LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO IR LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRO 2000 M. VASARIO 23 D. ĮSAKYMO NR. 42/69 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS CIVILINIŲ AERODROMŲ PROJEKTAVIMO, STATYBOS IR NAUDOJIMO SPECIALIŲJŲ REIKALAVIMŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2014 m. gruodžio 15 d. Nr. 3-510(E)/D1-1016
Vilnius
1. Pakeičiame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2000 m. vasario 23 d. įsakymą Nr. 42/69 „Dėl Lietuvos Respublikos civilinių aerodromų projektavimo, statybos ir naudojimo specialiųjų reikalavimų patvirtinimo“:
1.1. Pakeičiame preambulę ir ją išdėstome taip:
1.2. Pakeičiame 3 punktą ir jį išdėstome taip:
1.3. Nurodytuoju įsakymu patvirtintuose Lietuvos Respublikos civilinių aerodromų projektavimo, statybos ir naudojimo specialiuosiuose reikalavimuose:
1.3.1. Pakeičiame 1 punktą ir jį išdėstome taip:
„1. Lietuvos Respublikos civilinių aerodromų projektavimo, statybos ir naudojimo specialieji reikalavimai (toliau – Reikalavimai) parengti, atsižvelgus į Tarptautinės civilinės aviacijos konvencijos (toliau – Konvencija) ir Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (toliau – ICAO) standartus ir rekomenduojamąją praktiką, 2012 m. lapkričio 16 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) Nr. 1079/2012, kuriuo nustatomi bendrame Europos danguje naudojamų kalbinio ryšio kanalų išskirstymo reikalavimai, nuostatas ir Lietuvos Respublikos teisės aktus.“
1.3.3. Pakeičiame 3.11 papunktį ir jį išdėstome taip:
1.3.4. Pakeičiame 3.21 papunktį ir jį išdėstome taip:
„3.21. įrengtas KTT – vienas iš toliau nurodytų KTT, skirtų orlaiviams, kuriuose taikomos artėjimo tūpti pagal prietaisus procedūros, tipų;
3.21.1. netiksliojo artėjimo tūpti KTT – įrengtas KTT, kuriame naudojamos vizualiosios ir nevizualiosios priemonės, kuriomis galima nustatyti bent tinkamą kryptį artėjant tūpti tiese;
3.21.2. I kategorijos tiksliojo artėjimo tūpti KTT – įrengtas KTT, kuriame naudojamos vizualiosios ir nevizualiosios priemonės ir kuris yra skirtas skrydžiams, kuriuos vykdant apsisprendimo aukštis (DH) yra ne mažesnis kaip 60 m (200 pėdų), o matomumas – ne mažesnis kaip 800 m arba KTT matomumo nuotolis (RVR) yra ne mažesnis kaip 550 m;
3.21.3. II kategorijos tiksliojo artėjimo tūpti KTT – įrengtas KTT, kuriame naudojamos vizualiosios ir nevizualiosios priemonės ir kuris yra skirtas skrydžiams, kuriuos vykdant apsisprendimo aukštis (DH) yra mažesnis kaip 60 m (200 pėdų), bet ne mažesnis kaip 30 m (100 pėdų) ir KTT matomumo nuotolis (RVR) yra ne mažesnis kaip 300 m;
3.21.4. III kategorijos tiksliojo artėjimo tūpti KTT – įrengtas KTT, kuriame naudojamos vizualiosios ir nevizualiosios priemonės, veikiančios iki KTT ir visu jo paviršiumi ir kuris yra arba:
3.21.4.1. A – skirtas skrydžiams, kuriuos vykdant apsisprendimo aukštis (DH) yra mažesnis nei 30 m (100 pėdų) arba apsisprendimo aukštis netaikomas ir KTT matomumo nuotolis (RVR) – ne mažesnis kaip 175 m;
3.21.4.2. B – skirtas skrydžiams, kuriuos vykdant apsisprendimo aukštis (DH) yra mažesnis nei 15 m (50 pėdų) arba apsisprendimo aukštis netaikomas ir KTT matomumo nuotolis (RVR) yra mažesnis kaip 175 m, bet ne mažesnis kaip 50 m;
1.3.5. Pakeičiame 3.25 papunktį ir jį išdėstome taip:
1.3.6. Pakeičiame 3.32 papunktį ir jį išdėstome taip:
1.3.8. Pakeičiame 3.41 papunktį ir jį išdėstome taip:
1.3.9. Pakeičiame 3.45 papunktį ir jį išdėstome taip:
1.3.10. Pakeičiame 3.46 papunktį ir jį išdėstome taip:
1.3.11. Pakeičiame 54 punktą ir jį išdėstome taip:
„54. RT posūkių turi būti kiek įmanoma mažiau. Posūkių spinduliai turi atitikti lėktuvų, kuriems pritaikytas RT, riedėjimo greitį ir manevringumą. Posūkiai turi būti tokie, kad, lėktuvo kabinai esant virš RT ašinės linijos ženklų, atstumas nuo pagrindinės važiuoklės išorinio rato iki RT krašto būtų ne mažesnis nei atstumas, nurodytas Reikalavimų 52 punkte.“
1.3.12. Pakeičiame III skyriaus II skirsnio 3.1 lentelę ir ją išdėstome taip:
„3.1 lentelė
KLIŪTIS RIBOJANČIŲ PAVIRŠIŲ DYDŽIAI IR NUOLYDŽIAI, KAI KILIMO IR TŪPIMO TAKAS NAUDOJAMAS ORLAIVIAMS TŪPTI
Paviršiai ir dydžiai a |
KTT klasifikacija |
||||||||||||
Neįrengtas KTT |
Netikslaus tūpimo KTT |
Tikslaus tūpimo KTT |
|||||||||||
I kategorija |
II arba III ka-tegorija |
||||||||||||
KTT kategorijos skaičius |
KTT kategorijos skaičius |
KTT kategorijos skaičius |
|||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
1, 2 |
3 |
4 |
1, 2 |
3, 4 |
3, 4 |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
Kūginis paviršius |
|||||||||||||
Nuolydis, % |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
5 |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
|||
Aukštis, m |
35 |
55 |
75 |
100 |
60 |
75 |
100 |
60 |
100 |
100 |
|||
Vidinė horizontalioji plokštuma |
|||||||||||||
Aukštis, m |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
45 |
|||
Spindulys, m |
2000 |
2500 |
4000 |
4000 |
3500 |
4000 |
4000 |
3500 |
4000 |
4000 |
|||
Vidinis prieigų paviršius |
|||||||||||||
Plotis, m |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
90 |
120e |
120e |
|||
Atstumas nuo slenksčio, m |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
60 |
60 |
60 |
|||
Ilgis, m |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
900 |
900 |
900 |
|||
Nuolydis, % |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
2,5 |
2 |
2 |
|||
Prieigų paviršius |
|||||||||||||
Vidinis ribos ilgis, m |
60 |
80 |
150 |
150 |
150 |
300 |
300 |
150 |
300 |
300 |
|||
Atstumas nuo slenksčio, m |
30 |
60 |
60 |
0 |
60 |
60 |
60 |
60 |
0 |
60 |
|||
Išsiskyrimas (į kiekvieną pusę), % |
10 |
10 |
10 |
10 |
15 |
15 |
15 |
15 |
15 |
15 |
|||
Pirmasis sektorius |
|||||||||||||
Ilgis, m |
1600 |
2500 |
3000 |
3000 |
2500 |
3000 |
3000 |
3000 |
3000 |
3000 |
|||
Nuolydis, % |
5 |
4 |
3,33 |
2,5 |
3,33 |
2 |
2 |
25 |
2 |
2 |
|||
Antrasis sektorius |
|||||||||||||
Ilgis, m |
- |
- |
- |
- |
- |
3600b |
3600b |
12000b |
3600b |
3600b |
|||
Nuolydis, % |
- |
- |
- |
- |
- |
25 |
25 |
3 |
25 |
25 |
|||
Horizontalus sektorius |
|||||||||||||
Ilgis, m |
- |
- |
- |
- |
- |
8400b |
8400b |
- |
8400b |
8400b |
|||
Bendras ilgis, m |
- |
- |
- |
- |
- |
15000 |
15000 |
15000 |
15000 |
15000 |
|||
Pereinamoji plokštuma |
|||||||||||||
Nuolydis, % |
20 |
20 |
14,3 |
14,3 |
20 |
14,3 |
14,3 |
14,3 |
14,3 |
14,3 |
|||
Vidinė pereinamoji plokštuma |
|||||||||||||
Nuolydis, % |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
40 |
33,3 |
33,3 |
|||
Nutraukto tūpimo plokštuma |
|||||||||||||
Vidinės ribos ilgis, m |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
90 |
120e |
120e |
|||
Atstumas nuo slenksčio, m |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
c |
1800d |
1800d |
|||
Išsiskyrimas (į kiekvieną pusę) % |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
10 |
10 |
10 |
|||
Nuolydis, % |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
4 |
33,3 |
33,3 |
|||
Pastabos:
a – visi matmenys pateikti horizontalioje plokštumoje;
b – kintamasis dydis (žr. 96 arba 102 p.);
c – atstumas iki skrydžių juostos galo;
