LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL SAUGOS TYRIMO ATLIKIMO IR ORGANIZAVIMO, ATASKAITŲ IR SAUGOS REKOMENDACIJŲ RENGIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. gruodžio 12 d. Nr. 1R-340
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos saugos tyrimų įstatymo 9 straipsnio 4 ir 5 punktais, 11 straipsnio 1 dalies 1 punktu, įgyvendindama 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/18/EB, nustatančią pagrindinius principus, taikomus avarijų jūrų transporto sektoriuje tyrimui, ir iš dalies keičiančią Tarybos direktyvą 1999/35/EB ir Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2002/59/EB, 2016 m. gegužės 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2016/798 dėl geležinkelių saugos su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2020/1530, ir 2019 m. liepos 1 d. Komisijos įgyvendinimo sprendimą (ES) 2019/1128 dėl prieigos prie saugos rekomendacijų ir su jomis susijusių atsakymų, laikomų Europos centrinėje saugykloje, kuriuo panaikinamas Sprendimas 2012/780/ES, ir atsižvelgdama į 2010 m. spalio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 996/2010 dėl civilinės aviacijos avarijų ir incidentų tyrimo ir prevencijos, kuriuo panaikinama Direktyva 94/56/EB, su visais pakeitimais ir 2011 m. gruodžio 9 d. Komisijos reglamentą (ES) Nr. 1286/2011, kuriuo priimama bendroji jūrų laivų avarijų ir incidentų tyrimo metodika, parengta pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/18/EB 5 straipsnio 4 dalį:
1. Tvirtinu Saugos tyrimo atlikimo ir organizavimo, ataskaitų ir saugos rekomendacijų rengimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažįstu netekusiais galios:
2.1. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2015 m. gruodžio 30 d. įsakymą Nr. 1R-385 „Dėl Geležinkelių transporto katastrofų, eismo įvykių ar riktų tyrimų, šių tyrimų ataskaitų, saugos rekomendacijų rengimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
2.2. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2015 m. gruodžio 30 d. įsakymą Nr. 1R-386 „Dėl Laivų avarijų ir incidentų saugos tyrimo, ataskaitų ir saugos rekomendacijų rengimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais;
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos teisingumo ministro
2024 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. 1R-340
SAUGOS TYRIMO ATLIKIMO IR ORGANIZAVIMO, ATASKAITŲ IR
SAUGOS REKOMENDACIJŲ RENGIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Saugos tyrimo atlikimo ir organizavimo, ataskaitų ir saugos rekomendacijų rengimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato saugos tyrimo pradėjimo, nutraukimo ir atnaujinimo tvarką, informacijos apie avarijas ir incidentus teikimo, saugos tyrimuose dalyvaujančių asmenų paskyrimo ir nušalinimo tvarką, saugos tyrimo organizavimo, bendradarbiavimo vandens transporto srityje ir saugos tyrimo dokumentų valdymo tvarką.
2. Aprašo taikymo sritis atitinka Lietuvos Respublikos saugos tyrimų įstatyme (toliau – Įstatymas) nustatytą taikymo sritį.
3. Aprašo reikalavimai taikomi orlaivių, laivų, riedmenų, kelių transporto ir lynų kelio įrenginių bei visų pločių vėžių geležinkelių infrastruktūros savininkams (valdytojams), įmonėms, organizacijoms, kitiems Apraše ir kituose teisės aktuose nurodytiems fiziniams ir juridiniams asmenims.
4. Apraše vartojamos sąvokos:
4.1. Aprašo 33, 34, 35, 37 ir 38 punktuose ir priede nurodyta sąvoka „iš esmės suinteresuota valstybė“ suprantama taip, kaip ji apibrėžiama Tarptautinės jūrų organizacijos (toliau – TJO) Laivų avarijų ir incidentų tyrimų kodekse, patvirtintame Jūrų saugumo komiteto rezoliucija MSC.255(84), (toliau – TJO Laivų avarijų ir incidentų tyrimo kodeksas).
