VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2013 M. VASARIO 6 D. ĮSAKYMO NR. T1-136 „DĖL VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS NEPLANINIŲ ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO IR KOKYBĖS PATIKRINIMŲ IR GALIMAI NETEISĖTOS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLOS PATIKRINIMŲ ATLIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. rugpjūčio 5 d. Nr. T1-290
Vilnius
1. P a k e i č i u Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus 2013 m. vasario 6 d. įsakymą Nr. T1-136 „Dėl valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie sveikatos apsaugos ministerijos neplaninių asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimų ir galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir išdėstau jį nauja redakcija:
„VALSTYBINĖS AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBOS
PRIE Sveikatos Apsaugos Ministerijos
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos NeplaninIŲ asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės PATIKRINIMŲ IR GALIMAI NETEISĖTOS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLOS PATIKRINIMŲ ATLIKIMO tvarkos APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 33 punktu, Sveikatos sistemos įstatymo 75 straipsnio 2 dalies 6 punktu, Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų, patvirtintų 2011 m. rugsėjo 7 d. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu Nr. V-839 „Dėl Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 17.1, 17.2 ir 17.3 papunkčiais ir Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio 1 dalies 56 punktu,
t v i r t i n u Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos neplaninių asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimų ir galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimų atlikimo tvarkos aprašą (pridedama).“
2. N u s t a t a u, kad Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos neplaninių asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimų ir galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimų, pradėtų vykdyti iki šio įsakymo įsigaliojimo, nagrinėjimo terminams taikomos iki šio įsigaliojimo galiojusio Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos neplaninių asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimų ir galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo nuostatos.
PATVIRTINTA Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros
veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos
ministerijos direktoriaus
2013 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. T1-136
(Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros
veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos
ministerijos direktoriaus
2024 m. rugpjūčio 5 d. įsakymo Nr. T1-290 redakcija)
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos NeplaninIŲ asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės PATIKRINIMŲ IR GALIMAI NETEISĖTOS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLOS PATIKRINIMŲ ATLIKIMO tvarkos APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Tarnyba) neplaninių asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimų ir galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimų atlikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Tarnybos atliekamų asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – Įstaiga) neplaninių asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimų (toliau – Neplaninis patikrinimas) bei asmens sveikatos priežiūros paslaugas galimai neteisėtai teikiančių subjektų (fizinių ir (ar) juridinių asmenų) patikrinimų (toliau – Galimai neteisėtos veiklos patikrinimas) (toliau kartu – Patikrinimai) pagrindus, tvarką ir trukmę.
2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Neplaninis asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimas – Tarnybos atliekamas neplaninis asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės įvertinimas, kurio metu nustatoma Įstaigų veiklos atitiktis teisės aktų reikalavimams.
2.2. Neteisėta asmens sveikatos priežiūros veikla – tai subjekto, neturinčio teisės verstis asmens sveikatos priežiūros veikla, asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimas ne Įstaigoje.
3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekse, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2008 m. balandžio 29 d. įsakymu Nr. V-338 „Dėl Minimalių asmens sveikatos priežiūros paslaugų kokybės reikalavimų aprašo tvirtinimo“, vartojamas sąvokas.
4. Tarnybos atliekamo Neplaninio patikrinimo tikslai:
4.1. nustatyti, ar Įstaigos veikla, susijusi su asmens sveikatos priežiūra, atitinka teisės aktų reikalavimus;
4.2. teikti rekomendacijas Įstaigai dėl jos veiklos, susijusios su asmens sveikatos priežiūra, kokybės gerinimo;
5. Tarnybos atliekamo Galimai neteisėtos veiklos patikrinimo tikslai:
5.1. nustatyti, ar subjekto, neturinčio teisės verstis asmens sveikatos priežiūra, veikla turi asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui būdingų požymių;
6. Tarnybos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas) / valstybės tarnautojas (toliau kartu – Tarnybos darbuotojas), atlikdamas Patikrinimus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 4 straipsnyje ir Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 3 straipsnyje įtvirtintais principais.
7. Jeigu yra priežastys, galinčios sukelti Tarnybos darbuotojo viešųjų ir privačių interesų konfliktą, Tarnybos darbuotojas nusišalina arba yra nušalinamas nuo Patikrinimų atlikimo Tarnybos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.
