PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. gruodžio 4 d. Nr. P1-333
Prienai
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, 18 straipsnio 5 dalimi, 19 straipsnio 1 dalimi, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Prienų rajono savivaldybės mero 2023 m. birželio 14 d. potvarkį Nr. P1-135 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Prienų rajono savivaldybės mero
2024 m. gruodžio 4 d. potvarkiu Nr. P1-333
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo, socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo, siuntimo į socialinės globos paslaugas teikiančias įstaigas (toliau – Globos namai), socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo organizavimo, informacijos teikimo ir saugojimo tvarką.
2. Šis Aprašas taikomas asmenims (šeimoms), kurių deklaruota ar nuolatinė gyvenamoji vieta (toliau – Gyvenamoji vieta) yra Prienų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje, organizuojant bendrąsias, socialinės priežiūros, socialinės globos, laikino atokvėpio paslaugos socialines paslaugas, kurias finansuoja Prienų rajono savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ir (ar) iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.
3. Aprašas netaikomas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašas), 3 punkte numatytais atvejais.
4. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Socialinių paslaugų katalogu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“ (toliau – Socialinių paslaugų katalogas), Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu ir kt. teisės aktais.
5. Apraše vartojamos sąvokos:
5.1. Savivaldybės socialinių paslaugų skyrimo ir atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas komisija – Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta komisija (toliau – Komisija) socialinių darbuotojų pateiktoms asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadoms nagrinėti ir rekomendacijoms dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, apgyvendinimo nakvynės namuose, apgyvendinimo apsaugotame būste, intensyvios krizių įveikimo pagalbos institucijoje, dienos socialinės globos, trumpalaikės socialinės globos, ilgalaikės socialinės globos bei laikino atokvėpio (tuo atveju jei teikiama laikino atokvėpio įstaigoje) paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo. Komisijos nuostatus ir jos sudėtį tvirtina Savivaldybės meras.
5.2. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“.
II SKYRIUS
KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ASMENIUI (ŠEIMAI) TVARKA
6. Dėl socialinių paslaugų skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, į asmens (šeimos) gyvenamosios vietos seniūniją, Prienų miesto gyventojai į Prienų rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Skyrius) arba į socialines paslaugas teikiančią įstaigą gali kreiptis:
7. Aprašo 6.1 papunktyje nurodyti asmenys kreipdamiesi dėl socialinių paslaugų pateikia:
7.1. užpildytą Prašymo-paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą (toliau – Prašymas), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“. Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje;
7.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai į seniūniją ar Socialinės paramos skyrių, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis. Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu;
7.3. seniūnijos pagal deklaruotą gyvenamąją vietą ar kito Savivaldybės padalinio, kuriam pavesta vykdyti gyvenamosios vietos deklaravimo funkciją, arba valstybės įmonės Registrų centro išduotą pažymą apie gyvenamąją vietą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jos kopiją, o jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenį apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena toje savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose;
7.4. jeigu asmuo kreipiasi dėl socialinės globos paslaugos socialinę riziką patiriantiems nuo psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo priklausomiems suaugusiems asmenims – sveikatos priežiūros įstaigos išduotą medicinos dokumentų išrašą (forma Nr. 027/a), patvirtinantį, kad asmeniui nustatyta priklausomybė nuo psichoaktyviųjų medžiagų vartojimo.
8. Aprašo 6.2 papunktyje nurodytu atveju pateikiamas Prašymas (Pašymo pagal SP-8 formą priedų pildyti nereikia) ir paaiškinimas, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė) negali pats kreiptis dėl socialinių paslaugų skyrimo. Prašymo užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją, aprūpintoją konsultuoja prašymus priimantis subjektas.
9. Jei asmuo (šeima) pagal Įstatymo 17 straipsnio 2 dalį kreipiasi į kitą, ne asmens (šeimos) gyvenamosios vietos savivaldybę arba tiesiai į socialinių paslaugų įstaigą dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros teikimo, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kartu su Aprašo 7 punkte nurodytais dokumentais taip pat pateikia rašytinį laisvos formos paaiškinimą, kodėl kreipiamasi ne į savo gyvenamosios vietos savivaldybę. Jei kreipiamasi tiesiai į socialinių paslaugų įstaigą, asmens Prašymą ir Aprašo 7 punkte nurodytų dokumentų kopijas (jeigu asmuo turi tokius dokumentus) šios įstaigos socialiniai darbuotojai nedelsdami, ne vėliau kaip per ne vėliau kaip 5 darbo dienas nuo asmens kreipimosi į įstaigą dienos, pateikia asmens gyvenamosios vietos savivaldybei, jei nėra galimybės nustatyti asmens gyvenamosios vietos – savivaldybei, kurios teritorijoje yra įstaiga.
10. Švietimo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų darbuotojai, turintys duomenų, kad asmeniui (šeimai) reikalingos socialinės paslaugos, pagal Įstatymo 17 straipsnio 4 dalį apie tai nedelsdami informuoja asmens (šeimos) gyvenamosios vietos Savivaldybės administraciją, pateikdami laisvos formos pranešimą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai), kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kuriam prašoma skirti socialines paslaugas, vardą, pavardę, gyvenamosios vietos ar nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), ir informaciją, dėl kurios manoma, kad asmeniui (šeimai) yra reikalingos socialinės paslaugos. Tokiu atveju klausimas dėl socialinių paslaugų skyrimo svarstomas be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo Prašymo.
11. Asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo Prašymas dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros paslaugų socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinės rizikos vaikui ir jo šeimai teikimo nėra būtinas. Prašymas dėl socialinių paslaugų socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai teikimo gali būti pateikiamas Atvejo vadybos tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau –Atvejo vadybos tvarkos aprašas) nustatyta tvarka. Prašymas neteikiamas dėl vaiko laikinosios priežiūros socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje teikimo, jei nustatytas vaiko apsaugos poreikis (tokiu atveju socialinės paslaugos inicijuojamos vadovaujantis Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu).
12. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugos pateikiamas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį, tai yra kreipiantis pirmą kartą, o kreipiantis dėl kiekvieno kito karto, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas laisvos formos rašytinį prašymą dėl laikino atokvėpio paslaugos teikimo, likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki paslaugos teikimo pradžios, pateikia socialinių paslaugų įstaigai ar fiziniam asmeniui (toliau – Teikėjas), teiksiantiems laikino atokvėpio paslaugą (nurodomas paslaugos gavėjo ir prižiūrimo asmens vardas, pavardė, gimimo data, gyvenamosios vietos adresas, paslaugos teikimo laikotarpis), išskyrus tuos atvejus, kai Savivaldybė negali užtikrinti laikino atokvėpio paslaugos teikimo ir asmuo įrašomas į eilę laikino atokvėpio paslaugoms gauti. Laikino atokvėpio paslaugą socialinių paslaugų Teikėjas pradeda teikti apie tai raštu informavęs Skyrių.
13. Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis, Prašymą gauti socialinę globą, finansuojamą Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, Globos namų socialiniai darbuotojai ar asmeniui atstovaujantis asmuo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos pateikia Savivaldybės administracijai Aprašo 6 ir 7 punktuose nustatyta tvarka. Globos namų socialinis darbuotojas kartu su Prašymu Savivaldybės administracijai pateikia Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 26 ir 27 punktuose nustatyta tvarka užpildytą Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (toliau – Klausimynas).
14. Jei asmuo, kurį rengiamasi paleisti iš pataisos įstaigos ar kuris rengiasi išvykti iš socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos, nori gauti Savivaldybės finansuojamą socialinę priežiūrą ar socialinę globą, jis kreipiasi į šių įstaigų socialinius darbuotojus, kurie asmens Prašymą, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją ir Klausimyną ne mažiau kaip prieš 20 darbo dienų iki asmens paleidimo iš kitų įstaigų pateikia Savivaldybės administracijai, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į šias įstaigas. Jei Savivaldybės administracija, kurios teritorijoje yra įstaiga, negali nustatyti asmens gyvenamosios vietos, socialinis darbuotojas asmens gyvenamąją vietą nustato pagal Lietuvos Respublikos gyventojų registro duomenis.
15. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti socialinių paslaugų rūšį, o įstaiga neturi galimybių tenkinti asmens socialinių paslaugų poreikio, šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į savivaldybę, kuri priėmė sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo (kreipiantis nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data), ir jai pateikia išvadas dėl įvertinto asmens socialinių paslaugų poreikio Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 31 punkte nurodytose formose (toliau – Išvados) (teikiamos užpildytų socialinių paslaugų poreikio Aprašo 31 punkte nurodytų formų kopijos).
16. Jei prevencinių socialinių paslaugų jas gaunančiam (-iai) asmeniui (šeimai) nepakanka, prevencines socialines paslaugas teikiančios socialinių paslaugų įstaigos socialiniai darbuotojai, įvertinę asmens socialinių paslaugų poreikį pagal Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 31 punkte nurodytas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formas, jų kopijas kartu su Prašymo, kitų Aprašo 7 punkte nurodytų dokumentų kopijomis ne vėliau nei per 20 kalendorinių dienų nuo Prašymo užpildymo dienos pateikia asmens gyvenamosios vietos Savivaldybės administracijai.
17. Jei vaikas su negalia, kuriam nustatyti individualieji pagalbos poreikiai (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialieji poreikiai), dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų, gauna socialinę priežiūrą ar dienos socialinę globą ir socialinių paslaugų įstaiga turi galimybę toliau tenkinti jo poreikius jam sulaukus pilnametystės, šių paslaugų teikimas, esant poreikiui, gali būti pratęsiamas neteikiant naujo Prašymo ir iš naujo nenustatant asmens socialinių paslaugų poreikio Apraše nustatyta tvarka laikotarpiui iki 2 metų nuo asmens pilnametystės dienos. Apie galimybę ir poreikį tęsti socialinių paslaugų teikimą socialinių paslaugų įstaiga ne vėliau nei prieš 20 darbo dienų, iki vaikas sulauks pilnametystės, raštu informuoja vaiko globėją (rūpintoją) ir Skyrių, priėmusį sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo vaikui su negalia (informuojant nurodomas vaiko vardas, pavardė, gimimo data, socialinių paslaugų įstaigos, kurioje toliau gali būti tenkinami šio vaiko poreikiai, pavadinimas).
18. Jeigu informacija, kurios reikia nustatant teisę gauti socialines paslaugas, yra registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose ar juos Skyrius pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas šios informacijos pateikti neprivalo.
