PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

Dėl PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2011 M. SPALIO 17 D. Įsakymo Nr. 1-285 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ PATIKRINIMŲ PROGRAMOS PATVIRTINIMO IR KAI KURIŲ PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTO PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS“ PAKEITIMO

 

2024 m. spalio 21 d. Nr. 1-623 /2024 (1.4 E)

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u  Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų patikrinimų programą, patvirtintą Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2011 m. spalio 17 d. įsakymu Nr. 1-285 „Dėl Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų patikrinimų programos patvirtinimo ir kai kurių Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus įsakymų pripažinimo netekusiais galios“, ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

atliekantis direktoriaus funkcijas,

vidaus tarnybos pulkininkas                                                                Giedrius Sakalinskas

 

 

PATVIRTINTA

Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų ministerijos

direktoriaus 2011 m. spalio 17 d.

įsakymu Nr. 1-285

(Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo

departamento prie Vidaus reikalų

ministerijos direktoriaus

2024 m. spalio 21 d. įsakymo

Nr. 1-623 /2024 (1.4 E) redakcija)

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ PATIKRINIMŲ PROGRAMA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų patikrinimų programa (toliau – Programa) nustato Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos (toliau – Kompetentinga institucija), valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų ir savivaldybės, kurioje yra pavojingasis objektas, mero (toliau – Tikrintojai) bendradarbiavimo tikrinant pavojinguosius objektus tvarką, planinių ir neplaninių patikrinimų atlikimo pavojinguosiuose objektuose tvarką ir trukmę, pavojingųjų objektų sąrašų sudarymo kriterijus, taip pat nustatytu laikotarpiu planuojamų tikrinti pavojingųjų objektų sąrašų sudarymo tvarką ir tuo laikotarpiu tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijus, pavojingųjų objektų grupes, kuriose galimas grandininės reakcijos efektas, ir privalomo nurodymo pašalinti didelių pramoninių avarijų prevencijos ir likvidavimo reikalavimų pažeidimus surašymo ir vykdymo tvarką.

2. Patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymu,  Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašu ir Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašą ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašo, Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašo ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašo patvirtinimo“, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais pavojingųjų objektų veiklą, ir šia Programa.

3. Programos tikslas – sukurti Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų patikrinimų sistemą, leidžiančią sistemingai analizuoti, ar veiklos vykdytojo įgyvendintos techninės, organizacinės ir administracinės priemonės atitinka Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašo, Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašo ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Avarijų prevencijos aprašas) 69.169.9 papunkčių reikalavimus.

4.  Programa taikoma visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje tiems pavojingiesiems objektams, kuriuose esamų pavojingųjų medžiagų kiekiai prilygsta Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašą ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašo, Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašo ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pavojingųjų medžiagų aprašas) nustatytiesiems kvalifikaciniams kiekiams taikant žemesniojo ar aukštesniojo lygio reikalavimus ar juos viršija, kur reikia taikant Pavojingųjų medžiagų aprašo 9 punkte nurodytą taisyklę (toliau – atitinkamai žemesniojo ir aukštesniojo lygio pavojingieji objektai).

Šioje Programoje vartojama sąvoka „esamos pavojingosios medžiagos“ reiškia pavojingąsias medžiagas, kurių iš tikrųjų yra pavojingajame objekte arba manoma, kad gali būti, arba kurių, kaip pagrįstai galima numanyti, gali susidaryti, jeigu bet kuriame pavojingojo objekto įrenginyje procesai, įskaitant sandėliavimo veiklą, taptų nevaldomi.

5. Pavojingųjų objektų patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai.

6. Pavojingojo objekto atitiktį Avarijų prevencijos aprašo 69.169.9 papunkčių ir atitinkamų sričių teisės aktų reikalavimams Kompetentinga institucija ir Tikrintojai tikrina pagal valstybės priežiūros ir kontrolės institucijų, savivaldybėms valstybės perduotų priežiūros funkcijų kompetencijos sritis vadovaudamiesi jų kompetencijos srities teisės aktais.

7. Tikrintojų darbą pagal 14 punkte nurodytą žemesniojo ir aukštesniojo lygio pavojingųjų objektų planinių patikrinimų grafiką ir šios Programos įgyvendinimą organizuoja ir koordinuoja Kompetentinga institucija.

8. Programoje vartojamos sąvokos atitinka Krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme, Avarijų prevencijos apraše ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose pavojingųjų objektų veiklą, vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

BENDRAS ATITINKAMŲ SAUGOS SRIČIŲ VERTINIMAS

 

9. Atsižvelgdama į veiklos vykdytojų pateiktus pranešimus apie pavojinguosius objektus ir saugos ataskaitose pateiktą informaciją, Kompetentinga institucija nustatė vieną pavojingųjų objektų grupę, kurioje didelės pramoninės avarijos (toliau – Avarija) rizika ar mastas gali padidėti dėl grandininės reakcijos efekto ir pavojingųjų objektų artumo vienas kito atžvilgiu ir juose esančių pavojingųjų medžiagų. Grandininės reakcijos efektas galimas šioje pavojingųjų objektų grupėje: AB „KN Energies“ Klaipėdos skystų energijos produktų terminalas (Burių g. 19, Klaipėda), UAB „Krovinių terminalas“ (Burių g. 17, Klaipėda) ir AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ Krovos terminalas (Naujoji Uosto g. 23, Klaipėda).

10. Kompetentinga institucija, įgyvendindama šios Programos tikslą ir organizuodama pavojingųjų objektų patikrinimus, pasitelkia Tikrintojų paskirtus atstovus, kurie renka ir vertina informaciją ir teikia metodinę pagalbą šiose saugos užtikrinimo srityse:

10.1. darbuotojų saugos ir sveikatos priežiūros – darbo vietų įrengimo patalpose ir lauke, persirengimo ir poilsio patalpų įrengimo, profesinės rizikos vertinimo, darbuotojų saugos ir sveikatos priemonių koordinavimo, kai įmonėje dirba kitų įmonių darbuotojai, darbuotojų saugos ir sveikatos organizavimo įmonėje, įvykių darbe ir profesinių ligų tyrimo bei registravimo, privalomų sveikatos patikrinimų, instruktavimo darbuotojų saugos ir sveikatos klausimais, įgūdžių formavimo ir darbuotojų mokymo saugos ir sveikatos klausimais, darbuotojų aprūpinimo saugos ir sveikatos priemonėmis, įskaitant pirmosios medicininės pagalbos rinkinius, tinkamo vidaus eismo organizavimo, krovinių krovimo ir gabenimo įmonės teritorijoje, galimybių sudarymo darbuotojams greitai ir saugiai evakuotis iš visų darbo vietų, cheminių medžiagų saugaus naudojimo ir jų saugojimo bei saugaus naudojimo degiųjų, lengvai užsiliepsnojančių ir sprogiųjų medžiagų, darbo priemonių (įrenginių) saugaus naudojimo, jų techninės priežiūros ir geros techninės būklės užtikrinimo, kontrolės matavimo priemonių privalomos metrologinės patikros vykdymo, potencialiai pavojingų įrenginių saugaus naudojimo užtikrinimo, saugaus krovinių tvarkymo rankomis, neblaivumo darbe prevencijos vykdymo ir kitais klausimais;

10.2. gaisrinės saugos – darbuotojų instruktavimo, mokymo ir atestavimo gaisrinės saugos klausimais, pavojingojo objekto teritorijos, statinių ir patalpų, technologinių procesų ir įrenginių, šildymo ir vėdinimo įrenginių, pavojingųjų medžiagų sandėliavimo, gaisro ir sprogimo atžvilgiu pavojingųjų medžiagų transportavimo, aktyviųjų gaisrinės saugos priemonių techninės būklės atitikties teisės aktų reikalavimams ir kitais eksploatuojamų objektų gaisrinės saugos reikalavimų įgyvendinimo klausimais;

10.3. energetikos įrenginių saugos – energetikos įrenginių: elektros, šilumos, gamtinių ir suskystintų naftos dujų, naftos ir jos produktų (didesnės kaip 1 MW galios elektros energetikos įrenginių, 20 kV ir aukštesnės įtampos elektros paskirstymo įrenginių, didesnės kaip 1 MW bendros galios šilumos įrenginių, dujų įrenginiai, suvartojantys daugiau kaip 500 000 m3 dujų per metus, suskystintų naftos dujų rezervuarų, balionų įrenginiai ir skirstomieji dujotiekiai, naftos ir naftos produktų bei kito skystojo kuro talpyklos, didesnės kaip 1 000 m3 ir jų technologiniai priklausiniai), taip pat įrenginių, nepriklausomai nuo jų galios, dirbančių potencialiai sprogioje aplinkoje, techninės saugos, eksploatavimo, energijos gamybos, perdavimo, skirstymo tiekimo patikimumo, energijos vartojimo efektyvumo atitikties teisės aktų reikalavimams ir darbuotojų, kurių veikla susijusi su energetikos įrenginių eksploatavimu, mokymo ir instruktavimo klausimais;

10.4. aplinkosaugos – pavojingajam objektui išduotame taršos integruotos prevencijos ir kontrolės leidime ar taršos leidime nustatytų reikalavimų vykdymo, atliekų tvarkymo veiklos nutraukimo plane nustatytų sąlygų atitikties, cheminių medžiagų valdymo ir kitais klausimais;

10.5. statinių priežiūros ir saugos – statinio (-ių) konstrukcijų ir inžinerinių sistemų būklės tinkamumo, periodinių ir specializuotų apžiūrų ir jų išvadų vykdymo ir teisės aktais nustatytų dokumentų pildymo klausimais;

10.6. geležinkelių transporto eismo saugos – nustato, ar veiklos vykdytojas ėmėsi tinkamų priemonių Avarijoms, kurios gali įvykti naudojantis pavojingajame objekte esančia geležinkelių infrastruktūra, išvengti;

10.7. civilinės saugos būklės – ekstremaliųjų situacijų valdymo ir prevencijos priemonių (avarijų prevencijos) planų rengimo, civilinės saugos pratybų rengimo ir darbuotojų civilinės saugos mokymo, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, ūkio subjektų ir gyventojų, patenkančių į galimos taršos ar pavojaus zoną, perspėjimo organizavimo ir kitais Krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme bei poįstatyminiuose teisės aktuose veiklos vykdytojo kompetencijai priskiriamais civilinės saugos klausimais;

