isgyaz13

 

PAKRUOJO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašO PATVIRTINIMO

 

2024 m. spalio 18 d. Nr. MV-372

Pakruojis

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, 18 straipsnio 5 dalimi, 19 straipsnio 1 dalimi, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“:

1T v i r t i n u Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2P r i p a ž į s t u netekusiu galios Pakruojo rajono savivaldybės mero 2023 m. balandžio 19 d. potvarkį Nr. MV- 20 „Dėl Socialinių paslaugų administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis potvarkis gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                        Saulius Margis

 

PATVIRTINTA

Pakruojo rajono savivaldybės

mero 2024 m. spalio 18 d. potvarkiu

Nr. MV-372

 

ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SKYRIMO IR ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašas (toliau –  Tvarkos aprašas) nustato kreipimosi dėl socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo, sustabdymo ir nutraukimo, siuntimo į socialinės globos paslaugas teikiančias įstaigas (toliau – Globos namai), socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo organizavimo, informacijos teikimo ir saugojimo tvarką Pakruojo rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu (toliau – Aprašas) ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika (toliau – Metodika), patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“.

3. Tvarkos aprašas taikomas organizuojant bendrąsias, socialinės priežiūros, socialinės globos, laikino atokvėpio paslaugos socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ir (ar) iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.

4. Tvarkos aprašas netaikomas Aprašo 3 punkte nurodytais atvejais.

5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Lietuvos Respublikos įstatyme dėl užsieniečių teisinės padėties.

6. Savivaldybės administracijos padalinys, planuojantis socialines paslaugas, administruojantis socialinių paslaugų organizavimą, prevencinių, bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimą bei kontrolę, yra Socialinės rūpybos skyrius.

 

II SKYRRIUS

KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO

 

7. Dėl socialinių paslaugų, kurios finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų ir (ar) iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, į asmens (šeimos) gyvenamosios ar nuolatinės gyvenamosios vietos (toliau – gyvenamoji vieta) specialistą seniūnijoje ir (ar) socialines paslaugas teikiančios įstaigos socialinį darbuotoją (toliau – prašymus priimantis subjektas) gali kreiptis:

7.1.  asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas;

7.2. bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, veikiantys asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais.

8. Šio Tvarkos aprašo 7.1 papunktyje nurodyti asmenys, kreipdamiesi į prašymą priimantį subjektą dėl socialinių paslaugų, pateikia Aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus.

9. Šio Tvarkos aprašo 7.2 papunktyje nurodyti asmenys pateikia Aprašo 7 punkte nurodytus dokumentus.

10. Prašymo-paraiškos gauti socialines paslaugas (toliau – Prašymas) užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją, aprūpintoją konsultuoja prašymus priimantis subjektas.

11. Išskirtiniais atvejais, kai asmens (šeimos) gyvenamoji vieta yra deklaruota  kitoje savivaldybėje, tačiau asmuo (šeima) patiria smurtą arba kyla grėsmė jo (jos) fiziniam, psichiniam ar emociniam saugumui, dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas gali kreiptis į prašymus priimantį subjektą pagal Socialinių paslaugų įstatymo (toliau – Įstatymas) 17 straipsnio 2 dalį. Tokiu atveju kartu vadovaujamasi Aprašo 6 ir 9 punktais.

12. Švietimo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų darbuotojai, turintys duomenų, kad asmeniui (šeimai) reikalingos socialinės paslaugos, pagal Įstatymo 17 straipsnio 4 dalį apie tai nedelsdami informuoja gyvenamosios vietos seniūniją pateikdami laisvos formos pranešimą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai), kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kuriam prašoma skirti socialines paslaugas, vardą, pavardę, gyvenamosios vietos ar nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą) ir informaciją, dėl kurios manoma, kad asmeniui (šeimai) yra reikalingos socialinės paslaugos. Tokiu atveju klausimas dėl socialinių paslaugų skyrimo svarstomas be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo Prašymo.

13. Asmens (šeimos) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo Prašymas dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir laikino apnakvindinimo paslaugos teikimo nebūtinas.

14. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugos pateikiamas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį kreipiantis pirmą kartą. Kreipiantis dėl kiekvieno kito karto per 24 mėn. laikotarpį, rašomas laisvos formos prašymas paslaugas teikiančiai įstaigai, nurodant paslaugų teikimo terminus.

15. Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis, Prašymą gauti socialinę globą, finansuojamą Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, Globos namų socialiniai darbuotojai ar asmeniui atstovaujantis asmuo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos pateikia Socialinės rūpybos skyriui Aprašo 5 ir 6 punktuose nustatyta tvarka. Kartu su Prašymu Socialinės rūpybos skyriui pateikiamas Aprašo 26 ir 27 punktuose nustatyta tvarka užpildytas klausimynas.

16. Jeigu informacija, kurios reikia nustatant teisę gauti socialines paslaugas, yra registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose ar juos Socialinės rūpybos skyrius pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) Savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas šios informacijos pateikti neprivalo.

