KĖDAINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KĖDAINIŲ SUAUGUSIŲJŲ IR JAUNIMO MOKYMO CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. kovo 28 d. Nr. TS-41

Kėdainiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 1 punktu ir 6 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 41 straipsnio 7 dalimi, 43 straipsnio 3 ir 4 dalimis, Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. V-1164 ,,Dėl Nuostatų, įstatų ar statutų įforminimo reikalavimų patvirtinimo“, ir atsižvelgdama į Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokyklos direktoriaus 2014 m. kovo 13 d. raštą Nr. S-189 ,,Dėl Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro nuostatų naujos redakcijos patvirtinimo“, Kėdainių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Kėdainių rajono savivaldybės tarybos 2013 m. liepos 5 d. sprendimą Nr. TS-201 ,,Dėl Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokyklos nuostatų patvirtinimo“.

3. Įgalioti Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro direktorių Dangirą Kačinską pasirašyti nuostatus, pateikti juos Juridinių asmenų registro tvarkytojui ir atlikti kitus su šiuo pavedimu susijusius veiksmus.

4. Šis sprendimas įsigalioja nuo 2014 m. rugsėjo 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                             Rimantas Diliūnas

 

PATVIRTINTA

Kėdainių rajono savivaldybės tarybos

2014 m. kovo 28 d. sprendimu Nr. TS-41

 

KĖDAINIŲ SUAUGUSIŲJŲ IR JAUNIMO MOKYMO CENTRO NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro nuostatai (toliau - Nuostatai) reglamentuoja Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centro (toliau - Centras) teisinę formą, priklausomybę, savininką, jo teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją, Centro grupę, tipą, paskirtis, mokymo kalbą, mokymosi formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, vykdomas švietimo programas, veiklos teisinį pagrindą, veiklos sritį, rūšis, tikslą, uždavinius, funkcijas, mokymosi pasiekimų ir kvalifikacijos įteisinimo dokumentų išdavimą, Centro teises ir pareigas, veiklos organizavimą ir valdymą, savivaldą, darbuotojų priėmimą į darbą, jų darbo apmokėjimo tvarką ir atestaciją, Centro turtą ir lėšų šaltinius, jų naudojimo tvarką ir finansinės veiklos kontrolę, Centro veiklos priežiūrą, reorganizavimo, pertvarkymo, struktūros pertvarkos ar likvidavimo tvarką.

2. Oficialusis Centro pavadinimas – Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokymo centras, trumpasis pavadinimas - Kėdainių SJMC. Juridinio asmens kodas 195095992.

3. Centro įsteigimo data - 2001 m. rugsėjo 1 d.

4. Centro teisinė forma – biudžetinė įstaiga.

5. Centro priklausomybė – savivaldybės.

6. Centro savininkas – Kėdainių rajono savivaldybė, kodas 111103885, adresas – J. Basanavičiaus g. 36, 57288 Kėdainiai.

7. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija – Kėdainių rajono savivaldybės taryba, kuri vykdo Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų, Lietuvos Respublikos švietimo ir kituose įstatymuose bei šiuose Nuostatuose jos kompetencijai priskirtus įgaliojimus.

8. Mokyklos grupės:

8.1. pagrindinė grupė – bendrojo ugdymo mokykla;

8.2. kitos grupės:

8.2.1. neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokykla;

8.2.2. neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla;

8.2.3. švietimo pagalbos įstaiga.

9. Mokyklos tipai:

9.1. pagrindinis tipas – gimnazija;

9.2. kiti tipai:

9.2.1. neformaliojo suaugusiųjų švietimo mokykla;

9.2.2. neformaliojo vaikų švietimo mokykla ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo mokykla;

9.2.3. mokytojų švietimo centras.

10. Mokyklos paskirtys:

10.1. pagrindinė paskirtis – gimnazijos tipo gimnazija visų amžiaus tarpsnių vaikams;

10.2. kitos paskirtys:

10.2.1. gimnazijos tipo nuotolinio mokymo gimnazija;

10.2.2. pagrindinės mokyklos tipo produktyvaus mokymo mokykla;

10.2.3. neformaliojo suaugusiųjų švietimo grupės kvalifikacijos tobulinimo mokykla.

11. Centro mokymo kalba – lietuvių.

12. Centro mokymosi formos:

12.1. grupinio mokymosi;

12.2. pavienio mokymosi.

13. Mokymo proceso organizavimo būdai:

13.1. grupinio mokymosi forma įgyvendinama mokymo proceso organizavimo būdais:

13.1.1. kasdieniu;

13.1.2. neakivaizdiniu;

13.1.3. nuotoliniu;

13.2. pavienio mokymosi forma įgyvendinama mokymo proceso organizavimo būdais:

13.2.1. savarankišku;

13.2.2. nuotoliniu.

14. Vykdomos švietimo programos:

14.1. suaugusiųjų pradinio ugdymo programa;

14.2. suaugusiųjų pagrindinio ugdymo programa;

14.3. akredituota suaugusiųjų vidurinio ugdymo programa;

14.4. pagrindinio ugdymo programa;

14.5. produktyvaus mokymo programa;

14.6. ikiprofesinio ugdymo programa;

14.7. profesinio mokymo programa;

14.8. neformaliojo vaikų švietimo ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programa;

14.9. neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos.

