ŠIAULIŲ MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS DAINŲ PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO ĮSTATŲ PATVIRTINIMO
2015 m. spalio 29 d. Nr. T-287
Šiauliai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Šiaulių miesto savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Įgalioti viešosios įstaigos Dainų pirminės sveikatos priežiūros centro direktorių Praną Andruškevičių pasirašyti šio sprendimo 1 punktu patvirtintus įstatus ir įregistruoti juos valstybės įmonės Registrų centro Šiaulių filiale.
3. Pripažinti netekusiu galios Šiaulių miesto savivaldybės tarybos 2008 m. birželio 26 d. sprendimą Nr. T-216 „Dėl Viešosios įstaigos Dainų pirminės sveikatos priežiūros centro įstatų patvirtinimo“.
4. Nustatyti, kad šio sprendimo 3 punktas įsigalioja nuo šio sprendimo 1 punktu patvirtintų įstatų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.
PATVIRTINTA
Šiaulių miesto savivaldybės tarybos
2015 m. spalio 29 d. sprendimu Nr. T-287
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS DAINŲ PIRMINĖS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS CENTRO ĮSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešoji įstaiga Dainų pirminės sveikatos priežiūros centras (toliau – Įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos iš Šiaulių miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) turto įsteigta viešoji sveikatos priežiūros Įstaiga, teikianti savo įstatuose numatytas asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal Įstaigai suteiktą licenciją.
2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Civiliniu kodeksu, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Viešųjų įstaigų įstatymu, Sveikatos draudimo įstatymu, kitais įstatymais, teisės aktais ir Viešosios įstaigos Dainų pirminės sveikatos priežiūros centro įstatais (toliau – Įstatai).
3. Įstaiga yra pelno nesiekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose. Įstaiga pagal savo prievoles atsako tik jai nuosavybės teise priklausančiu turtu. Įstaigos dalininkas pagal Įstaigos prievoles atsako tik ta suma, kurią įnešė į Įstaigos turtą. Įstaiga neatsako už dalininko įsipareigojimus.
4. Įstaigos steigėjas ir savininkas (toliau – Steigėjas (Savininkas) – Savivaldybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Savivaldybės taryba.
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS TIKSLAI, UŽDAVINIAI, SRITYS IR RŪŠYS
10. Pagrindinis Įstaigos tikslas – stiprinti Lietuvos gyventojų sveikatą, siekiant sumažinti jų sergamumą, mirtingumą, kokybiškai teikiant asmens sveikatos priežiūros paslaugas.
11. Pagrindiniai Įstaigos veiklos uždaviniai: organizuoti ir teikti nespecializuotas kvalifikuotas pirminės sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas ir specializuotas kvalifikuotas antrinės sveikatos priežiūros ambulatorines paslaugas gyventojams. Šios paslaugos teikiamos įstaigoje, pacientų namuose.
12. Pagrindinės Įstaigos veiklos sritys: organizuoti ir teikti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurias teikti teisę suteikia Įstaigos veiklos licencija.
13. Pagrindinės veiklos rūšys:
13.5. nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla – 88.10;
14. Įstaiga gali vykdyti ir kitą įstatymams bei kitiems teisės aktams neprieštaraujančią veiklą, siekdama Įstatuose nurodytų Įstaigos veiklos tikslų. Įstaigos vykdoma veikla, kuriai reikalingi leidimai (licencijos), gali būti vykdoma tik teisės aktų nustatyta tvarka, gavus atitinkamus leidimus (licencijas).
III SKYRIUS
ĮSTAIGOS VALDYMAS
15. Įstaiga įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per savo valdymo organus.
16. Įstaigos valdymo organai yra Steigėjas (Savininkas), Įstaigos vadovas (vienasmenis valdymo organas), Įstaigos administracija ir vyriausiasis finansininkas (buhalteris).
IV SKYRIUS
STEIGĖJO (SAVININKO) KOMPETENCIJA, TEISĖS IR PAREIGOS
18. Steigėjas (Savininkas) arba jo įgaliotas asmuo sprendžia visus Viešųjų įstaigų įstatyme ir Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme Steigėjo (Savininko) kompetencijai priskirtus klausimus.