10.8. pavojingų krovinių krovos laivuose saugos – potencialiai pavojingiems įrenginiams, pavojingiems kroviniams sandėliuoti skirtų įrenginių, povandeniniams darbams atlikti skirtos įrangos atitikties teisės aktų reikalavimams ir darbuotojų, dirbančių su potencialiai pavojingais įrenginiais, taip pat vykdančiais povandeninius darbus, parengimo klausimais;

10.9. žinybinių priešgaisrinių pajėgų pasirengimo pajėgų sudėties, personalo kvalifikacijos, jų techninio aprūpinimo, suderinimo su Kompetentinga institucija, pajėgų pasirengimo gesinti gaisrus, vykdyti gelbėjimo darbus, sudarytų įvykių likvidavimo planų atitikties esamai situacijai klausimais;

10.10visuomenės sveikatos saugos – sanitarinių apsaugos zonų nustatymo ir įteisinimo, asmenims, kuriems išduotas leidimas vykdyti veiklą, susijusią su nuodingosiomis medžiagomis (toliau – leidimas), keliamų reikalavimų, leidime nurodytos veiklos, susijusios su nuodingosiomis medžiagomis, rūšių, veiklos vykdymo vietų ir veiklos vykdymo sąlygų, privalomųjų pirmosios pagalbos, higienos įgūdžių mokymų programų išklausymo klausimais;

10.11. Avarijų prevencijos aprašo ir Pavojingųjų medžiagų aprašo reikalavimų įgyvendinimo klausimais, susijusiais su pranešimu apie pavojingąjį objektą, avarijų prevencijos planu ir saugos valdymo sistema, saugos ataskaita, visuomenės informavimu ir pasirengimu likviduoti avarijas.

 

III SKYRIUS

PLANUOJAMŲ PATIKRINTI PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ SĄRAŠAI IR

JŲ PATIKRINIMŲ GRAFIKAI

 

11. Pavojingųjų objektų sąrašų (toliau – Sąrašai) sudarymo kriterijai yra objekte esamos pavojingosios medžiagos ir jų kiekiai.

12. Kompetentinga institucija sudaro žemesniojo ir aukštesniojo lygio pavojingųjų objektų Sąrašus, kurie yra vieši ir skelbiami Kompetentingos institucijos interneto svetainėje adresu  https://pagd.lrv.lt. Pavojingajam objektui yra suteikiamas pavojingojo objekto kodas.

13. Sąrašai sudaromi remiantis veiklos vykdytojo pateiktu pranešimu apie pavojingąjį objektą Avarijų prevencijos aprašo nustatyta tvarka, kitais veiklos vykdytojo pateiktais dokumentais (pavojingųjų medžiagų saugos duomenų lapais, techniniais įrenginių pasais ir kt.), leidžiančiais  nustatyti pavojingajame objekte esančias pavojingąsias medžiagas, pagrindines tų medžiagų savybes, kiekius ir jų fizinį būvį.

14Kompetentinga institucija rengia žemesniojo ir aukštesniojo lygio pavojingųjų objektų planinių patikrinimų grafiką (toliau – Planinių patikrinimų grafikas). Planinių patikrinimų grafikas sudaromas vieniems metams, atsižvelgiant į Programos 15 punkte nurodytus tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijus ir jų patikrinimo periodiškumą:

14.1. žemesniojo lygio pavojingieji objektai turi būti tikrinami ne rečiau kaip kas 3 metai;

14.2. aukštesniojo lygio pavojingieji objektai turi būti tikrinami ne rečiau kaip kas 12 mėnesių.

15. Tikrinamų pavojingųjų objektų atrankos kriterijai:

15.1. esamų pavojingųjų medžiagų kiekis ir (ar) pavojingumas;

15.2. pavojingasis objektas yra naujas ar vėliau pateko į Avarijų prevencijos aprašo taikymo sritį;

15.3. po paskutinio patikrinimo įvykusi Avarija, ekstremalusis įvykis ar paskelbta ekstremalioji situacija dėl ekstremaliojo įvykio pavojingajame objekte;

15.4. ankstesnių patikrinimų pagal grafiką metu nustačius reikšmingus Avarijų prevencijos aprašo reikalavimų pažeidimus;

15.5. pavojingasis objektas buvo pertvarkytas ar modifikuotas ir dėl to galėjo padidėti Avarijų tikimybė ar padaugėti jų sukeltų padarinių;

15.6. Kompetentingai institucijai nustačius naujas išorines rizikas ar pavojaus šaltinius, dėl kurių eksploatuojant pavojingąjį objektą galėtų padidėti Avarijos rizika ar pasunkėti jos padariniai.

16.  Kompetentinga institucija, sudaranti Planinių patikrinimų grafikus, remdamasi atitinkamo pavojingojo objekto veiklos rizikos vertinimu, prognozuojamu Avarijos masto numatomame tikrinti pavojingajame objekte poveikiu gyventojams ir aplinkai, taip pat atsižvelgdama, kaip tikrinti numatomame pavojingajame objekte laikomasi Avarijų prevencijos aprašo reikalavimų, gali priimti sprendimą taikyti kitokį, nei nurodyta Avarijų prevencijos aprašo 66 punkte, aukštesniojo lygio pavojingojo objekto patikrinimo dažnį, tačiau ne rečiau kaip kas 2 metai.

17. Planinių patikrinimų grafikas, suderintas su Tikrintojais, Kompetentingos institucijos vadovo tvirtinamas iki einamųjų metų gruodžio 15 d. Planinių patikrinimų grafikas gali būti keičiamas Kompetentingos institucijos vadovo motyvuotu sprendimu (įsakymu), suderinus pakeitimus su Tikrintojais.

18. Tikrintojai, sudarydami jų planuojamų tikrinti ūkio subjektų sąrašus ir remdamiesi rizikos vertinimu, atliekamu vadovaujantis jų kompetencijos srities teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintomis rizikos vertinimo metodikomis su nustatytais vertinimo kriterijais (o nesant patvirtintų rizikos vertinimo metodikų – pagal kompetenciją), vertindami, kaip ūkio subjekte ar numatomame tikrinti pavojingajame objekte buvo laikomasi tikrinamos srities teisės aktų reikalavimų, tai yra, ar pavojingajame objekte per pastaruosius 3 metus (kasmet) nebuvo nustatyta tikrinamos srities teisės aktų pažeidimų, neįvyko tikrinamos srities teisės aktais reglamentuojamų avarijų, incidentų, sutrikimų ar nelaimingų atsitikimų, gali priimti sprendimą praleisti aukštesniojo lygio pavojingojo objekto patikrinimą pagal grafiką einamaisiais metais, tačiau ne dažniau kaip kartą kas 3 metus. Apie tokį sprendimą Tikrintojai raštu praneša Kompetentingai institucijai derindami atitinkamų metų Planinių patikrinimų grafiką.

19. Patvirtintas Planinių patikrinimų grafikas ir (ar) jo pakeitimas skelbiamas Kompetentingos institucijos interneto svetainėje ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo patvirtinimo ar pakeitimo dienos. Planinių patikrinimų grafikas ir (ar) jo pakeitimas skelbiamas ir Teisės aktų registre.

20. Planinių patikrinimų grafikas sudaromas vadovaujantis šios Programos 1 priede pateikta grafiko forma.

 

IV SKYRIUS

PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA

 

21. Pavojingųjų objektų planinius patikrinimus atlieka Kompetentingos institucijos atstovai ir Tikrintojai pagal Kompetentingos institucijos vadovo patvirtintą Planinių patikrinimų grafiką.

22. Kompetentingos institucijos atstovai ir Tikrintojai, nurodyti Programos 2 priede, pagal kompetenciją tikrina, ar veiklos vykdytojo įgyvendintos techninės, organizacinės ir administracinės priemonės atitinka Avarijų prevencijos aprašo 69.169.9 papunkčių reikalavimus, kaip pavojingajame objekte laikomasi privalomų reikalavimų ir kokiu lygmeniu įgyvendinta saugos valdymo sistema, atsižvelgiant į pavojingojo objekto dydį, veiklos tipą ir sudėtingumą, išsidėstymą ir (ar) Avarijų pavojaus nustatymo ir jų rizikos vertinimo analizės rezultatus. Taip pat tikrina, ar ankstesnio patikrinimo metu užfiksuoti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra pašalinti arba šalinami. Kompetentingos institucijos Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos atstovai žemesniojo lygio pavojingąjį objektą tikrina pagal Programos 6 priede suformuluotus klausimus, o aukštesniojo lygio pavojingąjį objektą tikrina pagal Programos 5 priede suformuluotus klausimus. Pavojingajame objekte dėl jo dydžio, veiklos tipo ir sudėtingumo saugos valdymo sistemos įgyvendinimas Kompetentingos institucijos sprendimu gali būti tikrinamas tik viename ar keliuose pavojingojo objekto įrenginiuose. Apie tai veiklos vykdytojas informuojamas Programos 25 punkte nustatyta tvarka.

23. Pirminis planinis patikrinimas atliekamas:

23.1. naujų pavojingųjų objektų – per vienus metus nuo ūkinės veiklos pradžios arba per vienus metus nuo tos dienos, kai veiklos vykdymo vieta tampa pavojinguoju objektu;

23.2. kitų pavojingųjų objektų – per vienus metus nuo tos dienos, kai veiklos vykdymo vieta tampa pavojinguoju objektu.

24. Atitinkamas Programos 14 punkte nurodytas planinio patikrinimo periodiškumas naujam ar kitam pavojingajam objektui imamas taikyti nuo tos dienos, kai žemesniojo lygio pavojingasis objektas tampa aukštesniojo lygio pavojinguoju objektu, arba atvirkščiai – aukštesniojo lygio pavojingasis objektas tampa žemesniojo lygio pavojinguoju objektu, atsižvelgiant į Programos 15 punkto nuostatas.

25. Likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo, Kompetentinga institucija raštu informuoja veiklos vykdytoją apie numatomą atlikti planinį patikrinimą, nurodydama atliekamo patikrinimo pagrindą, trukmę, tikrinamas saugos sritis, Tikrintojus ir pagrindinius teisės aktus arba klausimynus, kuriais vadovaujantis patikrinimas bus atliekamas. Iki planinio patikrinimo Tikrintojai gali kreiptis į veiklos vykdytoją pateikdami preliminarų dokumentų (jų kopijų), kuriuos veiklos vykdytojas turės pateikti elektroninėmis ryšio priemonėmis (ar suteikiant prieigą) arba patikrinimo pavojingajame objekte metu, sąrašą (jeigu patikrinimo pavojingajame objekte metu nustatoma, kad patikrinimui atlikti yra būtini ir kiti dokumentai, Tikrintojai turi teisę pareikalauti, kad veiklos vykdytojas pateiktų papildomus dokumentus).

