VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖJE TEIKIAMŲ (PRIIMAMŲ) TEISĖS AKTŲ PROJEKTŲ RENGIMO IR DERINIMO TAISYKLIŲ TVIRTINIMO

 

2017 m. lapkričio 22 d. Nr. 1-1224

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatymu ir Vilniaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentu, Vilniaus miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :

1. Patvirtinti pridedamas Vilniaus miesto savivaldybėje teikiamų (priimamų) teisės aktų projektų rengimo ir derinimo taisykles:

1.1. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimų projektų rengimo ir derinimo taisykles;

1.2. Vilniaus miesto savivaldybės mero potvarkių projektų rengimo ir derinimo taisykles;

1.3. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų projektų rengimo ir derinimo taisykles.

2. Nustatyti, kad:

2.1. priimti teisės aktai įsigalioja Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatyta tvarka;

2.2. visi Vilniaus miesto savivaldybės teisės aktai skelbiami interneto svetainėje www.vilnius.lt;

2.3. už teisės aktų skelbimą yra atsakinga Vilniaus miesto savivaldybės administracija ir Tarybos ir mero sekretoriatas.

3. Pripažinti netekusiais galios:

3.1. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2016 m. kovo 23 d. sprendimą Nr. 1-378 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybėje teikiamų (priimamų) teisės aktų projektų rengimo ir derinimo taisyklių tvirtinimo“;

3.2. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2017 m. balandžio 25 d. sprendimą Nr. 1-916 „Dėl Tarybos 2016-03-23 sprendimo Nr. 1-378 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybėje teikiamų (priimamų) teisės aktų projektų rengimo ir derinimo taisyklių tvirtinimo“ pakeitimo“.

 

 

 

Meras                                                                                                                          Remigijus Šimašius

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos

2017 m. lapkričio 22 d.

sprendimu Nr. 1-1224

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMŲ PROJEKTŲ

RENGIMO IR DERINIMO TAISYKLĖS

 

1. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimų projektų (toliau – Tarybos sprendimų projektai) rengimo ir derinimo taisyklės (toliau – Taisyklės) nenustato sprendimų svarstymo ir priėmimo Vilniaus miesto savivaldybės taryboje tvarkos, kurią nustato Vilniaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentas. Šios Taisyklės reglamentuoja Tarybos komitetų, komisijų, frakcijų, Tarybos narių grupių, Tarybos narių, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus ir Savivaldybės kontrolieriaus teikiamų sprendimų projektų rengimą ir derinimą.

2. Tarybos sprendimų projektai rengiami, vizuojami ir elektroniniu parašu pasirašomi dokumentų valdymo sistemoje „@vilys“ (toliau – DVS „@vilys“).

Tarybos sprendimų projektus su jų rengimo dokumentais rengėjai privalo tinkamai įrašyti į DVS „@vilys“. Tarybos ir mero sekretoriatas įrašytus į DVS „@vilys“ Tarybos sprendimų projektus registruoja Tarybos sprendimų projektų registre. Tarybos sprendimų projektai, įregistruoti Tarybos sprendimų projektų registre po trečiadienio iki artimiausio Tarybos posėdžio, įrašomi į kito Tarybos posėdžio darbotvarkę. Tarybos sprendimų projektai, neįrašyti į DVS „@vilys“, Tarybos sprendimų projektų registre neregistruojami.

Tarybos narių ir Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos rengiamus Tarybos sprendimų projektus su jų rengimo dokumentais įrašo į DVS „@vilys“ ir kitą techninį darbą atlieka Tarybos ir mero sekretoriatas (komitetų pirmininkų padėjėjai). Tolesnę Tarybos narių ir Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos rengiamų Tarybos sprendimų projektų rengimo ir derinimo tvarką nustato Vilniaus miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamentas.

3. Tarybos sprendimų projektai turi būti parašyti taisyklinga lietuvių kalba, parengti pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 patvirtintas Dokumentų rengimo taisykles, Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 patvirtintas Elektroninių dokumentų valdymo taisykles bei Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintas Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas, surinkti kompiuteriu ir įrašyti į DVS „@vilys“.

