ASMENS SU NEGALIA TEISIŲ APSAUGOS AGENTŪROS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENS NEGALIOS (NEĮGALUMO LYGIO, DALYVUMO LYGIO) IR KITŲ ASMENS POREIKIŲ NUSTATYMO ASMENS SU NEGALIA TEISIŲ APSAUGOS AGENTŪROS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS TERITORINIUOSE SKYRIUOSE VADOVO PATVIRTINIMO

 

2024 m. gruodžio 30 d. Nr. V-257

Vilnius

 

Vykdydama Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. A1-340 „Dėl Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 16.2 ir 16.3 papunkčius:    

1. Tvirtinu Asmens negalios (neįgalumo lygio, dalyvumo lygio) ir kitų asmens poreikių nustatymo Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritoriniuose skyriuose vadovą (pridedama).

2. Įpareigoju:

2.1. Teisės ir personalo skyrių šį įsakymą teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti Teisės aktų registre.

2.2. Informacinių technologijų skyrių šį įsakymą paskelbti Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos interneto svetainėje.

3. Pripažįstu netekusiu galios Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2017 m. gruodžio 7 d. įsakymą Nr. V-110 „Dėl Neįgalumo lygio, darbingumo lygio, specialiųjų poreikių ir profesinės reabilitacijos paslaugų poreikio nustatymo Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritoriniuose skyriuose vadovo patvirtinimo“ su vėlesniais pakeitimais ir papildymais.

 

 

Direktorė                                                                                                                      Eglė Čaplikienė

                                                 

 

 

PATVIRTINTA

Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus

2024 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-257

 

 

ASMENS NEGALIOS (NEĮGALUMO LYGIO, DALYVUMO LYGIO) IR KITŲ ASMENS POREIKIŲ NUSTATYMO ASMENS SU NEGALIA TEISIŲ APSAUGOS AGENTŪROS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS TERITORINIUOSE SKYRIUOSE VADOVAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Asmens negalios (neįgalumo lygio, dalyvumo lygio) ir kitų asmens poreikių nustatymo Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritoriniuose skyriuose vadovas (toliau – Vadovas) reglamentuoja neįgalumo lygio, dalyvumo lygio, individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijų poreikių, profesinės reabilitacijos poreikio, aprūpintojo skyrimo, kitų poreikių nustatymo Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) teritoriniuose skyriuose (toliau – teritoriniai skyriai) procedūras.

2.  Teritorinių skyrių valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, (toliau kartu – darbuotojai), atliekantys negalios ir kitų poreikių vertinimą, turi atitikti jų pareigybių aprašymuose nustatytus specialiuosius reikalavimus.

3.  Agentūros darbuotojai, vykdydami jiems pavestas funkcijas, vadovaujasi pagarbos žmogui, lygiateisiškumo, nediskriminavimo, visapusiško įsitraukimo ir bendradarbiavimo, individualizavimo ir prieinamumo, destigmatizacijos, kompleksiškumo, negalios kompensavimo, pagarbos besivystantiems vaiko su negalia gebėjimams ir jo teisei išsaugoti savo tapatybę, asmens su negalia šeimos ar artimųjų įtraukimo, tinkamo sąlygų pritaikymo, objektyvumo, teisingumo, protingumo, racionalumo, sąžiningumo, nešališkumo ir atsakomybės principais.

4.  Agentūros darbuotojai, vykdantys savo tarnybines pareigas, privalo vengti interesų konflikto, elgtis taip, kad nekiltų abejonių dėl tokio konflikto atsiradimo. Draudžiama dalyvauti rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, kuriuose gali būti interesų konfliktas.

5.  Jei yra interesų konflikto rizika, ar asmuo atlieka tarnybines pareigas, kurios susijusios su jo privačiais interesais, darbuotojai ir sprendimus priimantys asmenys privalo nusišalinti, būti nušalinti nuo sprendimų rengimo, svarstymo, priėmimo vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo (toliau – VPID) nustatyta tvarka.

6Pagal šį Vadovą atliekamos procedūros atitinka Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir VPID nurodytas nuostatas.

7.  Pagrindiniai teisės aktai, reglamentuojantys asmens negalios ir kitų asmens poreikių vertinimo procedūras:

7.1. Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymas (toliau – Įstatymas);

7.2. Dalyvumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. Al-78/V-179 „Dėl Dalyvumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – DL tvarkos aprašas);

7.3. Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2005 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. V- 188/Al-  84/ISAK- 487 „Dėl Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – NL tvarkos aprašas);

7.4. Individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų

kompensacijų poreikių nustatymo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2018 m. gruodžio 27  d. įsakymu Nr. A1-765/V-1530 „Dėl Individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijų poreikių nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – IPTIK tvarkos aprašas);

7.5. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. sausio 13 d. įsakymas Nr. A1-25 „Dėl Asmenų aprūpinimo klausos, regos, komunikacijos ir sensorikos bei judėjimo techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašų patvirtinimo“ (toliau – TPP priemonių tvarkos aprašai);

7.6. Profesinės reabilitacijos poreikio nustatymo kriterijų, profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2024 m. balandžio 12 d. įsakymu Nr. Al-280 „Dėl Profesinės reabilitacijos poreikio nustatymo kriterijų, profesinės reabilitacijos paslaugų teikimo ir finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – PRP tvarkos aprašas);

7.7. Darbo asistento pagalbos poreikio ir jo termino nustatymo tvarkos aprašas, patvirtintas Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2023 m. sausio 18 d. įsakymu Nr. V-1 „Dėl Darbo asistento pagalbos poreikio ir jo termino nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Darbo asistento tvarkos aprašas);

7.8. Pagalbos koordinavimo asmeniui su negalia skyrimo, organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašas, patvirtintas Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2023 m. gruodžio 8 d. įsakymu Nr. V-71 „Dėl Pagalbos koordinavimo asmeniui su negalia skyrimo, organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pagalbos koordinavimo tvarkos aprašas);

7.9. Asmens su negalia automobilio statymo kortelės išdavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2023 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-74 „Dėl Asmens su negalia automobilio statymo kortelės išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Automobilio statymo kortelės tvarkos aprašas);

7.10. Aprūpintojo skyrimo ir jo veiklos priežiūros tvarkos aprašas, patvirtintas Agentūros direktoriaus 2024 m. vasario 6 d. įsakymu Nr. V-44 „Dėl Aprūpintojo skyrimo ir jo veiklos priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprūpintojo skyrimo tvarkos aprašas);

7.11. Mobilios komandos darbo organizavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Agentūros direktoriaus 2024 m. vasario 22 d. įsakymu Nr. V-67 „Dėl Mobilios komandos darbo organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Mobilios komandos tvarkos aprašas);

7.12. Kreipimosi į tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančias įstaigas ir nepriklausomų ekspertų ir kitų specialistų pasitelkimo ir apmokėjimo už šias paslaugas tvarkos aprašas, patvirtintas Agentūros direktoriaus 2024 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-155 „Dėl Kreipimosi į tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančias įstaigas ir nepriklausomų ekspertų ir kitų specialistų pasitelkimo ir apmokėjimo už šias paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tretinio lygio tvarkos aprašas).

8. Vadove vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžiamos Įstatyme, VPID ir kituose šiame Vadove nurodytuose teisės aktuose.

9. Teritoriniai skyriai, atlikdami asmens negalios ir kitų asmens poreikių nustatymo procedūras, tiesiogiai vadovaujasi Įstatymu, VPID ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens negalios ir kitų asmens poreikių vertinimą.

 

II SKYRIUS

DOKUMENTŲ PRIĖMIMAS IR PATIKRINIMAS

 

10Asmenų aptarnavimas ir prašymų priėmimas Agentūroje vykdomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų rašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“ ir Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2024 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. V-143 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo Asmens su negalia teisių apsaugos agentūroje prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Asmenų aptarnavimo tvarkos aprašas).

11Prašymai (kartu su kitais reikalingais dokumentais) nustatyti neįgalumo lygį (toliau – NL), dalyvumo lygį (toliau – DL), individualios pagalbos teikimo, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijos poreikius (toliau – IPTIK), profesinės reabilitacijos poreikį (toliau – PRP) ir (ar) kitus poreikius teikiami Asmenų aptarnavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

12Darbuotojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą, priima asmenų prašymus ir kartu su jais pateiktus dokumentus. Patikrina, ar asmuo pateikė visus dokumentus, kurių pateikimą reglamentuoja teisės aktai, nurodyti Vadovo 7 punkte, taip pat įsitikina, kad prašymas pasirašytas tinkamai (jeigu prašymą pasirašo ne pats asmuo, įsitikina, ar pasirašiusiam asmeniui suteikta teisė asmenį atstovauti). Nustačius, kad yra pateikti ne visi reikalingi dokumentai, kreipiasi į dokumentus pateikusį asmenį dėl jų pateikimo.

13Už dokumentų priėmimo proceso organizavimą atsako Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyrius ir teritoriniai skyriai, kuriems atlikti dokumentų priėmimo ir registravimo funkcijas pavesta kartu su kitomis funkcijomis.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTŲ REGISTRAVIMAS IR NUKREIPIMAS VERTINTI

 

14.  Pateikti prašymai (kartu su kitais reikalingais dokumentais) nustatyti NL, DL, IPTIK, PRP ir (ar) kitus poreikius registruojami Dokumentų valdymo bendroji informacinėje sistemoje (toliau – DBSIS), išskyrus elektroninius dokumentus, gautus per Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros informacinę sistemą (toliau – ANTA IS), kurie registruojami ANTA IS.

