LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO
2003 M. GRUODŽIO 22 D. ĮSAKYMO NR. A1-213 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. gruodžio 2 d. Nr. A1-827
Vilnius
Pakeičiu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamentą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).
Patvirtinta
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos
ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d.
įsakymu Nr. A1-213
(Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos
ir darbo ministro 2024 m. gruodžio 2 d. įsakymo Nr. A1-827
redakcija)
LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – ministerija) darbo tvarką.
II SKYRIUS
MINISTERIJOS STRUKTŪRA IR VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
3. Ministerijai vadovauja ministras, kuris priima ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus – viceministrus, ministerijos kanclerį, ministro patarėją (patarėjus), ministro atstovą spaudai ir kitus ministro politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus (toliau kartu – politinę komandą) – ir koordinuoja jų veiklą.
4. Ministras savo įgaliojimų vykdymo laikotarpiu gali turėti visuomeninių konsultantų, kurie ministro prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją.
6. Politinė komanda atsakinga už:
6.2. viešą ministerijos valdymo srities problemų ir sprendimų pristatymą žiniasklaidai, politikams, socialiniams partneriams, pilietinės visuomenės organizacijoms ir kitoms suinteresuotoms grupėms;
6.4. socialinių partnerių, pilietinės visuomenės organizacijų, kitų suinteresuotų grupių identifikavimą ir aiškią komunikaciją su jais;
7. Ministerijos administracijos padaliniai (toliau – padaliniai) atsakingi už:
7.1. nustatytos veiklos srities tikslų siekimą, rodiklių stebėseną ir problemų analizę – identifikuoja ir nagrinėja problemas, analizuoja duomenis, nagrinėja problemų mastą ir svarbą;
7.2. efektyvaus lėšų naudojimo ir problemų sprendimo būdų siūlymą – remiantis kitų valstybių praktika, moksliniais tyrimais, atlikta situacijos ar duomenų analize ir kt.;
7.3. nustatytos veiklos srities problemų ir sprendimų prioretizavimą (svarbiausiųjų išskyrimą) ir siūlymą politinei komandai juos prioretizuoti politinėje darbotvarkėje;
III SKYRIUS
KOMUNIKACIJA
8. Komunikacija tarp darbuotojų, politinės komandos, įstaigų prie ministerijos ir kitų ministerijai pavaldžių įstaigų bei kitų ministerijų vykdoma žodžiu, telefonu, per nuotolinio bendravimo platformas ir elektroniniu paštu. Oficialus dokumentas arba oficialus elektroninis dokumentas rengiamas tik kai kitomis komunikacijos priemonėmis negalima pasiekti rezultato ir (ar) tokia dokumento forma yra privaloma.
9. Politinė komanda turi reguliarius pasitarimus su jų srities padalinių vadovais ir pavaldžių įstaigų vadovais. Padalinių vadovai turi reguliarius pasitarimus su jiems pavaldžiais darbuotojais. Šių pasitarimų metu aptariami einamieji darbai, taip pat motyvacijos, tobulėjimo ir kiti klausimai. Padalinio vadovo ir to padalinio darbuotojo individualių pasitarimų metu rekomenduojama vadovautis Dvišalio pasitarimo gairėmis (2 priedas).
10. Jei pasitarimai nereguliarūs, siekiant greičiau priimti sprendimus, rekomenduojama pasitarimo kvietime nurodyti siekiamą tikslą, kliūtis jam pasiekti ir galimas sprendimo alternatyvas.
11. Politinė komanda ir padalinys, atsakingas už ryšius su visuomene, užtikrina, kad ministerija operatyviai ir aiškiai informuotų visuomenę apie savo valdymo srities situaciją, problemas, sprendimo būdus ir veiklos rezultatus.
12. Padalinio vadovas ministro paskirtam politinės komandos nariui ir padaliniui, atsakingam už ryšius su visuomene, reguliariai ir pagal užklausas operatyviai teikia informaciją apie:
13. Ministerija nuolat konsultuojasi su visuomene dėl ministerijos valdymo srityje esamų problemų ir jų sprendimo būdų.
14. Prieš konsultacijas su visuomene padalinys pagal kompetenciją kartu su politinės komandos nariu nustato interesų grupes (fizinius asmenis, asociacijas, nevyriausybines organizacijas, profesines sąjungas, darbdavių organizacijas ir kitus subjektus), kuriems aktuali problema, ir numatomą problemos sprendimo poveikį joms.
