JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. rugsėjo 24 d. Nr. T2-250

Jurbarkas

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 ir 6 dalimis, Jurbarko rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.       Patvirtinti bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.       Paskelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                             Skirmantas Mockevičius

 

PATVIRTINTA

Jurbarko rajono savivaldybės tarybos

2020 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. T2-250

 

 

BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1.  Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Jurbarko rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros (toliau – paslaugų) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančiose Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose, bendruomenėse, privačiuose ar kituose priežiūros ir paslaugų teikėjuose (toliau – paslaugų teikėjai), kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.

2Vertinimą vykdo Jurbarko rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais paslaugų priežiūrą ir kontrolę.

3. Vertinimo tikslas – užtikrinti ir gerinti paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų kokybę.

4.  Vertinimo uždaviniai:

4.1. vykdyti paslaugų teikimo pažeidimų prevenciją;

4.2. vertinti paslaugų teikėjų teikiamų paslaugų (veiklos) kokybę;

4.3. vertinti ir kontroliuoti tinkamą dokumentacijos tvarkymą ir finansuojamų veiklų lėšų tikslinį panaudojimą;

4.4.    vertinti finansuojamų veiklų darbuotojų etatų struktūros, vykdomų funkcijų ir darbo grafikų atitiktis;

4.5.    teikti rekomendacijas paslaugų teikėjams dėl veiklos tobulinimo ir paslaugų kokybės gerinimo.

5.  Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.

6.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

VERTINIMO ORGANIZAVIMAS

 

7.    Socialinės paramos skyrius rengia metinį paslaugų teikėjų vertinimų planą, kurį tvirtina Socialinės paramos skyriaus vedėjas ne vėliau kaip iki kiekvienų metų balandžio 1 d.

8.    Socialinės paramos skyrius vertinimą organizuoja paslaugų teikėjų lygmeniu ir paslaugų gavėjų lygmeniu.

9.    Paslaugų teikėjų lygmeniu Socialinės paramos skyrius vertina atlikdamas planinius ir neplaninius patikrinimus paslaugų teikėjo buveinėje ar paslaugų teikimo vietoje.

10Socialinės paramos skyrius, prieš pradėdamas planinį vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas informuoja elektroniniu būdu paslaugų teikėją apie numatomą vykdyti vertinimą ir nurodo vertinimo pagrindą, sritį, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos turi pateikti Socialinės paramos skyriui, sąrašą.

11.  Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su paslaugų teikėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį paslaugų teikėjų vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:

11.1.      gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;

11.2.      gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;

11.3.      siekiant užtikrinti, kad būtų pašalinti ankstesnio patikrinimo metu nustatyti teisės aktų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir priimti sprendimai.

12.  Atliekant paslaugų teikėjo vertinimą, užpildoma Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo forma (1 priedas) ir Apklausos anketa darbuotojui (2 priedas).

13.     Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas ir jų išvystymo pakankamumą bei nustatyti paslaugų poreikius. Apklausa gali būti atliekama betarpiškai, telefonu, el. paštu, internetu, užpildant Socialinių paslaugų gavėjo (artimojo) apklausos anketą (3 priedas).

14Socialinės paramos skyrius, atlikdamas paslaugų teikėjų vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir įstaigas bei gavėjus dėl informacijos apie paslaugų teikėjo teikiamas paslaugas gavimo.

15.  Paslaugų teikėjo paslaugų kokybės vertinimas apima:

15.1.  konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;

15.2.  teikiamų paslaugų stebėseną ir vertinimą;

15.3.  vertinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimus – poveikio priemonių taikymo procedūrų inicijavimą;

15.4.  išvadų ir rekomendacijų dėl teikiamų paslaugų tobulinimo pateikimą.

 

III SKYRIUS

VERTINIMO VYKDYMAS

 

16. Paslaugų teikėjo teikiamų paslaugų vertinimas atliekamas ne rečiau kaip kartą per 2 metus.

17.  Vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymu paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.

18.  Socialinės paramos skyrius, atlikdamas paslaugų teikėjo vertinimą, tikrina, ar paslaugų teikėjas laikosi paslaugų teikimą ir kokybę reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų.

19.  Socialinės paramos skyrius, atlikęs vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengia ir vertintam paslaugų teikėjui elektroniniu paštu išsiunčia susipažinti vertinimo aktą.

20. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.).

21. Paslaugų teikėjas, gavęs vertinimo aktą, susipažįsta su juo ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos, Socialinės paramos skyriui teikia informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis vykdydama pateiktas rekomendacijas.

