JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. gruodžio 19 d. Nr.1TS-255

Jonava

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 32 punktu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 5 straipsnio 4 ir 7 dalimis, Kelių priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Kelių priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, Jonavos rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Jonavos rajono savivaldybės Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Jonavos rajono savivaldybės tarybos 2024 m. rugsėjo 18 d.  sprendimo Nr. 1TS-196 „Dėl kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo Jonavos rajono savivaldybės susisiekimo infrastruktūros objektams finansuoti tvarkos aprašo  patvirtinimo“ 1 p. 

 

 

 

Laikinai einantis mero pareigas                                                                                      Povilas Beišys

 

PATVIRTINTA

Jonavos rajono savivaldybės tarybos

2024 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. 1TS-255

 

JONAVOS RAJONO SAVIVALDYBĖS KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO SUSISIEKIMO INFRASTRUKTŪROS OBJEKTAMS FINANSUOTI TVARKOS APRAŠAS

 

I BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jonavos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) kelių priežiūros ir plėtros programos (toliau – Programa) finansavimo lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Programos finansavimo lėšų, skirtų Savivaldybės vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti (remontuoti), rekonstruoti, prižiūrėti, saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, kelius inventorizuoti, naudojimo tikslus, paskirstymo ir naudojimo tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių įstatymu, Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatymu, Lietuvos Respublikos statybos įstatymu, Kelių priežiūros tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 155 „Dėl Kelių priežiūros tvarkos aprašo patvirtinimo“, Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimu Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“, ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais šią sritį.

3. Šiuo Aprašu siekiama užtikrinti gerą Jonavos rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių (gatvių) būklę, skaidrų ir tinkamą Programos lėšų, skirtų vietinės reikšmės keliams (gatvėms) tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti, paskirstymą ir naudojimą.

 

 

II PAGRINDINĖS SĄVOKOS IR TRUMPINIAI

 

4. Apraše vartojami šie trumpiniai ir sąvokos:

4.1. Programa (KPPP) – Kelių priežiūros ir plėtros programa;

4.2. KPPP skaičiuojamosios lėšos – AB „VIA Lietuva“ direktoriaus įsakymu skiriamos KPPP finansavimo lėšos savivaldybių valdomiems vietinės reikšmės keliams, kurios paskirstomos savivaldybėms pagal nuolatinių gyventojų skaičių ir kelių ilgį;

4.3. Susisiekimo komunikacijos –  visų rūšių transporto ir pėsčiųjų judėjimui skirti statiniai (keliai, gatvės (keliai, turintys pavadinimus), šaligatviai, pėsčiųjų ir dviračių takai, automobilių stovėjimo aikštelės ir vietos ir kt.);

4.4. Inžineriniai tinklai – kelių apšvietimo (elektros) tinklai, lietaus, paviršinių nuotekų tinklai;

4.5. Susisiekimo infrastruktūros objektas – susisiekimo komunikacijų, jų inžinerinių tinklų visuma;

4.6. Esminis turto pagerinimas – vietinės reikšmės kelių, gatvių tiesimas, rekonstravimas ir kapitalinis remontas ir su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos;

4.7. Einamieji tikslai – vietinės reikšmės kelių, gatvių priežiūra, paprastasis remontas bei su šiais darbais susijusios inžinerinės paslaugos, vietinės reikšmės kelių, gatvių inventorizavimas.

4.8.      Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatyme, Lietuvos Respublikos kelių įstatyme, Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos žemės įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 


III KPPP FINANSAVIMO LĖŠŲ NAUDOJIMO SRITYS

 

5. KPPP finansavimo lėšos gali būti naudojamos Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalyje nurodytoms reikmėms finansuoti.

6. KPPP finansavimo lėšos, skirtos Savivaldybės vietinės reikšmės keliams, naudojamos Jonavos rajono savivaldybės strateginiame veiklos plane numatytoms susisiekimo infrastruktūros priemonėms įgyvendinti pagal su AB „VIA Lietuva“ pasirašytas finansavimo sutartis bei prie šių sutarčių pateiktus ir su AB „VIA Lietuva“ suderintus kelių objektų sąrašus (pagal AB „VIA Lietuva“ pateiktą formą).