15. Išduodami mokymosi pasiekimų ir kvalifikacijos įteisinimo dokumentai:

15.1. pradinio išsilavinimo pažymėjimas;

15.2. pagrindinio išsilavinimo pažymėjimas;

15.3. brandos atestatas ir brandos atestatų priedas;

15.4. mokymosi pasiekimų pažymėjimas;

15.5. pažymėjimas;

15.6. valstybinės kalbos mokėjimo pažymėjimas;

15.7. valstybinės kalbos ir Lietuvos Respublikos Konstitucijos pagrindų egzaminų laikymo pažymėjimas;

15.8. neformaliojo švietimo pažymėjimas;

15.9. kvalifikacijos ir mokymosi pasiekimus įteisinantys dokumentai, patvirtinantys profesinio mokymo programos baigimą, kompetenciją, įvertinimą ir kvalifikacijos suteikimą.

16. Centras turi skyrius:

16.1. Suaugusiųjų;

16.2. Jaunimo;

16.3. Neformaliojo vaikų švietimo; Neformaliojo vaikų švietimo skyrius turi Vairavimo mokymo struktūrinį padalinį;

16.4. Neformaliojo suaugusiųjų švietimo; prie Neformaliojo suaugusiųjų skyriaus veikia struktūrinis padalinys – Kėdainių trečiojo amžiaus universitetas (Kėdainių TAU);

16.5. Ugdymo aprūpinimo.

17. Skyrių ir struktūrinių padalinių veiklą įteisina ir reglamentuoja Centro direktoriaus patvirtinti skyrių ir struktūrinių padalinių nuostatai.

18. Centras yra viešasis juridinis asmuo, turintis antspaudą su Kėdainių rajono savivaldybės herbu ir Centro pavadinimu, Centro atributiką, atsiskaitomąją ir kitas sąskaitas Lietuvos Respublikos įregistruotuose bankuose.

19. Centras vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos švietimo ir kitais įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymais, Kėdainių rajono savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, administracijos direktoriaus įsakymais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

 

 

II. CENTRO VEIKLOS SRITIS IR RŪŠYS, TIKSLAS, UŽDAVINIAI, FUNKCIJOS, MOKYMOSI PASIEKIMŲ IR KVALIFIKACIJOS ĮTEISINIMO DOKUMENTŲ IŠDAVIMAS

 

20. Centro veiklos sritis – švietimas.

21. Centro švietimo veiklos rūšys:

21.1. pagrindinė švietimo veiklos rūšis – bendrasis vidurinis ugdymas;

21.2. kitos švietimo veiklos rūšys:

21.2.1. pradinis ugdymas;

21.2.2. pagrindinis ugdymas;

21.2.3. kitas mokymas;

21.2.4. sportinis ir rekreacinis švietimas;

21.2.5. kultūrinis švietimas;

21.2.6. vairavimo mokyklų veikla;

21.2.7. techninis ir profesinis vidurinis mokymas;

21.2.8. kitas, niekur kitur nepriskirtas, švietimas;

21.2.9. švietimui būdingų paslaugų veikla.

22. Kitos ne švietimo veiklos rūšys:

22.1. kitų maitinimo paslaugų teikimas;

22.2. nuosavo arba nuomojamo nekilnojamojo turto nuoma ir eksploatavimas;

22.3. posėdžių ir verslo renginių organizavimas;

22.4. kompiuterių nuoma;

22.5. bibliotekų ir archyvų veikla;

22.6. muziejų veikla;

22.7. vaikų poilsio stovyklų veikla.

23. Centro veiklos tikslas – plėtoti dvasines, intelektines ir fizines asmens galias, bendrąsias ir esmines dalykines bei profesines kompetencijas, būtinas tolesniam mokymuisi, profesinei karjerai ir savarankiškam gyvenimui.

24. Centro veiklos uždaviniai:

24.1. teikti besimokantiems kokybišką pradinį, pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą, ikiprofesinį ugdymą ir profesinį mokymą;

24.2. teikti švietimo pagalbą socialinę atskirtį patyrusiems ir patiriantiems, mokymosi sunkumų, specialiųjų mokymosi poreikių turintiems asmenims;

24.3. teikti švietimo pagalbą pedagogui ir mokyklai, teikti mokiniams reikiamą pagalbą ir švietimo prieinamumo paslaugas;

24.4. sudaryti sąlygas dirbančiam, užsienyje gyvenančiam ar laikinai į užsienį išvykusiam, turinčiam sveikatos, elgesio sutrikimų asmeniui mokytis įvairiomis mokymosi formomis ir mokymo proceso organizavimo būdais;

24.5. padėti asmeniui įgyti bendrąjį dalykinį, sociokultūrinį ir technologinį raštingumą;

24.6. organizuoti kokybišką neformalųjį vaikų ir suaugusiųjų švietimą;

24.7. sudaryti sąlygas įvairių poreikių ir gebėjimų asmenims mokytis visą gyvenimą, įgyti ar tobulinti kompetencijas, tobulinti ir keisti kvalifikacijas;

24.8. organizuoti suaugusiųjų valstybinės kalbos mokymą;

24.9. esant poreikiui ir galimybėms, organizuoti tautinių mažumų kalbų mokymą;

24.10. tenkinti vaikų, jaunimo ir suaugusiųjų pažinimo, saviugdos, specialiuosius ugdymosi ir saviraiškos poreikius;

24.11. formuoti besimokančiųjų dorines, tautines, pilietines ir patriotines nuostatas;

24.12. užtikrinti sveiką, saugią ir palankią ugdymo(si) ir darbo aplinką.

