PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2020 M. RUGPJŪČIO 27 D. SPRENDIMO NR. 1-229 „DĖL PANEVĖŽIO MIESTO KULTŪROS IR MENO PROJEKTŲ KOFINANSAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. lapkričio 28 d. Nr. 1-488
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 13 punktu ir Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 3 straipsnio 2 dalimi, 4 straipsnio 3 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2023 m. balandžio 20 d. sprendimu Nr. 1-103 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. 1-44 pripažinimo netekusiu galios“, 189 punktu, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Pakeisti Panevėžio miesto kultūros ir meno projektų kofinansavimo nuostatus, patvirtintus Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2020 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. 1-229 „Dėl Panevėžio miesto kultūros ir meno projektų kofinansavimo nuostatų patvirtinimo“, ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama).
2. Nustatyti, kad sprendimas:
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2020 m. rugpjūčio 27 d. sprendimu Nr. 1-229
(Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2024 m. lapkričio 28 d. sprendimo Nr. 1-488
redakcija)
PANEVĖŽIO MIESTO KULTŪROS IR MENO PROJEKTŲ KOFINANSAVIMO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio miesto kultūros ir meno projektų kofinansavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšomis kofinansuojamų kultūros ir meno projektų prašymų dėl kofinansavimo iš Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto (toliau – savivaldybės biudžetas) teikimo ir vertinimo tvarką, lėšų skyrimo ir jų panaudojimo tvarką, projektų vykdymo ir atsiskaitymo už skirtas lėšas tvarką.
2. Lėšos projektams kofinansuoti numatomos savivaldybės biudžeto Kultūros ir meno programoje (toliau – Programa).
3. Savivaldybės biudžeto lėšomis kofinansuojami tik tie projektai, kuriems dalinis finansavimas skirtas iš Lietuvos kultūros tarybos programų ar sričių ar kitų valstybės administruojamų fondų ir kurie nėra finansuojami iš kitų Savivaldybės programų lėšų.
4. Nuostatai taikomi tik Panevėžio mieste registruotoms ir kultūrinę ir (ar) meninę veiklą vykdančioms:
4.1. įstaigoms, turinčioms juridinio asmens teises ir išlaikomoms iš valstybės ar savivaldybės biudžetų;
5. Siekiant informuoti visuomenę apie savivaldybės biudžeto lėšų panaudojimą kultūros ir meno projektams finansuoti, visoje Panevėžio miesto savivaldybės administruojamomis lėšomis kofinansuoto projekto reklaminėje ir informacinėje medžiagoje turi būti nurodyta, kad projektą finansuoja ir Panevėžio miesto savivaldybė.
6. Už lėšų projektams įgyvendinti skyrimo iš savivaldybės biudžeto tvarką atsakingas Panevėžio miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) Kultūros ir meno skyrius (toliau – Kultūros ir meno skyrius).
7. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
7.1. Projektas – laike apibrėžta kryptingos veiklos priemonių visuma, kurios tikslas – suteikti kultūros paslaugą arba sukurti kultūros produktą, skirtą visuomenės kultūriniams, meniniams ir švietėjiškiems poreikiams.
7.2. Projekto vykdytojas – juridinis asmuo, pasirašęs su Savivaldybės administracija sutartį dėl projekto kofinansavimo ir atsakingas už Savivaldybės administruojamomis lėšomis kofinansuoto projekto įgyvendinimą.
7.3. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – laikotarpis, kurio pradžioje turi būti pradėtos, o pabaigoje – baigtos visos projekto veiklos.
7.4. Projekto vadovas – projekto vykdytojo įgaliotas fizinis asmuo, organizuojantis projekto įgyvendinimą.
7.5. Prašymas – juridinio asmens pildomas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos prašymas (toliau – Prašymas) skirti kofinansavimą kultūros ir meno projektui įgyvendinti ir teikiamas Kultūros ir meno skyriui.
7.6. Komisija – Savivaldybės mero potvarkiu patvirtinta Kultūros ir meno projektų vertinimo komisija, nagrinėjanti juridinių asmenų pateiktus prašymus skirti kofinansavimą kultūros ir meno projektui ir atrenkanti projektus kofinansuoti iš savivaldybės biudžeto Programos.
