PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS VAIKŲ IR JAUNIMO MENO PROJEKTŲ IR TAUTINIO MENO KOLEKTYVŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2018 M. BIRŽELIO 28 D. SPRENDIMO NR. 1-228 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
2022 m. rugsėjo 22 d. Nr. 1-329
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 7 straipsnio 22 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 3 straipsniu, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės vaikų ir jaunimo meno projektų ir tautinio meno kolektyvų veiklos projektų finansavimo aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 28 d. sprendimą Nr. 1-228 „Dėl Vaikų ir jaunimo meno projektų finansavimo nuostatų patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2018 m. sausio 25 d. sprendimo Nr. 1-7 pripažinimo netekusiu galios“.
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2022 m. rugsėjo 22 d. sprendimu Nr. 1-329
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS VAIKŲ IR JAUNIMO MENO PROJEKTŲ IR TAUTINIO MENO KOLEKTYVŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS IR SĄVOKOS
1. Panevėžio miesto savivaldybės vaikų ir jaunimo meno projektų ir tautinio meno kolektyvų veiklos projektų finansavimo aprašas (toliau – Aprašas) nustato Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšomis finansuojamų vaikų ir jaunimo meno projektų ir tautinio meno kolektyvų veiklos projektų (toliau – projektai) konkurso (toliau – konkursas) vertinimo kriterijus, paraiškų teikimo ir vertinimo tvarką, lėšų skyrimo ir jų panaudojimo tvarką, projektų vykdymo ir atsiskaitymo už gautų lėšų panaudojimą tvarką.
2. Konkursą organizuoja Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius (toliau – Skyrius). Lėšas projektams finansuoti Savivaldybės taryba kiekvienais metais numato Savivaldybės biudžeto Švietimo ir ugdymo programoje.
3. Konkursas organizuojamas įgyvendinant Panevėžio miesto strateginio plėtros
2021–2027 m. plano I prioriteto „Darni bendruomenė, kurianti miesto kultūrą“ I.1 tikslo „Kurti tvarią socialinę ir ekonominę kultūros vertę Panevėžyje“ I.1.1 uždavinį „Padidinti Panevėžio miesto bendruomenės įtrauktį į kultūros kūrimą ir naudojimąsi kultūros produktais bei paslaugomis“.
4. Konkurso tikslas – užtikrinti vaikų ir jaunimo kūrybiškumo, meninių ir bendrųjų įgūdžių ugdymą, skatinti Panevėžio miesto tautinio meno kolektyvų plėtrą, kelti jų meninį lygį, sudaryti jiems sąlygas populiarinti įvairius meno žanrus, aktyviai dalyvauti miesto, regiono, šalies kultūriniame gyvenime ir atstovauti miestui kultūriniuose renginiuose užsienyje.
5. Apraše vartojamos sąvokos (kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos teisės aktuose vartojamas sąvokas):
5.1. Vaikų ir jaunimo meno kolektyvas – vaikų ir (arba) jaunuolių grupė, ugdanti meninius ir kūrybinius sugebėjimus, mėgėjų ar scenos meno kolektyvas, dalyvaujantis muzikos, teatro, dainų ir šokių švenčių tradiciją palaikančiose veiklose.
5.2. Paraiška – Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintos formos dokumentas, teikiamas Savivaldybės administracijai konkurso sąlygomis šiame Apraše nustatyta tvarka, siekiant gauti finansavimą projektui įgyvendinti.
5.3. Kvietimas – skelbimas teikti paraiškas konkursui, kuriame nurodomas teikimo terminas ir reikalavimai.
5.5. Projektas – tam tikro laikotarpio kryptingos meninės ir kūrybinės veiklos, kūrybiškumo ugdymo priemonių, kurių tikslas – sutelkti vaikus ir jaunimą individualiai ir kolektyvinei kūrybinei veiklai, sukuriant kultūros produktą, skirtą visuomenės kultūriniams, meniniams ir švietimo poreikiams tenkinti, visuma.
5.6. Projekto vykdytojas – už Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuoto projekto įgyvendinimą atsakingas pareiškėjas, pasirašęs finansavimo sutartį ir pateikęs projekto sąmatą.