4.2. Aprašo 38 punkte nurodyta sąvoka „greitaeigis keleivinis laivas“ atitinka sąvoką „greitaeigis laivas“, kuri apibrėžiama 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje 10 skyriaus 1 taisyklėje (vežantis daugiau kaip 12 keleivių).
4.3. Aprašo 41.1 papunktyje nurodyta sąvoka „reiso duomenų registravimo sistema“ suprantama taip, kaip ji apibrėžiama TJO Jūrų saugumo komiteto rezoliucijos MSC.333(90) priedo 4.1 papunktyje (atsižvelgiant į reiso duomenų registratoriaus įrengimo laive dieną galiojusius TJO eksploatacinius standartus).
5. Orlaivių avarijų ir incidentų saugos tyrimai atliekami vadovaujantis 1944 m. Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos 13 priedu „Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimas“, tarptautinės civilinės aviacijos vadovais „Avarijų ir incidentų tyrimo strategijos ir tvarka“ (Doc 9962), „Orlaivių avarijų ir incidentų tyrimo vadovas“ (Doc 9756), „Neskelbtinos saugos informacijos apsaugos vadovas“ (Doc 10053) ir „Pavojai orlaivio avarijos vietoje“ (Cir 315).
6. Laivų avarijų ir incidentų saugos tyrimai atliekami vadovaujantis:
6.1. bendrąja jūrų laivų avarijų ir incidentų tyrimo metodika, priimta 2011 m. gruodžio 9 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1286/2011, kuriuo priimama bendroji jūrų laivų avarijų ir incidentų tyrimo metodika, parengta pagal Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/18/EB 5 straipsnio 4 dalį. Šios metodikos tam tikrais atvejais galima nesilaikyti, jeigu, saugos tyrimo vadovo nuomone, tai būtina norint pasiekti saugos tyrimo tikslus;
6.2. TJO Laivų avarijų ir incidentų tyrimo kodekso reikalavimais, šiems reikalavimams įgyvendinti skirtomis gairėmis, priimtomis TJO Asamblėjos rezoliucija A.1075(28), Tarptautiniame jūrų laivų avarijų tyrėjų forume 2014 metais priimtu tyrimo vadovu bei Europos Sąjungos valstybių narių laivų avarijų ir incidentų saugos tyrimo institucijų nuolatinio bendradarbiavimo sistemoje priimtais susitarimais, jei Įstatyme ir Apraše nenustatyta kitaip.
7. Geležinkelių avarijų ir incidentų saugos tyrimai atliekami laikantis 2020 m. balandžio 24 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2020/572 dėl geležinkelių avarijų ir incidentų tyrimo ataskaitų struktūros, kurios turi būti laikomasi, reikalavimų ir Europos Sąjungos geležinkelių avarijų saugos tyrimo įstaigų tinklo išleistų gairių, kurių aktualūs leidimai skelbiami šio tinklo interneto svetainėje.
II SKYRIUS
SAUGOS TYRIMO PRADĖJIMAS
9. Padalinio valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, (toliau
kartu – padalinio darbuotojas), pagal Įstatymo 19 straipsnio 1–4 dalis ar 2010 m. spalio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 996/2010 dėl civilinės aviacijos avarijų ir incidentų tyrimo ir prevencijos, kuriuo panaikinama Direktyva 94/56/EB, 9 straipsnio 1 dalį gavęs pranešimą apie avariją ar incidentą el. paštu, telefonu ar kitu būdu, įvertina gautą informaciją, prireikus surenka papildomus duomenis ir kuo skubiau, bet ne vėliau kaip per 2 darbo dienas parengia tarnybinį pranešimą apie avariją ar incidentą (toliau – tarnybinis pranešimas) ir jį pateikia padalinio vadovui.
