ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SKYRIMO IR ORGANIZAVIMO ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. liepos 12 d. Nr. K2-331
Alytus
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, 18 straipsnio 5 dalimi, 19 straipsnio 1 dalimi, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Alytaus rajono savivaldybės mero 2023 m. liepos 4 d. potvarkį Nr. K2-120 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, sprendimų dėl socialinių paslaugų skyrimo ir sprendimų dėl asmens (šeimos) atleidimo nuo mokėjimo už socialines paslaugas priėmimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Alytaus rajono savivaldybės
mero 2024 m. liepos 12 d.
potvarkiu Nr. K2-331
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO, SKYRIMO IR ORGANIZAVIMO ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato kreipimosi dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai), asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo, siuntimo į socialinės globos paslaugas teikiančias įstaigas (toliau – Globos namai), socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo organizavimo tvarką Alytaus rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).
2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Socialinių paslaugų įstatymas), Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).
3. Tvarkos aprašas taikomas organizuojant bendrąsias, socialinės priežiūros, socialinės globos, laikino atokvėpio paslaugos socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ir (ar) iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.
4. Tvarkos aprašas netaikomas:
4.1. organizuojant socialines paslaugas, už kurias sumoka pats asmuo (šeima), kai paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų teikėjo ir socialinių paslaugų gavėjo susitarimu;
4.2. organizuojant bendrąją socialinę paslaugą – transporto organizavimą, kai organizuojama pacientų pavėžėjimo paslauga, vadovaujantis Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 1196 „Dėl Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, išskyrus atvejus, kai ši paslauga organizuojama dėl pacientų hemodializės procedūrų;
4.3. organizuojant šias socialinės priežiūros paslaugas:
4.3.1. socialinę priežiūrą šeimoms, kai vaikui ir (ar) šeimai yra inicijuota atvejo vadyba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme (toliau – Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas) nustatyta tvarka (išskyrus nuostatas dėl sprendimo priėmimo, numatytas Aprašo 43 punkte);
4.3.2. pagalbą globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, kai paslauga organizuojama, vadovaujantis Globos centro veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28 „Dėl Globos centro veiklos aprašo patvirtinimo“;
4.4. organizuojant šias socialinės globos paslaugas:
4.4.1. trumpalaikę socialinę globą, kai paslaugos gavėjas yra vaikas, likęs be tėvų globos, socialinę riziką patiriantis vaikas arba nelydimas nepilnametis užsienietis, kai jiems nustatyta laikinoji globa Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais, taikomas laikinas apgyvendinimas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme nustatyta tvarka arba skiriamas globėjas Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – Įstatymas „Dėl užsieniečių teisinės padėties“) nustatyta tvarka (išskyrus nuostatas dėl sprendimo priėmimo, numatytas Aprašo 44.4 papunktyje);
4.4.2. ilgalaikę socialinę globą, kai paslaugos gavėjas yra vaikas, likęs be tėvų globos, arba nelydimas nepilnametis užsienietis, kai jiems nustatyta nuolatinė globa Civilinio kodekso nustatytais pagrindais arba skiriamas globėjas Įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ nustatyta tvarka (išskyrus nuostatas dėl sprendimo priėmimo, numatytas Aprašo 44.4 papunktyje).
5. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Socialinių paslaugų įstatyme, Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“.
II SKYRIUS
KREIPIMASIS DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ASMENIUI (ŠEIMAI)
6. Dėl socialinių paslaugų skyrimo gali kreiptis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas arba bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, veikiantys asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais (toliau kartu – asmenys).
7. Dėl socialinių paslaugų skyrimo asmenys raštišku prašymu tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, gali kreiptis į asmens (šeimos) gyvenamosios vietos Savivaldybės administracijos seniūniją (toliau – Seniūnija).
8. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, kreipdamasis į asmens gyvenamosios vietos Seniūniją dėl socialinių paslaugų skyrimo, pateikia užpildytą Aprašo 6.1 papunktyje nurodytą Prašymo-paraiškos gauti socialines paslaugas SP-8 formą (toliau – Prašymas) ir, atsižvelgiant į aplinkybes, Aprašo 6.2–6.4 papunkčiuose nurodytus dokumentus. Prašymas gali būti pateikiamas ir Tvarkos aprašo 16 punkte nustatyta tvarka paskirto Seniūnijos socialinio darbuotojo, nustatančio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, elektroniniame įrenginyje.
