JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. rugsėjo 24 d. Nr. T2-250
Jurbarkas
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 ir 6 dalimis, Jurbarko rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Jurbarko rajono savivaldybės tarybos
2020 m. rugsėjo 24 d. sprendimu Nr. T2-250
BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Jurbarko rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros (toliau – paslaugų) kokybės vertinimo (toliau – vertinimas) organizavimą ir vykdymą socialines paslaugas teikiančiose Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose, bendruomenėse, privačiuose ar kituose priežiūros ir paslaugų teikėjuose (toliau – paslaugų teikėjai), kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.
2. Vertinimą vykdo Jurbarko rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Socialinių paslaugų ir priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos rekomendacijomis dėl socialinės priežiūros kokybės kontrolės ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais paslaugų priežiūrą ir kontrolę.
4. Vertinimo uždaviniai:
4.3. vertinti ir kontroliuoti tinkamą dokumentacijos tvarkymą ir finansuojamų veiklų lėšų tikslinį panaudojimą;
4.4. vertinti finansuojamų veiklų darbuotojų etatų struktūros, vykdomų funkcijų ir darbo grafikų atitiktis;
5. Vertinimas atliekamas vadovaujantis etikos, teisingumo, bendradarbiavimo ir nešališkumo principais.
II SKYRIUS
VERTINIMO ORGANIZAVIMAS
7. Socialinės paramos skyrius rengia metinį paslaugų teikėjų vertinimų planą, kurį tvirtina Socialinės paramos skyriaus vedėjas ne vėliau kaip iki kiekvienų metų balandžio 1 d.
8. Socialinės paramos skyrius vertinimą organizuoja paslaugų teikėjų lygmeniu ir paslaugų gavėjų lygmeniu.
9. Paslaugų teikėjų lygmeniu Socialinės paramos skyrius vertina atlikdamas planinius ir neplaninius patikrinimus paslaugų teikėjo buveinėje ar paslaugų teikimo vietoje.
10. Socialinės paramos skyrius, prieš pradėdamas planinį vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas informuoja elektroniniu būdu paslaugų teikėją apie numatomą vykdyti vertinimą ir nurodo vertinimo pagrindą, sritį, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos turi pateikti Socialinės paramos skyriui, sąrašą.
11. Socialinės paramos skyrius turi teisę iš anksto su paslaugų teikėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį paslaugų teikėjų vertinimą. Neplaninis vertinimas atliekamas šiais atvejais:
11.1. gavus valstybės ar savivaldybės institucijos, įstaigos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti vertinimą;
11.2. gavus fizinio ar juridinio asmens motyvuotą ar teisiškai pagrįstą pranešimą apie galimai neteisėtai ar netinkamai teikiamas paslaugas;
12. Atliekant paslaugų teikėjo vertinimą, užpildoma Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo forma (1 priedas) ir Apklausos anketa darbuotojui (2 priedas).
13. Paslaugų gavėjų lygmeniu paslaugų kokybė vertinama siekiant išsiaiškinti paslaugų gavėjų nuomonę apie paslaugas ir jų išvystymo pakankamumą bei nustatyti paslaugų poreikius. Apklausa gali būti atliekama betarpiškai, telefonu, el. paštu, internetu, užpildant Socialinių paslaugų gavėjo (artimojo) apklausos anketą (3 priedas).
14. Socialinės paramos skyrius, atlikdamas paslaugų teikėjų vertinimą, turi teisę pagal kompetenciją kreiptis į valstybės, savivaldybės įstaigas, kitas institucijas ir įstaigas bei gavėjus dėl informacijos apie paslaugų teikėjo teikiamas paslaugas gavimo.
15. Paslaugų teikėjo paslaugų kokybės vertinimas apima:
15.1. konsultavimą ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems teisės aktų pažeidimams, atlikimą;
15.3. vertinimo metu nustačius teisės aktų pažeidimus – poveikio priemonių taikymo procedūrų inicijavimą;
III SKYRIUS
VERTINIMO VYKDYMAS
17. Vertinimą atlieka ne mažiau kaip du Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymu paskirti valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis.
18. Socialinės paramos skyrius, atlikdamas paslaugų teikėjo vertinimą, tikrina, ar paslaugų teikėjas laikosi paslaugų teikimą ir kokybę reglamentuojančių teisės aktų bei rekomendacijų.
19. Socialinės paramos skyrius, atlikęs vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, parengia ir vertintam paslaugų teikėjui elektroniniu paštu išsiunčia susipažinti vertinimo aktą.
20. Vertinimo akte turi būti pateikta vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, nurodytos išvados ir rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės paslaugų kokybei gerinti ir pan.).
21. Paslaugų teikėjas, gavęs vertinimo aktą, susipažįsta su juo ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo vertinimo akto gavimo dienos, Socialinės paramos skyriui teikia informaciją apie veiksmus (priemones), kurių ėmėsi ar planuoja imtis vykdydama pateiktas rekomendacijas.