15Jeigu prašymą dėl DL ir (ar) IPTIK nustatymo pateikia pensinį amžių sukakęs asmuo, Agentūra prašyme nurodytais kontaktais informuoja asmenį (jo atstovą), kad apie gautą prašymą pranešta asmens gyvenamosios vietos savivaldybės administracijai, kurios darbuotojas susisieks su asmeniu dėl individualios pagalbos poreikio klausimyno (DL tvarkos aprašo 3 priedas) (toliau – klausimynas suaugusiems asmenims) pildymo, išskyrus atvejį, kai pensinį amžių sukakęs asmuo yra laikinai nedarbingas ir turi nedarbingumo pažymėjimą, tuomet klausimyną suaugusiems asmenims pildo teritorinis skyrius.

16.  Už asmenų aptarnavimą atsakingi darbuotojai užregistruoja pateiktus dokumentus, suveda asmens duomenis į ANTA IS registracijos modulį, nuskenuoja dokumentus ir juos įkelia į ANTA IS.

17.  Suvedus asmens duomenis ir įkėlus nuskenuotus dokumentus į ANTA IS, suformuojama elektroninė byla, kuri nukreipiama teritoriniam skyriui.

18.  Nukreipus elektroninę bylą teritoriniam skyriui, esant poreikiui, kai ANTA IS nėra informacijos apie atliktą vertinimą, už asmenų aptarnavimą atsakingas darbuotojas teritoriniam skyriui pateikia ir popierinę asmens negalios vertinimo dokumentų bylą.

19.  Vertinimo metu gauti papildomi dokumentai DBSIS užregistruojami bendra tvarka, nuskenuojami ir įkeliami į ANTA IS.

20.  Už tinkamą dokumentų registravimą, nuskenavimą ir įkėlimą į ANTA IS asmens elektroninę bylą atsako Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyrius bei teritoriniai skyriai, kuriems pavesta dokumentų registravimo funkcija.

21Elektronines asmens negalios vertinimo bylas per ANTA IS atitinkamiems teritoriniams skyriams nukreipia Asmenų aptarnavimo ir dokumentų valdymo skyriaus ir teritorinių skyrių atsakingi darbuotojai.

 

IV SKYRIUS

VERTINTOJŲ PASKYRIMO PROCEDŪRA

 

22Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas, gavęs elektroninę suformuotą bylą dėl NL, DL ir (ar) IPTIK vertinimo, užpildyti klausimyną suaugusiems asmenims ar Individualios pagalbos poreikio klausimyną vaikams (NL tvarkos aprašo 1, 2, 3 priedas) (toliau kartu – klausimynas) įvertinęs savo asmeninę (ar jam artimo asmens) interesų konflikto riziką ir paskiria vertintoją užpildyti su asmeniu klausimyną. Paskirtas vertintojas prieš pildydamas klausimyną turi susipažinti su gydančio gydytojo siuntime pateikta informacija apie asmens funkcinius sutrikimus. Paskiriant vertintoją pildyti klausimyną taip pat yra paskiriamas ir pagalbos vadybininkas, kuris atsakingas už pagalbos plano įgyvendinimą ir stebėseną. Paskirtas vertintojas, pastebėjęs, kad siuntime nurodytos diagnozės ir funkciniai sutrikimai atitinka specialius negalios vertinimo atvejus (kai klausimynas nepildomas), apie tai informuoja vedėją ir siūlo jam perduoti medicininės dalies vertinimą kitam teritoriniams skyriui remiantis duomenimis, pateiktais klinikiniuose elektroniniuose dokumentuose, siuntime ir medicininiuose dokumentuose, nepildant klausimyno. Jeigu pagal pateiktus medicininius dokumentus asmeniui klausimynas gali būti nepildomas, paskirtas vertintojas susisiekia su asmeniu ir išsiaiškina, ar jis pageidauja dalyvauti pagalbos koordinavime. Jei asmuo neišreiškia noro dalyvauti pagalbos koordinavime ir sudaryti pagalbos planą, pagalbos koordinavimo planas nesudaromas.

23Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas, gavęs per ANTA IS nukreiptus dokumentus bazinio dalyvumo vertinimui atlikti, juos peržiūri ir, įvertinęs savo asmeninę (ar jam artimo asmens) interesų konflikto riziką, paskiria vertintoją (jei vertintojų užimtumas vienodas, vertintojas skiriamas pagal ANTA IS nurodytą eiliškumą) kad atliktų medicininės dalies vertinimą.

24.  Skiriant vertintoją, atsižvelgiama į vertintojui nustatytą darbo krūvį, patirtį, vertintojo privačių interesų deklaracijos duomenis (vertintojo interesų konfliktų rizikas), atliktų vertinimų pobūdį (sudėtingumą) ir skaičių, vertintojų darbo organizavimo skyriuje tvarką.

25Atsižvelgiant į atitinkamos srities specialisto dalyvavimo poreikį, pateiktų dokumentų ar duomenų sudėtingumą ar kitas aplinkybes, teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas gali paskirti ir daugiau nei vieną vertintoją.

26.  Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas turi užtikrinti, kad paskirtas vertintojas nebūtų dalyvavęs paskutiniame asmens negalios vertinime. Jei tokios galimybės nėra, skyriaus vedėjas raštu kreipiasi į Agentūros direktoriaus pavaduotoją pagal administravimo sritį (toliau – direktoriaus pavaduotojas) dėl vertinimo nukreipimo kitam teritoriniam skyriui.

27.  Teritorinių skyrių vertintojai, kurie dalyvavo rengiant asmens dokumentus vertinimui atlikti iki jų pateikimo Agentūrai, t. y. rengė ar dalyvavo rengiant dokumentus, konsultavo asmenį asmens sveikatos priežiūros įstaigoje ir jo konsultacijos pateiktos kartu su siuntimu į Agentūrą ar yra kitais ryšiais susiję su asmeniu ir tai trukdytų nešališkai atlikti vertinimą, negali būti skiriami vertinti asmens NL, DL, IPTIK, PRP ir (ar) kitų poreikių. Jeigu toks vertintojas buvo paskirtas, jis privalo nuo vertinimo nusišalinti teisės aktų nustatyta tvarka.

28.  Teritorinių skyrių vertintojai, susiję su profesinės reabilitacijos paslaugas teikiančiomis įstaigomis darbo santykiais, negali būti skiriami atlikti asmens PRP vertinimo. Jeigu toks vertintojas buvo paskirtas, jis privalo nuo vertinimo nusišalinti teisės aktų nustatyta tvarka.

29.  Vertintojų paskyrimo pagrįstumo reikalavimų laikymosi patikrą atlieka atitikties pareigūno funkcijas Agentūroje vykdantis darbuotojas (toliau – atitikties pareigūnas). Atitikties pareigūnas pagal kompetenciją, kaip nurodo skyriaus nuostatai, planuoja patikrinimus, administruoja vidinę informaciją apie pažeidimus. Duomenis reikalingus atlikti analizę apie pasirinktinai numatytus tikrinti vertintojus atitikties pareigūnas gauna iš ANTA IS. Dviejų praėjusių kalendorinių metų laikotarpio vertintojų paskyrimo pagrįstumo patikra atliekama bent vieną kartą per metus. Atitikties pareigūnas, atlikęs vertintojų paskyrimo pagrįstumo analizę, parengia patikros ataskaitą ir kartu su pasiūlymais, jeigu tokių turi, iki kitų metų pirmo mėnesio 30 d. pateikia Agentūros direktoriui. Agentūros direktorius, atsižvelgdamas į patikros ataskaitoje pateiktus duomenis ir pasiūlymus, pagal kompetenciją nukreipia juos vykdyti atitinkamiems Agentūros skyriams. Apibendrinta (nuasmeninta) patikros ataskaita yra paskelbiama Agentūros intranete.

 

V SKYRIUS

NL, DL, IPTIK VERTINIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

30Vertinimai atliekami nešališkai ir skaidriai, vadovaujantis šiuo Vadovu, teisės aktais, nurodytais Vadovo 7 punkte, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais negalios nustatymo sritį. Vertinant NL, DL, IPTIK ir gavus asmens (jo atstovo) sutikimą, kartu vertinamas pagalbos koordinavimo poreikis Vadovo 7.8 papunktyje nurodyto teisės akto nustatyta tvarka.

31Vertintojai, vertindami dokumentus, pateiktus NL, DL, IPTIK įvertinti, ir nustatę, kad klinikiniai elektroniniai dokumentai arba siuntimas į Agentūrą (toliau kartu – siuntimas) ir kiti pateikti dokumentai yra neišsamūs ir (ar) jų nepakanka vertinimui atlikti, dėl dokumentų patikslinimo raštu kreipiasi į juos išdavusią instituciją.

32Vertintojai, vertindami NL, DL ir IPTIK pagal pateiktą siuntimą ir kitus prie jo pridėtus medicininius dokumentus, taip pat susipažįsta ir su Elektroninėje sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje (toliau – ESPBI IS) esančia asmens medicinine informacija, apie tai pažymėdami asmens byloje ANTA IS.