II SKYRIUS
FINANSAVIMO PRINCIPAI
8. Kofinansavimą iš savivaldybės biudžeto lėšų gali gauti dalinį finansavimą iš Lietuvos kultūros tarybos programų ar sričių ar kitų valstybės fondų gavusios tik Panevėžio mieste registruotos, kultūrinę ir (ar) meninę veiklą vykdančios:
8.1. įstaigos, turinčios juridinio asmens teises ir išlaikomos iš valstybės ar savivaldybės biudžetų;
9. Projektams, gavusiems dalinį finansavimą iš Lietuvos kultūros tarybos programų ar sričių ar kitų valstybės fondų, skiriamas ne mažiau kaip 30 procentų prisidėjimas iš savivaldybės biudžeto Programos, neviršijant einamaisiais metais savivaldybės biudžete Programoje numatomos kofinansavimui skirtos sumos.
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ DĖL KOFINANSAVIMO SKYRIMO PATEIKIMO TVARKA
10. Kvietimas juridiniams asmenims teikti Prašymus dėl kofinansavimo skyrimo kultūros ir meno projektui (-ams) ir kita informacija dėl projektų kofinansavimo kitiems metams kasmet skelbiama Kultūros ir meno skyriaus iniciatyva Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt) Lietuvos kultūros tarybai viešai paskelbus Tolygios kultūrinės raidos programos konkursą.
11. Juridiniams asmenims, teikiantiems kultūros ir meno projekto paraišką į kitus konkursus (išskyrus Lietuvos kultūros tarybos Tolygios kultūrinės raidos programą), Kultūros ir meno skyrius viešo kvietimo neskelbia. Juridinių asmenų Prašymus dėl kultūros ir meno projekto kofinansavimo iš savivaldybės biudžeto Kultūros ir meno skyrius priima viešai prasidėjus fondų konkursams.
12. Juridinis asmuo Kultūros ir meno skyriui turi pateikti vieną tinkamai lietuvių kalba užpildytą Prašymą kofinansuoti kultūros ir meno projektą iki kvietime nurodytos datos (jei taikoma). Prašymas turi būti A4 formato ir pasirašytas juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens.
13. Prašymas teikiamas užklijuotame voke (pakete), ant kurio turi būti nurodyta: PRAŠYMAS DĖL KULTŪROS IR MENO PROJEKTO KOFINANSAVIMO, projekto pavadinimas, juridinio asmens pavadinimas, adresas ir telefono numeris.
14. Prašymas gali būti pateikiamas tiesiogiai Savivaldybės priimamajame ar naudojantis pašto ar pasiuntinių teikiamomis paslaugomis. Prašymas laikomas pateiktas laiku, jei ant voko nurodyta pašto antspaudo data ar Prašymo įteikimo pasiuntiniui data yra ne vėlesnė nei paskutinė Prašymų pateikimo diena (galioja teikiantiems kultūros ir meno projektų paraiškas Lietuvos kultūros tarybos Tolygios kultūrinės raidos programos konkursui).
IV SKYRIUS
PRAŠYMŲ VERTINIMAS IR SPRENDIMO DĖL KOFINANSAVIMO PRIĖMIMAS
16. Pateiktų Prašymų vertinimą sudaro du etapai:
17. Administracinės atitikties vertinimą atlieka Kultūros ir meno skyriaus darbuotojai. Vertinimo metu:
18. Prašymai komisijoje nesvarstomi, administracinės atitikties vertinimo metu nustačius, kad:
18.1. Prašymas netinkamai užpildytas (pateiktas ne pagal Prašymo formą, elektroniniu paštu atsiųstas, ranka rašytas ir pan.);
18.3. nevyriausybinė organizacija VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registre neturi įregistravusi žymos, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija;
19. Jei vertinant Prašymo administracinę atitiktį nustatoma, kad Prašymas pateiktas nesilaikant Nuostatų ar kvietime (jei taikoma) nustatytų administracinių reikalavimų, trūkumą galima pašalinti. Kultūros ir meno skyriaus darbuotojas Prašyme nurodytu projekto vykdytojo elektroninio pašto adresu apie tai 1 kartą informuoja projekto vadovą, nustatydamas 3 darbo dienų terminą trūkumui pašalinti.