II SKYRIUS
PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI
9. Neplaninio patikrinimo metu gali būti tikrinama visa Įstaigos veikla, susijusi su asmens sveikatos priežiūra, ar jos dalis.
10. Tarnyba Neplaninį patikrinimą atlieka esant bent vienam iš šių pagrindų:
11. Tarnyba gali atlikti Neplaninį patikrinimą:
11.1. įvertinus turimą informaciją ir kilus įtarimų dėl Įstaigos veiklos, kuri gali kelti grėsmę teisės normų saugomoms vertybėms;
11.2. gavus anoniminį skundą dėl konkrečios Įstaigos veiksmų ar neveikimo, kai įvertinus turimą informaciją kyla įtarimų, kad Įstaigos veikla gali kelti grėsmę teisės normų saugomoms vertybėms;
12. Tarnyba Galimai neteisėtos veiklos patikrinimą atlieka gavusi Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos pavedimą.
13. Tarnyba gali atlikti Galimai neteisėtos veiklos patikrinimą, jei yra gauta informacijos ar kilo pagrįstų įtarimų, jog subjektas verčiasi galimai neteisėta sveikatinimo veikla.
III SKYRIUS
Patikrinimų ATLIKIMO TVARKA
15. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas dokumentų vertinimo būdu arba subjekto, dėl kurio teikiamų paslaugų pradėtas neplaninis patikrinimas, veiklos vietoje.
16. Neplaninio patikrinimo atlikimui reikalingų dokumentų kopijas ir (ar), jei reikia, Įstaigos darbuotojų paaiškinimus Įstaiga privalo pateikti per Tarnybos nurodytą terminą, tačiau ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tarnybos rašytinio prašymo su pateiktinų dokumentų sąrašu (1 priedas), kuris gali būti koreguojamas, atsižvelgiant į Neplaninio patikrinimo objektą, gavimo dienos.
17. Atliekant Patikrinimus vietoje, vykstama į Įstaigą ar subjektą, galimai neteisėtai teikiantį asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jos / jo iš anksto neįspėjus, išskyrus atvejus, kai pranešti būtina, siekiant tinkamai atlikti Patikrinimus. Atliekant Neplaninį patikrinimą vietoje, pildomas Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo aktas (2 priedas), o atliekant Galimai neteisėtos veiklos patikrinimą – Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo aktas (5 priedas), kurių antrieji egzemplioriai pateikiami tikrintai Įstaigai arba subjektui.
18. Gavus iš Įstaigos Aprašo 16 punkte nurodytų visų Neplaninio patikrinimo atlikimui reikalingų dokumentų kopijas ir (ar), jei reikia, Įstaigos darbuotojų paaiškinimus, arba po Neplaninio patikrinimo Įstaigos veiklos vietoje atlikimo, Tarnybos darbuotojas parengia Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo ataskaitos (3 priedas) projektą dėl atitinkamų Įstaigos asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės įvertinimo, kuris derinamas Tarnybos darbo reglamento nustatyta tvarka. Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo ataskaitos projekte gali būti teikiamos rekomendacijos asmens sveikatos priežiūros įstaigai dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir (ar) kokybės gerinimo.
19. Atliekant subjekto vertimosi galimai neteisėta asmens sveikatos priežiūros veikla patikrinimą, Tarnybos tarnautojas, esant Aprašo 31.2 papunktyje nurodytiems pagrindams, parengia Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo ataskaitą (6 priedas) dėl subjekto neteisėtai teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kuri derinama Tarnybos darbo reglamento nustatyta tvarka.
20. Tarnyba skundo nagrinėjimui gali pasitelkti kitas valdžios institucijas ir įstaigas, medicinos specialistus-konsultantus.
21. Neplaninio patikrinimo atlikimas Tarnyboje turi būti baigtas per 5 mėnesius nuo Aprašo 10-11 punktuose nurodyto vieno iš pagrindų atsiradimo dienos.