10. Gavęs tarnybinį pranešimą, padalinio vadovas pagal Įstatymo 16 straipsnio 1 dalį iš padalinio darbuotojų paskiria saugos tyrimo vadovą:
10.1. avarijos ar incidento saugos tyrimui organizuoti, vykdyti ir kontroliuoti, jei avarijos ar incidento saugos tyrimą privaloma atlikti pagal Įstatymą arba Reglamentą (ES) Nr. 996/2010), arba
11. Jei pranešimas apie avariją ar incidentą, kurio saugos tyrimą privaloma atlikti pagal Įstatymą arba Reglamentą (ES) Nr. 996/2010, gaunamas ne darbo valandomis, padalinio vadovas pagal Įstatymo 16 straipsnio 1 dalį iš padalinio darbuotojų paskiria saugos tyrimo vadovą ir, jeigu reikia, saugos tyrėją (-us), naudodamasis elektroninio ryšio priemonėmis, įskaitant elektroninį paštą ar tarnybinį mobilųjį telefoną. Tokiu atveju tarnybinis pranešimas parengiamas ir paskyrimas dėl saugos tyrimo vadovo ir, jeigu reikia, saugos tyrėjo (-ų) užregistruojamas artimiausią darbo dieną.
12. Saugos tyrimo vadovas, atlikęs tarnybiniame pranešime nurodytos avarijos ar incidento preliminarų vertinimą, padalinio vadovui pateikia motyvuotą siūlymą:
13. Padalinio vadovas susipažįsta su saugos tyrimo vadovo siūlymu, prireikus nurodo jį patikslinti ir (ar) papildyti kita reikiama informacija, ir priima sprendimą:
III SKYRIUS
SAUGOS TYRIMO NUTRAUKIMAS
15. Pradėtas saugos tyrimas gali būti nutraukiamas vadovaujantis Įstatymo 23 straipsnio
2 dalimi. Saugos tyrimo vadovas, atlikdamas saugos tyrimą, kuris nėra privalomas pagal Įstatymo 20, 21 ar 22 straipsnyje arba Reglamente (ES) Nr. 996/2010 nustatytus reikalavimus, ir įvertinęs saugos tyrimo metu gautą informaciją, padalinio vadovui pateikia motyvuotą siūlymą dėl pradėto saugos tyrimo nutraukimo.
16. Padalinio vadovas išnagrinėja saugos tyrimo vadovo motyvuotą siūlymą dėl pradėto saugos tyrimo nutraukimo, prireikus paprašo patikslinti ir (ar) papildyti kita reikiama informacija, ir priima sprendimą nutraukti arba nenutraukti saugos tyrimą.
IV SKYRIUS
SAUGOS TYRIMO ATNAUJINIMAS
18. Atliktas ar nutrauktas saugos tyrimas atnaujinamas arba neatliktas saugos tyrimas pradedamas vadovaujantis Įstatymo 23 straipsnio 1 dalimi. Gavęs informacijos dėl naujų svarbių faktų ar aplinkybių, padalinio vadovas iš padalinio darbuotojų paskiria saugos tyrimo vadovą įvertinti, ar tai gali turėti įtakos transporto saugai, ir motyvuotam siūlymui dėl neatlikto saugos tyrimo pradėjimo arba atlikto ar nutraukto saugos tyrimo atnaujinimo pateikti.
19. Saugos tyrimo vadovas, įvertinęs, ar nauji svarbūs faktai ar aplinkybės gali turėti įtakos transporto saugai, padalinio vadovui pateikia motyvuotą siūlymą dėl neatlikto saugos tyrimo pradėjimo arba atlikto ar nutraukto saugos tyrimo atnaujinimo.