5.7. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis, kurio pradžioje turi būti pradėtos, o pabaigoje – baigtos visos projekto veiklos.
5.8. Projekto sąmata – dokumentas, kuriame pareiškėjas ir (ar) projekto vykdytojas nurodo būsimų ir (ar) esamų išlaidų sumą, būtiną projektui įgyvendinti, ir kuris teikiamas kartu su projekto paraiška (kaip jos sudedamoji dalis).
5.10. Komisija – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Panevėžio miesto vaikų ir jaunimo meno projektų ir tautinio meno kolektyvų veiklos projektų vertinimo komisija, vertinanti pateiktas projektų paraiškas ir teikianti protokoliniu nutarimu siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl projektų finansavimo ar nefinansavimo.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS
6. Konkursui projektų paraiškas gali teikti juridiniai (pelno nesiekiantys) asmenys, registruoti VĮ Registrų centre, ir (ar) veikiantys Panevėžio mieste, ugdantys vaikų ir jaunimo meno suvokimą, dalyvaujantys meninėje, kūrybinėje veikloje (toliau – pareiškėjai). Pareiškėju negalima būti, jei:
6.2. juridiniam asmeniui taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas;
6.3. juridinis asmuo yra likviduojamas arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas;
7. Prioritetas, vertinant ir skiriant lėšų, teikiamas tiems projektams, kurie:
7.1. atitinka Aprašo 4 punkte nurodytą konkurso tikslą, ugdo vaikų ir jaunimo meninius įgūdžius ir kūrybiškumo kompetencijas;
7.2. metinio prioriteto atitikimas, susijęs su visuomeninėmis aktualijomis, nustatomas komisijos iki konkurso paskelbimo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgus į paskelbtus Lietuvos Respublikos Seimo prioritetinius kultūros metus ir Panevėžio miesto strateginio plėtros plano tikslus kultūros ir meno, švietimo srityse.
9. Savivaldybės administracijos direktorius, vadovaudamasis Aprašu, įsakymu:
9.1. kasmet skelbia Panevėžio miesto savivaldybės vaikų ir jaunimo meno projektų ir tautinio meno kolektyvų veiklos projektų finansavimo konkursą nurodytu laiku ir tvirtina komisijos nutarimu siūlomus Apraše numatytus konkurso ir Savivaldybės strategijos tikslus, metinius prioritetus, atsižvelgęs į paskelbtus Lietuvos Respublikos Seimo prioritetinius kultūros metus ir Panevėžio miesto strateginio plėtros plano tikslus kultūros ir meno, švietimo srityse;
9.2. sudaro komisiją iš 7 narių (Savivaldybės administracijos – 5, švietimo įstaigos – 1, kultūros įstaigos –1) 2 metų laikotarpiui;
9.3. skiria lėšų ir tvirtina finansuojamų ir nefinansuojamų Panevėžio miesto savivaldybės vaikų ir jaunimo meno projektų ir tautinio meno kolektyvų veiklos projektų finansavimo sąrašą, atsižvelgdamas į komisijos protokole nurodytą nutarimą ir siūlymus;
III SKYRIUS
KONKURSO ORGANIZAVIMAS IR PROJEKTŲ PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA
10. Informacija apie konkursą kiekvienų metų pradžioje iki sausio 31 d. skelbiama Savivaldybės interneto svetainės www.panevezys.lt skiltyje „Konkursai“ Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
11. Skelbime nurodoma informacija: konkursui teikiamų projektų prioritetai, rūšis, dokumentų priėmimo terminai (ne mažiau kaip 30 kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo), laikas ir vieta, adresas, telefonas ir specialisto, atsakingo už paraiškų priėmimą ir informacijos teikimą, kontaktiniai duomenys (telefonas, el. paštas) ir informacijos teikimo tvarka, privalomi pateikti dokumentai ir kita reikalinga informacija (projekto paraiškos forma ir kita su paraiškos pildymu susijusi informacija, priedai, galimi pareiškėjai, finansuotinos veiklos paraiškų formos ir kt.).
12. Konkursui pareiškėjas pateikia tinkamai užpildytą (lietuvių kalba, sunumeruotais lapais) projekto paraiškos formą (Aprašo 1 priedas), kuri turi būti pasirašyta juridinio asmens vadovo, projekto vadovo, įstaigos finansininko ir patvirtinta įstaigos antspaudu (jei turi).