22. Motyvuotu Tarnybos direktoriaus įsakymu Neplaninio patikrinimo atlikimo terminas gali būti pratęstas ne ilgesniam kaip 3 mėnesių laikotarpiui:
22.1. dėl nagrinėjamo atvejo sudėtingumo (ilgas tiriamųjų paslaugų teikimo laikotarpis, didelis skundžiamų aplinkybių kiekis, klinikinis atvejo sudėtingumas);
22.2. Patikrinimo atlikimo metu paaiškėjus poreikiui gauti papildomą informaciją iš kitų asmens sveikatos priežiūros įstaigų ar valstybinių institucijų;
22.3. Patikrinimo atlikimo metu paaiškėjus poreikiui gauti medicinos specialistų-konsultantų išvadas ir iki patikrinimo termino pabaigos nepavykus gauti išvadų ir (ar) jų tinkamai įvertinti;
23. Informacija apie Tarnybos priimtą sprendimą pratęsti Neplaninio patikrinimo atlikimo terminą suinteresuotoms šalims išsiunčiama per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo. Tais atvejais, kai Neplaninio patikrinimo atlikimui reikalingi medicininiai dokumentai yra pateikti teismui, ekspertizę atliekančiam subjektui ar ikiteisminio tyrimo institucijoms ir nėra aišku, kada bus gauti dokumentai iš nurodytų subjektų, laikotarpis, kurio metu medicininiai dokumentai yra pas nurodytus subjektus, nėra įskaitomas į Aprašo 21 ir 22 punktuose nurodytus Neplaninio patikrinimo atlikimo terminus.
24. Neplaninis patikrinimas, dėl kurio yra priimtas šio Aprašo 25 punkte nurodytas Tarnybos sprendimas, atliekama iš naujo, taikant 3 mėnesių terminą, kai:
24.1. paaiškėja naujos aplinkybės, egzistavusios Neplaninio patikrinimo atlikimo metu, kurios Tarnybai nebuvo žinomos;
IV SKYRIUS
PATIKRINIMŲ ATLIKIMO ĮFORMINIMAS
25. Neplaninio patikrinimo atlikimas Tarnyboje baigiamas patvirtinant Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo ataskaitą (toliau – Ataskaita). Ataskaitoje gali būti teikiamos rekomendacijos asmens sveikatos priežiūros įstaigai dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir (ar) kokybės gerinimo. Tais atvejais, kai Įstaiga yra įspėjama dėl teisės aktų reikalavimų pažeidimų, Ataskaitoje privalo būti nurodomas šių pažeidimų, jei jie yra šalintini, pašalinimo terminas ir pareiga Įstaigai informuoti Tarnybą apie minėtų pažeidimų pašalinimo rezultatus.
26. Esant Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 59 straipsnyje numatytiems pagrindams, klausimas dėl poveikio priemonių ir (ar) sankcijų taikymo Įstaigai svarstomas dalyvaujant Įstaigos vadovui ar jo įgaliotam atstovui. Apie nurodytą aptarimą Įstaiga informuojama ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas (skaičiuojant nuo pranešimo išsiuntimo dienos), pateikiant Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo ataskaitos projektą. Išimtiniais atvejais, esant motyvuotam Įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens prašymui, šis terminas gali būti pratęstas ne ilgesniam nei 10 darbo dienų terminui. Ataskaitos projekto svarstymas protokoluojamas, pildant Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus ataskaitos dėl neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo atlikimo projekto svarstymo protokolą (4 priedas). Esant poreikiui, Ataskaitos projekto svarstymo metu gali būti daromas garso įrašas, kuris tampa minėto protokolo sudėtine dalimi. Jei Įstaigos atstovas (-ai) neatvyksta nurodytu laiku – Ataskaita priimama be aptarimo. Jei Įstaigos atstovas (-ai) praneša raštu apie nedalyvavimą svarstyme dėl Ataskaitoje numatytų poveikio priemonių ir (ar) sankcijų, sprendimas gali būti priimamas pranešimo gavimo dieną.
27. Kai atliekant Neplaninį patikrinimą nustatomas tik mažareikšmis (-iai) teisės aktų reikalavimų pažeidimas (-ai), kartu su Aprašo 26 punkte nurodytų dokumentų projektais Įstaigai pateikiamas rašytinis nurodymas, įpareigojant Įstaigą iki Tarnybos nurodyto termino, kuris negali būti ilgesnis nei 3 darbo dienos, pašalinti mažareikšmį (-ius) teisės aktų reikalavimų pažeidimą (-us), pateikiant Tarnybai tokio pažeidimo pašalinimo faktą įrodančius dokumentus. Išimtiniais atvejais, esant motyvuotam Įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens prašymui, šis terminas gali būti pratęstas ne ilgesniam nei 10 darbo dienų terminui.