22.  Socialinės paramos skyrius kito vertinimo metu patikrina, ar paslaugų teikėjas įvykdė rekomendacijas.

23.  Socialinės paramos skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktis teisės aktų reikalavimams, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemonių, numatytų finansavimo sutartyse, taikymą.

24. Vertinimo išvados ir informacija apie rekomendacijų įgyvendinimą pateikiama Savivaldybės administracijos direktoriui.

 

IV SKYRIUS

PASLAUGŲ teikėjų VIDINIS VEIKLOS VERTINIMAS

 

25. Vidinis veiklos vertinimas atliekamas Socialinės paramos skyriaus reguliavimo sričiai priskirtose biudžetinėse įstaigose ir rekomenduojamas atlikti paslaugų teikėjams, kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.

26. Vidinio veiklos vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, matuoti socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų, kitų suinteresuotų asmenų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti darbuotojų poreikius ir lūkesčius.

27.  Vidinį veiklos vertinimą organizuoja ir atlieka paslaugų teikėjas ne rečiau kaip kartą per metus pagal savo pasirinktus kriterijus ir metodus. Kai paslaugų teikėjas teikia kelias paslaugas, vertinimas atliekamas ne mažiau, kaip dviem paslaugoms per metus.

28.  Vidinis veiklos vertinimas gali būti atliekamas taikant šiuos metodus: 

28.1. socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų apklausą, siekiant ištirti jų nuomonę apie teikiamų socialinių paslaugų kokybę ir išsiaiškinti svarbiausius aspektus, kuriuos reikia tobulinti siekiant efektyviau teikti socialines paslaugas;

28.2. darbuotojų anketinę apklausą, siekiant gerinti teikiamų socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant paslaugas;

28.3. teikiamų paslaugų proceso atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimą;

28.4. dokumentacijos atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimą;

28.5.   kitus paslaugos teikėjo pasirinktus metodus. 

29. Paslaugų teikėjai vidinės veiklos vertinimo rezultatus pateikia susipažinti Socialinės paramos skyriui, jam atliekant teikiamų paslaugų kokybės vertinimą.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

30.  Socialinės paramos skyrius turi teisę gauti iš paslaugų teikėjų visą vertinimui reikalingą informaciją.

31.  Paslaugų teikėjai atsako už vertinimo metu pateiktos informacijos teisingumą.

32.  Metinis paslaugų teikėjų vertinimo planas ir vertinimo ataskaita skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

33.  Paslaugų teikėjai ir Socialinės paramos skyrius, vykdydami Tvarkos apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Paslaugų teikėjai fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Socialinės paramos skyrius – tvarkos apraše nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.

34.  Vertinimo dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

________________________

 

Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros

kokybės vertinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

(Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo forma)

 

BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMAS

 

Paslaugos teikėjo pavadinimas ______________________________________________________

 

Apsilankymo tikslas ______________________________________________________________

 

Patikros rūšis (planinė /neplaninė)___________________________________________________

 

Paslaugos teikėjo vertinimo kriterijai:

 

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis rekomendacijoms:

taip / ne / iš dalies / netaikoma

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Paslaugos gavėjai

Paslaugų gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugų gavėjų skaičių

 

 

 

 

Sudaromi paslaugų gavėjų sąrašai

 

 

 

 

 

Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga

 

 

 

 

Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis

 

 

2.

Paslaugų teikimas

Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą

 

 

 

 

Patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašai

 

 

 

 

Vykdoma vidinė kontrolė, atliekamas savęs įsivertinimas

 

 

 

 

Informacija suvedama į Socialinių paslaugų informacinę sistemą SPIS

 

 

 

 

Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos

 

 

3.

Personalas

Darbuotojų etatų struktūra, darbo krūvis, darbuotojams tenkančių paslaugos gavėjų skaičiaus atitiktis standartams / rekomendacijoms

 

 

 

 

Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalijamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija

 

 

4.

Paslaugų teikimo vieta

Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos, saugios, pritaikytos asmenims su negalia

 

 

5.

Paslaugų viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

6.

Bendradarbiavimas

Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis ir pan.