14. Konkursui pareiškėjas siunčia užpildytą elektroninę paraiškos versiją (WORD ar PDF formatu, vienu failu) su pridedamais dokumentais ir pasirašytą kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu) per Savivaldybės dokumentų valdymo sistemą „Avilys“ (toliau – DVS „Avilys“) arba elektroniniu paštu svietimas@panevezys.lt.
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO VERTINIMO KRITERIJAI
16. Projektų finansavimo vertinimo kriterijai:
16.1. projekto meninė, kultūrinė, edukacinė vertė, turinio ir veiklos atitiktis konkurso realiam tikslui, konkurso numatomiems prioritetams, sprendžiamos aktualiausios neformaliojo vaikų ir jaunimo meninio ugdymo ir tautinio meno kolektyvų veiklos problemos;
16.3. racionalus laiko, finansinių ir žmogiškųjų išteklių planavimas, projekto veiklų įgyvendinimo plano pagrįstumas ir tinkamumas projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;
16.4. projekto biudžete numatytas tikslumas, realumas, subalansuotumas ir pagrįstumas; projekto sąmatos racionalumas, detalumas, pagrįstumas, ryšys su projekto veiklomis, atitiktis prioritetams,
16.5. yra išliekamoji vertė ir galimas projekto tęstinumas, vykdyta (vykdoma) intensyvi ankstesnės meninės, kūrybinės veiklos sklaida Lietuvoje ar užsienyje, dalyvavimas dainų šventėse: Lietuvos dainų šventėse, Lietuvos moksleivių dainų šventėse, „Gaudeamus“, regioninėse dainų šventėse;
16.6. įgyvendinamas kartu su tarptautiniais ir savivaldybės lygmens partneriais, projekto bendradarbiavimo sutarčių ir susitarimų tikslumas projektui;
16.7. pakankama projekto teikėjų kvalifikacija ir patirtis, projekto vadovo patirtis, vykdant meninio ugdymo projektus, ar ankstesnė kūrybinė arba profesinė veikla buvo įvertinta apdovanojimais (diplomais, premijomis ir kt.) Lietuvoje ir (ar) užsienyje, padariusi didelę įtaką meno, kultūros ar konkrečios kultūros srities raidai, pasižyminti originalumu ir kūrybiškumu;
16.8. projekto rodikliai:
16.8.1. naujų meno produktų ir paslaugų kūrimas ir jų išliekamoji vertė (rezultatyvumo vertinimas: sukurto produkto ar paslaugų nauda ir naudojimas, tęstinumo vertinimas: produktų ir paslaugų naudojimas projektui pasibaigus);
16.9. projekto veiklų sklaidos ir rezultatų viešinimo planas: viešinimo, komunikacijos strategijos aiškumas, detalumas ir racionalumas, aktualumas ir inovatyvumas, išplėtotos projekto sklaidos galimybės, meninė veikla skleidžiama ir elektroninėje erdvėje;
17. Finansavimas neskiriamas:
18. Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:
18.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės, tautiniams ir religiniams simboliams, piliečių tautiniams ir religiniams jausmams, kursto neapykantą ar skatina diskriminaciją;
18.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais yra susiję su smurto, prievartos, neapykantos, narkotikų ir kitų toksinių medžiagų populiarinimu;
18.5. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;
V SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMO TVARKA
19. Komisijos darbo tikslas yra nagrinėti ir vertinti pateiktas projektų paraiškas, teikti rekomendacines išvadas Savivaldybės administracijos direktoriui dėl jų finansavimo ar nefinansavimo. Komisija atlieka šias funkcijas:
20. Projektų paraiškų vertinimas susideda iš šių dalių:
20.2. projekto turinio ir lėšų poreikio planavimo vertinimo. Projekto turinys vertinamas atsižvelgiant į aprašomą projekto anotaciją: projektu spręstinas (vaikų ir jaunimo užimtumo, tautinio meno kolektyvų veiklos, meninio ugdymo) problemas ir projekto poreikį, problemos sprendimo būdus, siekiamus projekto rezultatus. Pateikiamas projekto aktualumas (aprašomos tikslinės grupės ir jų poreikiai. Aprašoma, kaip projektas prisidės prie tikslinės grupės situacijos pagerinimo (taikoma, jeigu projektas skirtas konkrečioms tikslinėms grupėms). Projekto tikslas ir uždaviniai, konkretūs ir aiškūs, atitinka konkurso tikslą, projekto rezultatų viešas prieinamumas projekto tikslinei grupei ir visuomenei, turinio išsamumas, temų pateikimo nuoseklumas. Projekto biudžeto pagrįstumas ir realumas, projekto rezultatų atitiktis iškeltiems tikslams ir projekto tęstinumo užtikrinimas.