20. Padalinio vadovas išnagrinėja saugos tyrimo vadovo motyvuotą siūlymą dėl neatlikto saugos tyrimo pradėjimo arba atlikto ar nutraukto saugos tyrimo atnaujinimo, prireikus paprašo patikslinti ir (ar) papildyti kita reikiama informacija, ir priima sprendimą pradėti saugos tyrimą ar jo nepradėti arba atnaujinti saugos tyrimą ar jo neatnaujinti.
V SKYRIUS
INFORMACIJA APIE AVARIJAS IR INCIDENTUS
22. Informacija apie sprendimus, nurodytus Aprašo 13, 16 ir 20 punktuose, skelbiama padalinio interneto svetainėje, nurodant sprendimo formuluotę, Įstatymo nuostatą, kuria vadovaujantis sprendimas priimtas, ir sprendimo priėmimo datą. Informacija paskelbiama per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.
23. Padalinio interneto svetainėje taip pat skelbiama informacija apie pradėtus saugos tyrimus, kuriuos privaloma atlikti pagal Įstatymą arba Reglamentą (ES) Nr. 996/2010.
24. Priėmus sprendimą pradėti geležinkelių avarijos ar incidento saugos tyrimą, apie tai per
7 dienas nuo sprendimo priėmimo dienos pranešama Europos Sąjungos geležinkelių agentūrai. Šiame pranešime nurodoma geležinkelių avarijos ar incidento data, laikas, vieta, rūšis ir pasekmės, susijusios su mirties atvejais, sužalojimais ir materialine žala.
25. Padalinys duomenis apie laivų avarijas ir incidentus (priedas), taip pat duomenis, gautus atliekant laivų avarijų ar incidentų saugos tyrimus, pateikia Europos Komisijai, naudodamasis Europos informacine baze apie laivų avarijas (EMCIP). Duomenys apie labai sunkias laivų avarijas taip pat pateikiami TJO.
26. Apie pradėtą, atnaujintą arba nutrauktą saugos tyrimą informuojamas avariją ar incidentą patyrusio orlaivio, laivo, riedmenų, lynų kelio įrenginio ar kelių transporto priemonės valdytojas arba naudotojas ir kiti su avarija ar incidentu susiję asmenys, pvz., infrastruktūros valdytojas, eismo saugos institucija ir pan.
VI SKYRIUS
SAUGOS TYRIMUOSE DALYVAUJANČIŲ ASMENŲ
PASKYRIMAS IR NUŠALINIMAS
27. Padalinio vadovas, priėmęs sprendimą, nurodytą Aprašo 13.1 ir 13.3 papunkčiuose, ar
20 punkte nurodytą sprendimą atnaujinti saugos tyrimą, vadovaudamasis Įstatymo 16 straipsnio
1 dalimi, iš padalinio darbuotojų šioms užduotims atlikti paskiria saugos tyrimo vadovą ir, jeigu reikia, saugos tyrėją (-us). Saugos tyrimo vadovas, atsižvelgdamas į saugos tyrimo tikslus, saugos pamokas, kurių tikimasi išmokti iš avarijos ar incidento, ir siekdamas pagerinti transporto saugą, nustato planuojamo saugos tyrimo apimtį.
28. Saugos tyrimo vadovas, vadovaudamasis Įstatymo 16 straipsnio 2 dalimi, gali pasitelkti techninių ar specializuotų kompetencijų turinčius asmenis (toliau – pasitelkti asmenys), kurie turi:
28.1. turėti reikiamą išsilavinimą ir kvalifikaciją, profesinių žinių ir darbo patirties specialiosiose srityse;
28.2. atlikti savo pareigas nepriklausomai, nešališkai, objektyviai, dalykiškai ir be išankstinio nusistatymo, vadovaudamiesi teisėtumo, nešališkumo ir profesionalumo principais;
28.3. būti neįpareigojami pateikti ekspertinę išvadą, susijusią su transporto sauga administraciniame, ikiteisminiame ir teisminiame procese, kuriuo siekiama nustatyti kaltę ar atsakomybę;
VII SKYRIUS
SAUGOS TYRIMO ORGANIZAVIMAS, BENDRADARBIAVIMAS
VANDENS TRANSPORTO SRITYJE
30. Nustačius, kad avariją ar incidentą patyręs laivas gali ir toliau būti eksploatuojamas, tokios laivo avarijos ar incidento saugos tyrimas turi būti atliekamas kiek įmanoma netrikdant įprastos laivo veiklos.
