PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL LĖŠŲ SKYRIMO VIETOS BENDRUOMENĖMS TVARKOS APRAŠO, PATVIRTINTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. SAUSIO 29 D.
SPRENDIMU NR. 1-7, PAKEITIMO
2016 m. vasario 22 d. Nr. 1-51
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 26 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos 2015 m. lapkričio 16 d. antikorupcinio vertinimo išvadą Nr. 4-01-8041 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir viešųjų įstaigų projektų rėmimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų tvarkos aprašo ir Lėšų skyrimo vietos bendruomenėms tvarkos aprašo“, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Pakeisti Lėšų skyrimo vietos bendruomenėms tvarkos aprašą, patvirtintą Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. 1-7, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2015 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. 1-7
(Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2016 m. vasario 22 d. sprendimo Nr. 1-51
redakcija)
LĖŠŲ SKYRIMO VIETOS BENDRUOMENĖMS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Lėšų skyrimo vietos bendruomenėms tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja prašymų pateikimą, vertinimą ir lėšų skyrimą Panevėžio miesto savivaldybės teritorijoje veikiančioms vietos bendruomeninėms organizacijoms, religinėms bendruomenėms (bendrijoms) (toliau – Bendruomenė).
2. Lėšos bendruomenėms kiekvienais metais numatomos Panevėžio miesto savivaldybės biudžete Visuomenės iniciatyvų skatinimo ir saugumo užtikrinimo programoje. Asignavimų valdytoja – Panevėžio miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija).
3. Pagrindinės Apraše vartojamos sąvokos:
Vietos bendruomenė – savivaldybės gyvenamosios vietovės (jos dalies ar kelių gyvenamųjų vietovių) gyventojai, susieti bendrais gyvenimo kaimynystėje poreikiais ir interesais, toje gyvenamojoje teritorijoje veikiančios bendruomeninės organizacijos, religinės bendruomenės ir bendrijos, kitos prie nevyriausybinių organizacijų nepriskiriamos, kurių veikla teikia naudą ne tik jos dalyviams, bet ir visuomenei.
Vietos bendruomeninė organizacija – toje teritorijoje gyvenančių gyventojų grupės įkurta asociacija, kuri veikia konkrečios vietos bendruomenės labui. Tai vietos bendruomenei reikalingų paslaugų teikėja.
Religinė bendruomenė – asmenų grupė, siekianti įgyvendinti tos pačios Lietuvoje pripažįstamos religijos tikslus, turinti atramą visuomenėje, jos mokymas bei apeigos neprieštarauja įstatymui ir dorai. Ji gali būti atitinkamos tradicinės Lietuvos religinės organizacijos vietinis padalinys.
Prašymas – dokumentas, kuriame nurodoma reikalinga lėšų suma, veiklos tikslai, lėšų panaudojimo tikslinė paskirtis, dalyvių skaičius, bendruomenės rekvizitai.
4. Savivaldybės administracijos direktorius (toliau – administracijos direktorius), vadovaudamasis Aprašu, įsakymu:
4.1. tvirtina prašymo, lėšų skyrimo sutarties ir jos priedų, ataskaitos formas, prašymų vertinimo kriterijus ir vertinimo formą;
4.2. sudaro pateiktų bendruomenių prašymų skirti finansavimą vertinimo komisiją (toliau – Vertinimo komisija), veikiančią pagal Vertinimo komisijos patvirtintą reglamentą;
4.3. paskirsto lėšas ir tvirtina finansuojamų prašymų sąrašą, atsižvelgdamas į Vertinimo komisijos išvadas;
II SKYRIUS
PRAŠYMŲ PRIORITETAI
III SKYRIUS
PRAŠYMŲ PATEIKIMAS IR LĖŠŲ SKYRIMO TVARKA
6. Prašymus gali teikti visos Bendruomenės, kurių veikla teikia naudą ne tik joms priklausantiems asmenims, bet ir visuomenei, veikiančios konkrečios vietos bendruomenės labui. Prašymai teikiami bendra tvarka pagal visas priemones numatytas 10.1–10.3 papunkčiuose.
7. Kasmet vasario mėnesį Panevėžio miesto savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt) skelbiamas pranešimas dėl prašymų priėmimo. Skelbime nurodomi lėšų skyrimo prioritetai, prašymų priėmimo terminas (ne trumpesnis kaip vienas mėnuo) ir vieta.
8. Skelbime nustatytais terminais Bendruomenė pateikia Savivaldybės administracijos Kanceliarijoje interesantų aptarnavimo specialistui prašymą, patvirtintą anspaudu ir vadovo parašu, dėl lėšų skyrimo, nurodo veiklos tikslus, lėšų panaudojimo tikslinę paskirtį, reikalingą sumą, dalyvių skaičių, atsiskaitomosios sąskaitos banke rekvizitus.
9. Lėšos skiriamos Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu ir /ar Savivaldybės tarybos sprendimu, atsižvelgiant į Vertinimo komisijos rekomendacijas, nustatytus prioritetus ir vertinimo kriterijus.