17. Registrų, valstybės ar vidaus administravimo informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės nemokamai teikia informaciją, kurios reikia nustatant teisę gauti socialinę paslaugą, jei reikalingos informacijos nėra registruose, valstybės ar vidaus administravimo informacinėse sistemose. Duomenys teikiami asmens duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka arba pagal prašymą, kuriame Socialinės rūpybos skyriaus ar seniūnijos specialistas, kreipdamiesi dėl informacijos, nurodo asmens, dėl kurio kreipiasi, vardą, pavardę ir gimimo datą, asmens duomenų gavimo teisinį pagrindą, prašomų duomenų apimtį ir teisėtą duomenų panaudojimo tikslą.

 

III SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS

 

18. Asmens (šeimos), pageidaujančio (-ios) gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį nustato Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirstas Socialinės rūpybos skyriaus, seniūnijos specialistas, atsakingas už socialinių paslaugų poreikio vertimą ir (ar) socialines paslaugų įstaigos vadovo paskirtas socialinis darbuotojas (toliau – poreikį nustatantis subjektas).

19. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis nustatomas vadovaujantis Įstatymo 18 straipsnio ir Aprašo III skyriaus nuostatomis bei šiuo Tvarkos aprašu.

20. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymas organizuojamas asmens (šeimos) namuose arba kuo arčiau asmens (šeimos) gyvenamosios vietos (pavyzdžiui, seniūnijos patalpose, socialinių paslaugų įstaigoje).

21. Poreikį nustatantis subjektas privalo užpildyti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (Aprašo 1 priedas) (toliau – Klausimynas) ir nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos, išskyrus Aprašo 27 punkte nurodytus atvejus. Socialinės rūpybos skyriaus vedėjo sprendimu šis terminas gali būti pratęsiamas iki 15 darbo dienų. Poreikį nustatantis subjektas laisvos formos raštu nurodo priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinės globos poreikio vertinimu), taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis nustatomas, vardas, pavardė, gimimo data.

22. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 15 darbo dienų, o trumpalaikės socialinės globos poreikis – per 10 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Socialinės rūpybos skyriaus vedėjo sprendimu asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 22 darbo dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 20 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos, poreikį nustatančiam specialistui laisvos formos raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti (pavyzdžiui, reikia papildomos informacijos, susijusios su asmens socialinės globos poreikio vertinimu), taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis nustatomas, vardas, pavardė, gimimo data.

23. Gavę asmens, rengiamo ar besirengiančio išvykti iš Aprašo 14 punkte nurodytų kitų įstaigų, Prašymą arba esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, šių įstaigų socialiniai darbuotojai įvertina asmens socialinių paslaugų poreikį, užpildo Klausimyną ir pateikia užpildytą Klausimyno kopiją Socialinės rūpybos skyriui Apraše ir šiame Tvarkos apraše nustatyta tvarka. Jei vertinamas socialinių paslaugų poreikis asmens, patekusio į kitas įstaigas iš apskrities viršininko socialinių paslaugų įstaigos, kurios savininko ar dalininko teisės ir pareigos perduotos Savivaldybės administracijai ar Socialinės apsaugos ir darbo ministerijai ir kurioje asmuo pradėjo gauti socialines paslaugas iki 2007 m. sausio 1 d., bet pageidauja gauti paslaugas valstybės Globos namuose, bendradarbiaujama su valstybės Globos namų socialiniais darbuotojais.

24. Globos namuose apsigyvenusio asmens, pageidaujančio gauti socialinę globą, finansuojamą Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį per 15 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos įvertina Globos namų socialiniai darbuotojai, užpildo Klausimyną ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos dokumentų kopijas pateikia Socialinės rūpybos skyriui.

25. Poreikį nustatantis subjektas, nustatęs asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, Klausimyne įrašo išvadas ir rekomenduojamas teikti socialines paslaugas, kurias per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos pateikia Socialinės rūpybos skyriaus specialistui, rengiančiam sprendimo projektą.

26. Jei asmuo gauna trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, asmens socialinių paslaugų poreikį užpildydami Klausimyną įvertina asmeniui paslaugas teikiančios įstaigos socialiniai darbuotojai per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos, bendradarbiaudami su Socialinės rūpybos skyriumi.

27. Asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, išskyrus Tvarkos aprašo 26 punkte nurodytus atvejus, socialinių paslaugų poreikį, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, pervertina tos įstaigos socialiniai darbuotojai per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens (šeimos) savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos.

28. Poreikį nustatantis subjektas ir socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios įstaigos socialinis darbuotojas asmeniškai atsako už objektyvų ir tinkamą Aprašo nustatyta tvarka atliktą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.

 

IV SKYRIUS

SPRENDIMŲ DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO PRIĖMIMAS

 

29. Sprendimą dėl socialinių paslaugų, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, išskyrus globos centrų teikiamas socialines paslaugas, prevencines socialines paslaugas, asmeniui (šeimai) skyrimo, jų teikimo nutraukimo priima Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas. Poreikį nustatančio subjekto ar socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu sprendimo projektą parengia Socialinės rūpybos skyriaus specialistas.

30. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo arba neskyrimo, užpildoma Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo / neskyrimo / teikimo sustabdymo / nutraukimo SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“, (toliau – Sprendimas).

31. Šio Tvarkos aprašo 30 punkte nurodytus Sprendimus Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas priima:

31.1. dėl socialinės priežiūros paslaugų, nesusijusių su apgyvendinimu, skyrimo, jų teikimo nutraukimo asmeniui (šeimai) gyvenančiam (-iai) savivaldybėje;

31.2. dėl laikino atokvėpio paslaugos, socialinės priežiūros paslaugų, susijusių su apgyvendinimu, bei socialinės globos paslaugų.

32. Sprendimas dėl bendrųjų socialinių paslaugų skyrimo priimamas įstaigos, teikiančios socialines paslaugas, patvirtinta tvarka.

33. Sprendimo priėmimo terminai nurodyti Aprašo 44 punkte.

34. Skiriant asmeniui socialines paslaugas, prioritetas teikiamas institucinei ilgalaikei socialinei globai stacionarinėse ilgalaikės priežiūros įstaigose alternatyvioms paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje: socialinės priežiūros paslaugoms asmens namuose arba socialinių paslaugų įstaigose (dienos centruose, socialinėse dirbtuvėse, socialinės priežiūros centruose, savarankiško gyvenimo namuose ar kt.), dienos socialinei globai asmens namuose arba institucijoje (dienos socialinės globos centre), trumpalaikei, ilgalaikei socialinei globai institucijoje (šeiminiuose namuose, dienos socialinės globos centruose, grupinio gyvenimo namuose ar kt.).

35. Socialinės rūpybos skyrius Sprendimą pateikia (išsiunčia) asmeniui (šeimai) arba asmens globėjui, rūpintojui, aprūpintojui ir socialinių paslaugų įstaigai, kurioje asmeniui (šeimai) skirtos socialinės paslaugos, vadovaudamasis Aprašo 46–48 punktuose nurodyta tvarka ir terminais.

36. Sprendimų dėl socialinės globos skyrimo išdavimo sąlygos nurodytos Aprašo 49 punkte.

37. Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas vieną kartą per 24 mėnesius numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugą, vadovaujantis šiuo Sprendimu, o kreipiantis dėl kiekvieno kito karto per 24 mėn. laikotarpį rašomas laisvos formos prašymas paslaugas teikiančiai įstaigai, nurodant paslaugų teikimo terminus.

38. Jei vaikas su negalia, kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos pirmo ar antro lygio poreikis ar individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos trečio ar ketvirto lygio poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos ar specialusis nuolatinės pagalbos (priežiūros) poreikis) dėl protinio atsilikimo ar psichikos sutrikimų, gauna socialinę priežiūrą ar dienos socialinę globą ir socialinių paslaugų įstaiga gali tenkinti jo poreikius, jam sulaukus pilnametystės, šių paslaugų teikimas, esant poreikiui, gali būti pratęsiamas neteikiant naujo Prašymo ir iš naujo nenustatant asmens socialinių paslaugų poreikio Apraše nustatyta tvarka, jeigu yra kreiptasi dėl neveiksnumo nustatymo ir globėjo paskyrimo ir socialines paslaugas teikiančiai įstaigai yra pateikiami tai patvirtinantys dokumentai (pavyzdžiui, kreipimosi kopija). Paslaugų teikimas pratęsiamas laikotarpiui iki neveiksnumo nustatymo ir globėjo asmeniui paskyrimo dienos. Apie galimybę ir poreikį tęsti socialinių paslaugų teikimą socialinių paslaugų įstaiga ne vėliau nei prieš 20 darbo dienų, iki vaikas sulauks pilnametystės, raštu informuoja vaiko tėvus arba rūpintoją ir Socialinės rūpybos skyrių, priėmusį Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo vaikui su negalia, Aprašo 51 punkte nurodyta tvarka.

39. Socialinės rūpybos skyriaus vedėjo Sprendimas dėl socialinės globos asmeniui skyrimo nepriimamas, jei asmuo, apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., pereina į kitus valstybės Globos namus ar į juos grįžta iš kitų įstaigų. Toks asmuo valstybės Globos namuose apgyvendinamas Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Agentūra) arba Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Tarnyba) siuntimu, kuriame nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data ir įstaigos, į kurią siunčiamas asmuo, pavadinimas. Tarnybai arba Agentūrai pateikiamas laisvos formos prašymas apsigyventi valstybės Globos namuose (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, įstaigos, kurioje asmuo nori apsigyventi, pavadinimas, priežastis, dėl kurios asmuo nori joje apsigyventi), dokumentas, patvirtinantis, kad asmuo apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., ir Aprašo 2 priedo 2 ir 4 punktuose nurodytų dokumentų kopijos.