22. Socialinės paramos skyrius kito vertinimo metu patikrina, ar paslaugų teikėjas įvykdė rekomendacijas.
23. Socialinės paramos skyrius, nustatęs teisės aktų pažeidimus ar neatitiktis teisės aktų reikalavimams, gali pagal kompetenciją inicijuoti poveikio priemonių, numatytų finansavimo sutartyse, taikymą.
IV SKYRIUS
PASLAUGŲ teikėjų VIDINIS VEIKLOS VERTINIMAS
25. Vidinis veiklos vertinimas atliekamas Socialinės paramos skyriaus reguliavimo sričiai priskirtose biudžetinėse įstaigose ir rekomenduojamas atlikti paslaugų teikėjams, kuriems finansavimas skirtas iš valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto.
26. Vidinio veiklos vertinimo tikslas – gerinti socialinių paslaugų kokybę, matuoti socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų, kitų suinteresuotų asmenų pasitenkinimą gaunamomis socialinėmis paslaugomis ir socialinių paslaugų poveikį, vertinti darbuotojų poreikius ir lūkesčius.
27. Vidinį veiklos vertinimą organizuoja ir atlieka paslaugų teikėjas ne rečiau kaip kartą per metus pagal savo pasirinktus kriterijus ir metodus. Kai paslaugų teikėjas teikia kelias paslaugas, vertinimas atliekamas ne mažiau, kaip dviem paslaugoms per metus.
28. Vidinis veiklos vertinimas gali būti atliekamas taikant šiuos metodus:
28.1. socialinių paslaugų gavėjų, jų artimųjų ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų apklausą, siekiant ištirti jų nuomonę apie teikiamų socialinių paslaugų kokybę ir išsiaiškinti svarbiausius aspektus, kuriuos reikia tobulinti siekiant efektyviau teikti socialines paslaugas;
28.2. darbuotojų anketinę apklausą, siekiant gerinti teikiamų socialinių paslaugų kokybę, darbo organizavimo efektyvumą, išanalizuoti, kaip darbuotojai vertina savo darbo aplinką, kokių sunkumų kyla teikiant paslaugas;
28.3. teikiamų paslaugų proceso atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimą;
28.4. dokumentacijos atitikties teisės aktams, reglamentuojantiems socialinių paslaugų teikimą, vertinimą;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
30. Socialinės paramos skyrius turi teisę gauti iš paslaugų teikėjų visą vertinimui reikalingą informaciją.
32. Metinis paslaugų teikėjų vertinimo planas ir vertinimo ataskaita skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.
33. Paslaugų teikėjai ir Socialinės paramos skyrius, vykdydami Tvarkos apraše nustatytas funkcijas, turi užtikrinti 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimų laikymąsi. Paslaugų teikėjai fizinių asmenų duomenis tvarko tik paslaugų teikimo tikslais, Socialinės paramos skyrius – tvarkos apraše nurodytų funkcijų vykdymo tikslais.
Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros
kokybės vertinimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros kokybės vertinimo forma)
BENDRŲJŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS VERTINIMAS
Paslaugos teikėjo pavadinimas ______________________________________________________
Apsilankymo tikslas ______________________________________________________________
Patikros rūšis (planinė /neplaninė)___________________________________________________
Paslaugos teikėjo vertinimo kriterijai:
Eil. Nr. |
Vertinimo kriterijus |
Vertinimo turinys |
Atitiktis rekomendacijoms: taip / ne / iš dalies / netaikoma |
Pastabos / rekomendacijos |
1. |
Paslaugos gavėjai |
Paslaugų gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugų gavėjų skaičių |
|
|
|
|
Sudaromi paslaugų gavėjų sąrašai
|
|
|
|
|
Formuojamos paslaugų gavėjų asmens bylos teisės aktų nustatyta tvarka, segama visa informacija susijusi su teikiama paslauga |
|
|
|
|
Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis |
|
|
2. |
Paslaugų teikimas |
Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą |
|
|
|
|
Patvirtinti paslaugų teikimo tvarkos aprašai |
|
|
|
|
Vykdoma vidinė kontrolė, atliekamas savęs įsivertinimas |
|
|
|
|
Informacija suvedama į Socialinių paslaugų informacinę sistemą SPIS |
|
|
|
|
Sudaromos paslaugų teikimo sutartys tarp paslaugų gavėjo ir įstaigos |
|
|
3. |
Personalas |
Darbuotojų etatų struktūra, darbo krūvis, darbuotojams tenkančių paslaugos gavėjų skaičiaus atitiktis standartams / rekomendacijoms |
|
|
|
|
Organizuojami darbuotojų pasitarimai paslaugų teikimo klausimais, dalijamasi patirtimi tarpusavyje ir su kitomis įstaigomis, tobulinama kvalifikacija |
|
|
4. |
Paslaugų teikimo vieta |
Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos, saugios, pritaikytos asmenims su negalia |
|
|
5. |
Paslaugų viešinimas |
Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, spaudoje, renginiuose, informacinėse lentose ir pan.) |
|
|
6. |
Bendradarbiavimas |
Paslaugos teikimas derinimas su kitomis pagalbos formomis, teikiant paslaugas bendradarbiaujama su socialinių paslaugų, sveikatos priežiūros ir kitomis įstaigomis, bendruomene, seniūnijomis ir pan. |
|
|
7. |
Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas |
Paslaugų gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugų gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo |
|
|
Tikrinti dokumentai: _______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Išvados:
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
Vertinimą atliko:
_________________ _________________ ________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_______________ _________________ _________________________
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
––––––––––––––––––––––––––––––
Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros
kokybės vertinimo tvarkos aprašo
2 priedas
APKLAUSOS ANKETA DARBUOTOJUI
3. Prašome pažymėti labiausiai tinkamą atsakymą:
Vertinimo kriterijai |
Taip |
Iš dalies |
Ne |
Suteikiamos visos darbui reikalingos priemonės (darbų saugos priemonės, kanceliarinės ir ryšio priemonės, kompiuterinė įranga ir kt.) |
|
|
|
Darbas organizuojamas (darbo grafikas, vadavimas ir kt.) pagal darbo sutartyje nurodytas sąlygas |
|
|
|
Yra aiškūs darbo tikslai ir rezultatai |
|
|
|
Organizuojant ir teikiant paslaugas glaudžiai bendradarbiaujama su kitais darbuotojais, įstaigos vadovais ir kitomis įstaigomis |
|
|
|
Yra atsižvelgiama į Jūsų pateiktus pasiūlymus, gerinat darbo sąlygas ir paslaugų kokybę |
|
|
|
4. Su kokiomis socialinėmis asmenų grupėmis dirbate:
□ senyvo amžiaus asmenys; □ neįgalūs asmenys; □ asmenys, patiriantys socialinę riziką;
□ kita ___________________________.
5. Ar teikiant paslaugą atsižvelgiate į paslaugų gavėjo individualius poreikius:
□ dažniausiai; □ pagal aplinkybes; □ retai; □ visai neatsižvelgiama
6. Ar pasikeitė paslaugų gavėjų ar jų artimųjų gyvenimo kokybė, teikiant socialines paslaugas:
□ paslaugų gavėjai (artimieji) tapo savarankiškesni, laimingesni;
□ paslaugų gavėjų (artimųjų) gyvenimo kokybė nepasikeitė;
□ neturiu nuomonės.
7. Su kokiais pagrindiniais sunkumais susiduriate darbe: ______________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________
8. Jūsų siūlymai ar rekomendacijos tobulinant socialinių paslaugų organizavimą ir teikimą Jurbarko rajono savivaldybėje:
______________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________
____________________________
Bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros
kokybės vertinimo tvarkos aprašo
3 priedas
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ GAVĖJO (ARTIMOJO)
APKLAUSOS ANKETA
3. Kokios socialinės paslaugos Jums teikiamos (pažymėkite ir pabraukite tinkamą variantą):
□ Bendrosios socialinės paslaugos: informavimas, konsultavimas, tarpininkavimas ir atstovavimas, maitinimo organizavimas, aprūpinimas būtiniausiais drabužiais ir avalyne, transporto organizavimas, sociokultūrinės paslaugos, asmeninės higienos ir priežiūros paslaugų organizavimas;
□ Socialinė priežiūra: pagalba į namus, socialinių įgūdžių ugdymas ir palaikymas, vaikų globos socialinė priežiūra, apgyvendinimas nakvynės namuose;
4. Kiek laiko Jums teikiamos socialinės paslaugos:
□ trumpiau kaip metus;
□ nuo 1 iki 3 metų;
□ ilgiau kaip 3 metus.
5. Apie galimybę gauti socialines paslaugas Jūs sužinojote iš:
□ seniūnijos ar Savivaldybės darbuotojų;
□ spaudos, televizijos;
□ pažįstamų / artimųjų;
□ medikų;
□ kitų ________________.
7. Prašome pažymėti labiausiai tinkamą atsakymą:
Vertinimo kriterijai |
Taip |
Iš dalies |
Ne |
Ar sudėtinga pateikti prašymą socialinėms paslaugoms gauti? |
|
|
|
Ar informacija apie socialines paslaugas yra prieinama ir aiški? |
|
|
|
Ar teikiamos socialinės paslaugos padeda pagerinti Jūsų (artimųjų) gyvenimo kokybę? |
|
|
|
Ar teikiamos socialinės paslaugos atitinka Jūsų lūkesčius? |
|
|
|
Ar aiškios mokėjimo už teikiamas socialines paslaugas sąlygos? |
|
|
|
Ar aiškios skundų ar pasiūlymų pateikimo galimybės? |
|
|
|
Ar teikiant paslaugas atsižvelgiama į Jūsų prašymus / siūlymus? |
|
|
|
Ar pasitikite paslaugas teikiančiu darbuotoju? |
|
|
|
Ar paslaugas teikiantis darbuotojas yra mandagus ir atidus? |
|
|
|
Ar iškilusios problemos, teikiant paslaugas, sprendžiamos operatyviai ir sėkmingai? |
|
|
|
_______________________________