19. Steigėjo (Savininko) rašytiniai sprendimai prilyginami visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimams.
V SKYRIUS
ĮSTAIGOS VADOVO SKYRIMO IR ATLEIDIMO TVARKA, JO KOMPETENCIJA
22. Įstaigos vadovą skiria į pareigas ir atleidžia iš jų, įgyvendina kitas funkcijas, susijusias su juridinių asmenų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka Savivaldybės meras.
23. Darbo sutartį su Įstaigos vadovu sudaro ir nutraukia Savivaldybės meras. Apie Įstaigos vadovo paskyrimą ar atleidimą ir sutarties su juo pasibaigimą kitais pagrindais ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas privaloma pranešti Juridinių asmenų registro tvarkytojui.
24. Įstaigos vadovas pradeda eiti pareigas nuo paskyrimo, jeigu su juo sudarytoje darbo sutartyje nenustatyta kitaip.
25. Įstaigos vadovo kvalifikacija turi atitikti Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.
26. Įstaigos vadovas privalo periodiškai tobulinti vadovavimo Įstaigai gebėjimus. Privalomojo tobulinimosi tvarka nustatyta Sveikatos apsaugos ministro įsakyme.
27. Įstaigos vadovo kompetencijai priskiriama:
27.1. organizuoti Įstaigos veiklą ir veikti Įstaigos vardu santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmeninis;
27.6. Įstaigos vardu pasirašyti dokumentus ir įgalioti kitus asmenis vykdyti Įstaigos vadovo funkcijas;
27.7. nustatyti Įstaigos struktūrą, darbuotojų etatus, Darbo kodekso nustatyta tvarka sudaryti ir nutraukti darbo sutartis su Įstaigos darbuotojais, nustatyta tvarka darbuotojus skatinti arba skirti jiems drausmines nuobaudas, tvirtinti darbuotojų pareigines instrukcijas;
27.8. organizuoti viešuosius konkursus filialų bei padalinių vadovų pareigoms eiti ir tvirtinti šių konkursų nuostatus;
27.10. suderinus su Įstaigos Stebėtojų taryba, tvirtinti Įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką;
27.15. užtikrinti perduoto pagal panaudos sutartį ir Įstaigos įsigyto turto tinkamą naudojimą bei saugojimą;
27.19. atsakyti už informacijos apie Įstaigos veiklą pateikimą visuomenei, viešos informacijos paskelbimą;
28. Su Įstaigos vadovu gali būti sudaryta jo visiškos materialinės atsakomybės sutartis vadovaujantis Darbo kodekso nuostatomis. Darbo ginčai tarp Įstaigos vadovo ir Įstaigos nagrinėjami teisme.
VI SKYRIUS
KOLEGIALIŲ ORGANŲ KOMPETENCIJA, JŲ RINKIMO IR ATŠAUKIMO TVARKA
30. Įstaigos veiklos viešumui užtikrinti yra sudaromas kolegialus patariamasis organas –Stebėtojų taryba. Stebėtojų taryba sudaroma penkeriems metams iš penkių narių: dviejų Įstaigos Steigėjo (Savininko) bendru sprendimu paskirtų atstovų, vieno Savivaldybės tarybos paskirto Savivaldybės tarybos nario, vieno Savivaldybės tarybos paskirto visuomenės atstovo, vieno Įstaigos sveikatos priežiūros specialistų profesinių sąjungų deleguoto atstovo.
31. Jei Įstaigoje nėra veikiančios profesinės sąjungos, atstovą deleguoja Įstaigos darbuotojų visuotinis susirinkimas.
32. Į Stebėtojų tarybą negali įeiti asmenys, kurie dirba Įstaigos administracijoje, Valstybinėje ar teritorinėje ligonių kasose, taip pat sveikatos draudimo įmonėje.
33. Stebėtojų tarybos narys gali atsistatydinti iš savo pareigų kadencijai nepasibaigus, apie tai raštu įspėjęs Stebėtojų tarybą ir jį delegavusią instituciją ne vėliau kaip prieš 14 kalendorinių dienų.