25. Centro funkcijos:

25.1. vykdo formaliojo ir neformaliojo švietimo programas;

25.2. formuoja, konkretina, individualizuoja, diferencijuoja ir įgyvendina ugdymo turinį pagal Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintus Bendruosius ugdymo planus, Bendrąsias programas, atsižvelgdama į mokinių poreikius ir interesus, siūlydama ir taikydama skirtingus mokymo(si) būdus ir tempą;

25.3. organizuoja mokymą asmenims, siekiantiems pakartotinai mokytis kai kurių pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programų dalykų, dalykų, kurių nebuvo ugdymo programose ar individualiame ugdymo plane, ar likviduoti ugdymo programų dalykų skirtumus;

25.4. rengia ugdymo programas papildančius ir mokinių poreikius tenkinančius šių programų modulius, neformaliojo vaikų ir suaugusiųjų švietimo programas;

25.5. esant poreikiui ir galimybėms, ugdymo procesas gali būti vykdomas arba kai kurie dalykai mokomi tautinių mažumų kalba;

25.6. teikia papildomas mokamas paslaugas teisės aktų nustatyta tvarka;

25.7. formuoja besimokančiųjų dorines, tautines, pilietines, patriotines nuostatas, kultūrinę ir socialinę brandą, pagarbą tėvams (globėjams, rūpintojams) (toliau – tėvai), Centro darbuotojams, draugams, kalbai;

25.8. teikia švietimo informacinę, psichologinę, socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę pagalbą, vykdo profesinį orientavimą, vaiko minimalios priežiūros priemones;

25.9. atlieka mokinio specialiųjų ugdymosi poreikių pirminį įvertinimą, vertina mokinių specialiuosius ugdymosi poreikius, teikia specialųjį ugdymą(si) ir (ar) švietimo pagalbą teisės aktų nustatyta tvarka;

25.10. prisiima įsipareigojimus, sudaro mokymo ir kitas sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

25.11. vykdo Centro veiklos kokybės įsivertinimą;

25.12. organizuoja ir vykdo mokymosi pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminus, valstybinės kalbos mokėjimo ir Lietuvos Respublikos Konstitucijos pagrindų egzaminus; dalyvauja Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos ar jai pavaldžių institucijų vykdomuose ugdymo pasiekimų tyrimuose ir tikrinimuose;

25.13. teikia kvalifikacijos tobulinimo ir kitą pagalbą pedagoginiams darbuotojams ir mokykloms ir kitoms dalyvių tikslinėms grupėms;

25.14. organizuoja kvalifikacijos tobulinimo renginius (dalykinius, vadybinius, gerosios patirties sklaidos ir kt. seminarus, paskaitas, kursus, konferencijas, edukacines išvykas, konkursus, parodas ir kt.);

25.15. pagal galimybes tiria kvalifikacijos tobulinimo ir kitų švietimo paslaugų poreikius, paklausą ir poveikį ugdymo institucijų kaitai, veiklos kokybei;

25.16. rengia kvalifikacijos tobulinimo programas ir projektus bei juose dalyvauja;

25.17. kaupia edukacinės patirties banką, atlieka ekspertinį vertinimą, konsultuoja kvalifikacijos tobulinimo programų rengimo ir kitais klausimais;

25.18. informuoja visuomenę apie kvalifikacijos, kompetencijų tobulinimo, saviugdos ir savišvietos poreikių tenkinimo galimybes;

25.19. bendradarbiauja su kitomis šalies bei užsienio kvalifikacijos tobulinimo institucijomis, neformaliojo suaugusiųjų švietimo įstaigomis ir teikia įvairias mokymosi paslaugas besimokantiesiems;

25.20. suteikia galimybes mokiniams, darbuotojams naudotis Centro informacijos erdve: internetu, biblioteka-informaciniu centru ir kt.;

25.21. vykdo alkoholio, tabako ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, smurto ir patyčių prevenciją;

25.22. inicijuoja laisvalaikio ir pramogų kultūros kūrimą;

25.23. inicijuoja, vykdo ir dalyvauja rajono savivaldybės, šalies ir tarptautiniuose projektuose teisės aktų nustatyta tvarka;

25.24. sudaro sąlygas darbuotojams profesiškai tobulėti;

25.25. užtikrina higienos normas, teisės aktų reikalavimus atitinkančią sveiką, saugią ugdymo(si) ir darbo aplinką;

25.26. kuria, turtina, atnaujina ir (ar) pertvarko ugdymo turiniui įgyvendinti tinkamą Centro materialiąją aplinką, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro patvirtintais Švietimo aprūpinimo standartais;

25.27. organizuoja mokinių maitinimą Centre;

25.28. organizuoja ir vykdo mokinių, turinčių teisę į kelionės išlaidų kompensavimą, statistinę ir finansinę apskaitą;

25.29. kuria Centrą kaip vietos bendruomenės kultūros židinį;

25.30. viešai skelbia informaciją apie Centro veiklą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka;

25.31. atlieka kitas įstatymų ir kitų teisės aktų numatytas funkcijas.