31. Laivo avarijai įvykus Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančiuose vandenyse, saugos tyrimo vadovas, vadovaudamasis nacionaliniais teisės aktais, imasi priemonių, kad būtų atsižvelgiama ir į aktualios redakcijos TJO Sąžiningo elgesio su jūrininkais įvykus laivo avarijai gairių, pridėtų prie 2006 m. balandžio 27 d. TJO Teisės reikalų komiteto Rezoliucijos LEG.3(91) ir patvirtintų Tarptautinės darbo organizacijos vadovaujančios įstaigos 2006 m. birželio 12–16 d. 296‑ajame posėdyje, nuostatas.
32. Saugos tyrimo vadovas gali duoti išankstinį perspėjimą, jeigu, jo vertinimu, reikia imtis skubių Europos Sąjungos lygmens veiksmų siekiant išvengti laivų avarijų. Apie tokio perspėjimo būtinybę saugos tyrimo vadovas bet kuriuo laivo avarijos ar incidento saugos tyrimo etapu informuoja Europos Komisiją.
33. Įvykus laivo avarijai ar incidentui, atliekamas vienas saugos tyrimas, kurį vykdo Europos Sąjungos valstybės narės saugos tyrimo institucija arba saugos tyrimui vadovaujančios Europos Sąjungos valstybės narės saugos tyrimo institucija, dalyvaujant bet kuriai kitai iš esmės suinteresuotos valstybės, kuri yra Europos Sąjungos narė, saugos tyrimo institucijai.
34. Kai laivo avarijos ar incidento saugos tyrimą pradeda ir kitos iš esmės suinteresuotos valstybės, kuri yra Europos Sąjungos valstybė narė, saugos tyrimo institucija, šį saugos tyrimą pradėjęs padalinys turi bendradarbiauti su šia saugos tyrimo institucija, kad operatyviai susitartų dėl vadovavimo saugos tyrimui ir saugos tyrimo procedūrų. Pagal šį susitarimą saugos tyrime dalyvaujanti saugos tyrimo institucija ir padalinys turi turėti vienodas teises ir vienodą galimybę apklausti liudytojus bei susipažinti su įrodymais. Saugos tyrimo vadovas taip pat turi siekti, kad saugos tyrimui vadovaujančios Europos Sąjungos valstybės saugos tyrimo institucija atsižvelgtų į jo nuomonę.
35. Kol pasiekiamas Aprašo 34 punkte nurodytas susitarimas, padalinys ir toliau atsako už laivo avarijos ar incidento saugos tyrimą ir jo derinimą su kitos iš esmės suinteresuotos valstybės, kuri yra Europos Sąjungos valstybė narė, saugos tyrimo institucija.
36. Lygiagretų tos pačios laivo avarijos ar incidento saugos tyrimą, kai tokį saugos tyrimą jau atlieka kitos Europos Sąjungos valstybės narės saugos tyrimo institucija, padalinys gali atlikti tik išskirtiniais atvejais. Nusprendus atlikti tokį saugos tyrimą, padalinys praneša Europos Komisijai tokio sprendimo priežastis. Lygiagretų laivo avarijos ar incidento saugos tyrimą atliekantis padalinys turi bendradarbiauti su tame laivo avarijos ar incidento saugos tyrime dalyvaujančių Europos Sąjungos valstybių narių saugos tyrimo institucijomis. Saugos tyrimo vadovas su šiomis institucijomis keičiasi visa turima informacija apie laivo avariją ar incidentą, kiek įmanoma stengdamasis padaryti bendrąsias išvadas. Saugos tyrimo vadovas nesiima jokių priemonių, kurios galėtų nepagrįstai trukdyti, stabdyti ar vilkinti laivo avarijos ar incidento saugos tyrimą.