21. Projektų administracinį vertinimą atlieka komisijos sekretorius, kuris užpildo projektų administracinės atitikties vertinimo anketą (Aprašo 2 priedas), susistemina registruotas paraiškas. Atlikdamas paraiškų administracinį vertinimą, įvertina, ar:
21.3. pareiškėjo iš Savivaldybės prašoma suma neviršija didžiausios Savivaldybės finansavimui galimos skirti sumos pagal Aprašo 15 punktą;
22. Paraiškos, neatitinkančios administracinio vertinimo kriterijų, nurodytų Aprašo 21 punkte, atmetamos ir toliau nevertinamos.
23. Jeigu vertinant projekto administracinę atitiktį nustatoma, kad pateikta paraiška turi trūkumų, kuriuos galima pašalinti, pareiškėjas informuojamas nurodytu el. paštu, kad pašalintų trūkumus. Po administracinio vertinimo suteikiama teisė per 5 darbo dienas pateikti trūkstamus dokumentus (išskyrus paraišką).
24. Nustačius, kad paraiškos atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, ji teikiama vertinti Komisijai.
25. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami ir pasirašydami projekto vertinimo anketą (Aprašo 3 priedas), kurią pateikia komisijos sekretoriui. Maksimalus balų skaičius, kurį gali skirti komisija – 28. Projektai, kuriems skiriama ne mažiau kaip 14 balų, vertinami dėl finansavimo skyrimo suteikimo, reitinguojami komisijos narių skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka, kol užtenka Savivaldybės biudžeto lėšų, skirtų programai. Projektai, surinkę daugiau kaip 14 balų, bet nefinansuoti dėl lėšų trūkumo, yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas kitiems pareiškėjams atsisakius projekto finansavimo. Projektų turinio ir lėšų poreikio vertinimą atlieka komisija pagal Aprašo 20.2 papunktį. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Komisijos nariai gali siūlyti sumažinti sąmatoje numatytas išlaidas, išbraukdami netinkamas ar nepagrįstas išlaidas arba sumažindami prašomų išlaidų sumą.
26. Jeigu paraišką vertino 2 komisijos nariai ir vienas iš komisijos narių nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, arba komisijos narių įvertinimas skiriasi 10 ir daugiau balų, komisijos pirmininkas paskiria trečią komisijos narį tokiai paraiškai įvertinti.
27. Komisijos pagrindinė veiklos forma – posėdžiai, kuriuos šaukia ir jiems pirmininkauja komisijos pirmininkas, kuris paskiriamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, jo nesant – pirmininko pavaduotojas. Apie rengiamus posėdžius ne vėliau kaip prieš dvi darbo dienas visiems komisijos nariams pranešama raštu. Posėdžiai uždari. Komisijos narys negali vertinti paraiškų, jeigu jį sieja viešieji ir privatūs interesai.
28. Komisijos pirmininkas (jo nesant – komisijos narių išrinktas pirmininkaujantis asmuo):
28.1. organizuoja, atsako už komisijos darbą, atstovauja komisijai, atsako už komisijos veiklos kokybę ir veiksmingumą, komisijos vardu pasirašo dokumentus, šaukia komisijos posėdžius, tvirtina posėdžių darbotvarkę, pirmininkauja posėdžiams;
29. Komisijos sprendimai priimami posėdžiuose kontaktiniu ar nuotoliniu būdu. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau nei pusė narių. Nedalyvaujantys posėdyje komisijos nariai turi teisę susipažinti su posėdyje svarstyta medžiaga, priimtais sprendimais. Negalintis dalyvauti posėdyje komisijos narys iki posėdžio pradžios gali komisijos pirmininkui raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis, jeigu užtikrinamas perduodamos informacijos saugumas ir galima nustatyti šių asmenų tapatybę, pateikti savo nuomonę posėdžio darbotvarkėje numatytais klausimais.
