RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2016-2020 METŲ BENDROJO PLANO PATVIRTINIMO

 

2016 m. kovo 24 d. Nr. TS-136

Raseiniai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 5 ir 7 punktais, 7 straipsnio 7 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 21 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 6 ir 8 dalimis, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ patvirtintų Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 35.5 papunkčiu, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. V-1212 patvirtintu Mokyklos bendruomenės sprendimų dėl savivaldybės mokyklų tinklo kūrimo priėmimo tvarkos aprašu ir atsižvelgdama į Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinės mokyklos 2016 m. kovo 10 d. raštą Nr. V-23-73 „Dėl protokolo išrašo pateikimo“ ir Raseinių Šaltinio progimnazijos 2016 m. kovo 10d. raštą Nr. D3-64 „Dėl Raseinių Šaltinio progimnazijos Gruzdiškės skyriaus“, Raseinių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Raseinių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrąjį planą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Raseinių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. sausio 30 d. sprendimą Nr. (1.1)TS-10 „Dėl Raseinių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012-2015 metų bendrojo plano patvirtinimo“ su vėlesniais pakeitimais.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Algirdas Gricius


 

PATVIRTINTA

Raseinių rajono savivaldybės tarybos

2016 m. kovo 24 d. sprendimu Nr. TS-136

 

 

RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS 2016-2020 METŲ

BENDRASIS PLANAS

 

ĮVADAS

 

Raseinių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrasis planas (toliau - Bendrasis planas) - Savivaldybės teritorijoje esančių bendrojo ugdymo mokyklų pertvarkos strategija.

Mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano paskirtis numatyta Valstybės švietimo strategijos 2013-2022 metų gairėse: sukurti efektyvumo, prieinamumo ir kokybės reikalavimus atitinkantį mokyklų tinklą savivaldybėje, turėti pakankamą ikimokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio programų teikėjų tinklą bei plėsti neformaliojo švietimo programų įvairovę, telkiant išorės neformaliojo švietimo teikėjus, sudaryti kokybiškas sąlygas visiems vietos bendruomenės nariams ugdytis visą gyvenimą, užtikrinti jų teisę įgyti išsilavinimą pagal valstybės nustatytus standartus bei užtikrinti pedagoginę, psichologinę, specialiąją ir socialinę pedagoginę pagalbą mokyklose.

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis,  patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 (su vėlesniais pakeitimais), poįstatyminių teisės aktų reikalavimais ir įgyvendinant Raseinių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2012-2015 m. bendrąjį planą, patvirtintą Raseinių rajono savivaldybės tarybos 2012 m. sausio 30 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-10, 2012-2015 metais įvyko šie mokyklų tinklo pokyčiai:

1) Savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 24 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-56 nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. likviduota Raseinių pagrindinė mokykla;

2) Savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 22 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-103 nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. likviduotas Raseinių Šaltinio vidurinės mokyklos Kaulakių skyrius;

3) Savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 22 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-102 nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. likviduotas Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazijos Sujainių skyrius;

4) Savivaldybės tarybos 2012 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-296 nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. likviduotas Nemakščių Martyno Mažvydo vidurinės mokyklos Užkalnių skyrius;

5) Savivaldybės tarybos 2012 m. rugpjūčio 29 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-339 nuo 2012 m. rugsėjo 5 d. likviduotas Žaiginio Pranciškaus Šivickio pagrindinės mokyklos Vosiliškio skyrius;

6) Savivaldybės tarybos 2012 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-231 nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. Paupio pagrindinė mokykla pertvarkyta į Paupio mokyklą-daugiafunkcį centrą;

7) Savivaldybės tarybos 2012 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-235 nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. Raseinių Šaltinio vidurinė mokykla pertvarkyta į Raseinių Šaltinio pagrindinę mokyklą;

8) Savivaldybės tarybos 2012 m. gegužės 25 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-259 nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. Raseinių „Kalno“ vidurinė mokykla pertvarkyta į Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinę mokyklą;

9) Savivaldybės tarybos 2013 m. gegužės 27 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-207 nuo 2013 m. rugsėjo 1 d. Žaiginio Pranciškaus Šivickio pagrindinė mokykla pertvarkyta į Žaiginio Pranciškaus Šivickio mokyklą-daugiafunkcį centrą;

10)  Savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 24 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-155 nuo 2014 m. rugsėjo 1 d. pertvarkyta Raseinių Šaltinio pagrindinės mokyklos vidaus struktūra, keičiant jos tipą iš pagrindinės mokyklos į progimnaziją;

11)  Savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 24 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-148 nuo 2014 m. rugsėjo 1 d. pertvarkyta Raseinių r. Ilgižių pagrindinės mokyklos vidaus struktūra, keičiant jos paskirtį iš pagrindinės mokyklos į mokyklą-daugiafunkcį centrą;

12Savivaldybės tarybos 2014 m. balandžio 24 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-152 nuo 2014 m. rugsėjo 1 d. pertvarkyta Raseinių r. Pryšmančių pagrindinės mokyklos vidaus struktūra, keičiant jos paskirtį ir pavadinimą iš Pryšmančių pagrindinės mokyklos į Raseinių r. Gylių mokyklą-daugiafunkcį centrą.

Nurodytuoju laikotarpiu akredituotos vidurinio ugdymo programos 3 bendrojo ugdymo mokyklose. Po vidurinio ugdymo programos akreditacijos pertvarkytos šios rajono Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklos:

1) Savivaldybės tarybos 2014 m. gegužės 29 d. sprendimu Nr. (1.1)TS-175 nuo 2014 m. birželio 23 d. pertvarkyta Raseinių r. Nemakščių Martyno Mažvydo vidurinės mokyklos struktūra, keičiant jos paskirtį ir tipą iš vidurinės mokyklos į gimnaziją;

2) Savivaldybės tarybos 2014 m. birželio 27 d. sprendimu Nr. TS-220 nuo 2014 m. liepos 23 d. pertvarkyta Raseinių r. Šiluvos vidurinės mokyklos struktūra, keičiant jos paskirtį ir tipą iš vidurinės mokyklos į gimnaziją;

3) Savivaldybės tarybos 2015 m. balandžio 30 d. sprendimu Nr. TS-165 nuo 2015 m. gegužės 18 d. pertvarkyta Raseinių r. Betygalos Maironio vidurinė mokykla, keičiant jos paskirtį ir tipą iš vidurinės mokyklos į gimnaziją.

 

1 lentelė. Pokyčiai Savivaldybės pavaldumo mokyklų tinkle iki 2016 metų

Mokslo

metai

Mokyklų ir jų skyrių skaičius

Pradinio ugdymo skyriai

Pagrindinės

mokyklos/

mokyklos -daugiafunkciai centrai

Progim-

nazijos

Viduri-nės

mokyk-

los

Gimna-

zijos

Ikimokyk-linio ugdymo mokyklos

Neforma-

liojo vaikų švietimo mokyklos

2011-2012

29

6

7

-

5

3

6

2

2012-2013

24

2

8

-

3

3

 

6

2

 

2013-2014

24

2

 

8

-

3

3

 

6

2

 

2014-2015

24

 

2

 

7

 

1

 

1

 

5

 

6

 

2

 

2015-2016

24

 

2

 

7

 

1

 

-

 

6

6

 

2

 

 

 

Ikimokyklinio ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo įstaigų tinklas per 2012-2015 metus nekito.

Nuolat kintanti demografinė situacija, mažėjantis gimstamumas ir mokinių skaičiaus mažėjimas Savivaldybėje, kintantys gyventojų švietimo poreikiai ir kiti veiksniai, susiję su šalies kultūrine, socialine  ir ekonomine situacija, įpareigoja parengti  Raseinių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrąjį planą.

Raseinių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrasis planas, atsižvelgus į jame nenumatytus atvejus, gali būti peržiūrimas ir keičiamas Savivaldybės tarybos sprendimais.

 

I. ŠVIETIMO BŪKLĖS ANALIZĖ IR RAIDOS PROGNOZĖS

 

Raseinių rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir socialinių reikalų departameno Švietimo, kultūros ir ugdymo skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais), rengdamas Raseinių rajono  savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų bendrąjį planą, atliko rajono ugdymo įstaigų esamos būklės analizę – įvertino demografinius, ekonominius, socialinius aspektus, ugdymosi poreikių tenkinimą, ugdymo kokybę, mokyklų tinklo efektyvumą.

1. Demografinis, ekonominis, socialinis poreikių tenkinimo kontekstas. Raseinių rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkai tiesioginę įtaką turi rajono gyventojų demografinis kontekstas. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2015 m. pradžioje Raseinių rajone gyveno 35013 gyventojų. Miesto gyventojų dalis rajone sudarė 39,25 %, kaimo – 60,75 %. 2015 m. pradžioje Savivaldybės miestuose gyveno: Raseiniuose – 10 831 gyventojas, Ariogaloje – 2 911 gyventojų. Kaip matyti iš žemiau pateikto paveikslo, Raseinių rajono gyventojų skaičius kasmet mažėja. Nuo 2008 metų iki 2015 metų (per 8 metus) gyventojų skaičius Raseinių rajone sumažėjo 5348 gyventojais (13,25 %).

 

1 pav. Raseinių rajono gyventojų skaičiaus kitimas

 

Mažėjantį Raseinių rajono gyventojų skaičių sąlygoja kasmetinis didesnis mirusių gyventojų skaičius negu gimusių (natūralus gyventojų sumažėjimas) bei neigiamas migracijos saldo. Žemiau esančioje lentelėje pateikiama informacija apie Raseinių rajono gyventojų natūralią kaitą ir migraciją, kuri pastaraisiais metais, kaip ir visoje Lietuvoje, yra ypač ženkli.