40. Paaiškėjus, kad asmuo (šeima), besikreipiantis (-i) dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas norėdamas gauti socialines paslaugas, Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija nebus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis nebus nustatytas iš naujo šio Tvarkos aprašo ir Aprašo nustatyta tvarka. Tokiu atveju Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos gavimo Socialinės rūpybos skyriuje diena.

 

V SKYRIUS

ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS

 

41. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai gauti, vadovaujantis Socialinės rūpybos skyriaus vedėjo priimtu Sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose. 

42. Globos namai, į kuriuos siunčiamas asmuo, parenkami atsižvelgiant į asmens (globėjo, rūpintojo, aprūpintojo) pageidavimą ir Globos namų galimybes suteikti reikiamas socialines paslaugas. Apgyvendinant asmenis specialiuosiuose Globos namuose, pirmenybė teikiama tikslinių grupių, kurioms šie globos namai yra skirti, asmenims.

43. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė (trumpalaikė) socialinė globa, Globos namuose, išrašomas asmens siuntimas į Globos namus (toliau – siuntimas):

43.1. jei priimtas Sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos valstybės Globos namuose, siuntimą išrašo Tarnyba arba Agentūra jų nustatyta tvarka;

43.2. jei priimtas Sprendimas dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos Savivaldybės Globos namuose, asmenų, pageidaujančių gauti ilgalaikes (trumpalaikes) socialinės globos paslaugas Savivaldybės Globos namuose, eilę sudaro ir siuntimus išrašo Socialinės rūpybos skyrius (priedas).

44. Siuntimai į valstybės Globos namus išduodami vadovaujantis Aprašo V skyriumi.

45. Socialinės rūpybos skyrius Siuntimą per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikia (išsiunčia) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui). Siuntimo kopiją ar nuorašą, išrašą pateikia (išsiunčia) Globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas.

46. Socialinės rūpybos skyriaus išrašytas siuntimas galioja 20 darbo dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (globėjui, rūpintojui, aprūpintojui) dienos. Siuntimo galiojimo terminas gali būti pratęstas, jeigu asmuo (globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) raštu išdėsto objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi Globos namuose. Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, siuntimas netenka galios.

47. Socialinės rūpybos skyriaus parengta asmens byla (Aprašo 2 priedas) pateikiama Globos namams, jeigu joje esantys dokumentai ar informacija pasikeitė ir (ar) nebuvo pateikti Globos namams Aprašo 47 punkto nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo siuntimo parengimo arba siuntimo gavimo Socialinės rūpybos skyriuje dienos.

48. Jei nepakanka valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto lėšų socialinės globos paslaugoms finansuoti arba Savivaldybės Globos namuose nėra laisvų vietų, asmuo įrašomas į Socialinės rūpybos skyriaus sudaromą asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti ir eilę trumpalaikei socialinei globai gauti pagal Sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą. Jeigu Sprendimai skirti socialinę globą keliems asmenims priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo pateikimo datą. Kitų savivaldybių asmenims Siuntimas išduodamas tik kai eilėje nėra laukiančių Savivaldybės asmenų.

49. Asmuo gali būti apgyvendinamas Globos namuose be eilės – skubos tvarka, išskyrus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas valstybės Globos namuose, jei asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą, kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, asmuo vienišas ir esant Savivaldybės administracijos seniūno rekomendacijai.

50. Eilėje laukiančiam asmeniui Socialinės rūpybos skyrius turi siūlyti teikti alternatyvias socialines paslaugas, labiausiai atitinkančias asmens poreikius, arba siūlyti pasirinkti kitą socialinių paslaugų teikėją.

51. Savo lėšomis apmokamas paslaugas Globos namuose gaunančiam asmeniui, kuris Tvarkos aprašo nustatyta tvarka yra įrašytas į asmenų eilę ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai, finansuojamai Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, gauti, siuntimas išduodamas tik tada, kai jis tampa pirmuoju asmeniu laukiančiųjų paslaugų eilėje.

52. Atsiradus aplinkybėms, dėl kurių asmuo, kuris yra įrašytas į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose ar kuriam išduotas siuntimas, per Aprašo 58 punkte nustatytą laiką nebus apgyvendintas siuntime nurodytuose Globos namuose, Sprendimą dėl socialinės globos asmeniui skyrimo priėmęs Socialinės rūpybos skyriaus specialistas per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių sužinojimo dienos privalo raštu informuoti Agentūrą arba Tarnybą (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, aplinkybės, dėl kurių asmuo negali apsigyventi Globos namuose per nustatytą laiką).