30. Jei posėdis vyksta nuotoliniu būdu, gali būti daromi garso ir (arba) vaizdo įrašai. Prieš darant garso ir (arba) vaizdo įrašą, visi nuotoliniame posėdyje dalyvaujantys asmenys apie tai informuojami.
31. Susirinkę į pirmąjį komisijos posėdį, komisijos nariai pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo deklaracijas (Aprašo 4 priedas).
32. Komisijos posėdžio darbotvarkė ir su svarstomais klausimais susiję dokumentai, gautų projektų suvestinė (Aprašo 5 priedas) komisijos nariams pateikiama el. paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios.
33. Komisija, įvertinusi paraiškas pagal projekto finansavimo vertinimo anketą:
34. Komisijos sprendimai skirti ar neskirti projektui lėšų yra rekomendacinio pobūdžio, įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po komisijos posėdžio.
35. Komisija, vertindama paraiškas, vadovaujasi sąžiningumo, nešališkumo ir atsakingumo principais. Komisija, vykdydama savo funkcijas, privalo užtikrinti informacijos, susijusios su jos veikla, konfidencialumą, kol nepriimtas galutinis sprendimas dėl finansavimo skyrimo ar neskyrimo.
36. Jeigu komisijos narį su paraišką pateikusia organizacija sieja ryšiai, neleidžiantys priimti objektyvių sprendimų, arba dėl jo veiklos komisijoje gali kilti viešųjų ir privačių interesų konfliktas, jis turi nusišalinti.
37. Komisijos sprendimai priimami atviru balsavimu paprasta posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komisijos pirmininko balsas. Komisijos posėdžio eigai fiksuoti gali būti daromas garso įrašas ir rašomas posėdžio protokolas.
38. Komisija savo veikloje vadovaujasi Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) reikalavimais. Pareiškėjas, teikdamas paraišką su asmens duomenimis, sutinka, kad komisija galėtų tvarkyti su asmens duomenimis susijusią informaciją.
39. Komisijos sekretorius protokoluoja komisijos posėdžius ir vadovaudamasis vertinimo anketomis parengia protokolą. Protokole teikia pasiūlymus-rekomendacijas Savivaldybės administracijos direktoriui dėl projektų finansavimo ar nefinansavimo.
40. Galutinį sprendimą dėl lėšų skyrimo ar neskyrimo pareiškėjams priima Savivaldybės administracijos direktorius. Finansavimas skiriamas, sprendimas dėl lėšų skyrimo ar neskyrimo tvirtinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu (toliau – įsakymas), kuriame nurodoma:
40.2. projektas arba sąrašas projektų, kurie finansuojami (nurodant projekto pavadinimą, pareiškėjo pavadinimą, juridinio asmens kodą ir projektui įgyvendinti skiriamą finansavimo sumą);
40.3. projektas arba sąrašas projektų, kurie nefinansuojami (nurodant projekto pavadinimą, pareiškėjo pavadinimą, juridinio asmens kodą);
VI SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS IR SUTARČIŲ SUDARYMAS
42. Su pareiškėju, kurio projektui skirtas finansavimas, sudaroma sutartis pagal Aprašo 6 priede pateiktą formą. Sudarius sutartį pareiškėjas tampa projekto vykdytoju. Sutartis sudaroma dviem egzemplioriais – po vieną kiekvienai šaliai. Abu egzemplioriai turi vienodą juridinę galią. Jei sutartis sudaroma elektronine forma ir pasirašoma kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu), sutartis sudaroma vienu egzemplioriumi.