9. Jei dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) kreipiasi bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, veikiantys asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, pateikiamas laisvos formos pranešimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai), nurodant pranešėjo vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kuriam prašoma skirti socialines paslaugas, vardą, pavardę, gyvenamosios vietos ar nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas pats negali pateikti Prašymo.
10. Jei asmuo (šeima), kurio (-ios) deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, į gyvenamosios vietos Seniūniją Tvarkos aprašo 7 ir 8 punktuose nustatyta tvarka kreipiasi dėl laikino atokvėpio paslaugos, socialinės priežiūros paslaugų, susijusių su apgyvendinimu, bei socialinės globos paslaugų skyrimo, išskyrus Socialinių paslaugų įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytus atvejus, Seniūnijos socialinis darbuotojas, Tvarkos aprašo 16 punkte nustatyta tvarka paskirtas nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka ir terminais įvertina asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas Aprašo 19 punkte nurodytą Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (toliau – Klausimynas) ir ne vėliau, kaip per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos, Klausimyno ir Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytų dokumentų kopijas, išrašus ar nuorašus pateikia asmens deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybės administracijai.
11. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima), kurio gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas gali kreiptis į Seniūniją, kurios teritorijoje yra socialinių paslaugų įstaiga, arba tiesiai į socialinių paslaugų įstaigą ir kartu su Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytais dokumentais pateikti rašytinį laisvos formos paaiškinimą, kuriame nurodo savo vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), jeigu kreipiasi globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, taip pat nurodomas asmens, kuriam prašoma teikti socialines paslaugas, vardas, pavardė, kontaktinė informacija (telefono ryšio numeris ir (arba) elektroninio pašto adresas), ir informacija, kodėl kreipiamasi ne į savo gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją.
12. Šio Tvarkos aprašo 11 punkte nustatytais atvejais asmens Prašymo ir kitų Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytų dokumentų kopijas (jeigu asmuo turi tokius dokumentus) Seniūnijos ar socialinių paslaugų įstaigos socialiniai darbuotojai, Tvarkos aprašo 16 punkte nustatyta tvarka paskirti nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, nedelsdami, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo asmens kreipimosi į Seniūniją ar socialinių paslaugų įstaigą dienos, pateikia:
12.1. jei kreipiamasi dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros paslaugų, nesusijusių su apgyvendinimu, – asmens gyvenamosios vietos savivaldybės administracijai;
12.2. jei kreipiamasi dėl socialinės priežiūros paslaugų, susijusių su apgyvendinimu, – asmens deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybės administracijai;
13. Švietimo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų darbuotojai, turintys duomenų, kad asmeniui (šeimai) reikalingos socialinės paslaugos, apie tai nedelsdami informuoja asmens (šeimos) gyvenamosios vietos Seniūniją, pateikdami laisvos formos pranešimą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai), kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kuriam prašoma skirti socialines paslaugas, vardą, pavardę, gyvenamosios vietos ar nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), ir informaciją, dėl kurios manoma, kad asmeniui (šeimai) yra reikalingos socialinės paslaugos. Tokiu atveju klausimas dėl socialinių paslaugų skyrimo svarstomas be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo Prašymo.
14. Asmens (šeimos) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo Prašymas dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir laikino apnakvindinimo paslaugos teikimo nebūtinas.
15. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugos pateikiamas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį, tai yra kreipiantis pirmą kartą, o kreipiantis dėl kiekvieno kito karto, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas laisvos formos rašytinį prašymą dėl laikino atokvėpio paslaugos teikimo, likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki paslaugos teikimo pradžios, pateikia socialinių paslaugų įstaigai, teiksiančiai laikino atokvėpio paslaugą (nurodomas paslaugos gavėjo ir prižiūrimo asmens vardas, pavardė, gimimo data, gyvenamosios vietos adresas, paslaugos teikimo laikotarpis). Laikino atokvėpio paslaugą socialinių paslaugų įstaiga pradeda teikti apie tai raštu informavusi Socialinės paramos skyrių ir gavusi jo raštišką sutikimą.