53. Vienas asmuo gali būti įrašytas tik į vieną eilę ilgalaikei socialinei globai gauti.

 

VI SKYRIUS

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

54. Prašyme gali būti nurodytas pageidaujamas socialinių paslaugų teikėjas (juridinio asmens pavadinimas arba fizinio asmens vardas ir pavardė). Jei Prašyme nenurodomas pageidaujamas socialinių paslaugų teikėjas, prašymą priimantis ir (ar) poreikį nustatantis subjektas, pildydamas Klausimyną, gali rekomenduoti socialines paslaugas teikiantį fizinį asmenį (kai kreipiamasi dėl Įstatymo 21 straipsnio 2 dalyje nurodytų socialinių paslaugų), nurodydamas socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens vardą ir pavardę, arba socialinių paslaugų įstaigą, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą.

55. Asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, dėl socialinių paslaugų teikėjo pakeitimo pateikia laisvos formos prašymą Socialinės rūpybos skyriui. Jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją, Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas priima Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikėjo pakeitimo ir Sprendimą pateikia asmeniui ir paslaugas teiksiančiai įstaigai, kaip nurodyta Tvarkos aprašo 35 punkte.

56. Prieš socialinių paslaugų įstaigai pradedant teikti socialines paslaugas:

56.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos Socialinės rūpybos skyrius socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai pateikia Prašymą, Klausimyną ir Sprendimą. Ši nuostata netaikoma Tvarkos aprašo 45 ir 47 punktuose numatytais atvejais;

56.2. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos, vadovaujantis Aprašo 74.2 papunktyje nustatyta tvarka:

56.2.1. dėl socialinių paslaugų, už kurias nustatytas asmens mokėjimas, paslaugų gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), Savivaldybės administracijos direktorius ir socialines paslaugas teiksianti socialinių paslaugų įstaiga sudaro trišalę Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį. Sutartyje nustatoma Savivaldybės administracijos teikiamo apmokėjimo už socialines paslaugas tvarka, numatoma, kad Savivaldybės administracija perveda apmokėjimą socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai per 20 darbo dienų terminą nuo socialines paslaugas teiksiančios socialinių paslaugų įstaigos teisingai parengto ir pateikto suteiktų paslaugų žiniaraščio, paraiškos, sąskaitos faktūros ar kito dokumento, o jeigu šie dokumentai pateikiami per elektronines programas – per ne ilgesnį kaip 15 darbo dienų terminą;

56.2.2. dėl socialinių paslaugų, už kurias nėra nustatytas asmens mokėjimas, socialinių paslaugų gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) ir socialines paslaugas teiksianti socialinių paslaugų įstaiga sudaro dvišalę Socialinių paslaugų teikimo sutartį. Socialinių paslaugų įstaigos, kurių steigėjas yra rajono savivaldybės taryba, finansuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymu. Jei socialinę priežiūrą teikia rajono nevyriausybinė organizacija arba kitos savivaldybės socialines paslaugas teikianti įstaiga ir šios paslaugos yra finansuojamos savivaldybės ar valstybės biudžeto lėšomis, Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį pasirašo paslaugų teikėjas ir Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas.

56.3. išimtinais atvejais, esant objektyvioms aplinkybėms (pavyzdžiui, dėl paslaugos gavėjo ligos, medicininės reabilitacijos, sanatorinio gydymo, įrašymo į socialinių paslaugų laukiančių asmenų eilę), Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis gali būti sudaryta per ilgesnį negu šio Tvarkos aprašo 56.2 papunktyje nurodytą terminą. Tokiu atveju Prašymas ir Klausimynas socialines paslaugas teiksiančiai įstaigai išsiunčiamas likus ne trumpesniam nei 5 darbo dienų terminui iki Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties pasirašymo dienos.

57. Prieš socialines paslaugas teikiančiam fiziniam asmeniui pradedant teikti socialines paslaugas:

57.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos Socialinės rūpybos skyrius elektroniniu paštu socialines paslaugas teiksiančiam fiziniam asmeniui pateikia Sprendimą;

57.2. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos, prieš pradėdami teikti paslaugas, Savivaldybės administracijos direktorius, Pakruojo nestacionarių socialinių paslaugų centro, kurio socialinis darbuotojas organizuoja ir koordinuoja socialinės paslaugos teikimą, direktorius, socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo ir paslaugos gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) Aprašo 75.2 papunktyje nustatyta tvarka sudaro keturšalę Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį. Sutartyje nustatant Savivaldybės administracijos teikiamo apmokėjimo už socialines paslaugas tvarką,  numatoma, kad Savivaldybės administracija perveda apmokėjimą socialines paslaugas teiksiančiam fiziniam asmeniui per 20 darbo dienų terminą nuo socialines paslaugas teiksiančio fizinio asmens teisingai parengtos ir pateiktos suteiktų socialinių paslaugų ataskaitos, sąskaitos faktūros ar kito dokumento į fizinio asmens nurodytą asmeninę sąskaitą per Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominei erdvei priklausančios Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybėje narėje įregistruotą kredito įstaigą ar kitą mokėjimo paslaugų teikėją;

57.3. išimtinais atvejais, esant objektyvioms aplinkybėms (pavyzdžiui, dėl paslaugos gavėjo arba socialines paslaugas teiksiančio fizinio asmens ligos, medicininės reabilitacijos, sanatorinio gydymo, įrašymo į socialinių paslaugų laukiančių asmenų eilę), Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartis gali būti sudaryta per ilgesnį negu Tvarkos aprašo 57.2 papunktyje nurodytą terminą;

57.4. iki Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties pasirašymo socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo Socialinės rūpybos skyriui privalo pateikti Aprašo 75.4 papunktyje nurodytus dokumentus.