42.1. Sutarties ir jų priedų papildymai, susitarimai ir pakeitimai galioja tik raštu sutarus abiem šalims. Dėl sutarties pakeitimo pareiškėjas (sutarties šalis) privalo pateikti Skyriui motyvuotą raštą (prašymą) per DVS „Avilys“ arba el. paštu svietimas@panevezys.lt, pasirašytą parašu, kuriame turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių būtina keisti sutartį, ir siūlomų pakeisti sutarties priedų pasirašytus ir antspauduotus du egzempliorius. Atsižvelgus į pateiktus motyvus, parengiamas papildomas susitarimas dėl sutarties pakeitimo ir teikiamas abiem šalims pasirašyti.
42.2. Jei buvo skirtas tik dalinis finansavimas, t. y. Savivaldybės skirta suma yra mažesnė, nei pareiškėjas nurodė paraiškoje, projekto vykdytojas prieš pasirašydamas sutartį turi teisę keisti savo projektinės veiklos apimčių įsipareigojimus, bet negali keisti paraiškoje aprašytos veiklos turinio ir tikslų. Tokiu atveju sutartis pasirašoma tik pateikus patikslintą projekto išlaidų sąmatą (dėl Savivaldybės biudžeto skiriamų lėšų), kuri yra neatskiriama sutarties dalis.
43. Šalims pasirašius sutartį ir patvirtinus projekto sąmatas (forma B-1, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (su vėlesniais pakeitimais), lėšos pareiškėjams pervedamos per 30 darbo dienų.
44. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad:
44.1. projektui įgyvendinti skirtos lėšos būtų panaudotos pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį;
45. Skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:
46. Pareiškėjui atsisakius sudaryti sutartį per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo Savivaldybės sprendimo dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos, Savivaldybės sprendimas dėl lėšų skyrimo šio pareiškėjo projektui pripažįstamas netekusiu galios.
47. Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius, vadovaudamasis įsakymu, perveda lėšas į nurodytas pareiškėjų sąskaitas pagal sudarytas sutartis ir patvirtintas programų sąmatas.
48. Projektui įgyvendinti skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos turi būti naudojamos tik paraiškoje nurodytu laikotarpiu, tik tinkamoms projekto išlaidoms finansuoti ir pagrįstos teisės aktų reikalavimus atitinkančiais apskaitos dokumentais.
49. Nustačius, kad projekto vykdytojas neįvykdė nustatyto įsipareigojimo arba tos pačios projekto veiklos išlaidos buvo finansuotos iš kitų šaltinių, Administracijos direktorius turi teisę vienašališkai nutraukti sudarytą sutartį ir nustatyti terminą, per kurį Savivaldybei turi būti grąžinamos projektui įgyvendinti skirtos lėšos.
VII SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMAS, VIEŠINIMAS IR SKLAIDA
52. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindama projektą, organizacija turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos.
53. Projekto vykdytojas privalo informuoti Skyriaus specialistą, kuris kuruoja šią programą, prieš 5 darbo dienas telefonu, el. paštu ir kitomis priemonėmis apie vyksiančias projekto įgyvendinimo priemones.
54. Projekto vykdytojas privalo parengti ir paskelbti žiniasklaidoje ne mažiau kaip 2 publikacijas apie įgyvendinamą projektą. Savo projekto priemonėse, plakatuose, leidiniuose, reklamoje turi nurodyti finansinės paramos teikėją Panevėžio miesto savivaldybę arba Panevėžio miesto vaikų ir jaunimo meno projektų ir tautinio meno kolektyvų veiklos projektų finansavimo programą, naudoti Savivaldybės logotipus visuose su projekto veikla susijusiuose dokumentuose ir leidiniuose, taip pat visoje teikiamoje informacijoje ir leidiniuose, neatsižvelgiant į jų formą ir pateikimo būdą, nurodyti, kad už ją atsakingas tik autorius ir kad Savivaldybė neatsako už toje medžiagoje pateiktos informacijos panaudojimą, ataskaitą, nuotraukas ar vaizdo medžiagą iš organizuojamų projekto renginių ir kitą aktualią informaciją apie projekto vykdymą, skelbti organizacijos interneto svetainėje, socialinių tinklų paskyrose ir Savivaldybės interneto svetainėje www.panevezys.lt.