33.  Vadovaujantis Tretinio lygio tvarkos aprašo 2 punktu, teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas privalo kreiptis į tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančias įstaigas (toliau – ASPĮ) dėl papildomo asmens sveikatos ištyrimo, kai teritorinis skyrius teisės aktų nustatyta tvarka kreipėsi į ASPĮ dėl papildomų dokumentų (duomenų) pateikimo ir papildomai pateikti dokumentai (duomenys) iš ASPĮ prieštarauja Agentūrai pateiktame siuntime ir prie jo pridėtuose medicininiuose dokumentuose esančiai informacijai ar kai stebima asmens sveikatos būklė neatitinka aprašytosios siuntime į Agentūrą ir tai turi tiesioginę įtaką priimant sprendimą dėl negalios nustatymo.

34.  Negalios vertinimą atlieka dviejų teritorinių skyrių vedėjų paskirti vertintojai. Vertinant individualios pagalbos poreikį, klausimyną pildo vieno teritorinio skyriaus vedėjo paskirtas vertintojas, medicininių dokumentų vertinimą atlieka kito teritorinio skyriaus vedėjo paskirtas vertintojas.

35Vertinant asmens individualios pagalbos poreikį, vertintojas turi atsižvelgti į asmens amžių ir priklausomai nuo to pildyti NL tvarkos aprašo 1, 2, ar 3 prieduose pateiktus klausimynus arba DL tvarkos aprašo 3 priede pateiktą klausimyną.

36.  Vadovaujantis Mobilios komandos tvarkos aprašo 9 punktu, vykstant pas asmenį, gali būti sudaryta mobili komanda, kurios sudėtį Agentūros direktoriaus pavaduotojui pagal administravimo sritį teikia Agentūros teritorinio skyriaus vedėjas. Mobilios komandos sudėtis tvirtinama Agentūros direktoriaus įsakymu.

37Asmeniui ar atstovui sutikus, vertinimo procese stebėtojo teisėmis gali dalyvauti Agentūros Prevencijos skyriaus, Metodinės pagalbos ir analizės skyriaus darbuotojai.

38Vertintojas, prieš pradėdamas klausimyno pildymo procedūrą, privalo prisistatyti, nurodydamas savo vardą, pavardę ir pareigas. Prieš pradedant pildyti klausimyną privaloma supažindinti asmenį su klausimyno pildymo eiga ir informuoti apie pagalbos koordinavimo paslauga, organizavimo procesą ir jos naudą asmeniui. Asmens sutikimas arba nesutikimas, kad jam būtų teikiamas pagalbos koordinavimas (sudaromas pagalbos planas), fiksuojamas raštu pradėjus pildyti klausimyną ar žodžiu prieš pradedant pildyti Pagalbos koordinavimo tvarkos aprašo priede nustatytos formos Anketą pagalbos koordinavimo poreikio vertinimui (toliau – Anketa). Informaciją apie sutikimą arba nesutikimą pažymi vertintojas, kuris yra paskirtas pildyti klausimyną ar Anketą arba savivaldybės administracijos įgaliotas atstovas, paskirtas pildyti klausimyną.

39 Asmuo ar jo atstovas turi teisę pareikšti pageidavimą, kad pildant klausimyną dėl NL, DL ir (ar) IPTIK vertinimo, kartu su teritorinio skyriaus vertintoju stebėtojo teisėmis dalyvautų nevyriausybinės asmenų su negalia organizacijos (toliau – NVO) atstovas. Dėl NVO atstovo dalyvavimo pildant klausimyną, asmuo praneša (raštu ar žodžiu) teritorinio skyriaus vedėjui, nurodydamas NVO atstovo, kuris kartu su asmeniu dalyvaus atliekant jo individualios pagalbos poreikio vertinimą, vardą, pavardę ir atstovaujamos organizacijos pavadinimą.

40Klausimyną pildantis vertintojas, Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Neįgalumo lygio vertinimo akto, Dalyvumo lygio vertinimo akto ir (ar) Kompensacijų poreikio vertinimo akto (toliau kartu – vertinimo aktas) pastabose įrašo NVO atstovo vardą, pavardę ir atstovaujamos organizacijos pavadinimą.

41Jeigu NVO atstovas nustatytu laiku neatvyksta, individualios pagalbos poreikio vertinimas atliekamas ir klausimynas pildomas jam nedalyvaujant.

42Klausimynas turi būti užpildytas ir asmens dokumentai nukreipti per ANTA IS į kitą teritorinį skyrių bazinio dalyvumo, bazinio funkcionavimo lygmens vertinimui ir sprendimo dėl NL, DL ir (ar) IPTIK priėmimui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo asmens prašymo gavimo dienos arba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, kai klausimyną pateikia savivaldybės administracijos ar jos įgalioti darbuotojai. ANTA IS nukreipia bazinio dalyvumo, bazinio funkcionavimo lygmens vertinimą atlikti į kitą teritorinį skyrių pagal rotacijos principą.

43Vertintojas, atliekantis asmens NL, DL ir (ar) IPTIK vertinimą, pokalbio su asmeniu ar jo atstovu metu, ANTA IS pildo klausimyną (išskyrus vaikams iki 4 metų, kuriems, atstovui sutikus, Agentūros teritorinio skyriaus darbuotojas (pagalbos vadybininkas) pildo Anketą). Klausimyną pildant ne teritoriniame skyriuje, o kitoje vietoje, ir jei nėra galimybės jo pildyti ANTA IS, pildoma popierinė klausimyno forma.

44Klausimynas vertinant individualios pagalbos poreikį teisės aktų nustatytais atvejais ir tvarka gali būti pildomas elektroninėmis ryšių priemonėmis nuotoliniu būdu.

45Pildant klausimyną individualios pagalbos poreikiui nustatyti, atliekamas asmens individualios pagalbos poreikio įvairiose asmens gyvenimo srityse bei aplinkos veiksnių įtakos asmens savarankiškumui įvertinimas ir nustatomas individualios pagalbos poreikio mastas balais ir apie tai pažymima atitinkamuose ANTA IS dalyse. Bendra klausimyne surinktų balų suma neturi įtakos DL, NL, IPTIK lygio nustatymui, jeigu asmens sveikatos būklė atitinka DL, NL, IPTIK nustatymo tvarką reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytus specialiuosius atvejus, kada DL, NL ar IPTIK nustatomas nevertinant individualios pagalbos poreikio. Šiais atvejais klausimynas naudojamas tik kaip instrumentas pagalbos koordinavimo poreikiui nustatyti.

46Į vertintojo klausimus pildant klausimyną atsako pats asmuo, kai asmuo dėl sveikatos būklės ar amžiaus pats atsakyti negali, atsako asmens atstovas.

47Užpildžius klausimyną, asmuo ar jo atstovas žodžiu supažindinamas su įvertinimo rezultatais.

48Jeigu buvo užpildyta popierinė klausimyno forma, ji skenuojama ir įkeliama į ANTA IS, popierinė forma įsegama į asmens negalios nustatymo dokumentų bylą ir duomenys suvedami į ANTA IS. Užpildyti klausimynai saugomi ANTA IS.

49Senatvės pensijos amžių sukakusių asmenų, išskyrus atvejį, kai senatvės pensijos amžių sukakęs asmuo yra laikinai nedarbingas ir turi nedarbingumo pažymėjimą, individualios pagalbos poreikį vertina ir klausimyną pildo asmens gyvenamosios vietos savivaldybės administracijos, seniūnijos ar socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas (toliau – savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas). Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas, klausimyną senatvės pensijos amžių sukakusiam asmeniui užpildo ir pateikia Agentūros teritoriniam skyriui per 10 darbo dienų nuo Agentūros kreipimosi į asmens nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją dėl klausimyno užpildymo gavimo dienos. Jei dėl objektyvių priežasčių per nurodytą terminą klausimynas negali būti užpildytas, savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas darbuotojas raštu informuoja Agentūros teritorinį skyrių apie priežastis, dėl kurių klausimynas negali būti užpildytas, ir nurodo užpildyto klausimyno pateikimo datą.

50Kai atliekamas senatvės pensijos amžių sukakusio asmens negalios vertinimas, kuris yra laikinai nedarbingas ir turi nedarbingumo pažymėjimą, individualios pagalbos poreikį įvertina teritorinis skyrius, užpildydamas klausimyną. Teritorinis skyrius, vertinantis individualios pagalbos poreikį, vertinimą turi atlikti kuo skubiau, ne vėliau kaip kitą darbo dieną, siekiant užtikrinti, kad sprendimas būtų priimtas per 3 darbo dienas.

51Teritorinio skyriaus, kuris atsakingas už asmens individualios pagalbos poreikio vertinimą, vedėjo ar kito įgalioto darbuotojo paskirtas vertintojas, gavęs klausimyną, kurį užpildė savivaldybės administracijos, seniūnijos darbuotojas ar socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas, klausimyno duomenis suveda (jeigu reikalinga suvesti) į ANTA IS ir išsaugo, įsitikinęs, kad klausimynas užpildytas tinkamai.

