimybes iš naujo įvertina ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo minėtos informacijos gavimo.

36. Pervertinus asmens finansines galimybes, asmuo už dienos socialinę globą namuose moka nuo to mėnesio, nuo kurio pasikeitė asmens (šeimos) pajamos arba teisės aktai, reglamentuojantys mokėjimą už dienos socialinę globą.

 

 

VI SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS TEIKIMO SUSTABDYMAS AR NUTRAUKIMAS

 

37. Integralios pagalbos teikimas sustabdomas šiais atvejais:

37.1. asmens (vieno iš suaugusių jo šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo prašymu, kuris turi būti pateiktas nė vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki planuojamo integralios pagalbos sustabdymo dienos. Kai asmuo neplanuotai patalpinamas į stacionarią sveikatos priežiūros įstaigą, integrali pagalba sustabdoma kitą pagalbos teikimo dieną;

37.2. asmeniui per Sutartyje nurodytą laikotarpį nesumokėjus už suteiktą integralią pagalbą, pateikus informaciją apie įsiskolinimą;

37.3. kai įtariama, kad asmuo (jo šeimos nariai) gali sirgti užkrečiama liga, kol gaunama gydytojų išvada, kad asmuo nekelia pavojaus tiesioginiams paslaugų teikėjams, pateikus slaugytojo rekomendaciją;

37.4. kai asmens namuose netinkamos sąlygos integraliai pagalbai teikti: antisanitarinės sąlygos, girtaujama, smurtaujama, pateikiant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktus.

38. Sprendimas dėl integralios pagalbos teikimo sustabdymo ar nutraukimo priimamas Savivaldybės mero nustatyta tvarka per 3 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos. Integralios pagalbos teikimas atnaujinamas kitą darbo dieną po sprendime dėl paslaugų teikimo sustabdymo nurodyto termino pabaigos. Paslaugų teikimas nesibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui atnaujinamas Savivaldybės mero nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

INTEGRALIOS PAGALBOS FINANSAVIMAS, ATSAKOMYBĖ, KONTROLĖ

 

39. Integralios pagalbos teikimo finansavimo šaltiniai:

39.1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialioji tikslinė dotacija asmenims su sunkia negalia socialinei globai teikti;

39.2. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos;

39.3. asmenų už suteiktą dienos socialinę globą mokėjimai;

39.4. Savivaldybės biudžeto lėšos;

39.5. kitos teisėtai gautos lėšos.

40. Lėšų, gautų už integralios pagalbos teikimą, apskaita tvarkoma įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

41. Integralios pagalbos teikimui skirtos lėšos asmeniui (šeimos nariams) grynaisiais pinigais neišmokamos.

42. Centras panaudotų lėšų, veiklų vykdymo ataskaitas Europos socialinio fondo agentūrai ir Savivaldybei teikia partnerystės sutartyje, sudarytoje tarp Centro ir Europos socialinio fondo agentūros, ir užklausose nustatytais terminais.

43. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ir kitos valstybinės kontrolės teisę turinčios institucijos kontroliuoja valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų socialinei globai asmenims su sunkia negalia organizuoti lėšų panaudojimą.

44. Centras atsako už lėšų, skirtų integraliai pagalbai finansuoti, tinkamą panaudojimą.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45. Integralią pagalbą organizuojantys, administruojantys ir teikiantys subjektai garantuoja informacijos apie asmenis (šeimas), gaunančius integralią pagalbą, konfidencialumą.

46. Su integralios pagalbos teikimu susiję dokumentai saugomi Savivaldybės administracijoje ir Centre Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka bei iki Centro ir Europos socialinio fondo agentūros sudarytoje partnerystės sutartyje nustatytų terminų.

47. Sprendimą dėl integralios pagalbos skyrimo (neskyrimo), mokėjimo už paslaugas asmuo ar vienas iš suaugusių šeimos narių, globėjas, rūpintojas gali apskųsti Savivaldybės merui teisės aktų nustatyta tvarka.

48. Ginčai dėl Savivaldybės administracijos priimtų sprendimų (neveikimo) nagrinėjami Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

49. Tvarkos aprašas gali būti keičiamas ar pildomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

50. Tvarkos aprašas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.joniskis.lt.

 

 

_________________