VIII SKYRIUS
PROJEKTŲ STEBĖSENA
55. Skyrius vykdo projektų įgyvendinimo stebėseną, vadovaudamasis Neformaliojo vaikų švietimo koncepcija, šiuo Aprašu, pareiškėjo pateikta paraiška ir kitais dokumentais, teisės aktais.
56. Stebėsenos objektas – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintų Panevėžio miesto savivaldybės vaikų ir jaunimo meno projektų ir tautinio meno kolektyvų veiklos projektų, kuriems skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos, lėšų panaudojimas, dalyvių skaičius, projektų įgyvendinimo tikslų ir uždavinių įgyvendinimas ir kokybė, ar projektui skirtos lėšos naudojamos pagal sutartį.
57. Stebėsenos uždaviniai: rinkti, stebėti, analizuoti ir vertinti su projektų įgyvendinimu susijusius duomenis, dokumentus, teikti metodinę ir informacinę metodinę švietimo pagalbą pareiškėjams.
58. Skyriaus specialistas, stebėdamas projekto įgyvendinimą, užpildo stebėsenos formą (Aprašo 7 priedas). Projekto stebėsenos vertinimo rezultatai aprašomi akte. Akte taip pat gali būti pateikiama pasiūlymų, kaip gerinti projektų įgyvendinimo kokybę. Aktas projekto programos teikėjui išsiunčiamas el. paštu arba per DVS „Avilys“.
IX SKYRIUS
ATSISKAITYMO UŽ GAUTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ TVARKA
59. Finansavimą gavę projektai turi būti įgyvendinti per einamuosius biudžetinius metus. Pareiškėjai, gavę lėšų projektui finansuoti, projektui pasibaigus, per sutartyje nurodytą terminą, bet ne vėliau nei iki gruodžio 31 d., turi atsiskaityti Savivaldybės administracijai:
59.1. Skyriui pateikti detalią projekto įgyvendinimo ataskaitą (Aprašo 8 priedas), kurioje būtų pasiekti projekto tikslai ir uždaviniai, įvertinta atlikta veikla, jos rezultatai, projekto tęstinumo galimybės;
59.2. Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui pateikti biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais).
60. Paraišką pateikusios ir finansavimą gavusios įstaigos vadovas, pasirašęs sutartį su Savivaldybės administracijos direktoriumi ir gavęs finansavimą, atsako už projekto įgyvendinimą ir tikslinį lėšų panaudojimą.
61. Jei projekto vadovas negali įgyvendinti projekto arba iki einamųjų metų gruodžio 15 dienos nepanaudoja visų projektui skirtų lėšų, privalo jas grąžinti į Savivaldybės biudžeto sąskaitą iki gruodžio 31 d.
62. Savivaldybei grąžintos lėšos gali būti panaudotos kitiems projektams, papildomai paskelbus apie paraiškų priėmimą, jei yra likę pakankamai laiko per einamuosius biudžetinius metus projekte numatytoms priemonėms įgyvendinti ir už jas atsiskaityti Savivaldybės administracijai iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 31 d.
63. Projektų vadovai, pažeidę Aprašo ir (ar) sutarties reikalavimus, laiku nepateikę ataskaitų, atsako teisės aktų nustatyta tvarka ir praranda teisę kitais metais teikti projektų paraiškas ir gauti finansavimą iš Savivaldybės.
X SKYRIUS
ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS
65. Pareiškėjų, konkurso dalyvių atstovų pateikti asmens duomenys tvarkomi konkurso organizavimo, vykdymo statistikos tikslais. Asmens duomenų valdytoja – konkurso organizatorė Savivaldybės administracija.
66. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą.
XI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
68. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako projekto vykdytojas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
70. Savivaldybės administracija neatsako už finansinės paramos gavėjo medžiagoje pateiktos informacijos turinį.
71. Dokumentai (posėdžių protokolai, susirašinėjimo medžiaga, projektai ir kita) saugomi Savivaldybės administracijos archyve teisės aktų nustatyta tvarka.
72. Savivaldybės administracija neprisiima atsakomybės, jei dėl finansinės paramos gavėjo paraiškoje nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso, telefono, elektroninio pašto ir kt.) finansinės paramos gavėjo nepasiekia laiškai arba negalima susisiekti su jo atstovais.