52.  Jei negalios vertinimo metu teritorinio skyriaus, atliekančio medicininės dalies vertinimą, vertintojas nustato, kad informacija užpildytame klausimyne kelia abejonių ir (ar) prieštarauja medicininiuose dokumentuose pateikiamai informacijai, grąžina klausimyną už asmens individualios pagalbos poreikio vertinimą atsakingam teritoriniam skyriui įvertinti individualios pagalbos poreikį iš naujo. ANTA IS vertinimo akto pastabose vertintojas, atliekantis medicininės dalies vertinimą, įrašo klausimyno grąžinimo dėl perpildymo priežastį ir išsaugo grąžinto perpildyti klausimyno informaciją ANTA IS. Atsakingas už klausimyno pildymą darbuotojas, gavęs iš naujo įvertinti asmens individualios pagalbos poreikį, susisiekia su asmeniu (jo atstovu) ir užpildo klausimyną ne vėliau kaip per 3 darbo dienas. Jei dėl klausimyno pildymo iš naujo, asmens negalios vertinimas negali būti atliktas per 20 darbo dienų terminą, Agentūros direktorius ar jo įgalioto valstybės tarnautojo sprendimu asmens negalios vertinimo terminas gali būti pratęstas ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

53Teritorinis skyrius, vertindamas asmens NL, DL, IPTIK, PRP ir (ar) kitus poreikius, gavęs papildomus dokumentus, juos registruoja DBSIS ir įkelia į ANTA IS prie asmens bylos, nurodydamas dokumentų gavimo datą.

54Asmeniui pateikus prašymą nustatyti NL, DL ir (ar) IPTIK atgaline data dėl pateisinamų priežasčių, pateisinamomis priežastimis laikoma:

54.1.  šeimos nario ar artimojo giminaičio mirtis;

54.2nelaimingas atsitikimas, liga, su(si)žalojimas, gimdymas;

54.3šeimos nario priežiūra ar slaugymas;

54.4pranešimas ar šaukimas asmeniui vykti į teismą arba teisėsaugos ar kontrolės (priežiūros) funkcijas atliekančias institucijas ar įstaigas;

54.5kitos nuo asmens valios nepriklausomos priežastys, vertinimą atliekančio teritorinio skyriaus vedėjo ar kito įgalioto valstybės tarnautojo pripažintos svarbiomis (pvz., asmuo dėl teisinių priežasčių (pvz., bylinėjimosi), dėl sunkios sveikatos būklės (pvz., po sunkios traumos, psichikos sutrikimų ar kritinių medicininių būklių (pvz., koma)), negebėjimo laiku kreiptis dėl siuntimo į Agentūrą parengimo, gydytojų specialistų konsultacijos ar tyrimo pavėluoto gavimo).

55.   Vertintojai, atliekantys bazinio dalyvumo, bazinio funkcionavimo lygmens vertinimą, objektyviai įvertinę visą turimą informaciją iš pateikto siuntimo ir kitų prie jo pridėtų medicininių dokumentų, ESPBI IS esančią asmens medicininę informaciją, užpildo Agentūros direktoriaus patvirtintos formos vertinimo aktą ir sekančią dieną, bet ne vėliau kaip paskutinę negalios vertinimo termino dieną, pateikia sprendimo (-ų) projektą (-us) teritorinio skyriaus vedėjui ar kitam įgaliotam valstybės tarnautojui. Darbuotojas (ai) užbaigus vertinimą, nustatyta tvarka dokumentus pasirašo ANTA IS.

56.  Jei asmens NL, DL, IPTIK vertinimas negali būti atliktas per nustatytą terminą, Agentūros direktorius ar įgaliotas valstybės tarnautojas gali pratęsti terminą iki 10 darbo dienų, jei to prašo teritorinio skyriaus vedėjas, teikdamas prašymą per DBSIS. Teritorinis skyrius, gavęs leidimą, pratęsia terminą ir apie tai per 3 darbo dienas raštu informuoja asmenį.

57Vertintojai vertinimo akto pastabose nurodo kitą būtiną informaciją: pažymi informaciją apie NVO atstovo dalyvavimą, jei atliekant vertinimą dalyvavo NVO atstovas, pažymi informaciją, jei asmuo atsisakė pagalbos koordinavimo teikimo, jei buvo pratęstas negalios vertinimo terminas, nurodo termino pratęsimo datą, priežastis, lėmusias termino pratęsimo poreikį ir termino pratęsimo pagrindimą.

58Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas, nustatęs, kad vertinimo aktas užpildytas netinkamai, grąžina jį vertintojams klaidų taisymui, nurodant grąžinimo priežastį.

59Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas, gavęs užpildytą vertinimo aktą ir parengtą (-us) sprendimo (-ų) projektą (-us), užbaigia vertinimo procedūrą ANTA IS ir priima sprendimą (-us) dėl asmens NL, DL, IPTIK, PRP, lengvojo automobilio ar jo techninio pritaikymo išlaidų kompensacijos (toliau – automobilio kompensacija) poreikio, pagalbos koordinavimo poreikio (jei asmuo ar asmens atstovas yra davęs sutikimą dėl pagalbos koordinavimo). Priimdamas sprendimą (-us), teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas įsitikina, kad jis (jie) atitinka asmens prašyme (-uose) nurodytą administracinę (-es) paslaugą (-as). Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas vertinimo baigties dokumentus nustatyta tvarka pasirašo ANTA IS.

60Jeigu negalios vertinimo metu gaunamas asmens prašymas nutraukti vertinimo procedūrą, teritorinio skyriaus vedėjas vertinimo akto pastabose turi parašyti apie gautą asmens prašymą ir priimti sprendimą nutraukti vertinimo procedūrą. Apie priimtą sprendimą nutraukti NL, DL, IPTIK, PRP ir (ar) kitų poreikių vertinimą, asmuo ar atstovas informuojamas per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, elektroninių ryšių priemonėmis arba paštu pateikiant asmeniui sprendimo kopiją arba išrašą. Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas vertinimo baigties dokumentus nustatyta tvarka pasirašo ANTA IS.

61Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas priima sprendimą nevertinti asmens NL, DL, IPTIK, kitų asmens poreikių, teisės aktų, nurodytų Vadovo 7 punkte, nustatyta tvarka.

62.  Jei teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas yra dalyvavęs paskutiniame asmens NL, DL, IPTIK ar kitų su negalia susijusių poreikių vertinime arba priėmė dėl šių vertinimų sprendimą (-us), nusišalina teisės aktų nustatyta tvarka.

63Kai su asmeniu (jo atstovu) nepavyksta susisiekti el. ryšio priemonėmis dėl klausimyno pildymo, asmuo raštu informuojamas apie preliminarų klausimyno pildymo laiką ir apie tai, kad neužpildžius klausimyno, bus priimtas sprendimas nevertinti asmens negalios ir (ar) IPTIK.

64.  Darbuotojas (ai) užbaigęs DL, NL, IPTIK vertinimą, teisės aktų nustatyta tvarka pasirašo ANTA IS.

65Priklausomai nuo priimto sprendimo, ANTA IS pildomi / suformuojami šie NL vertinimo baigties dokumentai:

65.1. kai priimamas sprendimas nustatyti NL – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Neįgalumo lygio vertinimo aktas, sprendimas dėl neįgalumo lygio, jo atsiradimo laiko, termino (kai NL, jo atsiradimo laikas, terminas nustatomas), asmens su negalia pažymėjimas, lydraštis;

65.2. kai pateiktuose medicininiuose dokumentuose nustatytos ligos ir organizmo funkciniai sutrikimai atitinka DL tvarkos aprašo 4 priede nustatytus kriterijus, pagal kuriuos asmeniui nustatomas sunkaus NL nevertinant bazinio dalyvumo ir individualios pagalbos poreikio, suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Neįgalumo lygio vertinimo aktas, sprendimas dėl neįgalumo lygio, jo atsiradimo laiko, termino (kai nustatomas sunkaus NL, nevertinant bazinio dalyvumo ir individualios pagalbos poreikio), asmens su negalia pažymėjimas, lydraštis;

65.3. kai NL nenustatomas – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Neįgalumo lygio vertinimo aktas, sprendimas dėl neįgalumo lygio, jo atsiradimo laiko, termino (kai NL, jo atsiradimo laikas, terminas nenustatomas), lydraštis;

65.4. kai priimamas sprendimas nevertinti NL – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Neįgalumo lygio vertinimo aktas, sprendimas dėl neįgalumo lygio, jo atsiradimo laiko, termino (kai NL, jo atsiradimo laikas, terminas nevertinamas);

65.5. kai NL nustatymo metu vertinamas ir nustatomas IPTIK suformuluojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijos poreikių vertinimo aktas, sprendimas dėl individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (nustatyti IPTIK);

65.6. kai asmeniui priimamas sprendimas nustatyti negalią ir asmuo sutinka, kad būtų sudarytas pagalbos planas priimamas sprendimas nustatyti pagalbos koordinavimo poreikį;

65.7. kai IPTIK nenustatomas, suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijos poreikių vertinimo aktas, sprendimas nenustatyti individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (nenustatyti IPTIK);

65.8. kai asmuo atsisako pagalbos plano, arba nėra davęs sutikimo teikti pagalbos koordinavimą, jam sprendimas dėl pagalbos koordinavimo nepriimamas ir pagalbos koordinavimo planas nesudaromas;

65.9. jei priimamas sprendimas nevertinti IPTIK, suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijos poreikių vertinimo aktas, sprendimas nevertinti individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (nevertinti IPTIK).