26. Mokinių ugdymo apskaita tvarkoma elektroniniame dienyne ir jos duomenų pagrindu sudaromas dienynas.

27. Išduodami mokymosi pasiekimų ir kvalifikacijos įteisinimo dokumentai Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka.

 

III. CENTRO TEISĖS IR PAREIGOS

 

28. Centras, įgyvendindama jai iškeltą tikslą ir uždavinius, atlikdama jai priskirtas funkcijas, turi teisę:

28.1. parinkti ugdymo(si) metodus, mokymosi formas ir mokymo proceso organizavimo būdus;

28.2. kurti naujus ugdymo(si) modelius, veiklas;

28.3. įstatymų nustatyta tvarka stoti ir jungtis į asociacijas, organizacijas ir sąjungas, dalyvauti jų veikloje;

28.4. nustatyti teikiamų švietimo ar papildomų paslaugų kainas, įkainius ir tarifus tais atvejais, kai Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo bei kitų įstatymų nustatyta tvarka jų nenustato Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija;

28.5. bendradarbiauti su savo veiklai įtakos turinčiais fiziniais ir juridiniais asmenimis;

28.6. gauti paramą Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo nustatyta tvarka;

28.7. verstis Nuostatuose leista ūkine komercine veikla, jeigu tai neprieštarauja įstatymams;

28.8. dalyvauti tarptautinėje švietimo erdvėje, tarptautinėse programose ar kitaip bendradarbiauti su užsienio valstybių švietimo sistemų subjektais;

28.9. reikalauti tėvų atsakomybės už vaikų ugdymą;

28.10. ginti Centro teises teisės aktų numatyta tvarka.

29. Centro pareigos:

29.1. užtikrinti sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

29.2. užtikrinti ugdymo, švietimo ir mokymo programų vykdymą;

29.3. užtikrinti atvirumą vietos bendruomenei;

29.4. užtikrinti mokymo sutarties sudarymą ir sutartų įsipareigojimų vykdymą;

29.5. užtikrinti švietimo kokybę;

29.6. laikytis Centro veiklos tvarką nustatančių dokumentų ir teisės aktų patvirtintų reikalavimų;

29.7. gerbti bendruomenės narius, nepažeisti jų teisių ir teisėtų interesų;

29.8. užtikrinti, kad bendruomenės nariai dalyvautų Centro veikloje, savivaldoje;

29.9. užtikrinti tinkamas ugdymo(si) ir darbo sąlygas.

30. Centras gali turėti kitų Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nenustatytų teisių ir pareigų, jeigu jos neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

 

 

IV. CENTRO VEIKLOS ORGANIZAVIMAS IR VALDYMAS

 

31. Centro veikla organizuojama pagal:

31.1. Centro direktoriaus patvirtintą Centro strateginį planą, kuriam pritarusios Centro taryba ir Kėdainių rajono savivaldybės vykdomoji institucija ar jos įgaliotas asmuo;

31.2. Centro direktoriaus patvirtintą Centro metinį veiklos planą, kuriam yra pritarusi Centro taryba;

31.3. Centro direktoriaus patvirtintą Centro ugdymo planą, kuris yra suderintas su Centro taryba ir Kėdainių rajono savivaldybės vykdomąja institucija ar jos įgaliotu asmeniu.

32. Centrui vadovauja direktorius, kuris į pareigas skiriamas ir iš jų atleidžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Centro direktorius pavaldus ir atskaitingas Kėdainių rajono savivaldybės tarybai ar jos įgaliotai institucijai.

34. Centro direktoriaus funkcijos, organizuojant ir koordinuojant Centro veiklą:

34.1. vadovauja Centro strateginio plano, Centro metinio veiklos plano ir švietimo programų rengimui, juos ir Centro ugdymo planą tvirtina, vadovauja jų vykdymui;

34.2. nustatyta tvarka priima ir atleidžia Centro darbuotojus, tvirtina jų pareigybių aprašymus;

34.3. tvirtina Centro struktūrą, Centro darbuotojų pareigybių sąrašą, neviršijant nustatyto didžiausio leistino pareigybių skaičiaus;

34.4. nustato Centro struktūrinių padalinių tikslus, uždavinius, funkcijas, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, skyrių vedėjų ir struktūrinių padalinių vadovų veiklos sritis;

34.5. priima mokinius Kėdainių rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka, sudaro mokymo sutartis teisės aktų nustatyta tvarka;