58. Socialinių paslaugų teikėjai negali atsisakyti teikti socialines paslaugas asmeniui (šeimai), jeigu asmeniui (šeimai) nustatytas socialinių paslaugų teikėjo teikiamų socialinių paslaugų poreikis, išskyrus tais atvejais, kai socialinių paslaugų teikėjas teikia socialines paslaugas galimam maksimaliam socialinių paslaugų gavėjų skaičiui.

59. Jeigu dėl paslaugų teikėjų ir (ar) valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto lėšų socialinės globos paslaugoms finansuoti trūkumo nėra galimybių asmeniui (šeimai) teikti socialines paslaugas, Socialinės rūpybos skyrius asmenį (šeimą) įrašo į Socialinės rūpybos skyriaus sudaromą asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilę. Kiekvienai socialinei paslaugai turi būti sudaromos atskiros, konkrečios socialinės paslaugos laukiančių asmenų (šeimų) eilės. Asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilės sudaromos pagal Sprendimų priėmimo datą. Jeigu Sprendimai priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama ir į Prašymo pateikimo datą. Jeigu Sprendimai skirti socialines paslaugas keliems asmenims (šeimoms) priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo pateikimo datą. Asmeniui (šeimai) gali būti teikiamos socialinės paslaugos be eilės – skubos tvarka jei asmuo patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, esant Savivaldybės administracijos seniūno rekomendacijai.

60. Socialinės rūpybos skyrius privalo organizuoti socialines paslaugas asmeniui (šeimai), įrašytam į socialinių paslaugų laukiančių asmenų (šeimų) eilę, per ne ilgesnį nei 12 mėnesių terminą nuo Sprendimo priėmimo dienos, jeigu socialinių paslaugų teikimui yra poreikis sukurti naują socialinių paslaugų infrastruktūrą, arba per ne ilgesnį nei 6 mėnesių terminą nuo Sprendimo priėmimo dienos, jeigu paslaugos teikimui nėra poreikio sukurti naują infrastruktūrą. Šio punkto nuostatos netaikomos tais atvejais, kai asmuo (šeima), socialinės paslaugos eilėje laukia pas konkretų socialinių paslaugų teikėją ir nesutinka pasirinkti kito socialinių paslaugų teikėjo.

61. Tvarkos aprašo 59 punkte nurodytoje eilėje laukiančiam asmeniui (šeimai) Socialinės rūpybos skyrius turi siūlyti ir, esant asmens (šeimos) sutikimui, teikti alternatyvias socialines paslaugas, geriausiai atitinkančias asmens (šeimos) poreikius.

62. Atsiradus galimybei teikti socialines paslaugas Tvarkos aprašo 59 punkte nurodytoje eilėje laukiančiam asmeniui (šeimai), Socialinės rūpybos skyrius apie šią galimybę informuoja pirmą eilėje laukiantį asmenį (šeimą) ir organizuoja socialinių paslaugų teikimą šiame Tvarkos apraše ir Apraše numatyta tvarka.

63. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei asmuo (šeima) gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, įvertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai šiame Tvarkos apraše ir Apraše nustatyta tvarka užpildydami Klausimyną. Pagal užpildytą Klausimyną nustačius, kad:

63.1. socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į savivaldybės, kurioje priimtas sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, administraciją ir jai pateikia pranešimą apie įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kurio socialinių paslaugų poreikį įvertino, vardą, pavardę, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą) ir prideda užpildytą Klausimyną (jei asmeniui (šeimai) reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar vietą, Klausimyne pateikiamos rekomendacijos dėl geriausiai asmens (šeimos) poreikius atitiksiančios socialinės paslaugos teikimo) ir Prašymą;

63.2. socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, tačiau socialinių paslaugų įstaiga taip pat teikia kitas, asmens (šeimos) poreikius labiau atitinkančias, socialines paslaugas, ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į savivaldybės, kurioje priimtas Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, administraciją ir jai pateikia pranešimą apie įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kurio socialinių paslaugų poreikį įvertino, vardą, pavardę, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą) ir prideda užpildytą Klausimyną, Prašymą ir informaciją apie turimas galimybes teikti labiau asmens (šeimos) poreikius atitinkančias socialines paslaugas.

64. Socialinių paslaugų įstaiga, vykdydama šio Tvarkos aprašo 63.1 ir (ar) 63.2 papunkčiuose nurodytus veiksmus, padeda asmeniui (šeimai) užpildyti Prašymą.