 

2 lentelė. Raseinių rajono savivaldybės natūralios gyventojų kaitos ir migracijos rodikliai

Metai

Gimusių skaičius

Mirusių skaičius

Natūralus gyventojų sumažėjimas

Atvyko

Išvyko

Migracijos saldo

2010

292

650

-358

627

1493

-866

2011

327

591

-264

798

1316

-518

2012

340

605

-265

788

1314

-526

2013

319

570

-251

823

1133

-310

2014

370

541

-171

922

1211

-289

 

Šaltinis: Statistikos departamentas prie LRV, 2015 m. (2014 m. išankstiniai duomenys)

 

Demografinis kontekstas taip pat darė didelę įtaką vaikų ir jaunimo skaičiaus kaitai Savivaldybėje.

Per paskutinius kelerius metus Raseinių darbo biržos duomenimis bedarbių skaičius nuo darbingo amžiaus gyventojų Raseinių rajono savivaldybėje, kaip ir visoje Lietuvoje, sparčiai mažėjo.

Žemiau pateikiama Raseinių rajono savivaldybės bedarbių statistika 2011-2015 metų laikotarpiu.

 

3 lentelė. Bedarbių skaičiaus ir santykio su darbingo amžiaus gyventojais kitimo            

tendencijos

 

2011

2012

2013

2014

2015

Raseinių r. sav.

Bedarbių skaičius, tūkst.

2,9

2,7

2,4

2,0

1,8

Registruotų bedarbių ir darbingo amžiaus gyventojų santykis ( %)

12,9

12,3

11,0

9,6

8,6

 

Šaltinis: Statistikos departamentas prie LRV, 2015 m.

 

2015 m. Raseinių rajone darbo oficialiai neturėjo 8,6 % visų darbingų rajono asmenų. 2014 m. bedarbių procentas tarp darbingo amžiaus gyventojų buvo didesnis ir siekė 9,6 %.

Socialinių paslaugų poreikis rajono savivaldybėje yra labai didelis ir skirtingas – atsiranda vis naujų socialiai remtinų gyventojų grupių. Poreikis neretai viršija esamus Savivaldybės išteklius. Pažymėtina ir tai, kad socialinių paslaugų labai trūksta kaimiškose vietovėse, kur daug pagyvenusių ir vienišų žmonių. Į Savivaldybę dėl socialinės paramos kasmet kreipiasi vis daugiau rajono Savivaldybės gyventojų. Auga poreikis ne tik piniginei socialinei paramai, bet ir socialinėms paslaugoms. Raseinių rajono savivaldybė socialines paslaugas kasmet teikia vis didesniam gyventojų skaičiui. Mažas pajamas turinčių šeimų mokiniams skiriamas nemokamas maitinimas ir parama mokinio reikmenims įsigyti.

 

4. lentelė. Mokinių nemokamo maitinimo ir paramos mokinio reikmenims įsigyti skirtos

lėšos

Metai

Nemokamas maitinimas

Reikmenys

Mokinių skaičius

Eur

Mokinių skaičius

Eur

2012

2802

417113

2215

100120

2013

2407

343058

1708

77169

2014

2011

353731

1528

69894

2015

1703

313364

1318

60967

 

2015 metų duomenimis rajone gyvena 232 socialinės rizikos šeimos, jose auga 460 vaikų, kuriems reikalinga nuolatinė socialinių darbuotojų ir socialinių pedagogų pagalba ir priežiūra.

Daugelio Raseinių rajono savivaldybės viešųjų paslaugų įstaigų infrastruktūra reikalauja atnaujinimo. Nors per paskutiniuosius metus dalies viešųjų paslaugų įstaigų infrastruktūros būklė buvo ženkliai pagerinta, tačiau vis dar yra viešųjų paslaugų (sveikatos, socialinės apsaugos, švietimo) institucijų, įstaigų pastatų, statytų prieš kelias dešimtis metų, nebeatitinkančių sanitarinės higienos normų.

2. Ugdymosi poreikių tenkinimo būklės kontekstas. Nuo 2015-2016 m. m. pradžios rajone veikė 6 gimnazijos, 7 pagrindinės mokyklos (iš jų - 4 mokyklos - daugiafunkciai centrai, Raseinių specialioji mokykla), 1 progimnazija, 2 mokyklų skyriai, vykdantys pradinio ugdymo programas, 6 ikimokyklinio ugdymo įstaigos, 2 neformaliojo vaikų švietimo mokyklos. Mokyklų-daugiafunkcių centrų steigimą rajone lėmė mokyklų tinklo pertvarka ir siekis optimizuoti įstaigų infrastruktūrą, kartu užtikrinant pakankamą formaliojo bei neformaliojo švietimo prieinamumą kaimiškosiose vietovėse gyvenantiems vaikams. Taip lėmė ir kitų viešųjų paslaugų prieinamumo kaimiškųjų vietovių gyventojams gerinimo poreikis – ypač kultūros, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų, sporto, mokymosi visą gyvenimą galimybių užtikrinimo. Mokyklos-daugiafunkciai centrai siekia aktyvaus vietos bendruomenės įsitraukimo – sudaromos sąlygos vietos bendruomenės atstovų dalyvavimui  priimant sprendimus dėl veiklos krypčių nustatymo, į veiklų kūrimą, įgyvendinimą įtraukiamos kiek įmanoma platesnės vietos bendruomenės grupės.

Rajone sudarytos sąlygos ugdytis didelių ir labai didelių specialiųjų poreikių mokiniams, kurie lanko Raseinių specialiąją mokyklą. Suaugusiems rajono gyventojams yra sudarytos sąlygos mokytis suaugusiųjų klasėse Prezidento Jono Žemaičio gimnazijoje. Rajone esančios viešosios įstaigos taip pat tenkina mokinių ugdymosi poreikius: ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas įgyvendina VšĮ Raseinių lopšelis-darželis „Spinduliukas“, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bei profesinio mokymo programas - VšĮ Raseinių technologijos ir verslo mokykla.

Neformaliojo vaikų švietimo ir/ar formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas (toliau - NVŠ) rajone įgyvendina bendrojo ugdymo ir neformaliojo vaikų švietimo mokyklos. Nuo 2015 m. spalio 1 d. skiriamos neformaliajam vaikų švietimui lėšos (vienam mokiniui 15 eurų per mėnesį), tai yra speciali tikslinė valstybės dotacija Savivaldybei, siekiant didinti vaikų, ugdomų pagal NVŠ programas, skaičių. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas, siekia, kad NVŠ dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas. 

Siekiant užtikrinti suaugusiųjų neformaliojo švietimo ir tęstinio mokymosi prieinamumą ir sukurti darniai veikiančią mokymosi visą gyvenimą sistemą Raseinių rajone parengtas ir yra įgyvendinamas Raseinių rajono savivaldybės neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi 2016 metų veiksmų planas, jo įgyvendinimu rūpinasi neformaliojo  švietimo teikėjai: Raseinių rajono švietimo centras, Trečiojo amžiaus universitetas (TAU), Raseinių krašto istorijos muziejus, Raseinių krizių centras, Raseinių kūno kultūros ir sporto centras, Raseinių Marcelijaus Martinaičio viešoji biblioteka, VšĮ Raseinių neįgaliųjų dienos užimtumo centras, VšĮ Raseinių technologijos ir verslo mokykla, Raseinių meno mokykla, Raseinių pedagoginė psichologinė tarnyba, Raseinių rajono kultūros centras, Raseinių rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras, VšĮ Raseinių dienos centras „Vilties takas“, Kauno teritorinės darbo biržos Raseinių skyrius, kiti neformaliojo suaugusiųjų švietimo teikėjai.

Švietimo pagalbą mokytojams, mokiniams ir jų tėvams rajone teikia Raseinių pedagoginė psichologinė tarnyba, Raseinių rajono švietimo centras, bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklose dirbantys švietimo pagalbos specialistai (logopedas, specialusis pedagogas, socialinis pedagogas, psichologas, mokytojo padėjėjas). Teikiama švietimo pagalba turi padėti įgyvendinti mokinių teisę į mokslą, užtikrinti veiksmingą mokinių ugdymąsi sudaryti sąlygas pozityviai socializacijai, pilietinei brandai ir saugumui. Švietimo pagalbos teikimas specialiųjų ugdymosi poreikių vaikams rajono bendrojo ugdymo mokyklų bendrosiose klasėse gerėja, bet vis dar yra nepakankamas: dėl lėšų taupymo dalyje mokyklų, švietimo pagalbos specialistų pagalba teikiama ne visiems mokiniams, kuriems tos pagalbos reikia (žr. 16 psl., 7 punktą).

 

3.  Mokinių skaičiaus kaita ir prognozės.

3.1.      Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas. Vaikų skaičius ikimokyklinio ugdymo įstaigose didėjo. Pažymėtina tai, kad jau keleri metai didinamas ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumas. 

 

2 pav. Vaikų skaičiaus kaita ikimokyklinio ugdymo mokyklose

Bendras vaikų skaičius, lyginant 2015 m. (863) ir 2012 m. (764), ikimokyklinio ugdymo įstaigose padidėjo 99 vaikais. Nuo 2014 m. lapkričio 1 d. įsteigtos 2 mišraus amžiaus ikimokyklinio ugdymo grupės Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ antroje buveinėje, adresu Dariaus ir Girėno g. 13. Nuo 2015 m. rugsėjo 1 d. Raseinių lopšelyje-darželyje „Saulutė“ sukomplektuota 1 mišraus amžiaus ikimokyklinio ugdymo grupė.

 

3 pav. Vaikų skaičiaus kaita grupėse ikimokyklinio ugdymo mokyklose

 

Užtikrinant ankstyvąjį ikimokyklinį ugdymą vaikų skaičius didėjo lopšelio grupėse. Lyginant 2012 m. (74 vaikai) ir 2015 m. (150 vaikų), lopšelio grupėse padaugėjo 76 vaikais.