Dokumentų tekstas turi būti įrašytas į DVS „@vilys“ laikmenas ir perduotas „posėdžių rengėjų grupei“ (Teisės departamento Dokumentų valdymo skyriui ir Tarybos ir mero sekretoriatui). Tekstas renkamas naudojant 12 dydžio „Times New Roman“ šriftą su lietuvišku raidynu. Kiekvieno dokumento projektas bei jo priedas, priedėlis įrašomas į atskiras rinkmenas (failus). Renkant tekstą turi būti laikomasi šių reikalavimų: lapo formatas – A4, paraštės – ne mažiau kaip 2 cm (viršuje), 2 cm (apačioje), 3 cm (kairėje), 1 cm (dešinėje), tarpai tarp eilučių – 1,5 intervalo, numeruojamas antras ir tolesni lapai, lapai numeruojami viršutinės paraštės viduryje arabiškais skaitmenimis be taškų ir brūkšnelių.

4. Tarybos sprendimų projektų pavadinimai turi atspindėti jų esmę. Tarybos sprendimo projekto tekstą paprastai sudaro įvadinė ir dėstomoji dalys. Dėstomoji dalis turi būti glausta, aiški, logiška. Ji gali būti suskirstyta punktais ir papunkčiais.

5. Tarybos sprendimo projekte turi būti nurodyta:

5.1. kam ir iki kada pavedama sprendimo projekto ar atskirų jo punktų vykdymo kontrolė ir kiekvienu atveju paskirtas atsakingas asmuo. Jeigu sprendime nenurodytas konkretus įvykdymo laikas, įpareigojimas turi būti įvykdytas per 7 darbo dienas;

5.2. kurie anksčiau priimti sprendimai keičiami, papildomi ar pripažįstami netekusiais galios, pasirašius teikiamą sprendimą. Keičiami teisės aktai ir aktualios redakcijos nurodomos ir DVS „@vilys“.

6. Tarybos sprendimų, kuriais tvirtinamos sutartys ar susitarimai, projektuose turi būti nurodytas departamentas ar kitas Savivaldybės administracijos padalinys, atsakingas už sutarties ar susitarimo vykdymą.

7. Tarybos sprendimų bei jų priedų ar priedėlių projektai teikiami Teisės departamento Dokumentų valdymo skyriaus vyriausiajam specialistui (redaktoriui) redaguoti. Suredaguoti projektai kartu su jų rengimo medžiaga perduodami susipažinti Tarybos sekretoriui ir teikiami derinti ir vizuoti DVS „@vilys“ tokia eilės tvarka:

7.1. projektą rengusio departamento ar kito struktūrinio padalinio, neįeinančio į departamento sudėtį, vadovui;

7.2. kitų departamentų direktoriams ar struktūrinių padalinių, neįeinančių į departamentų sudėtis, vadovams – kai klausimas susijęs su jų veiklos sritimi:

7.2.1. Personalo departamento direktoriui – personalo klausimais;

7.2.2. Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai – dėl kontrolieriaus patikrinimo teikimo išvadų;

7.2.3. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo darbo grupės vadovui – kai rengiamas norminis teisės aktas;

7.3. Finansų ir strateginio planavimo departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui;

7.4. Teisės departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui;

7.5. Administracijos direktoriui arba jo pavaduotojui, atsakingam už atitinkamą sritį (kuratoriui);

7.6. Tarybos komiteto, kurio kompetencijai priklauso parengtas sprendimo projektas, pirmininkui arba komiteto pavedimu pirmininko pavaduotojui. Tarybos sprendimo projektą komiteto pirmininkas vizuoja per 2 darbo dienas, išskyrus tuos atvejus, kai Tarybos sprendimo projektui yra reikalingas komiteto pritarimas ir jis yra svarstomas komitete;

7.7. mero pavaduotojui, atsakingam už atitinkamą sritį (kuratoriui);

7.8. Tarybos sekretoriui.

8. Tarybos komitetų, komisijų, frakcijų, Tarybos narių grupių, Tarybos narių, Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos rengti sprendimų bei jų priedų ar priedėlių projektai teikiami Teisės departamento Dokumentų valdymo skyriaus vyriausiajam specialistui (redaktoriui) redaguoti. Suredaguoti projektai kartu su jų rengimo medžiaga perduodami susipažinti Tarybos sekretoriui ir registruojami. Mero pavedimu derinti ir vizuoti teikiami Teisės departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui.

9. Dokumentai vizuojami gavimo dieną, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną. Sudėtingi sprendimų projektai, kuriais tvirtinamos taisyklės, sutartys, finansinės atskaitomybės, įstatai, nuostatai, programos, reorganizavimo projektai ir kt., gali būti derinami ne ilgiau kaip 3 darbo dienas. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo darbo grupė Tarybos sprendimų projektus vertina Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo nustatytais atvejais vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 patvirtintomis Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis.