19. Registrų, valstybės ar vidaus administravimo informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės ir organizacijos Savivaldybės administracijos ar poreikį nustatančio subjekto prašymu privalo nemokamai teikti Skyriui ar poreikį nustatančiam subjektui informaciją, kurios reikia nustatant teisę gauti socialinę paslaugą, jei reikalingos informacijos nėra registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose. Duomenys teikiami asmens duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka arba pagal prašymą, kuriame Savivaldybės administracija ar poreikį nustatantis subjektas, kreipdamiesi dėl informacijos, nurodo asmens, dėl kurio kreipiasi, vardą, pavardę ir gimimo datą, asmens duomenų gavimo teisinį pagrindą, prašomų duomenų apimtį ir teisėtą duomenų panaudojimo tikslą.
III SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI IR SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS
20. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, finansuojamas Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį nustato Prienų rajono savivaldybės socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai, socialines paslaugas teikiančių įstaigų socialiniai darbuotojai (kai asmeniui jau yra teikiamos socialinės paslaugos), sveikatos priežiūros įstaigų socialiniai darbuotojai (kai asmeniui teikiamos stacionarios sveikatos priežiūros paslaugos) ar kitų įstaigų socialiniai darbuotojai, kuriems pavesta ši funkcija (toliau – Socialiniai darbuotojai).
21. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens (šeimos) sveikatos būklei, nustato paslaugų įstaigų, kurios tuo metu teikia socialines paslaugas asmeniui (šeimai), paskirti atsakingi socialiniai darbuotojai, taip pat ne rečiau kaip kartą per metus peržiūri asmeniui (šeimai) įvertintus socialinių paslaugų poreikius socialinių paslaugų įstaigų vadovų paskirti Socialiniai darbuotojai. Parengtas išvadas pateikia Skyriaus atsakingam specialistui.
22. Asmeninės pagalbos poreikio vertinimo klausimyną, vadovaudamiesi Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinto Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo nuostatomis, atlieka Socialiniai darbuotojai.
23. Vaikų dienos socialinės priežiūros poreikio vertinimą, vadovaudamiesi Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinto Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Prienų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo nuostatomis, atlieka Socialiniai darbuotojai.
24. Tais atvejais, kai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų, institucijų išvados, socialinių paslaugų įstaigų ir Globos namų socialinis darbuotojas, vertinantis asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, gali raštu kreiptis į atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms gauti arba (ir) minėtų įstaigų vadovai savo sprendimu sudaro specialistų komisiją asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti.
25. Socialiniai darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą, Aprašo nustatyta tvarka atliktą, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.
26. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialiniai darbuotojai nustato vadovaudamiesi Įstatymo 18 straipsnio nuostatomis ir Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo III skyriuje ir šiame Apraše nustatyta tvarka.
27. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymas organizuojamas asmens (šeimos) namuose arba kuo arčiau asmens (šeimos) gyvenamosios vietos (pavyzdžiui, seniūnijos patalpose, socialinių paslaugų įstaigoje).
28. Poreikį nustatantis specialistas privalo užpildyti Klausimyną ir nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos, išskyrus Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 27 punkte nurodytus atvejus. Skyriaus vedėjo sprendimu šis terminas gali būti pratęsiamas iki 15 darbo dienų. Poreikį nustatantis subjektas laisvos formos raštu nurodo priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu), taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis nustatomas, vardas, pavardė, gimimo data.
29. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 15 darbo dienų, o trumpalaikės socialinės globos poreikis – per 10 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Skyriaus vedėjo sprendimu asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 22 darbo dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 20 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos, poreikį nustatančiam specialistui laisvos formos raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikia papildomos informacijos, susijusios su asmens socialinės globos poreikio vertinimu), taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis nustatomas, vardas, pavardė, gimimo data.
30. Gavę asmens, rengiamo ar besirengiančio išvykti iš Aprašo 14 punkte nurodytų kitų įstaigų, Prašymą arba esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, šių įstaigų socialiniai darbuotojai įvertina asmens socialinių paslaugų poreikį, užpildo Klausimyną ir pateikia užpildytą Klausimyno kopiją Skyriui Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nustatyta tvarka. Jei vertinamas socialinių paslaugų poreikis asmens, patekusio į kitas įstaigas iš apskrities viršininko socialinių paslaugų įstaigos, kurios savininko ar dalininko teisės ir pareigos perduotos Savivaldybės administracijai ar Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir kurioje asmuo pradėjo gauti socialines paslaugas iki 2007 m. sausio 1 d., bet pageidauja gauti paslaugas valstybės Globos namuose, bendradarbiaujama su valstybės Globos namų socialiniais darbuotojais.
31. Globos namuose apsigyvenusio asmens, pageidaujančio gauti socialinę globą, finansuojamą Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį per 15 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos įvertina Globos namų socialiniai darbuotojai, užpildo Klausimyną ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos dokumentų kopijas pateikia Skyriui.
32. Poreikį nustatantis specialistas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, Klausimyne įrašo išvadas ir rekomenduojamas teikti socialines paslaugas, kurias per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos pateikia Skyriaus specialistui.
33. Jei asmuo gauna trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, asmeniui paslaugas teikiančios įstaigos socialiniai darbuotojai, bendradarbiaudami su Skyriumi, per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos įvertina asmens socialinių paslaugų poreikį užpildydami Klausimyną.
34. Asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, išskyrus Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 27 punkte nurodytus atvejus, socialinių paslaugų poreikį, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, pervertina šios įstaigos Socialiniai darbuotojai per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens (šeimos) savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos.