IV SKYRIUS
TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMAS
16. Ministro įsakymu iš darbuotojų ir kitų asmenų gali būti sudaromos komisijos, darbo grupės, taip pat organizuojamas projekto įgyvendinimas, paskiriant užduotims (pavedimams) atlikti projekto vadovą ir projekte dirbančius darbuotojus. Sudaromų komisijų ir darbo grupių vadovai turi teisę gauti visą jų uždaviniams reikalingą informaciją ir pagalbą.
17. Padalinių vadovai, politinė komanda ir darbuotojai vadovaujasi savo pareigybių aprašymais ir padalinių nuostatais.
18. Teisės aktų projektų rengimą politinė komanda ir padaliniai inicijuoja tik įvertinę, kad galimybės problemą išspręsti be papildomos teisėkūros nėra ar kad to reikalauja teisės aktai.
19. Vertindamas teisėkūros iniciatyvos poreikį ir (ar) siūlydamas jos iniciatyvą, padalinys ir jį kuruojantis politinės komandos narys nustato: tikslą, esamą situaciją (duomenys, kliūtys pasiekti tikslą), galimas teisinio reguliavimo alternatyvas, pliusus ir minusus, kodėl pasirinkta teisėkūros iniciatyva, palyginti su kitomis teisėkūros iniciatyvomis ir (ar) alternatyvomis, yra geriausia ir kokios bus siūlomo teisinio reguliavimo pasekmės.
20. Pasirašytus ministro įsakymus jų pasirašymo dieną registruoja už dokumentų valdymą atsakingas padalinys pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos.
21. Bendrą kelių ministrų įsakymą įformina ir registruoja jį iniciavusios ministerijos atsakingas padalinys. Registravimo numerį suderina įsakymo projekto rengėjas arba už dokumentų valdymą atsakingas padalinys.
22. Pasirašyti ir užregistruoti ministro įsakymai (jų kopijos, išrašai) nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną pateikiami ar išsiunčiami juos vykdyti (ar su jų turiniu susipažinti) turinčioms įstaigoms, institucijoms ir (ar) konkretiems darbuotojams.
V SKYRIUS
KITŲ DOKUMENTŲ PASIRAŠYMAS IR VALDYMAS
24. Ministras pasirašo:
24.3. dokumentus, kuriais nurodoma ministro pozicija dėl jam pamatinių ir (ar) itin svarbių klausimų;
24.4. dokumentus, siunčiamus Respublikos Prezidentui, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkui ir jo pavaduotojams, Seimo komitetų ir pakomitečių pirmininkams, Seimo nariams, Ministrui Pirmininkui, ministrams, Lietuvos Respublikos Konstitucinio Teismo pirmininkui ir Konstitucinio Teismo teisėjams, Lietuvos Aukščiausiojo Teismo pirmininkui, Seimo kontrolierių įstaigos vadovui, valstybės kontrolieriui, Lietuvos banko valdybos pirmininkui, generaliniam prokurorui;
24.5. tarptautines sutartis ir susitarimus, dokumentus, siunčiamus tarptautinių Europos Sąjungos ir kitų valstybių institucijų vadovams, Lietuvos ir užsienio valstybių ambasadų bei nuolatinių atstovybių vadovams;
24.6. bendradarbiavimo susitarimus (sutartis), memorandumus, nebent šiuos dokumentus jo pavedimu įgaliotas pasirašyti viceministras pagal veiklos sritis arba ministerijos kancleris;
25. Ministerijos kancleris pasirašo:
25.1. sutartis ir susitarimus, kuriais ministerija prisiima finansinius įsipareigojimus, išskyrus sutartis, kurias pasirašo kitas darbuotojas, paskirtas ministro įsakymu;
25.5. raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento priimamajam, Seimo priimamajam, Ministro Pirmininko kancleriui, Seimo kontrolieriams, valstybės kontrolieriaus pavaduotojui, ministerijoms, jei atsakoma į kitų ministerijų kanclerių pasirašytus raštus;
26. Viceministrai pagal ministro nustatytas veiklos sritis pasirašo:
26.2. dokumentus, kuriuose išsakoma nuomonė dėl politinių klausimų (problemų prioriteto, jų pasirinkto sprendimų būdo);
26.3. raštus, siunčiamus Respublikos Prezidento patarėjams, Seimo narių padėjėjams, Ministro Pirmininko vyriausiajam patarėjui ir ministerijoms, jei atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus;
27. Dokumentus, prieš juos pasirašant ministrui, viceministrui pagal ministro nustatytą veiklos sritį ar ministerijos kancleriui, derina dokumento rengėjas (-ai) ir padalinio (-ių) vadovas (-ai). Pastabose dėl teikiamo derinti dokumento trumpai išdėstoma dokumento esmė.