26. Planinį patikrinimą atliekantys Kompetentingos institucijos atstovai ir Tikrintojai privalo turėti įgalioto asmens pasirašytą pavedimą atlikti pavojingojo objekto patikrinimą, kuris turi būti registruotas teisės aktų nustatyta tvarka.

27. Siekiant pasirengti planiniam patikrinimui, analizuojami pranešime apie pavojingąjį objektą ir saugos ataskaitoje pateikti duomenys, susirašinėjimo ir kiti su patikrinimu susiję dokumentai, ankstesnių pavojingojo objekto patikrinimų ataskaitos.

28. Planinio patikrinimo trukmė – ne ilgiau kaip 10 darbo dienų. Kai tikrinami didelės apimties aukštesniojo lygio pavojingieji objektai, Kompetentinga institucija Tikrintojo rašytinio prašymo pagrindu gali pratęsti planinio patikrinimo trukmę konkrečiam Tikrintojui iki 20 darbo dienų. Prašymas Kompetentingai institucijai pateikiamas iki planinio patikrinimo pradžios.

29.  Planinio patikrinimo eiga:

29.1. Kompetentingos institucijos atstovai ir Tikrintojai prisistato veiklos vykdytojui ar jo įgaliotam asmeniui ir pateikia, jei tai numato atitinkamos valstybės priežiūros ir kontrolės institucijos veiklą reglamentuojantys teisės aktai, identifikuojančius ir įgaliojančius atlikti patikrinimą dokumentus (tarnybinį pažymėjimą, skiriamąjį ženklą, pavedimą atlikti patikrinimą ir kt.). Susitikimo metu ar nuotolinėmis ryšio priemonėmis Kompetentingos institucijos atstovas (-ai) supažindina veiklos vykdytoją ar jo įgaliotą atstovą su patikrinimo tikslu, planu ir būdais, aptaria jo eigą;

29.2. atliekamas patikrinimas: renkama informacija ir faktinė medžiaga, fiksuojami rezultatai.

30. Kompetentingos institucijos atstovai ir Tikrintojai duomenų ir informacijos patikimumą gali patikrinti šiais būdais:

30.1. remdamiesi pokalbiais su pavojingojo objekto vadovybe ir darbuotojais;

30.2. prašydami pavojingojo objekto personalo praktiškai pademonstruoti jiems pavestus atlikti veiksmus galimos Avarijos atveju;

30.3. remdamiesi pavojingojo objekto atstovų pateiktais dokumentais, kurie padeda suprasti saugos valdymo sistemos veikimo mechanizmą, jos visapusiškumą ir atitiktį avarijų prevencijos politikos tikslams ir teisės aktų reikalavimams;

30.4. stebėdami pavojingojo objekto aplinkos sąlygas ir darbo organizavimą, tirdami jų atitiktį teisės aktų reikalavimams;

30.5. rinkdami dokumentų kopijas, darydami nuotraukas.

31. Kompetentingos institucijos atstovai ir Tikrintojai pagal kompetenciją turi teisę:

31.1. reikalauti, kad veiklos vykdytojas sudarytų sąlygas atlikti patikrinimą, pateiktų visą informaciją, reikalingą Avarijų prevencijos aprašo 69 punkte nurodytiems klausimams įvertinti ir išorės avariniam planui parengti, Avarijos tikimybei ar galimiems Avarijos padariniams nustatyti, taip pat informaciją apie pavojingąsias medžiagas, reikalaujančias ypatingo atidumo dėl jų fizinio būvio, išskirtinių sąlygų ar buvimo vietos;

31.2. teikti veiklos vykdytojui privalomus vykdyti nurodymus ir rekomendacijas, kaip šalinti avarinių situacijų grėsmę ir kokių papildomų priemonių imtis kilus šiai grėsmei;

31.3. reikalauti, kad pavojingajame objekte būtų sustabdyti darbai, jeigu jie kelia grėsmę gyventojams ir aplinkai.

32. Tikrinamo pavojingojo objekto veiklos vykdytojas privalo paskirti atsakingus asmenis, kurie dalyvautų atliekant pavojingojo objekto patikrinimą ir bendradarbiautų su Kompetentingos institucijos atstovais ir Tikrintojais.

33. Tikrinamo pavojingojo objekto veiklos vykdytojas turi teisę:

33.1. reikalauti, kad Kompetentingos institucijos atstovai ir Tikrintojai laikytųsi teisės aktuose numatytų procedūrų ir neviršytų suteiktų įgaliojimų;

33.2. informuoti Kompetentingą instituciją apie neteisėtus Kompetentingos institucijos atstovų ir Tikrintojų veiksmus;

33.3. atsisakyti pateikti konkrečios prašomos formos duomenų ar dokumentų, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose arba jeigu tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis.

34. Tikrintojai, baigę pavojingojo objekto patikrinimą, patikrinimo rezultatus, įskaitant nustatytus reikšmingus Avarijų prevencijos aprašo reikalavimų pažeidimus, aptaria su Kompetentingos institucijos atstovais ir informuoja veiklos vykdytoją ar jo įgaliotą asmenį. Patikrinimo rezultatai Kompetentingos institucijos, Tikrintojų ar pavojingojo objekto atstovų iniciatyva taip pat gali būti aptarti ir bendrame pavojingojo objekto vadovo ir darbuotojų atstovų posėdyje.

35. Tikrintojai, atlikę planinį patikrinimą, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Planinių patikrinimų grafike nustatyto pavojingojo objekto patikrinimo termino pabaigos pateikia raštu ir (ar) elektroninio ryšio priemonėmis (kartu su lydraščiu) Kompetentingai institucijai pagal kompetenciją parengtus pavojingojo objekto patikrinimo rezultatus įforminančius dokumentus (klausimynus, patikrinimo aktus, patikrinimo ataskaitas ar kt. dokumentus) kartu su veiklos vykdytojui skirtų administracinių sprendimų kopijomis.

36. Tikrintojų parengtuose pavojingojo objekto patikrinimo rezultatus įforminančiuose dokumentuose turi būti pateikta informacija apie:

36.1. patikrintas saugos sritis;

36.2. patikrintus įrenginius;

36.3. pavojingojo objekto veiklos atitiktį atitinkamos kompetencijos srities teisės aktų reikalavimams (aiškiai suformuluotos išvados);

36.4. nustatytus pažeidimus (priemones), kurie turi būti pagrįsti objektyviais duomenimis (faktais) ir teisės aktais, o prireikus pateiktos pavojingojo objekto saugos gerinimo rekomendacijos;

36.5. ankstesnio planinio patikrinimo metu nurodytų pažeidimų pašalinimą;

36.6. ankstesnio planinio patikrinimo metu teiktų pavojingojo objekto saugos gerinimo rekomendacijų įgyvendinimą.

37. Jeigu pagal Tikrintojų kompetencijos sritį parengtuose pavojingojo objekto patikrinimo rezultatus įforminančiuose dokumentuose nėra nurodyta informacija pagal šios Programos 36.1–36.5 papunkčius, ją būtina pateikti lydraštyje.

38. Kompetentinga institucija ir Tikrintojai, patikrinimo metu nustatę teisės aktų, reglamentuojančių eksploatuojamų pavojingųjų objektų saugą, reikalavimų pažeidimų, taip pat nustatę, kad praėjusio patikrinimo metu užfiksuoti teisės aktų pažeidimai nepašalinti, teisės aktų nustatyta tvarka surašo jų kompetencijos srities teisės aktų nustatytus administracinius sprendimus, skirtus pažeidimams pašalinti, ir taiko įstatymų nustatytas poveikio priemones, o Tikrintojai jų kopijas pateikia Kompetentingai institucijai.

39. Kompetentinga institucija pagal Tikrintojų pateiktus pavojingojo objekto patikrinimo rezultatus įforminančius dokumentus ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Planinių patikrinimų grafike nustatyto pavojingojo objekto patikrinimo termino pabaigos parengia ir veiklos vykdytojui pateikia bendrą pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitą pagal Programos 2 priedą. Bendroje pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitoje nurodomi teisės aktų reikalavimų pažeidimai ir terminai šiems pažeidimams ištaisyti, kurie nustatomi pagal pažeidimo pobūdį ir negali būti ilgesni nei iki kito planinio patikrinimo, o nustačius reikšmingus Avarijų prevencijos aprašo reikalavimų pažeidimus, terminai pažeidimams ištaisyti negali būti ilgesni kaip 6 mėnesiai. Tikrintojų nustatyti pažeidimai ir jų pašalinimo terminai nurodomi jų kompetencijos srities teisės aktų nustatyta tvarka:

39.1. jeigu patikrinimo metu nustatomas reikšmingas Avarijų prevencijos aprašo reikalavimų pažeidimas (pažeidimas, dėl kurio yra padidėjęs pavojingojo objekto Avarijų pavojus ir dėl kurio Kompetentinga institucija ar Tikrintojai turi teisę įstatymų nustatyta tvarka uždrausti naudoti ar pradėti naudoti pavojingąjį objektą ar jo įrenginį arba bet kurią jų dalį), ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo 39 punkte nurodyto bendros pavojingojo objekto patikrinimo ataskaitos parengimo termino, Kompetentinga institucija ir tų Tikrintojų, su kurių kompetencijos sritimi yra susiję nustatyti pažeidimai, atstovai atlieka papildomą pavojingojo objekto patikrinimą;

39.2. papildomas patikrinimas atliekamas organizuojant patikrinimą pavojingajame objekte ir (ar) nuotoliniu būdu, siekiant įsitikinti, kad reikšmingi Avarijų prevencijos aprašo pažeidimai yra pašalinti. Patikrinimo būdą lemia Kompetentinga institucija ar Tikrintojai, su kurių kompetencijos sritimi yra susiję nustatyti pažeidimai, atsižvelgdami į pažeidimo pobūdį ir galimybę jo pašalinimą patikrinti nuotoliniu būdu;

39.3. praėjus ne daugiau kaip 5 mėnesiams nuo 39 punkte nurodyto bendros pavojingojo objekto patikrinimo ataskaitos parengimo termino, Kompetentinga institucija parengia ir išsiunčia Tikrintojams, su kurių kompetencijos sritimi yra susiję nustatyti reikšmingi Avarijų prevencijos aprašo pažeidimai, pranešimą dėl nustatytų pažeidimų pašalinimo patikrinimo. Tikrintojai pagal kompetenciją patikrina, ar pašalinti reikšmingi Avarijų prevencijos aprašo pažeidimai ir apie šio papildomo patikrinimo rezultatus raštu informuoja Kompetentingą instituciją ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo 39 punkte nurodyto bendros pavojingojo objekto patikrinimo ataskaitos parengimo termino.

