Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS STRATEGINĘ REIKŠMĘ NACIONALINIAM SAUGUMUI TURINČIŲ ĮMONIŲ IR ĮRENGINIŲ BEI KITŲ NACIONALINIAM SAUGUMUI UŽTIKRINTI SVARBIŲ ĮMONIŲ ĮSTATYMO NR. IX-1132 2 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-3277
2019 m. liepos 3 d. Nr. 683
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2019 m. gegužės 15 d. sprendimo Nr. SV-S-1236 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 3 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
Nepritarti Lietuvos Respublikos strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių įstatymo Nr. IX-1132 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIIP-3277 (toliau – Įstatymo projektas) dėl šių priežasčių:
1. Į Antros kategorijos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių sąrašą (toliau – sąrašas) įrašomos akcinės bendrovės arba uždarosios akcinės bendrovės, pagal savo paskirtį ar veiklos pobūdį turinčios strateginę reikšmę nacionalinio saugumo interesams. Pažymėtina, kad Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 2 straipsnio 7 dalyje įtvirtinta sąvoka nacionalinio saugumo interesai – saugomi gyvybiniai ir pirmaeiliai valstybės saugumo interesai, kaip jie suprantami Nacionalinio saugumo strategijoje, transeuropinės infrastruktūros plėtra bei Lietuvos Respublikos įstatymuose įtvirtinti esminiai visuomenės interesai, įskaitant svarbiausių bendrus interesus atitinkančių paslaugų teikimą ir kita. Įmonėms, įrašytoms į sąrašą, yra nustatomi privalomieji įpareigojimai, susiję su saugumo planais, sandorių sudarymu, reorganizavimu ir kt. Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių saugumo planuose nurodomas turtas, kuris yra svarbus nacionaliniam saugumui užtikrinti vykdant svarbią veiklą. Akcinė bendrovė „Problematika“ nevaldo įrenginių ar turto, nurodytų Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įrenginių ir turto sąraše.
2. Pagal Lietuvos Respublikos teisinį reguliavimą yra užtikrinamas valstybinės reikšmės kelių tinklo valdymas ir priežiūra. Pagal Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 4 straipsnio 2 dalį valstybinės reikšmės keliai išimtine nuosavybės teise priklauso valstybei, juos turto patikėjimo teise valdo, naudoja ir jais disponuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos, kuri, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 5 straipsnio 3 dalimi, organizuoja ir koordinuoja valstybinės reikšmės kelių atkūrimą, priežiūrą ir plėtrą. Viešoji įstaiga Transporto kompetencijų agentūra, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos kelių įstatymo 5 straipsnio 5 dalimi ir viešosios įstaigos Transporto kompetencijų agentūros įstatais, atlieka kelių tiesimo, statybos, rekonstrukcijos, taisymo (remonto) ir priežiūros darbams planuoti, projektuoti ir atliktų darbų kokybei įvertinti reikalingas funkcijas. Valstybinės reikšmės kelius prižiūri ir tvarko akcinė bendrovė „Kelių priežiūra“.
3. Akcinė bendrovė „Problematika“ yra bendrovė, komerciniais pagrindais veikianti laisvoje rinkoje, kurios siūlomas paslaugas, t. y. statinių statybos techninė priežiūra, kelių statybinių medžiagų ir produkcijos kokybės bandymai, statybos produktų sertifikavimas, eismo sistemų stebėjimo ir valdymo įrenginių priežiūra, remontas, derinimas bei montavimas, kadastriniai ir geodeziniai matavimai, galima įsigyti Lietuvos rinkoje. Todėl kelių statybos kokybę galima užtikrinti, įsigyjant kelių statybos darbų ir medžiagų kokybės kontrolės paslaugas rinkoje.
4. Atsižvelgiant į tai, kad akcinės bendrovės „Problematika“ teikiamos techninės priežiūros paslaugos nėra išskirtinės ir Lietuvos rinkoje jas teikia daugiau kaip dešimt įmonių, akcinė bendrovė „Problematika“ šiuo metu yra įtraukta į Privatizavimo objektų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. vasario 11 d. nutarimu Nr. 161 „Dėl Privatizavimo objektų sąrašo patvirtinimo“.