PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL MOTYVUOTŲ IR GABIŲ MOKINIŲ PAPILDOMO MOKYMO PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS, FINANSAVIMO IR ATRANKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. sausio 28 d. Nr. 1-14
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 dalimi ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 15 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Patvirtinti Motyvuotų ir gabių mokinių papildomo mokymo projektų, finansuojamų Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšomis, finansavimo ir atrankos tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2021 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. 1-14
MOTYVUOTŲ IR GABIŲ MOKINIŲ PAPILDOMO MOKYMO PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS, FINANSAVIMO IR ATRANKOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Motyvuotų ir gabių mokinių papildomo mokymo projektų, finansuojamų Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšomis, finansavimo ir atrankos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšomis finansuojamų motyvuotų ir gabių mokinių papildomo mokymo projektų (toliau – Projektai) atrankos sąlygas ir tvarką, reikalavimus Projektams ir Projektų pareiškėjams, Projektų finansavimo, lėšų naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarką.
2. Projektų atranka vykdoma Savivaldybės administracijai kasmet skelbiant Projektų konkursą. Informacija apie atranką skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.panevezys.lt. Lėšos konkurso būdu skiriamos projektinei veiklai finansuoti. Pretenduojant į lėšas, skiriamas konkurso būdu, pildoma nustatytos formos paraiška.
3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje vartojamas sąvokas.
4. Projektų finansavimo tikslas – sudaryti palankias sąlygas papildomam, pagilintam pasirinkto dalyko ugdymui Panevėžio miesto gimnazijų, kurių savininkė yra Panevėžio miesto savivaldybė, motyvuotiems, gabiems mokiniams, besimokantiems pagal pagrindinio ugdymo II dalies ar vidurinio ugdymo programas.
5. Projektų finansavimo uždaviniai:
5.1. skatinti bendrojo ugdymo mokyklų ir aukštojo mokslo institucijų bendradarbiavimą siekiant įgyvendinti Savivaldybės strateginio planavimo dokumentuose numatytus tikslus ir (ar) uždavinius;
5.2. užtikrinti motyvuotų mokinių papildomo, pagilinto mokymo organizavimo kokybę ir finansavimo tęstinumą;
5.3. ugdyti atsakingą, savo jėgomis pasitikinčią, tikslingo mąstymo poreikį suvokiančią ir nuolatinės saviugdos poreikį įgijusią asmenybę;
6. Savivaldybės administracijos direktorius (toliau – Administracijos direktorius), vadovaudamasis šiuo Aprašu, įsakymu:
6.1. tvirtina Projekto paraiškos, Projekto paraiškos vertinimo anketos, Projekto finansavimo sutarties ir jos priedų, Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos, Projekto įgyvendinimo ataskaitos formas;
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTAMS IR PARAIŠKŲ TEIKĖJAMS
7. Projekto pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
7.1. Pareiškėju gali būti Panevėžio miesto gimnazija, kurios savininkė yra Panevėžio miesto savivaldybė (toliau – Gimnazija);
7.2. pareiškėjas gali teikti Projekto paraišką ir dalyvauti Projektų paraiškų atrankoje, jeigu turi partnerį, atitinkantį Aprašo 7.3 papunkčio reikalavimus. Projekto pareiškėjo ir partnerio bendradarbiavimas įgyvendinant Projektą įforminamas jungtinės veiklos sutartimi, kuri pateikiama kartu su Projekto paraiška;
8. Remiamos šios Projektų veiklos:
8.1. neformaliojo vaikų švietimo paslaugos teikimas Gimnazijų mokiniams pagal parengtą neformaliojo vaikų švietimo programą. Neformaliojo vaikų švietimo programa turi būti parengta atsižvelgiant į šalies ugdymo dalyko olimpiados programą ir (arba) ugdymo dalyko bendrojo ugdymo brandos egzaminų programą;
8.2. neformaliojo vaikų švietimo programos veiklos, skirtos karjeros galimybėms pažinti stiprinant mokinių praktinius gebėjimus, kūrybiškumo, iniciatyvumo, verslumo ir lyderystės kompetencijas, reikalingas sėkmingai mokinių profesinei karjerai ugdyti. Šiame papunktyje nurodytos remiamos veiklos gali sudaryti iki ½ Aprašo 7.1 papunktyje nurodytos paslaugos apimties;
9. Projektams nustatomi rodikliai ir minimalios Projektu siektinų rodiklių reikšmės:
9.1. Projekto veiklose dalyvauja ne mažiau kaip 50 klausytojų, atitinkančių Aprašo 10.5 papunkčio reikalavimus;
10. Projektų turinys ir siekiami rezultatai turi atitikti šias sąlygas:
10.2. Projekto tikslas, jam pasiekti suplanuoti uždaviniai ir veiklos atitinka Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų tikslus ir (ar) uždavinius;
10.3. Projekto tikslas, uždavinys ar rezultatas negali būti teorinio mokymo seminarų, pažintinių ir (ar) mokomųjų ekskursijų organizavimas, o tik priemonė Projekto tikslams pasiekti;
10.5. Projekto pagrindinė tikslinė grupė ir tiesioginiai Projekto veiklų naudos gavėjai – Panevėžio miesto gimnazijų, kurių savininkė yra Savivaldybė, mokiniai (ne jaunesni kaip 16 m. amžiaus vaikai);
10.6. netiesioginę naudą iš Projekto veiklų gali gauti Panevėžio miesto savivaldybės Gimnazijų mokytojai, kurių dalyvavimas Projekto veiklose turi būti susietas su Projekto tikslinei grupei planuojamais sukurti rezultatais;
10.8. Projekto veiklų įgyvendinimo terminas ne ilgesnis nei vieni kalendoriniai metai. Minimali Projekto įgyvendinimo trukmė nenustatoma;
10.10. ne daugiau kaip 50 proc. Projekte dalyvaujančių mokinių yra iš Projekto pareiškėjo ir (ar) vykdytojo Gimnazijos;
10.11. baigus įgyvendinti Projekto veiklas, numatoma išduoti pažymėjimus tiems Gimnazijų mokiniams, kurie išklausė ne mažiau kaip 2/3 neformaliojo vaikų švietimo programos apimties;
11. Projektai atrenkami pagal šiuos Projektų vertinimo kriterijus:
11.2. Projekto tikslų, uždavinių ir veiklų formuluočių aiškumas, konkretumas, dermė su Projekto turiniu;
11.7. realus, subalansuotas, pagrįstas preliminarus Projekto biudžetas, susietas su planuojamomis Projekto veiklomis;
III SKYRIUS
PROJEKTŲ ATRANKA
12. Kvietime dalyvauti Projektų atrankos konkurse ir teikti Projektų paraiškas Savivaldybės biudžeto lėšoms gauti nurodoma:
12.3. atsakingas Savivaldybės administracijos specialistas (pareigos, vardas ir pavardė), teikiantis konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais, jo telefono numeris, el. pašto adresas ir laikas pasiteirauti;
13. Projekto rengėjas Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui pateikia:
13.1. Projekto paraišką finansavimui gauti pagal Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą, kvietime dalyvauti Projektų atrankos konkurse nurodytą, formą. Projekto paraiška turi būti pasirašyta Gimnazijos direktoriaus ir patvirtinta Projekto paraiškos teikėjo anspaudu;
13.2. dokumentus, kurie patvirtina paraiškos teikėjo atitiktį Aprašo 7 punkte nurodytiems reikalavimams;
13.3. Projekto veiklos programą (neformaliojo vaikų švietimo programą), suderintą su aukštojo mokslo institucija, kurios trukmė ne mažesnė kaip 100 val.;
13.4. Gimnazijų mokinių, kurie dalyvaus Projekto veiklose, sąrašą (siekiant įsitikinti, kad ne daugiau kaip 50 proc. mokinių yra iš Projekto pareiškėjo gimnazijos);
13.5. finansinę sąmatą. Dėstytojų, Gimnazijos mokytojų darbo užmokestis turi būti pagrįstas galiojančių teisės aktų nuostatomis, kitoms preliminarioms išlaidos pagrįsti pateikiami komerciniai pasiūlymai iš ne mažiau kaip 3 tiekėjų arba nuorodos į ne mažiau kaip 3 šaltinių interneto puslapius. Preliminarių išlaidų dydis taip pat gali būti pagrįstas analogiškų įvykdytų veiklų kaina arba sudarytomis sutartimis;
14. Paraiška su visais priedais pateikiama užklijuotame ir užantspauduotame voke, ant kurio užrašoma „Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų motyvuotų ir gabių mokinių papildomo mokymo projektų atrankos ______ m. konkursui‘‘. Pateikiamos Projekto paraiškos lapai turi būti sunumeruoti, Projekto paraiška turi būti susegta į aplanką ir (ar) įrišta, lietuvių kalba užpildytos visos paraiškos dalys. Ranka užpildytos paraiškos nevertinamos. Siekiant užtikrinti Projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Savivaldybės administracijai, pareiškėjas negali jos taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomų dokumentų savo iniciatyva.
15. Administracijos direktorius įsakymu sudaro Komisiją, kurios darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip 1/2 Komisijos narių. Komisijos sprendimai įforminami posėdžio protokolu. Komisijos sprendimai dėl Projekto paraiškai skiriamų balų ir Projektui skiriamos finansuoti sumos priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai – sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas.
16. Komisija nustato Projektų pareiškėjų ir jų pateiktų dokumentų atitiktį šiame Apraše nustatytiems reikalavimams, įvertina pateiktus Projektus, teikia siūlymus Administracijos direktoriui dėl atrinktų Projektų finansavimo. Komisija sudaro konkursą laimėjusių pareiškėjų sąrašą, nurodydama kiekvienam pareiškėjui siūlomą skirti lėšų sumą.