34.6. suderinęs su Centro taryba, tvirtina Centro bendruomenės narių elgesio ir etikos normas, Centro darbo tvarkos ir Centro vidaus tvarkos taisykles;

34.7. sudaro Centro mokiniams ir darbuotojams sveiką, saugią, užkertančią kelią smurto, prievartos apraiškoms ir žalingiems įpročiams aplinką;

34.8. analizuoja ir vertina Centro veiklą ir valdymą, jų išteklių būklę;

34.9. leidžia įsakymus, kontroliuoja, kaip jie vykdomi;

34.10. sudaro teisės aktų nustatytas komisijas, grupes ir tarybas, esant reikalui, tvirtina jų darbo reglamentą teisės aktų nustatyta tvarka;

34.11. sudaro Centro vardu sutartis Centro funkcijoms atlikti;

34.12. organizuoja ir kontroliuoja Centro dokumentų valdymą ir saugojimą teisės aktų nustatyta tvarka;

34.13. teisės aktų nustatyta tvarka valdo, naudoja Centro turtą, lėšas ir jais disponuoja; rūpinasi intelektiniais, materialiniais, finansiniais ir informaciniais ištekliais, užtikrina jų optimalų valdymą ir naudojimą;

34.14. sudaro darbuotojams sąlygas tobulinti kvalifikaciją ir kompetencijas, galimybę atestuotis ir organizuoja jų atestaciją teisės aktų nustatyta tvarka;

34.15. inicijuoja Centro savivaldos institucijų sudarymą ir skatina jų veiklą;

34.16. bendradarbiauja su nepilnamečių mokinių tėvais, su mokinių šeimos nariais, pagalbą mokiniui, darbuotojui ir Centrui teikiančiomis įstaigomis, rajono savivaldybės administracijos struktūriniais padaliniais, teritorinėmis policijos, sveikatos, socialinių paslaugų įstaigomis ir kitomis institucijomis dirbančiomis vaiko teisių apsaugos srityje;

34.17. atstovauja Centrui kitose institucijose;

34.18. atlieka kitas funkcijas, nustatytas Centro direktoriaus pareigybės aprašyme ir kituose teisės aktuose.

35. Centro direktorius atsako už:

35.1. Lietuvos Respublikos įstatymų, kitų teisės aktų ir šių Nuostatų laikymąsi;

35.2. demokratinį Centro valdymą;

35.3. bendradarbiavimu grįstus santykius, skaidriai priimamus sprendimus;

35.4. bendruomenės narių ir visuomenės informavimą, informacijos apie Centro veiklą skelbimą;

35.5. darbuotojų profesinį tobulėjimą;

35.6. Centro veiklos rezultatus;

35.7. pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymą teikiamų ataskaitų rinkinių ir statistinių ataskaitų teisingumą;

35.8. racionalų ir taupų lėšų bei turto naudojimą, veiksmingą Centro vidaus kontrolės sistemos sukūrimą, jos veikimą ir tobulinimą;

35.9. gerą ir veiksmingą vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros priemonių užtikrinimą, įgyvendinimą ir priežiūrą.

36. Laikinai Centro direktoriui nesant Centre (ligos, komandiruočių, atostogų metu) jo funkcijas atlieka direktoriaus pavaduotojas ugdymui arba skyriaus vedėjas, kurio pareigybės aprašyme numatyta pavaduoti Centro direktorių.

37. Kiti Centro veiklos organizavimo ir valdymo organai:

37.1. Centro metodinė taryba (toliau – Metodinė taryba);

37.2. Centro metodinės grupės (toliau – Metodinė grupė);

37.3. Centro direkcijos taryba (toliau – Direkcijos taryba).

38. Metodinė taryba – Centre veikiantis metodinių grupių pirmininkų susivienijimas, nustatantis metodinės veiklos prioritetus, organizuojantis ir koordinuojantis Metodinių grupių veiklą.

39. Metodinės tarybos sudarymo principai ir veiklos organizavimas:

39.1. Metodinę tarybą sudaro metodinių grupių pirmininkai;

39.2. Metodinei tarybai vadovauja pirmininkas, kurį renka atviru balsavimu Metodinės tarybos nariai;

39.3. Metodinės tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per pusmetį; posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų narių; nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma; į posėdžius gali būti kviečiami kitų Centro savivaldos institucijų atstovai;

39.4. Metodinės tarybos veiklą įteisina ir reglamentuoja Centro direktoriaus patvirtinti Centro metodinės veiklos nuostatai.

