PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS JAUNIMO IR SU JAUNIMU DIRBANČIŲ organizacijų FINANSAVIMO iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatų patvirtinimo ir SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2012 M. VASARIO 23 D. SPRENDIMO NR. 1-51 „DĖL PANEVĖŽIO MIESTO NEVYRIAUSYBINIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ (PROGRAMŲ) FINANSAVIMO KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
2021 m. sausio 28 d. Nr. 1-12
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 23 d. sprendimą Nr. 1-51 „Dėl Panevėžio miesto nevyriausybinių jaunimo organizacijų projektų (programų) finansavimo konkurso nuostatų patvirtinimo“ su vėlesniais pakeitimais.
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2021 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. 1-12
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS JAUNIMO IR SU JAUNIMU DIRBANČIŲ organizacijų FINANSAVIMO iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatai
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio miesto savivaldybės jaunimo ir su jaunimu dirbančių nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų, veikiančių Panevėžio mieste, finansavimo bendrąsias nuostatas, finansuotinas veiklas ir prioritetus, reikalavimus projektams, jaunimo iniciatyvoms ir veiklos programoms, projektų, teikiamų finansavimui iš savivaldybės biudžeto gauti, vertinimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą, projektų atitikties reikalavimams vertinimą, projektų finansavimą, vykdymą ir kontrolę, projektų įgyvendinimo kriterijus.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.3. Jaunimo organizacija – Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigta asociacija, kurios ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės ir (ar) jaunų žmonių interesams atstovaujančios asociacijos, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės.
2.4. Jaunimo projektas – tikslinės jaunų žmonių grupės ar jaunimo organizacijos veikla, turinti pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, autorius ir vykdytojus.
2.5. Veiklos programa – ilgalaikis darbas, vienos ar kelių institucijų arba organizacijų veiksmų visuma, aprėpianti nuo kelių iki keliolikos atskirų projektų.
2.6. Jaunimo iniciatyva – savanoriška ir savarankiška jaunimo veikla, skirta savo ir visuomenės poreikiams tenkinti (renginys, akcija, idėja, skirta jaunimui).
2.7. Dalyviai – asmenys, kuriems skirtas projektas, jaunimo iniciatyva ar veiklos programa ir kurie jame dalyvauja (renginių dalyviai, paslaugų gavėjai ir pan.).
2.8. Vykdytojai – asmenys, tiesiogiai ir nepertraukiamai prisidedantys prie projekto, iniciatyvos, veiklos programos įgyvendinimo, turintys konkrečią atsakomybę už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytojais nelaikomi asmenys, laikinai prisidedantys prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ar veikla (lektoriai, meno kolektyvai ir pan.). Vykdytojais taip pat nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansine ir (ar) ūkine veikla (rėmėjai).
2.9. Paraiška – Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijos direktoriaus patvirtintos formos dokumentas su priedais, teikiamas Savivaldybės administracijai Nuostatuose nustatyta tvarka, siekiant gauti finansavimą projektui, veiklos programai ar iniciatyvai įgyvendinti.
2.10. Su jaunimu dirbanti organizacija – juridinis asmuo, kurio vienas iš veiklos tikslų – atlikti darbą su jaunimu.
2.11. Neformali jaunimo grupė – neįregistruota visuomeninė grupė, kurioje ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro jauni žmonės.
2.12. Savanoriška veikla – savanorio neatlyginamai atliekama visuomenei naudinga veikla, kurios sąlygos nustatomos savanorio ir šios veiklos organizatoriaus sutartimi.
2.13. Strateginis veiklos planas – ne trumpesnis nei 3 metų veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai, strateginiai tikslai, siekiami rezultatai ir kt.
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme ir Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme.
4. Jaunimo ir su jaunimu dirbančios organizacijos finansuojamos konkursų būdu. Konkursus organizuoja Savivaldybės administracija. Konkursus koordinuoja Savivaldybės administracijos darbuotojas, kuruojantis jaunimo organizacijų veiklą (toliau – Konkursų organizatorius). Informacija apie konkursus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt). Skelbime nurodoma: organizuojamų konkursų rūšys, projektų prioritetai, dokumentų priėmimo terminai (ne mažiau kaip 1 mėnuo nuo konkurso paskelbimo), laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir el. pašto adresas pasiteirauti, paraiškos formos ir kita reikalinga informacija.