20. Kultūros ir meno skyrius ne vėliau nei per 3 darbo dienas raštu informuoja projekto vadovą, jei pateikto Prašymo administracinės atitikties vertinimas yra neigiamas.
21. Nustačius, kad Prašymas atitinka visus administracinės atitikties vertinimo reikalavimus, jis teikiamas vertinti komisijai.
22. Administracinės atitikties vertinimo reikalavimus atitikusius Prašymus komisija svarsto vadovaudamasi Tolygios kultūrinės raidos įgyvendinimo regionuose tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2018 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. ĮV-488 „Dėl Tolygios kultūrinės raidos įgyvendinimo regionuose tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), ir
Aprašo 1 priedo 5 punkte nustatytais Tolygios kultūrinės raidos įgyvendinimo prioritetais Panevėžio apskrityje. Komisija kofinansavimui atrenka tuos kultūros ir meno projektus, kuriuose numatyta kurti kultūrinę ir (ar) meninę vertę Panevėžio miestui, padedančius formuoti jo įvaizdį, tapatybę ir išskirtinumą.
23. Komisija, įvertinusi Prašymus dėl kofinansavimo, surašo posėdžio protokolą ir parengia kultūros ir meno projektų, atrinktų kofinansavimui iš savivaldybės biudžeto, sąrašą, kuris yra posėdžio protokolo dalis.
24. Savivaldybės biudžeto lėšos projektams kofinansuoti apskaičiuojamos ir skiriamos, atsižvelgiant į Lietuvos kultūros tarybos sprendimu patvirtintus Lietuvos kultūros rėmimo fondo lėšomis finansuojamų programų ir sričių sąrašus ar kitų valstybės fondų skiriamą finansavimą patvirtinančius sąrašus.
25. Kultūros ir meno skyrius, atsižvelgdamas į komisijos posėdžio protokolo nutarimą ir Lietuvos kultūros tarybos ar kitų valstybės fondų skiriamą finansavimą patvirtinančius sąrašus, rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo projektą.
26. Lėšos projektams kofinansuoti skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtinamas projektų, kuriems skiriamas kofinansavimas iš savivaldybės biudžeto, sąrašas.
27. Savivaldybės administracija projekto vykdytojams išduoda dokumentą, kuriame pateikiamas bendras kofinansavimui atrinktų projektų sąrašas ir Savivaldybės įsipareigojimas skirti ne mažiau kaip 30 procentų biudžeto lėšų kultūros ir meno projektams, gavusiems finansavimą iš Lietuvos kultūros tarybos ar kitų valstybės fondų.
V SKYRIUS
SUTARTIES SUDARYMAS
28. Juridinis asmuo (toliau – projekto vykdytojas) per 30 darbo dienų nuo Lietuvos kultūros tarybos ar kito valstybės fondo konkurso rezultatų paskelbimo elektroniniu paštu pateikia Kultūros ir meno skyriui Projekto vykdymo išlaidų sąmatą, kurios forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Išlaidų sąmata reikalinga sutarčiai parengti.
29. Su projekto vykdytoju, kurio įgyvendinamam projektui skirtas kofinansavimas, Savivaldybės administracija per 40 darbo dienų sudaro projekto kofinansavimo sutartį. Sutarties forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Sutartyje turi būti nurodyta: projekto pavadinimas, projekto įgyvendinimo laikotarpis, projektui skirtų lėšų suma, šalių teisės ir pareigos, atsakomybė už sutarties, Nuostatų ir kitų teisės aktų reikalavimų nesilaikymą, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarka, sutarties galiojimo, pakeitimo ir nutraukimo, ginčų sprendimo sąlygos ir tvarka, kitos nuostatos, padedančios užtikrinti projekto vykdymo ir skirtų lėšų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą. Projekto išlaidų sąmata yra sutarties sudėtinė dalis.
32. Sutartis įsigalioja nuo tos dienos, kai ją pasirašo abi sutarties šalys, ir galioja, kol šalys įvykdo visus joje numatytus įsipareigojimus, arba sutartis yra nutraukiama.
33. Projekto įgyvendinimo pradžia gali būti ankstesnė nei sutarties sudarymo diena. Tokiu atveju savivaldybės biudžeto lėšomis kofinansuojamos tik tos išlaidos, kurios patirtos po sutarties pasirašymo datos.