34. Stebėtojų tarybos narys gali būti atšauktas iš Stebėtojų tarybos:
34.3. Įstaigos darbuotojų visuotinio susirinkimo išrinktas atstovas – darbuotojų visuotinio susirinkimo nutarimu;
35. Vietoje atsistatydinusio ar atšaukto Stebėtojų tarybos nario jį paskyrę asmenys (institucija) skiria naują narį.
36. Stebėtojų tarybos kompetencija:
38. Kita Stebėtojų tarybos veikla, Stebėtojų tarybos narių pareigos ir teisės nustatytos Stebėtojų tarybos tvirtinamuose Stebėtojų tarybos darbo nuostatuose.
39. Įstaigos Gydymo taryba sudaroma penkeriems metams iš Įstaigos gydytojų, visuomenės sveikatos ir slaugos specialistų, turinčių aukštąjį išsilavinimą, Įstaigos vadovo įsakymu. Gydymo tarybai pirmininkauja Įstaigos vadovas arba jo įgaliotas administracijos darbuotojas. Gydymo taryba veikia pagal Įstaigos vadovo patvirtintą darbo reglamentą, kuris gali būti keičiamas Gydymo tarybos narių siūlymu.
40. Gydymo tarybos narių skaičius nereglamentuojamas. Įstaigos vadovas gali atšaukti Gydymo tarybos narius nesibaigus jų kadencijai:
41. Gydymo tarybos kompetencija:
41.3. svarstyti naujų asmens sveikatos priežiūros technologijų ir pirmaeilės įrangos įsigijimo klausimus;
41.4. siūlyti Įstaigos vadovui sudaryti Įstaigoje gydytų pacientų mirčių, epidemiologijos klausimų nagrinėjimo ir kitas su asmens sveikatos priežiūra susijusias komisijas;
41.6. tikrinti Įstaigos vadovo įsakymų ir nurodymų vykdymą, kaupti ir analizuoti Įstaigos struktūrinių padalinių bei individualius darbuotojų pasiūlymus ir rekomendacijas;
41.7. analizuoti specialistų dalykinės kvalifikacijos būklę ir teikti Įstaigos vadovui pasiūlymus dėl būtinųjų specializacijų, kvalifikacijos tobulinimo;
41.8. svarstyti struktūrinių padalinių darbo organizavimo ir veiklos rezultatus, atsižvelgiant į statistinius ir ekonominius duomenis ir rodiklius;
42. Gydymo taryba svarstomais klausimais gali teikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus Įstaigos vadovui. Jei Įstaigos vadovas su pasiūlymu nesutinka, Gydymo taryba turi teisę jį pateikti Įstaigos Savininkui.
43. Įstaigos Slaugos taryba sudaroma penkeriems metams Įstaigos vadovo įsakymu iš Įstaigos slaugos specialistų. Slaugos tarybai pirmininkauja Įstaigos vadovas arba jo įgaliotas administracijos darbuotojas.
44. Slaugos tarybos narių skaičius nereglamentuojamas. Įstaigos vadovas gali atšaukti Slaugos tarybos narius nesibaigus jų kadencijai:
45. Slaugos taryba savo darbą organizuoja pagal Įstaigos vadovo patvirtintą darbo reglamentą, kuris gali būti keičiamas Slaugos tarybos narių siūlymu.
46. Slaugos tarybos kompetencija:
46.1. svarstyti pacientų slaugos organizavimo ir tobulinimo klausimus, siūlyti perspektyvias pacientų slaugymo kryptis, numatyti jų realizavimo būdus;
46.2. analizuoti slaugos darbuotojų kvalifikacijos kėlimo poreikius ir siūlyti įvairias kvalifikacijos kėlimo formas;
47. Slaugos taryba svarstomais klausimais gali teikti pasiūlymus Įstaigos vadovui. Jei vadovas nesutinka su pasiūlymu, Slaugos taryba turi teisę pateikti savo siūlymą Įstaigos Savininkui.