5. Galimi pareiškėjai – jaunimo ir su jaunimu dirbančios organizacijos, neformalios jaunimo grupės (teikiančios paraiškas per nevyriausybinę organizaciją ar biudžetinę įstaigą), kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymas, paraiškos pateikimo dieną teisės aktų nustatyta tvarka registruotos ir numatančios veiklas, kurios skatina jaunimo organizacijų veiklą, bendradarbiavimą, jų profesionalumo ugdymą ir plėtrą, verslumą, laisvalaikio užimtumą, sveikos gyvensenos propagavimą, ugdo pilietiškumą, įtraukia socialiai pažeidžiamus, neįgalius jaunus žmones (toliau – Pareiškėjai).
6. Konkursų tikslai:
6.1. stiprinti ir paremti aktyvias Panevėžio mieste veikiančias jaunimo ir su jaunimu dirbančias organizacijas ar neformalias jaunimo grupes, skatinti jų veiklos tęstinumą, teikiant finansavimą, padėti spręsti jaunimui aktualias problemas;
7. Konkursų uždaviniai:
7.2. užtikrinti kokybiškas gyvenimo sąlygas jaunoms šeimoms tobulinant esamą paslaugų ir informavimo jaunoms šeimos sistemą;
7.3. padėti jauniems žmonėms integruotis į darbo rinką (darbas nevyriausybinėse organizacijose, stažuotės verslo įmonėse ir t. t.);
7.7. skatinti jaunų žmonių socialines kompetencijas, kultūrinių, socialinių ir visuomenės grupių toleranciją, įtraukti tautinių mažumų jaunimą į įgyvendinamas programas;
8. Pareiškėjai finansuojami per šiuos konkursus:
8.1. Panevėžio miesto jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų projektų konkursas (skirta jaunimo ir su jaunimu dirbančioms organizacijoms, neformalioms jaunimo grupėms);
8.2. Panevėžio miesto jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų veiklos programų konkursas (skirta jaunimo ir su jaunimu dirbančioms organizacijoms);
9. Finansavimas konkursams numatomas Savivaldybės biudžete, kurį patvirtinus Savivaldybės jaunimo reikalų tarybos posėdžio metu paskirstoma, kiek lėšų bus skiriama einamųjų metų projektams, iniciatyvoms ir veiklos programoms.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS
11. Konkursui teikiamomis paraiškomis gali būti siekiama bendradarbiauti su kitomis savivaldybėmis, nevyriausybinėmis ir pelno organizacijomis, dirbančiomis naudingose srityse. Paraiškoje turi būti aiškiai nurodytas esamas ar numatomas bendradarbiavimas ir pateiktos bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, pagrindžiančių bendradarbiavimą, kopijos.
12. Konkursui teikiamos paraiškos turi būti įgyvendinamos vadovaujantis jaunimo savanoriškumo, savarankiškumo, savivaldos ir kitais principais, nurodytais Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų ir Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymuose.
13. Konkursui negali būti teikiamos paraiškos, kurios:
13.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais skatina smurto, prievartos, neapykantos ir narkotikų bei kitų toksinių medžiagų populiarinimą;
14. Projektas, veiklos programa, jaunimo iniciatyva aprašomi užpildant paraišką. Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodyta jo vardas ir pavardė, pareigos ir patvirtinta antspaudu, jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti.
15. Papildomi dokumentai, kurie turi būti pateikti:
15.1. Pareiškėjo vadovo parašu patvirtinta steigimo dokumento (nuostatų ar įstatų, steigimo sutarties ar registrų centro pažymėjimo ir (ar) išrašo) kopija;
15.2. jei Pareiškėjui atstovauja ne jos vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti Pareiškėjo vardu, originalas ar tinkamai patvirtinta jo kopija;
15.3. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašyta laisvos formos pažyma, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 20 punkte;
15.4. strateginis veiklos planas (tik tuo atveju jeigu Pareiškėjas dalyvauja veiklos programų konkurse);
15.5. jei Pareiškėjas yra tarptautinės organizacijos narys, būtina pridėti antspaudu ir vadovo parašu patvirtintą raštą (kopiją), kuriame nurodoma narystė tarptautinėse organizacijose ar visuotinio narių susirinkimo protokolą, kuriame rašoma, kad Pareiškėjas yra priimtas į tarptautinę organizaciją;
III SKYRIUS
PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA
16. Norėdamas dalyvauti konkurse Pareiškėjas privalo pateikti:
16.1. Vieną spausdintą projekto, programos ar iniciatyvos paraiškos egzempliorių, sunumeruotą, pasirašytą Pareiškėjo vadovo, projekto vadovo ir patvirtintą antspaudu (jei Pareiškėjas privalo jį turėti); Paraiška ir papildomi dokumentai turi būti išspausdinti, tvarkingai susegti ar susiūti, puslapiai sunumeruoti, paskutinio lapo antroje pusėje nurodytas lapų skaičius žodžiais, pasirašyta Pareiškėjo vadovo. Visi dokumentai pateikiami užklijuotame voke su ant voko užrašytu Pareiškėjo pavadinimu, adresu ir kontaktiniu telefono numeriu. Ant voko turi būti užrašyta „Paraiškų finansuoti jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų projektus vertinimo komisijai“.