40. Tikrintojams pateikus skirtingus atitikties vertinimus pagal vieno ir to paties teisės akto reikalavimus, bendroje pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitoje galutinį įvertinimą Kompetentinga institucija nurodo pagal griežtesnius įvertinimus.

41. Bendra pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaita turi būti tiksli, aiški, suprantama, visi teiginiai turi būti argumentuoti, pagrįsti teisės aktais, faktine patikrinimo medžiaga ir kita informacija.

42. Kompetentingos institucijos atstovo (-ų) pasirašyta bendra pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaita registruojama teisės aktų, reguliuojančių valstybės registrų ir informacinių sistemų saugą, nustatyta tvarka ir elektroninio ryšio priemonėmis pateikiama veiklos vykdytojui.

43. Bendros pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitos kopijos elektroninio ryšio priemonėmis pateikiamos visiems Tikrintojams.

44. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su bendroje pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitoje ar jos prieduose nurodyta informacija, per 10 darbo dienų nuo jos gavimo dienos jis turi teisę dėl šios ataskaitos tikslinimo kreiptis į Kompetentingą instituciją. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su bendros pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitos priede pateiktu Tikrintojų administraciniu sprendimu, jis gali minėtą sprendimą apskųsti teisės aktų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKA

 

 

45. Neplaniniai patikrinimai atliekami kuo skubiau (veiksmai, susiję su neplaninio patikrinimo įsakymo rengimu, pradedami ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos gavimo dienos):

45.1. siekiant ištirti skundus dėl Avarijų prevencijos aprašo reikalavimų nesilaikymo;

45.2. siekiant ištirti vos neįvykusias avarijas (nenumatytus ir nelauktus įvykius, kurie tik dėl atsitiktinumo, avarinių valdymo sistemų suveikimo ar skubių veiksmų neperėjo į Avariją ir kuriuos teisės aktų nustatyta tvarka tiria Kompetentinga institucija ar Tikrintojai);

45.3. siekiant ištirti su pavojingaisiais objektais susijusius ekstremaliuosius įvykius ar susidariusias ekstremaliąsias situacijas;

45.4. siekiant ištirti įvykius, susijusius su pavojingosiomis medžiagomis ir sukėlusius pavojų pavojingojo objekto darbuotojų gyvybei, kuriuos teisės aktų nustatyta tvarka tiria Kompetentinga institucija ar Tikrintojai;

45.5. siekiant ištirti Avarijų prevencijos aprašo reikalavimų nesilaikymo faktus, įvertinus turimą informaciją ar kilus įtarimų dėl ūkio subjekto veiklos;

45.6. kitais Viešojo administravimo įstatymo 33 straipsnio 13 punkte nurodytais atvejais.

46. 45.245.4 papunkčiuose nurodytais atvejais Kompetentingos institucijos ir(ar) Tikrintojų teisės aktų nustatyta tvarka atliekamas įvykio tyrimas prilygsta neplaniniam patikrinimui.

47. Neplaniniam patikrinimui atlikti Kompetentingos institucijos vadovas priima motyvuotą sprendimą – įsakymą dėl tokio patikrinimo organizavimo, patikrinamo dalyko (masto), termino ir neplaninio patikrinimo ataskaitos pateikimo termino. Neplaninio patikrinimo komisija (toliau – Komisija) sudaroma, jei patikrinimui atlikti būtinas kitų institucijų atstovų dalyvavimas. Kitų institucijų atstovai kviečiami atsižvelgiant į neplaninio patikrinimo pagrindą, tikslus, mastą ir (ar) kitas aplinkybes.

48Dėl Tikrintojų atstovų įtraukimo į Komisijos sudėtį Kompetentingos institucijos vadovas sprendžia kiekvienu atveju kreipdamasis raštu į atitinkamos institucijos vadovą dėl tos institucijos atstovo skyrimo. Komisijos sudėtis nurodoma 47 punkte nurodytame įsakyme, o jo kopijos elektroninio ryšio priemonėmis išsiunčiamos Komisijos nariams.

49Pradedant neplaninį patikrinimą, įsakymo kopija pateikiama veiklos vykdytojui.

50. Atlikę neplaninį patikrinimą, Komisijos nariai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo neplaninio patikrinimo atlikimo dienos pateikia raštu ir (ar) elektroninio ryšio priemonėmis (kartu su lydraščiu) Kompetentingai institucijai pagal kompetenciją parengtus neplaninio patikrinimo rezultatus įforminančius dokumentus kartu su veiklos vykdytojui skirtų administracinių sprendimų kopijomis. Nesant nustatytų neplaninio patikrinimo rezultatus įforminančių dokumentų, Komisijos nariai informaciją apie patikrintą dalyką, nagrinėtus, vertintus dokumentus, vizualiai apžiūrėtus statinius, įrenginius, patikrinto dalyko atitiktį atitinkamos kompetencijos teisės aktų reikalavimams (suformuluoja išvadą apie patikrintą dalyką) nurodo lydraštyje.

51. Kompetentinga institucija, remdamasi Komisijos narių pateiktais patikrinimo dokumentais, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo neplaninio patikrinimo atlikimo dienos parengia  ir darbo tvarka arba elektroninėmis priemonėmis suderina su Komisijos nariais neplaninio patikrinimo ataskaitą (3 priedas). Komisijos narys, nesutinkantis su neplaninio patikrinimo ataskaita, savo pastabas ir pasiūlymus gali pateikti atskiru raštu, kuris pridedamas prie neplaninio patikrinimo ataskaitos. Neplaninio patikrinimo ataskaitą pasirašo patikrinimą atlikusios Komisijos pirmininkas, o jei Komisija nesudaroma, parengtą neplaninio patikrinimo ataskaitą pasirašo neplaninį patikrinimą atlikę Kompetentingos institucijos atstovai. Kompetentingos institucijos atstovas, nesutinkantis su neplaninio patikrinimo ataskaita, savo pastabas ir pasiūlymus gali pateikti atskiru dokumentu, kuris pridedamas prie neplaninio patikrinimo ataskaitos.

52. Neplaninio patikrinimo ataskaita registruojama teisės aktų, reguliuojančių valstybės registrų ir informacinių sistemų saugą, nustatyta tvarka ir elektroninėmis priemonėmis pateikiama veiklos vykdytojui. Jei sudaroma Komisija, neplaninio patikrinimo ataskaita elektroninio ryšio priemonėmis pateikiama ir Komisijos nariams.

53. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su neplaninio patikrinimo ataskaitoje ar jos prieduose nurodyta informacija, per 10 darbo dienų nuo jos gavimo dienos jis turi teisę dėl šios ataskaitos tikslinimo kreiptis į Kompetentingą instituciją. Jeigu veiklos vykdytojas nesutinka su neplaninio patikrinimo ataskaitos priede pateiktu Tikrintojų administraciniu sprendimu, jis gali minėtą sprendimą apskųsti teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

PRIVALOMO NURODYMO PAŠALINTI DIDELIŲ PRAMONINIŲ AVARIJŲ PREVENCIJOS IR LIKVIDAVIMO REIKALAVIMŲ PAŽEIDIMUS DAVIMO IR VYKDYMO TVARKA

 

54. Planinio arba neplaninio patikrinimo metu Kompetentingos institucijos atstovai, nustatę Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 254 straipsnyje nurodytus pažeidimus, taiko poveikio priemones ir surašo privalomą nurodymą pašalinti nustatytus pažeidimus (Programos 4 priedas).

55. Privalomą nurodymą turi teisę surašyti Kompetentingos institucijos vadovas, jo įgalioti asmenys.

56. ANK pažeidimų pašalinimo terminai privalomame nurodyme pateikiami atsižvelgiant į šios Programos 39 punkto nuostatą.

57. Privalomas nurodymas surašomas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pažeidimo nustatymo dienos ir registruojamas Kompetentingos institucijos dokumentų valdymo sistemoje. Privalomas nurodymas išsiunčiamas registruotu paštu arba elektroninėmis priemonėmis pavojingojo objekto, kuriam surašomas privalomas nurodymas, veiklos vykdytojui ar jo įgaliotam asmeniui.

58. Jeigu pavojingojo objekto veiklos vykdytojas ar jo įgaliotas asmuo nesutinka su privalomu nurodymu, kurį davė Kompetentingos institucijos vadovo įgalioti asmenys, jis turi teisę per 10 darbo dienų nuo privalomo nurodymo gavimo dienos jį apskųsti Kompetentingos institucijos vadovui. Jei privalomą nurodymą davė Kompetentingos institucijos vadovas, privalomas nurodymas įstatymų nustatyta tvarka gali būti skundžiamas išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijai arba teismui.

59. Privalomų nurodymų vykdymo kontrolę vykdo Kompetentingos institucijos vadovas, jo įgalioti asmenys.

60. Esant motyvuotam pavojingojo objekto vadovo prašymui, jeigu pažeidimas yra pradėtas šalinti, tačiau dėl objektyvių priežasčių negali būti pašalintas laiku, privalomą nurodymą surašęs Kompetentingos institucijos vadovas ar jo įgalioti asmenys gali pratęsti pažeidimo šalinimo terminą vieną kartą, bet ne ilgiau kaip 2 mėnesiams. Prašymas pratęsti pažeidimų šalinimo terminą turi būti pateiktas ne vėliau nei prieš 10 darbo dienų iki nurodyto pažeidimų šalinimo termino pabaigos. Sprendimas pratęsti pažeidimų šalinimo terminą arba jo nepratęsti priimamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, įforminamas raštu ir išsiunčiamas pavojingojo objekto atstovui registruotu paštu arba objekto vadovo oficialiu elektroniniu paštu.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

61. Tikrintojai, atlikę pavojingojo objekto patikrinimą pagal Avarijų prevencijos aprašo 63.2 papunktį, ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo administracinio sprendimo surašymo dienos pateikia Kompetentingai institucijai tik veiklos vykdytojui skirtų administracinių sprendimų kopijas.