35. Jei vertinant asmens socialinių paslaugų poreikį paaiškėja, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, vertinamas asmens socialinės globos poreikis užpildant specialią Klausimyno dalį: Vaiko su negalia socialinės globos poreikio vertinimą arba Senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio vertinimą.
36. Vaiko su negalia socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos apraše nurodyta tvarka ir terminais pagal vaiko galimybių savimi pasirūpinti vertinimą, atsižvelgiant į vaikui pagal amžių nustatytą individualios pagalbos poreikį. Vaiko individualios pagalbos poreikis vertinamas pagal Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2005 m. kovo 23d. įsakymu Nr. V-188/A1-84/ISAK-487 „Dėl Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1, 2 arba 3 priedą.
37. Senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Apraše nustatyta tvarka ir terminais pagal asmens galimybių savimi pasirūpinti vertinimą, atsižvelgiant į asmeniui nustatytą individualios pagalbos poreikį (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialiuosius poreikius), asmens pripažinimą neveiksniu ar ribotai veiksniu tam tikroje srityje, pagalbą jam priimant sprendimus, asmens priskyrimą asmenų su sunkia negalia grupei. Senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia individualios pagalbos poreikis vertinamas pildant Dalyvumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. A1-78/V-179 „Dėl Dalyvumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 priedą (toliau – Individualios pagalbos poreikio klausimynas). Individualios pagalbos poreikio klausimyno rezultatai įrašomi į specialią Klausimyno dalį.
38. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, Skyrius gali priimti sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nenustatęs socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.
39. Socialinę riziką patiriančių šeimų, socialinę riziką patiriančių vaikų ir jų šeimų socialinių paslaugų poreikį nustato atvejo vadybininkas, vadovaudamasis Atvejo vadybos tvarkos aprašu (socialinių paslaugų poreikio pagal Aprašą nustatyti nereikia).
40. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į tai, ar asmuo (šeima) prižiūri asmenį su negalia, kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos ar priežiūros (pagalbos) poreikis) ir ar pageidauja laikinai pailsėti nuo šio prižiūrimo asmens slaugos, priežiūros. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis nustatomas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį. Laikino atokvėpio paslauga negali būti suteikiama, jei prižiūrimas asmuo su negalia gauna trumpalaikę ar ilgalaikę globą arba slaugą stacionarioje ilgalaikės priežiūros įstaigoje arba jei po šių paslaugų gavimo nepraėjo bent 20 darbo dienų. Laikino atokvėpio paslaugos teikimo laikas negali sutapti su kitų prižiūrimam asmeniui teikiamų socialinių paslaugų teikimo laiku, jei jis jas gauna.
41. Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, prioritetas teikiamas alternatyvioms institucinei ilgalaikei socialinei globai stacionarioje socialinės globos įstaigoje paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje, – socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose arba institucijoje (dienos socialinės globos centre), ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai institucijoje (grupinio gyvenimo namuose ir kt.).
IV SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS
42. Sprendimą dėl socialinių paslaugų, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, išskyrus globos centrų teikiamas socialines paslaugas, prevencines socialines paslaugas, asmeniui (šeimai) skyrimo, jų teikimo nutraukimo priima Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo, poreikį nustatančio Socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo arba neskyrimo, užpildoma sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo / neskyrimo / teikimo sustabdymo / nutraukimo SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“, (toliau – Sprendimas).
43. Šio Aprašo 42 punkte nurodyti Sprendimai priimami Įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka, laikantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo IV skyriaus nuostatų.
44. Šio Aprašo 42 punkte nurodytus Sprendimus Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo priima:
44.1. dėl socialinės priežiūros paslaugų, nesusijusių su apgyvendinimu, skyrimo, jų teikimo nutraukimo – asmeniui (šeimai), gyvenančiam (-iai) Savivaldybėje;
44.2. dėl laikino atokvėpio paslaugos, socialinės priežiūros paslaugų, susijusių su apgyvendinimu, bei socialinės globos, išskyrus šio Aprašo 44.3 ir 44.4 papunkčiuose nurodytus atvejus, – asmeniui (šeimai), deklaravusiam (-iai) gyvenamąją vietą Savivaldybėje;
44.3. dėl socialinių paslaugų, jau gaunančiam ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą, skyrimo – asmeniui, kuriam Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo priėmė Sprendimą dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos skyrimo;
45. Sprendimas dėl bendrųjų socialinių paslaugų skyrimo priimamas įstaigos, teikiančios socialines paslaugas, patvirtinta tvarka.
46. Skyrius Sprendimą pateikia (išsiunčia) asmeniui (šeimai) arba asmens globėjui, rūpintojui, aprūpintojui ir socialinių paslaugų įstaigai, kurioje asmeniui (šeimai) skirtos socialinės paslaugos vadovaudamasis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 46–48 punktuose nurodyta tvarka ir terminais.