28. Jei Įstaiga per nurodytą terminą pašalina visus Tarnybos nustatytus mažareikšmius teisės aktų reikalavimų pažeidimus ir pateikia Tarnybai tokio pažeidimo (-ų) pašalinimo faktą įrodančius dokumentus, klausimas dėl poveikio priemonių ir (ar) sankcijų nebesvarstomas. Jei Įstaiga iki Tarnybos nurodyto termino nepašalina visų Tarnybos nustatytų mažareikšmių teisės aktų reikalavimų pažeidimų, Ataskaitos projektas svarstomas Aprašo 26 punkte nustatyta tvarka.
29. Tarnyba, taikydama Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalyje nurodytas poveikio priemones / sankcijas, vadovaujasi šiais nurodytų poveikio priemonių / sankcijų pasirinkimo kriterijais:
29.1. kai nustatyti šiurkštūs teisės aktų reikalavimų pažeidimai, susiję su netinkamu pareigų atlikimu teikiant pacientui asmens sveikatos priežiūros paslaugas, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 2 punkte numatytą administracinę atsakomybę pažeidimą padariusiam asmens sveikatos priežiūros specialistui, surašydama administracinių nusižengimų protokolą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka;
29.2. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su asmens sveikatos priežiūros specialisto netinkamai pasirinkta diagnostikos ir gydymo taktika pagal asmens sveikatos priežiūros specialisto profesinę kompetenciją, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 3 punkte numatytą reikalavimą, kad būtų patikrinta asmens sveikatos priežiūros specialisto profesinė kvalifikacija;
29.3. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su įstaigos nelicencijuotų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimu ir (ar) specialisto asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimu neturint reikiamos licencijos, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 2 punkte numatytą administracinę atsakomybę asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovui ir (ar) specialistui, teikiančiam asmens sveikatos priežiūros paslaugas neturint reikiamos licencijos, surašydama administracinių nusižengimų protokolą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka;
29.4. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su asmens sveikatos priežiūros įstaigos neveikimu, neužtikrinant asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui būtinų sveikatos apsaugos ministro įsakymais reglamentuotų reikalavimų, keliamų medicinos priemonėms (prietaisams), personalui, higienai, vykdymo ir šių pažeidimų asmens sveikatos priežiūros įstaiga nepašalino iki Tarnybos ataskaitos projekto, nurodyto Aprašo 26 punkte, parengimo dienos, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 4 punkte numatytą sankciją sustabdyti visų ar dalies asmens sveikatos priežiūros įstaigos teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą;
29.5. kai nustatyti teisės aktų reikalavimų pažeidimai yra susiję su kitais, 29.1–29.4 papunkčiuose nenumatytais atvejais, Tarnyba taiko Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 58 straipsnio 1 dalies 1 punkte numatytą įspėjimą įstaigai dėl jos veiklos trūkumų ir pažeidimų, nustatant konkrečius jų pašalinimo terminus, jeigu jų pašalinimas yra įmanomas.
30. Priėmus Aprašo 25 punkte nurodytą Ataskaitą, Tarnyba per 3 darbo dienas nuo Ataskaitos priėmimo, Aprašo 33 punkte nurodytiems subjektams išsiunčia Ataskaitos kopiją.
31. Galimai neteisėtos veiklos patikrinimas baigiamas Tarnybos darbuotojui:
31.1. surašius Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo aktą ir administracinio teisės nusižengimo protokolą – kai Galimai neteisėtos veiklos patikrinimo vietoje metu nustatoma pakankamai faktinių duomenų konstatuoti galimai neteisėtai teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų faktą. Tokiu atveju, Galimai neteisėtos veiklos patikrinimo ataskaita neberengiama.
31.2. surašius Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo aktą, Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo ataskaitą – kai atliekant Galimai neteisėtos veiklos patikrinimą nustatoma tam tikrų duomenų, kad subjektas galimai verčiasi neteisėta veikla, tačiau patikrinimo atlikimo vietoje metu neįmanoma kvalifikuotai nustatyti, ar subjekto teikiamos paslaugos yra asmens sveikatos priežiūros paslaugos arba reikia surinkti papildomų duomenų ir:
31.2.1. nustačius pakankamai faktinių duomenų, leidžiančių konstatuoti galimai neteisėtai teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų faktą ir – Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos ataskaitos, pagrindu subjektui, neteisėtai teikusiam asmens sveikatos priežiūros paslaugas, surašius administracinio teisės nusižengimo protokolą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka.