40. Metodinės tarybos funkcijos:

40.1. kartu su Centro direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju ugdymui, skyrių vedėjais, struktūrinių padalinių vadovais nustato mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų metodinės veiklos prioritetus;

40.2. koordinuoja Centro veikiančių Metodinių grupių veiklą, telkdama mokytojus ir švietimo pagalbos specialistus ugdymo dermei, tęstinumui ir kokybei užtikrinti;

40.3. analizuoja mokytojų, švietimo pagalbos specialistų, kitų pedagoginių darbuotojų kvalifikacijos tobulinimo poreikius, nustato jos prioritetus;

40.4. inicijuoja mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų bendradarbiavimą, gerosios pedagoginės patirties sklaidą, bendradarbiavimą su mokytojų asociacijomis, kitomis visuomeninėmis organizacijomis, įvairiomis pagalbos mokytojui institucijomis;

40.5. kartu su Centro direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju ugdymui, skyrių vedėjais, struktūrinių padalinių vadovais analizuoja ir planuoja ugdymo turinį, ugdymo proceso aprūpinimą, ugdymo kokybę ir ugdymo inovacijų diegimą;

40.6. prireikus vertina mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų metodinius darbus, praktinę veiklą, kreipiasi į nepriklausomus ekspertus;

40.7. svarsto kitus su Centro veikla susijusius klausimus, kurie neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

41. Metodinė grupė – Centre veikianti mokytojų, švietimo pagalbos specialistų grupė, sudaryta pagal ugdymo dalyką ar sritį, klasių koncentrą arba laikinai suburta tam tikrai pedagoginei problemai spręsti, vykdanti dalyko (-ų) ar ugdymo turinio ir metodikos naujovių bei gerosios darbo patirties sklaidą.

42. Metodinės grupės sudarymo principai ir veiklos organizavimas:

42.1. Metodinę grupę sudaro vieno ar kelių dalykų mokytojai, švietimo pagalbos specialistai;

42.2. Metodinei grupei vadovauja pirmininkas, kurį renka atviru balsavimu metodinės grupės nariai;

42.3. Metodinės grupės posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per pusmetį; posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai visų narių; nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma; į posėdžius gali būti kviečiami kitų Centro savivaldos institucijų atstovai;

42.4. Metodinių grupių veiklą įteisina ir reglamentuoja Centro direktoriaus patvirtinti Centro metodinės veiklos nuostatai.

43. Metodinės grupės funkcijos:

43.1. analizuoja ugdymo turinio formavimo, planavimo ir įgyvendinimo, vertinimo ir įsivertinimo strategijų įgyvendinimo klausimus;

43.2. nustato grupės veiklos prioritetus;

43.3. analizuoja ir vertina dalykų ugdymo programas, aprobuoja teminius dalykų planus;

43.4. analizuoja mokinių ugdymo sėkmingumą ir jų pasiekimus;

43.5. tariasi dėl pedagoginių problemų sprendimo būdų ir darbo metodikų;

43.6. teikia siūlymų metodinės veiklos organizavimo klausimais Metodinei tarybai, direktoriui, direktoriaus pavaduotojui ugdymui, skyrių vedėjams ir struktūrinių padalinių vadovams;

43.7. svarsto kitus su Centro veikla susijusius klausimus, kurie neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

44. Direkcijos taryba – nuolat veikianti Centro direktoriaus patariamoji institucija, padedanti kolegialiai vadovauti Centro veiklai.

45. Direkcijos tarybos sudarymo principai ir veiklos organizavimas:

45.1. Direkcijos tarybą sudaro Centro direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, skyrių vedėjai ir struktūrinių padalinių vadovai;

45.2. Direkcijos tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip kartą per mėnesį;

45.3. apie Direkcijos tarybos nutarimus jos pirmininkas informuoja Mokytojų tarybą ir kitus Centro bendruomenės narius;

45.4. Direkcijos tarybos veiklą įteisina ir reglamentuoja Centro direktoriaus patvirtinti Direkcijos tarybos nuostatai.

46. Direkcijos tarybos funkcijos:

46.1. analizuoja mokytojų, švietimo pagalbos specialistų praktinio darbo rezultatus, teikia siūlymų ugdymo efektyvumui didinti;

46.2. esant reikalui, aptaria Centro savivaldai ir kitoms institucijoms teikiamų dokumentų projektus;

46.3. kontroliuoja Centro tarybos, Metodinės tarybos ir Mokytojų tarybos priimtų nutarimų vykdymą;

46.4. aprobuoja direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo ugdymui, skyrių vedėjų ir struktūrinių padalinių vadovų vadybinių funkcijų paskirstymą;

46.5. prižiūri, kaip Centro darbuotojai vykdo Centro ugdymo planą, Centro darbo tvarkos ir Centro vidaus tvarkos taisykles;

46.6. svarsto kitus su Centro veikla susijusius klausimus, kurie neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

47. Ugdymo turinio formavimo, ugdymo proceso organizavimo ir pedagoginių inovacijų diegimo klausimais Centro direktorius gali organizuoti mokytojų ir švietimo pagalbos specialistų, kurių veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, pasitarimus.

 

 

V. CENTRO SAVIVALDA

 

48. Centro savivalda grindžiama švietimo tikslais, Centre vykdomomis švietimo programomis ir susiklosčiusiomis tradicijomis.

