PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MOTYVUOTŲ IR GABIŲ MOKINIŲ PAPILDOMO MOKYMO PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS, FINANSAVIMO IR ATRANKOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. sausio 28 d. Nr. 1-14

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 dalimi ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 15 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti Motyvuotų ir gabių mokinių papildomo mokymo projektų, finansuojamų Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšomis, finansavimo ir atrankos tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                     Rytis Mykolas Račkauskas

 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2021 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. 1-14

 

 

MOTYVUOTŲ IR GABIŲ MOKINIŲ PAPILDOMO MOKYMO PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS, FINANSAVIMO IR ATRANKOS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Motyvuotų ir gabių mokinių papildomo mokymo projektų, finansuojamų Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšomis, finansavimo ir atrankos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Panevėžio miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšomis finansuojamų motyvuotų ir gabių mokinių papildomo mokymo projektų (toliau – Projektai) atrankos sąlygas ir tvarką, reikalavimus Projektams ir Projektų pareiškėjams, Projektų finansavimo, lėšų naudojimo ir atsiskaitymo už jas tvarką.

2. Projektų atranka vykdoma Savivaldybės administracijai kasmet skelbiant Projektų konkursą. Informacija apie atranką skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.panevezys.lt. Lėšos konkurso būdu skiriamos projektinei veiklai finansuoti. Pretenduojant į lėšas, skiriamas konkurso būdu, pildoma nustatytos formos paraiška.

3. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje vartojamas sąvokas.

4. Projektų finansavimo tikslas – sudaryti palankias sąlygas papildomam, pagilintam pasirinkto dalyko ugdymui Panevėžio miesto gimnazijų, kurių savininkė yra Panevėžio miesto savivaldybė, motyvuotiems, gabiems mokiniams, besimokantiems pagal pagrindinio ugdymo II dalies ar vidurinio ugdymo programas.

5. Projektų finansavimo uždaviniai:

5.1. skatinti bendrojo ugdymo mokyklų ir aukštojo mokslo institucijų bendradarbiavimą siekiant įgyvendinti Savivaldybės strateginio planavimo dokumentuose numatytus tikslus ir (ar) uždavinius;

5.2. užtikrinti motyvuotų mokinių papildomo, pagilinto mokymo organizavimo kokybę ir finansavimo tęstinumą;

5.3. ugdyti atsakingą, savo jėgomis pasitikinčią, tikslingo mąstymo poreikį suvokiančią ir nuolatinės saviugdos poreikį įgijusią asmenybę;

5.4. vadovaujantis kryptingu mokinių užimtumu suteikti reikiamų žinių, sudaryti sąlygas karjeros ugdymui(si), formuoti bendradarbiavimo įgūdžius, socialinę, asmeninę komunikavimo ir komandinio darbo kompetenciją, tobulinti mokslinio tiriamojo darbo įgūdžius.

6. Savivaldybės administracijos direktorius (toliau – Administracijos direktorius), vadovaudamasis šiuo Aprašu, įsakymu:

6.1. tvirtina Projekto paraiškos, Projekto paraiškos vertinimo anketos, Projekto finansavimo sutarties ir jos priedų, Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos, Projekto įgyvendinimo ataskaitos formas;

6.2. sudaro Projektų paraiškų vertinimo komisiją (toliau – Komisija);

6.3. tvirtina finansuojamų Projektų sąrašą atsižvelgdamas į Komisijos pateiktas rekomendacijas;

6.4. sudaro sutartis su Projektų vykdytojais.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PROJEKTAMS IR PARAIŠKŲ TEIKĖJAMS

 

7. Projekto pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:

7.1. Pareiškėju gali būti Panevėžio miesto gimnazija, kurios savininkė yra Panevėžio miesto savivaldybė (toliau – Gimnazija);

7.2. pareiškėjas gali teikti Projekto paraišką ir dalyvauti Projektų paraiškų atrankoje, jeigu turi partnerį, atitinkantį Aprašo 7.3 papunkčio reikalavimus. Projekto pareiškėjo ir partnerio bendradarbiavimas įgyvendinant Projektą įforminamas jungtinės veiklos sutartimi, kuri pateikiama kartu su Projekto paraiška;

7.3. Projekto partneriu gali būti aukštojo mokslo institucija, turinti ne mažesnę kaip 1 metų bendradarbiavimo su gimnazija (bet kuria Lietuvoje veiklą vykdančia), įgyvendinant bendras, bendrojo ugdymo švietimo įstaigų mokiniams skirtas, veiklas, patirtį.

