Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARIŲ A. DUMBRAVOS, K. BARTKEVIČIAUS, P. GRAŽULIO, R. A. RUČO, K. KOMSKIO IR R. AČO 2016 M. RUGSĖJO 20 D. PASIŪLYMO DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PAREIGŪNŲ IR KARIŲ VALSTYBINIŲ PENSIJŲ KOMPENSAVIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4387
2017 m. kovo 15 d. Nr. 187
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2016 m. spalio 12 d. sprendimo Nr. SV-S-1691 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių Algimanto Dumbravos, Kęstučio Bartkevičiaus, Petro Gražulio, Rimo Antano Ručo, Kęsto Komskio ir Remigijaus Ačo 2016 m. rugsėjo 20 d. pasiūlymui dėl Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų kompensavimo įstatymo projekto Nr. XIIP-4387 (toliau – Pasiūlymas) dėl toliau nurodytų priežasčių:
1. Pasiūlyme siūloma vienai išmokų gavėjų grupei – pareigūnams ir kariams – kompensuoti pašalpos gavėjo kompensuojamąjį uždarbį ligos, profesinės reabilitacijos, ligos dėl nelaimingo atsitikimo darbe ar profesinės ligos socialinio draudimo pašalpoms ir kompensacijas už ypatingas darbo sąlygas gavėjams, kurios buvo sumažintos laikotarpiu nuo 2010 m. sausio 1 d. iki 2013 m. gruodžio 31 d., taikant Lietuvos Respublikos socialinių išmokų perskaičiavimo ir mokėjimo laikinojo įstatymo 4 straipsnio nuostatas, ir laikotarpiu nuo 2010 m. sausio 1 d. iki 2012 m. rugsėjo 1 d., taikant Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatymo (toliau – pensija) 3 straipsnio 3 dalyje nustatytą pensijos dydžio ribojimą pareigūnų ir karių valstybinėms pensijoms.
Pasiūlyme siūlomas teisinis reguliavimas nepagrįstai išskirtų vieną išmokų gavėjų grupę – pareigūnus ir karius. Pagal galiojančius teisės aktus skaičiuojant grąžintinus dėl ekonomikos krizės neproporcingai sumažinto darbo užmokesčio (atlyginimo) mokėjimo susidariusių socialinių išmokų (įskaitant ir mokėtas statutiniams valstybės tarnautojams pagal jų profesinę veiklą reglamentuojančius teisės aktus) dydžius, kompensuojamasis uždarbis nekompensuojamas nė vienai asmenų grupei. Pasiūlyme siūlomas teisinis reguliavimas galėtų pažeisti Lietuvos Respublikos Konstitucijos 29 straipsnyje įtvirtintą asmenų lygiateisiškumo principą, o Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas (toliau – Konstitucinis Teismas) yra konstatavęs – konstitucinis asmenų lygiateisiškumo principas būtų pažeidžiamas, jeigu tam tikra grupė asmenų, kuriems yra skiriama teisės norma, palyginti su kitais tos pačios normos adresatais, būtų kitaip traktuojama, nors tarp tų grupių nėra tokio pobūdžio ir tokios apimties skirtumų, kad toks nevienodas traktavimas būtų objektyviai pateisinamas (Konstitucinio Teismo 2010 m. birželio 29 d., 2012 m. vasario 6 d., 2013 m. vasario 22 d., 2015 m. vasario 6 d., 2015 m. gegužės 14 d. nutarimai).
2. Reikėtų atkreipti dėmesį į tai, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. kovo 2 d. nutarimu Nr. 197 „Dėl Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų kompensavimo įstatymo projekto Nr. XIIP-3897“ nepritarta Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų kompensavimo įstatymo projektui Nr. XIIP-3897, kurio tikslas sutampa su Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų kompensavimo įstatymo projekto Nr. XIIP-4387 tikslu ir kurio nuostatoms įgyvendinti prireiktų apie 29 mln. eurų papildomų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.