 

IV SKYRIUS PROGRAMOS FINANSAVIMO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS IR OBJEKTŲ PRIORITETINĖS EILĖS SUDARYMAS

 

7. Vietinės reikšmės kelių (gatvių), vietinės reikšmės viešųjų kelių ir vietinės reikšmės vidaus kelių (toliau – Keliai), kurie priklauso Savivaldybei, apskaitą ir priežiūrą vykdo Savivaldybės administracija ir jos struktūriniai padaliniai – seniūnijos.

8. Kiekvienais metais Programos finansavimo lėšos skirstomos šia tvarka:

8.1. 65% skiriamos sumos – Jonavos seniūnijos vietinės reikšmės keliams (gatvėms);

8.2. 35% skiriamos sumos – Kaimiškųjų seniūnijų vietinės reikšmės keliams (gatvėms);

8.3. nuo bendros Savivaldybei skiriamų lėšų sumos ne mažiau kaip 50 procentų naudojama turtui įsigyti – Keliams tiesti, rekonstruoti ir kapitališkai remontuoti;

8.4. nuo bendros Savivaldybei skiriamų lėšų sumos ne mažiau kaip 10 procentų naudojama darnaus judumo ir inžinerinėms saugaus eismo priemonėms Keliuose finansuoti;

8.5 likusi lėšų suma skiriama Kelių ir gatvių profiliavimui, paprastajam remontui ir duobių remontui, lėšos tarp Savivaldybės administracijos Kaimiškųjų seniūnijų skirstomos šia tvarka:

8.5.1. 60 % sumos – pagal nuolatinių gyventojų skaičių;

8.5.2. 40 % sumos – pagal kadastre nurodytą kelių (gatvių) tinklo ilgį.

9. Einamųjų metų Programos lėšas, likusias po darbų ir paslaugų viešųjų pirkimų konkursų, apsvarsto ir paskirsto Administracijos direktorius. Lėšos skiriamos patvirtintuose Savivaldybės kelių priežiūros ir plėtros programos objektų sąrašuose esantiems Keliams, kurių remonto darbams trūksta finansavimo arba parenkami kiti (pagal eilę) objektas(-ai) iš Savivaldybės tarybos patvirtintų objektų prioritetinių eilių. Šiomis lėšomis finansuojami kelių ir gatvių paprastojo remonto darbai. Per metus siekiant įsisavinti skirtas KPPP lėšas, lėšos gali būti perskirstytos tarp Jonavos ir Kaimiškųjų seniūnijų.

10. Juridiniai ir fiziniai asmenys prašymus kitiems metams dėl Savivaldybės susisiekimo komunikacijų ir jų inžinerinių tinklų projektavimo, taisymo (remonto) ar priežiūros darbų seniūnijoms teikia iki einamųjų metų rugpjūčio 15 d.

11. Seniūnijos, įvertinusios visus prašymus ir juos išnagrinėjusios seniūnaičių sueigose, teikia paraiškas (pagal poreikį) Savivaldybės administracijai iki einamųjų metų spalio 1 d.

12. Paraiškose nurodoma:

12.1. seniūnijos įvertinta balais pagal šio Aprašo 17 punkte nurodytus Kelių atrankos vertinimo kriterijus tiesimo, rekonstravimo, kapitalinio remonto bei šių darbų projektavimo siūlomus objektus ir sudaro atitinkamos seniūnijos objektų prioritetinę eilę ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui;

12.2. Kelio numeris, pavadinimas pagal Savivaldybės tarybos patvirtintus sąrašus, adresas (buvimo vieta), pradžios ir pabaigos koordinatės (rekonstruojamos / remontuojamos dalies).