49. Įstaigoje sudaroma Medicinos etikos komisija, kuri kontroliuoja, kaip laikomasi medicinos etikos reikalavimų. Įstaigos Medicinos etikos komisiją sudaro ir jos veiklos nuostatus tvirtina Įstaigos vadovas, vadovaudamasis Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintais Pavyzdiniais medicinos etikos komisijos nuostatais.
VII SKYRIUS
ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS
51. Vykdydama Įstatuose numatytą veiklą, Įstaiga turi teisę:
51.3. pirkti ar kitokiais būdais įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti, disponuoti juo įstatymų, kitų norminių teisės aktų ir Įstatų nustatyta tvarka;
51.6. steigti ne pelno organizacijų asociacijas, stoti į jas, tarp jų ir tarptautines, ir dalyvauti jų veikloje;
52. Įstaiga privalo:
52.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintą sąrašą;
52.3. teikti nemokamas planinės sveikatos priežiūros paslaugas įsitikinus, kad pacientas turi teisę tokias paslaugas gauti;
52.4. teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos Įstaigai išduotoje licencijoje;
52.5. sudaryti Sveikatos priežiūros įstaigų civilinės atsakomybės už pacientams padarytą žalą privalomojo draudimo sutartis;
52.6. Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atlyginti žalą, padarytą paciento sveikatai teikiant sveikatos priežiūros paslaugas;
52.7. naudoti tik tas sveikatos priežiūros technologijas, kurios yra nustatyta tvarka aprobuotos ir (ar) leistos naudoti Lietuvos Respublikoje. Medicinos gaminiai turi būti įtraukti į Medicinos gaminių registrą, kurio nuostatus tvirtina Sveikatos apsaugos ministerija;
52.8. pildyti ir saugoti pacientų ligos istorijas, ambulatorines korteles, kitą medicininę dokumentaciją ir teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka;
52.9. saugoti paciento medicininę paslaptį, išskyrus atvejus, kai Įstaiga privalo pateikti informaciją apie pacientą arba kai pacientas sutinka, kad informacija apie jo sveikatos būklę būtų teikiama;
52.10. nustatyta tvarka vykdyti buhalterinę apskaitą, teikti finansinę-buhalterinę ir statistinę informaciją valstybės institucijoms ir Įstaigos Savininkui;
52.12. informuoti teisės aktų nustatyta tvarka Sveikatos apsaugos ministeriją, Įstaigos Steigėją (Savininką) apie Įstaigoje įvykusius vidaus infekcijų atvejus ir protrūkius, kitus žalos pacientų sveikatai padarymo atvejus;
VIII SKYRIUS
ĮSTAIGOS TURTAS, LĖŠŲ ŠALTINIAI, JŲ PASKIRSTYMAS IR NAUDOJIMAS
54. Įstaigos lėšų šaltiniai:
54.1. Privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo lėšos pagal sveikatos priežiūros sutartis su Valstybine ar teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis;
54.7. lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų, pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;
55. Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, Įstaiga naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu Įstatuose numatytai veiklai. Šios lėšos ir lėšos, gautos iš valstybės ir Savivaldybės, laikomos atskiroje Įstaigos sąskaitoje.
56. Įstaigos lėšos skirstomas tokia tvarka:
59. Įstaigos turtą sudaro ilgalaikis materialusis turtas, turtas, gautas kaip labdara ar parama, turtas, gautas pagal testamentą, finansiniai ištekliai ir kitas su Įstaigos veikla susijęs teisėtai įgytas turtas.
60. Steigėjas (Savininkas) turtą Įstaigai perduoda panaudos pagrindu įstatymo ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
61. Įstaigos ilgalaikį materialųjį turtą parduoti, perleisti, išnuomoti, įkeisti, taip pat laiduoti ar garantuoti juo kitų subjektų prievolių įvykdymą gali tik raštiškai leidus Steigėjui (Savininkui) Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka.
IX SKYRIUS
ĮSTAIGOS VEIKLOS KONTROLĖ
63. Valstybės ir savivaldybių kontrolės institucijos turi teisę įstatymų nustatyta tvarka tikrinti Įstaigos veiklą.
64. Įstaiga, vykdydama asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės užtikrinimo veiklą, organizuoja vidaus medicininį auditą Įstaigos veiklai ir paslaugų kokybei vertinti ir gerinti.
