LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRAS

 

įsakymas

dėl lietuvos RESPUBLIKOS ūkio ministro 2011 m. balandžio 29 d. įsakymo Nr. 4-281 „Dėl Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo IR įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių bei Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2015 m. liepos 2 d. Nr. 4-428

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2011 m. balandžio 29 d. įsakymą Nr. 4-281 „Dėl Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių bei Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŪKIO MINISTRas

 

įsakymas

Dėl Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo IR įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių bei Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklių

patvirtinimo

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 112 straipsnio 6 dalimi, 115 straipsnio 2 dalimi, 116 straipsnio 1 dalimi, 37 straipsnio 6 dalies 4 punktu, Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo 16 straipsnio 5 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi ir 19 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. liepos 3 d. nutarimo Nr. 831 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos aprašo patvirtinimo“ 3.1 ir 3.2 papunkčiais, t v i r t i n u  pridedamas:

 

1. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisykles.

2. Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisykles.“

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2016 m. gegužės 1 dieną.

 

 

 

Ūkio ministras                                                                                                    Evaldas Gustas


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2011 m. balandžio 29 d. įsakymu  Nr. 4-281

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2015 m. liepos 2 d. įsakymo Nr. 4-428 redakcija)

 

 

BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO IR BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PADĖJĖJO PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO IR ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄRAŠO SUDARYMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklės (toliau – Taisyklės) reguliuoja valstybės narės piliečių, kitų fizinių asmenų, kurie naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jiems suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis (toliau – fiziniai asmenys), siekiančių įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas ir dirbti bankroto administratoriaus padėjėjais Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo Nr. IX-216 (toliau – Įmonių bankroto įstatymas) nustatyta tvarka, ir Lietuvos Respublikoje įsteigtų juridinių asmenų, siekiančių įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas Įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka, taip pat valstybėje narėje įsteigtų juridinių asmenų ar kitų organizacijų, kurie gali savo vardu įgyti ir turėti teises ir pareigas, būti ieškovais ir atsakovais teisme, taip pat jų padalinių, siekiančių teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas neįsisteigus Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), dokumentų pateikimo ir nagrinėjimo tvarką, kvalifikacijos egzamino, profesinio tinkamumo testo organizavimo ir vykdymo tvarką, bankroto administratoriaus ir bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimų išdavimo, keitimo, galiojimo panaikinimo ar jų dublikatų išdavimo tvarką ir asmenų, teikiančių įmonių bankroto administravimo paslaugas, sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įmonių bankroto įstatyme, Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme ir kituose įstatymuose.

 

II SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

3. Fizinis asmuo, siekiantis Įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, Įmonių bankroto valdymo departamentui prie Ūkio ministerijos (toliau – Departamentas) pateikia:

3.1. prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus pažymėjimą (1 priedas);

3.2. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją.

4. Juridinis asmuo, siekiantis Įmonių bankroto įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, Departamentui pateikia prašymą įrašyti jį į Sąrašą (2 priedas).

5. Asmuo, siekiantis įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), Departamentui pateikia prašymą laikinai (vienkartinai) įrašyti jį į Sąrašą (3 priedas). Laikoma, kad asmuo siekia įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), jeigu jis siekia Lietuvos Respublikoje vienu metu administruoti tik vienos įmonės bankroto procesą.

6. Fizinis asmuo, siekiantis įgyti teisę dirbti bankroto administratoriaus padėjėju, pateikia prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimą (4 priedas).

7. Prašymas ir kiti dokumentai gali būti pateikiami asmeniškai, atvykus į Departamentą, registruotu laišku ar saugiomis elektroninėmis priemonėmis per atstumą tiesiogiai Departamentui arba per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą, kaip jis apibrėžtas Paslaugų įstatyme, ir pasiekiami adresu www.verslovartai.lt.

8. Taisyklių 4 ir 5 punktuose nustatytais atvejais kartu su prašymu pateikiamų dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas prašymą teikiančio asmens parašu. Šios dokumentų kopijos jas pateikusiam asmeniui negrąžinamos. Taisyklių 3 ir 6 punktuose nustatytais atvejais pateikiant prašymą turi būti pateikti kartu su prašymu pateikiamų dokumentų originalai arba notaro patvirtintos kopijos. Jei teikiant prašymą asmeniškai arba prašymą siunčiant registruotu laišku dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos nepateikiamos ir pateikiamos notaro nepatvirtintos dokumentų kopijos, notaro patvirtintos dokumentų kopijos arba dokumentų originalai pateikiami kvalifikacijos egzamino laikymo dieną, sutikrinami su pateiktomis dokumentų kopijomis iki egzamino pradžios ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Nepateikusiems dokumentų originalų arba notaro patvirtintų dokumentų kopijų asmenims ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos neatitinka pateiktų dokumentų kopijų, kurios nepatvirtintos notaro, neleidžiama laikyti kvalifikacijos egzamino.

9. Prašymas jo gavimo dieną Departamente registruojamas Departamento dokumentų valdymo sistemoje. Ši diena laikoma prašymo pateikimo Departamentui diena, išskyrus Taisyklių 11 punkte nurodytą atvejį. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai registruojami Departamente pagal Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.

10. Departamentas Taisyklėse nurodytus pranešimus ir informaciją prašymą pateikusiam asmeniui pateikia prašyme nurodytu būdu, išskyrus Taisyklių 14.2 papunktyje ir 57 punkte nustatytas išimtis.

11. Jeigu prašymas pateiktas nesilaikant teisės aktuose nustatytos tvarkos, yra neišsamus ar netinkamai įformintas, pateikti ne visi kartu su prašymu privalomi pateikti dokumentai, Departamentas per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Departamente informuoja prašymą pateikusį asmenį apie informacijos ar dokumentų trūkumą ir nustato protingą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos, per kurį nurodyti trūkumai turi būti pašalinti. Visi vėliau gauti dokumentai jų gavimo Departamente dieną registruojami Departamento dokumentų valdymo sistemoje. Prašymo pateikimo Departamentui diena laikoma paskutinio tinkamai įforminto dokumento gavimo Departamente diena.

12. Jeigu per Departamento nurodytą terminą nepašalinami Taisyklių 11 punkte nurodyti trūkumai, Departamentas išsiunčia prašymą pateikusiam asmeniui pranešimą apie prašymo atmetimą ir nurodo atmetimo priežastis.

13. Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas Departamento valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – Departamento atsakingas darbuotojas), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos patikrina, ar prašymą pateikęs asmuo atitinka Įmonių bankroto įstatyme nustatytus reikalavimus, ir pateikia Departamento direktoriui, o jo laikinai nesant – Departamento direktoriaus funkcijas atliekančiam Departamento direktoriaus įgaliotam pavaduotojui (toliau – Departamento direktorius) atitinkamai:

13.1. motyvuotą siūlymą leisti prašymą pateikusiam asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą arba neleisti jo laikyti;

13.2. motyvuotą siūlymą įrašyti prašymą pateikusį asmenį į Sąrašą arba jo į Sąrašą neįrašyti;

13.3. motyvuotą siūlymą įrašyti asmenį, siekiantį įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), į Sąrašą arba jo į Sąrašą neįrašyti.

14. Apie Departamento direktoriaus sprendimą dėl leidimo asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 13.1 papunktyje nurodyto siūlymo pateikimo Departamento direktoriui dienos raštu pranešama:

14.1. Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos (toliau – Komisija) sekretoriui, kai prašymą pateikusiam asmeniui leidžiama laikyti kvalifikacijos egzaminą;

14.2. prašymą pateikusiam asmeniui, kad jam leidžiama laikyti kvalifikacijos egzaminą arba neleidžiama jo laikyti. Jeigu asmeniui neleidžiama laikyti kvalifikacijos egzamino, pranešime taip pat nurodomos priežastys, dėl kurių neleidžiama jo laikyti.

 

III SKYRIUS

KVALIFIKACIJOS EGZAMINO IR PROFESINIO TINKAMUMO TESTO ORGANIZAVIMO TVARKA

 

15. Vykdydama kvalifikacijos egzaminą Komisija veikia vadovaudamasi Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2007 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. 4-107 „Dėl Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Komisijos nuostatai).

16. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 14.1 papunktyje nurodyto Departamento pranešimo gavimo dienos informuoja asmenį apie kvalifikacijos egzamino laikymo datą, vietą ir laiką, nurodo, kad asmuo turi atitinkamai išmanyti Departamento interneto svetainėje skelbiamos Bankroto administratorių atestavimo programos ar Bankroto administratorių padėjėjų atestavimo programos temas, pateikia informaciją apie valstybės rinkliavą už kvalifikacijos egzamino laikymą ir kitą svarbią informaciją.

17. Kvalifikacijos egzaminas turi įvykti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo asmens prašymo pateikimo Departamentui dienos. Asmuo gali laikyti kvalifikacijos egzaminą Komisijos sekretoriui nustačius, kad asmuo sumokėjo valstybės rinkliavą už kvalifikacijos egzamino laikymą.

18. Kvalifikacijos egzaminas laikomas lietuvių kalba Įmonių bankroto įstatymo ir Komisijos nuostatų nustatyta tvarka.

19. Kvalifikacijos egzaminas vykdomas raštu ir žodžiu.

20. Asmuo, laikydamas egzaminą raštu, sprendžia kvalifikacijos egzamino testą (toliau – testas), žodžiu – atsako į Komisijos narių pateiktus 5 klausimus (toliau – egzaminas žodžiu). Pirmiausia laikomas egzaminas raštu, o jį išlaikius laikomas egzaminas žodžiu. Asmeniui, neišlaikiusiam egzamino raštu, neleidžiama laikyti egzamino žodžiu.