34. Projekto vykdytojas turi teisę atsisakyti vykdyti projektą. Jis privalo raštu informuoti Kultūros ir meno skyrių ir grąžinti lėšas į savivaldybės biudžeto sąskaitą per 20 darbo dienų, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d. Savivaldybės administracija gali tokias lėšas panaudoti kitoms Programos priemonėms vykdyti.
VI SKYRIUS
SUTARTIES VYKDYMO PRIEŽIŪRA
35. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad projektui įgyvendinti skirtos lėšos būtų panaudotos pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį.
36. Skirtos lėšos laikomos panaudotomis pagal sutartyje ir jos prieduose nurodytą paskirtį, jeigu:
37. Nustačius, kad projekto vykdytojas neįvykdė Nuostatų 35 punkte nustatyto įsipareigojimo, Savivaldybės administracija vienašališkai nutraukia su projekto vykdytoju sudarytą sutartį ir nustato terminą, per kurį Savivaldybei turi būti grąžintos visos projektui įgyvendinti skirtos lėšos.
38. Projekto išlaidų tinkamumas nustatomas vertinant, ar jos:
38.1. yra faktiškai patirtos ir apmokėtos nepažeidžiant Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimų, įtrauktos į projekto vykdytojo apskaitą ir gali būti nustatomos, patikrinamos ir patvirtinamos atitinkamais apskaitos dokumentais, turinčiais visus Lietuvos Respublikos finansinės apskaitos įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus apskaitos dokumentų rekvizitus;
38.2. yra proporcingos ir būtinos projektui įgyvendinti, numatytos projekto įgyvendinimo sutartyje, naudojamos tik projekto tikslams ir rezultatams pasiekti, atitinka skaidraus finansų valdymo, sąnaudų pagrįstumo ir efektyvumo principus;
39. Lėšos gali būti skiriamos tik šioms projektui vykdyti reikalingoms išlaidų rūšims:
39.1. tiesioginėms projekto vykdymo išlaidoms (atlygis fiziniams asmenims pagal autorines, atlikėjo ir kitų atlygintinų paslaugų sutartis, pagal verslo liudijimus ar individualios veiklos pažymas, projekto tikslams pasiekti būtinos prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos (patalpų, techninės įrangos, transporto nuomos, viešinimo (skelbimai spaudoje, socialiniame tinkle, garso ir vaizdo reklama) ir sklaidos (plakatų, bukletų, skrajučių gamyba), leidinių leidybos), kviestinių projekto dalyvių tiesiogiai patiriamos ir projekto vykdytojo kompensuojamos išlaidos (nakvynės, maitinimo, kelionių išlaidos, kompensuojamos pagal avansines apyskaitas ar kitus dokumentus);
39.2. administravimo išlaidoms (banko, pašto, ryšio ar pan. paslaugoms, kanceliarinėms prekėms) – ne daugiau kaip 20 proc. projektui vykdyti skirtų lėšų;
39.3. kitoms išlaidoms (pvz.: kuras, maisto prekės ir nealkoholiniai gėrimai kavos pertraukoms, Lietuvos autorių teisių kolektyvinio administravimo asociacijos ir pan. mokestis, dalyvavimo kultūros ar meno renginyje dalyvio mokestis), tiesiogiai susijusioms su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu.
41. Negali būti finansuojamos projekto išlaidos:
41.3. lizingo, išperkamosios nuomos, premijoms, baudoms, delspinigiams, finansinėms nuobaudoms, bylinėjimosi išlaidoms, paskolų palūkanoms ir skolų padengimo išlaidoms;
42. Projekto vykdytojas gali ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki sutartyje nustatyto projekto įgyvendinimo termino pabaigos Savivaldybei pateikti argumentuotą prašymą dėl:
42.1. projekto pavadinimo keitimo, kai nesikeičia Prašyme pateiktos ir (ar) sutartyje nurodytos veiklos (turinys);
42.2. projekto įgyvendinimo laikotarpio keitimo, kai prašoma projekto įgyvendinimo laikotarpį pratęsti, bet ne ilgiau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos;
42.3. sąmatos keitimo, kai projekto įgyvendinimo metu faktinių išlaidų pokytis pagal atskirus straipsnius ir atskiras sąmatos eilutes yra daugiau nei 20 procentų;
43. Prašymas dėl projekto pavadinimo, projekto įgyvendinimo laikotarpio ar sąmatos keitimo teikiamas Savivaldybės administracijos direktoriui kartu su Patikslinta kultūros ir meno projekto vykdymo išlaidų sąmata, kurios forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
44. Sprendimą dėl Nuostatų 42.1–42.4 papunkčiuose nurodytų prašymų priima Savivaldybės administracijos direktorius per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos.