32. Priėmus šio Aprašo 31.2 papunktyje nurodytą Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo ataskaitą, Tarnyba per 3 darbo dienas nuo minėtos ataskaitos patvirtinimo šio Aprašo 33 punkte nurodytiems subjektams išsiunčia nurodytos ataskaitos kopiją, išskyrus atvejus, kai ji subjektui, kurio veikla tikrinta, jau yra pateikta teisės aktų nustatyta tvarka kartu su surašytu administracinio teisės nusižengimo protokolu. Tokiu atveju, Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo ataskaitos kopija per 3 darbo dienas nuo minėtos ataskaitos patvirtinimo teikiama tik asmeniui, inicijavusiam Galimai neteisėtos veiklos patikrinimą.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
33. Informacija, susijusi su atliktais Patikrinimais, teikiama:
33.1. Įstaigai arba subjektui, kurio veikla tikrinta, ir asmeniui, inicijavusiam Patikrinimų atlikimą, jei pastarasis turi teisę gauti tokią informaciją pagal Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymą, pateikiant Ataskaitos arba Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo ataskaitos, kopijas;
33.2. kitiems asmenims, inicijavusiems Patikrinimų atlikimą – tokia apimtimi, kad informacijos atskleidimas nepažeistų Lietuvos Respublikos pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatyme ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB nustatytų konfidencialumo reikalavimų (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ;
34. Tarnybos surašyti administracinio nusižengimai protokolai skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka. Kiti Tarnybos sprendimai, priimti vadovaujantis Aprašu, per 30 dienų nuo sprendimo įteikimo dienos gali būti skundžiami Lietuvos administracinių ginčų komisijai ar Regionų administraciniam teismui.
____________
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros
veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos
Neplaninių asmens sveikatos priežiūros paslaugų
prieinamumo ir kokybės patikrinimų ir galimai
neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos
patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo dokumentų sąrašo forma)
NEPLANINIO ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO IR KOKYBĖS PATIKRINIMO NR. DOKUMENTŲ SĄRAŠAS
1. |
Ambulatorinė asmens sveikatos istorija (apskaitos forma Nr. 025/a) |
£ |
2. |
Gydymo stacionare ligos istorija (-os) (apskaitos forma Nr. 003/a) |
£ |
3. |
Asmens ambulatorinio gydymo apskaitos kortelė (apskaitos forma Nr. 025-1/a-LK) |
£ |
4. |
Nėštumo ir gimdymo istorija (apskaitos forma Nr. 096/a) |
£ |
5. |
Naujagimio raidos istorija (apskaitos forma Nr. 097/a) |
£ |
6. |
Odontologo įrašai (Asmens sveikatos istorija Nr..., apskaitos forma Nr. 025-043/a) |
£ |
7. |
Greitosios medicinos pagalbos kvietimo kortelė (apskaitos forma Nr. 110/a) |
£ |
8. |
Medicininių dokumentų pildymo tvarka |
£ |
9. |
Pacientui asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikusių medicinos specialistų sąrašas, nurodant jų darbo sutartyje nurodytas pareigas, šių specialistų bei struktūrinio padalinio vadovo pareigų instrukcijos |
£ |
10. |
Struktūrinio padalinio (padalinių), kuriame (kuriuose) pacientui buvo teiktos paslaugos, darbo organizavimo tvarka |
£ |
11. |
Paciento teisių ir pareigų įgyvendinimo tvarka |
£ |
12. |
Pacientų skundų nagrinėjimo tvarka |
£ |
13. |
Informacijos pacientams (jų atstovams) teikimo tvarka |
£ |
14. |
Sutikimo dėl sveikatos priežiūros paslaugų teikimo aprašo reikalavimų įgyvendinimo tvarka |
£ |
15. |
Kiti darbo reglamentai, kuriais buvo ar turėjo būti vadovaujamasi nurodytam pacientui teikiant paslaugas |
£ |
16. |
Būtinosios ir planinės medicininės pagalbos paslaugų teikimo tvarka |
£ |
17. |
Specialistų konsultacijų organizavimo tvarka |
£ |
18. |
Gydymo ir diagnostikos protokolai, kurie buvo ar turėjo būti taikomi nurodytam pacientui |
£ |
19. |
Kitos medicininių dokumentų apskaitos formos |
£ |
20. |
Mirčių atvejų nagrinėjimo tvarka |
£ |
21. |
Vidaus medicininio audito veikla |
£ |
21.1. |
Įsakymas dėl vidaus medicininio audito sudarymo |
£ |
21.2. |
Vidaus medicininio audito grupės vadovo ir narių kvalifikacijos kėlimo dokumentai |
£ |
21.3. |
Vidaus medicininio audito veiklos aprašas |
£ |
21.4. |
Metinis vidaus medicininio audito planas |
£ |
21.5. |
Metinė vidaus medicininio audito ataskaita |
£ |
22. |
Neatitikčių registravimas |
£ |
23. |
Neatitikčių analizė |
£ |
24. |
Pacientų apklausa |
£ |
25. |
Nepageidaujamų įvykių registras |
£ |
26. |
Kiti, Jūsų manymu, svarbūs tyrimui įstaigos veiklą reglamentuojantys vidaus dokumentai |
£ |
27. |
Medicinos specialistų paaiškinimai, atsakant į pateiktus klausimus: |
£ |
27.1. |
|
£ |
27.2. |
|
£ |
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros
veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos
Neplaninių asmens sveikatos priežiūros paslaugų
prieinamumo ir kokybės patikrinimų ir galimai
neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos
patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo akto forma)
VALSTYBINĖ AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
NEPLANINIO ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO IR KOKYBĖS PATIKRINIMO AKTAS
___________ Nr. _____
(data)
___________________
(sudarymo vieta)
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Tarnyba) darbuotojas (-ai) ____________________________ , dalyvaujant ______
(tikrinamos asmens sveikatos priežiūros įstaigos atstovų pareigos, vardai ir pavardės)
atliko neplaninį: ______________________________________________________________
(tikrinamos asmens sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas, kodas, tikrinimo adresas (-ai))
teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimą.
Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo objektas:
Pastabos: ___________________________________________________________________
PRIDEDAMA: ______________________________________________________________
Iš viso prie šio akto pridedamų lapų: ______________________
Asmens sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojų paaiškinimus ir juos pagrindžiančius dokumentus arba kitą trūkstamą informaciją prašome pateikti iki: ________________________________________
Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo aktas surašytas dviem egzemplioriais.
Tarnybos darbuotojas (-ai) |
_________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |
Su Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo aktu susipažinau ir 1 egzempliorių gavau. Trūkstamus dokumentus, paaiškinimus ir juos pagrindžiančius dokumentus arba kitą trūkstamą informaciją įsipareigojame pateikti per Tarnybos darbuotojo (-jų), nurodytą laiką (jei nurodyti nepateikti dokumentai ar kita informacija).
_____________ (Asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
_________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros
veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos
Neplaninių asmens sveikatos priežiūros paslaugų
prieinamumo ir kokybės patikrinimų ir galimai
neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos
patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo
3 priedas
(Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo ataskaitos forma)
NEPLANINIO ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO IR KOKYBĖS PATIKRINIMO ataskaitA
___________ Nr. _________
(data)
_______________________
(sudarymo vieta)
Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Tarnyba) pagal _____________________________________________________________
(nurodomas priežiūros atlikimo pagrindas)
atliko neplaninį asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimą .
(įstaigos pavadinimas)
Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo objektas: pacientui
(jei yra) (vardas, pavardė)
20__m. _____ mėn. ___ d. (ne-) teiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų atitiktis teisės aktų reikalavimams.
Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo metu vertinta: .
(įstaigos paaiškinimai ir pateikti dokumentai)
Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo metu nustatyta, kad: ______________________________________________________________.
Neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo išvados .
Tarnybos teikiamos rekomendacijos asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumui ir (ar) kokybei gerinti: ___________________________________________________________________________ .
Pacientų teisių ir paslaugų kokybės priežiūros skyriaus darbuotojas |
_________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |
Pacientų teisių ir paslaugų kokybės priežiūros skyriaus vedėjas |
_________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybinės akreditavimo sveikatos
priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos
apsaugos ministerijos Neplaninių asmens
sveikatos priežiūros paslaugų
prieinamumo ir kokybės patikrinimų ir
galimai neteisėtos asmens sveikatos
priežiūros veiklos patikrinimų atlikimo
tvarkos aprašo
4 priedas
(Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus įsakymo dėl neplaninio asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimo atlikimo projekto svarstymo protokolo forma)
VALSTYBINĖ AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
NEPLANINIO ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ PRIEINAMUMO IR KOKYBĖS PATIKRINIMO ATASKAITOS PROJEKTO SVARSTYMO PROTOKOLAS
_________________ Nr. _____________
(data)
Vilnius
1. Įstaiga, dėl kurios atliktas asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumo ir kokybės patikrinimas: ________________________________________________________ .
