VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ TARNYBOS
DIREKTORIUS
Įsakymas
DĖL VIEŠŲJŲ pirkimų tarnybos direktoriaus 2010 m. RUGSĖJO 30 d. ĮSAKYMO Nr. 1S-139 „DĖL SMULKIOJO IR VIDUTINIO VERSLO SUBJEKTŲ SKATINIMO DALYVAUTI VIEŠUOSIUOSE PIRKIMUOSE REKOMENDACIJŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. spalio 30 d. Nr. 1S-196
Vilnius
1. P a k e i č i u Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2010 m. rugsėjo 30 d. įsakymu Nr. 1S-139 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų skatinimo dalyvauti viešuosiuose pirkimuose rekomendacijų patvirtinimo“ patvirtintas Smulkiojo ir vidutinio verslo subjektų skatinimo dalyvauti viešuosiuose pirkimuose rekomendacijas:
1.1. Išdėstau 2 punktą taip:
1.2. Išdėstau 4.1 papunktį taip:
„4.1. skaidyti didelės apimties pirkimus į dalis. Mažesnis pirkimo dalių dydis suteiks galimybę pirkimuose dalyvauti daugiau tiekėjų, o pirkimo dalių turinys labiau atitiks tiekėjų pajėgumus. Tokiu atveju pirkimų skaidymas į dalis, sudarantis sąlygas didelės apimties pirkimuose dalyvauti didesniam tiekėjų skaičiui, paskatins konkurenciją rinkoje. Pavyzdžiui, pirkimo objektas yra 5 mokyklų renovacijos darbai. Šiuo atveju tikslinga pirkimą suskaidyti į 5 dalis, tiekėjams leidžiant pateikti pasiūlymą tiek vienai daliai, tiek kelioms dalims, tiek visoms dalims kartu. Perkančioji organizacija gali neskaidyti didelės apimties pirkimo į dalis tais atvejais, kai ji pagrįstai mano, kad pirkimo skaidymas lems techniškai sudėtingesnį ir (ar) brangesnį pirkimo sutarties vykdymą ir pan. Kvalifikacijos reikalavimai tiekėjams turi būti nustatomi proporcingai atskiroms pirkimo dalims, o ne visoms joms kartu. Pavyzdžiui, pirkimo objektas, kurio vertė yra 580 000 Eur, skaidomas į 6 dalis, o pirkimo dokumentuose yra nustatytas reikalavimas tiekėjui būti įvykdžiusiam bent vieną sutartį, kurios vertė yra ne mažesnė kaip 400 000 Eur. Šis reikalavimas yra keliamas neatsižvelgiant į tai, ar tiekėjas teiks pasiūlymą vienai, kelioms ar visoms pirkimo objekto dalims. Nors reikalavimas yra pagrįstas ir proporcingas pasiūlymą teikiant visoms dalims, jį teikiant vienai daliai, tas pats reikalavimas bus neproporcingas. Atsižvelgiant į tai, kad esant 6 pirkimo objekto dalims, kiekviena jų yra kaip atskiras pirkimo objektas, tai suponuoja nelygiateisę tiekėjų padėtį esant skirtingoms situacijoms, t. y. tiekėjas, kuris teikia pasiūlymą vienai pirkimo objekto daliai, ir tiekėjas, kurio pasiūlymas apima visas 6 pirkimo objekto dalis, turi atitikti tą patį techninį pajėgumą įrodantį reikalavimą;“
1.3. Išdėstau 6 punktą taip:
„6. Perkančioji organizacija, nustatydama reikalavimus pasiūlymo galiojimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimui, pirmiausia atsižvelgia į tai, kad tarptautinės vertės pirkimams ji gali pareikalauti, kad pasiūlymų galiojimas būtų užtikrinamas ir privalo pareikalauti, kad pirkimo sutarties įvykdymas būtų užtikrinamas Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.70 straipsnyje nustatytais prievolių įvykdymo užtikrinimo būdais (išskyrus rankpinigius). Supaprastintų pirkimų atvejais pasiūlymų galiojimo ir pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo klausimus perkančioji organizacija sprendžia pagal pasitvirtintas supaprastintų pirkimų taisykles, tačiau ji, vadovaudamasi Viešųjų pirkimų įstatymo 18 straipsnio 6 dalies 6 punkto nuostatomis, kai pirkimo sutartis sudaroma raštu, turi nustatyti pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimus (išskyrus mažos vertės pirkimų atvejus). Vengiant nepagrįsto tiekėjų finansinės naštos padidėjimo, prievolių įvykdymo užtikrinimo dydis (nurodomas absoliučiu ar proporciniu, skaičiuojamu nuo pirkimo sutarties kainos, dydžiu) turėtų būti proporcingas pirkimo svarbai ir tikėtinoms neigiamoms prievolių neįvykdymo pasekmėms. Siekiant skatinti tiekėjų dalyvavimą pirkimuose, rekomenduojama pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimui pirkimo sutartyje nustatyti netesybas. Rekomenduojama tik didelės vertės ir (ar) pirkimų, turinčių esminės įtakos perkančiosios organizacijos veiklos rezultatams, atvejais nustatyti reikalavimą tiekėjui pateikti laidavimą, laidavimo draudimą ar garantiją.“
1.4. Išdėstau 8 punktą taip:
„8. Vykdydama savo prievolę dėl sutartinių mokėjimų, perkančioji organizacija turi užtikrinti, kad sutartiniai mokėjimai būtų atliekami laiku, ne vėlesniais terminais, nei nustatyta Lietuvos Respublikos mokėjimų, atliekamų pagal komercines sutartis, vėlavimo prevencijos įstatyme, išskyrus atvejus, kai pirkimo sutartyje aiškiai susitariama kitaip, jeigu tai yra objektyviai pagrįsta, atsižvelgiant į pirkimo sutarties pobūdį ar ypatumus, ir jeigu bet kuriuo atveju mokėjimo laikotarpis neviršija 60 kalendorinių dienų nuo prekių gavimo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo dienos.“