III SKYRIUS
SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ, NUSTATANČIŲ ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ, SKYRIMAS
16. Asmens (šeimos), pageidaujančio (-ios) gauti socialines paslaugas, kurios finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų, išskyrus globos centrų teikiamas socialines paslaugas, prevencines socialines paslaugas, poreikį nustato asmens gyvenamosios vietos Savivaldybės administracijos seniūnijos (toliau – Seniūnija) valstybės tarnautojai ar darbuotojai, socialines paslaugas teikiančių įstaigų socialiniai darbuotojai (kai asmeniui jau yra teikiamos socialinės paslaugos), sveikatos priežiūros įstaigų socialiniai darbuotojai (kai asmeniui teikiamos stacionarios sveikatos priežiūros paslaugos) ar kitų įstaigų socialiniai darbuotojai, kuriems pavesta ši funkcija, atitinkantys Socialinių paslaugų įstatymo 26 straipsnio 6 dalyje nustatytus reikalavimus (toliau – socialiniai darbuotojai). Savivaldybės administracijos direktorius, socialines paslaugas teikiančių įstaigų, sveikatos priežiūros įstaigų ar kitų įstaigų, nurodytų šiame Tvarkos aprašo punkte, vadovai savo įsakymu paskiria atsakingus socialinius darbuotojus socialinių paslaugų poreikiui nustatyti.
17. Jei Seniūnijoje, į kurią kreipiasi asmuo dėl socialinių paslaugų skyrimo, nėra socialinio darbuotojo (ligos, atostogų ar kitais atvejais), socialinių paslaugų poreikio vertinimą gali atlikti kitos Seniūnijos socialinis darbuotojas. Šiuo atveju už socialinių paslaugų poreikio nustatymo organizavimą yra atsakingas Seniūnijos seniūnas.
IV SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS
18. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialiniai darbuotojai nustato vadovaudamiesi Socialinių paslaugų įstatymo 18 straipsnio nuostatomis, laikantis Aprašo III skyriuje ir šiame Tvarkos apraše nustatytos tvarkos.
19. Jei asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų, institucijų išvados, socialinis darbuotojas, vertinantis asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, gali raštu kreiptis į Savivaldybės merą dėl specialistų komisijos sudarymo, nurodydamas, kokių sričių specialistų išvados reikalingos asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti, arba socialinis darbuotojas tiesiogiai kreipiasi į atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms pateikti. Šiame Aprašo punkte nurodyta specialistų komisija sudaroma Savivaldybės mero potvarkiu, atsižvelgiant į socialinio darbuotojo raštu pateiktą prašymą dėl specialistų komisijos sudarymo.
20. Tuo atveju, kai socialinis darbuotojas dėl tam tikrų priežasčių (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu), neturi galimybės per Aprašo 26, 27 punktuose nurodytą terminą nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, jis gali raštu kreiptis į Alytaus rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėją (toliau – Socialinės paramos skyriaus vedėjas) dėl termino pratęsimo, nurodydamas priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti, taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis vertinamas, vardas, pavardė, gimimo data. Sprendimą dėl šiame Tvarkos aprašo punkte nurodytų terminų pratęsimo priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į socialinio darbuotojo nurodytas priežastis, dėl kurių kreipiamasi pratęsti socialinių paslaugų poreikio nustatymo terminą, vadovaudamasis Aprašo 26, 27 punktų nuostatomis.
21. Socialiniai darbuotojai, nustatę asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos pateikia išvadas ir rekomenduojamas teikti socialines paslaugas (užpildyto Klausimyno kopiją) ir asmens dokumentus, reikalingus paslaugai teikti, Socialinės paramos skyriui. Kai asmeniui nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis Globos namuose, socialinis darbuotojas, nustatęs asmens socialinės globos poreikį, kartu su užpildyto Klausimyno kopija Socialinės paramos skyriui pateikia Aprašo 2 priedo 1–6 punktuose nurodytus dokumentus, kurie reikalingi asmens bylai parengti siunčiant asmenį į Globos namus.
22. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei asmuo (šeima) gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos įvertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai – bendradarbiaudami su Seniūnijų socialiniais darbuotojais Apraše nustatyta tvarka užpildo Klausimyną, išskyrus Tvarkos aprašo 24 punkte numatytu atveju. Pagal užpildytą Klausimyną nustatęs, kad socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, socialinis darbuotojas įstaigos vadovui teikia išvadą (užpildytą Klausimyną) dėl kitų socialinių paslaugų ar tos pačios rūšies tokių pačių socialinių paslaugų, bet kito tipo socialinių paslaugų įstaigoje teikimo. Įstaigos vadovas:
22.1. ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių ir jam pateikia pranešimą apie įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kurio socialinių paslaugų poreikį įvertino, vardą, pavardę, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą) ir prideda užpildyto Klausimyno kopiją (jei asmeniui (šeimai) reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar vietą, Klausimyne pateikiamos rekomendacijos dėl geriausiai asmens (šeimos) poreikius atitiksiančios socialinės paslaugos teikimo) ir Prašymą;
22.2. jei socialinių paslaugų įstaiga taip pat teikia kitas, asmens (šeimos) poreikius labiau atitinkančias socialines paslaugas, ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių ir jam pateikia pranešimą apie įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kurio socialinių paslaugų poreikį įvertino, vardą, pavardę, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą) ir prideda užpildyto Klausimyno kopiją, Prašymą ir informaciją apie turimas galimybes teikti labiau asmens (šeimos) poreikius atitinkančias socialines paslaugas.
22.3. raštu informuoja Socialinės paramos skyrių apie galimybes pasikeitusį asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį tenkinti teikiant tos pačios rūšies tokią pačią socialinę paslaugą, bet kito tipo socialinių paslaugų įstaigoje, jei ją gali teikti tas pats socialinių paslaugų teikėjas (pavyzdžiui, ilgalaikė socialinė globa stacionarinėse ilgalaikės priežiūros įstaigose keičiama į ilgalaikę socialinę globą grupinio gyvenimo namuose, teikiama to paties socialinių paslaugų teikėjo), likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui, iki bus pradėta teikti tos pačios rūšies tokia pati socialinė paslauga kito tipo įstaigoje, kurią teiks tas pats teikėjas (kartu pateikiama Klausimyno kopija). Socialinių paslaugų įstaigos vadovas, raštu informuodamas Socialinės paramos skyrių, nurodo asmens (šeimos), kuriam (-iai) gali teikti tos pačios rūšies tokią pačią socialinę paslaugą kito tipo įstaigoje, vardą, pavardę, gimimo datą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą). Šiame punkte nurodytu atveju naujas Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas (nerengiamas).
23. Socialinių paslaugų įstaiga, vykdydama šio Tvarkos aprašo 22.1 ir (ar) 22.2 papunkčiuose nurodytus veiksmus, padeda asmeniui (šeimai) užpildyti Prašymą.
24. Asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, išskyrus Tvarkos aprašo 22 punkte nurodytus atvejus, socialinių paslaugų poreikį, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, pervertina (užpildo Klausimyną) Seniūnijų socialiniai darbuotojai per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens (šeimos) savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos. Nustatęs, kad asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens socialinių paslaugų poreikio, socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių dėl kitų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį labiau atitinkančių socialinių paslaugų skyrimo, kartu pateikdamas užpildyto Klausimyno kopiją (jei asmeniui (šeimai) reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar vietą, Klausimyne pateikiamos rekomendacijos dėl geriausiai asmens (šeimos) poreikius atitiksiančios socialinės paslaugos teikimo) ir Prašymo kopiją.
V SKYRIUS
SPRENDIMŲ DĖL socialinių paslaugų ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMO, JŲ TEIKIMO sustabdymo IR nutraukimo PRIĖMIMAS
26. Sprendimą dėl socialinių paslaugų, kurios finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, išskyrus globos centrų teikiamas socialines paslaugas, prevencines socialines paslaugas, asmeniui (šeimai) skyrimo, jų teikimo sustabdymo, nutraukimo (toliau – Sprendimas) priima Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjas (toliau – Socialinės paramos skyriaus vedėjas) socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu. Priėmus Sprendimą, užpildoma Aprašo 43 punkte nustatyta Sprendimo forma SP-9.
27. Šio Tvarkos aprašo 26 punkte nurodyti Sprendimai priimami Socialinių paslaugų įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka, laikantis Aprašo IV nustatytos tvarkos ir terminų.
28. Išskirtiniais atvejais, jei asmuo (šeima) patiria smurtą ar kyla grėsmė jo (jos) fiziniam, psichiniam ar emociniam saugumui, Socialinės paramos skyriaus vedėjas gali priimti sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo socialinio darbuotojo teikimu, nenustačius socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.
29. Sprendimą dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens socialinės globos poreikį, teikimu. Sprendimas dėl socialinės globos asmeniui skyrimo nepriimamas, jei asmuo, apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., pereina į kitus valstybės Globos namus ar į juos grįžta iš kitų įstaigų. Toks asmuo valstybės Globos namuose apgyvendinamas Aprašo 52 punkte nustatyta tvarka.
30. Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima atvejo vadybininko teikimu, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtinto Atvejo vadybos tvarkos aprašo nuostatomis.
31. Sprendimą dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima vieną kartą per 24 mėnesius, jei asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia, atsižvelgiant į nustatytą prižiūrimo asmens socialinių paslaugų poreikį, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugas vadovaujantis šiuo Sprendimu.
32. Paaiškėjus, kad asmuo (šeima), besikreipiantis (-i) dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas (-a) gauti socialines paslaugas, Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, o asmeniui (šeimai), kuris (-i) kreipėsi į Seniūniją dėl socialinių paslaugų gavimo (vienam iš suaugusių šeimos narių, jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojai), ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šiame Tvarkos aprašo punkte nurodytų faktų paaiškėjimo dienos išsiunčiamas pranešimas dėl informacijos, reikalingos socialinių paslaugų poreikiui įvertinti iš naujo, patikslinimo. Tokiu atveju prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos gavimo Seniūnijoje diena, o asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis iš naujo nustatomas per Aprašo 26, 27 punktuose nustatytus terminus.
33. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) sustabdomas Socialinės paramos skyriuje gavus socialinių paslaugų teikėjo informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma arba prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą, įstaigos, kuri asmeniui (šeimai) teikė socialines paslaugas, pavadinimas bei sustabdymo laikotarpis) ir socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios įstaigos ar Seniūnijos socialinio darbuotojo teikimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) sustabdymo.
34. Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo sustabdymo asmeniui (šeimai) priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, kurio sprendimu asmeniui (šeimai) buvo teikiamos socialinės paslaugos, socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios įstaigos ar Seniūnijos socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu. Sprendime nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data, socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymo laikotarpis, apie priimtą Sprendimą raštu informuojama socialines paslaugas teikianti socialinių paslaugų įstaiga ir asmuo (šeima) (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas (pateikiama Sprendimo kopija ar nuorašas, išrašas).
35. Socialinių paslaugų teikimas gali būti sustabdomas šiais atvejais:
35.1. gavus asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo, kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą;
35.2. įtarus, kad socialines paslaugas gaunantis asmuo (šeima) gali sirgti užkrečiamąja liga ir tai galimai kelia pavojų socialinių paslaugų įstaigoje dirbančių asmenų ar socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens sveikatai;
35.3. gavus informaciją, kad asmuo išvyko gydytis į sveikatos priežiūros įstaigą ar teismo sprendimu asmeniui skirtas priverstinis gydymas;
35.4. gavus informaciją, kad asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų teikimo, pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;
35.5. gavus informaciją, kad asmuo (šeima) nesilaiko Aprašo 74.2 papunktyje nurodytos Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutarties sąlygų ir (ar) daugiau kaip 2 mėnesius nesumoka už suteiktas socialines paslaugas;
35.6. gavus informaciją, kad socialinių paslaugų gavėjas nebendradarbiauja su socialinių paslaugų teikėjais ir tokiais savo veiksmais sukelia grėsmę socialinių paslaugų įstaigoje dirbančių asmenų ar socialines paslaugas teikiančio fizinio asmens gyvybei, sveikatai, saugumui, garbei ir orumui (garbės ir orumo pažeminimas, reiškiamas raštu, žodžiu, gestais, įžeidžiančiu, įžūliu, provokuojančiu ar kitokiu elgesiu) ir dėl tokio elgesio socialinių paslaugų gavėjo atžvilgiu buvo pradėta administracinio nusižengimo teisena ar ikiteisminis tyrimas pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą ar Lietuvos Respublikos baudžiamąjį kodeksą, arba yra bent 3 socialinių paslaugų teikėjo (darbuotojų) tarnybiniai pranešimai (aktai), fiksuojantys tokio elgesio apraiškas. Šis papunktis netaikomas teikiant socialines paslaugas vaikams ir tais atvejais, kai nebendradarbiavimas yra išprovokuotas paslaugų gavėjo ligos (diagnozės), kai tokia ligos (diagnozės) pasekmė užfiksuota asmens medicininiuose dokumentuose;
36. Tuo atveju, jei kyla poreikis atnaujinti socialinių paslaugų teikimą nesibaigus Sprendime dėl sustabdymo nurodytam socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui, Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo atnaujinimo priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į socialinių paslaugų teikėjo siūlymą ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą atnaujinti socialinių paslaugų teikimą nesibaigus jų sustabdymo terminui (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma arba prašoma atnaujinti socialinių paslaugų teikimą nesibaigus jų sustabdymo terminui).