Programos 45.2–45.4 papunkčiuose nurodytų vos neįvykusių avarijų, ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ar įvykių, susijusių su pavojingosiomis medžiagomis ir sukėlusių pavojų pavojingojo objekto darbuotojų gyvybei atveju, už įvykio tyrimo organizavimą atsakingi Tikrintojai, suformavę tyrimo komisiją, apie ją raštu informuoja Kompetentingą instituciją.

62. Kompetentinga institucija, patikrinimo metu nustačiusi galimus teisės aktų, susijusių su kitų Tikrintojų kompetencijos sritimi, reikalavimų pažeidimus, apie juos informuoja atitinkamas institucijas. 

63. Kompetentinga institucija interneto svetainėje https://pagd.lrv.lt skelbia šią informaciją:

63.1. žemesniojo ir aukštesniojo lygio pavojingųjų objektų Sąrašus;

63.2. žemesniojo ir aukštesniojo lygio pavojingųjų objektų patikrinimų grafiką ir (ar) jo pakeitimą;

63.3. pavojingųjų objektų paskutinio planinio patikrinimo datą.

64. Veiklos vykdytojas Viešojo administravimo įstatymo ar kitų įstatymų nustatyta tvarka gali skųsti Tikrintojų veiksmus ir sprendimus išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijai arba teismui. Sprendimo atlikti neplaninį patikrinimą apskundimas nesustabdo patikrinimo atlikimo.

65. Planinių, neplaninių ir papildomų  patikrinimų ataskaitos registruojamos teisės aktų, reguliuojančių valstybės registrų ir informacinių sistemų saugą, nustatyta tvarka.

66. Planinių, neplaninių ir papildomų patikrinimų ataskaitos saugomos Kompetentingos institucijos metiniame dokumentacijos plane nurodytais terminais.

67. Už planinių, neplaninių ir papildomų patikrinimų ataskaitose įrašytų reikalavimų pagrįstumą ir jų vykdymo kontrolę Kompetentingos institucijos ir Tikrintojų darbuotojai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

________________________

 

 

Lietuvos Respublikos pavojingųjų objektų

patikrinimų programos

1 priedas

 

 

(Pavojingųjų objektų Planinių patikrinimų grafiko forma)

 

 

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS PAVOJINGŲJŲ OBJEKTŲ, KURIUOSE PAVOJINGŲJŲ MEDŽIAGŲ KIEKIAI TAIKANT ŽEMESNIOJO AR AUKŠTESNIOJO LYGIO REIKALAVIMUS PRILYGSTA NUSTATYTIESIEMS KVALIFIKACINIAMS KIEKIAMS AR JUOS VIRŠIJA, PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ________ METAIS GRAFIKAS

 

Eil. Nr.

Veiklos vykdytojas ir adresas

Pavojingojo objekto pavadinimas, adresas ir lygis

______ metų planinių patikrinimų terminai (Pastaba)

sausis

vasaris

kovas

balandis

gegužė

birželis

liepa

rugpjūtis

rugsėjis

spalis

lapkritis

gruodis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pastaba. Numatoma planinių patikrinimų trukmė darbo dienomis.

______________________

 

 

Lietuvos Respublikos pavojingųjų

objektų patikrinimų programos

2 priedas

 

(Pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

 

___________________________________________________________________________

(pavojingojo objekto pavadinimas, pavojingojo objekto lygis)

 

 

 

PAVOJINGOJO OBJEKTO PLANINIO PATIKRINIMO ATASKAITA

 

________________ Nr. _________________

(data)

_____________________________________

(sudarymo vieta)

 

 

PAVOJINGOJO  OBJEKTO  PLANINIO

PATIKRINIMO (TOLIAU – PATIKRINIMAS) DATA

 

PATIKRINIMO PAGRINDAS

 

PATIKRINIMO MASTAS

 

PATIKRINIMĄ ATLIKO

PAVOJINGOJO OBJEKTO ATSTOVAI

PATIKRINIMO ATASKAITA (TOLIAU – ATASKAITA) PARENGTA REMIANTIS ŠIAIS DOKUMENTAIS:

I.          DUOMENYS APIE PAVOJINGĄJĮ OBJEKTĄ

Veiklos vykdytojo pavadinimas, adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas ir pavardė, pareigos)

 

Pavojingojo objekto pavadinimas, adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas ir pavardė, pareigos)

 

Pavojingojo objekto identifikavimo kodas

 

Pavojingajame objekte vykdomos veiklos trumpas aprašymas

 

Projektiniai pavojingųjų medžiagų kiekiai (t)

 

Patikrinimo metu turimi pavojingųjų medžiagų kiekiai (t)

 

Bendras darbuotojų skaičius

 

Pamainų skaičius

 

Didžiausias darbuotojų skaičius pamainoje

 

Rangovai, atliekantys saugos valdymo sistemą įgyvendinančias funkcijas, su kuriais sudarytos ilgalaikės sutartys (įmonės pavadinimas, darbuotojų skaičius, atliekamos funkcijos)

 

Su sauga susiję pokyčiai organizacinėje struktūroje (tarp patikrinimų)

 

Pavojingojo objekto modernizavimo, modifikavimo darbai, atlikti tarp patikrinimų (data, vieta)

 

Nustatyti galimų didelių pramoninių avarijų (ceche, bare, įrenginyje) pavojai

 

Laikotarpiu tarp patikrinimų įvykusios avarijos (data, vieta), kurių tyrimai reglamentuojami teisės aktais

 

Pavojingajam objektui taikomas normatyvinis (teisės aktais nustatytas) sanitarinės apsaugos zonos ribos dydis (m) arba apsaugos zona (m)

 

Pavojingajam objektui įteisinta (teritorijų planavimo dokumentu) apsaugos zona

 

Įgyvendintos tarptautinės standartų sistemos (kokybės vadybos sistema, aplinkos apsaugos vadybos sistema, darbuotojų saugos ir sveikatos vadybos sistema ir kt.)

 

II.        INFORMACIJA APIE ANKSTESNIO PATIKRINIMO METU NURODYTŲ

PRIEMONIŲ IR (AR) REKOMENDACIJŲ ĮVYKDYMĄ

Dokumentas, kuriame buvo nurodytas pažeidimas

 

Žyma apie ankstesnio patikrinimo metu nurodytų
pažeidimų pašalinimą

 

III.       INFORMACIJA APIE PATIKRINTAS SAUGOS SRITIS (1 pastaba)

1. Gaisrinė sauga (tikrina Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos teritorinių struktūrinių padalinių valstybinės priešgaisrinės priežiūros pareigūnai)

 

2. Darbuotojų sauga ir sveikata (tikrina Valstybinės darbo inspekcijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo inspektoriai)

 

3. Visuomenės sveikatos sauga (tikrina Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos teritorinių padalinių specialistai)

 

4. Aplinkos apsauga (tikrina Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnai)

 

5. Energetikos objektų statinių ir įrenginių sauga (tikrina Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos specialistai)

 

6. Statinių priežiūra (tikrina savivaldybių administracijų specialistai)

 

7. Geležinkelių transporto eismo sauga (tikrina Lietuvos transporto saugos administracijos specialistai)

 

8. Civilinės saugos būklė (tikrina Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos teritorinių struktūrinių padalinių civilinės saugos specialistai)

 

 

9. Pavojingų krovinių krovos laivuose sauga (tikrina Lietuvos transporto saugos administracijos specialistai)

 

10. Avarijų prevencijos aprašo ir Pavojingųjų medžiagų aprašo reikalavimų įgyvendinimas (tikrina Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Valstybinės priešgaisrinės priežiūros valdybos specialistai)

 

11. Žinybinių priešgaisrinių pajėgų pasirengimas (tikrina Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos teritorinių struktūrinių padalinių pajėgų valdymo pareigūnai)

 

IV.       VEIKSMAI, KURIŲ TURI IMTIS VEIKLOS VYKDYTOJAS IKI KITO

PATIKRINIMO (2 pastaba)

Eil.

Nr.

Veiksmų aprašymas (pažeidimo objektas, kitos svarbios aplinkybės), pažeidimo teisinis pagrindas (teisės akto santrumpos Nr., punktų Nr., pažeidimo pašalinimo terminai)

 

 

V.        TAIKYTŲ TEISĖS AKTŲ SĄRAŠAS

Santrumpos Nr.

Teisės akto pavadinimas

VI.       ATASKAITOS PRIEDŲ SĄRAŠAS (3 pastaba)

Eil.

Nr.

Dokumento sudarytojo pavadinimas, dokumentų pavadinimas, lapų skaičius

 

 

Pastabos ir (ar) rekomendacijos: (4 pastaba)

IŠVADOS (5 pastaba)

 

 

Pastabos:

Kompetentinga institucija pasilieka teisę tikrinti bet kurį pavojingojo objekto dokumentą, įrenginį, statinį, susijusį su pavojingųjų medžiagų laikymu.

1. Saugos sritys aprašomos remiantis Tikrintojų pateikta informacija. Nurodomos patikrintos saugos sritys, pagal patikrintas saugos sritis nagrinėti klausimai, patikrinti įrenginiai, nagrinėti dokumentai, įdedamos nuotraukos (jeigu jas pateikia Tikrintojai).

Ataskaitoje paliekamos tik tos saugos sritys, kurios buvo tikrintos einamojo patikrinimo metu. Išimtiniais atvejais, kai Tikrintojai nedalyvauja atliekant einamąjį patikrinimą, tačiau pateikia patikrinimo rezultatus įforminančius dokumentus pavojingojo objekto planinio patikrinimo ataskaitos rengimo metu, atitinkama saugos sritis taip pat aprašoma.

2. Surašomi veiksmai, kurių veiklos vykdytojas turi imtis pagal Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašo (toliau – Avarijų prevencijos aprašas) ir Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašą ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašo (toliau – Pavojingųjų medžiagų aprašas), patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašo, Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašo ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašo patvirtinimo“ reikalavimus (išskyrus pažeidimus, nurodytus pagal Programos 54 punkto reikalavimus). Kiekvienas veiksmas numeruojamas ir aprašomas atskirai, nurodomas teisinis pagrindas ir jame įrašytas reikalavimas, kurį veiklos vykdytojas turi įgyvendinti. Minėti veiksmai turi būti įvykdyti ne vėliau kaip iki kito patikrinimo, jeigu nenurodyta kitaip. Ši ataskaitos dalis nepildoma, jei pavojingojo objekto tikrinimo metu pažeidimų Avarijų prevencijos aprašo ir Pavojingųjų medžiagų aprašo įgyvendinimo klausimais nenustatyta.