66. Pasibaigus finansiniams metams, Įstaigoje turi būti patikrinta buhalterinė apskaita ir metinių finansinių ataskaitų rinkinys. Tai atlieka auditorius ar auditorių įmonė. Auditoriaus rinkimo tvarką nustato Steigėjas (Savininkas) arba jo įgaliotas asmuo.
X SKYRIUS
ĮSTAIGOS FILIALŲ STEIGIMO IR JŲ VEIKLOS NUTRAUKIMO TVARKA
68. Sprendimus dėl Įstaigos filialų steigimo, jų veiklos nutraukimo (likvidavimo), filialo nuostatų tvirtinimo priima Įstaigos Steigėjas (Savininkas) ar jo įgaliotas asmuo. Įstaigos filialų skaičius neribojamas.
69. Be kitų įstatymų ar Įstaigos vadovo nustatytų reikalavimų, nuostatuose turi būti nurodyta filialo:
70. Filialui leidžiama turėti sąskaitas. Filialo turtas ir ūkinės operacijos įtraukiamos į Įstaigos finansinių ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius, taip pat į atskirą filialo apskaitą bei finansinių ataskaitų rinkinį ir biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį (jei atsiskaityti už finansavimo panaudojimą numatyta teisės aktuose).
XI SKYRIUS
ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS
XII SKYRIUS
VIEŠŲ pranešimų ir skelbimų paskelbimo tvarka
75. Kai Įstaigos pranešimai turi būti paskelbti viešai, jie skelbiami laikraštyje „Šiaulių kraštas“ ir (arba) VĮ Registrų centro leidžiamame elektroniniame leidinyje „Juridinių asmenų vieši pranešimai“.
76. Kiti Įstaigos pranešimai Steigėjui (Savininkui) ir kitiems asmenims siunčiami registruotu laišku arba įteikiami pasirašytinai, arba elektroninių ryšių priemonėmis. Kai pranešimai Steigėjui (Savininkui) siunčiami registruotu laišku, jie siunčiami adresu, kurį Steigėjas (Savininkas) yra nurodęs Įstaigai. Skubūs pranešimai gali būti perduoti elektroninių ryšių priemonėmis, o originalai tą pačią dieną išsiunčiami adresatui registruotu laišku ar įteikiami pasirašytinai.
XIII SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMO SAVININKUI IR
VISUOMENEI TVARKA
78. Steigėjo (Savininko) raštišku reikalavimu ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas nuo reikalavimo gavimo dienos Įstaigos dokumentai Steigėjui (Savininkui) pateikiami susipažinti Įstaigos darbo valandomis Įstaigos buveinėje ar kitoje Įstaigos vadovo nurodytoje vietoje, kurioje dokumentai yra saugomi. Šių dokumentų kopijos Steigėjui (Savininkui) gali būti siunčiamos registruotu laišku adresu, kurį Steigėjas (Savininkas) yra nurodęs Įstaigai, arba elektroninių ryšių priemonėmis, arba įteikiamos pasirašytinai.
79. Įstaigos dokumentai, jų kopijos ar kita informacija Steigėjui (Savininkui) pateikiama neatlygintinai.
80. Įstaigos veiklos ataskaita ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo eilinio Steigėjo (Savininko) susirinkimo turi būti pateikta Juridinių asmenų registrui ir paskelbta Įstaigos interneto svetainėje.
81. Kita informacija, kuri pateikiama visuomenei ir kurią nustato Steigėjo (Savininko) susirinkimas, skelbiama Įstaigos interneto svetainėje.
XIV SKYRIUS
įstatų keitimo tvarka
83. Įstatų keitimo tvarka nesiskiria nuo nurodytosios Viešųjų įstaigų įstatyme ir Sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme.
84. Paaiškėjus, kad Įstatuose yra nuostatų, prieštaraujančių Viešųjų įstaigų įstatymui ir kitiems įstatymams, Įstatai turi būti pakeisti.
XV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
88. Įstatai ir jų pakeitimai galioja tik juos įregistravus įstatymų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registre.