17. Paraiškos teikiamos Savivaldybės administracijos Vidaus administravimo skyriaus Dokumentų valdymo poskyrio interesantų aptarnavimo specialistui (adresu: Laisvės a. 20, įėjimas iš Vilniaus g. pusės).
18. Paraiška turi būti pateikta iki skelbime nurodytos galutinės konkurso datos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė, kaip Savivaldybės administracijos skelbime apie paraiškų pateikimą nurodyta galutinė konkurso data.
19. Vertinimui pasibaigus, paraiška negrąžinama. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos skirti finansavimą, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
20. Pareiškėjas negali dalyvauti konkurse ir projektams negali būti skiriamas finansavimas, jei:
20.1. Pareiškėjas yra likviduojamas, sudaryta taikos sutartis su kreditoriais, sustabdyta ar apribota Pareiškėjo veikla;
20.2. Pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
20.5. asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;
20.6. Pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Savivaldybės biudžeto gautų lėšų panaudojimą sutartyje ir teisės aktuose nustatyta tvarka arba gautas lėšas panaudojo ne pagal tikslinę paskirtį;
IV SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
21. Projektus vertina Komisija, sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos narių atstovavimo trukmė 1 metai. Komisija sudaroma iš 7 asmenų, iš kurių 2 narius deleguoja Savivaldybės administracija, 1 atstovą deleguoja Savivaldybės tarybos komitetas, kuruojantis jaunimo organizacijų veiklą, 2 atstovus deleguoja Savivaldybės jaunimo reikalų taryba (kurie nebūtinai yra Savivaldybės jaunimo reikalų tarybos sudėtyje), likusius 2 narius deleguoja Savivaldybės jaunimo organizacijų taryba (bent vienas iš jų – ekspertas iš šalies, nė vienas iš jų nėra susijęs su atstovaujamomis organizacijomis). Komisijos sekretoriaus funkcijas vykdo Konkursų organizatorius (neturintis balso teisės).
22. Komisijos darbo tikslas yra nagrinėti ir vertinti pateiktas paraiškas, teikti rekomendacines išvadas Savivaldybės administracijai dėl projektų finansavimo.
23. Komisija atlieka šias funkcijas:
24. Komisijos darbo organizavimas:
24.1. Pirmojo posėdžio metu Komisijos nariai iš visų narių išsirenka Komisijos pirmininką ir pirmininko pavaduotoją. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Komisijos sekretorius.
24.2. Pirmojo posėdžio metu Komisijos nariai pasirašo konfidencialumo ir nešališkumo pasižadėjimus, o Komisijos pirmininkas supažindina Komisijos narius su konkurso tikslais, numato darbo tvarką, informuoja apie vertinimo anketų formą, kitas aplinkybes, atsako į Komisijos narių klausimus.
24.3. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.
24.4. Komisijos pirmininkas paskirsto Komisijos nariams įvertinti paraiškas. Esant įprastoms sąlygoms vieną paraišką vertina ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai. Jeigu vieną paraišką vertino 2 Komisijos nariai ir jų vertinimas skiriasi daugiau kaip 30 procentų, tokią paraišką peržiūri visa Komisija. Pagal galimybes pageidautina, kad vieną paraišką vertintų vienodas skaičius deleguotų Savivaldybės ir jaunimo atstovų.