d – atstumas iki skrydžių juostos galo arba iki KTT galo, priklausomai nuo to, kuris atstumas mažesnis;
e – kai kategorijos raidė F, plotis didinamas iki 155 m.“
1.3.13. Pakeičiame III skyriaus V skirsnio 3.2 lentelę ir ją išdėstome taip:
„3.2 lentelė
KLIŪTIS RIBOJANČIŲ PLOKŠTUMŲ DYDŽIAI IR NUOLYDŽIAI,
KAI KILIMO IR TŪPIMO TAKAS NAUDOJAMAS ORLAIVIAMS KILTI
Plokštuma ir dydžiaia |
KTT kategorijos skaičius |
||
1 |
2 |
3 arba 4 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
Kilimo plokštuma |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
Apatinės ribos ilgis, m |
60 |
80 |
180 |
Išsiskyrimas (į kiekvieną pusę),% |
10 |
10 |
|
Atstumas nuo KTT galo, mb |
30 |
60 |
60 |
Galutinis plotis, m |
380 |
580 |
1200, 1800c |
Ilgis, m |
1600 |
2500 |
15000 |
Nuolydis, % |
5 |
4 |
2d |
Pastabos:
a – visi matmenys pateikti horizontalioje plokštumoje;
b – kilimo plokštuma prasideda nuo laisvosios juostos galo, jeigu ji ilgesnė už nurodytą atstumą;
c – 1800 m, kai skrydžio pagal prietaisus arba vizualaus skrydžio nakties metu kryptis kinta daugiau kaip 15º;
d – žiūrėti 109 punktą.“
1.3.14. Pakeičiame 114 punktą ir jį išdėstome taip:
„114. Skaičiuojant minimalius kliūčių perskridimo aukščius, kai naudojama ILS tūpimo sistema, statistiniais metodais tikimybė susidurti su kliūtimis artėjant tūpti turi būti ne didesnė kaip 1x10-7.
Minimalūs saugūs kliūčių perskridimo aukščiai, nustatyti Reikalavimų 113.1 punkte, turi būti nurodyti aerodromo skrydžių instrukcijoje ir oro navigacinės informacijos rinkinyje AIP (tarptautinių oro uostų aerodromams).“
1.3.16. Pakeičiame 165 punktą ir jį išdėstome taip:
„165. Kai ant neįrengto KTT ir ant netiksliojo tūpimo KTT slenkstis yra paslinktas, KTT slenksčio žiburiai turi būti įrengti kaip šoniniai horizontai, kurie išdėstomi iš abiejų KTT pusių paslinkto slenksčio linijoje (Reikalavimų 3 priedas, 5 piešinys). Kiekvienas šoninis horizontas turi būti ne mažiau kaip iš penkių žiburių, įrengtų linijoje, kurios ilgis ne mažesnis kaip 10 m. Be to, artimiausi KTT žiburiai turi būti KTT šoninių žiburių linijose.“
1.3.17. Pakeičiame 166 punktą ir jį išdėstome taip:
1.3.18. Pakeičiame 187 punktą ir jį išdėstome taip:
1.3.19. Pakeičiame 204.1 papunktį ir jį išdėstome taip:
1.3.20. Pakeičiame 388 punktą ir jį išdėstome taip:
1.3.21. Pakeičiame 388 punktą ir jį išdėstome taip:
1.3.22. Pakeičiame 431 punktą ir jį išdėstome taip:
„431. Aerodromuose su KTT, įrengtu tiksliajam tūpimui, signalinių žiburių įrenginiams, ILS įrenginiams, skrydžių valdymo punktų ir automatizuotos skrydžių valdymo sistemos įrenginiams be pagrindinio elektros tiekimo papildomai turi būti numatytas ne mažiau kaip vienas autonominis elektros energijos šaltinis.
Autonominiu elektros maitinimo šaltiniu vadinamas elektros energijos šaltinis (dyzelinis elektrinis agregatas, akumuliatorius ir kt.), prijungtas prie garantuoto elektros maitinimo skydo arba tiesiogiai prie elektros imtuvų (įrenginių). Autonominio elektros maitinimo šaltinio galia turi būti apskaičiuota maksimaliai prijungiamų radiotechninių, signalinių žiburių ir (arba) meteorologinių įrenginių apkrovai“.
1.3.23. Pakeičiame 446 punktą ir jį išdėstome taip:
„446. Veiksmai aerodrome ekstremaliosiomis situacijomis planuojami vadovaujantis 2014 m. vasario 12 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 139/2014, kuriuo pagal Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 216/2008 nustatomi su aerodromais susiję reikalavimai ir administracinės procedūros (toliau – Reglamentas (ES) Nr. 139/2014), IV priedo B skyriaus ADR.OPS.B.005 dalies nuostatomis.“