17. Komisija Projektų paraiškas vertina užpildydama konkurso Projekto paraiškos vertinimo anketą. Kiekvienas Projektas įvertinamas balais. Maksimalus balų skaičius – 25. Galimybę gauti paramą turi Projektai, surinkę ne mažiau kaip 15 balų.
18. Komisija, patikrinusi Projekto paraišką, gali prašyti pareiškėją per nustatytą terminą (iki 5 darbo dienų) patikslinti pateiktą informaciją ir dokumentus. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą pateiktos informacijos ir dokumentų nepatikslina arba patikslina iš dalies – Projekto paraiška atmetama. Komisijai atmetus Projekto paraišką, pareiškėjas apie tai informuojamas raštu ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos.
19. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės Projektų paraiškų pateikimo dienos.
20. Komisijos narys turi teisę dėl Projekto finansavimo pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.
21. Administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, įsakymu tvirtina atrinktų Projektų sąrašą ir skiria lėšas jiems įgyvendinti.
22. Jeigu Administracijos direktoriaus skirta Savivaldybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė, nei pareiškėjas prašė Projekto paraiškoje, pareiškėjas, pasirašydamas Projekto finansavimo sutartį su Savivaldybės administracija, turi teisę keisti savo Projekto veiklos apimčių įsipareigojimus, bet neturi teisės keisti Projekto paraiškoje aprašytos veiklos turinio ir tikslų.
23. Jeigu Administracijos direktoriaus skirta Savivaldybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė, nei pareiškėjas prašė Projekto paraiškoje, pareiškėjas turi teisę atsisakyti sudaryti Projekto finansavimo sutartį.
24. Projektų vykdytojai privalo viešinti informaciją apie įgyvendinamą Projektą ir atliekamas veiklas. Viešinant projektą turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad Projektui lėšas skyrė Savivaldybė.
IV SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, ATSISKAITYMAS IR KONTROLĖ
26. Formuojant Savivaldybės metų biudžetą, Savivaldybės administracija, atsižvelgdama į Savivaldybės finansines galimybes, numato lėšas Projektams finansuoti.
27. Administracijos direktorius sudaro Projektų finansavimo sutartis su Projektų vykdytojais. Lėšos vykdytojams pervedamos Projektų finansavimo sutartyse nustatyta tvarka.
28. Tinkamos Projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su Projekte numatytomis veiklomis ir būtinos Projektui vykdyti, pagrįstos Projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.
29. Tinkamomis Projekto vykdymo išlaidomis laikomos šios, su Projektų įgyvendinimu susijusios, išlaidos:
29.3. kitos išlaidos, susijusios su veiklos organizavimu užtikrinant motyvuotų ir gabių mokinių papildomą mokymą, kurios negali sudaryti daugiau kaip 30 proc. Savivaldybės biudžeto lėšomis prašomos finansuoti lėšų sumos:
29.6. Projekto administravimo išlaidos, kurių maksimali lėšų suma negali būti didesnė kaip 10 proc. nuo bendros Projekto veikloms įgyvendinti suplanuotos lėšų sumos;
30. Netinkamos finansuoti Savivaldybės biudžeto lėšomis yra šios Projektų įgyvendinimo išlaidos:
31. Gautas lėšas Projekto vykdytojai gali naudoti tik Projekte numatytai veiklai finansuoti. Lėšos negali būti perkeltos į kitus biudžetinius metus.
32. Nustačius, kad Projekto vykdytojas netinkamai atsiskaitė už Projektui vykdyti panaudotas lėšas arba lėšos buvo naudojamos netinkamai, jos turi būti grąžinamos Savivaldybės administracijai. Projekto vykdytojas, nustačius tokį pažeidimą, negali dalyvauti Projektų konkurse ir gauti finansavimą Projektui įgyvendinti pagal šio Aprašo reikalavimus 1 kalendorinius metus.
33. Projekto vykdytojas, baigęs įgyvendinti Projektą, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 30 d., skirtas ir nepanaudotas arba netinkamai panaudotas lėšas turi grąžinti į Projekto finansavimo sutartyje nurodytą Savivaldybės sąskaitą.
34. Pareiškėjai, įvykdę Projektą ir panaudoję numatytas lėšas, Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui per 10 darbo dienų nuo Projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, tačiau ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., pateikia Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, parengtą pagal Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą formą, ir (ar) papildomus dokumentus, nurodytus Projekto finansavimo sutartyje. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui Projekto vykdytojas ne vėliau kaip 20 kalendorinių dienų po Projekto įgyvendinimo pabaigos pateikia Projekto įgyvendinimo ataskaitą, kurios formą įsakymu tvirtina Administracijos direktorius.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. Už informacijos, lėšų panaudojimo teisėtumą, pateiktų dokumentų tikslumą, gautų lėšų apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
37. Pareiškėjas, pateikęs klaidingą informaciją, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.