25. Komisijos darbo forma yra posėdžiai:
25.1. jie vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku, kuris skelbiamas viešai Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt);
25.2. posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai;
26. Komisijos sekretorius:
26.1. praneša Komisijos nariams apie posėdį el. paštu ir žodžiu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio, kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą;
27. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
28. Komisijos narių nusišalinimas ir nušalinimas:
28.1. Komisijos narys, kuris yra Pareiškėjo vadovas, atstovas ar narys, programos (projekto) vadovas ar atstovas, ar susijęs (partneris) su programos (projekto) numatyta veikla, paraiškos vertinti negali ir privalo nusišalinti nuo klausimo svarstymo. Komisijos narys (-iai) svarstant jo (jų) atstovaujamos organizacijos paraišką privalo nusišalinti nuo svarstymo. Jei Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais.
28.2. Komisijos nariai siūlomi pakeisti kitais deleguojamos organizacijos nariais, jeigu:
28.2.4. pažeidė nešališkumo reikalavimus: savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusių ar esamų santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami Komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar kitoks atstovas; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi;
28.3. Komisijos pirmininkas, Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami Komisijos narių daugumos sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys;
28.4. kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas Komisijos pirmininkas perduoda įvertinti kitam Komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalino Komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko paskirtas kitas Komisijos narys arba Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu paskirtas kitas Komisijos sekretorius.
29. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – pirmininko pavaduotojo balsas.
30. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Komisijos posėdžio.
31. Komisijos nariai turi teisę dėl paraiškos finansavimo prašyti pateikti papildomos informacijos, jei kyla neaiškumų, pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie posėdžio protokolo.
32. Paraiškų vertinimas susideda iš šių dalių:
33. Konkurso organizatorius, patikrinęs paraišką su visais jos priedais, gali pareikalauti Pareiškėjo pateikti papildomų dokumentų, patvirtinančių arba patikslinančių paraiškoje pateiktą informaciją (gali būti tikslinama viskas, išskyrus projekto, veiklos programos ar iniciatyvos turinį ir lėšas).
34. Pareiškėjo ir paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina Konkurso organizatorius, kuris užpildo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą formaliųjų kriterijų įvertinimo formą.
35. Formaliuosius reikalavimus atitinkančios paraiškos ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo konkurso pabaigos yra perduodamos vertinti Komisijai.
37. Paraiškos turi būti įvertintos per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo dienos, jaunimo iniciatyvų konkurse – per 10 darbo dienų nuo paraiškos registracijos dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtis, gali terminą pratęsti iki 30 darbo dienų.
38. Paraiškas vertina Komisijos nariai pagal nustatytus vertinimo kriterijus, atskirai pildydami Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos formos paraiškos vertinimo anketas. Apskaičiuojamas Komisijos narių įvertinimo vidurkis. Galimybę gauti finansavimą turi paraiškos, kurioms skiriama ne mažiau kaip pusė maksimalaus balų skaičiaus Komisijos narių įvertinimo vidurkio. Jei paraiškos pagal turinį ir prioritetą įvertinamos vienodai, pirmenybė teikiama socialiniams pilietiniams projektams.
39. Komisija turi teisę reikalauti papildomų dokumentų ar medžiagos, kai paraiškoje pateikta informacija yra netiksli ar klaidinga.
40. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar jiems neskirta lėšų, raštu informuojami apie sprendimą, nurodoma atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.
41. Komisijai priėmus sprendimą skirti finansavimą ir tai patvirtinus Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, tarp Pareiškėjo ir Savivaldybės administracijos ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo dienos, kai Pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšų pateiktam projektui, veiklos programai ar iniciatyvai, pasirašoma Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis, kurios forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu.
42. Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis pasirašoma dviem egzemplioriais, kurių vienas perduodamas Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui, kitas –Pareiškėjui. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba kitas įgaliotas asmuo ir asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu.
43. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį, Komisija raštu informuoja Pareiškėją apie jai skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą, priemonių ir (ar) veiklų planą. Pareiškėjas patikslina sąmatą, priemonių ir (ar) veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, aiškiai nustatydamas privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir kt. įgyvendinant projektą, patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus, apie patikslinimus per 3 darbo dienas raštu praneša Komisijos sekretoriui.
V SKYRIUS
FINANSAVIMAS, VYKDYMAS IR KONTROLĖ
45. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su paraiškoje numatytomis veiklomis ir būtinos projektui, veiklos programai ar iniciatyvai vykdyti, pagrįstos pagal projekto įgyvendinimo eigą ir planą, išlaidų pobūdį ir kiekį:
45.1. išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos nuo sutarties pasirašymo dienos iki sutartyje numatytos datos;
45.2. jei vykdant projektą keičiasi išlaidų rūšis ar suma, Pareiškėjas gali kreiptis su raštišku motyvuotu prašymu į Savivaldybės administracijos direktorių. Sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami rašytiniu šalių susitarimu, kuris yra neatskiriama sutarties dalis. Nuo pasirašytos susitarimo dienos galima naudoti lėšas pagal naują finansavimo išlaidų sąmatą.