10. Vizuotojų pastabos, jeigu tokių yra, turi būti tikslios, aiškios ir konkrečios.

Jeigu Tarybos sprendimo projektas yra vizuotas prieš tris mėnesius, rengėjas nustatyta tvarka privalo teikti projektą vizuoti iš naujo.

11. Tarybos sprendimų projektai pateikiami kartu su Tarybos komitetų posėdžių protokolų išrašais (pritarta ar nepritarta), jeigu prieš teikiant jie jau buvo svarstyti komitetuose.

12. Prie Tarybos sprendimų projektų turi būti pridedama:

12.1. Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka parašytas aiškinamasis raštas (priedas). Jame turi būti paaiškinta parengto teisės akto projekto tikslas ir uždaviniai, šiuo metu galiojančios ir naujos teisinio reguliavimo nuostatos, teigiamos ir galimos neigiamos priimto teisės akto pasekmės, kokių priemonių būtina imtis siekiant to išvengti, suderinamumas su Lietuvos Respublikos įstatymais, priimtam teisės aktui įgyvendinti reikalingi papildomi (priimti, pakeisti) teisės aktai, biudžeto lėšų poreikis teisės aktui įgyvendinti, teisės akto projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados, teisės akto projekto autoriai (rengėjai), teisės akto projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai bei priimto teisės akto nauda Vilniui ir vilniečiams.

Taip pat aiškinamajame rašte būtina išvardyti visus prie sprendimo projekto pridedamus dokumentus (nurodant jų pavadinimą, datą ir lapų skaičių).

Aiškinamąjį raštą pasirašo atitinkamo Administracijos struktūrinio padalinio vadovas. Kai Tarybos sprendimo projektą teikia Tarybos narys ar Savivaldybės kontrolierius, aiškinamąjį raštą pasirašo pats projektą teikiantis asmuo.

Jeigu derindami projektą vizuojantys asmenys, nurodyti Taisyklių 7 punkte, parašo pastabą, rengėjas turi ją įvertinti ir, jei sutinka su pastaba, atsižvelgti ir pataisyti tekstą arba teikti svarstyti nurodytuose Tarybos komitetuose ar komisijose, gauti papildomas vizas, pridėti trūkstamus dokumentus, atlikti kitus veiksmus.

Rengėjas, nesutinkantis su pastabomis, aiškinamajame rašte privalo motyvuotai nurodyti, kodėl nesutinka atsižvelgti į vizavusių tarnautojų pastabas ir siūlymus.

Jeigu Tarybos sprendimo projekto svarstymas dėl tam tikrų priežasčių Tarybos posėdžio metu buvo atidėtas iki konkrečios datos, rengėjas teikdamas kartotinai kitam posėdžiui tą patį projektą aiškinamajame rašte privalo nurodyti, kodėl buvo atidėtas projekto svarstymas, kas sprendimo projekte keista, taisyta, tobulinta, kokie Tarybos komitetai projektą turėtų svarstyti papildomai.

Jeigu derinant Tarybos sprendimo projektą nusprendžiama teikti du to paties sprendimo variantus, rengėjas tokių Tarybos sprendimo projektų viršuje dešinėje pusėje turi užrašyti „I variantas“, „II variantas“ ir jų rengimo datas;

12.2. Tarybos sprendimo projekto rengimo dokumentai, t. y. Tarybos sprendimo projekte minimų teisės aktų bei kitų dokumentų arba jų išrašų kopijos, reikiami skaičiavimai, išlaidų sąmatos, Administracijos struktūrinių padalinių, institucijų, įmonių, įstaigų, organizacijų, kuriose buvo nagrinėtas projektas, atstovų pažymos, komisijų protokolai, pareiškimai, planai, schemų ištraukėlės ir kiti dokumentai;

12.3. vaizdinė medžiaga;

12.4. rengiant galiojančio Tarybos sprendimo pakeitimo ir (ar) papildymo projektą, pridedamas ir atitinkamo teisės akto pakeitimo ir (ar) papildymo projekto lyginamasis variantas;

12.5. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo darbo grupės pateikta Tarybos sprendimo projekto antikorupcinio vertinimo išvada, kai rengiamas norminis teisės aktas.

13. Administracijos struktūrinių padalinių vadovai bei projektų rengėjai yra asmeniškai atsakingi už parengtų ir teikiamų Tarybai svarstyti Tarybos sprendimų projektų derinimą ir jų atitinkamų siūlymų pagrįstumą, duomenų bei kitų dokumentų teisingumą ir teisėtumą. Už šių reikalavimų nesilaikymą taikoma įstatymų nustatyta atsakomybė.