66Nustatant asmens DL, ANTA IS pildomi / suformuojami šie DL vertinimo baigties dokumentai:

66.1. kai priimamas sprendimas nustatyti DL – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Dalyvumo lygio vertinimo aktas, sprendimas dėl dalyvumo lygio, jo priežasties, atsiradimo laiko, termino, netekto dalyvumo procentų (kai priimamas sprendimas nustatyti DL), asmens su negalia pažymėjimas, sprendimas dėl darbo pobūdžio ir sąlygų (jei asmeniui nustatomas DL), klausimyno nuorašas (kopija) išduodamas asmeniui prašant tame teritoriniame skyriuje, į kurį asmuo kreipėsi bet kuriuo metu nustatyto DL termino galiojimo laikotarpiu), lydraštis;

66.2. kai pateiktuose medicininiuose dokumentuose nustatytos ligos ir organizmo funkciniai sutrikimai atitinka DL tvarkos aprašo 4 priede nustatytus kriterijus, pagal kuriuos asmens DL nustatomas 0 procentų, asmens bazinis dalyvumas ir individualios pagalbos poreikis balais nevertinamas. Tokiu atveju suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Dalyvumo lygio vertinimo aktas, sprendimas dėl dalyvumo lygio, jo priežasties, atsiradimo laiko, termino, netekto dalyvumo procentų (kai priimamas sprendimas nustatyti 0 procentų DL nevertinant bazinio dalyvumo ir individualios pagalbos poreikio), asmens su negalia pažymėjimas, lydraštis;

66.3. kai DL nenustatomas – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Dalyvumo lygio vertinimo aktas, sprendimas;

66.4. kai priimamas sprendimas nevertinti DL – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Dalyvumo lygio vertinimo aktas, sprendimas dėl dalyvumo lygio, jo priežasties, atsiradimo laiko, termino, netekto dalyvumo procentų (kai priimamas sprendimas nevertinti DL);

66.5. kai DL nustatymo metu vertinamas ir nustatomas IPTIK suformuluojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijos poreikių vertinimo aktas, sprendimas dėl individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (nustatyti IPTIK);

66.6. kai asmeniui priimamas sprendimas nustatyti negalią ir asmuo sutinka, kad būtų sudarytas pagalbos planas - priimamas sprendimas nustatyti pagalbos koordinavimo poreikį;

66.7. kai IPTIK nenustatomas, suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijos poreikių vertinimo aktas, sprendimas nenustatyti individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (nenustatyti IPTIK);

66.8. jei asmuo atsisako pagalbos plano, arba nėra davęs sutikimo teikti pagalbos koordinavimą, jam sprendimas dėl pagalbos koordinavimo nepriimamas ir pagalbos koordinavimo planas nesudaromas;

66.9. kai priimamas sprendimas nevertinti IPTIK, suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos vertinimo aktas, sprendimas nevertinti individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (nevertinti IPTIK).

67. Nustatant asmens DL dėl priežasčių: ligos arba būklės / ligos arba būklės, atsiradusios iki 24 metų / nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / profesinės ligos / ligos (suluošinimo), įgytos tarnybos ar mokymų metu / ligos (suluošinimo) dėl 1991 m. sausio 11–13 d. vykdytos agresijos ir po to buvusių įvykių / ligos (suluošinimo) dėl Černobylio atominės elektrinės avarijos padarinių likvidavimo darbų poveikio / ligos (suluošinimo), įgytos dalyvaujant pasipriešinimo 1940–1990 m. okupacijoms (rezistencijos) veiksmų metu / ligos (suluošinimo), įgyto neteisėto kalinimo ir tremties metu / ligos (suluošinimo), įgyto Antrojo pasaulinio karo metais tarnaujant antihitlerinės koalicijos valstybių veikiančiose armijose, partizanų būriuose ir junginiuose / ligos (suluošinimo), įgytos būnant getuose, koncentracijos ar kitokio tipo priverstinėse stovyklose / ligos (suluošinimo), įgytos dirbant priverstinius darbus / ligos (suluošinimo) būtinosios karinės tarnybos ar karinių mokymų sovietinėje armijoje metu / ligos arba būklės, atsiradusios nuo vaikystės (tik asmenims, kuriems pagal teisės aktus, galiojusios iki 2005 m. liepos 1 d., buvo nustatyta invalidumo priežastis “nuo vaikystės“. Pakartotinai vertinant šių asmenų DL pasibaigus terminui, nurodoma ši priežastis), ANTA IS pildomi / suformuojami šie DL vertinimo baigties dokumentai:

67.1. kai nustatomas asmens DL dėl priežasties ligos arba būklės / ligos arba būklės, atsiradusios iki 24 metų, / dėl ligos (suluošinimo), įgyto tarnybos ar mokymų metu / ligos (suluošinimo) dėl 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos ir po to buvusių įvykių / ligos (suluošinimo) dėl Černobylio atominės elektrinės avarijos padarinių likvidavimo darbų poveikio / ligos (suluošinimo), įgytos dalyvaujant pasipriešinimo 1940–1990 m. okupacijoms (rezistencijos) veiksmų metu / ligos (suluošinimo), įgyto neteisėto kalinimo ir tremties metu / ligos (suluošinimo), įgyto Antrojo pasaulinio karo metais tarnaujant antihitlerinės koalicijos valstybių veikiančiose armijose, partizanų būriuose ir junginiuose / ligos (suluošinimo), įgytos būnant getuose, koncentracijos ar kitokio tipo priverstinėse stovyklose / ligos (suluošinimo), įgytos dirbant priverstinius darbus / / ligos arba būklės, atsiradusios nuo vaikystės (tik asmenims, kuriems pagal teisės aktus, galiojusios iki 2005 m. liepos 1 d., buvo nustatyta invalidumo priežastis “nuo vaikystės“. Pakartotinai vertinant šių asmenų DL pasibaigus terminui, nurodoma šį priežastis), – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Dalyvumo lygio vertinimo aktas, sprendimas dėl dalyvumo lygio (kai DL nustatomas), asmens su negalia pažymėjimas, lydraštis;

67.2. kai nustatomas asmens DL dėl priežasčių: dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / profesinės ligos ligos (suluošinimo) būtinosios karinės tarnybos ar karinių mokymų sovietinėje armijoje metu – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Dalyvumo lygio vertinimo aktas dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / profesinės ligos / ligos (suluošinimo) būtinosios karinės tarnybos ar karinių mokymų sovietinėje armijoje metu, sprendimas dėl dalyvumo lygio dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / profesinės ligos / ligos (suluošinimo) būtinosios karinės tarnybos ar karinių mokymų sovietinėje armijoje metu, lydraštis. Kai nustatomas 0-55 procentų DL ir asmeniui nėra nustatytas DL pagal Dalyvumo lygio tvarkos aprašo reikalavimus dėl priežasčių ligos arba būklės/ ligos arba būklės atsiradusios iki 24 metų / dėl ligos (suluošinimo), įgyto tarnybos ar mokymų metu / ligos (suluošinimo) dėl 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos ir po to buvusių įvykių / ligos (suluošinimo) dėl Černobylio atominės elektrinės avarijos padarinių likvidavimo darbų poveikio / ligos (suluošinimo), įgytos dalyvaujant pasipriešinimo 1940–1990 m. okupacijoms (rezistencijos) veiksmų metu / ligos (suluošinimo), įgyto neteisėto kalinimo ir tremties metu / ligos (suluošinimo), įgyto Antrojo pasaulinio karo metais tarnaujant antihitlerinės koalicijos valstybių veikiančiose armijose, partizanų būriuose ir junginiuose / ligos (suluošinimo), įgytos būnant getuose, koncentracijos ar kitokio tipo priverstinėse stovyklose / ligos (suluošinimo), įgytos dirbant priverstinius darbus / ligos arba būklės, atsiradusios nuo vaikystės, ir asmens su negalia pažymėjimas;

67.3. kai DL nustatomas dėl priežasčių: dėl profesinės ligos / dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / dėl ligos (suluošinimo) tarnybos ar mokymų sovietinėje armijoje metu / ligos (suluošinimo) dėl Černobylio atominės avarijos padarinių / ligos (suluošinimo), įgytos dalyvaujant pasipriešinimo okupacijoms veiksmų metu / ligos (suluošinimo), įgyto neteisėto kalinimo ir tremties metu / ligos (suluošinimo), įgyto Antrojo pasaulinio karo metu / ligos (suluošinimo), įgytos būnant getuose, koncentracijos ar kitokio tipo priverstinėse stovyklose / ligos (suluošinimo), įgytos dirbant priverstinius darbus nenustatomas – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Dalyvumo lygio vertinimo aktas dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / profesinės ligos / ligos (suluošinimo) būtinosios karinės tarnybos ar karinių mokymų sovietinėje armijoje metu, sprendimas dėl dalyvumo lygio dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / profesinės ligos / ligos (suluošinimo) būtinosios karinės tarnybos ar karinių mokymų sovietinėje armijoje metu, sprendimas dėl dalyvumo lygio dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / profesinės ligos / ligos (suluošinimo) būtinosios karinės tarnybos ar karinių mokymų sovietinėje armijoje metu, lydraštis;