46. Pareiškėjas gautas Savivaldybės biudžeto lėšas privalo laikyti banko sąskaitoje, įvertindamas Savivaldybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, naudoti tik Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.
47. Pareiškėjas, pasirašęs sutartį, privalo:
47.1. pasibaigus kiekvienam ketvirčiui iki ateinančio mėnesio 10 dienos (pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d.) pateikti Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui išlaidų sąmatos vykdymo ketvirtines ataskaitas ir buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestines pagal formą Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ (aktuali redakcija);
47.2. pasibaigus kalendoriniams metams iki sausio 5 d. pateikti Konkurso organizatoriui detalią Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą projekto, veiklos programos ar iniciatyvos įvykdymo ataskaitą, dalyvių sąrašus su parašais, atsiliepimų apie įgyvendintą projektą spaudoje kopijas ir vaizdinę medžiagą, kitą prašomą informaciją, skirtą lėšų panaudojimo teisėtumui nustatyti.
48. Pareiškėjas turi grąžinti į Savivaldybės biudžetą lėšas, kurios buvo pervestos, tačiau nepanaudotos projektui įgyvendinti, panaudotos ne pagal paskirtį (Buhalterinės apskaitos skyrius nustatė esminių sutarties pažeidimų arba paaiškėjo, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija), iki einamųjų metų gruodžio 31 d., tačiau ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nustačius faktą apie nepanaudotas projektui įgyvendinti arba panaudotas ne pagal paskirtį lėšas.
49. Jeigu, gavus įgyvendinimo ataskaitą, paaiškėja, kad Pareiškėjas gautas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį ir jų negrąžino, lėšos išieškomos įstatymų nustatyta tvarka ir Pareiškėjas 3 metus nuo ateinančių metų sausio 1 d. praranda teisę dalyvauti konkurse.
50. Komisija ir Buhalterinės apskaitos skyrius Pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projektų, veiklos programų ar iniciatyvų įgyvendinimu.
51. Papildomą projekto, veiklos programos ar iniciatyvos finansavimą gali sudaryti privataus sektoriaus, Pareiškėjo skirtos lėšos (pvz., surinktas narystės mokestis, gauta 2 proc. gyventojų pajamų mokesčio parama) ir kt. Pareiškėjas prie programos įgyvendinimo taip pat gali prisidėti nepiniginiu nuosavu įnašu – programos veiklą vykdančių asmenų savanoriška veikla (jei galima įrodyti savanorių dirbtą laiką).
52. Prisidėjimas savanorišku darbu gali sudaryti ne daugiau kaip 10 proc. papildomo finansavimo vertės. Skaičiuojant prisidėjimo savanoriška veikla vertę, remiamasi Lietuvos Respublikos patvirtintu minimaliojo valandinio atlygio dydžiu.
53. Savanoriška veikla yra pripažįstama kaip papildomas finansavimas, jeigu yra pateikiami tai įrodantys dokumentai. Pareiškėjas privalo su savanoriu sudaryti savanoriškos veiklos sutartį, tinkamai vesti savanoriškos veiklos apskaitos žurnalą, kuriame būtų nurodyta savanorio vardas ir pavardė, informacija apie atliktos veiklos pobūdį ir rezultatą, veiklos trukmė ir kita aktuali informacija. Savanoriškos veiklos įvykdymas turi būti įforminamas perdavimo–priėmimo aktu.
VI SKYRIUS
PANEVĖŽIO MIESTO JAUNIMO IR SU JAUNIMU DIRBANČIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ KONKURSAS
55. Projektais siekiama įgyvendinti konkursų tikslus ir uždavinius, numatytus Nuostatų 6 ir 7 punktuose.
56. Paraiškas šiam konkursui gali teikti jaunimo organizacijos, su jaunimu dirbančios organizacijos ir neformalios jaunimo grupės.
57. Didžiausia suma, skiriama jaunimo arba su jaunimu dirbančios organizacijos, neformalios jaunimo grupės projektui, – 1500 Eur.