14. Dokumentai turi būti tvarkingi, prie Tarybos sprendimų projektų pridedamų dokumentų kopijos aiškios. Visa rengimo medžiaga elektroninėse bylose turi būti sudėta nuosekliai: projektas, jo priedėliai ar priedai, aiškinamasis raštas, kiti rengimo dokumentai (planai, schemų ištraukėlės, komisijų protokolai, prašymai ir kita) tokia tvarka, kaip sunumeruota aiškinamajame rašte.

15. Į Tarybos posėdžio darbotvarkės projektą gali būti įrašyti tik tie Tarybos sprendimų projektai, kurie atitinka Tarybos veiklos reglamento ir šių Taisyklių reikalavimus. Netinkamai įforminti dokumentai grąžinami rengėjams.

16. Tarybos ir mero sekretoriatas Vilniaus miesto savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt paskelbia Tarybos posėdžio darbotvarkę ir teikiamų Tarybos sprendimų projektus.

17. Jeigu Tarybos posėdyje svarstant Tarybos sprendimo projektą pateikta pastabų, papildymų ar pakeitimų, tai projektą derina ir taiso rengėjas, o pataisymus įrašo į DVS „@vilys“ ir perduoda „posėdžių rengėjų grupei“. Prie projekto turi būti pridėtas lyginamasis Tarybai teikto sprendimo projekto ir Taryboje priimto sprendimo projekto variantas.

Tokius patikslintus ir pataisytus Tarybos sprendimų projektus ir jų priedus arba priedėlius papildomai vizuoja rengėjas (jis atsako už netikslumus ir dalykines klaidas), Teisės departamento Dokumentų valdymo skyriaus vyriausiasis specialistas (redaktorius), posėdžio metu įpareigoti tarnautojai, Teisės departamento direktorius ar jo įgaliotas asmuo ir Tarybos sekretorius.

Priimtas Tarybos sprendimas negali būti taisomas, išskyrus po teisės akto priėmimo pastebėtas korektūros, rašybos ir gramatines klaidas, nekeičiančias teisės akto turinio ir prasmės.

18. Tarybos ir mero sekretoriatas pasirašytus Tarybos sprendimus ne vėliau kaip per 2 darbo dienas registruoja DVS „@vilys“, skelbia informaciją apie priimtus Tarybos sprendimus Vilniaus miesto savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt ir perduoda susipažinti rengėjams ir vykdytojams.

19.     Norminio teisės akto įregistravimas ir paskelbimas Teisės aktų registre laikomas oficialiu teisės akto paskelbimu.

20. Pasirašyti Tarybos sprendimai tvarkomi, įtraukiami į apskaitą ir saugomi pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 118 patvirtintas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 patvirtintas Elektroninių dokumentų valdymo taisykles.

21. Elektroniniai dokumentai tvarkomi pagal Vilniaus miesto savivaldybės administracijos dokumentacijos planą.

22. Elektroniniai dokumentai administruojami ir saugomi DVS „@vilys“.

23. Teisės aktų registre skelbtini elektroniniai norminiai Tarybos sprendimai saugomi Teisės aktų registro priemonėmis.

24. Elektroninių dokumentų saugojimo terminai nustatomi vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.

_________________________

 

Vilniaus miesto savivaldybės

tarybos sprendimų projektų rengimo

ir derinimo tvarkos

priedas

 

 

(teisės akto projekto pavadinimas)

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

______________________________

(data)

 

1. Parengto teisės akto projekto tikslas ir uždaviniai

 

2. Šiuo metu galiojančios ir teikiamu klausimu siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos

 

3. Galimos teigiamos ar neigiamos priimto teisės akto pasekmės, kokių priemonių būtina imtis, siekiant pastarųjų išvengti

 

4. Suderinamumas su Lietuvos Respublikos galiojančiais teisės norminiais aktais

 

5. Priimtam teisės aktui įgyvendinti reikalingi papildomi (priimti, pakeisti) teisės aktai

 

6. Biudžeto lėšų poreikis teisės aktui įgyvendinti

 

7. Teisės akto projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

 

8. Teisės akto projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

 

9. Teisės akto projekto autoriai (rengėjai)

 

10. Priimto teisės akto nauda Vilniui ir vilniečiams

 

 

PRIDEDAMA. (dokumento pavadinimas, data ir lapų skaičius).