21. Testus rengia ūkio ministro įsakymu patvirtinta Kvalifikacijos egzamino testo rengimo komisija, tvirtina Komisija.

22. Testą sudaro 30 klausimų ir 3 atsakymų variantai į kiekvieną klausimą, iš 3 atsakymų variantų teisingas yra vienas. Atsakydamas į klausimą asmuo turi pažymėti vieną iš atsakymų variantų, kuris, jo manymu, yra teisingas.

23. Testo vykdymas:

23.1. laikant testą dalyvauja Komisijos sekretorius;

23.2. testas laikomas kompiuteriu prisijungus prie egzamino laikymo modulio. Komisijos sekretorius prieš laikant testą supažindina asmenis su testo programos veikimo principu ir testo eiga;

23.3. individualų testą, atsižvelgiant į tai, ar asmuo siekia įgyti teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, ar dirbti bankroto administratoriaus padėjėju, ar asmuo laiko profesinio tinkamumo testą Lietuvos Respublikos teisės išmanymui patikrinti, iš visų duomenų bazėje sukauptų egzamino klausimų, sudarytų pagal atitinkamos Bankroto administratorių atestavimo programos ar Bankroto administratorių padėjėjų atestavimo programos temas, suformuoja kompiuterių programa;

23.4. kiekvienam atsakymui į klausimą skiriama po 1 minutę, testui skiriama 30 minučių. Pasibaigus skirtam laikui, testo laikymas nutraukiamas;

23.5. atsakant į testo klausimus naudotis literatūra, užrašais ar kitomis pagalbinėmis informacinėmis ar ryšio priemonėmis neleidžiama. Asmuo, pažeidęs šį reikalavimą, šalinamas iš kvalifikacijos egzamino. Šis sprendimas yra įrašomas į protokolą;

23.6. pasibaigus testo laikymui, asmuo gali susipažinti su klausimais, į kuriuos jis atsakė klaidingai, ir jo pasirinktais atsakymais.

24. Testas laikomas išlaikytu, jei per skirtą laiką teisingai atsakyta į ne mažiau kaip 21 klausimą.

25. Egzaminuojamam asmeniui išlaikius testą, tą pačią dieną laikomas egzaminas žodžiu.

26. Per egzaminą žodžiu Komisijos nariai pateikia asmeniui klausimus iš atitinkamos Bankroto administratorių atestavimo programos ar Bankroto administratorių padėjėjų atestavimo programos. Gali būti užduodami atsakymus patikslinantys klausimai.

27. Per egzaminą žodžiu naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašant dalyvaujančius asmenis. Privaloma įrašyti visus Komisijos narių klausimus ir egzaminą žodžiu laikančių asmenų atsakymus. Egzaminą žodžiu laikę asmenys su savo egzamino žodžiu įrašu turi teisę susipažinti raštu pateikę motyvuotą prašymą Departamentui.

28. Asmens žinias per egzaminą žodžiu kiekvienas Komisijos narys vertina individualiai 10 (dešimties) balų sistema. Blogiausias įvertinimas yra 1 balas, geriausias – 10 balų. Asmuo pripažįstamas išlaikiusiu egzaminą žodžiu, jeigu Komisijos narių balų vidurkis yra 7 arba daugiau balų. Komisijos narių balų vidurkis apvalinamas iki 1 skaitmens po kablelio (jeigu antras skaitmuo po kablelio yra didesnis arba lygus 5, apvalinama į didesniąją pusę; jeigu antras skaitmuo po kablelio yra mažesnis nei 5, apvalinama į mažesniąją pusę).

29. Asmens testo rezultatai (teisingų atsakymų į klausimus skaičius), visi pateikti klausimai žodžiu (jei asmuo išlaikė testą) ir žinių įvertinimas įrašomi kvalifikacijos egzamino ir profesinio tinkamumo testo vertinimo protokole (5 priedas). Kvalifikacijos egzamino rezultatai asmeniui paskelbiami to paties posėdžio metu.

30. Komisija tame pačiame posėdyje, per kurį laikomas kvalifikacijos egzaminas, siūlo Departamentui:

30.1. suteikti bankroto administratoriaus profesinę kvalifikaciją;

30.2. nesuteikti bankroto administratoriaus profesinės kvalifikacijos;

30.3. suteikti teisę dirbti bankroto administratoriaus padėjėju;

30.4. nesuteikti teisės dirbti bankroto administratoriaus padėjėju.

31. Asmuo, neišlaikęs kvalifikacijos egzamino arba neatvykęs jo laikyti, gali dar kartą jį laikyti Įmonių bankroto įstatymo 113 straipsnio 1 dalyje nustatytais terminais ir tvarka, pateikęs Departamentui laisvos formos prašymą dar kartą laikyti kvalifikacijos egzaminą.

32. Komisija apie sprendimą leisti asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą nepraėjus 3 mėnesių laikotarpiui praneša per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kvalifikacijos egzamino dienos. Pranešime nurodoma kvalifikacijos egzamino laikymo data, vieta, laikas, informacija apie valstybės rinkliavos už kvalifikacijos egzamino laikymą sumokėjimą ir kita svarbi informacija.

33. Profesinio tinkamumo testo organizavimui taikomi Taisyklių 18-29 punktai.

34. Per Lietuvos Respublikos teisės išmanymo patikrinimą laikydamas profesinio tinkamumo testą asmuo laiko egzaminą raštu ir žodžiu pagal Bankroto administratorių atestavimo programos temas tik siekiant patikrinti Lietuvos Respublikos teisės išmanymą.

35. Komisija tame pačiame posėdyje, per kurį laikomas profesinio tinkamumo testas, siūlo Departamentui:

35.1. pripažinti bankroto administratoriaus profesinę kvalifikaciją norint teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas įsisteigus Lietuvos Respublikoje;

35.2. nepripažinti bankroto administratoriaus profesinės kvalifikacijos norint teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas įsisteigus Lietuvos Respublikoje.

 

IV SKYRIUS

BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO IR BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PADĖJĖJO PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO TVARKA

 

36. Departamento direktorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio, kurio metu asmuo laikė kvalifikacijos egzaminą, protokolo pasirašymo dienos priima sprendimą dėl bankroto administratoriaus ar bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo (toliau – pažymėjimas) išdavimo ir pasirašo išduodamą pažymėjimą (6 ir 7 priedai).

37. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 36 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos informuoja kvalifikacijos egzaminą laikiusį asmenį apie Departamento direktoriaus priimtą sprendimą dėl pažymėjimo išdavimo. Jei pažymėjimas išduodamas, jo originalas perduodamas asmeniui Taisyklių 3.1 papunktyje nurodytame prašyme nurodytu būdu. Pažymėjimo kopija lieka Departamente.

38. Kai asmuo pažymėjimą pageidauja atsiimti asmeniškai, Departamento pranešime nurodomas laikas, kada Departamente išduodami pažymėjimų originalai, taip pat nurodoma, kad pažymėjimas bus išduotas tik sumokėjus valstybės rinkliavą už pažymėjimo išdavimą. Asmuo, atsiimdamas pažymėjimą Departamente, pasirašo Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintos formos pažymėjimų registravimo žurnale (toliau – pažymėjimų registravimo žurnalas), patvirtindamas, kad pažymėjimą gavo. Departamentas, įsitikinęs, kad sumokėta valstybės rinkliava už pažymėjimo išdavimą, išduoda pažymėjimo originalą.

39. Kai asmuo pažymėjimą pageidauja atsiimti registruotu laišku, Departamento pranešime nurodoma, kad pažymėjimas bus išsiųstas registruotu laišku per 3 darbo dienas nuo valstybės rinkliavos už pažymėjimo išdavimą sumokėjimo. Pažymėjimą siunčiant registruotu laišku, Departamento atsakingas darbuotojas pažymėjimų registravimo žurnale nurodo pažymėjimo išsiuntimo datą ir pasirašo žurnale, patvirtindamas, kad sumokėta rinkliava už pažymėjimo išdavimą.

 

V SKYRIUS

PAŽYMĖJIMO DUBLIKATO IŠDAVIMO IR PAŽYMĖJIMO KEITIMO TVARKA

 

40. Asmuo, praradęs ar sugadinęs pažymėjimo originalą ar pastebėjęs jame netikslumų, Taisyklių 7 punkte nustatyta tvarka pateikia Departamentui prašymą išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, nurodo pažymėjimo praradimo ar sugadinimo aplinkybes arba pastebėtus netikslumus, nurodo, kaip pageidauja atsiimti pažymėjimą ar dublikatą (asmeniškai ar registruotu laišku nurodytu adresu) ir, jei prašoma išduoti pažymėjimo dublikatą, sumoka valstybės rinkliavą už pažymėjimo dublikato išdavimą. Jei pažymėjimas yra sugadintas arba jame pastebėta netikslumų, kartu su šiuo prašymu asmuo pateikia ir sugadintą pažymėjimą arba pažymėjimą, kuriame pastebėta netikslumų. Departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šiame punkte nurodyto prašymo gavimo dienos patikrina Įmonių restruktūrizavimo ir bankroto informacinėje sistemoje (toliau – ĮRBIS) esančius duomenis ir nustatęs, kad asmeniui, prašančiam išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, kuriame pastebėta netikslumų, teisės aktų nustatyta tvarka buvo išduotas pažymėjimas ir jo galiojimas nepanaikintas, taip pat kad sumokėta rinkliava už pažymėjimo dublikato išdavimą, kai prašoma išduoti pažymėjimo dublikatą, išduoda atitinkamo pažymėjimo dublikatą arba pakeičia pažymėjimą, kuriame pastebėta netikslumų.