37. Kai iš esmės suinteresuotos valstybės, kuri nėra Europos Sąjungos valstybė narė, saugos tyrimo institucija atlieka laivo avarijos ar incidento saugos tyrimą, o Lietuvos Respublika yra iš esmės suinteresuota valstybė, padalinio vadovas gali nuspręsti nevykdyti lygiagretaus laivo avarijos ar incidento saugos tyrimo, jeigu toks saugos tyrimas atliekamas pagal TJO Laivų avarijų ir incidentų tyrimų kodekso reikalavimus.
38. Jeigu keleivinis įvažiuojamasis laivas ar greitaeigis keleivinis laivas patiria avariją ar incidentą Lietuvos Respublikos jurisdikcijai priklausančiuose vandenyse arba jeigu ši avarija ar incidentas įvyko kituose vandenyse ir Lietuvos Respublika yra paskutinė valstybė narė, kurioje šis keleivinis įvažiuojamasis laivas ar greitaeigis keleivinis laivas lankėsi, tokios avarijos ar incidento saugos tyrimą pradeda padalinys. Šiuo atveju jis toliau atsako už tokios avarijos ar incidento saugos tyrimo procedūrą ir saugos tyrimo derinimą su kitų iš esmės suinteresuotų valstybių, kurios yra Europos Sąjungos narės, saugos tyrimo institucijomis, kol pasiekiamas abipusis susitarimas dėl vadovavimo laivo avarijos ar incidento saugos tyrimui.
39. Padalinio atliekamame saugos tyrime dalyvaujant ir kitų Europos Sąjungos valstybių narių saugos tyrimo institucijoms:
39.1. saugos tyrimo vadovas su saugos tyrime dalyvaujančia Europos Sąjungos valstybės narės saugos tyrimo institucija susitaria dėl saugos tyrimo atlikimo procedūrų ir apimties;
40. Jeigu padalinys nedalyvauja laivo avarijos ar incidento saugos tyrime, o kitos Europos Sąjungos valstybės narės saugos tyrimo institucija jo paprašo suteikti pagalbos, padaliniui suteikiant prašomą pagalbą jo patirtos išlaidos kompensuojamos pagal susitarimą.
41. Padalinys dalyvauja Europos Sąjungos valstybių narių laivų avarijų ir incidentų saugos tyrimo institucijų nuolatinio bendradarbiavimo sistemoje. Dalyvaudamas šioje nuolatinio bendradarbiavimo sistemoje, padalinys bendradarbiauja su kitų Europos Sąjungos valstybių narių saugos tyrimo institucijomis ir susitaria su jomis dėl bendradarbiavimo tvarkos siekiant šių tikslų:
41.1. sudaryti sąlygas dalytis įrenginiais, priemonėmis ir įranga, kurie reikalingi nuolaužoms, laivo įrangai ir kitiems saugos tyrimo objektams techniškai ištirti, taip pat informacijai iš Reiso duomenų registravimo sistemos ir kitų elektroninių prietaisų gauti ir įvertinti;
41.2. bendradarbiauti techniniais klausimais arba dalytis patirtimi, kurios reikia vykdant specifines užduotis;
41.3. rinkti ir teikti informaciją apie avarijos ar incidento analizę, teikti Europos Sąjungos lygmens saugos rekomendacijas;
41.4. parengti bendruosius saugos rekomendacijų laikymosi ir saugos tyrimo metodų pritaikymo atsižvelgiant į techninę ir mokslinę pažangą principus;
41.5. atsižvelgti į kitų valstybių narių saugos tyrimo institucijų ar Europos Komisijos išankstinius perspėjimus;