 

4 pav. Ikimokyklinio amžiaus vaikų kaita bendrojo ugdymo mokyklose

 

Ilgižių mokykloje-daugiafunkciame centre nuo 2014 m. rugsėjo 1 d. įsteigta ikimokyklinio ugdymo grupė, kurioje 2014 m. ugdėsi 12 vaikų, 2015 m. – 11 vaikų. Nuo 2015-2016 metų pradžios Šiluvos gimnazijoje ir Nemakščių darželyje jungtinių priešmokyklinio ugdymo grupių veikla pailginta iki 10,5 val.

 

5 pav. 1-6 metų vaikų skaičius, lankančių švietimo įstaigas

 

5 lentelė. Priešmokyklinio ugdymo grupių ir vaikų skaičiaus kaita bendrojo ugdymo ir

ikimokyklinio ugdymo mokyklose

 

Mokslo metai

Miesto ir kaimo vietovėse

Iš to skaičiaus kaimo vietovėse

grupių

skaičius

vaikų

skaičius

grupių

skaičius

vaikų

skaičius

2012-2013

18

299

9

117

2013-2014

19

320

9

132

2014-2015

19

314

9

133

2015-2016

18

322

9

146

 

Bendrojo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklose priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių šešiamečių skaičius nežymiai didėjo. Lyginant 2015 m. (93,2 %) ir 2012 m. (90 %), padidėjo 3,2 %.

 

 

 

 

 

6 pav. Priešmokykliniame ugdyme dalyvaujančių šešiamečių dalis (%)

 

Nuo 2012 m. sausio 16 d. pradėjo veiklą VšĮ Raseinių lopšelis-darželis „Spinduliukas“. 2015 m. rugsėjo 1 d. duomenimis pagal ikimokyklinio ugdymo programą ugdėsi 26 vaikai.

3.2.    Bendrasis ugdymas. 1-12 klasių mokinių bendrojo ugdymo mokyklose nuo 2012 m. rugsėjo 1d. iki 2015 m. rugsėjo 1 d. sumažėjo 745 mokiniais (15,9 %).

 

 

7 pav. Mokinių skaičiaus kaita bendrojo ugdymo mokyklose

2012-2015 metais

 

Įvertinus mokyklų pateiktas mokinių skaičiaus prognozes iki 2020 metų, galima daryti prielaidą, kad kiekvienais metais mokinių mažės ir neišvengiamai kasmet teks spręsti mokyklų užpildymo ir klasių/grupių komplektavimo problemas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 lentelė. Mokinių skaičiaus prognozės 2016-2020 metais

Eil. Nr.

Įstaigos pavadinimas

2016

m.

 

2017

m.

 

2018

m.

 

2019

m.

 

2020

m.

 

2016-2020 metų pokytis (%)

 

 

 

 

 

 

 

Sk.

%

1.

Ariogalos gimnazija

528

500

 

496

493

485

43

-8

2.

Betygalos Maironio gimnazija

161

147

131

118

115

-46

-28,6

3.

Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazija

223

210

208

207

209

-14

-6,3

4.

Prezidento Jono Žemaičio gimnazija

516

515

515

515

515

-1

 

5.

Šiluvos gimnazija

238

236

241

216

191

-47

-19,7

6.

Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija

368

358

331

313

298

-70

-19

7.

Raseinių Šaltinio progimnazija

679

669

680

693

721

+42

+6,2

Gruzdiškės skyrius

6

7

9

8

7

+1

+16,7

8.

Girkalnio pagrindinė mokykla

144

141

142

132

139

-5

-3,5

9.

Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinė mokykla

714

749

759

776

762

+48

+6,7

Kalnujų skyrius

6

7

9

8

7

+1

+16,7

10.

Gylių mokykla-daugiafunkcis centras

82

86

73

90

84

+2

+2,4

11.

Ilgižių mokykla-daugiafunkcis centras

106

105

95

92

96

-10

-9,4

12.

Paupio mokykla-daugiafunkcis centras

51

57

55

55

57

+6

+11,8

13.

Žaiginio Pranciškaus Šivickio mokykla-daugiafunkcis centras

114

105

98

95

92

-22

-19,3

14.

Raseinių specialioji mokykla

64

64

64

64

64

0

0

 

 

4000

3956

3906

3875

3842

-158

3,95

 

Pastaba: šioje lentelėje IU ir PUG vaikai įskaičiuoti.

 

7 lentelė. Mokinių skaičiaus kaita pagal mokyklas 2012-2015 metais

 

Eil. Nr.

Įstaigos pavadinimas

2012-

09-01

2013-09-01

2014-09-01

2015-09-01

2012-2015 metų pokytis (%)

Sk.

(%)

1.  

Ariogalos gimnazija

708

647

611

561

-147

21

2.  

Betygalos Maironio gimnazija

186

182

168

152

-34

18,3

3.  

Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazija

262

246

235

227

-35

13

4.  

Prezidento Jono Žemaičio gimnazija

639

621

600

566

-73

11

5.  

Šiluvos gimnazija

251

229

211

197

-54

21,5

6.  

Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija

446

419

392

380

-66

14,8

7.  

Girkalnio pagrindinė mokykla

163

165

168

148

-15

9,2

8.  

Gylių mokykla-daugiafunkcis centras

93

73

76

75

-18

19,4

9.  

Ilgižių mokykla-daugiafunkcis centras

107

101

91

75

-32

29,9

10.

Paupio mokykla-daugiafunkcis centras

64

55

38

37

-27

42,2

11.

Raseinių Šaltinio progimnazija

753

703

648

645

-108

14,3

12.

Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinė mokykla

835

765

738

705

-130

15,6

13.

Žaiginio Pranciškaus Šivickio mokykla-daugiafunkcis centras

100

101

109

103

+3

0,03

14.

Raseinių specialioji mokykla

73

66

65

64

-9

12,3

 

 

4680

4373

4150

3935

-745

15,9

 

Mažėjant mokinių skaičiui rajone, vis mažesnis skaičius mokinių renkasi VšĮ Raseinių technologijos ir verslo mokyklą (išskyrus 2015 metus). Nuo 2011 metų VšĮ Raseinių technologijos ir verslo mokykla vykdo akredituotą vidurinio ugdymo programą, t. y., turi  technologinės gimnazijos skyrių. 2015 metais priimamų mokinių skaičius ženkliai išaugo. Iš 377 mokinių, apie  85 % mokinių yra Raseinių rajono savivaldybės gyventojai.

 

8 lentelė. Mokinių skaičiaus kaita VšĮ Raseinių technologijos ir verslo mokykloje

2012-2015 metais

 

 

2012 m.

2013 m.

2014 m.

2015 m.

Priimta

196

179

166

210

Iš viso mokinių 

427

399

371

377

 

4.         Švietimo kokybė ir prieinamumas. Švietimo kokybė tampa kiekvienos mokyklos prioritetine kryptimi, atspindinčia visuomenės, asmens, švietimo sistemos poreikius. Švietimo kokybei gerinti rajone vykdoma švietimo stebėsena, tyrimai, mokyklų veiklos įsivertinimas ir išorinis vertinimas, mokyklų vadovų ir mokytojų atestacija, mokymosi pasiekimų vertinimas. Pažymėtina, kad 2005-2012 metų laikotarpiu Nacionalinės mokyklų vertinimo agentūros ekspertų (išorės veiklos kokybės vertintojų) įvertinta 10 (70 %) Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų. Mokyklose vykstantys procesai analizuojami pagal bendrojo ugdymo mokyklų veiklos kokybės išorės vertinimo tvarkos apraše nustatytas 5 mokyklų veiklos sritis: mokyklos kultūra, ugdymas ir mokymasis, pasiekimai, pagalba mokiniui ir mokyklos strateginis planavimas. Kadangi mokyklos vertintos iki 2013 metų ir iki šio laikotarpio ženkliai patobulino mokyklos veiklos sritis, vertinimo išvadų apie mokyklos veiklos kokybę šiame plane nepateikiama.

Siekiant išsiaiškinti Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų silpnąsias ir stipriąsias puses, numatyti pagalbos būdus bei priemones, stiprinti mokyklų ir Savivaldybės bendradarbiavimą, 2015 metais pirmą kartą rajono 4 ir 8 klasių mokinių pasiekimams įvertinti buvo vykdomi standartizuoti testai: skaitymo (teksto suvokimo), rašymo (teksto kūrimo), matematikos ir pasaulio pažinimo – 4 klasei; skaitymo (teksto suvokimo) ir rašymo (teksto kūrimo), matematikos, gamtos ir socialinių mokslų – 8 klasei. Informatyvūs ir aiškiai suformuoti profiliai padarė teigiamą įtaką mokinių mokymosi motyvacijai, turėjo didžiulę reikšmę mokyklai, dėstančiam mokytojui, mokiniui ir tėvams.

Šiame plane ugdymo kokybė vertinama analizuojant mokinių mokymosi pasiekimus, mokymosi sėkmingumo rodiklius.

5. Mokymosi pasiekimai. Akademinius mokinių pasiekimus atspindi pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo rezultatai ir brandos egzaminų rezultatai.

5.1. Brandos egzaminai. 2015 m. brandos egzaminus laikė 321 bendrojo ugdymo mokyklų mokinys. Iš pasirinktų brandos egzaminų 79,2 % (2014 m. – 87,1 % ) sudarė valstybiniai brandos egzaminai (VBE). Populiariausi VBE buvo: lietuvių kalbos ir literatūros (240 abiturientų), anglų kalbos (251 abiturientas), istorijos (161 abiturientas) ir matematikos (158 abiturientai).