47. Sprendimo priėmimo terminai:
47.1. Sprendimas dėl bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos turi būti priimamas per 7 darbo dienas nuo poreikį nustatančio socialinio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo Savivaldybės administracijai dienos;
47.2. Sprendimas dėl ilgalaikės ar dienos socialinės globos turi būti priimamas per 15 darbo dienų nuo poreikį nustatančio socialinio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo Savivaldybės administracijai dienos;
47.3. Sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos turi būti priimamas per 10 darbo dienų nuo poreikį nustatančio socialinio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo Savivaldybės administracijai dienos. Asmens pasirinktoje trumpalaikę socialinę globą teikiančioje įstaigoje nesant vietų, asmuo gali būti įrašomas į trumpalaikės socialinės globos pageidaujančių gauti sudaromą laukiančių asmenų eilę paslaugoms gauti arba jam gali būti siūlomos analogiškos paslaugos kitoje trumpalaikę socialinę globą teikiančioje įstaigoje, arba jam pasiūlomos alternatyvios socialinės paslaugos, labiausiai atitinkančios asmeniui nustatytą socialinių paslaugų poreikį, o Sprendimo formoje nurodoma galima trumpalaikės socialinės globos gavimo data, jeigu ją įmanoma nustatyti;
47.4. Sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos likusiam be tėvų globos vaikui priimamas per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės mero potvarkio, patvirtinančio, kad vaikui nustatyta laikinoji globa (rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirta šeimyna arba šeiminiai namai, parengimo dienos, arba per 3 darbo dienas nuo Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos arba jos įgalioto teritorinio skyriau (toliau – Tarnyba) sprendimo laikinai apgyvendinti vaiką gavimo Savivaldybėje dienos. Sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos likusiam be tėvų globos vaikui priimamas per 3 darbo dienas nuo Tarnybos informacijos, patvirtinančios, kad vaikui nustatyta nuolatinė globa(rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirta šeimyna arba šeiminiai namai, gavimo Savivaldybėje dienos.
48. Sprendimas dėl socialinės globos asmeniui skyrimo nepriimamas, jei asmuo, apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., pereina į kitus valstybės Globos namus ar į juos grįžta iš kitų įstaigų. Toks asmuo valstybės Globos namuose apgyvendinamas Tarnybos arba Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos siuntimu (toliau – Agentūra), kuriame nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data ir įstaigos, į kurią siunčiamas asmuo, pavadinimas. Tarnybai arba Agentūrai pateikiamas laisvos formos prašymas apsigyventi valstybės Globos namuose (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, įstaigos, kurioje asmuo nori apsigyventi, pavadinimas, priežastis, dėl kurios asmuo nori joje apsigyventi), dokumentas, patvirtinantis, kad asmuo apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., ir Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 2 priedo 2 ir 4 punktuose nurodytų dokumentų kopijos.
49. Paaiškėjus, kad asmuo (šeima), besikreipiantis (-i) dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija nebus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis nebus nustatytas iš naujo Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo ir šio Aprašo nustatyta tvarka. Tokiu atveju Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos gavimo Skyriuje diena.
50. Sprendimas dėl socialinės priežiūros socialinės rizikos veiksnius patiriančiai šeimai skyrimo priimamas nedelsiant, gavus informaciją apie patiriamą socialinę riziką, nepildant Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formos pagal Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 10 punktą. Sprendimas dėl socialinės priežiūros asmeniui (šeimai) nutraukimo priimamas per 7 kalendorines dienas nuo prašymo nutraukti paslaugas ar informacijos Skyriuje gavimo dienos. Sprendimas dėl socialinės priežiūros paslaugų asmeniui (šeimai) laikino sustabdymo ar pratęsimo, atsižvelgiant į asmens (šeimos) prašymą arba į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, priimamas įstaigos, teikiančios socialinės priežiūros paslaugas, sprendimu per 7 kalendorines dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos apie tai pažymint Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje ( toliau - SPIS).
51. Sprendimą dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, apgyvendinimo nakvynės namuose, intensyvios krizių įveikimo pagalbos institucijoje, apgyvendinimo apsaugotame būste, dienos socialinės globos, ilgalaikės socialinės globos, laikino atokvėpio (tuo atveju jei teikiama laikino atokvėpio įstaigoje) paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo priima Savivaldybės meras arba jo įgaliotas asmuo Komisijos teikimu vadovaudamasis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 44 punktu ir Aprašo 47 punktu.
52. Sprendimas dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, apgyvendinimo nakvynės namuose, apgyvendinimo apsaugotame būste, intensyvios krizių įveikimo pagalbos institucijoje, pagalbos į namus, socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo, šeimų socialinės priežiūros, socialinių dirbtuvių, laikino atokvėpio, dienos socialinės globos, trumpalaikės socialinės globos, ilgalaikės socialinės globos paslaugų asmeniui (šeimai) sustabdymo ir pratęsimo atsižvelgiant į asmens (šeimos) prašymą arba į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, priimamas įstaigos, teikiančios socialines paslaugas, sprendimu per 5 kalendorines dienas apie tai pažymint (SPIS).
53. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui, rengiamam išvykti iš kitų įstaigų, taip pat asmeniui, kuris už jau gaunamas socialines paslaugas moka savo lėšomis, priimamas savivaldybės, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į kitas įstaigas ar prieš pradėdamas gauti socialines paslaugas, apmokamas savo lėšomis, institucijos nustatyta tvarka.
54. Skyrius Sprendimą pateikia (išsiunčia) asmeniui (šeimai) arba asmens globėjui, rūpintojui, aprūpintojui ir socialinių paslaugų įstaigai, kurioje asmeniui (šeimai) skirtos socialinės paslaugos vadovaudamasis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 46-48 punktuose nurodyta tvarka ir terminais. Sprendimo originalas (fizinis arba elektroninis dokumentas) saugomas asmens byloje.
55. Asmenys (šeimos), kuriems socialinių paslaugų teikimas yra paskirtas, tačiau paslaugos dar nėra faktiškai pradėtos teikti, ir kurie atsisako minėtųjų paslaugų, socialinės paslaugos neteikiamos ir pakartotinai paskirtos gali būti ne anksčiau kaip praėjus 6 mėnesiams nuo paslaugų teikimo atsisakymo dienos. Asmuo yra nukeliamas į laukiančiųjų eilės galą.