37. Socialinių paslaugų teikimas asmeniui (šeimai) nutraukiamas gavus Socialinės paramos skyriuje socialinių paslaugų teikėjo informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma arba prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą) ir socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimą kartu su užpildytu Klausimynu, kuriame pateikiama išvada dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo nutraukimo (toliau – išvada). Jeigu Socialinės paramos skyriuje gaunama socialinių paslaugų teikėjo informacija ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo laisvos formos rašytinis prašymas dėl vaikų dienos socialinės priežiūros ar palydėjimo paslaugos jaunuoliams nutraukimo ir Tvarkos aprašo 39.2, 39.9 papunkčiuose nustatytais atvejais socialinio darbuotojo išvada neteikiama.
38. Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo asmeniui (šeimai) priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, kurio Sprendimu asmeniui (šeimai) buvo teikiamos socialinės paslaugos, socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu. Priimdamas Sprendimą, Socialinės paramos skyriaus vedėjas vadovaujasi socialinio darbuotojo išvada, patvirtinančia, kad socialinių paslaugų teikimo nutraukimas atitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikius ir interesus, bei rekomendacijomis dėl socialinių paslaugų tęstinumo pagal nustatytą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jeigu asmeniui (šeimai) jų reikia. Sprendimą dėl vaikų dienos socialinės priežiūros ar palydėjimo paslaugos jaunuoliams nutraukimo ir Tvarkos aprašo 39.2, 39.9 papunkčiuose nustatytais atvejais Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima socialinio darbuotojo teikimu, neteikiant išvados.
39. Socialinių paslaugų teikimas gali būti nutraukiamas šiais atvejais:
39.1. gavus asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo rašytinį prašymą, kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių prašoma nutraukti socialinių paslaugų teikimą;
39.3. asmeniui (šeimai) pagal įvertintą socialinių paslaugų poreikį pradėjus teikti kitas socialines paslaugas;
39.5. nesudarant sąlygų teikti socialines paslaugas (neįsileidžiant į namus darbuotojo, nepriimant teikiamos pagalbos ir pan.);
39.6. atlikus asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustačius, kad nėra poreikio teikiamai socialinei paslaugai;
39.7. gavus informaciją, kad asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų teikimo, pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas;
39.8. pasibaigus socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui (120 kalendorinių dienų) ir neišnykus sustabdymo priežastims;
40. Kai Socialinės paramos skyriaus vedėjas nesutinka su socialinio darbuotojo Socialinių paslaugų poreikio vertinimo formoje pateikta išvada, Savivaldybės mero potvarkiu sudaroma komisija (toliau – komisija), kuriai perduodami svarstyti asmens (šeimos) dokumentai. Tokiu atveju sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo Socialinės paramos skyriaus vedėjas priima atsižvelgdamas į komisijos siūlymą.
VI SKYRIUS
ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS
41. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei socialinei globai gauti, vadovaujantis Tvarkos aprašo 29 punkte nustatyta tvarka priimtu Socialinės paramos skyriaus vedėjo Sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose, laikantis Aprašo V skyriuje nustatytos tvarkos.
42. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, išrašomas asmens siuntimas į Globos namus (toliau – siuntimas).
43. Nustatytos formos siuntimą (Aprašo priedas) į Globos namus (jei priimtas sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos ne valstybės Globos namuose) išrašo Socialinės paramos skyrius. Siuntime nurodomas siuntimo pagrindas (sprendimo data ir numeris), į Globos namus siunčiamo asmens vardas, pavardė, gimimo data, Globos namų pavadinimas.
44. Siuntimas per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui). Siuntimo kopija ar nuorašas, išrašas pateikiama (išsiunčiama) Globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas.
45. Išrašytas siuntimas galioja 20 darbo dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui) dienos. Socialinės paramos skyriaus vedėjas galiojimo terminą gali pratęsti, jeigu asmuo (jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) raštu pateikia objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi Globos namuose. Apie siuntimo galiojimo termino pratęsimą Socialinės paramos skyrius asmenį (jo globėją, rūpintoją, aprūpintoją) ir Globos namus informuoja raštu. Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, siuntimas netenka galios.