 

9 lentelė. Valstybinius brandos egzaminus (VBE) pasirinkusių abiturientų dalis (%)

 

Mokyklos pavadinimas

Pasirinkusiųjų VBE dalis (%)

Prezidento Jono Žemaičio gimnazija

92

Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija

91,5

Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazija

91

Raseinių rajono savivaldybė

88

Ariogalos gimnazija

85

Šiluvos gimnazija

73

Betygalos Maironio gimnazija

68

 

 

 

 

8 pav. 2015 metų išlaikytų VBE dalis procentais

 

 

Žemiau pateiktuose grafikuose (9 ir 10 pav.) pateikiame dvejų pastarųjų metų rajono abiturientų, laikiusių VBE, įvertinimų vidurkių palyginimą su šalies abiturientų įvertinimais naudojant standartizuotus taškus. Juose matome, kad sudėjus visų laikytų egzaminų vidurkius Raseinių rajono mokinių įvertinimų vidurkis yra aukštesnis už šalies vidurkį (labiausiai išsiskiria lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos dalykų rezultatai, aukštesni - biologijos ir istorijos dalykų, žemesni - anglų kalbos ir ypač geografijos dalykų. Kitų dalykų žinių vertinimų rezultatų vidurkiai nežymiai kinta.

 

2 diagrama

9 pav. Rajono bendrojo ugdymo mokyklų 2014 m. VBE įvertinimų vidurkių palyginimas su kitų šalies savivaldybių rezultatais, naudojant standartizuotus taškus

 

 

 

 

10 pav. Rajono bendrojo ugdymo mokyklų 2015 m. VBE įvertinimų vidurkių palyginimas su kitų šalies savivaldybių rezultatais, naudojant standartizuotus taškus

 

Mokykliniai brandos egzaminai tarp rajono bendrojo ugdymo mokyklų abiturientų kaip ir kasmet nebuvo populiarūs. Jie sudarė 13,6 % visų laikytų brandos egzaminų, o tik vien po du mokyklinius egzaminus pasirinko 5 abiturientai (2014 m. – 6). Aukščiausias mokyklinių brandos egzaminų pažymių vidurkis – 9,0 balo buvo iš menų ir technologijų, žemiausias (5,5 balo) buvo iš lietuvių kalbos ir literatūros.                                                                                      

 

5.2. Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimas (PUPP). 2015 m. pagrindinio ugdymo matematikos pasiekimų patikrinime dalyvavo 374, lietuvių kalbos – 373 dešimtokai. Bendrojo ugdymo gimnazijų mokinių matematikos pažymių vidurkis – 5,6 (2014 m. - 5,9), lietuvių kalbos – 6,5 (2014 m. - 6,6) balo, pagrindinių mokyklų mokinių matematikos pažymių vidurkis – 4,5 (2014 m. – 4,6), lietuvių kalbos – 5,8 (2014 m. – 6,4) balo.

 

10 lentelė. PUPP rezultatai

 

 

 

Mokslo metai

 

Gimnazijų mokinių pažymių vidurkis

 

Pagrindinių mokyklų mokinių pažymių vidurkis

 

Lietuvių k.

 

Matematika

 

Lietuvių k.

 

Matematika

 

2012-2013

 

6,2

 

5,0

 

6,4

 

4,9

 

2013-2014

 

6,6

 

5,9

 

6,4

 

4,6

 

2014-2015

 

6,5

 

5,6

 

5,8

 

4,5

 

 

 

6.   Mokymosi sėkmingumas.

 

6.1. Pagrindinio ir vidurinio išsilavinimo įgijimas. 2015 m. pagrindinį išsilavinimą įgijo 98,7 %, 2014 m. - 97,6 %, 2013 m. - 96,7 % dešimtokų.

 

11 pav. Mokinių, įgijusių pagrindinį išsilavinimą rajono bendrojo ugdymo mokyklose, skaičiaus kaita

 

Raseinių rajono bendrojo ugdymo mokyklose per trejus paskutiniuosius metus pagrindinį išsilavinimą įgijo 1241 mokinys. 2014-2015 m. m. šis mokinių skaičius lyginant su 2012-2013 m. m. sumažėjo 41 (9,5 %), nes mažėjo bendras mokinių skaičius.

Raseinių rajono mokinių, įgyjančių  pagrindinį išsilavinimą, vidurkis kasmet gerėja. 2015 metais 96,1 % dešimtokų toliau mokosi vidurinį išsilavinimą teikiančiose bendrojo ugdymo ir profesinėse mokyklose (atitinkamai 2014 m. - 98,8 %; 2013 m. - 97 %). Dešimtokų, kurie nutraukia tolimesnį mokymąsi, skaičius nežymiai kinta. Vidutiniškai 2,7 % mokinių, baigusių dešimtąją klasę, toliau nebesimoko, nes dalis jų pradeda dirbti arba išvyksta į užsienį arba toliau niekur nesimoko.

 

12 pav. Tolesnio dešimtokų mokymosi procentas

 

Rajono bendrojo ugdymo mokyklose 2015 m. vidurinį išsilavinimą įgijo 94,8 %,     2014 m. - 93,5 %, 2013 - 89,6 % abiturientų. Mokinių, baigusių vidurinio ugdymo programą ir įgijusių vidurinį išsilavinimą, dalis didėja.

 

11 lentelė. Įgijusių pagrindinį ir vidurinį išsilavinimą mokinių dalis (%), lyginant su pradėjusių mokslo metus mokinių skaičiumi

 

 

2012-2013

2013-2014

2014-2015

Mokinių skaičius

 

%

Mokinių skaičius

 

%

Mokinių skaičius

 

%

Įgijusių pagrindinį išsilavinimą

434

96,7

414

97,6

393

98,7

Įgijusių vidurinį išsilavinimą

337

89,6

301

93,5

310

94,8

 

6.2.    Tolesnis abiturientų mokymasis. Abiturientų, įstojusių į aukštąsias mokyklas, procentinė dalis kasmet didėja. 2015 metais 74,5 % abiturientų įstojo į aukštąsias mokyklas (2014 m. - 74,4 %; 2013 m. - 73,5 %), iš jų 60,8 % - į universitetus, 39,2 % - į neuniversitetines aukštąsias (kolegijas), 17,9 % - nesimoko (dirba, išvyko į užsienį ir kt.).

 

 

 

 

 

13 pav. 2015 metų abiturientų įstojimo į aukštąsias mokyklas procentas

 

 

 

14 pav. 2015 metų abiturientų įstojimo į aukštąsias mokyklas ir kolegijas procentas

 

 

6.3.    Paliktų kartoti programą mokinių skaičius. Paliktų kartoti programą mokinių skaičius Raseinių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose netolygiai kito: 2015 m. - 0,4 %; 2014 - 0,7 %; 2013 m. - 0,9 %; 2012 m. - 0,6 %, perkeltų į aukštesnę klasę su nepatenkinamais įvertinimais taip pat netolygiai kito: 2015 m. - 0,64 %; 2014 m. - 0,7 %; 2013 m. - 0,7 %; 2012 m. - 0,8 %. Mokinių, neturinčių nepatenkinamų metinių įvertinimų, dalis 2015 m. buvo didžiausia ir siekė 99 % (2014 m. - 98,6 %; 2013 m. - 98,4 %; 2012 m. - 98,6 %).

7. Specialusis ugdymas ir švietimo pagalbos teikimas. Rajone Savivaldybės tarybos sprendimais 2015 metais buvo įsteigti 75 švietimo pagalbos specialistų etatai: 19 – logopedo, 11,75 - specialiojo pedagogo, 18,5 – socialinio pedagogo, 11,25 - psichologo, 21 - mokytojo padėjėjo.

 

12 lentelė. Švietimo pagalbos specialistų etatų skaičius 2012-2015 metais

 

Metai

Logopedai

 

Specialieji pedagogai

Socialiniai pedagogai

Psichologai

Mokytojo padėjėjai

Etatai

2012

16,75

9,25

15,75

4,5

7,5

2013

17,25

11,0

18,5

8,5

13,0

2014

18,75

11,75

18,5

10,25

13,5

2015

19

11,75

18,5

11,25

14,5

 

Pastaba: į bendrą etatų skaičių įskaičiuoti visi švietimo pagalbos specialistų etatai, kurie yra įsteigti ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklose bei PPT.

 

Raseinių rajono švietimo įstaigose fiksuojamas nežymus švietimo pagalbos specialistų etatų didėjimas. 2015-2016 m. m., lyginant su 2014-2015 m. m., rajono Savivaldybės tarybos sprendimais švietimo pagalbos specialistų etatų mokyklose padaugėjo 3,1 %; užimamų švietimo pagalbos specialistų etatų skaičius išaugo 1,4 %, neužimtų švietimo pagalbos specialistų etatų skaičius išaugo 10 %. 2015-2016 m. m. vienam švietimo pagalbos specialistui teko 75 rajono mokiniai (ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vaikai įskaičiuoti) (2014-2015 m. m. - 81 rajono mokinys). Atrodytų, kad švietimo pagalbos prieinamumas rajone pagerėjo, tačiau pažymėtina tai, kad per pastaruosius dvejus metus švietimo pagalbos poreikis išaugo 12 %.

 

 


 

15 pav. Švietimo pagalbos specialistų etatų skaičiaus pokytis rajono švietimo įstaigose

 

Reikiamos švietimo pagalbos 2015-2016 m. m. mokiniai negauna 440 atvejų (tai sudaro 17,5 %). 2014-2015 m. m. reikalingos švietimo pagalbos mokiniai negavo 312 atvejų (tai sudarė 13 % visų atvejų, kai švietimo pagalba buvo reikalinga).

 

41 %

16 pav. Švietimo pagalbos prieinamumo dinamika Raseinių rajone

 

Dėl mokinio krepšelio lėšų trūkumo, mažiausiai Raseinių rajono mokiniams prieinama psichologo, logopedo ir specialiojo pedagogo pagalba.