41. Pažymėjimo dublikatą ar keičiamą pažymėjimą pasirašo Departamento direktorius. Pažymėjimo dublikatas ar keičiamas pažymėjimas asmeniui išduodamas Taisyklių 40 punkte nurodytame prašyme nurodytu būdu Taisyklių 38 ir 39 punktuose nustatyta tvarka.

 

 

VI SKYRIUS

PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO PANAIKINIMO TVARKA

 

42. Sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 1, 4 ir 5 punktuose nustatytais atvejais Departamento direktorius priima ne vėliau kaip per 3 darbo dienas atitinkamai nuo Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 1 punkte nurodyto prašymo arba Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 4 ir 5 punktuose nurodytos informacijos gavimo dienos.

43. Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 3 punkte nurodytu atveju Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 3 punkte nurodytos aplinkybės paaiškėjimo kreipiasi į Komisiją ir siūlo panaikinti pažymėjimo galiojimą.

44. Apie Komisijos posėdį, kuriame svarstomas Įmonių bankroto įstatymo 117 straipsnio 2 dalyje nurodytas klausimas, Komisijos sekretorius raštu ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Komisijos posėdžio dienos praneša asmeniui, kurio pažymėjimo galiojimo panaikinimas svarstomas. Į šiame punkte nurodytą Komisijos posėdį gali būti kviečiami ir Departamento atstovai, taip pat turi teisę dalyvauti asmens, kurio pažymėjimo galiojimo panaikinimo klausimas sprendžiamas, įgaliotas atstovas. Šio Komisijos posėdžio metu asmeniui teikiant paaiškinimus naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašant dalyvaujančius asmenis. Privaloma įrašyti visus Komisijos narių klausimus ir asmens pateiktus paaiškinimus.

45. Departamento direktorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio, kurio metu buvo svarstomas pažymėjimo galiojimo panaikinimas, protokolo pasirašymo dienos priima sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo. Departamento direktoriaus sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą pasirašymo diena yra pažymėjimo galiojimo panaikinimo diena.

46. Jei Komisija nepritaria Įmonių bankroto įstatymo 117 straipsnio 2 dalyje nurodytam Departamento siūlymui, pažymėjimas nepanaikinamas.

47. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priėmimo dienos informuoja asmenį, kuriam išduotas pažymėjimas, išskyrus Įmonių bankroto įstatymo 115 straipsnio 5 dalies 5 punkte nurodytą atvejį.

48. Informacija apie pažymėjimo panaikinimą (asmens, kurio pažymėjimo galiojimas panaikintas, vardas ir pavardė, pažymėjimo numeris, išdavimo data, galiojimo panaikinimo data) ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Departamento direktoriaus sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą priėmimo dienos paskelbiama Departamento interneto svetainėje. Departamento interneto svetainėje skelbiamas tęstinis pažymėjimų, kurių galiojimas panaikintas, sąrašas.

 

VII SKYRIUS

ASMENŲ, TEIKIANČIŲ ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS, SĄRAŠO SUDARYMO TVARKA

 

49. Sąrašą sudaro ir tvarko Departamentas.

50. Apie įrašymą į Sąrašą ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešama į Sąrašą įrašytam asmeniui. Nuo asmens įrašymo į Sąrašą dienos jo Sąraše nurodyti duomenys tampa ĮRBIS duomenų bazių duomenimis.

51. Sąrašas žymimas raide „B“. Sąrašą sudaro du skyriai:

51.1. I skyrius. Fiziniai asmenys, teikiantys įmonių bankroto administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal fizinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:

51.1.1. Sąrašo numeris, susidedantis iš Sąrašo raidės „B“, brūkšnelio, Sąrašo I skyriaus žymos raidžių „FA“ ir šio skyriaus eilės numerio;

51.1.2. asmens, teikiančio įmonių bankroto administravimo paslaugas, vardas, pavardė;

51.1.3. pažymėjimo numeris, jo išdavimo data (jei pažymėjimas išduotas);

51.1.4. darbo vietos adresas ir (arba) korespondencijos adresas, ryšio duomenys (telefono ir (arba) fakso numeris (-iai), elektroninio pašto adresas);

51.1.5. įrašymo į Sąrašą data.

51.2. II skyrius. Juridiniai asmenys, teikiantys įmonių bankroto administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal juridinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:

51.2.1. Sąrašo numeris, kuris susideda iš Sąrašo raidės „B“, brūkšnelio, Sąrašo II skyriaus žymos raidžių „JA“ ir šio skyriaus eilės numerio;

51.2.2. juridinio asmens, teikiančio įmonių bankroto administravimo paslaugas, pavadinimas;

51.2.3. juridinio asmens kodas ar kiti identifikavimo duomenys;

51.2.4. leidimo teikti bankroto administravimo paslaugas, galiojusio iki Sąrašo sudarymo dienos, numeris ir jo išdavimo data (jei leidimas teikti bankroto administravimo paslaugas buvo išduotas);

51.2.5. buveinės adresas, ryšio duomenys ir korespondencijos adresas arba veiklos adresas;

51.2.6. įrašymo į Sąrašą data.

52. Nuo Sąrašo sudarymo pradžios:

52.1. ĮRBIS duomenų bazėse iki Sąrašo sudarymo kaupti duomenys apie bankroto administratorius yra laikomi Sąrašo duomenimis;

52.2. asmenys, 2012 m. kovo 1 d. turėję teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, į Sąrašą įrašomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 1, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 18, 21, 23, 26, 33, 35, 36, 37 straipsnių pakeitimo ir papildymo, įstatymo papildymo 111 straipsniu ir trečiuoju1 skirsniu įstatymo 20 straipsnio 2 dalimi, Sąraše nurodant pirmojo, terminuotai galiojusio bankroto administratoriaus pažymėjimo, suteikusio teisę asmeniui teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, ar leidimo teikti bankroto administravimo paslaugas, galiojusių 2012 m. kovo 1 d., išdavimo datą.

53. Pasikeitus Sąraše pateiktiems Taisyklių 51.1.2, 51.1.4, 51.2.2 ar 51.2.5 papunkčiuose nurodytiems duomenims, Sąrašo duomenys keičiami Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintų duomenų apie įmonės bankroto procesą teikimo ir skelbimo taisyklių nustatyta tvarka.

54. Įmonių bankroto įstatyme nustatytu nuolatiniu kvalifikacijos tobulinimu laikomas fizinio asmens dalyvavimas mokymuose (kursuose, seminaruose) Komisijos patvirtintos Bankroto administratorių atestavimo programos ar Bankroto administratorių padėjėjų atestavimo programos temomis ne mažiau kaip 24 valandas per metus (metų pradžia laikoma įrašymo į Sąrašą data).

55. Išbraukus asmenį iš Sąrašo, jo eilės numeris kitam asmeniui ar tam pačiam asmeniui, pakartotinai suteikus teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas, nesuteikiamas.

56. Sąrašas skelbiamas Departamento interneto svetainėje. Sąrašo duomenys interaktyvūs.

57. Departamentas, išbraukęs asmenį iš Sąrašo, apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos raštu ar elektroninėmis priemonėmis praneša asmeniui ir nurodo jo Sąrašo numerį, išbraukimo iš Sąrašo datą ir išbraukimo priežastį.

58. Departamentas, išbraukęs asmenį iš Sąrašo, apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos raštu praneša teismui (teismams), nagrinėjančiam (nagrinėjantiems) įmonės (įmonių) bankroto bylą (bylas), kurioje (kuriose) išbrauktas iš Sąrašo asmuo yra paskirtas administratoriumi, ir įmonės (įmonių) kreditorių susirinkimo ar kreditorių komiteto pirmininkui (pirmininkams) ir nurodo asmens vardą, pavardę ar pavadinimą, Sąrašo numerį ir išbraukimo iš Sąrašo datą.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

59. Informacija apie pažymėjimų ar jų dublikatų išdavimą, pažymėjimų galiojimo panaikinimą skelbiama interneto svetainėje www.verslovartai.lt.

60. Taisyklėse Departamentui priskirtus veiksmus gali atlikti tik bankroto administratorių veiklos planiniuose ir neplaniniuose patikrinimuose nedalyvaujantys Departamento valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai.

61. Negaliojantys ar sugadinti pažymėjimai, pažymėjimų registracijos žurnalai saugomi Departamento archyve teisės aktų nustatyta tvarka.

______________

 


 

Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir

bankroto administratoriaus padėjėjo

pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto

administravimo paslaugas teikiančių

asmenų sąrašo sudarymo taisyklių

1 priedas

 

 

(Prašymo leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus pažymėjimą formos pavyzdys)

 

______________________________________________________________________________

(vardas ir pavardė)

 

_____________________________________________________________________________________________

(adresas, telefono Nr., elektroninio pašto adresas)

 

 

Įmonių bankroto valdymo departamentui

prie Ūkio ministerijos

 

 

PRAŠYMAS

LEISTI LAIKYTI KVALIFIKACIJOS EGZAMINĄ IR IŠDUOTI BANKROTO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMĄ

 

20_____m.________________d.

_________________

(vieta)

 

Aš,___________________________________, prašau leisti man laikyti bankroto
(vardas ir pavardė)

administratoriaus kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus pažymėjimą.