 

 

7.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo

 

 

 

Tikrinti dokumentai: _______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

Išvados:

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

Vertinimą atliko:

 

_________________                           _________________         ________________________

(pareigos)                                                  (parašas)                                 (vardas, pavardė)

 

_______________                                 _________________      _________________________

(pareigos)                                                  (parašas)                                 (vardas, pavardė)

––––––––––––––––––––––––––––––

 

 

Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros

kokybės vertinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

APKLAUSOS ANKETA DARBUOTOJUI

 

1. Jūsų amžius:

□ iki 30 metų; □ 31–45 metų; □ 46–60 metų; □ 61 metų ir vyresni

 

2. Darbo stažas šioje įstaigoje:

□ iki 1 metų; □ 1–5 metų; □ 6 metų ir daugiau

 

3. Prašome pažymėti labiausiai tinkamą atsakymą:

 

Vertinimo kriterijai

Taip

Iš dalies

Ne

Suteikiamos visos darbui reikalingos priemonės (darbų saugos priemonės, kanceliarinės ir ryšio priemonės, kompiuterinė įranga ir kt.)

 

 

 

Darbas organizuojamas (darbo grafikas, vadavimas ir kt.) pagal darbo sutartyje nurodytas sąlygas

 

 

 

Yra aiškūs darbo tikslai ir rezultatai

 

 

 

Organizuojant ir teikiant paslaugas glaudžiai bendradarbiaujama su kitais darbuotojais, įstaigos vadovais ir kitomis įstaigomis

 

 

 

Yra atsižvelgiama į Jūsų pateiktus pasiūlymus, gerinat darbo sąlygas ir paslaugų kokybę

 

 

 

 

4. Su kokiomis socialinėmis asmenų grupėmis dirbate:

□ senyvo amžiaus asmenys; □ neįgalūs asmenys; □ asmenys, patiriantys socialinę riziką;

□ kita ___________________________.

 

5. Ar teikiant paslaugą atsižvelgiate į paslaugų gavėjo individualius poreikius:

 

□ dažniausiai; □ pagal aplinkybes; □ retai; □ visai neatsižvelgiama

 

6. Ar pasikeitė paslaugų gavėjų ar jų artimųjų gyvenimo kokybė, teikiant socialines paslaugas:

□ paslaugų gavėjai (artimieji) tapo savarankiškesni, laimingesni;

□ paslaugų gavėjų (artimųjų) gyvenimo kokybė nepasikeitė;

□ neturiu nuomonės.

 

7. Su kokiais pagrindiniais sunkumais susiduriate darbe: ______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

8. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą Jurbarko rajono savivaldybėje:

______________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________

____________________________

 

Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros

kokybės vertinimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJO (ARTIMOJO)

APKLAUSOS ANKETA

 

1.   Jūsų lytis: □ vyras; □ moteris.

 

2.   Jūsų amžius: □ iki 30 metų; □ 31–45 metų; □ 46–60 metų; □ 61 metų ir vyresni

 

3.   Kokios socialinės paslaugos Jums teikiamos (pažymėkite ir pabraukite tinkamą variantą):

Bendrosios socialinės paslaugos: informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, maitinimo organizavimas, aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne, transporto organizavimas, sociokultūrinės paslaugos, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas;

Socialinė priežiūra: pagalba į namus, socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas, vaikų globos socialinė priežiūra, apgyvendinimas nakvynės namuose;

 

4.   Kiek laiko Jums teikiamos socialinės paslaugos:

□ trumpiau kaip metus;

□ nuo 1 iki 3 metų;

□ ilgiau kaip 3 metus.

 

5.   Apie galimybę gauti socialines paslaugas Jūs sužinojote iš:

□ seniūnijos ar Savivaldybės darbuotojų;

□ spaudos, televizijos;

□ pažįstamų / artimųjų;

□ medikų;

□ kitų ________________.

 

6.   Kiek laiko reikėjo laukti eilėje, kad gautumėte socialines paslaugas (įrašyti) _______________.

 

7.   Prašome pažymėti labiausiai tinkamą atsakymą:

Vertinimo kriterijai

Taip

Iš  dalies

Ne

Ar sudėtinga pateikti prašymą socialinėms paslaugoms gauti?

 

 

 

Ar informacija apie socialines paslaugas yra prieinama ir aiški?

 

 

 

Ar teikiamos socialinės paslaugos padeda pagerinti Jūsų (artimųjų) gyvenimo kokybę?

 

 

 

Ar teikiamos socialinės paslaugos atitinka Jūsų lūkesčius?

 

 

 

Ar aiškios mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sąlygos?

 

 

 

Ar aiškios skundų ar pasiūlymų pateikimo galimybės?

 

 

 

Ar teikiant paslaugas atsižvelgiama į Jūsų prašymus / siūlymus?

 

 

 

Ar pasitikite paslaugas teikiančiu darbuotoju?

 

 

 

Ar paslaugas teikiantis darbuotojas yra mandagus ir atidus?

 

 

 

Ar iškilusios problemos, teikiant paslaugas, sprendžiamos operatyviai ir sėkmingai?

 

 

 

_______________________________