3. Nurodomi veiklos vykdytojui skirti Tikrintojų administraciniai sprendimai, kuriuose yra pažymėti Tikrintojų nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai (jų kopijos pridedamos prie ataskaitos).

4. Jeigu Tikrintojai nerašo veiklos vykdytojui skirto administracinio sprendimo, tačiau, remdamiesi teisės aktais, siūlo įgyvendinti tam tikras technines priemones saugai gerinti, jos nurodomos ataskaitos dalyje „Pastabos ir (ar) rekomendacijos“, taip pat nurodomos kitos pastabos, pasiūlymai pavojingojo objekto saugai gerinti.

5. Išvadose pateikiama informacija apie patikrintų saugos sričių situaciją, pavojingajame objekte nustatytus pažeidimus, siūloma pakartotinio patikrinimo data, kt.

 

 

Ataskaitos rengėjas (-ai)                                    ______________                           ____________________

(parašas) (vardas ir pavardė)

___________________________________

 

 

Lietuvos Respublikos pavojingųjų

objektų patikrinimų programos

3 priedas

 

(Pavojingojo objekto neplaninio patikrinimo ataskaitos formos pavyzdys)

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

_________________________________________________________________________

(pavojingojo objekto pavadinimas, adresas, pavojingojo objekto lygis)

 

NEPLANINIO PATIKRINIMO ATASKAITA

 

_______________Nr. ______________

(data)

 

NEPLANINIO PATIKRINIMO

(toliau – PATIKRINIMAS) DATA

 

PATIKRINIMO PAGRINDAS

 

PATIKRINIMO TIKSLAS

 

PATIKRINIMO BŪDAS

 

DUOMENYS APIE PAVOJINGĄJĮ OBJEKTĄ:

ATLIEKANT PATIKRINIMĄ DALYVAVO:

PAVOJINGOJO OBJEKTO ATSTOVAI:

PATIKRINIMO ATASKAITA PARENGTA REMIANTIS ŠIAIS DOKUMENTAIS:

INFORMACIJA APIE PATIKRINIMO MASTĄ

Patikrintas dalykas (-ai)

 

Patikrinimo metu nagrinėti, vertinti dokumentai

 

Vizualiai apžiūrėti statiniai, įrenginiai (nurodyti unikalieji Nr., įrenginių identifikavimo kodai arba pozicijos Nr. pavojingojo objekto plane arba jų inventorizacijos Nr.)

 

PAŽEIDIMŲ APRAŠYMAS

 

Eil. Nr.

Pažeidimo aprašymas arba nuoroda į priedą, kur toks aprašymas pateiktas (aprašomo (-ų) klausimo (-ų) Nr., pažeidimo objektas, kitos svarbios aplinkybės)

 

 

 

Pažeidimo teisinis pagrindas (teisės akto santrumpa, punktų Nr.)

 

 

TAIKYTŲ TEISĖS AKTŲ SĄRAŠAS

Eil. Nr.

Teisės akto pavadinimas, skelbimas, statusas (įsigaliojo ar neteko galios)

 

 

PATIKRINIMO ATASKAITOS PRIEDŲ SĄRAŠAS

Eil. Nr.

Dokumento sudarytojo pavadinimas, dokumentų pavadinimas, lapų skaičius

 

 

NUSTATYTA / IŠVADOS

Patikrinto dalyko (-ų) atitiktis atitinkamos kompetencijos teisės aktų reikalavimams, teikiamos rekomendacijos pavojingojo objekto saugai gerinti

 

Ataskaitos rengėjas (-ai) ___________ __________________

(parašas) (vardas ir pavardė)

_____________________

 

 

Lietuvos Respublikos pavojingųjų

objektų patikrinimų programos

4 priedas

 

(Privalomo nurodymo pašalinti nustatytus pažeidimus formos pavyzdys)

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

 

___________________________________________________________________________

(ūkio subjekto pavadinimas)

 

____________________________________________________________________________________________________

 

 

____________________________________________________________________________________________________

(asmens, kuriam surašytas reikalavimas, pareigų pavadinimas, vardas, pavardė ir kontaktiniai duomenys)

 

___________________________________________________________________________

 

PRIVALOMAS NURODYMAS

PAŠALINTI NUSTATYTUS PAŽEIDIMUS

 

20____ m. ______________ d. Nr. _________

 

_______________________________________________________

(surašymo vieta)

 

 

Aš, ______________________________________ _______________________ ,

(pareigų pavadinimas) (vardas ir pavardė)

 

dalyvaujant pavojingojo objekto atstovui (atstovams):

______________________________________________ ___________________________

(pareigų pavadinimas)                                                                                         (vardas ir pavardė)

 

_____________________________________________________________ ___________________________________

(pareigų pavadinimas)                                                                                         (vardas ir pavardė)

 

_____________________________________________________________                      ______________________________ ,

(pareigų pavadinimas)                                                                                         (vardas ir pavardė)

 

patikrinau, kaip vykdomi Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašo (toliau – Avarijų prevencijos aprašas) ir Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašą ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašo (toliau – Pavojingųjų medžiagų aprašas), patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašo, pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašo ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašo patvirtinimo“, reikalavimai

 

 

 

 

____________________________________________________________________________________________________

(tikrinto pavojingojo objekto pavadinimas ir adresas)

 

Nustačiau Avarijų prevencijos aprašo ir (ar) Pavojingųjų medžiagų aprašo reikalavimų vykdymo pažeidimus ir, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 12 straipsnio 3 punktu, nurodau toliau išvardytus pažeidimus pašalinti nustatytais terminais:

 

Eil. Nr.

Pažeidimo (-ų) aprašymas. Avarijų prevencijos aprašo ir (ar) Pavojingųjų medžiagų aprašo skyrius, punktas, papunktis

Pažeidimo pašalinimo terminas

1

2

3

1.

 

 

2.

 

 

3.

 

 

4.

 

 

5.

 

 

6.

 

 

7.

 

 

8.

 

 

 

 

Šis privalomas nurodymas pašalinti nustatytus pažeidimus per 10 darbo dienų nuo jo įteikimo dienos gali būti skundžiamas Kompetentingos institucijos vadovui. Jei privalomą nurodymą davė Kompetentingos institucijos vadovas, privalomas nurodymas įstatymų nustatyta tvarka gali būti skundžiamas išankstinio ginčų nagrinėjimo ne teismo tvarka institucijai arba teismui.

Ūkio subjektas, neįvykdęs privalomame nurodyme pašalinti nustatytus pažeidimus nustatytų reikalavimų, atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.

 

____________________________________________ ___________ _______________________

(privalomą nurodymą pašalinti nustatytus pažeidimus (parašas) (vardas ir pavardė)

surašiusio pareigūno pareigų pavadinimas)

 

 

Privalomo nurodymo pašalinti nustatytus pažeidimus įvykdymo terminas pratęstas iki 20______m._____________________d. ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

________________________________________ ___________ ______________________

(privalomą nurodymą pašalinti nustatytus pažeidimus (parašas) (vardas ir pavardė)

pratęsusio darbuotojo pareigų pavadinimas)

_________________

 

 

Lietuvos Respublikos pavojingųjų

objektų patikrinimo programos

5 priedas

 

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

 

AUKŠTESNIOJO LYGIO PAVOJINGOJO OBJEKTO PATIKRINIMO KLAUSIMYNAS

(pildo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos struktūrinių padalinių specialistai)

________________

(patikrinimo data)

 

__________________________________________________________________________

(pavojingojo objekto pavadinimas, adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas ir pavardė, pareigos)

 

__________________________________________________________________________

(patikrinimą atliekančio specialisto vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas)

 

 

BENDRA INFORMACIJA APIE PAVOJINGĄJĮ OBJEKTĄ

 

Veiklos vykdytojo pavadinimas, adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas, pavardė, pareigos)___________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Pavojingajame objekte vykdomos veiklos trumpas aprašymas:______________________________

___________________________________________________________________________

Projektiniai pavojingųjų medžiagų kiekiai (t):___________________________________________

___________________________________________________________________________

Patikrinimo metu turimi pavojingųjų medžiagų kiekiai (t):_________________________________

___________________________________________________________________________

Bendras darbuotojų skaičius:_________________________________________________________

Didžiausias darbuotojų skaičius pamainoje:_____________________________________________

Pamainų skaičius:_________________________________________________________________

Rangovai, atliekantys saugos valdymo sistemą įgyvendinančias funkcijas, su kuriais sudarytos ilgalaikės sutartys (įmonės pavadinimas, darbuotojų skaičius, atliekamos funkcijos):__________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Pavojingojo objekto modernizavimo, modifikavimo darbai, atlikti tarp patikrinimų (data, vieta):______________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

Su sauga susiję pokyčiai organizacinėje struktūroje (laikotarpiu tarp patikrinimų):______________

___________________________________________________________________________

 

Nustatyti galimų didelių pramoninių avarijų (ceche, bare, įrenginyje) pavojai:_________________

___________________________________________________________________________

 

Laikotarpiu tarp patikrinimų įvykusios avarijos (data, vieta), kurių tyrimai reglamentuojami teisės aktais:_____________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Teritorijų planavimo dokumentu pavojingajam objektui įteisinta apsaugos zona:_______________

___________________________________________________________________________

 

Įgyvendintos tarptautinės standartų sistemos (kokybės vadybos sistema, aplinkos apsaugos vadybos sistema, darbuotojų saugos ir sveikatos vadybos sistema ir kt.): _____________________________

___________________________________________________________________________

 

Informacija apie ankstesnio patikrinimo metu nurodytų pažeidimų, kitų trūkumų pašalinimą:_________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

 

PAVOJINGOJO OBJEKTO PATIKRINIMO KLAUSIMAI

 

Eil.

Nr.

 

Klausimai

 

Taip

 

Ne

Netikrinta / Neaktualu

 

Komentaras

1. Pranešimas apie pavojingąjį objektą

1.1.