46. Socialinės paramos skyrius surenka asmens bylos dokumentus, nurodytus Aprašo 2 priede ir parengia asmens bylą. Ši byla pateikiama Globos namams, jeigu joje esantys dokumentai ar informacija pasikeitė ir (ar) nebuvo pateikti Globos namams Aprašo 47 punkto nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo siuntimo parengimo arba siuntimo gavimo Socialinės paramos skyriuje dienos.
47. Jei nepakanka valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto lėšų socialinės globos paslaugoms finansuoti arba Globos namuose nėra laisvų vietų, Socialinės paramos skyrius asmenį įrašo į Savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti. Į kiekvienus Globos namus sudaromos atskiros eilės. Eilėje laukiančiam asmeniui Socialinės paramos skyrius siūlo teikti alternatyvias socialines paslaugas, labiausiai atitinkančias asmens poreikius arba siūlo pasirinkti kitą socialinių paslaugų teikėją.
48. Savivaldybės asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti sudaroma pagal Sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą. Jeigu Sprendimai skirti socialinę globą keliems asmenims į tuos pačius Globos namus priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo pateikimo datą. Jeigu asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą, Prašyme nenurodo socialinės globos įstaigos, kurioje pageidauja gauti socialines paslaugas, asmuo įrašomas į Savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti tuose Globos namuose, kuriuose eilė yra mažiausia.
49. Kai kyla pavojus asmens sveikatai ar gyvybei dėl staigaus sveikatos pablogėjimo ar netekus artimųjų, kurie rūpinosi asmeniu, ir kai asmeniui būtina nuolatinė specialistų priežiūra, Socialinės paramos skyriaus vedėjo sprendimu asmuo gali būti apgyvendinamas Globos namuose be eilės – skubos tvarka, išskyrus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas valstybės Globos namuose.
50. Savo lėšomis apmokamas paslaugas Globos namuose gaunančiam asmeniui, kuris šio Tvarkos Aprašo nustatyta tvarka yra įrašytas į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai, finansuojamai Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, gauti, siuntimas išduodamas tik tada, kai jis tampa pirmuoju asmeniu, laukiančiu socialinių paslaugų, eilėje.
51. Atsiradus aplinkybėms, dėl kurių asmuo, kuris yra įrašytas į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose ar kuriam išduotas siuntimas, per Tvarkos aprašo 45 punkte nustatytą laiką nebus apgyvendinamas siuntime nurodytuose Globos namuose, Socialinės paramos skyriaus vedėjas per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių sužinojimo dienos privalo raštu informuoti Asmens su negalia teisių apsaugos agentūrą prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos arba Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybą prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos arba jos įgaliotą teritorinį skyrių (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, aplinkybės, dėl kurių asmuo negali apsigyventi Globos namuose per nustatytą laiką).
VII SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS
54. Asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, turi teisę inicijuoti socialinių paslaugų teikėjo pakeitimą, jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją. Tokiu atveju asmuo (šeima) (vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) gali kreiptis į gyvenamosios vietos Seniūniją ar Socialinės paramos skyrių, pateikdamas (-a) laisvos formos rašytinį prašymą (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių prašoma pakeisti socialinių paslaugų teikėją, įstaigos, kuri asmeniui (šeimai) teikia socialines paslaugas, pavadinimas (gali būti nurodomas ir pageidaujamo socialinių paslaugų teikėjo pavadinimas).
55. Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikėjo pakeitimo (jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją) priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, kurio sprendimu asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos, įvertinęs objektyvias priežastis, dėl kurių prašoma pakeisti socialinių paslaugų teikėją, socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu.
56. Prieš socialinių paslaugų įstaigai pradedant teikti socialines paslaugas:
56.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos Socialinės paramos skyrius socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai pateikia Prašymo, Klausimyno ir Sprendimo kopijas, nuorašus ar išrašus. Ši nuostata netaikoma Aprašo 57 ir 59 punktuose numatytais atvejais;
56.2. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos socialinių paslaugų gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), Savivaldybės administracija ir socialines paslaugas teiksianti socialinių paslaugų įstaiga Aprašo 74.2 papunktyje nustatyta tvarka sudaro Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį (toliau – Sutartis). Sutartyje nustatant Savivaldybės administracijos teikiamo apmokėjimo už socialines paslaugas tvarką, numatoma, kad Savivaldybės administracija perveda apmokėjimą socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai per 20 darbo dienų terminą nuo socialines paslaugas teiksiančios socialinių paslaugų įstaigos teisingai parengtos ir pateiktos suteiktų socialinių paslaugų ataskaitos, sąskaitos faktūros ar kito dokumento.