10. Lėšos gali būti skiriamos:
10.1. Bendruomenės veiklai, neviršijančiai 300 eurų, finansuoti (biuro patalpų nuomai, ryšių paslaugoms, kanceliarinėms prekėms įsigyti, komunalinėms paslaugoms, kitoms eksploatacinėms išlaidoms, remonto darbams ir priemonėms, skatinančioms aktyvų bendruomenės gyvenimą);
10.2. Bendruomenės veiklai, viršijančiai 300 eurų, finansuoti 300 eurų (biuro patalpų nuomai, ryšių paslaugoms, kanceliarinėms prekėms įsigyti, komunalinėms paslaugoms, kitoms eksploatacinėms išlaidoms, remonto darbams ir priemonėms, skatinančioms aktyvų bendruomenės gyvenimą);
11. Aprašo 10.1 papunktyje nurodytos lėšos skiriamos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu ir pasirašoma Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis.
12. Aprašo 10.2–10.3 papunkčiuose nurodytos lėšos skiriamos Savivaldybės tarybos sprendimu pasirašant atskirą Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį ir vadovaujantis Aprašo 27, 36 punktais.
13. Prašyme nurodomos visos priemonės, t. y. atskiras prašymas dėl 10.2–10.3. priemonių neteikiamas.
14. Lėšos negali būti naudojamos:
14.2. veiklai, kuri:
IV SKYRIUS
VERTINIMO KOMISIJOS SUDARYMAS
17. Vertinimo komisijos pirmininką, jo pavaduotoją ir sekretorių skiria, Vertinimo komisijos sudėtį tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius. Vertinimo komisijos sekretoriumi skiriamas Savivaldybės administracijos specialistas, koordinuojantis vietos bendruomenių veiklą (toliau – koordinatorius), kuris nėra Vertinimo komisijos narys.
21. Vertinimo komisijos sprendimas laikomas teisėtu, kai už prašymą balsuoja dauguma Vertinimo komisijos narių. Posėdžiai yra protokoluojami. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia Vertinimo komisijos pirmininko balsas.
23. Vertinimo komisija į pirmą posėdį susirenka iki prašymų priėmimo paskelbiamo Savivaldybės interneto svetainėje, jame patvirtina darbo veiklos reglamentą, prašymų vertinimo kriterijus ir vertinimo formą. Prašymų vertinimo kriterijus ir vertinimo formą teikia tvirtinti administracijos direktoriui iki prašymų priėmimo termino pabaigos.
24. Pasibaigus prašymų priėmimo terminui Vertinimo komisija per 20 darbo dienų renkasi į posėdį ir vertina pateiktus prašymus pagal nustatytus vertinimo kriterijus, atsižvelgdama į nustatytus prioritetus ir užpildydama vertinimo formą. Prašymai, neatitinkantys šio Aprašo reikalavimų, nevertinami ir per 10 darbo dienų apie tai pranešama Bendruomenei.
25. Jei paskirsčius lėšas pagal pateiktus prašymus 10.1 papunktyje numatytoms priemonėms lieka nepaskirstytų lėšų, Vertinimo komisija skirsto lėšas pagal 10.2–10.3 papunkčius.
26. Vertinimo komisijai įvertinus pateiktus Bendruomenių prašymus per 10 darbo dienų nuo posėdžio, koordinatorius parengia administracijos direktoriaus įsakymo projektą ir / ar Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl lėšų skyrimo.
27. Vertinimo komisija likusias nepanaudotas lėšas, kaip tai numato Aprašo 36 punktas, skiria Bendruomenės veiklai, viršijančiai 300 eurų, finansuoti ir Bendruomenėms įsigyti ilgalaikio turto (Aprašo 10.2–10.3 papunktis). Vertinimo komisija per 10 darbo dienų renkasi į posėdį dėl likusių lėšų perskirstymo Bendruomenėms, jau pateikusioms prašymus, bet negavusioms finansavimo dėl lėšų trūkumo. Nauji prašymai nepriimami.
28. Vertinimo komisijai perskirsčius lėšas pagal Aprašo 27 punktą, koordinatorius parengia Savivaldybės tarybos sprendimo projektą dėl lėšų skyrimo.
V SKYRIUS
ATSISKAITYMAS IR KONTROLĖ
31. Bendruomenės, kuriai skirta lėšų, paskirtas įgaliotas asmuo sudaro su Savivaldybės administracija, atstovaujama administracijos direktoriaus, lėšų skyrimo sutartį (toliau – Sutartis).
32. Jei skiriama suma yra mažesnė nei Bendruomenės prašyta, Bendruomenės paskirtas atsakingas asmuo, pasirašydamas Sutartį su Savivaldybės administracija, turi teisę keisti Bendruomenės prašyme nurodytą sumą, bet neturi teisės keisti prašyme aprašytos veiklos turinio ir tikslų.