 

17 pav. Mokinių, 2015 metais negaunančių skirtos švietimo pagalbos, skaičius

 

Įvertinus visas švietimo pagalbos teikimo (neteikimo) aplinkybes, galima teigti, kad  švietimo pagalbos prieinamumas rajone gerėja, bet nėra pakankamas, nes:

1) 83 % atvejų Raseinių rajono ugdymo įstaigų mokiniai gauna rekomenduotą švietimo pagalbą;

2) rekomenduotą socialinę pedagoginę pagalbą gauna 90 % Raseinių rajono ugdymo įstaigų mokinių;

3) rekomenduotą logopedinę pagalbą gauna 88 % Raseinių rajono ugdymo įstaigų mokinių;

4) tik dviejose Raseinių rajono ugdymo įstaigose (tai sudaro 10 % visų rajono ugdymo įstaigų) mokiniams sudaryta galimybė gauti visapusišką švietimo pagalbą;

5) rekomenduotos psichologinės pagalbos negauna 43 % mokinių.

8. Neformalusis vaikų švietimas. Neformalusis vaikų švietimas Savivaldybės mokyklose įgyvendinamas pagal Neformaliojo vaikų švietimo koncepciją, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro.

Neformaliojo švietimo programos bendrojo ugdymo mokyklose finansuojamos mokinio krepšelio lėšomis.

 

13 lentelė. Neformaliojo švietimo valandų panaudojimas 2012-2015 metais

 

Metai

Neformaliojo švietimo valandų skaičius pagal Bendruosius ugdymo planus

Panaudotų neformaliojo švietimo valandų skaičius

Nepanaudotų neformaliojo švietimo valandų skaičius

Nepanaudotų neformaliojo švietimo valandų dalis (%)

2012

515

343

172

33,4

2013

505

381

124

24,6

2014

481

397

84

17,5

2015

457

410

52

11,4

 

Neformaliojo švietimo būrelius lankančių mokinių dalis per penkerius metus netolygiai kito. 2015 m. neformaliojo švietimo būrelius bendrojo ugdymo mokyklose lankė 77,5 % mokinių (2014 m. - 70 %, 2013 m. - 71,3 %, 2012 m. - 59,4 %). Daugiausiai neformaliojo švietimo valandų (41,7 %) 2014 - 2015 m. m. buvo skirta meninės raiškos būreliams. Kitoms saviraiškos programoms skirta 28,5 %, sportinei veiklai - 27,4 % valandų.             

Vadovaujantis Specialios tikslinės dotacijos mokinio krepšeliui finansuoti 2015 metais paskirstymu pagal savivaldybes, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro įsakymu,  2015 m. spalio - gruodžio mėnesiais devyni NVŠ teikėjai įgyvendino 17 programų, kuriose buvo užimtas 531 vaikas. Vyravusios neformaliojo vaikų švietimo programų kryptys - pilietiškumas, muzika, teatras.                          

9.       Mokinių vežiojimas. Siekiant užtikrinti lygias švietimo galimybes, sudarytos sąlygos ir galimybės visiems savivaldybės teritorijoje toliau kaip 3 km nuo mokyklos gyvenantiems mokiniams pasiekti mokyklą. Mokiniai vežiojami šiais būdais: maršrutiniais autobusais, mokykliniais autobusais, mokykliniais geltonaisiais autobusais, kitais vežiojimo būdais.

Įgyvendinant Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2012 m. birželio 8 d. įsakymu Nr. V-955 patvirtintą Mokyklų aprūpinimo geltonaisiais autobusais 2013-2017 metų programą, Savivaldybės mokyklos gavo 3 geltonuosius autobusus (2013 m. - Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija; 2014 m. - Betygalos Maironio gimnazija, 2015 m. - Šiluvos gimnazija). Iš viso Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklose mokinius vežioja 13 geltonųjų autobusų.

 

 

 

 

 

 

13 lentelė. Mokinių vežiojimo į mokyklas būdai ir vežiojamų mokinių skaičius

 

Vežiojimo būdai

2012 m.

2013 m.

2014 m.

2015 m.

Maršrutiniu transportu

1497

1418

1370

1255

Mokyklų transportu

237

291

186

115

Geltonaisiais autobusais

265

287

226

301

Kitais vežimo būdais

175

144

211

213

Iš viso vežama

2207

2141

1993

1883

Vežiojamų mokinių (vaikų) dalis (%) bendro PUG ir 1-12 klasių mokinių skaičiaus

47

48,9

48

46

 

Iš viso vežiojamų mokinių, gyvenančių toliau kaip 3 km nuo mokyklos, skaičius nuo 2012 m. iki 2015 m. sumažėjo 324 mokiniais.

Daugiausiai mokinių į mokyklas 2014-2015 m. m. buvo vežama maršrutiniu transportu (1225), antroje vietoje – geltonaisiais autobusais (301), trečioje - kitais vežiojimo būdais (213) ir mokyklos transportu (115).


18 pav. Mokinių vežiojimo būdai 2014-2015 m. m.                     

 

Pagal mokyklų pateiktus duomenis, kurie yra proporcingi prognozuojamam mokinių skaičiui, per kiekvienus ateinančius metus vežiojamų mokinių skaičius mažės kasmet vidutiniškai apie 50 mokinių. Lentelėje pateikti duomenys apie visais vežimo būdais vežamų mokinių skaičių.

 

 

 

15 lentelė. Planuojamų vežioti mokinių skaičius rajono mokyklose 2016-2020 m.

 

Eil.

Nr.

Mokykla

2016-2017

2017-2018

2018-2019

2019-2020

1.

Ariogalos gimnazija

250

244

242

236

2.

Betygalos Maironio gimnazija

148

133

116

105

3.

Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazija

133

136

134

140

4.

Prezidento Jono Žemaičio gimnazija

220

200

195

195

5.

Šiluvos gimnazija

160

150

145

140

6.

Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija

210

205

205

210

7.

Raseinių Šaltinio progimnazija

165

167

170

177

8.

Girkalnio pagrindinė mokykla

64

58

48

45

9.

Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinė mokykla

310

302

290

280

10.

Gylių mokykla-daugiafunkcis centras

49

51

54

45

11.

Ilgižių mokykla-daugiafunkcis centras

52

49

46

43

12.

Paupio mokykla-daugiafunkcis centras

30

28

27

25

13.

Žaiginio Pranciškaus Šivickio mokykla-daugiafunkcis centras

45

44

37

35

Iš viso:

1836

1767

1709

1676

 

 

 

 

19 pav. Planuojamų vežti mokinių rajone suvestinė

 

 

Prognozuojama, kad vežiojamų mokinių skaičius per ateinančius ketverius metus sumažės apie 160 mokinių (nuo 1883 – 2015-2016 m. m. iki 1676 mokinių 2019-2020 m. m.).

 

10.     Mokyklų vadovų, mokytojų, švietimo pagalbos specialistų kvalifikacija. Mokyklų vadovų, mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų dalykinė ir profesinė kompetencija – viena iš sąlygų ugdymo kokybei gerinti. Įgyta kvalifikacinė kategorija skatina mokytoją ar pagalbos mokiniui specialistą tobulinti kompetenciją bei didinti atsakomybę už ugdymo rezultatus ir profesinį tobulėjimą. Švietimo įstaigose sudarytos sąlygos visiems vadovams, pedagogams atestuotis bei tobulinti kvalifikaciją.

Yra pripažįstama, kad aukšta vadovo kvalifikacija daro teigiamą įtaką ugdymo kokybei. Per 2012-2015 metus Savivaldybės bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų, kurių bent vienas mokyklos administracijos narys yra įgijęs aukštą (I ir II) vadybinę kvalifikacinę kategoriją, dalis išaugo 3 % ir 2015 metais siekė 40 %.

 

16 lentelė. Bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklų vadovų vadybinės kvalifikacinės kategorijos

 

 

2012 m.

2013 m.

2014 m.

2015 m.

Vadovų skaičius iš viso:

54

54

53

54

Atestuotų vadovų skaičius ir dalis (%)

46 (85,2)

45 (83,3)

48 (90,6)

48 (89,0)

Iš jų:

 

 

 

 

III vadybinei kvalifikacinei kategorijai

29 (54)

28 (51,9)

29 (54,7)

29 (53,7)

II vadybinei kvalifikacinei kategorijai

17 (31,5)

17 (31,5)

16 (30,2)

16 (29,6)

I vadybinei kvalifikacinei kategorijai

-

-

3 (5,7)

3 (5,6)

Neatestuotų vadovų skaičius ir dalis (%)

8 (14,8)

9 (16,7)

5 (9,4)

6 (11,0)

 

2015 metų pabaigoje iš 54 rajono bendrojo ugdymo ir neformaliojo švietimo mokyklose dirbančių vadovų vadybines kvalifikacines kategorijas turėjo 48 (89 %) rajono ugdymo įstaigų vadovai. III vadybinę kvalifikacinę kategoriją turėjo 29 (53,7 %) vadovai, II – 16 (29,6 %) vadovų, I - 3 (5,6 %) vadovai. Neatestuotų vadovų buvo 6 (11 %).

 

 

20 pav. Švietimo įstaigose 2015 metais dirbančių ir atestuotų vadovų skaičius

 

 

21 pav. Švietimo įstaigose dirbančių vadovų vadybinės kvalifikacinės kategorijos

 

Analizuojant lygių mokymosi galimybių užtikrinimą, svarbu įvertinti, ar tolygiai švietimo sistemoje yra pasiskirstę žmogiškieji ištekliai. Pedagogų kompetencija lemia mokinių norą mokytis, siekti išsilavinimo, planuoti savo karjerą. Pedagogų atestacija yra siejama su pedagogų skatinimu tobulėti, atsakomybe už ugdymo kokybę ir profesinę kompetenciją. Raseinių rajono savivaldybės 97,7 % bendrojo ugdymo mokyklose dirbančių mokytojų turi aukštąjį (universitetinį ir neuniversitetinį) ir 2,5 % aukštesnįjį išsilavinimą, ikimokyklinio ugdymo mokyklose atitinkamai 63 ir 36,9 %, neformaliojo vaikų švietimo mokyklose atitinkamai 92,5 ir 7,5 %.