67.4. priėmus sprendimą nevertinti DL dėl profesinės ligos / dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / dėl ligos (suluošinimo) tarnybos ar mokymų sovietinėje armijoje metu / ligos (suluošinimo) dėl Černobylio atominės avarijos padarinių / ligos (suluošinimo), įgytos dalyvaujant pasipriešinimo okupacijoms veiksmų metu / ligos (suluošinimo), įgyto neteisėto kalinimo ir tremties metu / ligos (suluošinimo), įgyto Antrojo pasaulinio karo metu / ligos (suluošinimo), įgytos būnant getuose, koncentracijos ar kitokio tipo priverstinėse stovyklose / ligos (suluošinimo), įgytos dirbant priverstinius darbus – priimamas sprendimas dėl Dalyvumo lygio dėl profesinės ligos / dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / dėl ligos (suluošinimo) tarnybos ar mokymų sovietinėje armijoje metu / ligos (suluošinimo) dėl Černobylio atominės avarijos padarinių / ligos (suluošinimo), įgytos dalyvaujant pasipriešinimo okupacijoms veiksmų metu / ligos (suluošinimo), įgyto neteisėto kalinimo ir tremties metu / ligos (suluošinimo), įgyto Antrojo pasaulinio karo metu/ ligos (suluošinimo), įgytos būnant getuose, koncentracijos ar kitokio tipo priverstinėse stovyklose / ligos (suluošinimo), įgytos dirbant priverstinius darbus – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Dalyvumo lygio vertinimo aktas dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / profesinės ligos / ligos (suluošinimo) būtinosios karinės tarnybos ar karinių mokymų sovietinėje armijoje metu, sprendimas dėl dalyvumo lygio dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / profesinės ligos / ligos (suluošinimo) būtinosios karinės tarnybos ar karinių mokymų sovietinėje armijoje metu, sprendimas dėl dalyvumo lygio dėl nelaimingo atsitikimo (suluošinimo) darbe / profesinės ligos / ligos (suluošinimo) būtinosios karinės tarnybos ar karinių mokymų sovietinėje armijoje metu (kai DL nevertinamas), lydraštis;

67.5. kai DL nustatymo metu vertinamas ir IPTIK, suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijų poreikio vertinimo aktas, sprendimas dėl individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (nustatyti IPTIK);

67.6. kai IPTIK nenustatomas, suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijų poreikio vertinimo aktas, sprendimas nenustatyti individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (nenustatyti IPTIK);

67.7. kai nėra atliekamas vertinimas, suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijų poreikio vertinimo aktas, sprendimas nevertinti individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (nevertinti IPTIK);

67.8. kai asmuo sutinka, kad būtų sudarytas pagalbos planas ir nustatomas pagalbos koordinavimo poreikis – priimamas sprendimas dėl pagalbos koordinavimo poreikio (poreikis nustatomas);

67.9. kai asmuo atsisako pagalbos koordinavimo plano, arba nėra davęs sutikimo teikti pagalbos koordinavimą – sprendimas dėl pagalbos koordinavimo nepriimamas ir pagalbos planas nesudaromas.

68. Kai asmuo kreipiasi tik dėl IPTIK nustatymo, pildomi / suformuojami šie dokumentai:

68.1. kai IPTIK nustatomas − Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijų poreikio vertinimo aktas, sprendimas dėl individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (kai priimamas sprendimas nustatyti kompensacijos poreikį), lydraštis;

68.2. kai pateiktuose medicininiuose dokumentuose nustatytos ligos ir organizmo funkciniai sutrikimai atitinka IPTIK tvarkos aprašo 3 priede nustatytus kriterijus, pagal kuriuos asmeniui nustatomas I lygio IPTIK nevertinant asmens bazinio funkcionavimo lygmens ir individualios pagalbos poreikio – suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijų poreikių vertinimo aktas, sprendimas dėl individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (kai priimamas sprendimas nustatyti I lygio individualios pagalbos kompensacijos poreikį pagal IPTIK tvarkos aprašo 3 priedą), lydraštis;

68.3. kai IPTIK nenustatomas, nes apskaičiuotas balų skaičius yra didesnis nei 40 balų − suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijų poreikių vertinimo aktas, sprendimas dėl individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (kai priimamas sprendimas nenustatyti kompensacijos poreikio kai balų suma virš 40), lydraštis;

68.4. kai IPTIK nenustatomas, nes asmens sveikatos būklė neatitinka bazinio funkcionavimo lygmens kriterijų − suformuojamas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijų poreikių vertinimo aktas, sprendimas dėl individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (kai priimamas sprendimas nenustatyti kompensacijos poreikio, nes neatitinka kriterijų), lydraštis;

68.5. kai IPTIK nevertinamas – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijų poreikių vertinimo aktas, sprendimas dėl individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikio (kai priimamas sprendimas nevertinti kompensacijos poreikio).

69. Teritorinio skyriaus, kuris kreipėsi į asmens gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją dėl klausimyno pildymo senatvės pensijos amžių sukakusiam asmeniui, vertintojas, gavęs užpildyto klausimyno duomenis, perkelia ir išsaugo juos ANTA IS.

70. Teritorinis skyrius, kuris priima sprendimą (-us), gavęs ANTA IS užpildyto klausimyno duomenis, atlieka asmens DL ir (ar) IPTIK vertinimą, priima sprendimą (-us) ir teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas jį (juos) patvirtina, pasirašydamas ANTA IS.

71. Už dokumentų tvarkymą atsakingas darbuotojas atspausdina nustatyta tvarka pasirašytų teritorinio skyriaus vedėjo ar kito įgalioto asmens asmenims išduodamų elektroninių dokumentų nuorašus, atspausdina ir pasirašo išduodamų dokumentų lydraštį. Nesant techninių galimybių dokumentus pasirašyti informacinių technologijų priemonėmis (elektroniniu parašu), dokumentai spausdinami popierine forma ir pateikiami pasirašyti teritorinio skyriaus vedėjui arba kitam įgaliotam valstybės tarnautojui.

72. Už tinkamą vertinimo proceso organizavimą ir nešališką sprendimo priėmimą atsako teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas.

 

VI SKYRIUS

SPECIALŪS NL, DL, IPTIK NUSTATYMO ATVEJAI

 

73. Agentūros Informacinių technologijų skyrius per kiekvieno kalendorinių metų ketvirčio pirmo mėnesio pirmą savaitę parengia teritorinio skyriaus, priėmusio asmenims sprendimus, kuriems iki pilnametystės buvo nustatytas sunkaus NL dėl sunkaus arba gilaus protinio atsilikimo ir kuriems ateinantį kalendorinių metų ketvirtį sukaks pilnametystė, sąrašą (toliau – sąrašas) ir jį pateikia atitinkamo teritorinio skyriaus vedėjui.

74. Teritorinio skyriaus vedėjas per 3 darbo dienas nuo sąrašo gavimo dienos, atsižvelgdamas į teritoriniame skyriuje esančių darbuotojų skaičių ir į vienam vertintojui tenkantį atliekamų vertinimų skaičių, paskiria vertintoją (-us) DL nustatyti.

75. Paskirtas teritorinio skyriaus darbuotojas per 10 darbo dienų nuo pavedimo gavimo dienos parengia asmens atstovui pranešimą apie tai, kad asmeniui tapus pilnamečiu, jam bus neterminuotai nustatytas 0 procentų DL. Teritorinio skyriaus darbuotojas, prieš siųsdamas pranešimą, susisiekia su asmens atstovu telefonu ar elektroniniu paštu ir pasitikslina, kokiu adresu siųsti pranešimą, taip pat gauna asmens ar jo atstovo sutikimą, kad Agentūra gautų ir asmens su negalia pažymėjime panaudotų asmens veido atvaizdą iš Lietuvos Respublikos gyventojų registro, arba asmuo ar jo atstovas asmens nuotrauką pateikia skaitmeninėje laikmenoje (nuotrauka turi atitikti asmens dokumentų nuotraukų reikalavimus).

76. Į sąrašą įtrauktam asmeniui tapus pilnamečiu, teritorinis skyrius, atlikęs prilyginimą DL, priima sprendimą asmeniui nuo pilnametystės sukakties dienos neterminuotai nustatyti 0 procentų DL.

77. Į sąrašą įtrauktiems asmenims atliekant prilyginimą DL, IPTIK nustatomas IPTIK tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

78. Kai siuntime ir kituose medicininiuose dokumentuose nustatytos ligos ir organizmo funkciniai sutrikimai atitinka DL tvarkos aprašo 361 punktą, asmeniui nustatomas 15 procentų DL nevertinant bazinio dalyvumo ir individualios pagalbos poreikio. Jei asmuo su DL vertinimu nesutinka, atliekamas DL vertinimas Vadovo V skyriuje nustatyta tvarka.

79. Jei asmens sveikatos būklė atitinka bent vieną DL tvarkos aprašo 4 priede nustatytą kriterijų, asmeniui nustatomas sunkaus NL ar 0 procentų DL nevertinant asmens bazinio dalyvumo ir individualios pagalbos poreikio. Kai siuntime ir kituose medicininiuose dokumentuose nustatytos ligos ir organizmo funkciniai sutrikimai atitinka bent vieną IPTIK tvarkos aprašo 3 priede nustatytą kriterijų, asmeniui nustatomas I lygio IPTIK, nevertinant asmens bazinio funkcionavimo lygmens ir individualios pagalbos poreikio. Jei asmuo su šiuo NL, DL ir (ar) IPTIK vertinimu nesutinka, atliekamas NL,DL ir (ar) IPTIK vertinimas Vadovo V skyriuje nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

PAGALBOS KOORDINAVIMO ASMENIUI SU NEGALIA SKYRIMAS IR PAGALBOS PLANO SUDARYMAS

 

80. Asmuo (jo atstovas), pateikęs Agentūrai prašymą nustatyti negalią (NL ar DL), informuojamas apie tai, kad kreipiantis dėl negalios nustatymo ir davus sutikimą dėl pagalbos koordinavimo teikimo, priimant sprendimą dėl negalios nustatymo, kartu būtų priimamas sprendimas dėl pagalbos koordinavimo poreikio.