41.6. atsižvelgiant į valstybių narių nacionalinius teisės aktus, nustatyti dalijimosi liudytojų parodymais konfidencialumo taisykles, taip pat duomenų, kitų dokumentų ir informacijos (atliekant laivo avarijos ar incidento saugos tyrimą paimti ar gauti liudytojų parodymai, kiti pareiškimai, pasakojimai ir užrašai, dokumentai, atskleidžiantys asmenų, davusių parodymus atliekant saugos tyrimą, tapatybę, taip pat informacija apie asmenis, nukentėjusius per laivo avariją ar incidentą, kuri yra neskelbtina arba asmeninio pobūdžio, įskaitant informaciją apie jų sveikatą) tvarkymo taisykles, įskaitant atvejus, kai bendradarbiaujama su valstybėmis, kurios nėra Europos Sąjungos narės;
41.8. skatinti bendradarbiavimą su trečiųjų šalių saugos tyrimo institucijomis ir tarptautinėmis laivų avarijų saugos tyrimo organizacijomis;
42. Padalinys dalyvauja kuriant ir tobulinant Aprašo 25 punkte nurodytą Europos informacinės bazės apie laivų avarijas struktūrą ir duomenų teikimo metodiką.
VIII SKYRIUS
SAUGOS TYRIMO DOKUMENTAI
44. Atlikus saugos tyrimą, saugos tyrimo vadovas padalinio vadovui pateikia saugos tyrimo ataskaitos, kurioje pateikiamos išvados dėl avarijos ar incidento priežasčių ir veiksnių ir, jeigu reikia, saugos rekomendacijos, projektą. Padalinio vadovas susipažįsta su ataskaitos projektu, prireikus nurodo patikslinti ir (ar) papildyti kita reikiama informacija, ir, vadovaudamasis Įstatymo
29 straipsniu, pateikia jį derinti su avarija ar incidentu susijusiems asmenims.
45. Atlikus laivo avarijos ar incidento saugos tyrimą, kuris nesusijęs su labai sunkia ar sunkia laivo avarija ir kurio išvados negali padėti išvengti panašių laivų avarijų ar incidentų ateityje, padalinio vadovas gali nuspręsti paskelbti supaprastintą saugos tyrimo ataskaitą. Šioje atskaitoje turi būti pateikiama informacija, dėl kurios susitarta Europos Sąjungos valstybių narių laivų avarijų ir incidentų saugos tyrimo institucijų nuolatinio bendradarbiavimo sistemoje.
46. Padalinys laivo avarijos ar incidento saugos tyrimo ataskaitos, supaprastintos saugos tyrimo ataskaitos arba tarpinio pranešimo kopiją pateikia Europos Komisijai. Į Europos Komisijos pateiktas technines pastabas dėl laivo avarijos ar incidento saugos tyrimo ataskaitos atsižvelgiama, jeigu šios pastabos negali kaip nors paveikti išvadų esmės, bet gali pagerinti tokių ataskaitų ar tarpinio pranešimo kokybę siekiant užtikrinti saugą laivybos srityje, užkirsti kelią taršai iš laivų sklisti ir sumažinti laivų avarijų keliamą pavojų.
47. Padalinys geležinkelių avarijos ar incidento saugos tyrimo ataskaitas pateikia su geležinkelių avarija ar incidentu susijusiems asmenims, asmenims, kuriems šių ataskaitų paskelbimas gali turėti įtakos, kitų valstybių narių įstaigoms ir susijusioms šalims bei Europos Sąjungos geležinkelių agentūrai.
48. Parengtą saugos tyrimo ataskaitą ar tarpinį pranešimą pasirašo jų rengėjai – saugos tyrimo vadovas ir saugos tyrėjas (-ai), jei dalyvavo juos rengiant, tvirtina padalinio vadovas.
49. Vadovaujantis Įstatymo 28 straipsniu, saugos tyrimo ataskaita ir tarpinis pranešimas paskelbiami padalinio interneto svetainėje.