28. Padalinio vadovas jo veiklos srityje pasirašo:
28.4. dokumentus, kuriais juridiniams ar fiziniams asmenims pranešama apie priimtą administracinės procedūros sprendimą;
28.5. atsakymus į juridinių ir fizinių asmenų prašymus ir skundus, išskyrus tuos atsakymus, kuriuos pagal kompetenciją pasirašo viceministrai ar ministerijos kancleris;
28.6. atsakymus į juridinių ir fizinių asmenų prašymus ar skundus, jei ministerijos nuomonė prašyme ar skunde nagrinėjamu klausimu jau buvo pateikta anksčiau ir ji nepasikeitė;
29. Pasirašymo teisę turintys asmenys turi teisę deleguoti teisę pasirašyti dokumentą kitam darbuotojui, išskyrus atvejus, kai toks delegavimas draudžiamas vadovaujantis teisės aktais.
VI SKYRIUS
TARPTAUTINIAI SANTYKIAI
31. Ministerijos pozicijos tarptautinių organizacijų komitetuose ir Europos Sąjungos institucijose rengiamos, derinamos su ministru ir (ar) viceministru pagal ministro nustatytą veiklos sritį ir padaliniu, atsakingu už tarptautinį bendradarbiavimą.
32. Užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimus su ministru, viceministrais ir ministerijos kancleriu (toliau kartu – ministerijos vadovybe) koordinuoja padalinys, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą, o logistika rūpinasi padalinys, atsakingas už žmonių išteklių valdymą.
33. Informaciją politinei komandai dėl užsienio valstybių oficialių asmenų, tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovų susitikimų su ministerijos vadovybe parengia padalinys, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą, kartu su kitais padaliniais pagal jų veiklos sritis, likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki susitikimo, nebent apie susitikimą buvo informuota vėliau.
34. Apie numatomus ir įvykusius ministerijos vadovybės susitikimus su oficialiais užsienio valstybių asmenimis tarptautinių institucijų ir organizacijų atstovais padalinys, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą, informuoja Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją. Jei šiuose susitikimuose aptariami Europos Sąjungos klausimai, ataskaitos pateikiamos ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijai.
35. Padaliniai organizuojamų tarptautinių renginių programas suderina su padaliniu, atsakingu už tarptautinį bendradarbiavimą. Padalinys, atsakingas už tarptautinį bendradarbiavimą, apibendrina informaciją (parengia ministerijos organizuojamų tarptautinių renginių suvestinę) ir ją teikia ministerijos vadovybei ir padaliniams.
VII SKYRIUS
TOBULĖJIMAS
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministerijos darbo reglamento
1 priedas
MINISTERIJOS MISIJA, VIZIJA IR VERTYBĖS
1. Misija – mes dirbame, kad sudarytume sąlygas kiekvienam savarankiškai, atsakingai, oriai ir laimingai gyventi.
4. Pagarba ir pagalba:
5. Profesionalumas:
6. Komandiškumas:
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministerijos darbo reglamento
2 priedas
DVIŠALIO PASITARIMO GAIRĖS
1. Šios gairės nėra privalomos ir nustato tik Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – darbuotojai), ir jų tiesioginių vadovų dvišalių pokalbių principus ir rekomendacijas.
