Pasvalio rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
Dėl PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2016 m. sausio 12 d. Nr. T1-1
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu ir 4 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (su visais pakeitimais), Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 5 d. įsakymo Nr. V-1 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3 punktu, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2016 m. sausio 12 d. sprendimu Nr. T1-1
PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašo) paskirtis – apibrėžti valstybės lėšų, skiriamų Pasvalio rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams ugdyti pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ tikslinėmis lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
2. NVŠ lėšos yra speciali tikslinė valstybės dotacija Pasvalio rajono savivaldybei (toliau – Savivaldybė), siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal VNŠ programas, skaičių.
3. NVŠ skiriamų lėšų dydį nustato Mokinių krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir patvirtinimo metodika).
II. nVŠ lėšų skyrimo PRINCIPAI
4. NVŠ lėšos Savivaldybei yra skiriamos pagal praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. bendrajame ugdyme besimokančių vaikų skaičių, skiriant Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje numatytą sumą mokiniui per mėnesį.
5. Skirstant lėšas, vadovaujamasi visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi, ir kiekvienas NVŠ teikėjas, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.
7. NVŠ lėšos švietimo teikėjams apskaičiuojamos pagal Savivaldybės mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių su švietimo teikėjais ugdymosi sutartis ir programos trukmę.
8. Tuo atveju, kai pagal Aprašo nuostatas apskaičiuota lėšų suma visiems švietimo teikėjams bus mažesnė, nei iš viso iš valstybės biudžeto gauta NVŠ lėšų suma, tai mokiniams ugdyti pagal NVŠ programas dydis eurais per mėnesį bus atitinkamai didinamas arba mažinamas.
III. NVŠ LĖŠŲ NAUDOJIMAS
11. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama:
12. Lėšų negalima naudoti:
12.4. patalpų nuomos, remonto, rekonstrukcijos ir statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikio turto įsigijimui;
13. Bazinis lėšų dydis vienam vaikui, dalyvaujančiam NVŠ programoje, gali būti didinamas iki 20 Eur/mėn., jei:
13.2. programa yra gamtosauginės ar mokslinės praktinės tiriamosios krypties ir programoje dalyvauja 15 ir daugiau vaikų;
14. Bazinis lėšų dydis vienam vaikui, dalyvaujančiam NVŠ programoje, gali būti mažinamas iki 10 Eur/mėn., jei:
15. Konkretų lėšų dydį nustato ir paskirsto lėšas pagal programas Savivaldybės administracijos direktoriaus sudaryta komisija.
IV. REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI
17. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), kurie:
17.5. turi asmenis, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą galinčius dirbti neformaliojo vaikų švietimo mokytojais: pedagogai; asmenys, įgiję aukštąjį (aukštesnįjį, įgytą iki 2009 metų, ar specialųjį vidurinį, įgytą iki 1995 metų) ir per vienerius metus nuo darbo mokytoju pradžios švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, baigę profesinio mokymo programą, įgiję vidurinį išsilavinimą ir kvalifikaciją, turintys 3 metų darbo stažą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą; asmenys, įgiję vidurinį išsilavinimą ir švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka išklausę pedagoginių ir psichologinių žinių kursą.
18. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintis asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas ir atitinkantys reikalavimus, nustatytus Aprašo 18 punkte arba einamuoju laikotarpiu klausantys pedagoginių ir psichologinių žinių kursą:
19. Švietimo teikėjai (biudžetinės įstaigos, viešosios įstaigos, asociacijos, laisvieji mokytojai ir kt. teikėjai) dėl atitikties nustatymo Aprašo 18 punkte numatytiems reikalavimams Švietimo ir sporto skyriui pateikia NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos formą (2 priedas). Švietimo ir sporto skyriaus specialistai pagal šį Aprašą, naudodamiesi NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams nustatymo paraiškos forma (2 priedas) ir NVŠ teikėjo atitikties reikalavimams vertinimo forma (3 priedas), priima sprendimą dėl švietimo teikėjo atitikties reikalavimams. Priėmus teigiamą sprendimą, Savivaldybės ŠMIR tvarkytojas per tris darbo dienas nuo sprendimo priėmimo atitiktį pažymi ŠMIR.
V. REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
21. NVŠ programos turi atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. V-554 „Dėl švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
22. NVŠ programos turi būti registruotos Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (toliau – KTPRR).
VI. NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
24. Švietimo teikėjas, atitinkantis Aprašo 18 punkte numatytus reikalavimus (toliau – NVŠ teikėjas), Švietimo ir sporto skyriui teikia užpildytą NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (1 priedas). NVŠ teikėjas gali teikti kelias programas, kiekvienai programai pildoma atskira paraiškos forma.
25. NVŠ programa teikiama vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai NVŠ programų vertinimo komisijai (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis. Komisija sudaroma iš įvairių institucijų atstovų, nepriklausomų vertintojų, turinčių patirties NVŠ srityje.
27. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams.
28. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo Savivaldybės atsakingas asmuo pažymi tai KTPRR. NVŠ programos, atitinkančios reikalavimus, taip pat skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programą.
29. NVŠ teikėjas sudaro dalyvavimo NVŠ programoje sutartis su vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais) ir pateikia Savivaldybei programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardus ir pavardes, bendrojo ugdymo mokyklos pavadinimą ir klasę, kurioje vaikas mokosi. Savivaldybė turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti daugiau informacijos apie NVŠ programose dalyvaujančius vaikus.
30. Savivaldybės administracija perveda lėšas NVŠ teikėjui, atsižvelgdama į vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių.
VII. ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
32. Pasibaigus kalendoriniams metams, per 20 darbo dienų finansavimą gavę NVŠ teikėjai Švietimo valdymo informacinėje sistemoje (toliau -ŠVIS) pateikia NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą (3 priedas).
33. NVŠ teikėjai skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 25 dienos.
34. Savivaldybė pateikia:
34.1. pasirašytą Savivaldybės NVŠ lėšų skyrimo ir panaudojimo ataskaitą, kuri sugeneruojama automatiškai ŠVIS.
34.2. Švietimo ir mokslo ministerijos Buhalterinės apskaitos skyriui – formą Nr. 2 (Metinė, ketvirtinė biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“), banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje ministerijos nustatytais terminais (Finansų skyrius).
35. Metams pasibaigus, iki kitų metų sausio 5 d. Savivaldybei skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas Finansų skyrius grąžina į Švietimo ir mokslo ministerijos nurodytą sąskaitą.
VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
37. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
38. NVŠ programos įgyvendinamos kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose ir tam tikslui pritaikytose erdvėse.
39. Švietimo ir sporto skyriaus registrų tvarkytojai ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, padeda užpildyti duomenų registravimo į švietimo registrus formas, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą švietimo teikėjams.
40. Savivaldybė, panaudojusi visas jai skirtas NVŠ lėšas, turi pasiekti, kad į NVŠ programas būtų įtraukta 20 proc. bendrojo ugdymo mokyklų mokinių. Savivaldybė, esant reikalui, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu gali pratęsti Aprašo NVŠ programų paraiškų teikimą.
Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo
1 priedas
(paraiškos formos pavyzdys)
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS
PARAIŠKOS FORMA
|
|
||||||||
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
|
|||||||
2. |
Kodas |
|
|||||||
3. |
Juridinis statusas |
|
|||||||
4. |
Adresas |
|
|||||||
5. |
Telefono numeris |
|
|||||||
6. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
|
|||||||
8 |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
|
|||||||
9. |
Teikėjo kodas švietimo ir mokslo institucijų registre |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
11. |
El. pašto adresas |
|
|||||||
12. |
Telefono numeris |
|
|||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
|
|||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
|
|||||||
Informacija apie teikėjo (fizinio/juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdyta veikla: |
||||||||
|
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
|||||||
|
1) |
|
|||||||
|
2) |
|
|||||||
|
... |
|
|||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
|
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
||||||||
|
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas
|
El. paštas |
Rekomenduoja/ bendradarbiauja |
||||
|
1) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
2) |
|
|
|
☐ R |
☐ B |
|||
|
... |
|
|
|
|
|
|||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
|||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||
|
Informacija apie NVŠ programos turinį |
|||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||
|
||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas. Kvalifikacijos tobulinimo programų ir renginių registre (KTPRR) |
|||||||||
|
||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatoma veikla, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||
|
||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||
|
||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama daugiau informacijos apie programą) |
|||||||||
http:// |
||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||
|
||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||
|
||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos NVŠ * uždavinius: ☐ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; ☐ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; ☐ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ☐spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ☐padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ☐tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų. |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkaklus ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||
|
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; prašome pateikti ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinį) |
|||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
|
|
Iš viso val.: |
|
||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||
|
valandas per savaitę |
|
kartus per mėnesį |
|||||||
Mažiausiai 2 val. per savaitę |
Mažiausiai 8 val. per mėnesį |
|||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik spec. poreikių:☐ 20 ☐ 21 metai |
||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą) |
|||||||||
|
||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičių grupėje) |
|||||||||
|
||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius |
|||||||||
|
||||||||||
23. |
Vaikų vaidmuo programos įgyvendinime (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||
|
||||||||||
24. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese |
|||||||||
|
||||||||||
25. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||
|
||||||||||
26. |
Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomą veiklą; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį nepriklausomai nuo jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veikla, skirta socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(-si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas yra grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai. |
||||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą, nebus teikiamos korepetavimo paslaugos;
Programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; · jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; · jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; · jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų. |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
|
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais ☐ TAIP |
|||||||||
|
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų ugdymo (si) aplinką |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai |
|||||||||
☐ TAIP |
||||||||||
Institucijos vadovas/ laisvasis mokytojas A. V.
|
__________________________ (vardas, pavardė)
|
__________________ (parašas) |
Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo
tvarkos aprašo
2 priedas
(vertinimo formos pavyzdys)
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams
VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas KTPRR |
|
|
|
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1.
1. 1.1.
1.
1.
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas
|
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra |
|
1.2. Principai | Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais |
|
|
1.3. Tikslas | NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją |
|
|
1.2. Uždaviniai | Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą |
|
|
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|
||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklos pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|
2.2. Metodai | Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
|
|
2.3. Ugdomos kompetencijos | Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklos temomis ir pobūdžiu |
|
|
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
į NVŠ programa nuosekli, orientuota ilgalaikį ugdymą, veikla neepizodinė, vykdoma mažiausiai 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausiai 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį |
|
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|
4.2. Grupės dydis | Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir tarnauja geriausiam rezultato įgyvendinimui |
|
|
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai | Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
|
|
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) | Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
|
|
5.3. Pasiekimų paliudijimas | Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
|
|
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvenančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|
||
6.2. Ugdymo(-si) aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje ugdymo(-si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programos įgyvendinimui, turi lėšų NVŠ |
|
|
6.3. Kitos Teikėjo atsakomybės | Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad vykdant programą bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų |
|
|
______________________ _______________
(vertintojo vardas, pavardė) (parašas)
Pasvalio rajono savivaldybės neformaliojo vaikų
švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos
aprašo 3 priedas
(ataskaitos formos pavyzdys)
ŠVIETIMO TEIKĖJO NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO
LĖŠŲ PANAUDOJIMO ATASKAITA
Švietimo teikėjo pavadinimas............................................................
Švietimo teikėjo veiklos sritis..............................................................
Eil. Nr. |
Finansuotos neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas |
Programos kryptis |
KTPRR kodas |
Vaikų skaičius |
Gautos lėšos |
Panaudotos lėšos |
Pastabos |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
|
|
Institucijos vadovas __________ __________
A.V. (vardas, pavardė) (parašas)