65. Socialinių paslaugų įstaigos vadovas raštu informuoja savivaldybės, kurioje priimtas Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo, administraciją apie galimybes pasikeitusį asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį tenkinti teikiant tos pačios rūšies tokią pačią socialinę paslaugą, bet kito tipo socialinių paslaugų įstaigoje, jei ją gali teikti tas pats socialinių paslaugų teikėjas, kaip nurodyta Aprašo 84 punkte.

66. Socialinės rūpybos skyriaus vedėjas, gavęs informaciją iš socialinių paslaugų įstaigos ar Aprašo 40 punkte numatytu atveju – iš poreikį nustatančio subjekto, kad asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos (arba teikiamų socialinių paslaugų trukmė, dažnumas ar pan.) neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, vadovaudamasis asmens (šeimos) nustatytu paslaugų poreikiu, priima Sprendimą dėl kitų, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį labiau atitinkančių, socialinių paslaugų skyrimo.

67. Organizuojant šio Tvarkos aprašo 63–65 punktuose numatytus veiksmus, asmeniui (šeimai) turi būti užtikrinamas nepertraukiamas paskirtų socialinių paslaugų teikimas.

68. Dienos socialinės globos teikimas asmeniui, kuriam neįgalumo ar dalyvumo lygis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – darbingumo lygis) buvo nustatytas terminuotai, suėjus terminui, jeigu yra kreiptasi į Agentūrą dėl neįgalumo ar dalyvumo lygio nustatymo ir šį asmens kreipimąsi Agentūra patvirtina, esant poreikiui, gali būti pratęsiamas laikotarpiui, iki Asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatymo nustatyta tvarka bus priimtas naujas Sprendimas dėl neįgalumo ar dalyvumo lygio nustatymo.

69. Socialinių paslaugų teikimą sustabdo įstaigos, teikiančios socialines paslaugas, gavusios asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma arba prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą, įstaigos, kuri asmeniui (šeimai) teikė socialines paslaugas, pavadinimas bei sustabdymo laikotarpis), socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikianti įstaiga, jos socialinio darbuotojo teikimu priima Sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymo ir informaciją per 5 darbo dienas suveda į Socialinių išmokų apskaitos informacine sistemą „Parama“ (toliau – PARAMA) ar Socialinės paramos šeimai informacine sistemą (toliau – SPIS) nurodant socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymo laikotarpį.

70. Priėmus Sprendimą dėl socialinių pasaugų teikimo sustabdymo, užpildoma Aprašo 43 punkte nurodyta Sprendimo forma. Apie priimtą Sprendimą raštu informuojamas asmuo (šeima) (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, jiems pateikiant Sprendimo kopiją ar nuorašą, išrašą.

71. Jeigu per socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpį pasikeičia asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis ir gaunamas asmens (šeimos) Prašymas ar socialines paslaugas, prieš sustabdant jų teikimą, teikusios įstaigos informacija dėl pasikeitusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis vertinamas ir sprendimas skirti kitas socialines paslaugas priimamas Aprašo ir šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka.

72. Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymas neturi trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų per kalendorinius metus, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl asmens išvykimo gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą. Pasibaigus sprendime dėl paslaugų teikimo sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro Sprendimo priėmimo.

73. Socialinių paslaugų teikimas, nesibaigus sprendime dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo nurodytam socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui, atnaujinamas įstaigos, teikiančios socialines paslaugas, Sprendimu. Apie priimtus Sprendimus dėl socialinių paslaugų atnaujinimo paslaugas teikiančios įstaigos per 5 darbo dienas suveda į SPIS ar PARAMA.

74. Socialinių paslaugų teikimas nutraukiamas gavus socialinių paslaugų teikėjo informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma arba prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą), pagal įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį Socialinės paramos skyriaus vedėjas, kurio Sprendimu asmeniui (šeimai) buvo skirtos socialinės paslaugos, poreikį nustatančio subjekto teikimu, priima sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo nutraukimo. Šis sprendimas priimamas vadovaujantis poreikį nustatančio subjekto išvada, patvirtinančia, kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijomis dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia.

75. Priėmus sprendimą dėl socialinių pasaugų teikimo nutraukimo, užpildoma šio Tvarkos aprašo 30 punkte nurodyta Sprendimo forma. Jeigu poreikį nustatančio subjekto išvadoje nurodoma, kad socialinės paslaugos asmeniui (šeimai) reikalingos, priėmus Sprendimą nutraukti vienų socialinių paslaugų teikimą, priimamas Sprendimas skirti kitas socialines paslaugas pagal asmeniui (šeimai) nustatytą socialinių paslaugų poreikį.

76. Jeigu gaunama socialinių paslaugų teikėjo informacija ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinis prašymas dėl vaikų dienos socialinės priežiūros ar palydėjimo paslaugos jaunuoliams nutraukimo, sprendimas dėl šios paslaugos nutraukimo priimamas neteikiant poreikį nustatančio subjekto išvados.