58. Pareiškėjai, norintys dalyvauti konkurse, turi pildyti Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą projekto paraišką.
59. Savivaldybė finansuoja ne daugiau kaip 90 proc. projekto biudžeto lėšų. Pareiškėjas privalo nurodyti kitus projekto finansavimo šaltinius.
61. Neformalios jaunimo grupės paraišką teikia per nevyriausybines organizacijas arba biudžetines įstaigas, vykdančias veiklą Panevėžio mieste.
62. Neformalios jaunimo grupės, su jaunimu dirbančios organizacijos ir jaunimo organizacijos gali teikti paraiškas iki skelbime nurodytos dienos. Konkursas projektams finansuoti skelbiamas kartą per metus, einamųjų metų pradžioje.
63. Įgyvendinant projektą:
63.2. Pareiškėjo administravimo išlaidos (patalpų nuomai, komunalinėms paslaugoms, ryšio paslaugoms) neturi viršyti 30 proc. viso projekto sąmatos sumos;
VII SKYRIUS
PANEVĖŽIO MIESTO jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų VEIKLOS PROGRAMŲ KONKURSAS
66. Programomis siekiama įgyvendinti konkursų tikslus ir uždavinius, numatytus Nuostatų 6 ir 7 punktuose.
67. Dėl finansavimo konkuruos Programos, kuriomis bus siekiama įgyvendinti nuolatinę ir tęstinę jaunimo ir su jaunimu dirbančios organizacijos veiklą, konkurso tikslus ir uždavinius. Pareiškėjai, pretenduojantys gauti finansavimą, privalo atitikti šiuos minimalius reikalavimus:
67.2. jeigu Pareiškėjas ne pirmą kartą dalyvauja konkurse, privalo būti pateikęs visas privalomas pateikti finansines ataskaitas;
67.3. Pareiškėjas yra įregistruotas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ne mažiau kaip prieš 1 metus ir vykdo savo veiklą Panevėžio mieste;
69. Pareiškėjai turi pildyti Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą Programos paraišką.
71. Savivaldybė finansuoja ne daugiau kaip 70 proc. visos Programos biudžeto lėšų. Pareiškėjas privalo nurodyti kitus Programos finansavimo šaltinius.
72. Pareiškėjai, kurių Programoms vykdyti skirtas finansavimas, privalo:
72.1. į Programos veiklas tiesiogiai įtraukti ne mažiau kaip 150 individualių jaunų žmonių (neskaičiuojant, kiek kartų žmogus apsilankė programos veiklose);
72.2. pritraukti ne mažiau kaip 30 proc. visos Programai įgyvendinti metams reikalingos finansavimo sumos;
72.3. konkrečiomis priemonėmis prisidėti prie jaunimo savanoriškos veiklos savivaldybėje įgyvendinimo;
73. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti skirtų renginių organizavimas gali būti tik priemonė Programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis Programos tikslas, uždavinys ir (ar) rezultatas.
75. Konkursui teikiamų Programų vykdytojams keliama sąlyga – ne mažiau kaip 2/3 vykdytojų turi būti jauni žmonės.
76. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
76.1. su Programos vykdymu susijusių asmenų darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (ne daugiau kaip 30 procentų visos Programai įgyvendinti skirtos Savivaldybės biudžeto lėšų sumos);
76.2. ryšio paslaugos (pvz., interneto, pašto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo telefono ryšio (neviršijant 15 Eur vienam vykdytojui per mėnesį);
76.4. išlaidos Programai įgyvendinti reikalingoms prekėms įsigyti (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, maisto produktai);
76.5. nuomos išlaidos, skirtos Programos veikloms vykdyti (pvz., organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma, buveinės nuoma);
76.7. išlaidos Programai įgyvendinti reikalingoms paslaugoms įsigyti:
76.7.2. maitinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 8 Eur 1 asmeniui per dieną);
76.7.3. apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 20 Eur 1 asmeniui per parą);
76.7.4. Programos viešinimas (pvz., lankstinukų gamybos paslaugų, straipsnių spaudoje, televizijos reportažų pirkimas);
76.7.5. transporto paslaugos (pvz., autobuso ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju ir kt.);
77. Išlaidoms, nurodytoms Nuostatų 76.2–76.6 papunkčiuose, apmokėti negali būti skirta daugiau kaip 50 procentų visos Programai įgyvendinti skirtos lėšų sumos.
78. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
78.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;
78.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto išlaidos, aplinkos tvarkymo išlaidos;
78.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką ir iki pasirašant sutartį, pvz., paraiškos rengimo išlaidos ir pan.;
VIII SKYRIUS
PANEVĖŽIO MIESTO JAUNIMO INICIATYVŲ SKATINIMO KONKURSAS
81. Iniciatyvomis siekiama įgyvendinti konkursų tikslus ir uždavinius, numatytus Nuostatų 6 ir 7 punktuose.
82. Reikalavimai Iniciatyvų turiniui:
82.1. Konkursui teikiama Iniciatyva gali būti siekiama bendradarbiauti su kitomis valstybinėmis, nevyriausybinėmis ir pelno siekiančiomis organizacijomis, dirbančiomis iniciatyvai naudingose srityse. Iniciatyvos paraiškoje turi būti aiškiai nurodytas esamas ar numatomas bendradarbiavimas ir pateiktos bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, pagrindžiančių bendradarbiavimą, kopijos;
82.3. Iniciatyvos apimtis, planuojamas rezultatas, iniciatyvos sąmata ir išlaidos privalo būti aiškiai nurodytos;
83. Iniciatyvų konkurso paraiškų teikimo tvarka:
83.1. Iniciatyvų konkursas skelbiamas viešai Panevėžio miesto savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt);
83.3. Konkursas vyksta tol, kol Savivaldybės biudžete yra lėšų, numatytų jaunimo iniciatyvoms finansuoti;
83.4. paraiškas Iniciatyvai finansuoti gali teikti jaunimo ir su jaunimu dirbančios organizacijos, neformalios jaunimo grupės. Neformalios jaunimo grupės paraiškas teikia per nevyriausybines organizacijas arba biudžetines įstaigas, vykdančias veiklą Panevėžio mieste;
83.5. Konkursui teikiama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinta ir tinkamai užpildyta paraiškos dalyvauti Panevėžio miesto savivaldybės jaunimo iniciatyvų konkurse forma ir kiti papildomi dokumentai, jei Pareiškėjas mano esant tikslinga juos pateikti. Paraiška ir kiti dokumentai pateikiami Nuostatų III skyriuje numatyta tvarka.
84. Iniciatyva gali būti Savivaldybės finansuojama iki 100 proc. iniciatyvos biudžeto lėšų, bet ne daugiau negu 300 eurų vienai iniciatyvai.
85. Iniciatyvų vertinimas:
85.1. po paraiškos gavimo Konkurso organizatorius per 5 darbo dienas atlieka formaliųjų kriterijų vertinimą. Tikrinama, ar paraiška atitinka šiuos formalius konkurso reikalavimus:
85.1.2. ar pateiktos visos reikalingos jaunimo iniciatyvų, vykdytų Savivaldybės lėšomis, pastarųjų dvejų metų ataskaitos, jei iniciatyvos buvo vykdytos;
85.2. per 5 darbo dienas nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos Konkurso organizatorius išsiunčia Pareiškėjams, kurių paraiškos neatitinka Nuostatų 82, 83 punktų reikalavimų, pranešimus, juose nurodo paraiškų trūkumus. Pranešimai siunčiami el. paštu, nurodytu paraiškoje. Pareiškėjai per 3 darbo dienas nuo elektroninio laiško išsiuntimo gali pateikti trūkstamus dokumentus Nuostatuose nustatyta tvarka el. paštu;
85.4. Komisija paraiškų turinį ir lėšas turi įvertinti per 10 darbo dienų nuo paraiškos registracijos dienos. Komisija Iniciatyvų paraiškas vertina užpildydama jaunimo iniciatyvų vertinimo formą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos darbas organizuojamas Nuostatų IV skyriuje numatyta tvarka.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
87. Pareiškėjai, gavę finansavimą ir pasirašę sutartį, turi viešinti projektus, Programas, Iniciatyvas, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projektų tikslus, eigą ir rezultatus. Viešindami projektus, Pareiškėjai turi nurodyti, kad Savivaldybė skyrė lėšų iš Savivaldybės biudžeto.
88. Už skirtų lėšų tinkamą panaudojimą, darbų apimčių ir kokybinių parametrų įvykdymą, veiklos ir finansinių ataskaitų pateikimą atsako projekto vadovas.
89. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą Pareiškėjai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
90. Sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti apskundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
91. Panevėžio miesto savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba turi teisę atlikti lėšų panaudojimo teisėtumo auditą.