Patvirtinu, kad aš, _____________________________ (kas reikalinga, pažymėti):

(vardas ir pavardė)

□ atitinku nepriekaištingos reputacijos reikalavimą, nustatytą Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme;

□ turiu aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities teisės ar ekonomikos studijų krypties išsilavinimą (teisės ar ekonomikos bakalauro ir teisės ar ekonomikos magistro kvalifikacinį laipsnį) ar teisininko profesinį kvalifikacinį laipsnį (vienpakopį teisinį universitetinį išsilavinimą) ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;

□ turiu ne trumpesnį kaip dvejų metų administratoriaus padėjėjo darbo stažą per paskutinius trejus metus ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;

□ turiu ne trumpesnį kaip penkerių metų įmonės vadovo darbo stažą per paskutinius septynerius metus ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;

□ esu teisės aktų nustatyta tvarka pripažintas advokatu ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;

□ esu teisės aktų nustatyta tvarka paskirtas antstoliu ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;

□ moku valstybinę lietuvių kalbą;

□ man Europos Sąjungos teisės aktai suteikia judėjimo Europos Sąjungos valstybėse narėse arba Europos ekonominės erdvės valstybėse teises ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas (taikoma tik asmenims, kurie nėra Lietuvos Respublikos, kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės piliečiai).

PRIDEDAMA:

___________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________.

 

Informaciją ir pranešimus prašau siųsti: __________________________________________.

(elektroninio pašto arba pašto adresas)

 

Bankroto administratoriaus pažymėjimo originalą pageidauju atsiimti: __________________

________________________________________________________________________________.

(asmeniškai arba registruotu laišku nurodytu adresu)

 

 

 

 

 

 

________________                            _______________________________

(parašas)                                                                               (vardas ir pavardė)

 


 

Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir

bankroto administratoriaus padėjėjo

pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto

administravimo paslaugas teikiančių

asmenų sąrašo sudarymo taisyklių

2 priedas

 

 

(Prašymo įrašyti į asmenų, teikiančių įmonių bankroto administravimo paslaugas, sąrašą formos pavyzdys)

 

 

___________________________________________________________________________

(juridinio asmens teisinė forma ir pavadinimas)

___________________________________________________________________________

(kiti juridinio asmens rekvizitai, nurodyti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.44 straipsnio 1 dalyje)

 

 

Įmonių bankroto valdymo departamentui

prie Ūkio ministerijos

 

 

PRAŠYMAS

ĮRAŠYTI Į ASMENŲ, TEIKIANČIŲ ĮMONIŲ BANKROTO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS, SĄRAŠĄ

 

20_____m.________________d.

___________________

(vieta)

 

Aš,________________________________, atstovaudamas (-a)______________________,

(juridinio asmens (toliau – įmonė) atstovo vardas ir pavardė)                                              (įmonės pavadinimas)

prašau įrašyti ______________________ į asmenų, teikiančių įmonių bankroto administravimo

                       (įmonės pavadinimas)

paslaugas, sąrašą (toliau – Sąrašas) ir patvirtinu, kad:

1.___________________________atitinka Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme

(įmonės pavadinimas)

nustatytą nepriekaištingos reputacijos reikalavimą.

2.______________________vadovo pareigas einantis asmuo _______________________

(įmonės pavadinimas)                                                                            (vardas ir pavardė, Sąrašo Nr.)

turi teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas.

3. Teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas turi šie ____________________

(įmonės pavadinimas)

darbuotojai (nurodyti vardą ir pavardę, Sąrašo numerį):

___________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________.

 

 

 

 

Informaciją ir pranešimus prašau siųsti: __________________________________________

_______________________________________________________________________________.

(elektroninio pašto arba pašto adresas)

 

PRIDEDAMA:

1. Dokumentų, įrodančių vadovo pareigas einančio asmens paskyrimą, kopijos.

2. Dokumentų, įrodančių, kad 3 punkte nurodyti asmenys yra įmonės darbuotojai, kopijos.

3. Įmonės atstovui išduoto įgaliojimo kopija (jeigu prašymą teikia ne įmonės vadovo pareigas einantis asmuo).

 

 

 

 

___________________                  ________________           _____________________

(pareigos)                                          (parašas)                                         (vardas ir pavardė)

 

 

 


 

Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir

bankroto administratoriaus padėjėjo

pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto

administravimo paslaugas teikiančių

asmenų sąrašo sudarymo taisyklių

3 priedas

 

 

(Prašymo laikinai (vienkartinai) įrašyti į asmenų, teikiančių įmonių bankroto administravimo paslaugas, sąrašą formos pavyzdys)

 

 

________________________________________________________________________________

(prašymą teikiančio asmens teisinė forma ir pavadinimas)

________________________________________________________________________________

(kiti asmens rekvizitai, leidžiantys jį identifikuoti, korespondencijos adresas, elektroninio pašto adresas)

 

 

Įmonių bankroto valdymo departamentui

prie Ūkio ministerijos

 

 

PRAŠYMAS

laikinai (vienkartinai) įrašyti į asmenų, teikiančių Įmonių bankroto administravimo paslaugas, sąrašą

 

20_____m.________________d.

___________________

(vieta)

 

Aš,_________________________________, atstovaudamas (-a)_____________________,

(atstovo vardas ir  pavardė)                                                                                   (asmens pavadinimas)

prašau laikinai (vienkartinai) įrašyti____________________ į asmenų, teikiančių įmonių bankroto

                                                                  (asmens pavadinimas)

administravimo paslaugas, sąrašą (toliau – Sąrašas) ir patvirtinu, kad:

1. _________________________________ turi kitos Europos Sąjungos valstybės narės arba

(asmens pavadinimas)

Europos ekonominės erdvės valstybės kompetentingos institucijos išduotą pažymėjimą, leidimą arba kitą dokumentą, įrodantį, kad asmuo turi teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas pagal tos valstybės narės teisės aktus.

2. Teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje turi šie

___________________________________ darbuotojai (nurodyti vardą ir pavardę, Sąrašo Nr.):

(asmens pavadinimas)

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.

 

 

Informaciją ir pranešimus prašau siųsti: __________________________________________

_______________________________________________________________________________.

(elektroninio pašto arba pašto adresas)

 

PRIDEDAMA:

1. Kitos Europos Sąjungos valstybės narės arba Europos ekonominės erdvės valstybės kompetentingos institucijos išduoto pažymėjimo, leidimo arba kito dokumento, įrodančio, kad prašymą teikiantis asmuo turi teisę teikti įmonių bankroto administravimo paslaugas pagal tos valstybės narės teisės aktus, kopija.

2. Dokumentų, įrodančių, kad 2 punkte nurodyti fiziniai asmenys yra prašymą teikiančio asmens darbuotojai, kopijos.

 

 

 

___________________                   ________________           _____________________

(pareigos)                                           (parašas)                                                                     (vardas ir pavardė)

 

 


 

Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir

bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto

administravimo paslaugas teikiančių

asmenų sąrašo sudarymo taisyklių

4 priedas

 

(Prašymo leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimą formos pavyzdys)

 

______________________________________________________________________________

(vardas ir pavardė)

 

_____________________________________________________________________________________________

(adresas, telefono Nr., elektroninio pašto adresas)

 

 

Įmonių bankroto valdymo departamentui

prie Ūkio ministerijos

 

 

PRAŠYMAS

leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimą

 

20_____m.________________d.

_________________

(vieta)

 

Aš,___________________________________, prašau leisti man laikyti bankroto
 (vardas ir pavardė)

administratoriaus padėjėjo kvalifikacijos egzaminą ir, išlaikius egzaminą, išduoti bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimą.

Patvirtinu, kad aš, _____________________________ (kas reikalinga, pažymėti):

(vardas ir pavardė)

□ atitinku nepriekaištingos reputacijos reikalavimą, nustatytą Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatyme;

□ turiu aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą socialinių mokslų studijų srities teisės ar ekonomikos studijų krypties išsilavinimą (teisės ar ekonomikos bakalauro ir teisės ar ekonomikos magistro kvalifikacinį laipsnį) ar teisininko profesinį kvalifikacinį laipsnį (vienpakopį teisinį universitetinį išsilavinimą) ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;

□ moku valstybinę lietuvių kalbą;

□ man Europos Sąjungos teisės aktai suteikia judėjimo Europos Sąjungos valstybėse narėse arba Europos ekonominės erdvės valstybėse teises ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas (taikoma tik asmenims, kurie nėra Lietuvos Respublikos, kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės piliečiai).

 

 

 

 

 

 

 

PRIDEDAMA:

__________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________.

 

 

 

Informaciją ir pranešimus prašau siųsti: _________________________________________.

(elektroniniu paštu arba paštu)

 

Pažymėjimo originalą pageidauju atsiimti: _______________________________________.

(asmeniškai arba registruotu laišku nurodytu adresu)

 

 

 

 

_________________                            ________________________

(parašas)                                                                                (vardas ir pavardė)

 

 

 


 

Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir

bankroto administratoriaus padėjėjo

pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto

administravimo paslaugas teikiančių

asmenų sąrašo sudarymo taisyklių

5 priedas

 

(Kvalifikacijos egzamino ir profesinio tinkamumo testo vertinimo protokolo pavyzdys)

 

BANKROTO IR RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIŲ ATESTAVIMO KOMISIJA

 

KVALIFIKACIJOS EGZAMINO IR PROFESINIO TINKAMUMO TESTO VERTINIMO PROTOKOLAS

 

______________

(data)

___________________

(sudarymo vieta)

 

Egzaminuojamas asmuo – ______________________________________________.