46. Nepatenkinus ar atmetus prašymą, teiktą Nuostatų 42 punkte nustatyta tvarka, projekto vykdytojas turi laikytis sutartyje nustatytų sąlygų.
47. Sutarties galiojimo metu projekto vykdytojas neturi teisės perleisti jokių savo teisių ir pareigų, kylančių iš sutarties, tretiesiems asmenims.
48. Projekto vykdytojui atsisakius vykdyti projektą ir grąžinus lėšas Savivaldybės administracija gali grąžintas lėšas panaudoti Programos priemonėms vykdyti.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMO UŽ SKIRTAS LĖŠAS TVARKA
50. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų Kultūros ir meno skyriui pateikia:
50.1. Kultūros ir meno projekto įvykdymo rezultatų ataskaitą, kurios forma tvirtinama Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Ataskaitoje įvertinama atlikta veikla, jos rezultatai, projekto tobulinimo ir tęstinumo galimybės;
51. Projekto ataskaitos gali būti teikiamos:
52. Projekto vykdytojas projekto vykdymo laikotarpiu, pasibaigus ketvirčiui, per 5 kalendorines dienas ir įgyvendinus projektą ne vėliau kaip per 20 darbo dienų Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui pateikia:
52.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (Forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (aktuali redakcija);
53. Išlaidas pateisinantys dokumentai yra prekių (paslaugų) tiekėjų pateiktos sąskaitos faktūros, PVM sąskaitos faktūros, pirkimo–pardavimo kvitai, kasos aparatų kvitai, kelionių dokumentai, sutartys ir darbų priėmimo–perdavimo aktai, kiti dokumentai, pateisinantys ir įrodantys patirtas išlaidas ir jų tikslingumą.
54. Išlaidų apmokėjimą įrodantys dokumentai yra bankinius pavedimus patvirtinantys dokumentai, kasos išlaidų orderiai ir kiti dokumentai, įrodantys, kad mokėjimas buvo atliktas pagal išlaidas pateisinančius dokumentus.
55. Savivaldybės administracijos Apskaitos skyrius turi teisę prašyti projekto vykdytojo pateikti išlaidas ir jų apmokėjimą patvirtinančių dokumentų kopijas.
56. Projekto vykdytojas, neįgyvendinęs projekto arba iki einamųjų metų gruodžio 31 dienos nepanaudojęs visų projektui skirtų lėšų, privalo jas grąžinti į savivaldybės biudžeto sąskaitą kuo greičiau, bet ne vėliau nei iki ateinančių metų sausio 5 dienos.
57. Nustačius, kad projekto vykdytojas nepagrįstai gavo lėšų ar netinkamai jas panaudojo, projekto vykdytojas privalo jas grąžinti į savivaldybės biudžeto sąskaitą per 20 darbo dienų, bet nevėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d. ir praranda teisę vienus metus teikti Prašymą dėl projekto kofinansavimo ir gauti savivaldybės biudžeto lėšų iš Programos.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Savivaldybės administracija neprisiima atsakomybės, jei dėl Prašyme nurodytų klaidingų ryšiams palaikyti duomenų (adreso, telefono, elektroninio pašto adreso ir kt.) Prašymo teikėjo nepasiekia laiškai arba negalima susisiekti su jo atstovais.
61. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslingumą, gautų savivaldybės biudžeto lėšų finansinės apskaitos tvarkymą atsako Prašymo teikėjas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
62. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (OL 2016 L 119, p. 1) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teisinę apsaugą. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi nuolat, jei projektas buvo finansuotas; jei projektui finansavimas neskirtas, – 3 metus, vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Asmens duomenys gali būti saugomi ilgiau, jei tai būtina pagal teisės aktus ar ginčui, skundui išspręsti.