Ar Kompetentingai institucijai pateiktame pranešime apie pavojingąjį objektą yra pateikti teisingi duomenys apie:

 

 

 

 

1.1.1.

pavojingųjų medžiagų kiekius (maksimalūs tikėtini) ir jų fizinį būvį? ([1] 9.6 p.)

 

 

 

 

1.1.2.

pavojingojo objekto įrenginiuose ir sandėliuose numatomą ar vykdomą veiklą?
([1] 9.7 p.)

 

 

 

 

2. Informacija apie pavojingojo objekto saugos ataskaitoje pateiktus duomenis ir avarijų prevencijos planą

2.1.

 

 

Ar aukštesniojo lygio pavojingojo objekto veiklos vykdytojas pateikė Kompetentingai institucijai pavojingojo objekto saugos ataskaitą (toliau – Saugos ataskaita) arba atnaujintas jos dalis? ([1] 20 p.)

 

 

 

 

2.2.

Ar Saugos ataskaitoje pateikta informacija atitinka pavojingajame objekte esančias sąlygas, ar ji tiksli, ar joje pateikti teisingi duomenys apie:

 

 

 

 

2.2.1.

pavojingojo objekto įrenginius ir veiklą, galinčius kelti avarijos pavojų?

([1] 21.2.2 p.)

 

 

 

 

2.2.2.

įrenginių saugai naudojamą įrangą ir jos techninius parametrus? ([1] 21.4.4 p.)

 

 

 

 

2.2.3.

apsaugos ir intervencijos priemones, kuriomis siekiama lengvinti ir riboti avarijos padarinius? ([1] 21.5 p.)

 

 

 

 

2.3.

Ar veiklos vykdytojas atnaujino Saugos ataskaitą teisės aktų nustatyta tvarka?

([1] 22 p.)

 

 

 

 

2.4.

Ar veiklos vykdytojas parengė pavojingojo objekto avarijų prevencijos planą? (toliau – APP) ([1] 13 p.)

 

 

 

 

2.5.

Ar APP išdėstytoje pavojingojo objekto avarijų prevencijos politikoje atsispindi būtini saugos valdymo sistemos aspektai: ([1] 18 p.)

 

 

 

 

2.5.1.

organizacija ir personalas?

 

 

 

 

2.5.2.

didelių pavojų nustatymas ir vertinimas?

 

 

 

 

2.5.3.

veiklos kontrolė?

 

 

 

 

2.5.4.

pokyčių valdymas?

 

 

 

 

2.5.5.

pasirengimas avarijoms?

 

 

 

 

2.5.6.

vykdymo stebėjimas?

 

 

 

 

2.5.7.

auditas ir peržiūra?

 

 

 

 

2.6.

Ar veiklos vykdytojas peržiūrėjo avarijų prevencijos politiką ir prireikus atnaujino APP teisės aktų nustatyta tvarka? ([1] 16 p.)

 

 

 

 

3. Informacija apie visuomenei pateiktas saugos priemones

3.1.

Ar veiklos vykdytojas pateikė Avarijų prevencijos aprašo VIII skyriuje nurodyto turinio informaciją savivaldybės, kurioje yra pavojingasis objektas, merui ir Kompetentingai institucijai? ([1] 44 p.)

 

 

 

 

3.2.

Ar aukštesniojo lygio pavojingojo objekto veiklos vykdytojas pateikė visuomenei privalomą pateikti informaciją, o prireikus ją atnaujino? ([1] 47.1 p., 48 p.)

 

 

 

 

3.3.

Ar visuomenei privaloma pateikti informacija atitinka Avarijų prevencijos aprašo VIII skyriuje nustatytą turinį ir yra aiški ir suprantama? ([1] 45 p., 47.1 p.)

 

 

 

 

4. Informacija apie pavojingojo objekto saugos valdymo sistemą ir organizacinę struktūrą

4.1.

Ar numatytos darbuotojų, dalyvaujančių valdant avarijų pavojų visais organizacijos lygmenimis, funkcijos ir atsakomybės?

([1] 18.1 p., [3] 18 p.)

 

 

 

 

4.2.

Ar numatytos priemonės darbuotojams, dalyvaujantiems tobulinant avarijų pavojaus valdymo procesą, skatinti?

([1] 18.1 p.)

 

 

 

 

4.3.

 

 

Ar yra patvirtinta ir įgyvendinama tvarka, skirta dideliems pavojams, kylantiems dėl įprastos ir neįprastos veiklos, įskaitant pagal subrangos sutartis vykdomą veiklą, sistemingai nustatyti, ir ar vertinama jų tikimybė bei svarbumas (didelių pavojų nustatymo ir vertinimo tvarka)?

([1] 18.2 p., [3] 19 p.)

 

 

 

 

4.4.

Ar veiklos vykdytojas reglamentuoja pokyčių valdymą? ([1] 18.4 p., [3] 21 p.)

 

 

 

 

4.5.

Ar nustatyta tvarka, pagal kurią sistemingai analizuojamos numatomos galimos avarijos, rengiami, išbandomi ir peržiūrimi reagavimo į tokias avarijas planai?

([1] 18.5 p., [3] 22 p.)

 

 

 

 

4.6.

Ar nustatyta ir įgyvendinama tvarka, pagal kurią nuolat vertinama, kaip vykdomi veiklos vykdytojo avarijų prevencijos ir saugos valdymo sistemos tikslai (toliau –vykdymo stebėjimas) ir (ar):

([1] 18.6 p., [3] 23 p.)

 

 

 

 

4.6.1.

vykdant stebėjimą nustatytų neatitikčių atvejais yra atliekamas tyrimas ir imamasi koreguojamųjų veiksmų? ([1] 18.6 p.)

 

 

 

 

4.6.2.

paskirti asmenys, atsakingi už vykdymo stebėjimą?

 

 

 

 

4.6.3.

veiklos vykdytojas fiksuoja vykdymo stebėjimo rezultatus?

 

 

 

 

4.7.

Ar numatyta avarijų arba avarinių situacijų, ypač tokių, kai nesuveikia apsaugos priemonės, registravimo, pranešimo apie jas ir jų priežasčių tyrimo tvarka, ir (ar):

([1] 18.6 p., [3] 23. p.)

 

 

 

 

4.7.1.

avarijos, avarinės situacijos yra tiriamos, planuojami tolesni veiksmai (prevencinės priemonės), atsižvelgiant į padarytas išvadas? ([1] 18.6 p.)

 

 

 

 

4.7.2.

tvarkoma įvykusių avarijų, avarinių situacijų apskaita?

 

 

 

 

4.7.3.

su ištirtomis avarijų, avarinių situacijų priežastimis yra supažindinamas įrenginius prižiūrintis personalas?

 

 

 

 

4.7.4.

įgyvendinamos prevencinės priemonės, suplanuotos po įvykusių avarijų, susidariusių avarinių situacijų?

 

 

 

 

4.8.

Ar nustatyta avarijų prevencijos politikos ir saugos valdymo sistemos veiksmingumo ir tinkamumo periodinių peržiūrų ir auditų tvarka ir (ar):

([1] 18.7 p., [3] 24 p.)

 

 

 

 

4.8.1.

peržiūros dokumentuojamos ir atnaujinamos? ([1] 18.7 p.)

 

 

 

 

4.8.2.

apsvarstomi ir įdiegiami atliekant auditą ir peržiūras nustatyti būtini pakeitimai?

([1] 18.7 p.)

 

 

 

 

5. Informacija apie avarijų likvidavimą

5.1.

Ar aukštesniojo lygio pavojingojo objekto veiklos vykdytojas yra sudaręs vidaus avarinį planą (toliau – VAP) ir (ar):

([1] 29 p.)

 

 

 

 

5.1.1.

rengiant VAP buvo tariamasi su darbuotojais, įskaitant ilgamečius rangovų darbuotojus?

([1] 29 p.)

 

 

 

 

5.1.2.

VAP suderintas su numatomomis pasitelkti galimoms avarijoms ir jų padariniams likviduoti specialiosiomis tarnybomis, savivaldybės, kurioje yra pavojingasis objektas, meru? ([1] 29 p.)

 

 

 

 

5.1.3.

VAP patvirtintas veiklos vykdytojo?

([1] 29 p.)

 

 

 

 

5.1.4.

nurodyti įgalioti asmenys, galintys inicijuoti VAP numatytas procedūras avarijos atveju? ([1] 33.1.1 p.)

 

 

 

 

5.2.

Ar VAP aprašytas avarijos pavojaus skelbimas? ([2] 21.3 p.)

 

 

 

 

5.3.

Ar VAP nurodytas avarijų likvidavimo veiksmų organizavimas ir koordinavimas, ar nurodyta atskirų įrenginių avarinio sustabdymo tvarka, atsakingi asmenys, ar darbuotojai yra supažindinti su numatytomis funkcijomis avarijų atvejais? ([2] 21.4 p.)

 

 

 

 

5.4.

Ar VAP pateikta bendra informacija apie turimus tinkamus naudoti vidinius išteklius avarijoms likviduoti (technines perspėjimo sistemos priemones, asmenines apsaugos priemones, gaisrinę techniką, pirmosios medicinos pagalbos priemones ir kt.)?

([2] 21.7 p.)

 

 

 

 

5.5.

Ar VAP reguliariai peržiūrimas, išbandomas ir prireikus atnaujinamas?

([1] 36 p.)

 

 

 

 

5.6.

Ar informacija pavojingojo objekto išoriniam avariniam planui parengti pateikta savivaldybės, kurioje yra pavojingasis objektas, merui? ([1] 30 p.)

 

 

 

 

 

 

REKOMENDACIJOS, PASIŪLYMAI

 

 

 

 

 

PATIKRINIMO IŠVADA

 

 

 

 

TEISĖS AKTŲ ŽYMĖJIMAS KLAUSIMYNE

 

1. Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašas ir Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašas ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašas, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašo, Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašo ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašo patvirtinimo“;

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.239478/asr 

2. Pavojingojo objekto vidaus avarinio plano sudarymo metodinės rekomendacijos, patvirtintos Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2010 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. 1-81 „Dėl Pavojingojo objekto vidaus avarinio plano sudarymo metodinių rekomendacijų patvirtinimo“;

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.367603/asr 

3. Pavojingojo objekto avarijų prevencijos plano parengimo ir pavojingojo objekto saugos valdymo sistemos formavimo rekomendacijos, patvirtintos Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2017 m. gruodžio 6 d. įsakymu Nr. 1-439 „Dėl Pavojingojo objekto avarijų prevencijos plano parengimo ir pavojingojo objekto saugos valdymo sistemos formavimo rekomendacijų patvirtinimo“;

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/b7ca0322e11211e7b4d1bdd5f1a9ff0e.