50. Atsižvelgiant į Įstatymo 9 straipsnio 5 punktą, siekiant supažindinti transporto sektoriaus įmones ir visuomenę su avarijos ar incidento metu išmoktomis pamokomis, padalinio vadovo sprendimu, saugos tyrimo vadovo siūlymu gali būti rengiamas informacinis saugos biuletenis. Informacinio saugos biuletenio rengimo poreikį ir turinį nustato saugos tyrimo vadovas, atsižvelgdamas į transporto priemonės avarijos ar incidento pobūdį, konkrečias aplinkybes ir į tai, kokio pobūdžio informaciją siekiant pagerinti saugą norima pateikti transporto sektoriaus įmonėms ir visuomenei. Informacinis saugos biuletenis rengiamas ir derinamas padalinio vadovo tvirtinamų saugos tyrimų procedūrų aprašymų nustatyta tvarka.
51. Informacinis saugos biuletenis parengiamas ir paskelbiamas padalinio interneto svetainėje per 12 mėnesių nuo avarijos ar incidento dienos.
52. Padalinio vadovas saugos tyrimų procedūrų aprašymuose gali nustatyti ir kitas saugos užtikrinimo priemones, jeigu tokios priemonės nepažeidžia teisės aktų reikalavimų ar nedaro neigiamos įtakos įgyvendinant Įstatymą, ir jų rengimo tvarką.
53. Saugos rekomendacijos ir su jomis susiję saugos rekomendacijų gavėjų atsakymai skelbiami padalinio interneto svetainėje ir, jei taikoma, tarptautinėse saugos rekomendacijų informacinėse sistemose. Saugos rekomendacijos ir su jomis susiję saugos rekomendacijų gavėjų atsakymai paskelbiami per 30 dienų nuo atsakymų gavimo dienos.
54. Padalinys užtikrina, kad, vadovaujantis Įstatymo 26 straipsnio 1 dalimi ir laikantis padalinio vadovo tvirtinamų saugos tyrimų procedūrų aprašymų nustatytos tvarkos, su saugos rekomendacijomis susiję saugos rekomendacijų gavėjų atsakymai būtų skelbiami neatskleidžiant jų asmeninės ir konfidencialios informacijos.
55. Įstatymo 9 straipsnio 4 punkte nurodytos metinės ataskaitos rengimą organizuoja padalinio vadovas. Metinė ataskaita skelbiama padalinio interneto svetainėje. Taip pat apie ją informuojamos Europos Sąjungos geležinkelių agentūra, Lietuvos Respublikoje ir užsienio valstybėse veikiančios transporto sektoriaus įmonės, įstaigos ir organizacijos, kurių sąrašą, atsižvelgdamas į ataskaitiniais metais įvykusių avarijų ar incidentų metu išmoktas pamokas, metinės ataskaitos informacijos aktualumą, bendrą saugos situaciją transporto sektoriuje bei kitas aplinkybes, dėl kurių tokios ataskaitos informacija galėtų padėti pagerinti saugą transporto sektoriuje, sudaro padalinio vadovas.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
57. Visi Apraše nurodyti padalinio rengiami dokumentai tvarkomi, derinami ir pasirašomi Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos dokumentų valdymo sistemoje, jeigu nenurodyta kitaip.
58. Dokumentai, susiję su saugos tyrimais, ir juose pateikiami asmens duomenys tvarkomi ir saugomi vadovaujantis bendraisiais dokumentų valdymo Teisingumo ministerijoje reikalavimais.
Saugos tyrimo atlikimo ir organizavimo,
ataskaitų ir saugos rekomendacijų rengimo
ir teikimo tvarkos aprašo
priedas
EUROPOS KOMISIJAI TEIKIAMI DUOMENYS APIE LAIVO AVARIJĄ AR INCIDENTĄ