Pedagogų, dirbančių bendrojo ugdymo mokyklose, skaičius per penkerius metus sumažėjo 6 % (nuo 518 – 2011-2012 m. m. iki 442- 2015-2016 m. m.).

              22 pav. Pedagogų skaičiaus kaita bendrojo ugdymo mokyklos

(įskaitant mokyklų vadovus)

 

Didžiausią atestuotų mokytojų dalį bendrojo ugdymo mokyklose sudaro turintieji vyresniojo mokytojo kvalifikacinę kategoriją (44,1 %), Iš lentelės matyti pastarųjų metų tendencijos rajone: mažėja mokytojo kvalifikacinę kategoriją turinčių (nuo 12,2 iki 7,7 %) ir vyresniųjų mokytojų (nuo 53,4 iki 44,1 %), didėja mokytojų metodininkų (nuo 26,3 iki 39,1 %) ir mokytojų ekspertų (nuo 1,5 iki 2,3 %).

 

17 lentelė. Pedagogų pasiskirstymas pagal kvalifikacines kategorijas (įskaitant mokyklų 

vadovus)

 

 

 

Mokslo metai

 

 

Bendras pedagogų skaičius

 

Atestuotų pedagogų skaičius (%)

Atestuotų pedagogų skaičius ir dalis (%)

 

Neatestuotų pedagogų skaičius ir dalis

(%)

Mokytojo (specialisto)

kategorija

Vyresn. mokytojo

(specialisto)

kategorija

Mokytojo (specialisto) metodininko kategorija

Mokytojo

(specialisto) eksperto

kategorija

2011-2012

518

484 (93,4)

63 (12,2)

277 (53,4)

136 (26.3)

8 (1,5)

34 (6,6)

2012-2013

470

442 (94,0)

58 (12,3)

238 (50,6)

138 (29,4)

8 (1,7)

28 (6,0)

2013-2014

461

436 (94,6)

52 (11,3)

228 (49,5)

146 (31,8)

9 (2,0)

25 (5,4)

2014-2015

458

425 (92,8)

42 (9,2)

212 (46,3)

161 (35,2)

10 (2,2)

33 (7,2)

2015-2016

442

412 (93,2)

34 (7,7)

195 (44,1)

173 (39,1)

10 (2,3)

30 (6,8)

 

 

23 pav. Bendrojo ugdymo mokyklose dirbančių pedagogų pasiskirstymas

pagal turimas kvalifikacines kategorijas

 

11.     Mokyklų pastatų būklė, kabinetų ir patalpų atitiktis švietimo aprūpinimo standartams.

Tinkama mokyklų pastatų ir patalpų būklė yra svarbus ugdymo sąlygų ir kokybės veiksnys.

Per dešimtmetį iš įvairių finansavimo šaltinių (valstybės investijų programos, Europos Sąjungos, Savivaldybės biudžeto) lėšų atlikti 10-tyje švietimo įstaigų (Ariogalos gimnazijos (dviejų pastatų), Prezidento Jono Žemaičio gimnazijos, Betygalos Maironio gimnazijos, Šiluvos gimnazijos, Šaltinio progimnazijos, Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinės mokyklos, Ariogalos  lopšelio-darželio, Raseinių lopšelio-darželio „Saulutė“ (dviejų pastatų),Viduklės darželio) pastatų rekonstravimo, modernizavimo darbai, vidaus patalpų ir/ar pastatų ar jų dalių kapitaliniai remontai.

Mokyklų pastatų būklė analizuota pagal tai, kokio remonto reikia išorinėms sienoms, pamatams, vidinėms sienoms, stogui, langams, grindims, sanitariniams mazgams, šildymo sistemai, vandentiekio ir kanalizacijos sistemai bei elektros sistemai. Pagal mokyklų pateiktus mokyklų pastatų įsivertinimo duomenis, darytina prielaida, kad daugumai mokyklų pastatų ar bent jų daliai reikia atlikti remonto darbus.

 

18 lentelė. Mokyklų pastatų būklė

 

 

Mokykla,

skyrius

Išorės sienos

Pamatai

Vidinės sienos

Stogas

Langai

Grindys

San. mazgai

Šildymo sistema

Vandentiekio ir kanalizacijos sistema

Elektros sistema

Ariogalos gimnazija

NP

P

P

NP

NP

NP

P

P

P

P

Betygalos Maironio gimnazija

NP

NP

P

NP

NP

P

P

P

NP

 

Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazija

NP

P

NP

P

NP

P

NP

P

NP

P

Prezidento Jono Žemaičio gimnazija

NP

NP

P

NP

NP

P

P

P

P

P

Šiluvos

gimnazija

NP

NP

P

NP

NP

P

P

NP

NP

NP

Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija

P

P

P

NP

NP

P

P

NP

P

P

Raseinių Šaltinio progimnazija

NP

NP

P

NP

NP

P

P

P

P

NP

Girkalnio pagrindinė

mokykla

NP

P

NP

P

NP

P

NP

P

NP

P

Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinė

mokykla

P

P

P

NP

P

 

P

P

P

P

P

Ilgižių mokykla-daugiafunkcis centras

 

KR

 

 

P

 

P

 

KR

 

NP

 

P

 

P

 

NP

 

P

 

 

NP

Paupio mokykla-daugiafunkcis centras

(2-asis pastatas)

NP

NP

P

 

P

 

P

 

P

 

NP

P

 

NP

P

 

Gylių mokykla-daugiafunkcis centras

P

P

P

P

P

P

P

P

P

P

Žaiginio Pranciškaus Šivickio mokykla-

daugiafunkcis centras

NP

P

NP

P

NP

P

NP

P

NP

P

Raseinių specialioji mokykla

P

P

P

P

P

P

NP

P

NP

P

Ariogalos lopšelis-darželis

NP

NP

P

NP

NP

P

P

P

P

P

Girkalnio darželis

P

P

P

P

NP

P

P

P

P

P

Nemakščių darželis

P

P

P

P

NP

P

P

P

P

NP

Raseinių lopšelis- darželis „Liepaitė“

NP

NP

NP

NP

NP

NP

NP

NP

NP

NP

Raseinių lopšelis- darželis „Saulutė“

NP

NP

NP

NP

NP

NP

NP

NP

NP

NP

Viduklės darželis

NP

P

NP

P

NP

P

NP

P

NP

P

Raseinių meno mokykla

KR

KR

P

P

NP

P

NP

KR

P

NP

Raseinių meno mokyklos Ariogalos filialas

KR

KR

NP

NP

NP

NP

NP

NP

NP

NP

Raseinių kūno kultūros ir sporto centras

NP

P

NP

P

NP

P

NP

P

NP

P

 

NP – nereikia paprastojo remonto nurodytai statinio daliai, sistemai

P – reikia paprasto remonto statinio daliai, sistemai

KR – reikia kapitalinio remonto statinio daliai, sistemai

 

Lentelėje pateikti mokyklų įsivertinimo pagal pateiktus rodiklius duomenys rodo, kad būtinos žymiai didesnės investicijos pastatų rekonstravimui, modernizavimui ir vidaus patalpų remontui.

12.            Mokyklų tinklo efektyvumas. Mokyklų tinklo efektyvumas yra susijęs su mokyklų patalpų užpildymu, tuščiomis mokymosi vietomis, klasių komplektų dydžiu, vidutinėmis vieno mokinio ugdymo išlaidomis.

Bendrojo ugdymo įgyvendinimą finansuoja valstybė. Valstybės remiamą mokyklų tipų ir dydžių įvairovę ir mokinių poreikių pripažinimą rodo vidutiniškai vienam mokiniui tenkančios specialiosios tikslinės valstybės dotacijos (mokinio krepšelio, toliau - MK) lėšos Savivaldybės mokyklose. Kaip ir visose Lietuvos mokyklose, 2014 metais vienam mokiniui teko daug didesnė MK (dėl sutartinių mokinių koeficientų padidinimo kai kurių tipų ir dydžių mokykloms, taip pat dėl sumažėjusio mokinių skaičiaus Savivaldybėje liekanti didesnė MK lėšų suma). 2014 metais vidutinė vienam mokiniui tenkanti MK lėšų suma 1533,6 Eur/mok., 2013 metais - 1219,3 Eur/ mok.

Savivaldybės mokyklos 2013-2015 metais turėjo mažai perteklinio ploto, kurį labai brangu išlaikyti. Vienam Raseinių rajono mokiniui teko 14 kv. m. bendro mokyklų ploto (kaip ir šalies vidurkis) bei 6 kv. m. klasių ploto (šalies vidurkis 5 kv. m.). Tai rodo, kad patalpų ir klasių plotas rajone išnaudojamas efektyviai.   

Raseinių rajone vienam mokiniui išlaikyti, skaičiuojant ugdymo ir mokyklų aplinkos išlaikymo lėšas, 2014 metais buvo skiriama 1833 eurai. Ši suma buvo penktadaliu mažesnė už mažųjų savivaldybių (vertinant pagal gyventojų tankį) vidurkį.

Mokinių skaičius vienam mokytojui per 2012-2015 metus kito nereikšmingai. Rajone 2012 metais vienam mokytojui vidutiniškai teko 13 mokinių (šalies vidurkis - 12,23; 2015 m. - 12,28 (šalies vidurkis - 12,45).

Daugelyje mokyklų mokinių skaičiaus vidurkis klasėse neatitinka nustatytos normos (pagal kurią yra apskaičiuojamas Mokinio krepšelis). Prognozuojama, kad per ateinančius penkerius  metus šis skaičius ir toliau mažės dėl bendros mokinių mažėjimo tendencijos rajone.

Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl trūksta Mokinio krepšelio lėšų – per mažas mokinių skaičiaus vidurkis klasėse. Mokinių skaičiaus mažėjimas prognozuojamas ir iki 2020 metų.

 

III. MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS PAGRINDIMAS

 

 

 

13.     Bendrojo ugdymo mokyklų pertvarka būtina, nes:

13.1. mokiniams turi būti sudarytos sąlygos gauti kokybišką ugdymą už Savivaldybei prieinamą kainą;

13.2. ne visi pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos mokiniai gauna kokybišką ugdymą, kadangi, dėl nepakankamo finansavimo, jiems ribojamos pasirenkamųjų dalykų programų, modulių pasirinkimo galimybės;

13.3. kai kurių mokyklų pastatų būklė neužtikrina vaikams saugios, švietimo standartais numatytos ugdymo aplinkos;

13.4. sutaupytas lėšas Savivaldybė galėtų skirti švietimo pastatų būklei, mokymosi aplinkai gerinti, vaikų saugumą garantuojančioms švietimo programoms įgyvendinti.

 

IV. ESAMOS ŠVIETIMO BŪKLĖS PRIVALUMAI IR TRŪKUMAI

 

 

 

14.     Privalumai:

14.1. pakankamas mokyklų skaičius;

14.2. padidėjo ikimokyklinio amžiaus vaikų, lankančių ikimokyklinio ugdymo įstaigas, skaičius;

14.3. dalis mokyklų atnaujintos panaudojant Valstybės investicijų programos, Europos Sąjungos paramos, valstybės tikslinės dotacijos ir Savivaldybės lėšas;

14.4. mokytojams sudarytos geros sąlygos kelti kvalifikaciją Raseinių rajono švietimo centre;

14.5. Raseinių pedagoginė psichologinė tarnyba teikia mokiniams ir mokytojams kvalifikuotą švietimo pagalbą;

14.6. užtikrintas mokinių, gyvenančių toliau kaip 3 km nuo mokyklos, vežiojimas.

15.     Trūkumai:

15.1. mažėja mokinių ir klasių komplektų, didėja jungtinių klasių komplektų skaičius;

15.2. neoptimalus mokyklų, įgyvendinančių formaliojo švietimo programas, tinklas turi įtakos neefektyviam mokinio krepšelio ir mokyklos aplinkai išlaikyti skiriamų lėšų panaudojimui;

15.3. dėl nepakankamo mokinių skaičiaus klasėse (mažesnis negu nustatytas Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje) reikia skirti papildomas lėšas pedagogų darbo užmokesčiui  ir socialinio draudimo įmokoms;

15.4. žemi dalies mokyklų mokinių standartizuotų testų rezultatai ir pagrindinio ugdymo pasiekimai;

15.5. maža dalis abiturientų pasiekia valstybinių brandos egzaminų aukštesnįjį pasiekimų lygį arba išlaikymo šimtu balų ribą, t. y. gauna 86-100 balų įvertinimą,

15.6. nepakankama mokyklų – daugiafunkcių centrų veiklų įvairovė.

 

 

16. Pavojai (prognozuojama situacija nekeičiant mokyklų tinklo):

16.1. žymiai padaugės mokyklų, kuriose labai mažas mokinių skaičius, t. y. sumažės vidutinis mokinių skaičius klasėje ir daugelyje mokyklų nebus reikiamo, Mokinio krepšelio metodikoje nurodyto, mokinių skaičiaus;

16.2. nebus užtikrinamas bendrojo ugdymo prieinamumas ir lygios galimybės;

16.3. negerės ugdymo kokybė ir sąlygos, nes lėšų trūkumas neleis mokyklų aprūpinti ne tik naujomis mokymo priemonėmis, bet ir atnaujinti senų, nebus sąlygų individualizuoti ir diferencijuoti ugdymą, teikti pagalbą mokiniams;

16.4. nepakaks lėšų patalpų remontui, renovacijai;

16.5. pablogės mokymo kokybė, nes mokyklos vykdys išgyvenimo politiką, atitraukiančią bendruomenių dėmesį nuo mokykloms keliamų tikslų ir uždavinių įgyvendinimo.

 

17. Galimybės (prognozuojama situacija tvarkant mokyklų tinklą).

Savivaldybės mokyklos reorganizuojamos ir/arba pertvarkoma jų vidaus struktūra vadovaujantis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėse numatytais ir šiame plane numatytais kriterijais:

17.1. mokykla, vykdanti bendrojo ugdymo programas, atitinka šiuos bendruosius kriterijus:

17.1.1. mokyklos vadovo, jo pavaduotojų ugdymui, mokytojų bei švietimo pagalbos specialistų turimi išsilavinimai ir kvalifikacijos atitinka Švietimo įstatyme ir švietimo ir mokslo ministro nuostatuose nurodytus;

17.1.2. mokykla aprūpinta bendrojo ugdymo programoms įgyvendinti reikalinga mokymo įranga ir mokymo priemonėmis, sukurta tinkama edukacinė aplinka. Mokyklos aplinka pritaikyta besimokančių mokinių, turinčių įgimtų ar įgytų sutrikimų, specialiesiems ugdymosi poreikiams tenkinti, aprūpinta jiems ugdyti skirtomis techninės pagalbos ir specialiosiomis mokymo priemonėmis;

17.1.3. įgyvendinama teisė rinktis vieną iš privalomojo dorinio ugdymo dalykų: tradicinės religinės bendruomenės ar bendrijos tikybą arba etiką;

17.1.4. teikiama švietimo informacinė pagalba, mokiniams reikalinga psichologinė, specialioji pedagoginė, specialioji, socialinė pedagoginė pagalba, vykdomas profesinis orientavimas ir sveikatos priežiūra; mokykla gali būti sudariusi šių paslaugų teikimo sutartis su atitinkamas paslaugas teikiančiomis įstaigomis;

17.1.5. klasės, tam tikrais atvejais – jungtinės klasės, sudaromos taip, kad užtikrintų bendrųjų ugdymo programų ir bendrųjų ugdymo planų įgyvendinimą bei atitiktų klasių, jungtinių klasių, bendrosiose bendrojo ugdymo mokyklose sudarymo mokslo metų pradžioje, kriterijus. Didžiausias mokinių skaičius klasėje, jungtinėje klasėje per mokslo metus gali būti didinamas ne daugiau kaip dviem mokiniais;

17.2. mokykla, vykdanti bendrojo ugdymo programas, atitinka šiuos specialiuosius kriterijus:

17.2.1. progimnazijos tipo bendrojo ugdymo mokykla, mokydama pagal pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, nesudaro jungtinių klasių;

17.2.2. gimnazijos tipo mokykla, sudarydama III ir IV gimnazijos klases, vadovaujasi Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių 26.9.1.–26.9.2. punktuose nustatytais klasių skaičiaus ir klasės mokinių, besimokančių pagal vidurinio ugdymo programą, skaičiaus vidurkio reikalavimais;

17.3. Optimizuojant mokyklų tinklą pagal aukščiau minėtus mokyklų tinklo pertvarkos kriterijus ir klasių komplektavimo principus:

17.3.1. didės bendrojo ugdymo prieinamumas ir lygios galimybės įgyti kokybišką

ugdymą;

17.3.2. lėšas, kurios tenka laisvoms mokymosi vietoms finansuoti, bus galima panaudoti edukacinių erdvių atnaujinimui ir/ar modernizavimui, ugdymo turinio diferencijavimui ir individualizavimui;

17.3.3. mokyklų patalpos bus naudojamos racionaliai, atnaujinamos ir modernizuojamos;

17.3.4. mažės mokyklų išlaikymo kaštai.

 

V. MOKYKLŲ, VYKDANČIŲ FORMALIOJO ŠVIETIMO PROGRAMAS, TINKLO KŪRIMO STRATEGINIS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI

 

18. Savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos strateginis tikslas – užtikrinti ikimokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio bei neformaliojo švietimo programų įvairovę ir sudaryti sąlygas plėtoti geros kokybės privalomąjį ir visuotinį švietimą.

Uždaviniai:

18.1. sudaryti sąlygas privalomajam priešmokykliniam ugdymui;

18.2.sudaryti sąlygas ikimokyklinio ugdymo vaikams ugdytis pagal tėvų (globėjų) pageidaujamus ikimokyklinio ugdymo modelius;

18.3. plėtoti formaliojo ir neformaliojo švietimo programų įvairovę, didinti vaikų užimtumo neformaliojo švietimo programose galimybes;

18.4. pasiekti, kad visos švietimo įstaigos atitiktų higienos reikalavimus;

18.5. tinkamai komplektuoti klases pagal bendruosiuose ugdymo planuose ir Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje nustatytus reikalavimus;

18.6. sudaryti sąlygas mokyklų-daugiafunkcių centrų socialinių ir kultūrinių veiklų plėtrai;

18.7. užtikrinti veiksmingą švietimo pagalbą.

 

VI. MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS PRIORITETAI IKI 2020 METŲ

 

 

19. Raseinių rajono savivaldybės mokyklų tinklo pertvarkos prioritetai:

19.1. kokybiškas formalusis ir neformalusis švietimas kiekvienam besimokančiajam;

19.2. reikiamos švietimo pagalbos teikimas kiekvienam, kam tos pagalbos reikia;

19.3. mokymosi aplinkos gerinimas užtikrinant sveikas ir saugias ugdymosi sąlygas;

19.4. efektyvus žmogiškųjų ir finansinių išteklių panaudojimas;

19.5. Savivaldybės mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklas kuriamas nepažeidžiant švietimo sistemos principų: lygių galimybių, kontekstualumo, veiksmingumo ir tęstinumo.