33. Sutartis turi būti pasirašyta per 30 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo išleidimo ar Savivaldybės tarybos sprendimo priėmimo dienos.
34. Bendruomenė ar jos paskirtas atstovas privalo Savivaldybės administracijai pateikti ataskaitas iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos (kai atsiskaitoma ketvirčiais).
VI SKYRIUS
LĖŠŲ NAUDOJIMAS IR SUTARČIŲ SUDARYMAS
36. Jeigu Bendruomenė ar jos paskirtas asmuo atsisako pasirašyti Sutartį ar praleidžia Sutartims pasirašyti nustatytą terminą arba Bendruomenei skirtos ir nepanaudotos (netinkamai panaudotos) lėšos grąžinamos Savivaldybei, Vertinimo komisija perskirsto lėšas kitoms Bendruomenėms.
37. Biudžeto lėšų panaudojimas pripažįstamas tinkamu, jeigu išlaidos yra tiesiogiai susijusios ir būtinos prašyme nurodytai veiklai ir tikslams įgyvendinti, realios, pagrįstos išlaidas įrodančiais dokumentais ir numatytos Sutarties sąmatoje.
38. Bendruomenė, pasirašiusi Sutartį su Savivaldybės administracija, atsako už tikslinį lėšų panaudojimą.
40. Sutarčių priedais laikomi ir šio Aprašo nustatyta tvarka sudaryti susitarimai dėl Sutarčių papildymo ar pakeitimo.
VII SKYRIUS
SUTARČIŲ PAKEITIMO IR NUTRAUKIMO SĄLYGOS
42. Šio Aprašo nustatyta tvarka pasirašytos Sutartys gali būti keičiamos, jeigu keičiasi datos, numatoma, kad renginys neįvyks, ar dėl kitų svarbių priežasčių. Keičiant Sutarties sąlygas, pasirašomas papildomas susitarimas, prie kurio prireikus pridedamas patikslintas Sutarties priedas.
43. Sutartys gali būti keičiamos Aprašo 44 punkto nustatyta tvarka tik dėl tų prašymų, kurių vykdymo terminas neprasidėjo ir kurie vyks pakeitus Sutartį.
44. Bendruomenė, siekdama pakeisti sudarytą Sutartį, privalo pateikti administracijos direktoriui motyvuotą prašymą, kuriame turi būti nurodytos priežastys, dėl ko būtina keisti Sutartį, ir pateikti siūlomų pakeisti Sutarties priedų pasirašytus ir antspauduotus du egzempliorius. Prašydama pakeisti Sutartį Bendruomenė kartu turi pateikti patikslintą išlaidų sąmatą.
45. Susitarimai dėl Sutarties pakeitimo pasirašomi arba Bendruomenei pateikiamas motyvuotas atsisakymas pakeisti Sutartį per 10 darbo dienų nuo prašymo pakeisti Sutartį gavimo dienos.
46. Savivaldybės administracijai nesutikus pakeisti Sutarties sąlygų, Bendruomenė per 20 darbo dienų nuo atsisakymo pakeisti Sutarties sąlygas gavimo dienos privalo į Savivaldybės administracijos sąskaitą, nurodytą Sutartyje, grąžinti skirtas Savivaldybės biudžeto lėšas. Šio punkto nuostatos netaikomos, jeigu Bendruomenė ir toliau vykdys priemones, numatytas prašyme iki prašymo pakeisti Sutartį.
47. Sutartis gali būti nutraukta Bendruomenės prašymu. Šiuo atveju bendruomenė privalo pateikti raštu motyvuotą prašymą nutraukti Sutartį. Kartu su prašymu nutraukti Sutartį Bendruomenė turi pateikti jau panaudotų lėšų ataskaitas, nepanaudotas lėšas grąžinti į Sutartyje nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą.
48. Savivaldybės administracija, gavusi prašymą nutraukti Sutartį, privalo patikrinti jau panaudotų lėšų ataskaitas. Jeigu ataskaitose nerandama pažeidimų, pasirašomas susitarimas dėl Sutarties nutraukimo.
49. Jeigu Aprašo 47 punkte nurodytose ataskaitose randama pažeidimų, Savivaldybės administracija gali nustatyti terminą jiems pašalinti. Jeigu per nustatytą terminą pažeidimai pašalinami, pasirašomas susitarimas dėl Sutarties nutraukimo.
50. Jeigu per nurodytą terminą nustatyti pažeidimai nepašalinami, Savivaldybės administracija gali taikyti Sutartyje nurodytas sankcijas.
51. Bendruomenė, pateikusi klaidingą informaciją ir ne pagal paskirtį panaudojusi skirtas lėšas ar kitaip pažeidusi lėšų naudojimo tvarką ir (ar) lėšų negrąžinusi, neterminuotai praranda teisę ateityje teikti prašymus dėl lėšų skyrimo. Lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
53. Sutarties vykdymą kontroliuoja koordinatorius. Lėšų naudojimą ir atsiskaitymą kontroliuoja Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.