8. Remiamos šios Projektų veiklos:

8.1. neformaliojo vaikų švietimo paslaugos teikimas Gimnazijų mokiniams pagal parengtą neformaliojo vaikų švietimo programą. Neformaliojo vaikų švietimo programa turi būti parengta atsižvelgiant į šalies ugdymo dalyko olimpiados programą ir (arba) ugdymo dalyko bendrojo ugdymo brandos egzaminų programą;

8.2. neformaliojo vaikų švietimo programos veiklos, skirtos karjeros galimybėms pažinti stiprinant mokinių praktinius gebėjimus, kūrybiškumo, iniciatyvumo, verslumo ir lyderystės kompetencijas, reikalingas sėkmingai mokinių profesinei karjerai ugdyti. Šiame papunktyje nurodytos remiamos veiklos gali sudaryti iki ½ Aprašo 7.1 papunktyje nurodytos paslaugos apimties;

8.3. bendradarbiavimas tarp skirtingų savivaldybių organizuojant bendrus savivaldybių mokinių renginius (to paties ugdymo dalyko srityje), siekiant ugdyti mokinių komunikavimo kompetenciją, dalytis gerąja patirtimi.

9. Projektams nustatomi rodikliai ir minimalios Projektu siektinų rodiklių reikšmės:

9.1. Projekto veiklose dalyvauja ne mažiau kaip 50 klausytojų, atitinkančių Aprašo 10.5 papunkčio reikalavimus;

9.2. įgyvendinant Projektą Gimnazijų mokiniams suteikiama ne mažesnė nei 100 val. neformaliojo ugdymo programa pagal ugdomąjį (-uosius) dalyką (-us).

10. Projektų turinys ir siekiami rezultatai turi atitikti šias sąlygas:

10.1. Projektas atitinka konkurso tikslą, nurodytą Aprašo 4 punkte;

10.2. Projekto tikslas, jam pasiekti suplanuoti uždaviniai ir veiklos atitinka Savivaldybės strateginio planavimo dokumentų tikslus ir (ar) uždavinius;

10.3. Projekto tikslas, uždavinys ar rezultatas negali būti teorinio mokymo seminarų, pažintinių ir (ar) mokomųjų ekskursijų organizavimas, o tik priemonė Projekto tikslams pasiekti;

10.4. Projektas atitinka Apraše nurodytą remiamą (-as) veiklą (-as);

10.5. Projekto pagrindinė tikslinė grupė ir tiesioginiai Projekto veiklų naudos gavėjai – Panevėžio miesto gimnazijų, kurių savininkė yra Savivaldybė, mokiniai (ne jaunesni kaip 16 m. amžiaus vaikai);

10.6. netiesioginę naudą iš Projekto veiklų gali gauti Panevėžio miesto savivaldybės Gimnazijų mokytojai, kurių dalyvavimas Projekto veiklose turi būti susietas su Projekto tikslinei grupei planuojamais sukurti rezultatais;

10.7. teminės sritys Projektų turiniui nėra nustatomos;

10.8. Projekto veiklų įgyvendinimo terminas ne ilgesnis nei vieni kalendoriniai metai. Minimali Projekto įgyvendinimo trukmė nenustatoma;

10.9. mokinių grupę sudaro ne mažiau kaip 12 mokinių;

10.10. ne daugiau kaip 50 proc. Projekte dalyvaujančių mokinių yra iš Projekto pareiškėjo ir (ar) vykdytojo Gimnazijos;

10.11. baigus įgyvendinti Projekto veiklas, numatoma išduoti pažymėjimus tiems Gimnazijų mokiniams, kurie išklausė ne mažiau kaip 2/3 neformaliojo vaikų švietimo programos apimties;

10.12. Projektu siekiama Apraše nustatytų minimalių Projekto rezultatų;

10.13. Projekto veiklos turi būti vykdomos Lietuvos Respublikoje.

11. Projektai atrenkami pagal šiuos Projektų vertinimo kriterijus:

11.1. Projekto aktualumo pagrindimas;

11.2. Projekto tikslų, uždavinių ir veiklų formuluočių aiškumas, konkretumas, dermė su Projekto turiniu;

11.3. Projekto turinio išsamumas;

11.4. Projekto veiklų plano nuoseklumas;

11.5. Projekto viešinimo veiklų apimtis;

11.6. Projekto rezultatų realumas ir pamatuojamumas;

11.7. realus, subalansuotas, pagrįstas preliminarus Projekto biudžetas, susietas su planuojamomis Projekto veiklomis;