13. Jonavos rajono savivaldybės vietinės reikšmės kelių objektų prioritetinėms eilėms (toliau – Objektų prioritetinės eilės) sudaryti Administracijos direktorius kiekvienais metais sudaro komisiją iš penkių asmenų (toliau – Komisija), kuri tikrina seniūnijų pateiktų Objektų prioritetinių eilių atitiktį Kelių atrankos vertinimo kriterijams, kriterijų reikšmių atitiktį nurodytiems balams, esant neatitikimams Objektai balais pervertinami pagal Aprašo 17 punkto kriterijus ir sudaro Jonavos ir Kaimiškųjų seniūnijų Objektų prioritetines eiles ne trumpesniam kaip trejų metų laikotarpiui.  Komisijos sprendimai įforminami protokolu.  

14. Sudarant Objektų prioritetines eiles turi būti atsižvelgiama į kriterijų reikšmių sumą (mažėjančia tvarka) pagal nustatytus Kelių atrankos vertinimo kriterijus.

15. Jonavos ir Kaimiškųjų seniūnijų objektų prioritetinės eilės tvirtinamos Savivaldybės tarybos sprendimu ir skelbiamos Savivaldybės internetinėje svetainėje.        

16. Objektų prioritetinės eilės tikslinamos atsižvelgus į pasikeitusią situaciją.

17. Kelių atrankos vertinimo kriterijai: 

Eil. Nr.

Kelių ir gatvių atrankos vertinimo kriterijai

Kriterijų reikšmės balais

Pastabos

1.

Objektas finansuotas ankstesniais metais ir darbai nebaigti

30

Darbai pradėti ne anksčiau kaip prieš 3 metus

2

Tvarkomame kelio (gatvės) ruože esančių namų ūkių skaičius (vertinant 1 km. namų ūkių skaičių) arba (vieno kilometro santykinis dydis)

0-15

Daugiau kaip 20 būstų – 15 balų;

10-19 būstų – 10 balų;

Mažiau kaip 10 būstų – 5 balai;

Nėra gyvenamųjų būstų – 0 balų

3

Kelyje ar gatvėje yra visuomeninės paskirties pastatų

10

Tiesiogiai - 10 balų;

4

Kelias (gatvė) yra naudojamas maršrutiniam keleivių vežimo ir moksleivių pavėžėjimo eismui

0–10

Vienu atveju – 5 balai, abiem atvejais – 10 balų.

*

5

Kelio (gatvės) ruože įrengti požeminiai inžineriniai tinklai

0–20

Vandentiekio tinklai – 10 balų;

Buitinių nuotekų tinklai – 10 balų;

6

Dalis projekto darbų finansuojami fizinių ar juridinių asmenų lėšomis

30

50 proc. fizinių, juridinių asmenų lėšomis -30 balų

7

Objektu vyksta tranzitas į kitas gyvenvietes ar jungia kitas gatves, kelius

0-25

Objektas jungia:

VIA Lietuvai priklausančius kelius – 25 balai;

VIA Lietuvai priklausantį kelią su vietinės reikšmės keliu – 20 balų;

vietinės reikšmės kelius – 10 balų;

8

Teigiama įtaka saugiam eismui

30

Jeigu įrengiamos (remontuojamos) eismo saugumo priemonės (šaligatviai, pėsčiųjų, dviračių takai, gatvės apšvietimas, autobusų stotelės) – 30 balų.

 

18. Savivaldybės administracija, gavusi kvietimą pasirašyti einamųjų metų Programos lėšų finansavimo sutartį su AB „VIA Lietuva“, Komisija, įvertinusi einamaisiais metais faktiškai skirtas Programos lėšas, ir atsižvelgdama į šio Aprašo 8 punkte nurodytą tvarką bei į Jonavos ir Kaimiškųjų seniūnijų objektų prioritetines eiles, parengia Savivaldybės einamųjų metų Programos objektų sąrašą.

 

 

V EINAMŲJŲ METŲ OBJEKTŲ SĄRAŠO SUDARYMO TVARKA

 

19. Atsižvelgiant į savivaldybės tarybos patvirtintas prioritetines eiles savivaldybės administracijos Statybos ir remonto skyrius sudaro Objektų sąrašą. Parengtas Objektų sąrašas tvirtinamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

20. Administracijos Statybos ir remonto skyrius, vadovaudamasis Objektų sąrašu, inicijuoja viešuosius pirkimus ir administruoja Objektų sąraše esančių Objektų darbų ir paslaugų sutartis.