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos

2017 m. lapkričio 22 d.

sprendimu Nr. 1-1224

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS MERO POTVARKIŲ

PROJEKTŲ RENGIMO IR DERINIMO

TAISYKLĖS

 

1. Vilniaus miesto savivaldybės mero potvarkių projektai (toliau – mero potvarkių projektai) rengiami, vizuojami ir pasirašomi elektroniniu parašu dokumentų valdymo sistemoje „@vilys“ (toliau – DVS „@vilys“).

2. Mero potvarkių projektai turi būti parašyti taisyklinga lietuvių kalba, parengti pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 patvirtintas Dokumentų rengimo taisykles, Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 patvirtintas Elektroninių dokumentų valdymo taisykles bei Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintas Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas, surinkti kompiuteriu ir įrašyti į DVS „@vilys“.

Dokumentų tekstas turi būti įrašytas į DVS „@vilys“ laikmenas. Tekstas renkamas naudojant 12 dydžio „Times New Roman“ šriftą su lietuvišku raidynu. Kiekvieno dokumento projektas bei jo priedai, priedėliai įrašomi į atskiras rinkmenas (failus). Renkant tekstą turi būti laikomasi šių reikalavimų: lapo formatas – A4, paraštės – ne mažiau kaip 2 cm (viršuje), 2 cm (apačioje), 3 cm (kairėje), 1 cm (dešinėje), tarpai tarp eilučių – 1,5 intervalo, numeruojamas antras ir tolesni lapai, lapai numeruojami viršutinės paraštės viduryje arabiškais skaitmenimis be taškų ir brūkšnelių.

3. Mero potvarkio projekto tekstas paprastai turi tik dėstomąją dalį, kuri turi būti glausta, aiški, logiška. Ji gali būti suskirstyta pastraipomis, punktais ir papunkčiais.

4. Mero potvarkio projekte turi būti nurodyta:

4.1. kam pavedama projekto ar atskiro jo punkto vykdymo kontrolė (kai potvarkiu tvirtinamos taisyklės, tvarkos aprašas ar kitais atvejais būtina veiklos kontrolė) ir kiekvienu atveju paskirtas atsakingas asmuo;

4.2. kurie anksčiau priimti potvarkiai turi būti pakeisti, papildyti ar pripažinti netekusiais galios, pasirašius teikiamą potvarkį. Keičiami teisės aktai ir aktualios redakcijos nurodomos ir IVS „@vilys“.

5. Mero potvarkių ir jų priedų ar priedėlių projektai teikiami Teisės departamento Dokumentų valdymo skyriaus vyriausiajam specialistui (redaktoriui) redaguoti. Suredaguoti projektai kartu su jų rengimo medžiaga teikiami derinti ir vizuoti DVS „@vilys“ tokia eilės tvarka:

5.1. projektą rengusio departamento ar kito Administracijos struktūrinio padalinio, neįeinančio į departamento sudėtį, vadovui;

5.2. kitų departamentų direktoriams ar struktūrinių padalinių, neįeinančių į departamento sudėtį, vadovams – kai klausimas susijęs su jų veiklos sritimi:

5.2.1. Finansų ir strateginio planavimo departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui – lėšų skyrimo klausimais;

5.2.2. Personalo departamento direktoriui – personalo klausimais;

5.3. Teisės departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui;

5.4. mero pavaduotojui, atsakingam už atitinkamą sritį (kuratoriui).

6. Dokumentai vizuojami gavimo dieną, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną.

7. Vizuotojų pastabos, jeigu tokių yra, turi būti tikslios, aiškios ir konkrečios.

8. Prie teikiamų pasirašyti mero potvarkių pridedama:

8.1. prireikus aiškinamasis raštas (priedas), paaiškinantis parengto teisės akto projekto tikslą ir uždavinius, šiuo metu galiojančias ir naujas teisinio reguliavimo nuostatas, teigiamas ir galimas neigiamas priimto teisės akto pasekmes, kokių priemonių būtina imtis, siekiant to išvengti, suderinamumą su Lietuvos Respublikos įstatymais, nurodantis priimtam teisės aktui įgyvendinti reikalingus papildomus (priimti, pakeisti) teisės aktus, biudžeto lėšų poreikį teisės aktui įgyvendinti, teisės akto projekto rengimo metu gautus specialistų vertinimus ir išvadas, teisės akto projekto autorius (rengėjus), teisės akto projekto iniciatorius: instituciją, asmenis ar piliečių įgaliotus atstovus bei priimto teisės akto naudą Vilniui ir vilniečiams.