77. Socialinių paslaugų teikėjai negali inicijuoti socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo ar nutraukimo, jeigu socialinių paslaugų poreikis asmeniui (šeimai) nepasikeitė.

78. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) Aprašo nustatyta tvarka gali būti sustabdomas iki 120 kalendorinių dienų tais atvejais, kai socialinių paslaugų gavėjas nebendradarbiauja su socialinių paslaugų teikėjais ir tokiais savo veiksmais sukelia grėsmę socialinių paslaugų įstaigoje dirbančių asmenų ar socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens gyvybei, sveikatai, saugumui, garbei ir orumui (garbės ir orumo pažeminimas, reiškiamas raštu, žodžiu, gestais, įžeidžiančiu, įžūliu, provokuojančiu ar kitokiu elgesiu) ir dėl tokio elgesio socialinių paslaugų gavėjo atžvilgiu buvo pradėta administracinio nusižengimo teisena ar ikiteisminis tyrimas pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą ar Lietuvos Respublikos baudžiamąjį kodeksą, arba yra bent 3 socialinių paslaugų teikėjo (darbuotojų) tarnybiniai pranešimai (aktai), fiksuojantys tokio elgesio apraiškas. Paslaugų gavėjui po socialinių paslaugų teikimo sustabdymo nepradėjus bendradarbiauti su paslaugų teikėju, asmeniui (šeimai) inicijuojamas socialinių paslaugų nutraukimas. Šis punktas netaikomas teikiant socialines paslaugas vaikams ir tais atvejais, kai nebendradarbiavimas yra išprovokuotas paslaugų gavėjo ligos (diagnozės), kai tokia ligos (diagnozės) pasekmė užfiksuota asmens medicininiuose dokumentuose.

79. Globos namuose (išskyrus senyvo amžiaus asmenų globos namus), kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar globos namų dalininku (savininku) yra Savivaldybė ar Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, ilgalaikę socialinę globą gali gauti tik tie asmenys, kuriems socialinių paslaugų poreikis nustatytas ir kuriems socialinių paslaugų teikimas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto ar savivaldybės biudžetui skiriamų valstybės biudžeto dotacijų, tačiau jiems nepakanka alternatyvių paslaugų.

80. Globos namuose senyvo amžiaus asmenims, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar globos namų dalininku (savininku) yra Savivaldybė ar Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, jeigu yra laisvų vietų ir nėra asmenų, įrašytų į eilę ilgalaikei socialinei globai šioje įstaigoje gauti, suderinus su savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija ar globos namų dalininku (savininku), ilgalaikė socialinė globa gali būti teikiama privačiai globos namų ir asmens (globėjo, rūpintojo, aprūpintojo) tarpusavio susitarimu.

81. Socialinės rūpybos skyrius Bendrųjų socialinių paslaugų, akredituotos socialinės priežiūros, bendruomeninių šeimos namų ir kompleksinių paslaugų šeimai kokybės vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Savivaldybės mero potvarkiu vertina savivaldybės teritorijoje teikiamų bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybę, prižiūri, kaip laikomasi akredituojamų socialinių paslaugų (socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos) organizavimo ir teikimo sąlygų.

 

VII SKYRIUS

INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS

 

82. Socialinės rūpybos skyrius Savivaldybės interneto svetainėje www.pakruojis.lt viešina informaciją apie Savivaldybės teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas ir socialines paslaugas teikiančius fizinius asmenis Socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka ir užtikrina grįžtamojo ryšio taikymą – socialinių paslaugų gavėjams sudarydama galimybę dalyvauti atliekamose anoniminėse apklausose išsakant savo nuomonę apie teikiamas socialines paslaugas ir įvertinant gaunamų socialinių paslaugų kokybę arba išreiškiant savo nuomonę kitais būdais – balsuojant ar komentuojant. Socialinių paslaugų gavėjų nuomonė vertinama ir, atsižvelgiant į tai, gali būti priimami sprendimai dėl socialinių paslaugų teikimo tobulinimo.

83. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodomos neskyrimo priežastys) socialines paslaugas Socialinės paramos skyrius ir įstaigos, teikiančios socialines paslaugas, iki kiekvieno mėnesio teikia SPIS. SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl SPIS nuostatų ir SPIS duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“ (toliau ‒ SPIS nuostatai).

84. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą) (apie asmeniui teikiamas socialines paslaugas, sudaromus pagalbos planus, socialinių paslaugų poreikių pokyčius) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje. Joje taip pat saugoma informacija, nurodyta Aprašo 2 priede.

85. Dokumentai ir duomenys saugomi:

85.1. dokumentai – Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka;

85.2. duomenys, kuriuos pagal Aprašo nuostatas privaloma registruoti SPIS, – SPIS nuostatų nustatyta tvarka ir terminais.

86. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą. Asmens duomenų subjekto asmens duomenys tvarkomi siekiant nustatyti, skirti ir organizuoti socialinių paslaugų poreikį.

87. Dokumentai saugomi Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

88. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka, vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679.

_____________________