                                                                                              (vardas ir pavardė)

 

Egzaminuojamas asmuo per kvalifikacijos egzaminą raštu teisingai atsakė į ____________ testo klausimą (-us).

 

Egzaminuojamam asmeniui, išlaikiusiam bankroto administratoriaus, bankroto administratoriaus padėjėjo kvalifikacijos egzaminą, profesinio tinkamumo testą raštu (kas tinka, pabraukti), žodžiu buvo pateikti šie klausimai:

1. .........

2. .........

3. .........

4. .........

5. .........

 

Lentelė. Egzaminuojamo asmens kvalifikacijos egzamino žodžiu įvertinimas

 

Komisijos nario vardas ir pavardė

Atsakymų į visus klausimus įvertinimas

(nuo 1 iki 10 balų)

Komisijos nario parašas

1.

 

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

 

Komisijos narių balų vidurkis –_______ balas (-ai).

 

 

Komisijos išvada: ___________________________________________________________

                                                                      (egzaminuojamo asmens vardas ir pavardė)

išlaikė (neišlaikė) (kas tinka, pabraukti) kvalifikacijos egzaminą, profesinio tinkamumo testą (kas tinka, pabraukti).

 

 

 

 

Komisijos posėdžio pirmininkas              ____________                   ______________________

                                                                   (parašas)                                                   (vardas ir pavardė)

 

Komisijos posėdžio sekretorius               ____________                   ______________________

                                                                   (parašas)                                                   (vardas ir pavardė)

 

 


 

Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir

bankroto administratoriaus padėjėjo

pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto

administravimo paslaugas teikiančių

asmenų sąrašo sudarymo taisyklių

6 priedas

 

(Bankroto administratoriaus pažymėjimo formos pavyzdys)

 

Bankroto administratoriaus pažymėjimo ir

bankroto administratoriaus padėjėjo

pažymėjimo išdavimo ir įmonių bankroto

administravimo paslaugas teikiančių

asmenų sąrašo sudarymo taisyklių

7 priedas

 

(Bankroto administratoriaus padėjėjo pažymėjimo formos pavyzdys)


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2011 m. balandžio 29 d. įsakymu  Nr. 4-281

(Lietuvos Respublikos ūkio ministro

2015 m. liepos 2 d. įsakymo Nr. 4-428 redakcija)

 

RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO IR ĮMONIŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄRAŠO SUDARYMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo išdavimo ir įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašo sudarymo taisyklės (toliau – Taisyklės) reguliuoja valstybės narės piliečių, kitų fizinių asmenų, kurie naudojasi Europos Sąjungos teisės aktuose jiems suteiktomis judėjimo valstybėse narėse teisėmis (toliau – fiziniai asmenys), siekiančių įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo (toliau – Įmonių restruktūrizavimo įstatymas) nustatyta tvarka, ir Lietuvos Respublikoje įsteigtų juridinių asmenų, siekiančių įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatyta tvarka, taip pat valstybėje narėje įsteigtų juridinių asmenų ar kitų organizacijų, kurie gali savo vardu įgyti ir turėti teises ir pareigas, būti ieškovais ir atsakovais teisme, taip pat jų padalinių, siekiančių teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas neįsisteigus Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), dokumentų pateikimo ir nagrinėjimo tvarką, kvalifikacijos egzamino, profesinio tinkamumo testo organizavimo ir vykdymo tvarką, restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimų išdavimo, keitimo, galiojimo panaikinimo ar jų dublikatų išdavimo tvarką ir asmenų, teikiančių įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, sąrašo (toliau – Sąrašas) sudarymo tvarką.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įmonių restruktūrizavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme ir kituose įstatymuose.

 

II SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMO IR NAGRINĖJIMO TVARKA

 

3. Fizinis asmuo, siekiantis Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, Įmonių bankroto valdymo departamentui prie Ūkio ministerijos (toliau – Departamentas) pateikia:

3.1. prašymą leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą (1 priedas);

3.2. asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją.

4. Juridinis asmuo, siekiantis Įmonių restruktūrizavimo įstatymo nustatyta tvarka įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, Departamentui pateikia prašymą įrašyti jį į Sąrašą (2 priedas).

5. Asmuo, siekiantis įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), Departamentui pateikia prašymą laikinai (vienkartinai) įrašyti jį į Sąrašą (3 priedas). Laikoma, kad asmuo siekia įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), jeigu jis siekia Lietuvos Respublikoje vienu metu administruoti tik vienos įmonės restruktūrizavimo procesą.

6. Prašymas ir kiti dokumentai gali būti pateikiami asmeniškai, atvykus į Departamentą, registruotu laišku ar saugiomis elektroninėmis priemonėmis per atstumą tiesiogiai Departamentui arba per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą, kaip jis apibrėžtas Paslaugų įstatyme, ir pasiekiami adresu www.verslovartai.lt.

7. Taisyklių 4 ir 5 punktuose nustatytais atvejais kartu su prašymu pateikiamų dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas prašymą teikiančio asmens parašu. Šios dokumentų kopijos jas pateikusiam asmeniui negrąžinamos. Taisyklių 3 punkte nustatytu atveju pateikiant prašymą turi būti pateikti kartu su prašymu pateikiamų dokumentų originalai arba notaro patvirtintos kopijos. Jei teikiant prašymą asmeniškai arba prašymą siunčiant registruotu laišku dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos nepateikiamos ir pateikiamos notaro nepatvirtintos dokumentų kopijos, notaro patvirtintos dokumentų kopijos arba dokumentų originalai pateikiami kvalifikacijos egzamino laikymo dieną, sutikrinami su pateiktomis dokumentų kopijomis iki egzamino pradžios ir grąžinami juos pateikusiam asmeniui. Nepateikusiems dokumentų originalų arba notaro patvirtintų dokumentų kopijų asmenims ar sutikrinant nustačius, kad pateikti dokumentų originalai arba notaro patvirtintos dokumentų kopijos neatitinka pateiktų dokumentų kopijų, kurios nepatvirtintos notaro, neleidžiama laikyti kvalifikacijos egzamino.

8. Prašymas jo gavimo Departamente dieną registruojamas Departamento dokumentų valdymo sistemoje. Ši diena laikoma prašymo pateikimo Departamente diena, išskyrus Taisyklių 10 punkte nurodytą atvejį. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai registruojami Departamente pagal Elektroninių dokumentų valdymo taisykles, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“.

9. Departamentas Taisyklėse nurodytus pranešimus ir informaciją prašymą pateikusiam asmeniui pateikia prašyme nurodytu būdu, išskyrus Taisyklių 13.2 papunktyje ir 57 punkte nustatytas išimtis.

10. Jeigu prašymas pateiktas nesilaikant teisės aktuose nustatytos tvarkos, yra neišsamus ar netinkamai įformintas, pateikti ne visi kartu su prašymu privalomi pateikti dokumentai, Departamentas per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo Departamente informuoja prašymą pateikusį asmenį apie informacijos ar dokumentų trūkumą ir nustato protingą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos, per kurį nurodyti trūkumai turi būti pašalinti. Visi vėliau gauti dokumentai jų gavimo Departamente dieną registruojami Departamento dokumentų valdymo sistemoje. Prašymo pateikimo Departamente diena laikoma paskutinio tinkamai įforminto dokumento gavimo Departamente diena.

11. Jeigu per Departamento nurodytą terminą nepašalinami Taisyklių 10 punkte nurodyti trūkumai, Departamentas išsiunčia prašymą pateikusiam asmeniui pranešimą apie prašymo atmetimą ir nurodo atmetimo priežastis.

12. Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas Departamento valstybės tarnautojas arba darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų (toliau – Departamento atsakingas darbuotojas), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos patikrina, ar prašymą pateikęs asmuo atitinka Įmonių restruktūrizavimo įstatyme nustatytus reikalavimus, ir pateikia Departamento direktoriui, o jo laikinai nesant – Departamento direktoriaus funkcijas atliekančiam Departamento direktoriaus įgaliotam padėjėjui (toliau – Departamento direktorius) atitinkamai:

12.1. motyvuotą siūlymą leisti prašymą pateikusiam asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą arba neleisti jo laikyti;

12.2. motyvuotą siūlymą įrašyti prašymą pateikusį asmenį į Sąrašą arba jo į Sąrašą neįrašyti;

12.3. motyvuotą siūlymą įrašyti asmenį, siekiantį įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje laikinai (vienkartinai), į Sąrašą arba jo į Sąrašą neįrašyti.

13. Apie Departamento direktoriaus sprendimą dėl leidimo asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 12.1 papunktyje nurodyto siūlymo pateikimo Departamento direktoriui dienos raštu pranešama:

13.1. Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos (toliau – Komisija) sekretoriui, kai prašymą pateikusiam asmeniui leidžiama laikyti kvalifikacijos egzaminą;

13.2. prašymą pateikusiam asmeniui, kad jam leidžiama laikyti kvalifikacijos egzaminą arba neleidžiama jo laikyti. Jeigu asmeniui neleidžiama laikyti kvalifikacijos egzamino, pranešime taip pat nurodomos priežastys, dėl kurių neleidžiama jo laikyti.

 

III SKYRIUS

KVALIFIKACIJOS EGZAMINO IR PROFESINIO TINKAMUMO TESTO ORGANIZAVIMO TVARKA

 

14. Vykdydama kvalifikacijos egzaminą Komisija veikia vadovaudamasi Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2007 m. kovo 23 d. įsakymu Nr. 4-107 „Dėl Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Komisijos nuostatai).

15. Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Taisyklių 13.1 papunktyje nurodyto Departamento pranešimo gavimo dienos informuoja asmenį apie kvalifikacijos egzamino laikymo datą, vietą ir laiką, nurodo, kad asmuo turi išmanyti Departamento interneto svetainėje skelbiamos Restruktūrizavimo administratorių atestavimo programos (toliau – Programa) temas, pateikia informaciją apie valstybės rinkliavą už kvalifikacijos egzamino laikymą ir kitą svarbią informaciją.

16. Kvalifikacijos egzaminas turi įvykti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo asmens prašymo pateikimo Departamentui dienos. Asmuo gali laikyti kvalifikacijos egzaminą Komisijos sekretoriui nustačius, kad asmuo sumokėjo valstybės rinkliavą už kvalifikacijos egzamino laikymą.

17. Kvalifikacijos egzaminas laikomas lietuvių kalba Įmonių restruktūrizavimo įstatymo ir Komisijos nuostatų nustatyta tvarka.

18. Kvalifikacijos egzaminas vykdomas raštu ir žodžiu.

19. Asmuo, laikydamas egzaminą raštu, sprendžia kvalifikacijos egzamino testą (toliau – testas), žodžiu – atsako į Komisijos narių pateiktus 5 klausimus (toliau – egzaminas žodžiu). Pirmiausia laikomas egzaminas raštu, o jį išlaikius laikomas egzaminas žodžiu. Asmeniui, neišlaikiusiam egzamino raštu, neleidžiama laikyti egzamino žodžiu.

20. Testus rengia ūkio ministro įsakymu patvirtinta Kvalifikacijos egzamino testo rengimo komisija, tvirtina Komisija.

21. Testą sudaro 30 klausimų ir 3 atsakymų variantai į kiekvieną klausimą, iš 3 atsakymų variantų teisingas yra vienas. Atsakydamas į klausimą asmuo turi pažymėti vieną iš atsakymų variantų, kuris, jo manymu, yra teisingas.

22. Testo vykdymas:

22.1. laikant testą dalyvauja Komisijos sekretorius;

22.2. testas laikomas kompiuteriu prisijungus prie egzamino laikymo modulio. Komisijos sekretorius prieš laikant testą asmenis supažindina su testo programos veikimo principu ir testo eiga;

22.3. individualų testą, atsižvelgiant į tai, ar asmuo siekia įgyti teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, ar laiko profesinio tinkamumo testą Lietuvos Respublikos teisės išmanymui patikrinti, iš visų duomenų bazėje sukauptų egzamino klausimų, sudarytų pagal Programos temas, suformuoja kompiuterių programa;

22.4. kiekvienam atsakymui į klausimą skiriama po 1 minutę, testui skiriama 30 minučių. Pasibaigus skirtam laikui, testo laikymas nutraukiamas;

22.5. atsakant į testo klausimus naudotis literatūra, užrašais ar kitomis pagalbinėmis informacinėmis ar ryšio priemonėmis neleidžiama. Asmuo, pažeidęs šį reikalavimą, šalinamas iš kvalifikacijos egzamino. Šis sprendimas yra įrašomas į protokolą;

22.6. pasibaigus testo laikymui, asmuo gali susipažinti su klausimais, į kuriuos jis atsakė klaidingai, ir jo pasirinktais atsakymais.

23. Testas laikomas išlaikytu, jei per skirtą laiką teisingai atsakyta į ne mažiau kaip 21 klausimą.

24. Egzaminuojamam asmeniui išlaikius testą, tą pačią dieną laikomas egzaminas žodžiu.

25. Per egzaminą žodžiu Komisijos nariai pateikia asmeniui klausimus iš Programos. Gali būti užduodami atsakymus patikslinantys klausimai.

26. Per egzaminą žodžiu naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašant dalyvaujančius asmenis. Privaloma įrašyti visus Komisijos narių klausimus ir egzaminą žodžiu laikančių asmenų atsakymus. Egzaminą žodžiu laikę asmenys su savo egzamino žodžiu įrašu turi teisę susipažinti raštu pateikę motyvuotą prašymą Departamentui.

27. Asmens žinias per egzaminą žodžiu kiekvienas Komisijos narys vertina individualiai 10 (dešimties) balų sistema. Blogiausias įvertinimas yra 1 balas, geriausias – 10 balų. Asmuo pripažįstamas išlaikiusiu egzaminą žodžiu, jeigu Komisijos narių balų vidurkis yra 7 arba daugiau balų. Komisijos narių balų vidurkis apvalinamas iki 1 skaitmens po kablelio (jeigu antras skaitmuo po kablelio yra didesnis arba lygus 5, apvalinama į didesniąją pusę; jeigu antras skaitmuo po kablelio yra mažesnis nei 5, apvalinama į mažesniąją pusę).

28. Asmens testo rezultatai (teisingų atsakymų į klausimus skaičius), visi pateikti klausimai žodžiu (jei asmuo išlaikė testą) ir žinių įvertinimas įrašomi kvalifikacijos egzamino ir profesinio tinkamumo testo vertinimo protokole (4 priedas). Kvalifikacijos egzamino rezultatai asmeniui paskelbiami to paties posėdžio metu.

29. Komisija tame pačiame posėdyje, per kurį laikomas kvalifikacijos egzaminas, siūlo Departamentui:

29.1. suteikti restruktūrizavimo administratoriaus profesinę kvalifikaciją;

29.2. nesuteikti restruktūrizavimo administratoriaus profesinės kvalifikacijos.

30. Asmuo, neišlaikęs kvalifikacijos egzamino arba neatvykęs jo laikyti, gali dar kartą jį laikyti Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 17 straipsnio 1 dalyje nustatytais terminais ir tvarka, pateikęs Departamentui laisvos formos prašymą dar kartą laikyti kvalifikacijos egzaminą.

31. Komisija apie sprendimą leisti asmeniui laikyti kvalifikacijos egzaminą nepraėjus 3 mėnesių laikotarpiui praneša per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kvalifikacijos egzamino dienos. Pranešime nurodoma kvalifikacijos egzamino laikymo data, vieta, laikas, informacija apie valstybės rinkliavos už kvalifikacijos egzamino laikymą sumokėjimą ir kita svarbi informacija.

32. Profesinio tinkamumo testo organizavimui taikomi Taisyklių 18–28 punktai.

33. Per Lietuvos Respublikos teisės išmanymo patikrinimą laikydamas profesinio tinkamumo testą asmuo laiko egzaminą raštu ir žodžiu pagal Programos temas tik siekiant patikrinti Lietuvos Respublikos teisės išmanymą.

34. Komisija tame pačiame posėdyje, per kurį laikomas profesinio tinkamumo testas, siūlo Departamentui:

34.1. pripažinti restruktūrizavimo administratoriaus profesinę kvalifikaciją norint teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas įsisteigus Lietuvos Respublikoje;

34.2. nepripažinti restruktūrizavimo administratoriaus profesinės kvalifikacijos norint teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas įsisteigus Lietuvos Respublikoje.

 

IV SKYRIUS

RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIAUS PAŽYMĖJIMO IŠDAVIMO TVARKA

 

35. Departamento direktorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio, kurio metu asmuo laikė kvalifikacijos egzaminą, protokolo pasirašymo dienos priima sprendimą dėl restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo (toliau – pažymėjimas) išdavimo ir pasirašo išduodamą pažymėjimą (5 priedas).

36. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Taisyklių 35 punkte nurodyto sprendimo priėmimo dienos informuoja kvalifikacijos egzaminą laikiusį asmenį apie Departamento direktoriaus priimtą sprendimą dėl pažymėjimo išdavimo. Jei pažymėjimas išduodamas, jo originalas perduodamas asmeniui Taisyklių 3.1 papunktyje nurodytame prašyme nurodytu būdu. Pažymėjimo kopija lieka Departamente.

37. Kai asmuo pažymėjimą pageidauja atsiimti asmeniškai, Departamento pranešime nurodomas laikas, kada Departamente išduodami pažymėjimų originalai, taip pat nurodoma, kad pažymėjimas bus išduotas tik sumokėjus valstybės rinkliavą už pažymėjimo išdavimą. Asmuo, atsiimdamas pažymėjimą Departamente, pasirašo Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintos formos pažymėjimų registravimo žurnale (toliau – pažymėjimų registravimo žurnalas), patvirtindamas, kad pažymėjimą gavo. Departamentas, įsitikinęs, kad sumokėta valstybės rinkliava už pažymėjimo išdavimą, išduoda pažymėjimo originalą.

38. Kai asmuo pažymėjimą pageidauja atsiimti registruotu laišku, Departamento pranešime nurodoma, kad pažymėjimas bus išsiųstas registruotu laišku per 3 darbo dienas nuo valstybės rinkliavos už pažymėjimo išdavimą sumokėjimo. Pažymėjimą siunčiant registruotu laišku, Departamento atsakingas darbuotojas pažymėjimų registravimo žurnale nurodo pažymėjimo išsiuntimo datą ir pasirašo žurnale, patvirtindamas, kad sumokėta rinkliava už pažymėjimo išdavimą ir pateikti Taisyklių 51.1.4 papunktyje nurodyti duomenys.