Aiškinamąjį raštą pasirašo Administracijos struktūrinio padalinio vadovas;

Jei potvarkiu sprendžiami klausimai yra aiškūs, aiškinamasis raštas nepridedamas;

8.2. mero potvarkio projekto rengimo dokumentai, t.y. potvarkio projekte minimi Savivaldybės dokumentai arba jų išrašų kopijos, reikiami skaičiavimai, išlaidų sąmatos ir kiti dokumentai;

8.3. rengiant galiojančio mero potvarkio pakeitimo ir (ar) papildymo projektą pridedamas ir atitinkamo teisės akto pakeitimo ir (ar) papildymo projekto lyginamasis variantas.

9. Savivaldybės administracijos padalinių vadovai bei mero potvarkių projektų rengėjai yra asmeniškai atsakingi už parengtų ir teikiamų merui pasirašyti potvarkių projektų derinimą ir jų atitinkamų siūlymų pagrįstumą, duomenų bei kitų dokumentų teisingumą ir teisėtumą. Už šių reikalavimų nesilaikymą taikoma įstatymų nustatyta atsakomybė.

Dokumentai turi būti tvarkingi, prie mero potvarkių projektų pridedamų dokumentų kopijos aiškios.

10. Meras pasirašo tik tuos potvarkių projektus, kuriuos rengėjai yra įrašę į DVS „@vilys“.

11. Jeigu dėl pateikto potvarkio projekto meras turi pastabų, papildymų ar pakeitimų, projektą derina ir taiso rengėjas, kuris atsako už netikslumus ir dalykines klaidas.

12. Teisės departamento Dokumentų valdymo skyrius mero pasirašytus potvarkius tą pačią dieną arba ne vėliau kaip kitą darbo dieną registruoja DVS „@vilys“ ir perduoda susipažinti rengėjams bei vykdytojams.

13. Pasirašytas mero potvarkis negali būti taisomas, išskyrus po teisės akto priėmimo pastebėtas korektūros, rašybos ir gramatines klaidas, nekeičiančias teisės akto turinio ir prasmės.

14. Pasirašyti mero potvarkiai tvarkomi, įtraukiami į apskaitą ir saugomi pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 118 patvirtintas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 patvirtintas Elektroninių dokumentų valdymo taisykles.

15. Elektroniniai dokumentai tvarkomi pagal Vilniaus miesto savivaldybės administracijos dokumentacijos planą.

16. Elektroniniai dokumentai administruojami ir saugomi DVS „@vilys“.

17. Teisės aktų registre skelbtini elektroniniai mero priimami teisės aktai saugomi Teisės aktų registro priemonėmis.

18. Elektroninių dokumentų saugojimo terminai nustatomi vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.

______________________

 

Vilniaus miesto savivaldybės

mero potvarkių projektų rengimo

ir derinimo tvarkos

priedas

 

 

 

______________________________________

(teisės akto projekto pavadinimas)

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

_____________________________

(data)

 

 

1. Parengto teisės akto projekto tikslas ir uždaviniai

 

2. Šiuo metu galiojančios ir teikiamu klausimu siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos

 

3. Galimos teigiamos ar neigiamos priimto teisės akto pasekmės, kokių priemonių būtina imtis, siekiant pastarųjų išvengti

 

4. Suderinamumas su Lietuvos Respublikos galiojančiais teisės norminiais aktais

 

5. Priimtam teisės aktui įgyvendinti reikalingi papildomi (priimti, pakeisti) teisės aktai

 

6. Biudžeto lėšų poreikis teisės aktui įgyvendinti

 

7. Teisės akto projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

 

8. Teisės akto projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

 

9. Teisės akto projekto autoriai (rengėjai)

 

10. Priimto teisės akto nauda Vilniui ir vilniečiams

 

 

PRIDEDAMA. (dokumento pavadinimas, data ir lapų skaičius).

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės tarybos

2017 m. lapkričio 22 d.

sprendimu Nr. 1-1224

 

VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS ĮSAKYMŲ

PROJEKTŲ RENGIMO IR DERINIMO

TAISYKLĖS

 

1. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktoriaus) įsakymų projektai rengiami, vizuojami ir pasirašomi elektroniniu parašu dokumentų valdymo sistemoje „@vilys“ (toliau – DVS „@vilys“).

2. Administracijos direktoriaus įsakymų projektai turi būti parašyti taisyklinga lietuvių kalba, parengti pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 patvirtintas Dokumentų rengimo taisykles, Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 patvirtintas Elektroninių dokumentų valdymo taisykles bei Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 patvirtintas Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijas, surinkti kompiuteriu ir įrašyti į DVS „@vilys“.

