Visagino savivaldybės taryba

 

sprendimas

Dėl LĖŠŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI NUSTATYMO

VISAGINO SAVIVALDYBĖJE METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2014 m. birželio 26 d. Nr. TS-96

Visaginas

 

 

Visagino savivaldybės taryba vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 17 ir 38 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 30 straipsnio 1 dalies 1 punktu, nusprendžia:

Patvirtinti Lėšų piniginei socialinei paramai nustatymo Visagino savivaldybėje metodiką (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                   Dalia Štraupaitė


PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės tarybos

2014 m. birželio 26 d. sprendimu Nr. TS- 96

 

LĖŠŲ PINIGINEI SOCIALINEI PARAMAI NUSTATYMO VISAGINO SAVIVALDYBĖJE METODIKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lėšų piniginei socialinei paramai nustatymo Visagino savivaldybėje metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja Visagino savivaldybės (toliau – savivaldybė) biudžeto lėšų poreikio socialinei pašalpai mokėti ir jai administruoti apskaičiavimą, socialinei pašalpai nepanaudotų lėšų paskirstymą bei valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams lėšų poreikio būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms (toliau – Kompensacijos) mokėti bei kreditui, paimtam daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanoms apmokėti už asmenis, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, apskaičiavimą.

2. Ši Metodika parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu.

3. Šioje Metodikoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme.

4. Valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams lėšų poreikis Kompensacijoms mokėti bei kreditui, paimtam daugiabučiam namui atnaujinti (modernizuoti), ir palūkanoms apmokėti už asmenis, turinčius teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją, apskaičiuojamas vadovaujantis Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 13 d. įsakymu Nr. A1-193 „Dėl Specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

5. Vadovaudamasi Metodika, lėšų poreikį socialinei pašalpai tvirtina savivaldybės taryba.

6. Visagino savivaldybė socialinę pašalpą teikia vykdydama savarankiškąją savivaldybių funkciją.

7. Lėšas socialinei pašalpai sudaro:

7.1. lėšos socialinei pašalpai mokėti;

7.2. lėšos socialinei pašalpai administruoti.

8. Šios Metodikos 7.2 punkte nustatytai socialinei pašalpai administruoti skiriama 5 procentai šiai pašalpai mokėti skirtų lėšų.

 

II. LĖŠŲ POREIKIO APSKAIČIAVIMAS

 

9. Lėšų poreikis socialinei pašalpai mokėti apskaičiuojamas naudojant bazinį lėšų dydį ir atsižvelgiant į išlaidas šiai pašalpai mokėti lemiančius veiksnius.

10. Bazinis lėšų dydis socialinei pašalpai mokėti – vidutinis metinis išlaidų socialinei pašalpai dydis per paskutinius 3 metus iki einamųjų biudžetinių metų, kuriais atliekami skaičiavimai, analizuojant socialinės pašalpos dydžio kitimą kas mėnesį.

11. Bazinis lėšų dydis tikslinamas atsižvelgiant į socialinės pašalpos gavėjų skaičių ir išlaidas socialinei pašalpai mokėti lemiančius veiksnius:

11.1. bendrai gyvenančių asmenų ir vienų gyvenančių asmenų, gaunančių socialinę pašalpą, skaičiaus dinamiką;

11.2. prognozuojamą nedarbo lygio koeficientą ir ilgalaikių bedarbių skaičių;

11.3. priimamų sprendimų neskirti socialinės pašalpos skaičių;

11.4. socialinės pašalpos dydžio mažinimą ar didinimą;

11.5. gyventojų pajamų ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytų bazinių dydžių pasikeitimus;

11.6. kitas priežastis.

12. Socialinės pašalpos dydis priklauso nuo galiojančio valstybės remiamų pajamų dydžio (toliau – VRP). Planuojant lėšas įvertinamas VRP dydis prognozuojamam laikotarpiui.

 

III. DUOMENŲ TEIKIMAS

 

13. Lėšų poreikį apskaičiuoja savivaldybės administracija.

14. Savivaldybės administracija stebi ir registruoja socialinės pašalpos lėšų panaudojimą kiekvieną mėnesį bei analizuoja bendrai gyvenančių asmenų ir vienų gyvenančių asmenų, gaunančių socialinę pašalpą, skaičiaus dinamiką.

 

IV. NEPANAUDOTŲ LĖŠŲ SKIRSTYMO TVARKA

 

15. Sprendimus dėl nepanaudotų lėšų socialinei pašalpai mokėti skyrimo priima savivaldybės taryba.

16. Nepanaudotos savivaldybės biudžeto lėšos socialinei pašalpai mokėti gali būti skiriamos šioms socialinėms sritims finansuoti:

16.1. savivaldybės socialines paslaugas teikiančių biudžetinių įstaigų materialinei bazei ir teikiamų socialinių paslaugų kokybei gerinti, socialinių paslaugų plėtrai;

16.2. savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus specialistams ir biudžetinių socialines paslaugas teikiančių įstaigų socialiniams darbuotojams skatinti, darbo užmokesčiui ir kvalifikacijai kelti;

16.3. kitoms savivaldybės tarybos numatytoms reikmėms finansuoti:

16.3.1. socialiniams projektams finansuoti;

16.3.2. savivaldybės viešųjų sveikatos priežiūros įstaigų materialinei bazei gerinti, specialistams į savivaldybę pritraukti;

16.3.3. švietimo, kultūros, sporto, sveikatos, viešosios tvarkos, visuomenės apsaugos sritims finansuoti.

17. Savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojai ir kiti juridiniai asmenys už gautas lėšas privalo atsiskaityti savivaldybės biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėse numatyta tvarka.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Savivaldybės administracija kas pusmetį parengia ir pateikia merui ataskaitą apie panaudotas socialinei pašalpai mokėti skirtas lėšas.

19. Ši Metodika gali būti keičiama ar pildoma savivaldybės tarybos sprendimu.

 

________________