 

V SKYRIUS

PAŽYMĖJIMO DUBLIKATO IŠDAVIMO IR PAŽYMĖJIMO KEITIMO TVARKA

 

39. Asmuo, praradęs ar sugadinęs pažymėjimo originalą ar pastebėjęs jame netikslumų, Taisyklių 6 punkte nustatyta tvarka pateikia Departamentui prašymą išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, nurodo pažymėjimo praradimo ar sugadinimo aplinkybes arba pastebėtus netikslumus, nurodo, kaip pageidauja atsiimti pažymėjimą ar dublikatą (asmeniškai ar registruotu laišku nurodytu adresu) ir, jei prašoma išduoti pažymėjimo dublikatą, sumoka valstybės rinkliavą už pažymėjimo dublikato išdavimą. Jei pažymėjimas yra sugadintas arba jame pastebėta netikslumų, kartu su šiuo prašymu asmuo pateikia ir sugadintą pažymėjimą arba pažymėjimą, kuriame pastebėta netikslumų. Departamentas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šiame punkte nurodyto prašymo gavimo dienos patikrina Įmonių restruktūrizavimo ir bankroto informacinėje sistemoje (toliau – ĮRBIS) esančius duomenis ir nustatęs, kad asmeniui, prašančiam išduoti pažymėjimo dublikatą arba pakeisti pažymėjimą, kuriame pastebėta netikslumų, teisės aktų nustatyta tvarka buvo išduotas pažymėjimas ir jo galiojimas nepanaikintas, taip pat kad sumokėta rinkliava už pažymėjimo dublikato išdavimą, kai prašoma išduoti pažymėjimo dublikatą, išduoda atitinkamo pažymėjimo dublikatą arba pakeičia pažymėjimą, kuriame pastebėta netikslumų.

40. Pažymėjimo dublikatą ar keičiamą pažymėjimą pasirašo Departamento direktorius. Pažymėjimo dublikatas ar keičiamas pažymėjimas asmeniui išduodamas Taisyklių 36 punkte nurodytame prašyme nurodytu būdu Taisyklių 37 ir 38 punktuose nustatyta tvarka.

 

VI SKYRIUS

PAŽYMĖJIMO GALIOJIMO PANAIKINIMO TVARKA

 

41. Sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 1, 4 ir 5 punktuose nustatytais atvejais Departamento direktorius priima ne vėliau kaip per 3 darbo dienas atitinkamai nuo Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 1 punkte nurodyto prašymo arba Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 4 ir 5 punktuose nurodytos informacijos gavimo dienos.

42. Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 3 punkte nurodytu atveju Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 3 punkte nurodytų aplinkybių paaiškėjimo kreipiasi į Komisiją ir siūlo panaikinti pažymėjimo galiojimą.

43. Apie Komisijos posėdį, kuriame svarstomas Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 20 straipsnio 2 dalyje nurodytas klausimas, Komisijos sekretorius raštu ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki Komisijos posėdžio dienos praneša asmeniui, kurio pažymėjimo galiojimo panaikinimas svarstomas. Į šiame punkte nurodytą Komisijos posėdį gali būti kviečiami ir Departamento atstovai, taip pat turi teisę dalyvauti asmens, kurio pažymėjimo galiojimo panaikinimo klausimas sprendžiamas, įgaliotas atstovas. Šio Komisijos posėdžio metu asmeniui teikiant paaiškinimus naudojamos garso įrašymo priemonės, apie tai informavus visus įrašant dalyvaujančius asmenis. Privaloma įrašyti visus Komisijos narių klausimus ir asmens pateiktus paaiškinimus.

44. Jei Komisija nepritaria Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 20 straipsnio 2 dalyje nurodytam Departamento siūlymui, pažymėjimas nepanaikinamas.

45. Departamento direktorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Komisijos posėdžio, kurio metu buvo svarstomas pažymėjimo galiojimo panaikinimas, protokolo pasirašymo dienos priima sprendimą dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo. Departamento direktoriaus sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą pasirašymo diena yra pažymėjimo galiojimo panaikinimo diena.

46. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl pažymėjimo galiojimo panaikinimo priėmimo dienos informuoja asmenį, kuriam išduotas pažymėjimas, išskyrus Įmonių restruktūrizavimo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 5 punkte nurodytą atvejį.

47. Informacija apie pažymėjimo panaikinimą (asmens, kurio pažymėjimo galiojimas panaikintas, vardas ir pavardė, pažymėjimo numeris, išdavimo data, galiojimo panaikinimo data) ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo Departamento direktoriaus sprendimo panaikinti pažymėjimo galiojimą priėmimo dienos paskelbiama Departamento interneto svetainėje. Departamento interneto svetainėje skelbiamas tęstinis pažymėjimų, kurių galiojimas panaikintas, sąrašas.

 

VII SKYRIUS

ĮMONIŲ RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS TEIKIANČIŲ ASMENŲ SĄRAŠO SUDARYMO TVARKA

 

48. Sąrašą sudaro ir tvarko Departamentas.

49. Apie įrašymą į Sąrašą ne vėliau kaip kitą darbo dieną pranešama į Sąrašą įrašytam asmeniui. Nuo asmens įrašymo į Sąrašą dienos jo Sąraše nurodyti duomenys tampa ĮRBIS duomenų bazių duomenimis.

50. Sąrašas žymimas raide „R“. Sąrašą sudaro du skyriai:

50.1. I skyrius. Fiziniai asmenys, teikiantys įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal fizinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:

50.1.1. Sąrašo numeris, susidedantis iš Sąrašo raidės „R“, brūkšnelio, Sąrašo I skyriaus žymos raidžių „FA“ ir šio skyriaus eilės numerio;

50.1.2. asmens, teikiančio įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, vardas, pavardė;

50.1.3. pažymėjimo numeris, jo išdavimo data (jei pažymėjimas išduotas);

50.1.4. darbo vietos adresas ir (arba) korespondencijos adresas, ryšio duomenys (telefono ir (arba) fakso numeris (-iai), elektroninio pašto adresas);

50.1.5. įrašymo į Sąrašą data.

50.2. II skyrius. Juridiniai asmenys, teikiantys įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas. Šiame skyriuje chronologine tvarka pagal juridinio asmens įrašymo į Sąrašą datą nurodomi šie duomenys:

50.2.1. Sąrašo numeris, kuris susideda iš Sąrašo raidės „R“, brūkšnelio, Sąrašo II skyriaus žymos raidžių „JA“ ir šio skyriaus eilės numerio;

50.2.2. juridinio asmens, teikiančio įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, pavadinimas;

50.2.3. juridinio asmens kodas ar kiti identifikavimo duomenys;

50.2.4. leidimo teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas, galiojusio iki Sąrašo sudarymo dienos, numeris ir jo išdavimo data (jei leidimas teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas buvo išduotas);

50.2.5. buveinės adresas, ryšio duomenys ir korespondencijos adresas arba veiklos adresas;

50.2.6. įrašymo į Sąrašą data.

51. Nuo Sąrašo sudarymo pradžios:

51.1. ĮRBIS duomenų bazėse iki Sąrašo sudarymo kaupti duomenys apie restruktūrizavimo administratorius yra laikomi Sąrašo duomenimis;

51.2. asmenys, iki Sąrašo sudarymo dienos turėję teisę teikti restruktūrizavimo administravimo paslaugas, laikomi įrašytais į Sąrašą nuo iki Sąrašo sudarymo dienos galiojusio restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo ar leidimo teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas išdavimo dienos.

52. Pasikeitus Sąraše pateiktiems Taisyklių 50.1.2, 50.1.4, 50.2.2 ar 50.2.5 papunkčiuose nurodytiems duomenims, Sąrašo duomenys keičiami Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintų duomenų apie įmonės bankroto procesą teikimo ir skelbimo taisyklių nustatyta tvarka.

53. Kvalifikacijos tobulinimu laikomas fizinio asmens dalyvavimas mokymuose (kursuose, seminaruose) Komisijos patvirtintos Restruktūrizavimo administratorių atestavimo programos temomis ne mažiau kaip 24 valandas per metus (metų pradžia laikoma įrašymo į Sąrašą data).

54. Išbraukus asmenį iš Sąrašo, jo eilės numeris kitam asmeniui ar tam pačiam asmeniui, pakartotinai suteikus teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas, nesuteikiamas.

55. Sąrašas skelbiamas Departamento interneto svetainėje. Sąrašo duomenys interaktyvūs.

56. Departamentas, išbraukęs asmenį iš Sąrašo, apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos raštu ar elektroninėmis priemonėmis praneša asmeniui ir nurodo jo Sąrašo numerį, išbraukimo iš Sąrašo datą ir išbraukimo priežastį.

57. Departamentas, išbraukęs asmenį iš Sąrašo, apie tai ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo išbraukimo iš Sąrašo dienos raštu praneša teismui (teismams), nagrinėjančiam (nagrinėjantiems) įmonės (įmonių) restruktūrizavimo bylą (bylas), kurioje (kuriose) išbrauktas iš Sąrašo asmuo yra paskirtas administratoriumi, ir įmonės (įmonių) kreditorių susirinkimo ar kreditorių komiteto pirmininkui (pirmininkams) ir nurodo asmens vardą, pavardę ar pavadinimą, Sąrašo numerį ir išbraukimo iš Sąrašo datą.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

58. Informacija apie pažymėjimų ar jų dublikatų išdavimą, pažymėjimų galiojimo panaikinimą skelbiama interneto svetainėje www.verslovartai.lt.

59. Taisyklėse Departamentui priskirtus veiksmus gali atlikti tik restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūros funkcijų nevykdančių Departamento struktūrinių padalinių valstybės tarnautojai ir (ar) darbuotojai.

60. Negaliojantys ar sugadinti pažymėjimai, pažymėjimų registracijos žurnalai saugomi Departamento archyve teisės aktų nustatyta tvarka.