21. Viešųjų pirkimų procedūroms vykdyti suplanuotos ir nepanaudotos lėšos skiriamos kitiems Objektams, esantiems Objektų sąraše, atsižvelgiant į technines galimybes iki einamųjų metų pabaigos atlikti darbus ir panaudoti skirtas lėšas.

22. Objektų sąraše esantis pagal eiliškumą Objektas einamaisiais metais gali būti nefinansuotas esant bent vienai iš šių priežasčių:

22.1. negautas statybą leidžiantis dokumentas (jei reikia);

22.2. neparengtas ar nepakeistas projektas (jei reikia);

22.3. pagal parengtą projektą neįmanoma atlikti rangos darbų (turimo projekto sprendiniai netinkami);

22.4. neįvyko viešųjų pirkimų procedūros;

22.5. neįgyvendinta ESO dalis (jei reikia).

23. Suplanuotos ir nepanaudotos Programos lėšos paskirstomos ir perskirstomos (jei reikia) Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

 

VI SKYRIUS

DARBŲ IR PASLAUGŲ VYKDYMAS IR ATSISKAITYMAS

 

24. Rangovai darbams vykdyti ir paslaugų teikėjai parenkami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu ir Jonavos rajono savivaldybės administracijos Viešųjų pirkimų organizavimo taisyklėmis. Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo sutartis su rangovais ir (ar) paslaugų teikėjais, atlieka šių darbų ir paslaugų užsakovo funkcijas.

25. Už Programos finansavimo lėšų racionalų panaudojimą Kelių ir jų statinių statybos (įrengimo), rekonstravimo, remonto projektų, sąmatų, techninių dokumentų rengimą, konkursų inicijavimą tiekėjams parinkti, statinių techninę priežiūrą, atsakingas Savivaldybės administracijos Statybos ir remonto skyrius.

26. Savivaldybės seniūnijų seniūnai ar jų įgalioti asmenys, vadovaudamiesi šiuo Aprašu,  nurodo atliekamų priežiūros (kelių profilio atstatymo darbai, duobių taisymas žvyruojant, asfaltbetonio duobių ir išdaužų remontas ir pan.), paprastojo remonto ir eismo saugumo priemonių įrengimo, remonto adresus (buvimo vietas), derina darbų atlikimo terminus ir tikrina faktiškai atliktų darbų apimtis, neviršijant skirtų lėšų šiems darbams atlikti. Seniūnai pasirašo atliktų darbų (profiliavimo, duobių ir išdaužų, eismo saugumo priemonių) ar suteiktų paslaugų aktus.

27. Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo Finansavimo sutartis dėl Savivaldybei skirtų Programos finansavimo lėšų panaudojimo su AB „VIA Lietuva“, pasirašo ir tvirtina objektų sąrašus prie Finansavimo sutarčių bei jų pakeitimus ir teikia juos AB „VIA Lietuva“.

28. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi Finansavimo sutartyse numatytomis sąlygomis ir terminais, atsiskaito su rangovais, paslaugų teikėjais, tvarko Programos lėšų apskaitą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, teikia AB „VIA Lietuva“ Programos lėšų sąmatas, sąmatų įvykdymo, lėšų panaudojimo, atliktų darbų ketvirtines ir metines ataskaitas.


 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Šio Aprašo nuostatomis Savivaldybė gali vadovautis skirdama ir Savivaldybės biudžeto lėšas Savivaldybės vietinės reikšmės keliams tiesti, taisyti (remontuoti), prižiūrėti ir saugaus eismo sąlygoms užtikrinti.

30. Savivaldybės administracija užtikrina tinkamą visų su AB „VIA Lietuva“ pasirašytų finansavimo sutarčių sąlygose nustatytų reikalavimų vykdymą. 

31. Programos lėšų panaudojimo kontrolė vykdoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

32. Pasikeitus teisės aktams ir atsiradus būtinumui, rajono savivaldybės tarybos sprendimu Aprašas gali būti keičiamas, papildomas, tikslinamas ar pripažįstamas netekusiu galios.

 

 

________________________________