Asmenys, atsisakę keletą kartų paskirtų, tačiau nepradėtų teikti socialinių paslaugų per 2 metų laikotarpį, yra išbraukiami iš Skyriaus eilės.
56. Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas vieną kartą per 24 mėnesius, jei asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia, atsižvelgiant į nustatytą prižiūrimo asmens socialinių paslaugų poreikį, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugas vadovaujantis šiuo Sprendimu.
57. Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, kai vaikui ir (ar) šeimai inicijuota atvejo vadyba, priima atvejo vadybininko teikimu, vadovaudamasis Atvejo vadybos tvarkos aprašo nuostatomis.
58. Socialinių paslaugų teikimo nutraukimas ar sustabdymas:
58.1. Sprendimas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo priimamas, kai pats asmuo (jo globėjas, rūpintojas, teisėtas atstovas) pateikia prašymą nutraukti socialinių paslaugų teikimą arba asmuo nesilaiko sutarties dėl socialinių paslaugų teikimo, arba kitais sutartyje dėl socialinių paslaugų teikimo ar teisės aktuose nustatytais atvejais;
58.2. Sprendimas dėl socialinių paslaugų (išskyrus dienos socialinės globos asmens namuose ir pagalbos į namus paslaugas) teikimo sustabdymo gali būti priimamas ne ilgesniam kaip 60 kalendorinių dienų laikotarpiui per kalendorinius metus, asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, teisėtam atstovui) pateikus raštu prašymą, kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių socialinių paslaugų teikimas turėtų būti sustabdomas, ir laikotarpis. Išimtiniais atvejais, sąlygotais objektyvių priežasčių (pvz., asmuo stacionarizuotas sveikatos priežiūros įstaigoje, laikinai suimtas ir pan.), paslaugų įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo gali priimti sprendimą dėl paslaugų teikimo sustabdymo ir ilgesniam laikotarpiui, bet ne ilgiau kaip 120 kalendorinių dienų atsižvelgiant į Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 97 punktą;
58.3. socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymas gali trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų tais atvejais, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą, o pasibaigus Sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo;
58.4. socialinių paslaugų teikimas nesibaigus Sprendime dėl sustabdymo nurodytam socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui atnaujinamas pateikus prašymą dėl paslaugos teikimo socialinių paslaugų įstaigai ar Skyriui, o socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti per 10 kalendorinių dienų;
58.5. Asmeniui (šeimai), kuriems laikinai sustabdytos pagalbos į namus arba dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos, per 120 kalendorinių dienų nuo sustabdymo dienos (išskyrus 58.3 papunktyje numatytą išimtį) nepateikus prašymo jas pratęsti, per 7 kalendorines dienas nuo informacijos apie tai Skyriuje gavimo dienos, priimamas Sprendimas šias paslaugas nutraukti.
59. Socialinių paslaugų teikimas gali būti sustabdytas arba nutrauktas, paaiškėjus, kad asmuo, kuris kreipėsi dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas.
V SKYRIUS
ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS
60. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei socialinei globai gauti, vadovaujantis šiame Apraše nustatyta tvarka priimtu sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose, laikantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo V skyriuje nustatytos tvarkos.
61. Globos namai, į kuriuos siunčiamas asmuo, yra parenkami atsižvelgiant į asmens (globėjo, rūpintojo) pageidavimą ir Globos namų galimybes suteikti reikiamas paslaugas. Apgyvendinant asmenis specialiuosiuose Globos namuose, pirmenybė teikiama tikslinių grupių, kurioms šie Globos namai yra skirti, asmenims.
62. Skyriaus Sprendimas dėl socialinės globos asmeniui skyrimo nepriimamas, jei asmuo, apgyvendintas valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., pereina į kitus valstybės Globos namus ar į juos sugrįžta iš kitų įstaigų. Toks asmuo valstybės Globos namuose apgyvendinamas Tarnybos arba Agentūros siuntimu. Tarnybai arba Agentūrai pateikiamas asmens laisvos formos prašymas apsigyventi valstybės Globos namuose, dokumentas, patvirtinantis, kad asmuo apgyvendintas valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., ir Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo 2 priedo 2 ir 4 punktuose nurodytų dokumentų kopijos.
63. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, išrašomas asmens siuntimas į Globos namus (toliau – Siuntimas). Jei priimtas Sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos ne valstybės Globos namuose, Siuntimą išrašo Skyriaus vedėjas, jei priimtas Sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos valstybės Globos namuose, siuntimą išrašo Tarnyba arba Agentūra. Siuntime nurodomas siuntimo pagrindas (Sprendimo data ir numeris arba asmens prašymas Aprašo 7.1 papunktyje nurodytu atveju), į Globos namus siunčiamo asmens vardas, pavardė, gimimo data, Globos namų pavadinimas. Siuntimas į Globos namus, dėl kurių veiklos yra priimtas sprendimas panaikinti licencijos galiojimą ar kurių veiklos licencijos galiojimas yra sustabdytas, negali būti išrašomas tol, kol licencijos galiojimo sustabdymas nepanaikinamas.
64. Siuntimas per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (globėjui, rūpintojui). Siuntimo kopija pateikiama (išsiunčiama) Globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas. Tarnybos arba Agentūros siuntimo kopija pateikiama (išsiunčiama) savivaldybei, priėmusiai sprendimą dėl socialinės globos asmeniui skyrimo.