 

______________

 


 

Restruktūrizavimo administratoriaus

pažymėjimo išdavimo ir įmonių

restruktūrizavimo administravimo

paslaugas teikiančių asmenų sąrašo

sudarymo taisyklių

1 priedas

 

(Prašymo leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą formos pavyzdys)

 

 

______________________________________________________________________________

(vardas ir pavardė)

 

______________________________________________________________________________________________

(adresas, telefono Nr., elektroninio pašto adresas)

 

 

Įmonių bankroto valdymo departamentui

prie Ūkio ministerijos

 

 

PRAŠYMAS

leisti laikyti kvalifikacijos egzaminą ir išduoti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą

 

20_____m.________________d.

_________________

(vieta)

 

Aš,___________________________________, prašau leisti man laikyti restruktūrizavimo
 (vardas ir pavardė)

administratoriaus kvalifikacijos egzaminą ir išduoti restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimą.

Patvirtinu, kad aš, _______________________________ (kas reikalinga, pažymėti):

(vardas ir pavardė)

atitinku nepriekaištingos reputacijos reikalavimą, nustatytą Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatyme;

turiu aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;

turiu ne trumpesnį kaip 3 metų įmonės vadovo darbo stažą per paskutinius 5 metus ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;

turiu 2 metų bankroto administratoriaus darbo stažą ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas;

moku valstybinę lietuvių kalbą;

man Europos Sąjungos teisės aktai suteikia judėjimo Europos Sąjungos valstybėse narėse arba Europos ekonominės erdvės valstybėse teises ir pridedu tai patvirtinančių dokumentų kopijas (taikoma tik asmenims, kurie nėra Lietuvos Respublikos, kitos Europos Sąjungos valstybės narės ar Europos ekonominės erdvės valstybės piliečiai).

 

 

 

 

 

 

PRIDEDAMA:

___________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________.

 

 

 

Informaciją ir pranešimus prašau siųsti: _________________________________________.

(elektroninio pašto arba pašto adresas)

 

Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo originalą pageidauju atsiimti: __________

________________________________________________________________________________.

(asmeniškai arba registruotu laišku nurodytu adresu)

 

 

 

 

 

 

_________________                                ________________________

(parašas)                                                                      (vardas ir pavardė)

 

 

 

 


 

Restruktūrizavimo administratoriaus

pažymėjimo išdavimo ir įmonių

restruktūrizavimo administravimo

paslaugas teikiančių asmenų sąrašo

sudarymo taisyklių

2 priedas

 

 

(Prašymo įrašyti į įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą formos pavyzdys)

 

 

 

_______________________________________________________________________________

(juridinio asmens teisinė forma ir pavadinimas)

_______________________________________________________________________________

(kiti juridinio asmens rekvizitai, nurodyti Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.44 straipsnio 1 dalyje)

 

 

Įmonių bankroto valdymo departamentui

prie Ūkio ministerijos

 

 

PRAŠYMAS

įrašyti į įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą

 

20_____m.________________d.

___________________

(vieta)

 

Aš, ________________________________, atstovaudamas (-a)______________________,

(juridinio asmens (toliau – įmonė) atstovo vardas ir pavardė)                                                   (įmonės pavadinimas)

prašau įrašyti _________________________ į įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas

(įmonės pavadinimas)

teikiančių asmenų sąrašą (toliau – Sąrašas) ir patvirtinu, kad:

1. ___________________________ atitinka Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo

(įmonės pavadinimas)

įstatyme nustatytą nepriekaištingos reputacijos reikalavimą.

2. ____________________ vadovo pareigas einantis asmuo _________________________

(įmonės pavadinimas)                                                                             (vardas ir pavardė, Sąrašo Nr.)

turi teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas.

 

3. Teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas turi šie _______________

(įmonės pavadinimas)

darbuotojai (nurodyti vardą ir pavardę, Sąrašo Nr.):

___________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________.

 

 

 

 

Informaciją ir pranešimus prašau siųsti: __________________________________________

_______________________________________________________________________________.

(elektroninio pašto arba pašto adresas)

 

PRIDEDAMA:

1. Dokumentų, įrodančių vadovo pareigas einančio asmens paskyrimą, kopijos.

2. Dokumentų, įrodančių, kad 3 punkte nurodyti asmenys yra įmonės darbuotojai, kopijos.

3. Įmonės atstovui išduoto įgaliojimo kopija (jeigu prašymą teikia ne įmonės vadovo pareigas einantis asmuo).

 

 

 

_______________________                   ___________                      ______________________

(pareigos)                                                     (parašas)                                                                      (vardas ir pavardė)

 

 


 

Restruktūrizavimo administratoriaus

pažymėjimo išdavimo ir įmonių

restruktūrizavimo administravimo

paslaugas teikiančių asmenų sąrašo

sudarymo taisyklių

3 priedas

 

(Prašymo laikinai (vienkartinai) įrašyti į įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą formos pavyzdys)

 

 

________________________________________________________________________________

(prašymą teikiančio asmens teisinė forma ir pavadinimas)

________________________________________________________________________________

(kiti asmens rekvizitai, leidžiantys jį identifikuoti, korespondencijos adresas, elektroninio pašto adresas)

 

 

Įmonių bankroto valdymo departamentui

prie Ūkio ministerijos

 

 

PRAŠYMAS

laikinai (vienkartinai) įrašyti į Įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą

 

20_____m.________________d.

___________________

(vieta)

 

Aš, ________________________________, atstovaudamas (-a)______________________,

(atstovo vardas ir pavardė)                                                     (asmens pavadinimas)

prašau laikinai (vienkartinai) įrašyti _____________________________ į įmonių restruktūrizavimo

(asmens pavadinimas)

administravimo paslaugas teikiančių asmenų sąrašą (toliau – Sąrašas) ir patvirtinu, kad:

1. _________________________________ turi kitos Europos Sąjungos valstybės narės arba

(asmens pavadinimas)

Europos ekonominės erdvės valstybės kompetentingos institucijos išduotą pažymėjimą, leidimą arba kitą dokumentą, įrodantį, kad asmuo turi teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas pagal tos valstybės narės teisės aktus.

2. Teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas Lietuvos Respublikoje turi šie _________________________________ darbuotojai (nurodyti vardą ir pavardę, Sąrašo Nr.): (asmens pavadinimas)

___________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

_________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________.

 

 

 

 

Informaciją ir pranešimus prašau siųsti: __________________________________________

_______________________________________________________________________________.

(elektroninio pašto arba pašto adresas)

 

PRIDEDAMA:

1. Kitos Europos Sąjungos valstybės narės arba Europos ekonominės erdvės valstybės kompetentingos institucijos išduoto pažymėjimo, leidimo arba kito dokumento, įrodančio, kad prašymą teikiantis asmuo turi teisę teikti įmonių restruktūrizavimo administravimo paslaugas pagal tos valstybės narės teisės aktus, kopija.

2. Dokumentų, įrodančių, kad 2 punkte nurodyti fiziniai asmenys yra prašymą teikiančio asmens darbuotojai, kopijos.

 

 

 

_______________________                    ___________                    ______________________

(pareigos)                                                     (parašas)                                         (vardas ir pavardė)

 

 

 

 


 

Restruktūrizavimo administratoriaus

pažymėjimo išdavimo ir įmonių

restruktūrizavimo administravimo

paslaugas teikiančių asmenų

sąrašo sudarymo taisyklių

4 priedas

 

 

(Kvalifikacijos egzamino ir profesinio tinkamumo testo vertinimo protokolo pavyzdys)

 

BANKROTO IR RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIŲ ATESTAVIMO KOMISIJA

 

KVALIFIKACIJOS EGZAMINO IR PROFESINIO TINKAMUMO TESTO VERTINIMO PROTOKOLAS

 

______________

(data)

___________________

(sudarymo vieta)

 

Egzaminuojamas asmuo – ____________________________________________________

                                                                                              (vardas ir pavardė)

 

Egzaminuojamas asmuo per kvalifikacijos egzaminą raštu teisingai atsakė į ____________ testo klausimą (-us).

 

Egzaminuojamam asmeniui, išlaikiusiam restruktūrizavimo administratoriaus kvalifikacijos egzaminą, profesinio tinkamumo testą raštu (kas tinka, pabraukti), žodžiu buvo pateikti šie klausimai:

1. .........

2. .........

3. .........

4. .........

5. .........

 

Lentelė. Egzaminuojamo asmens kvalifikacijos egzamino žodžiu įvertinimas

 

Komisijos nario vardas ir pavardė

Atsakymų į visus klausimus įvertinimas

(nuo 1 iki 10 balų)

Komisijos nario parašas

1.

 

 

2.

 

3.

 

4.

 

5.

 

 

Komisijos narių balų vidurkis –_______ balas (-ai).

Komisijos išvada: ___________________________________________________________

                                                                      (egzaminuojamo asmens vardas ir pavardė)

išlaikė (neišlaikė) (kas tinka, pabraukti) kvalifikacijos egzaminą, profesinio tinkamumo testą (kas tinka, pabraukti).

 

 

 

 

Komisijos posėdžio pirmininkas              ____________                   ______________________

                                                                   (parašas)                                                   (vardas ir pavardė)

 

Komisijos posėdžio sekretorius               ____________                   ______________________

                                                                   (parašas)                                                   (vardas ir pavardė)

 

 

 

 


 

Restruktūrizavimo administratoriaus

pažymėjimo išdavimo ir įmonių

restruktūrizavimo administravimo

paslaugas teikiančių asmenų

sąrašo sudarymo taisyklių

5 priedas

 

(Restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo formos pavyzdys)