57. Prieš socialines paslaugas teikiančiam fiziniam asmeniui pradedant teikti socialines paslaugas:
57.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos Socialinės paramos skyrius socialines paslaugas teiksiančiam fiziniam asmeniui pateikia Sprendimo kopiją, nuorašą ar išrašą;
57.2. per 3 darbo dienas nuo Tvarkos aprašo 57.1 papunktyje nurodyto Sprendimo kopijos, nuorašo ar išrašo gavimo dienos socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo Socialinės paramos skyriui pateikia Aprašo 75.4 papunktyje nurodytus dokumentus;
57.3. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos, prieš pradėdami teikti paslaugas, Savivaldybės administracija, socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo ir paslaugos gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) Aprašo 75.2 papunktyje nustatyta tvarka sudaro trišalę Sutartį. Jeigu asmeniui (šeimai) socialinės paslaugos teikimą organizuos ir koordinuos socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas – sudaroma keturšalė Sutartis, įtraukiant ir socialinių paslaugų įstaigą. Sutartyje nustatant Savivaldybės administracijos teikiamo apmokėjimo už socialines paslaugas tvarką, numatoma, kad Savivaldybės administracija perveda apmokėjimą socialines paslaugas teiksiančiam fiziniam asmeniui per 20 darbo dienų terminą nuo socialines paslaugas teiksiančio fizinio asmens teisingai parengtos ir pateiktos suteiktų socialinių paslaugų ataskaitos, sąskaitos faktūros ar kito dokumento.
58. Jeigu dėl objektyvių priežasčių (paslaugų teikėjų ir (ar) finansavimo trūkumo) nėra galimybių asmeniui (šeimai) teikti socialines paslaugas, Socialinės paramos skyrius asmenį (šeimą) įrašo į Savivaldybės administracijos sudaromą asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilę. Kiekvienai socialinei paslaugai sudaromos atskiros, konkrečios socialinės paslaugos laukiančių asmenų (šeimų) eilės. Asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilė sudaroma pagal Sprendimo priėmimo datą. Jeigu Sprendimai skirti socialines paslaugas keliems asmenims (šeimoms) priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo pateikimo datą.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
60. Šio Tvarkos aprašo 16 punkte nustatyta tvarka paskirtų socialinių darbuotojų išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės merui.
61. Apskundus išvadas dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, Savivaldybės mero potvarkiu visais atvejais sudaroma komisija, kuri pakartotinai nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.
62. Teikėjo, teikiančio prevencines, bendrąsias socialines paslaugas, socialinę priežiūrą, laikino atokvėpio paslaugą, priimtus sprendimus ir veiksmus (neveikimą) asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės merui.
63. Socialinę globą teikiančios socialinės globos įstaigos priimtus sprendimus ir veiksmus (neveikimą) asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Socialinių paslaugų priežiūros departamentas).
64. Šio Tvarkos aprašo 62 punkte nurodyti skundai nagrinėjami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
65. Ginčai dėl Savivaldybės mero, Savivaldybės administracijos, Socialinių paslaugų priežiūros departamento priimtų sprendimų ir veiksmų (neveikimo) nagrinėjami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
66. Dokumentai ir duomenys saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
67. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą. Asmens duomenų subjekto asmens duomenys tvarkomi siekiant nustatyti, skirti ir organizuoti socialinių paslaugų poreikį.
Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo Alytaus rajono savivaldybėje tvarkos aprašo
priedas
(Siuntimo į Globos namus forma)
ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIUS
SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS
________m. ______________________d. Nr. ________
(siuntimo išrašymo data, Nr.)
Vadovaudamiesi__________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
(sprendimo priėmimo data, sprendimo numeris)
siunčiame________________________________________________________________________
(socialinės globos gavėjo vardas, pavardė, gimimo data)
į_______________________________________________________________________________
(socialinę globą teikiančios įstaigos pavadinimas)
Siuntimas į Globos namus galioja 20 darbo dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintoji) dienos.
Socialinės paramos skyriaus vedėjas ___________ _______________
(parašas) (vardas, pavardė)