__________________________________

 

 

Lietuvos Respublikos pavojingųjų

objektų patikrinimo programos

6 priedas

 

 

PRIEŠGAISRINĖS APSAUGOS IR GELBĖJIMO DEPARTAMENTAS

PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS

 

ŽEMESNIOJO LYGIO PAVOJINGOJO OBJEKTO PATIKRINIMO KLAUSIMYNAS

(pildo Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos struktūrinių padalinių specialistai)

 

________________

(patikrinimo data)

 

__________________________________________________________________________

(pavojingojo objekto pavadinimas, adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas ir pavardė, pareigos)

 

__________________________________________________________________________

(patikrinimą atliekančio specialisto vardas ir pavardė, pareigų pavadinimas)

 

 

BENDRA INFORMACIJA APIE PAVOJINGĄJĮ OBJEKTĄ

 

Veiklos vykdytojo pavadinimas, adresas, kodas Juridinių asmenų registre, vadovas (vardas, pavardė, pareigos)________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Pavojingajame objekte vykdomos veiklos trumpas aprašymas:_____________________________

___________________________________________________________________________

Projektiniai pavojingųjų medžiagų kiekiai (t)___________________________________________

___________________________________________________________________________

Patikrinimo metu turimi pavojingųjų medžiagų kiekiai (t):________________________________

___________________________________________________________________________

Bendras darbuotojų skaičius:_______________________________________________________

Didžiausias darbuotojų skaičius pamainoje:____________________________________________

Pamainų skaičius:________________________________________________________________

Rangovai, atliekantys saugos valdymo sistemą įgyvendinančias funkcijas, su kuriais sudarytos ilgalaikės sutartys (įmonės pavadinimas, darbuotojų skaičius, atliekamos funkcijos):____________                                  

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Pavojingojo objekto modernizavimo, modifikavimo darbai, atlikti tarp patikrinimų (data, vieta):___

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Su sauga susiję pokyčiai organizacinėje struktūroje (laikotarpiu tarp patikrinimų):_____________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Nustatyti galimų didelių pramoninių avarijų (ceche, bare, įrenginyje) pavojai:_________________

___________________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Laikotarpiu tarp patikrinimų įvykusios avarijos (data, vieta), kurių tyrimai reglamentuojami teisės aktais:_____________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

Teritorijų planavimo dokumentu pavojingajam objektui įteisinta apsaugos zona:_______________

___________________________________________________________________________

 

Įgyvendintos tarptautinės standartų sistemos (kokybės vadybos sistema, aplinkos apsaugos vadybos sistema, darbuotojų saugos ir sveikatos vadybos sistema ir kt.):_____________________

___________________________________________________________________________

Informacija apie ankstesnio patikrinimo metu nurodytų pažeidimų, kitų trūkumų pašalinimą:_________________________________________________________________

___________________________________________________________________________

 

PAVOJINGOJO OBJEKTO PATIKRINIMO KLAUSIMAI

 

Eil.

Nr.

 

Klausimai

 

Taip

 

Ne

 

Netikrinta / Neaktualu

 

Komentaras

1. Pranešimas apie pavojingąjį objektą

1.1.

Ar Kompetentingai institucijai pateiktame pranešime apie pavojingąjį objektą yra pateikti teisingi duomenys apie:

 

 

 

 

1.1.1.

pavojingųjų medžiagų kiekius (maksimalūs tikėtini) ir jų fizinį būvį? ([1] 9.6 p.)

 

 

 

 

1.1.2.

pavojingojo objekto įrenginiuose ir sandėliuose numatomą ar vykdomą veiklą? ([1] 9.7 p.)

 

 

 

 

2. Informacija apie pavojingojo objekto avarijų prevencijos planą

2.1.

Ar veiklos vykdytojas parengė pavojingojo objekto avarijų prevencijos planą? (toliau – APP) ([1] 13 p.)

 

 

 

 

2.2.

Ar APP išdėstytoje pavojingojo objekto avarijų prevencijos politikoje atsispindi būtini saugos valdymo sistemos aspektai: ([1] 18 p.)

 

 

 

 

2.2.1.

organizacija ir personalas?

 

 

 

 

2.2.2.

didelių pavojų nustatymas ir vertinimas?

 

 

 

 

2.2.3.

veiklos kontrolė?

 

 

 

 

2.2.4.

pokyčių valdymas?

 

 

 

 

2.2.5.

pasirengimas avarijoms?

 

 

 

 

2.2.6.

vykdymo stebėjimas?

 

 

 

 

2.2.7.

auditas ir peržiūra?

 

 

 

 

2.3.

Ar veiklos vykdytojas peržiūrėjo avarijų prevencijos politiką ir prireikus atnaujino APP teisės aktų nustatyta tvarka? ([1] 16 p.)

 

 

 

 

3. Informacija apie visuomenei pateiktas saugos priemones

3.1.

Ar veiklos vykdytojas pateikė Avarijų prevencijos aprašo VIII skyriuje nurodyto turinio informaciją savivaldybės, kurioje yra pavojingasis objektas, merui ir Kompetentingai institucijai? ([1] 44 p.)

 

 

 

 

3.2.

Ar visuomenei privaloma pateikti informacija atitinka Avarijų prevencijos aprašo VIII skyriuje nustatytą turinį ir yra aiški ir suprantama? ([1] 45 p.)

 

 

 

 

4. Informacija apie pavojingojo objekto saugos valdymo sistemą ir organizacinę struktūrą

4.1.

Ar numatytos darbuotojų, dalyvaujančių valdant avarijų pavojų visais organizacijos lygmenimis, funkcijos ir atsakomybė?

([1] 18.1 p., [2] 18 p.)

 

 

 

 

4.2.

Ar numatytos priemonės, skirtos darbuotojams, dalyvaujantiems tobulinant avarijų pavojaus valdymo procesą, skatinti? ([1] 18.1 p.)

 

 

 

 

4.3.

 

 

Ar yra patvirtinta ir įgyvendinama tvarka, skirta dideliems pavojams, kylantiems dėl įprastos ir neįprastos veiklos, įskaitant pagal subrangos sutartis vykdomą veiklą, sistemingai nustatyti, ir ar vertinama jų tikimybė bei svarbumas (didelių pavojų nustatymo ir vertinimo tvarka)?

([1] 18.2 p., [2] 19 p.)

 

 

 

 

4.4.

Ar veiklos vykdytojas reglamentuoja pokyčių valdymą? ([1] 18.4 p., [2] 21 p.)

 

 

 

 

4.5.

Ar nustatyta tvarka, pagal kurią sistemingai analizuojamos numatomos galimos avarijos, rengiami, išbandomi ir peržiūrimi reagavimo į tokias avarijas planai?

([1] 18.5 p., [2] 22 p.)

 

 

 

 

4.6.

Ar nustatyta ir įgyvendinama tvarka, pagal kurią nuolat vertinama, kaip vykdomi veiklos vykdytojo avarijų prevencijos ir saugos valdymo sistemos tikslai (toliau –vykdymo stebėjimas) ir (ar):

([1] 18.6 p., [2] 23 p.)

 

 

 

 

4.6.1.

vykdant stebėjimą rastų neatitikčių atvejais yra atliekamas tyrimas ir imamasi koreguojamųjų veiksmų? ([1] 18.6 p.)

 

 

 

 

4.6.2.

veiklos vykdytojas fiksuoja vykdymo stebėjimo rezultatus?

 

 

 

 

4.7.

Ar numatyta avarijų arba avarinių situacijų, ypač tokių, kai nesuveikia apsaugos priemonės, registravimo, pranešimo apie jas ir jų priežasčių tyrimo tvarka, ir (ar):

([1] 18.6 p., [2] 23 p.)

 

 

 

 

4.7.1.

avarijos, avarinės situacijos yra tiriamos, planuojami tolesni veiksmai (prevencinės priemonės), atsižvelgiant į padarytas išvadas? ([1] 18.6 p.)

 

 

 

 

4.7.2.

tvarkoma įvykusių avarijų, avarinių situacijų apskaita?

 

 

 

 

4.7.3.

su ištirtomis avarijų, avarinių situacijų priežastimis yra supažindinamas įrenginius prižiūrintis personalas?

 

 

 

 

4.7.4.

įgyvendinamos prevencinės priemonės, suplanuotos po įvykusių avarijų, avarinių situacijų?

 

 

 

 

4.8.

Ar nustatyta avarijų prevencijos politikos ir saugos valdymo sistemos veiksmingumo ir tinkamumo periodinių peržiūrų ir auditų tvarka ir (ar):

([1] 18.7 p., [2] 24 p.)

 

 

 

 

4.8.1.

peržiūros dokumentuojamos ir atnaujinamos? ([1] 18.7 p.)

 

 

 

 

4.8.2.

apsvarstomi ir įdiegiami atliekant auditą ir peržiūras nustatyti būtini pakeitimai?

([1] 18.7 p.)

 

 

 

 

 

 

REKOMENDACIJOS, PASIŪLYMAI

 

 

PATIKRINIMO IŠVADA

 

 

 

TEISĖS AKTŲ ŽYMĖJIMAS KLAUSIMYNE

 

1.  Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašas ir Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašas ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašas, patvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 966 „Dėl Didelių pramoninių avarijų prevencijos, likvidavimo ir tyrimo tvarkos aprašo, Pavojinguosiuose objektuose esančių medžiagų, mišinių ar preparatų, priskiriamų pavojingosioms medžiagoms, sąrašo ir šių medžiagų, mišinių ar preparatų priskyrimo pavojingosioms medžiagoms kriterijų tvarkos aprašo patvirtinimo“;

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/TAIS.239478/asr

2. Pavojingojo objekto avarijų prevencijos plano parengimo ir pavojingojo objekto saugos valdymo sistemos formavimo rekomendacijos, patvirtintos Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2017 m. gruodžio 6 d. įsakymu Nr. 1-439 „Dėl Pavojingojo objekto avarijų prevencijos plano parengimo ir pavojingojo objekto saugos valdymo sistemos formavimo rekomendacijų patvirtinimo“;

https://e-seimas.lrs.lt/portal/legalAct/lt/TAD/b7ca0322e11211e7b4d1bdd5f1a9ff0e.

 

______________________________