 

VII.     LAUKIAMI REZULTATAI IKI 2020 METŲ

 

20. Įgyvendinus mokyklų tinklo pertvarkos bendrojo plano tikslus ir uždavinius:

20.1. pagerės mokinių mokymosi sąlygos ir bus užtikrinamas kokybiškas formalusis ir neformalusis švietimas, formaliojo ir neformaliojo švietimo programų prieinamumas, pasirinkimo galimybės ir įvairovė;

20.2. tinkamai bus komplektuojamos klasės pagal bendruosiuose ugdymo planuose ir Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje nustatytus reikalavimus;

20.3. pagerės švietimo pagalbos teikimo galimybės ir sąlygos;

20.4. racionaliai bus naudojamos Savivaldybės biudžeto lėšos.

 

VIII.    PAGRINDINIŲ REZULTATŲ RODIKLIAI IR NUMATOMAS MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS VERTINIMAS

 

Eil.

Nr.

Rodiklis

Esama būklė

Planuojama

2016-2020 metais

1.

Sudarytos sąlygos privalomąjam  priešmokykliniam ugdymui

Priešmokyklinio ugdymo grupes lanko 93 % vaikų

Priešmokyklinio ugdymo grupes lanko 100 % vaikų

2.

Sudarytos sąlygas ikimokyklinio ugdymo vaikams ugdytis pagal tėvų pageidaujamus ikimokyklinio ugdymo modelius

Ikimokyklinio ugdymo grupes lanko 90 % ikimokyklinio amžiaus vaikų pagal tėvų pageidaujamus ugdymo modelius

Ikimokyklinio ugdymo grupes lanko 95 % ikimokyklinio amžiaus vaikų pagal tėvų pageidaujamus ugdymo modelius Naujų ikimokyklinio ugdymo grupių skaičius – 2

3.

Plėtojama formaliojo ir  neformaliojo švietimo programų įvairovė, didinamos  vaikų užimtumo neformaliojo švietimo programose galimybės

Pasirenkamųjų dalykų ir laikinųjų grupių sudarymo poreikiai tenkinami 80 %.

 

Užimta 75 %.

 

Vaikams pasiūlytos 8 naujos NVŠ programos

Pasirenkamųjų dalykų ir laikinųjų grupių sudarymo poreikiai tenkinami 80 %

 

Užimta 85 %

 

Vaikams pasiūlyta 15 naujų NVŠ programų

4.

Pasiekta, kad visos švietimo įstaigos atitiktų higienos reikalavimus

50 % mokyklų atitinka higienos reikalavimus

100 % mokyklų atitinka higienos reikalavimus

5.

Tinkamai komplektuojamos mokyklos ir klasės pagal bendruosiuose ugdymo planuose ir Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje nustatytus reikalavimus

10 % švietimo įstaigų pakanka mokinio krepšelio lėšų

 

 

 

20 - 25 % švietimo įstaigų pakanka mokinio krepšelio lėšų

 

6.

Sudarytos sąlygos mokyklų-daugiafunkcių centrų socialinių ir kultūrinių veiklų plėtrai

4 mokyklose -daugiafunkciuose centruose socialinės kultūrinės paslaugos teikiamos 30-40 % vietos bendruomenės narių

4 mokyklose -daugiafunkciuose  socialinės kultūrinės paslaugos teikiamos 50-60 % vietos bendruomenės narių

7.

Užtikrinta veiksminga švietimo pagalba

Vienam pagalbos specialistui tenkantis mokinių skaičius -75

Vienam pagalbos specialistui tenkantis mokinių skaičius -50

 

_________________

 

Raseinių rajono savivaldybės bendrojo ugdymo

mokyklų tinklo pertvarkos 2016-2020 metų

bendrojo plano 

priedas

 

RASEINIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLŲ TINKLO PERTVARKOS VEIKSMŲ

2016-2020 METAIS PLANAS

 

Mokyklos pavadinimas, tipas, vykdomos formaliojo ir neformaliojo švietimo programos

Mokyklos, kurią numatoma reorganizuoti, likviduoti arba atlikti vidaus struktūros pertvarkymą, pavadinimas

Mokyklos reorganizavimo, likvidavimo arba vidaus struktūros pertvarkymo būdai

Planuojama reorganizacija, likvidavimas arba vidaus struktūros pertvarkymo data

Mokyklos pavadinimas, tipas, vykdomos programos po reorganizacijos arba vidaus struktūros pertvarkymo

1

2

3

4

5

Ariogalos miesto seniūnija

Raseinių r. Ariogalos gimnazija.

Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

 

 

 

Be struktūrinių pokyčių

Raseinių r. Ariogalos gimnazija.

Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

Betygalos seniūnija

Raseinių r. Betygalos Maironio gimnazija.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

 

 

Be struktūrinių pokyčių

 

Raseinių r. Betygalos Maironio gimnazija.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

Raseinių r. Ilgižių mokykla-daugiafunkcis centras. Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos

 

Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo, kultūros ir ugdymo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus pokyčių stebėseną ir, esant reikalui, inicijuoja siūlymus Savivaldybės tarybai dėl klasių komplektavimo ir mokyklos veiklos perspektyvos

 

Be struktūrinių pokyčių

 

Raseinių r. Ilgižių mokykla-daugiafunkcis centras. Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos

Girkalnio seniūnija

Raseinių r. Girkalnio pagrindinė mokykla.

Pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

 

 

 

Be struktūrinių pokyčių

 

Raseinių r. Girkalnio pagrindinė mokykla.

Pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

Nemakščių seniūnija

Raseinių r. Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazija.

Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

 

 

 

 

Be struktūrinių pokyčių

 

Raseinių r. Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazija.

Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

Raseinių miesto seniūnija

Prezidento Jono Žemaičio gimnazija.

Pagrindinio ugdymo II dalies ir vidurinio ugdymo programos (tame tarpe ir suaugusiųjų)

 

 

 

 

 

Be struktūrinių pokyčių

 

 

Prezidento Jono Žemaičio gimnazija.

Pagrindinio ugdymo II dalies ir vidurinio ugdymo programos (tame tarpe ir suaugusiųjų)

Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinė mokykla (turi Kalnujų skyrių, vykdantį pradinio ugdymo programą).

Pradinio, pagrindinio ugdymo programos

Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinė mokykla

 

1.  Atliekamas vidaus struktūros pertvarkymas - nutraukiamas pradinio ugdymo programos vykdymas Kalnujų  skyriuje, kai minimalus  mokinių skaičius  pagal vykdomą pradinio ugdymo programą mažesnis už  nustatytąjį mokinio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje.

1.         Nekomplektuojamos 1-osios klasės (adresu Kalnų g. 3), 4-oji klasė perkeliama į bazinę mokyklą (Vilniau g. 11)

Iki 2016-08-31

 

 

 

 

 

 

 

 

Nuo 2016-09-01

 

 

Raseinių Viktoro Petkaus pagrindinė mokykla.

Pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

 

 

Raseinių Šaltinio progimnazija  (turi Gruzdiškės skyrių, vykdantį pradinio ugdymo programą).

Priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos

Raseinių Šaltinio progimnazija

 

 

 

2.  Atliekamas vidaus struktūros pertvarkymas- nutraukiamas pradinio ugdymo programos vykdymas Gruzdiškės  skyriuje, kai minimalus mokinių skaičius pagal vykdomą pradinio ugdymo programą mažesnis už nustatytąjį mokinio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje.

 

Iki 2016-08-31

 

 

 

 

Raseinių Šaltinio progimnazija.

Priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo I dalies programos

 

Raseinių specialioji mokykla.

Pradinio ir pagrindinio ugdymo individualizuotos programos ir socialinių įgūdžių ugdymo programos

 

 

 

Be struktūrinių pokyčių

 

 

Raseinių specialioji mokykla.

Pradinio ir pagrindinio ugdymo individualizuotos programos ir socialinių įgūdžių ugdymo programos

Šiluvos seniūnija

Raseinių r. Šiluvos gimnazija.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

 

 

 

 

Be struktūrinių pokyčių

 

Raseinių r. Šiluvos gimnazija. Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio  ugdymo programos

Raseinių r. Žaiginio Pranciškaus Šivickio mokykla -daugiafunkcis centras.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos

 

Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo, kultūros ir ugdymo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus pokyčių stebėseną ir, esant reikalui, inicijuoja siūlymus Savivaldybės tarybai dėl klasių komplektavimo ir mokyklos veiklos perspektyvos

Be struktūrinių pokyčių

 

Raseinių r. Žaiginio Pranciškaus Šivickio mokykla-daugiafunkcis centras.  Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos

Viduklės seniūnija

Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija.

Pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija

Nuo 2016-09-01 komplektuojamos priešmokyklinio ugdymo grupės

 

Be struktūrinių pokyčių

 

Raseinių r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija.

Priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos

Raseinių r. Paupio mokykla-daugiafunkcis centras.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos

 

Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo, kultūros ir ugdymo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus pokyčių stebėseną ir, esant, reikalui, inicijuoja siūlymus Savivaldybės tarybai dėl klasių komplektavimo ir mokyklos veiklos perspektyvos

Be struktūrinių pokyčių

 

Raseinių r. Paupio mokykla-daugiafunkcis centras.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos

Raseinių r. Gylių mokykla-daugiafunkcis centras.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo programos, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos

 

Pertvarka nevykdoma, tačiau Švietimo, kultūros ir ugdymo skyrius kasmet atlieka mokyklos mokinių skaičiaus pokyčių stebėseną ir, esant reikalui, inicijuoja siūlymus Savivaldybės tarybai dėl klasių komplektavimo ir mokyklos veiklos perspektyvos

Be struktūrinių pokyčių

 

Raseinių r. Gylių mokykla-daugiafunkcis centras.

Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio ir pagrindinio ugdymo, vaikų ir suaugusiųjų neformaliojo švietimo programos

 

___________________________