11.8. dalinis Projektų finansavimas iš kitų šaltinių;

11.9. Projekte įgyvendinamų, šiame Apraše nurodytų, remiamų veiklų skaičius.

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ ATRANKA

 

12. Kvietime dalyvauti Projektų atrankos konkurse ir teikti Projektų paraiškas Savivaldybės biudžeto lėšoms gauti nurodoma:

12.1. Projektų paraiškų priėmimo laikotarpis;

12.2. adresas, kuriuo turi būti pateiktos paraiškos, ir paraiškų pateikimo tvarka;

12.3. atsakingas Savivaldybės administracijos specialistas (pareigos, vardas ir pavardė), teikiantis konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais, jo telefono numeris, el. pašto adresas ir laikas pasiteirauti;

12.4. Projekto paraiškos forma ir kita su paraiškos pildymu susijusi informacija;

12.5. remiamos veiklos;

12.6. su Projekto paraiška privalomi pateikti dokumentai;

12.7. konkursui numatyta skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma;

12.8. didžiausia vienam Projektui galima skirti Savivaldybės biudžeto lėšų suma;

12.9. kita reikalinga informacija.

13. Projekto rengėjas Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui pateikia:

13.1. Projekto paraišką finansavimui gauti pagal Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą, kvietime dalyvauti Projektų atrankos konkurse nurodytą, formą. Projekto paraiška turi būti pasirašyta Gimnazijos direktoriaus ir patvirtinta Projekto paraiškos teikėjo anspaudu;

13.2. dokumentus, kurie patvirtina paraiškos teikėjo atitiktį Aprašo 7 punkte nurodytiems reikalavimams;

13.3. Projekto veiklos programą (neformaliojo vaikų švietimo programą), suderintą su aukštojo mokslo institucija, kurios trukmė ne mažesnė kaip 100 val.;

13.4. Gimnazijų mokinių, kurie dalyvaus Projekto veiklose, sąrašą (siekiant įsitikinti, kad ne daugiau kaip 50 proc. mokinių yra iš Projekto pareiškėjo gimnazijos);

13.5. finansinę sąmatą. Dėstytojų, Gimnazijos mokytojų darbo užmokestis turi būti pagrįstas galiojančių teisės aktų nuostatomis, kitoms preliminarioms išlaidos pagrįsti pateikiami komerciniai pasiūlymai iš ne mažiau kaip 3 tiekėjų arba nuorodos į ne mažiau kaip 3 šaltinių interneto puslapius. Preliminarių išlaidų dydis taip pat gali būti pagrįstas analogiškų įvykdytų veiklų kaina arba sudarytomis sutartimis;

13.6. kitus dokumentus, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

14. Paraiška su visais priedais pateikiama užklijuotame ir užantspauduotame voke, ant kurio užrašoma „Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų motyvuotų ir gabių mokinių papildomo mokymo projektų atrankos ______ m. konkursui‘‘. Pateikiamos Projekto paraiškos lapai turi būti sunumeruoti, Projekto paraiška turi būti susegta į aplanką ir (ar) įrišta, lietuvių kalba užpildytos visos paraiškos dalys. Ranka užpildytos paraiškos nevertinamos. Siekiant užtikrinti Projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Savivaldybės administracijai, pareiškėjas negali jos taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomų dokumentų savo iniciatyva.

15. Administracijos direktorius įsakymu sudaro Komisiją, kurios darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip 1/2 Komisijos narių. Komisijos sprendimai įforminami posėdžio protokolu. Komisijos sprendimai dėl Projekto paraiškai skiriamų balų ir Projektui skiriamos finansuoti sumos priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai – sprendimą lemia Komisijos pirmininko balsas.

16. Komisija nustato Projektų pareiškėjų ir jų pateiktų dokumentų atitiktį šiame Apraše nustatytiems reikalavimams, įvertina pateiktus Projektus, teikia siūlymus Administracijos direktoriui dėl atrinktų Projektų finansavimo. Komisija sudaro konkursą laimėjusių pareiškėjų sąrašą, nurodydama kiekvienam pareiškėjui siūlomą skirti lėšų sumą.