Dokumentų tekstas turi būti įrašytas į DVS „@vilys“ laikmenas. Tekstas renkamas naudojant 12 dydžio „Times New Roman“ šriftą su lietuvišku raidynu. Kiekvieno dokumento projektas bei jo priedai, priedėliai įrašomi į atskiras rinkmenas (failus). Renkant tekstą, turi būti laikomasi šių reikalavimų: lapo formatas – A4, paraštės – ne mažiau kaip 2 cm (viršuje), 2 cm (apačioje), 3 cm (kairėje), 1 cm (dešinėje), tarpai tarp eilučių – 1,5 intervalo.

3. Įsakymo projekto tekstą paprastai sudaro įvadinė ir dėstomoji dalys. Dėstomoji dalis turi būti glausta, aiški, logiška. Ji gali būti suskirstyta punktais ir papunkčiais.

Administracijos direktoriaus įsakymo valdymo klausimais projekte turi būti nurodyta:

3.1. įsakymo ar atskirų jo punktų vykdytojai;

3.2. terminai, kada įsakymas ar jo punktai turi būti įvykdyti;

3.3. kam pavedama įsakymo ar atskiro jo punkto vykdymo kontrolė (kai įsakymu tvirtinamos taisyklės, tvarkos aprašas ar kitais atvejais būtina veiklos kontrolė), ir kiekvienu atveju paskirtas atsakingas asmuo;

3.4. kurie anksčiau priimti įsakymai pakeičiami, papildomi ar pripažįstami netekusiais galios, pasirašius teikiamą įsakymą.

4. Administracijos direktoriaus įsakymų bei jų priedėlių ir priedų projektai teikiami Teisės departamento Dokumentų valdymo skyriaus vyriausiajam specialistui (redaktoriui) redaguoti. Suredaguoti projektai kartu su jų rengimo medžiaga teikiami derinti ir vizuoti DVS „@vilys“ tokia eilės tvarka:

4.1. projektą rengusio departamento ar struktūrinio padalinio, neįeinančio į departamento sudėtį, vadovui;

4.2. Finansų ir strateginio planavimo departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui – lėšų skyrimo klausimais;

4.3. Personalo departamento direktoriui – personalo klausimais;

4.4. kitų departamentų direktoriams ar struktūrinių padalinių, neįeinančių į departamento sudėtį, vadovams – kai klausimas susijęs su jų veiklos sritimi;

4.5. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo darbo grupės vadovui – kai rengiamas norminis teisės aktas;

4.6. Teisės departamento direktoriui ar jo įgaliotam asmeniui (išskyrus įsakymus atostogų, kvalifikacijos kėlimo klausimais);

4.7. Administracijos direktoriaus pavaduotojui, atsakingam už atitinkamą sritį (kuratoriui).

5. Atskirais atvejais Administracijos direktorius įsakymu gali nustatyti kitokią Administracijos direktoriaus įsakymų projektų derinimo ir vizavimo tvarką.

6. Dokumentai vizuojami gavimo dieną, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną. Sudėtingi projektai, kuriais tvirtinamos taisyklės, nuostatai, įstatai, tvarkos ir kt., gali būti derinami ne ilgiau kaip 3 darbo dienas. Vizuotojų pastabos turi būti tikslios, aiškios ir konkrečios. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo darbo grupė įsakymų projektus vertina vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 patvirtintomis Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėmis.

7. Prie teikiamų įsakymų projektų pridedama:

7.1. įsakymo projekto rengimo dokumentai, t. y. įsakymo projekte minimi teisės aktai, Savivaldybės dokumentai, prašymai ir kita;

7.2. aiškinamasis raštas (priedas), jei teikiamas įsakymo valdymo klausimais projektas, kuriame rengėjas nurodo parengto teisės akto projekto tikslą ir uždavinius, šiuo metu galiojančias ir naujas teisinio reguliavimo nuostatas, teigiamas ir galimas neigiamas priimto teisės akto pasekmes, kokių priemonių būtina imtis, siekiant to išvengti, suderinamumą su Lietuvos Respublikos įstatymais, priimtam teisės aktui įgyvendinti reikalingus papildomus (priimti, pakeisti) teisės aktus, biudžeto lėšų poreikį teisės aktui įgyvendinti, teisės akto projekto rengimo metu gautus specialistų vertinimus ir išvadas, teisės akto projekto autorius (rengėjus), teisės akto projekto iniciatorius: instituciją, asmenis ar piliečių įgaliotus atstovus bei priimto teisės akto naudą Vilniui ir vilniečiams;

7.3. rengiant galiojančio Administracijos direktoriaus įsakymo pakeitimo ir (ar) papildymo projektą, pridedamas ir atitinkamo teisės akto pakeitimo ir (ar) papildymo projekto lyginamasis variantas;

7.4. Vilniaus miesto savivaldybės administracijos teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo darbo grupės pateikta įsakymo projekto antikorupcinio vertinimo išvada.