81. Asmens sutikimas arba nesutikimas, kad jam būtų teikiamas pagalbos koordinavimas (sudaromas pagalbos planas), pažymimas klausimyne ar asmens atstovui sutikus, pildoma Anketa. Asmuo (atstovas) supažindinamas su pagalbos koordinavimo paslauga, jos organizavimo procesu ir pagalbos koordinavimo nauda. Asmens pagalbos koordinavimo poreikį vertina ir pažymi vertintojas, pildantis klausimyną ar Anketą arba savivaldybės administracijos įgaliotas atstovas, pildantis klausimyną pensinio amžiaus sukakusiam asmeniui.

82. Asmeniui ar jo atstovui sutikus dėl pagalbos koordinavimo, klausimynas ar Anketa pildomi ir įskaitant atvejus, nurodytus NL ir DL tvarkos apraše:

82.1. NL tvarkos apraše nurodoma, kad asmeniui, kurio sveikatos būklė dėl įgimtų ar įgytų negrįžtamų organizmo funkcijų sutrikimų yra ypač sunki ir dėl to jis negali pasirūpinti savimi, NL nustatomas nevertinant bazinio dalyvumo ir individualios pagalbos poreikio, jeigu asmens sveikatos būklė atitinka bent vieną DL tvarkos aprašo 4 priede nurodytą kriterijų;

82.2. DL tvarkos apraše nurodoma, kad asmeniui, kurio sveikatos būklė dėl įgimtų ar įgytų negrįžtamų organizmo funkcijų sutrikimų yra ypač sunki ir dėl to jis negali pasirūpinti savimi, DL nustatomas nevertinant bazinio dalyvumo ir individualios pagalbos poreikio, jeigu asmens sveikatos būklė atitinka bent vieną Aprašo 4 priede nurodytą kriterijų;

82.3. Anketa vaikams iki 4 metų pildoma kartu su asmens atstovu elektroninių ryšių priemonėmis arba, atstovui pageidaujant, Agentūroje.

83. Sprendimą dėl pagalbos koordinavimo poreikio priima teritorinio skyriaus vedėjas, jei asmuo (jo atstovas), pateikęs prašymą dėl negalios nustatymo, sutinka, kad asmeniui būtų teikiamas pagalbos koordinavimas.

84. Asmeniui, kuriam DL ar NL vertinimo metu negalia nenustatoma, pagalbos koordinavimas nėra teikiamas nepriklausomai nuo to, kad asmuo yra davęs sutikimą pagalbos koordinavimo teikimui ir negauna jam reikalingos pagalbos. Šiuo atveju priimamas sprendimas nenustatyti pagalbos koordinavimo poreikio. Asmeniui (jo atstovui) paaiškinama, kad dėl reikalingos pagalbos asmuo (jo atstovas) į priemones ar paslaugas teikiančias institucijas turi teisę kreiptis savarankiškai.

85. Pagalbos koordinavimas asmeniui skiriamas ir pagalbos planas sudaromas Pagalbos koordinavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

 

VIII SKYRIUS

APRŪPINTOJO SKYRIMO VERTINIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

86. Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas, gavęs aprūpintojo skyrimo vertinimui atlikti nukreiptus dokumentus, skiria vertintoją (-us) vertinimui atlikti.

87. Aprūpintojo skyrimo vertinimas atliekamas pagal Aprūpintojo skyrimo tvarkos aprašo reikalavimus.

 

IX SKYRIUS

PRP VERTINIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

88. PRP poreikio vertinimas atliekamas:

88.1. vertinant asmens NL arba DL, kai asmuo prašo kartu nustatyti PRP arba vertintojams pasiūlius sutinka, kad atliekant negalios vertinimą, būtų nustatytas ir PRP;

88.2. gavus asmens prašymą nustatyti PRP po to, kai negalios vertinimas baigtas (priimtas sprendimas dėl NL ar DL nustatymo).

89. Gavus asmens prašymą Vadovo 88.2 papunktyje nurodytu atveju, asmens PRP vertinimas nukreipiamas teritoriniam skyriui, kuriame paskutinį kartą buvo vertinta asmens negalia. Tais atvejais, kai nėra galimybės nukreipti atlikti PRP vertinimą teritoriniam skyriui, kuriame paskutinį kartą buvo vertinta asmens negalia, teritorinis skyrius, kuris atliks PRP vertinimą, parenkamas atsitiktine tvarka. Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas paskiria du vertintojus atlikti PRP vertinimą.

90. Teritorinis skyrius įsitikina, kad nėra aplinkybių, dėl kurių PRP negali būti nustatytas, t. y., asmuo atitinka visus PRP nustatymo kriterijus. Jei asmuo atsisako, kad jam būtų nustatytas PRP arba atsiranda kitų aplinkybių, dėl kurių PRP poreikio vertinimas negali būti atliktas, teritorinis skyrius PRP poreikio vertinimo procedūrą nutraukia ir apie tai informuoja asmenį.

91. Vertintojai atlieka PRP vertinimą pagal PRP tvarkos aprašo reikalavimus, tikrindami asmens byloje esančius duomenis (medicininius dokumentus), susipažinę su ESPBI IS esančia asmens medicinine informacija. Esant poreikiui, raštu kreipiasi į gydymo ar kitas įstaigas dėl papildomos informacijos gavimo.

92. Priklausomai nuo priimto sprendimo, ANTA IS suformuojami PRP vertinimo baigties dokumentai:

92.1. jei asmeniui nustatant negalią, kartu nustatomas ir PRP, kartu su negalios vertinimo baigties dokumentais suformuojamas sprendimas dėl PRP;

92.2. jei PRP nustatytas Vadovo 88.2 papunktyje nurodytu atveju – sprendimas dėl PRP;

92.3. jei PRP nenustatytas kartu su negalia, ANTA IS kartu su negalios vertinimo baigties dokumentais suformuojamas sprendimas dėl PRP nenustatymo;

92.4. jei PRP nenustatytas pagal Vadovo 88.2 papunktyje nurodytą asmens prašymą – sprendimas nenustatyti PRP.

93. Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas, patikrinęs suformuotus asmeniui išduodamus dokumentus, juos nustatyta tvarka pasirašo ANTA IS.

94. Už dokumentų tvarkymą atsakingas darbuotojas atspausdina teritorinio skyriaus vedėjo ar kito įgalioto valstybės tarnautojo nustatyta tvarka pasirašytų asmeniui išduodamų elektroninių dokumentų nuorašus. Nesant techninių galimybių dokumentus pasirašyti informacinių technologijų priemonėmis (elektroniniu parašu), dokumentai spausdinami popierine forma ir pateikiami pasirašyti teritorinio skyriaus vedėjui arba kitam įgaliotam valstybės tarnautojui. Už dokumentų tvarkymą atsakingas darbuotojas parengęs ar įsitikinęs, kad yra parengtas lydraštis, kuriame nurodytas sprendimo dėl PRP asmeniui ir Užimtumo tarnybai prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) (jei priimtas sprendimas nustatyti PRP, bet nėra galimybės sprendimo duomenų pateikti per duomenų mainų sistemą), pasirašo išduodamo dokumento lydraštį.

95. Už tinkamą PRP vertinimo organizavimą ir nešališką sprendimo priėmimą atsako teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas.

 

X SKYRIUS

LENGVOJO AUTOMOBILIO AR JO TECHNINIO PRITAIKYMO IŠLAIDŲ KOMPENSACIJOS POREIKIO VERTINIMAS

 

96. Automobilio kompensacijos poreikio vertinimas atliekamas:

96.1. vertinant asmens DL, kai asmuo prašo kartu nustatyti automobilio kompensacijos poreikį;

96.2. gavus pilnamečio asmens su negalia (jo atstovo) prašymą nustatyti automobilio kompensacijos poreikį po to, kai negalios vertinimas baigtas (priimtas sprendimas dėl DL nustatymo).

97. Gavus pilnamečio asmens su negalia (jo atstovo) prašymą Vadovo 96.2 papunktyje nurodytu atveju, automobilio kompensacijos poreikio vertinimas nukreipiamas rotacijos principu. Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas paskiria vertintoją (-us) atlikti automobilio kompensacijos poreikio vertinimą.

98. Teritorinis skyrius įsitikina, kad nėra aplinkybių, dėl kurių automobilio kompensacijos poreikio vertinimas negali būti atliekamas.

99. Vertintojas (-ai) atlieka automobilio kompensacijos poreikio vertinimą pagal IPTIK tvarkos aprašo reikalavimus, tikrindamas (-i) asmens byloje esančius duomenis (medicininius dokumentus), susipažinę su ESPBI IS esančia asmens medicinine informacija. Esant poreikiui, raštu kreipiasi į gydymo ar kitas įstaigas dėl papildomos informacijos gavimo.