49. Centre veikia šios savivaldos institucijos:

49.1. Centro taryba;

49.2. Centro mokytojų taryba (toliau – Mokytojų taryba);

49.3. Centro mokinių taryba (toliau – Mokinių taryba);

50. Centre savivaldos institucijos kolegialiai svarsto Centro veiklos ir finansavimo klausimus ir pagal kompetenciją, apibrėžtą Nuostatuose, priima sprendimus bei daro įtaką Centro direktoriaus priimamiems sprendimams, atlieka visuomeninę Centro valdymo priežiūrą.

51. Centro taryba – aukščiausioji Centro savivaldos institucija, atstovaujanti mokiniams, mokytojams, švietimo pagalbos specialistams, tėvams ir vietos bendruomenei.

52. Centro tarybos sudarymo principai ir veiklos organizavimas:

52.1.  Centro taryba sudaroma iš Centro mokytojų, švietimo pagalbos specialistų, mokinių ir tėvų atstovų;

52.2. Centro tarybai vadovauja pirmininkas, kuris renkamas atviru balsavimu pirmajame Centro tarybos posėdyje;

52.3. Centro tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus; posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių; nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma (jei balsai pasidalina lygiomis dalimis, lemia Centro tarybos pirmininko balsas); į posėdžius gali būti kviečiami Centro rėmėjai, socialiniai partneriai ar kiti asmenys;

52.4. Centro tarybos veiklą įteisina ir reglamentuoja Centro direktoriaus patvirtinti Centro tarybos nuostatai.

53. Centro tarybos kompetencija:

53.1. teikia siūlymų dėl Centro strateginių tikslų, uždavinių ir jų įgyvendinimo priemonių;

53.2. pritaria Centro strateginiam planui, Centro metiniam veiklos planui, Nuostatams;

53.3. derina Centro ugdymo planą;

53.4. derina Centro darbo tvarkos ir Centro vidaus tvarkos taisykles;

53.5. derina tarptautinius švietimo projektus;

53.6. derina kitus Centro veiklą reglamentuojančius dokumentus, teikiamus Centro direktoriaus;

53.7. teikia siūlymų Centro direktoriui dėl Nuostatų pakeitimo ir (ar) papildymo, Centro vidaus struktūros tobulinimo;

53.8. kolegialiai svarsto Centro lėšų naudojimo klausimus;

53.9. išklauso Centro metines veiklos ataskaitas ir teikia siūlymų Centro direktoriui dėl Centro veiklos tobulinimo;

53.10. teikia siūlymų Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai dėl Centro materialinio aprūpinimo, veiklos tobulinimo;

53.11. svarsto Metodinės tarybos, Centro savivaldos institucijų ar Centro bendruomenės narių iniciatyvas ir teikia siūlymų Centro direktoriui;

53.12. teikia siūlymų dėl Centro darbo tobulinimo, saugių mokinių ugdymo ir darbo sąlygų sudarymo, talkina formuojant Centro materialinius, finansinius ir intelektinius išteklius;

53.13. pasirenka Centro įsivertinimo sritis, atlikimo metodiką, analizuoja įsivertinimo rezultatus ir priima sprendimus dėl veiklos tobulinimo;

53.14. priima nutarimus kitais, teisės aktų nustatytais ar Centro direktoriaus teikiamais, klausimais.

54. Mokytojų taryba – nuolat veikianti Centro savivaldos institucija mokytojų, švietimo pagalbos specialistų profesiniams ir bendriesiems ugdymo bei ugdymo kokybei užtikrinti klausimams spręsti.

55. Mokytojų tarybos sudarymo principai ir veiklos organizavimas:

55.1. Mokytojų tarybą sudaro Centro direktorius, direktoriaus pavaduotojas ugdymui, skyrių vedėjai, struktūrinių padalinių vadovai, mokytojai, švietimo pagalbos specialistai, bibliotekininkai, klasių kuratoriai ir auklėtojai, projektų ir muziejaus vadovai;

55.2. Mokytojų tarybai vadovauja Centro direktorius;

55.3. mokytojų tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus; prireikus gali būti kviečiamas neeilinis posėdis; posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių; nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma;

55.4. Mokytojų tarybos veiklą įteisina ir reglamentuoja Centro direktoriaus patvirtinti Mokytojų tarybos nuostatai.

56. Mokytojų tarybos kompetencija:

56.1. svarsto Bendrųjų ugdymo programų, apibrėžiančių ugdymo turinį valstybės lygmeniu, įgyvendinimą ir atnaujinimą, optimalų ugdymo sąlygų sudarymą, mokinių ugdymo(si) rezultatus, pedagoginės veiklos tobulinimo būdus;

56.2. teikia siūlymų dėl Centro metinio veiklos plano, Centro ugdymo plano įgyvendinimo, mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo, informacijos rinkimo, fiksavimo ir panaudojimo sistemos tobulinimo;

56.3. priima nutarimus kitais, teisės aktų nustatytais ar Centro direktoriaus teikiamais, klausimais;

56.4. svarsto kitus su Centro veikla susijusius klausimus, kurie neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