65. Išrašytas Siuntimas galioja 20 darbo dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (globėjui, rūpintojui) dienos. Institucija, išrašiusi Siuntimą, gali galiojimo terminą pratęsti, jeigu asmuo (globėjas, rūpintojas) raštu pateikia objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi Globos namuose.
66. Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per Siuntimo galiojimo terminą, Siuntimas pripažįstamas netekusiu galios.
67. Skyrius surenka asmens bylos dokumentus, nurodytus Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo 2 priede ir parengia asmens bylą. Ši byla pateikiama Globos namams, jeigu joje esantys dokumentai ar informacija pasikeitė ir (ar) nebuvo pateikti Globos namams Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo 47 punkto nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Siuntimo parengimo arba Siuntimo gavimo Skyriuje dienos.
68. Jei nepakanka valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto lėšų socialinės globos paslaugoms finansuoti arba Globos namuose nėra laisvų vietų, Skyrius asmenį įrašo į Savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti. Į kiekvienus Globos namus sudaromos atskiros eilės. Eilėje laukiančiam asmeniui Skyrius siūlo teikti alternatyvias socialines paslaugas, labiausiai atitinkančias asmens poreikius arba siūlo pasirinkti kitą socialinių paslaugų teikėją.
69. Savivaldybės asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti sudaroma pagal Sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą. Jeigu Sprendimai skirti socialinę globą keliems asmenims į tuos pačius Globos namus priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo pateikimo datą. Jeigu asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą, Prašyme nenurodo socialinės globos įstaigos, kurioje pageidauja gauti socialines paslaugas, asmuo įrašomas į Savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti tuose Globos namuose, kuriuose eilė yra mažiausia.
70. Savivaldybė išskirtinais atvejais gali apgyvendinti asmenį Globos namuose be eilės – skubos tvarka, išskyrus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas valstybės Globos namuose. Valstybės Globos namuose be eilės asmuo gali būti apgyvendinamas trumpalaikei socialinei globai gauti.
71. Savo lėšomis apmokamas paslaugas Globos namuose gaunančiam asmeniui, kuris šio Aprašo nustatyta tvarka yra įrašytas į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai, finansuojamai Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, gauti, Siuntimas išduodamas tik tada, kai jis tampa pirmuoju asmeniu, laukiančiu socialinių paslaugų, eilėje.
72. Atsiradus aplinkybėms, dėl kurių asmuo, įrašytas į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose ar kuriam išduotas Siuntimas, per Aprašo 65 punkte nustatytą laiką nebus apgyvendinamas šiuose Globos namuose, Skyrius per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių sužinojimo dienos privalo raštu informuoti Agentūrą arba Tarnybą (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, aplinkybės, dėl kurių asmuo negali apsigyventi Globos namuose per nustatytą laiką).
VI SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS
74. Socialinių paslaugų teikimas Savivaldybėje organizuojamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka.
75. Asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, turi teisę inicijuoti socialinių paslaugų teikėjo pakeitimą, jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją. Tokiu atveju asmuo (šeima) (vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) gali kreiptis į Skyrių, pateikdamas (-a) laisvos formos rašytinį prašymą (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių prašoma pakeisti socialinių paslaugų teikėją, įstaigos, kuri asmeniui (šeimai) teikia socialines paslaugas, pavadinimas (gali būti nurodomas ir pageidaujamo socialinių paslaugų teikėjo pavadinimas).
76. Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikėjo pakeitimo (jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją) priima Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo, kurio Sprendimu asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos, įvertinęs objektyvias priežastis, dėl kurių prašoma pakeisti socialinių paslaugų teikėją, socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu.
77. Prieš socialinių paslaugų įstaigai pradedant teikti socialines paslaugas:
77.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos Skyrius socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai pateikia Prašymo, Klausimyno ir Sprendimo kopijas, nuorašus ar išrašus. Ši nuostata netaikoma Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 57 ir 59 punktuose numatytais atvejais;
77.2. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos socialinių paslaugų gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), Savivaldybės administracija ir socialines paslaugas teiksianti socialinių paslaugų įstaiga Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 74.2 papunktyje nustatyta tvarka sudaro Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį (toliau – Sutartis). Sutartyje nustatant Savivaldybės administracijos teikiamo apmokėjimo už socialines paslaugas tvarką, numatoma, kad Savivaldybės administracija perveda apmokėjimą socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai per 20 darbo dienų terminą nuo socialines paslaugas teiksiančios socialinių paslaugų įstaigos teisingai parengtos ir pateiktos suteiktų socialinių paslaugų ataskaitos, sąskaitos faktūros ar kito dokumento.