8. Savivaldybės administracijos padalinių vadovai bei įsakymų projektų rengėjai yra asmeniškai atsakingi už parengtų ir teikiamų Administracijos direktoriui pasirašyti įsakymų projektų derinimą ir jų atitinkamų siūlymų pagrįstumą, duomenų bei kitų dokumentų teisingumą ir teisėtumą. Už šių reikalavimų nesilaikymą taikoma įstatymų nustatyta atsakomybė.

Dokumentai turi būti tvarkingi, prie įsakymo projektų pridedamų dokumentų kopijos aiškios.

9. Administracijos direktoriui pasirašyti teikiami tik tie įsakymų projektai, kuriuos rengėjai yra įrašę į DVS „@vilys“. Netinkamai įforminti ir neatitinkantys šių Taisyklių reikalavimų dokumentai grąžinami rengėjams.

10. Jeigu derinant įsakymo projektą pateikta pasiūlymų jį keisti ar papildyti, o pateikus Administracijos direktoriui jis taip pat turi pastabų ir siūlo jį papildyti ar pakeisti, tuomet rengėjas taiso ir nustatyta tvarka iš naujo derina projektą ir pataisymus įveda į DVS „@vilys“. Rengėjas atsako už projekte pateiktos informacijos tikslumą ir technines klaidas.

11. Jeigu įsakymo projektas yra vizuotas prieš tris mėnesius, rengėjas nustatyta tvarka privalo teikti projektą vizuoti iš naujo.

12. Teisės departamento Dokumentų valdymo skyrius Administracijos direktoriaus pasirašytus įsakymus tą pačią dieną arba ne vėliau kaip kitą darbo dieną registruoja DVS „@vilys“. Rengėjams ir vykdytojams apie pasirašytą ir užregistruotą Administracijos direktoriaus įsakymą pranešama per DVS „@vilys“.

13. Priimtas Administracijos direktoriaus įsakymas negali būti taisomas, išskyrus po teisės akto priėmimo pastebėtas korektūros, rašybos ir gramatines klaidas, nekeičiančias teisės akto turinio ir prasmės.

14. Pasirašyti Administracijos direktoriaus įsakymai tvarkomi, įtraukiami į apskaitą ir saugomi pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. 118 patvirtintas Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisykles ir Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m.
gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 patvirtintas Elektroninių dokumentų valdymo taisykles.

15. Elektroniniai dokumentai tvarkomi pagal Vilniaus miesto savivaldybės administracijos dokumentacijos planą.

16. Elektroniniai dokumentai administruojami ir saugomi DVS „@vilys“.

17. Teisės aktų registre skelbtini elektroniniai norminiai Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymai saugomi Teisės aktų registro priemonėmis.

18. Elektroninių dokumentų saugojimo terminai nustatomi vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“.

_________________________

 

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus įsakymų

projektų rengimo ir derinimo tvarkos

priedas

 

 

 

________________________________________

(teisės akto projekto pavadinimas)

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

______________________________

(data)

 

1. Parengto teisės akto projekto tikslas ir uždaviniai

 

2. Šiuo metu galiojančios ir teikiamu klausimu siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos

 

3. Galimos teigiamos ar neigiamos priimto teisės akto pasekmės, kokių priemonių būtina imtis, siekiant pastarųjų išvengti

 

4. Suderinamumas su Lietuvos Respublikos galiojančiais teisės norminiais aktais

 

5. Priimtam teisės aktui įgyvendinti reikalingi papildomi (priimti, pakeisti) teisės aktai

 

6. Biudžeto lėšų poreikis teisės aktui įgyvendinti

 

7. Teisės akto projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

 

8. Teisės akto projekto iniciatoriai: institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai

 

9. Teisės akto projekto autoriai (rengėjai)

 

10. Priimto teisės akto nauda Vilniui ir vilniečiams

 

 

PRIDEDAMA. (dokumento pavadinimas, data ir lapų skaičius).