57. Mokinių taryba – nuolat veikianti mokinių savivaldos institucija.

58. Mokinių tarybos sudarymo principai ir veiklos organizavimas:

58.1. Mokinių tarybą sudaro mokiniai, išrinkti atviru balsavimu Centro mokinių susirinkime;

58.2. Mokinių tarybai vadovauja pirmininkas, kuris renkamas atviru balsavimu pirmajame Mokinių tarybos posėdyje vieniems metams;

58.3. Mokinių tarybos posėdžiai kviečiami ne rečiau kaip du kartus per metus; prireikus gali būti kviečiamas neeilinis posėdis; posėdis teisėtas, jei jame dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai narių; nutarimai priimami atviru balsavimu balsų dauguma;

58.4. Mokinių tarybos veiklą įteisina ir reglamentuoja Centro direktoriaus patvirtinti Mokinių tarybos nuostatai.

59. Mokinių tarybos kompetencija:

59.1. atstovauja mokinių interesams Centro taryboje ir kitose Centro savivaldos institucijose, tarpininkauja ginant mokinių teises Centre;

59.2. padeda organizuoti Centro renginius, akcijas, vykdyti prevencijos programas;

59.3. teikia siūlymų dėl ugdymo organizavimo, neformaliojo švietimo programų plėtros ir socialinės veiklos;

59.4. rūpinasi drausmės ir tvarkos palaikymu Centre;

59.5. dalyvauja rengiant Centro veiklą reglamentuojančius dokumentus;

59.6. svarsto Centro direktoriaus ir bendruomenės narių teikiamus klausimus;

59.7. svarsto kitus su Centro veikla susijusius klausimus, kurie neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

60. Mokinių ugdymo, elgesio, lankomumo, saugumo užtikrinimo ir kitais mokinių tėvams aktualiais klausimais Centro direktorius gali organizuoti mokinių, tėvų susirinkimus, savivaldos institucijų, jų vadovų pasitarimus ir posėdžius, visuotinius bendruomenės susirinkimus.

 

 

 

 

VI. DARBUOTOJŲ PRIĖMIMAS Į DARBĄ, JŲ DARBO APMOKĖJIMO TVARKA IR ATESTACIJA

 

61. Darbuotojai į darbą Centre priimami ir atleidžiami iš jo Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

62. Centro darbuotojams už darbą mokoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

63. Centro direktorius, jo pavaduotojas ugdymui, skyriaus vedėjai, struktūrinių padalinių vadovai, darbuotojai atestuojasi ir kvalifikaciją tobulina Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII. CENTRO TURTAS, LĖŠOS, JŲ NAUDOJIMO TVARKA, FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ IR CENTRO VEIKLOS PRIEŽIŪRA

 

64. Centras patikėjimo teise perduotą Kėdainių rajono savivaldybės turtą valdo, naudoja ir disponuoja juo Kėdainių rajono savivaldybės tarybos sprendimų nustatyta tvarka.

65. Centras turi paramos gavėjo statusą.

66. Centro lėšų šaltiniai:

66.1. valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos lėšos;

66.2. Kėdainių rajono savivaldybės biudžeto lėšos;

66.3. pajamos už teikiamas paslaugas;

66.4. fondų, organizacijų, kitų juridinių ir fizinių asmenų dovanotos ar kitaip teisėtais būdais perduotos lėšos, tikslinės paskirties lėšos pagal pavedimus;

66.5. paramos pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą lėšos;

66.6. kitos teisėtu būdu įgytos lėšos.

67. Lėšos naudojamos teisės aktų nustatyta tvarka.

68. Centras buhalterinę apskaitą organizuoja ir finansinę atskaitomybę tvarko teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Centro finansinė veikla kontroliuojama teisės aktų nustatyta tvarka.

70. Valstybinę švietimo veiklos priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerija. Centro veiklos priežiūrą atlieka Kėdainių rajono savivaldybės vykdomoji institucija, prireikus pasitelkiami išorės vertintojai.

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

71. Centro interneto svetainėje, kuri atitinka teisės aktų nustatytus reikalavimus, tėvų susirinkimuose ir kitose visuomenės informavimo priemonėse teisės aktų nustatyta tvarka skelbiama informacija apie Centro vykdomas formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, jų pasirinkimo galimybes, mokymosi formas ir mokymo proceso organizavimo būdus, priėmimo sąlygas, mokamas paslaugas, mokytojų kvalifikaciją, laisvą mokytojo pareigybę, svarbiausius Centro veiklos kokybės vidaus ir išorės vertinimo rezultatus, Centro bendruomenės tradicijas, pasiekimus ir kitas Centro vykdomas veiklas.

72. Nuostatai keičiami ir (ar) papildomi Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, Centro tarybos ar Centro direktoriaus iniciatyva.

73. Nuostatams, jų pakeitimams ir (ar) papildymams pritaria Centro taryba, tvirtina Centro savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar jos įgaliotas asmuo.

74. Centras reorganizuojamas, pertvarkomas, vykdoma Centro struktūros pertvarka ar likviduojamas teisės aktų nustatyta tvarka.

_____________________________________

PRITARTA
Kėdainių suaugusiųjų ir jaunimo mokyklos tarybos 2014 m. kovo 12 d. posėdžio protokoliniu nutarimu Nr. T1-3