2. Ataskaitos svarstyme dalyvauja:
2.1. Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Tarnyba) atstovai:
Svarstymo pirmininkas: ______________________________________________________ ;
Svarstymo sekretorius: _______________________________________________________ ;
Svarstymo nariai: ___________________________________________________________ .
2.2. Asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) atstovai: ________________
3. ASPĮ atstovų pastabos ir pasiūlymai: _____________________________________
4. Protokolo priedai: ____________________________________________________
Svarstymo pirmininkas _______________ ___________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Svarstymo sekretorius _______________ ____________________
(parašas) (vardas ir pavardė)
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros
veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos
Neplaninių asmens sveikatos priežiūros paslaugų
prieinamumo ir kokybės patikrinimų ir galimai
neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos
patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo
5 priedas
(Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo akto forma)
VALSTYBINĖ AKREDITAVIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLAI TARNYBA PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
GALIMAI NETEISĖTOS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLOS PATIKRINIMO AKTAS
___________ Nr. _____
(data)
___________________
(sudarymo vieta)
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Tarnyba) Tarnybos darbuotojas______________________, dalyvaujant __________
___________________________________________________________________________ ,
(tikrinamo subjekto atstovų pareigos, vardai ir pavardės)
atliko: _____________________________________________________________________
(tikrinamo subjekto pavadinimas, kodas, tikrinimo adresas (-ai))
vertimosi galimai neteisėta asmens sveikatos priežiūros veikla patikrinimą.
Vertimosi galimai neteisėta asmens sveikatos priežiūros veikla patikrinimo objektas: _______
Pastabos: ___________________________________________________________________
PRIDEDAMA: ______________________________________________________________
Iš viso prie šio akto pridedamų lapų: _____________________________________________
Subjekto, kurio veikla tikrinta, darbuotojų paaiškinimus ir juos pagrindžiančius dokumentus arba kitą trūkstamą informaciją prašome pateikti iki: ________________________________________________
Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo aktas surašytas dviem egzemplioriais.
Tarnybos darbuotojas (-ai) |
_________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |
|
|
|
Su Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo aktu susipažinau ir 1 egzempliorių gavau. Trūkstamus dokumentus, paaiškinimus ir juos pagrindžiančius dokumentus arba kitą trūkstamą informaciją įsipareigojame pateikti per Tarnybos valstybės tarnautojo (-jų) nurodytą laiką (jei nurodyti nepateikti dokumentai ar kita informacija).
_____________ (Tikrinamo subjekto vadovo arba jo įgalioto asmens pareigų pavadinimas) |
_________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros
veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos
Neplaninių asmens sveikatos priežiūros paslaugų
prieinamumo ir kokybės patikrinimų ir galimai
neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veikos
patikrinimų atlikimo tvarkos aprašo
6 priedas
(Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo ataskaitos forma)
GALIMAI NETEISĖTOS ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS VEIKLOS PATIKRINIMO ataskaitA
___________ Nr. _________
(data)
_______________________
(sudarymo vieta)
Valstybinė akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnyba prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Tarnyba) pagal _____________________________________________________________
(nurodomas galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo atlikimo pagrindas)
atliko ______________________________________________________________________
(tikrinamo subjekto pavadinimas)
pacientui ___________________________________________________________________
(jei yra) (vardas, pavardė)
20__m. _____ mėn. ___ d. (ne-) galimai neteisėtai teiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų patikrinimą.
Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo objektas:______________
Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo metu vertinta:
___________________________________________________________________________ .
(tikrinamo subjekto paaiškinimai ir pateikti dokumentai)
Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo metu nustatyta, kad: ___ .
Galimai neteisėtos asmens sveikatos priežiūros veiklos patikrinimo išvados: _____________ .
Pacientų teisių ir paslaugų kokybės priežiūros skyriaus darbuotojas |
_________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |
Pacientų teisių ir paslaugų kokybės priežiūros skyriaus vedėjas |
_________ (parašas) |
________________ (vardas ir pavardė) |