78. Prieš socialines paslaugas teikiančiam fiziniam asmeniui pradedant teikti socialines paslaugas:
78.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos Skyrius socialines paslaugas teiksiančiam fiziniam asmeniui pateikia Sprendimo kopiją, nuorašą ar išrašą;
78.2. per 3 darbo dienas nuo Aprašo 78.1 papunktyje nurodyto Sprendimo kopijos, nuorašo ar išrašo gavimo dienos socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo Skyriui pateikia Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 75.4 papunktyje nurodytus dokumentus;
78.3. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos, prieš pradėdami teikti paslaugas, Savivaldybės administracija, socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo ir paslaugos gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 75.2 papunktyje nustatyta tvarka sudaro trišalę Sutartį. Jeigu asmeniui (šeimai) socialinės paslaugos teikimą organizuos ir koordinuos socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas – sudaroma keturšalė Sutartis, įtraukiant ir socialinių paslaugų įstaigą. Sutartyje nustatant Savivaldybės administracijos teikiamo apmokėjimo už socialines paslaugas tvarką, numatoma, kad Savivaldybės administracija perveda apmokėjimą socialines paslaugas teiksiančiam fiziniam asmeniui per 20 darbo dienų terminą nuo socialines paslaugas teiksiančio fizinio asmens teisingai parengtos ir pateiktos suteiktų socialinių paslaugų ataskaitos, sąskaitos faktūros ar kito dokumento.
78.4. išimtiniais atvejais, esant objektyvių aplinkybių (pavyzdžiui, dėl paslaugos gavėjo arba socialines paslaugas teiksiančio fizinio asmens ligos, medicininės reabilitacijos, sanatorinio gydymo, įrašymo į socialinių paslaugų laukiančių asmenų eilę), Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis gali būti sudaryta per ilgesnį negu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 75.2 papunktyje nurodytą terminą;
78.5. iki socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties pasirašymo socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo Savivaldybės administracijai pateikia Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo 75.4.1–75.4.3 papunkčiuose nurodytus dokumentus.
79. Jeigu dėl objektyvių priežasčių (paslaugų teikėjų ir (ar) finansavimo trūkumo) nėra galimybių asmeniui (šeimai) teikti socialines paslaugas, Skyrius asmenį (šeimą) įrašo į Savivaldybės administracijos sudaromą asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilę. Kiekvienai socialinei paslaugai sudaromos atskiros, konkrečios socialinės paslaugos laukiančių asmenų (šeimų) eilės. Asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilė sudaroma pagal Sprendimo priėmimo datą. Jeigu Sprendimai skirti socialines paslaugas keliems asmenims (šeimoms) priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo pateikimo datą.
VII SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS
81. Skyrius Savivaldybės interneto svetainėje www.prienai.lt viešina informaciją apie Savivaldybės teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas ir socialines paslaugas teikiančius fizinius asmenis Socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka ir užtikrina grįžtamojo ryšio taikymą – socialinių paslaugų gavėjams sudarydama galimybę dalyvauti atliekamose anoniminėse apklausose išsakant savo nuomonę apie teikiamas socialines paslaugas ir įvertinant gaunamų socialinių paslaugų kokybę arba išreiškiant savo nuomonę kitais būdais – balsuojant ar komentuojant. Socialinių paslaugų gavėjų nuomonė vertinama ir, atsižvelgiant į tai, gali būti priimami sprendimai dėl socialinių paslaugų teikimo tobulinimo.
82. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodomos neskyrimo priežastys) socialines paslaugas Skyrius ir įstaigos, teikiančios socialines paslaugas, teikia SPIS. SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl SPIS nuostatų ir SPIS duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“.
83. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą) (apie asmeniui teikiamas socialines ir kitas paslaugas, paslaugų poreikių pokyčius) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje. Joje taip pat saugoma informacija, nurodyta Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo 2 priede.
84. Dokumentai ir duomenys saugomi:
85. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą. Asmens duomenų subjekto asmens duomenys tvarkomi siekiant nustatyti, skirti ir organizuoti socialinių paslaugų poreikį.
VIII SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
88. Socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės merui. Tokiais atvejais Savivaldybės mero ar jo įgalioto Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu per 20 darbo dienų turi būti sudaryta komisija (toliau – komisija), kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.
89. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.
90. Nustatęs pažeidimus dėl asmens socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo ar jų skyrimo, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas ne vėliau nei per 3 darbo dienas kreipiasi į Savivaldybės merą reikalaudamas pašalinti trūkumus. Kreipimesi nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data ir nustatyti pažeidimai dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo ar jų skyrimo.
91. Gavęs Socialinių paslaugų priežiūros departamento kreipimąsi dėl trūkumų, nurodytų Aprašo 88 punkte, pašalinimo, Savivaldybės meras ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo šio kreipimosi gavimo dienos užtikrina, kad nurodyti trūkumai būtų pašalinti.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
93. Už Aprašo vykdymą atsakingi Socialinės paramos skyrius, seniūnijos, Savivaldybės socialinių paslaugų įstaigos. Asmenys, vykdantys Aprašo nuostatas, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
94. Klausimai, neaptarti šiame Apraše, sprendžiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais.
Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio
nustatymo ir skyrimo Prienų rajono savivaldybėje
tvarkos aprašo priedas
(Siuntimo į socialinę globą teikiančią įstaigą forma)
PRIENŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIUS
SIUNTIMAS Į SOCIALINĘ GLOBĄ TEIKIANČIĄ ĮSTAIGĄ
________ m. ______________________ d. Nr. ________
(siuntimo išrašymo data, Nr.)
Vadovaujantis _______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
(sprendimo priėmimo data, sprendimo numeris)
_______________________________________________________________________
(socialinės globos gavėjo vardas, pavardė, gimimo data)
siunčiamas į _______________________________________________________________________
(socialinę globą teikiančios įstaigos pavadinimas)
Siuntimas į socialinę globą teikiančią įstaigą galioja 20 darbo dienų nuo išsiuntimo dienos.
___________________________ ___________________________
(pareigų pavadinimas) (vardas, pavardė, parašas)
A. V.