100. Priklausomai nuo priimto sprendimo, ANTA IS suformuojami automobilio kompensacijos poreikio vertinimo baigties dokumentai:

100.1. jei asmeniui nustatant negalią (DL), kartu vertinamas ir automobilio kompensacijos poreikis, tuomet su negalios vertinimo baigties dokumentais suformuojamas automobilio kompensacijos poreikio vertinimą pagrindžiantis Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijų poreikio vertinimo aktas ir atitinkamas sprendimas dėl automobilio kompensacijos poreikio (nustatyti, nenustatyti, nevertinti);

100.2. jei automobilio kompensacijos poreikis vertinamas Vadovo 96.2 papunktyje nurodytu atveju – Agentūros direktoriaus patvirtintos formos Kompensacijų poreikio vertinimo aktas ir atitinkamas sprendimas dėl automobilio kompensacijos poreikio (nustatyti, nenustatyti, nevertinti).

101. Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas, patikrinęs suformuotus asmeniui išduodamus dokumentus, juos nustatyta tvarka pasirašo ANTA IS.

102. Už dokumentų tvarkymą atsakingas darbuotojas atspausdina pasirašytų asmeniui išduodamų elektroninių dokumentų nuorašus ir, parengęs ar įsitikinęs, kad yra parengtas lydraštis, kuriame nurodytas sprendimas dėl automobilio kompensacijos poreikio, pasirašo išduodamo dokumento lydraštį. Nesant techninių galimybių dokumentus pasirašyti informacinių technologijų priemonėmis (elektroniniu parašu), dokumentai spausdinami popierine forma ir pateikiami pasirašyti teritorinio skyriaus vedėjui arba kitam įgaliotam valstybės tarnautojui.

103. Už tinkamą automobilio kompensacijos poreikio vertinimo organizavimą ir nešališką sprendimo priėmimą atsako teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas.

 

XI SKYRIUS

DARBO ASISTENTO PAGALBOS POREIKIO VERTINIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

104. Teritorinis skyrius darbo asistento pagalbos poreikio vertinimą atlieka gavęs Užimtumo tarnybos pateiktus dokumentus darbo asistento pagalbos poreikiui nustatyti.

105. Gauti ir užregistruoti Užimtumo tarnybos dokumentai įkeliami į ANTA IS ir nukreipiami vertinimui teritoriniam skyriui, kuris vertino asmens negalią paskutinį kartą. Tais atvejais, kai tokios galimybės nėra, teritorinis skyrius, kuris atliks darbo asistento vertinimą, parenkamas atsitiktine tvarka.

106. Darbo asistento pagalbos poreikio vertinimas atliekamas pagal Darbo asistento tvarkos aprašo reikalavimus.

 

XII SKYRIUS

TECHNINĖS PAGALBOS PRIEMONIŲ POREIKIO VERTINIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

107. Teritorinis skyrius techninės pagalbos priemonių poreikio vertinimą atlieka gavęs Techninės pagalbos priemonių centro kreipimąsi techninės pagalbos priemonių poreikiui asmeniui su negalia nustatyti.

108. Gautas ir užregistruotas Techninės pagalbos priemonių centro kreipimasis nukreipiamas teritoriniam skyriui, kuriame paskutinį kartą buvo vertinta asmens negalia. Tais atvejais, kai galimybės nukreipti į teritorinį skyrių, atlikusį paskutinį asmens negalios vertinimą nėra, teritorinis skyrius techninės pagalbos priemonių poreikio vertinimui, parenkamas atsitiktine tvarka.

109. Teritorinis skyrius, įsitikinęs, kad asmuo, dėl kurio kreipiamasi, atitinka keliamus reikalavimus, vertinimą atlieka ir sprendimą priima per 10 darbo dienų.

110. Vertinimas atliekamas vertinant asmens byloje esančius duomenis apie asmens organizmo funkcijos (-ų) sutrikimą (-mus) (medicininius dokumentus), susipažinus su ESPBI IS esančia asmens medicinine informacija. Esant poreikiui, jei informacijos nepakanka, raštu kreipiamasi į gydymo ar kitas įstaigas dėl papildomos informacijos, pagrindžiančios, kad asmens organizmo funkcijos (-ų) sutrikimui (-ams) kompensuoti, sumažinti, išvengti apribojimų dalyvauti visuomeniniame gyvenime, reikalinga (-gos) organizmo funkcijos (ų) sutrikimą (-mus) atitinkanti (-čios) techninės pagalbos priemonė (-s), gavimo.

111. Techninės pagalbos priemonių poreikio vertinimas atliekamas pagal TPP priemonių tvarkos aprašų reikalavimus.

 

XIII SKYRIUS

ASMENS SU NEGALIA AUTOMOBILIO STATYMO KORTELĖS POREIKIO VERTINIMAS IR SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

112. Teritorinis skyrius asmens su negalia automobilio statymo kortelės poreikio vertinimą atlieka:

112.1. vertinant asmens negalią (DL ar NL), išskyrus atvejį, kai asmuo (jo atstovas) šio poreikio prašo nevertinti;

112.2. gavus asmens su negalia (jo atstovo) prašymą nustatyti asmens su negalia automobilio statymo kortelės poreikį po to, kai negalios vertinimas baigtas (priimtas sprendimas dėl DL ar NL nustatymo).

113. Gavus prašymą Vadovo 112.2 papunktyje nurodytu atveju, asmens su negalia automobilio statymo kortelės poreikio vertinimas nukreipiamas teritoriniam skyriui atsitiktine tvarka. Teritorinio skyriaus vedėjas ar kitas įgaliotas valstybės tarnautojas, gavęs nukreiptus asmens su negalia automobilio statymo kortelės poreikio vertinimo dokumentus, paskiria vertintoją (-us) atlikti asmens su negalia automobilio statymo kortelės poreikio vertinimą.

114. Vertintojas (-ai) atlieka asmens su negalia automobilio statymo kortelės poreikio vertinimą pagal Įstatymo ir Asmens su negalia automobilio statymo kortelės išdavimo tvarkos aprašo reikalavimus, tikrindami asmens byloje esančius duomenis (medicininius dokumentus), susipažinę su ESPBI IS esančia asmens medicinine informacija. Esant poreikiui, raštu kreipiasi į gydymo ar kitas įstaigas dėl papildomos informacijos gavimo.

115. Priėmus sprendimą dėl asmens su negalia automobilio statymo kortelės, ANTA IS suformuojami šie vertinimo baigties dokumentai: vertinimo aktas dėl asmens su negalia automobilio statymo kortelės ir sprendimas išduoti ar neišduoti asmens su negalia automobilio statymo kortelę.

 

XIV SKYRIUS

DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS, TVARKYMAS IR SAUGOJIMAS

 

116. Už dokumentų tvarkymą atsakingas Agentūros darbuotojas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo (-ų) priėmimo dienos jį (juos) įteikia ar išsiunčia asmeniui ar jo atstovui. Asmeniui išduodami asmens su negalia automobilio statymo kortelė ir asmens su negalia pažymėjimas registruojami (apskaitomi) ANTA IS saugiųjų dokumentų blankų posistemyje ir asmenims išduotų dokumentų registracijos ir apskaitos sąrašuose.

117. Už tinkamą dokumentų išdavimą asmenims atsako už dokumentų tvarkymą atsakingi darbuotojai.

118. Už dokumentų tvarkymą atsakingas darbuotojas formuoja asmens negalios nustatymo dokumentų bylas ir jas perduoda saugojimui.

119. Teritorinio skyriaus vedėjas atsako už NL, DL, IPTIK ir kitų su negalia susijusių poreikių nustatymo dokumentų bylų sutvarkymą ir, esant popieriniams dokumentams – jų saugojimą teritorinio skyriaus patalpose, bylų perdavimo organizavimą į Agentūros dokumentų saugyklas.

 

XV SKYRIUS

SPRENDIMŲ APSKUNDIMAS

 

120. Teritorinių skyrių sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Vadovo 7 punkte nurodytų teisės aktų nustatyta tvarka.

121. Skundai (prašymai) dėl teritorinio skyriaus sprendimo pateikiami Asmenų aptarnavimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

 

XVI SKYRIUS

KLAIDŲ IŠTAISYMAS SPRENDIME IR SPRENDIMŲ PRIPAŽINIMAS NETEKUSIAIS GALIOS

 

122. Agentūros darbuotojai, pastebėję netikslius įrašus ir (ar) klaidingus duomenis arba gavę asmens ar kito suinteresuoto asmens motyvuotą pranešimą apie rašymo, skaičiavimo, spausdinimo, faktinių duomenų neatitikimo ar kitus netikslumus sprendime, apie tai informuoja sprendimą priėmusio teritorinio skyriaus vedėją. Teritorinio skyriaus vedėjas, įvertinęs duomenų taisymo pobūdį ir mąstą, imasi reikalingų priemonių pastebėtoms klaidoms ištaisyti.

123. Klaidų ištaisymo ir sprendimų pripažinimo netekusiais galios procedūros atliekamos Agentūros direktoriaus nustatyta tvarka.

 

XVII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

124. Visi Agentūros darbuotojai, dalyvaujantys atliekant NL, DL, IPTIK ir (ar) kitų poreikių vertinimą, su Vadovu supažindinami per DBSIS ir atsako už jo nuostatų laikymąsi.

125. Vadovas keičiamas pasikeitus įstatymams, kitiems teisės aktams ar Agentūros darbo tvarkos organizavimui. Už Vadovo keitimą atsako Agentūros Metodinės pagalbos ir analizės skyrius.

126. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatomis.

127. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

128. Agentūros darbuotojai turi teisę teikti pasiūlymus savo tiesioginiam vadovui dėl šio Vadovo tobulinimo, o pastebėję šio Vadovo pažeidimus, privalo apie tai informuoti savo tiesioginį vadovą.

 

_____________________