2. Dvišalių pokalbių tikslas:
3. Pokalbių metu aptariama:
4. Tema (-os) pasirenkama (-os) pagal aktualumą einamuoju metu. Nebūtina vieno pokalbio metu aptarti visų klausimų.
5. Dvišalių pokalbių metu neturi būti aptariamos tik darbų vykdymo ataskaitos, tačiau nukrypti į pokalbyje nedalyvaujančių asmenų ar įvykių aptarimus nerekomenduojama.
8. Taip pat rekomenduojama:
8.1. pokalbius planuoti iš anksto, kad abi pusės galėtų jiems pasiruošti (pokalbis neturi vykti tą pačią dieną, kurią jis suplanuotas);
8.3. stengtis neatšaukti sutarto susitikimo. Jeigu taip nutiko, nedelsiant susitarti dėl kito laiko;
8.5. įdėmiai klausytis vienas kito. Pašalinti iš aplinkos viską, kas gali blaškyti: išjungti telefono garsą, pritildyti kompiuterio pranešimus ir kt.;
8.7. išnaudoti pokalbius, siekiant geriau pažinti vienas kitą ir nustatyti lūkesčius, kaip kartu gerinti darbą;
9. Susidarius kebliai, netikėtai situacijai ar esant kitam poreikiui, tiek darbuotojas, tiek tiesioginis vadovas gali inicijuoti papildomą pokalbį.
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento
3 priedas
AIŠKIOS KOMUNIKACIJOS GAIRĖS
1. Šios gairės neprivalomos ir nustato tik Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – ministerija) valstybės tarnautojų bei darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis ir gaunančių darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – darbuotojai), komunikacijos principus ir rekomendacijas.
2. Rengiant pasitarimus, priimant sprendimus ir kitaip komunikuojant, taikomas GROW (angl. Goal, Reality, Options, Way-forward) modelis:
2.1. Tikslas:
2.2. Realybė:
2.2.1. apžvelgiama esama situacija (pvz., kas ir kodėl neturi darbo, palyginti su kitomis ES šalimis, kokia šiuo metu tendencija (gerėja, stabili ar blogėja));
2.2.2. įvardijama konkreti kliūtis siekiant tikslo (pvz., motyvacijos dirbti stoka). Tam galima taikyti „5 kodėl“ metodą;
2.3. Alternatyvos:
2.3.1. pateikiami galimi sprendimo būdai – kas ir ką darys, kaip tai keis žmonių elgesį (pvz., finansinės paskatos, išskaitų mažinimas, psichologo konsultacijos ir kt.);
2.3.2. įvertinami kiekvienos alternatyvos privalumai ir trūkumai (pvz., kaina, kokybė ir pokyčio greitis);
3. Turinio raštu rengimas:
3.1. Antraštės:
3.2. Paragrafai:
3.3. Informacijos aktualumas ir pateikimas:
3.3.3. skaičiai apvalinami iki informacijos gavėjui svarbių dydžių (pateikiamas kontekstas (daug tai ar mažai) ir (ar) tendencija);
4. Paragrafo (teiginio, pagrindimo, išvados) pavyzdžiai:
4.1. Lietuva geriau už kitus susitvarkė su krizėmis. Pusėje EBPO valstybių darbuotojų perkamoji galia nėra pasiekusi iki COVID pandemijos buvusio lygio, o Lietuvos žmonių perkamoji galia augo sparčiausiai tarp EBPO valstybių. Galime didžiuotis puikiai įveikę krizes;
4.2. Turime imtis priemonių užimtumui didinti. Nedirba daug – apie 160 tūkst., t. y. yra apie 8 proc., darbingo amžiaus asmenų (ES vidurkis – apie 6 proc.). 100 tūkst. bedarbių pradėjus dirbti, ekonominė nauda Lietuvai viršytų 1,2 mlrd. EUR per metus. Didesnis užimtumas turi būti prioritetas;