17. Komisija Projektų paraiškas vertina užpildydama konkurso Projekto paraiškos vertinimo anketą. Kiekvienas Projektas įvertinamas balais. Maksimalus balų skaičius – 25. Galimybę gauti paramą turi Projektai, surinkę ne mažiau kaip 15 balų.

18. Komisija, patikrinusi Projekto paraišką, gali prašyti pareiškėją per nustatytą terminą (iki 5 darbo dienų) patikslinti pateiktą informaciją ir dokumentus. Jeigu pareiškėjas per nustatytą terminą pateiktos informacijos ir dokumentų nepatikslina arba patikslina iš dalies – Projekto paraiška atmetama. Komisijai atmetus Projekto paraišką, pareiškėjas apie tai informuojamas raštu ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Komisijos sprendimo priėmimo dienos.

19. Projektai turi būti įvertinti per 20 darbo dienų nuo paskutinės Projektų paraiškų pateikimo dienos.

20. Komisijos narys turi teisę dėl Projekto finansavimo pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

21. Administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, įsakymu tvirtina atrinktų Projektų sąrašą ir skiria lėšas jiems įgyvendinti.

22. Jeigu Administracijos direktoriaus skirta Savivaldybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė, nei pareiškėjas prašė Projekto paraiškoje, pareiškėjas, pasirašydamas Projekto finansavimo sutartį su Savivaldybės administracija, turi teisę keisti savo Projekto veiklos apimčių įsipareigojimus, bet neturi teisės keisti Projekto paraiškoje aprašytos veiklos turinio ir tikslų.

23. Jeigu Administracijos direktoriaus skirta Savivaldybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė, nei pareiškėjas prašė Projekto paraiškoje, pareiškėjas turi teisę atsisakyti sudaryti Projekto finansavimo sutartį.

24. Projektų vykdytojai privalo viešinti informaciją apie įgyvendinamą Projektą ir atliekamas veiklas. Viešinant projektą turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad Projektui lėšas skyrė Savivaldybė.

25. Savivaldybės administracijos Švietimo ir Buhalterinės apskaitos skyriai vykdo Projektų, kuriems įgyvendinti skiriamos Savivaldybės biudžeto lėšos, priežiūrą ir biudžeto lėšų tikslinį naudojimą.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMAS, ATSISKAITYMAS IR KONTROLĖ

 

26. Formuojant Savivaldybės metų biudžetą, Savivaldybės administracija, atsižvelgdama į Savivaldybės finansines galimybes, numato lėšas Projektams finansuoti.

27. Administracijos direktorius sudaro Projektų finansavimo sutartis su Projektų vykdytojais. Lėšos vykdytojams pervedamos Projektų finansavimo sutartyse nustatyta tvarka.

28. Tinkamos Projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su Projekte numatytomis veiklomis ir būtinos Projektui vykdyti, pagrįstos Projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

29. Tinkamomis Projekto vykdymo išlaidomis laikomos šios, su Projektų įgyvendinimu susijusios, išlaidos:

29.1. mokytojų ir (ar) dėstytojų darbo užmokestis su socialinio draudimo įmokomis;

29.2. laboratorinėms priemonėms ir medžiagoms reikalingos išlaidos;

29.3. kitos išlaidos, susijusios su veiklos organizavimu užtikrinant motyvuotų ir gabių mokinių papildomą mokymą, kurios negali sudaryti daugiau kaip 30 proc. Savivaldybės biudžeto lėšomis prašomos finansuoti lėšų sumos:

29.3.1. autobusų nuomos išlaidos;

29.3.2. nakvynės išlaidos;

29.3.3. maitinimo išlaidos;

29.3.4. stovyklos renginių organizavimo paslaugų išlaidos;

29.3.5. patalpų nuomos išlaidos (tik mokinių stovyklos atveju);

29.3.6. atminimo suvenyrai geriausiai Projekto veiklas baigusiems ir gavusiems aukščiausius baigiamųjų žinių patikrinimo įvertinimus Gimnazijų mokiniams;

29.4. Projekto viešinimo paslaugų išlaidos;

29.5. komunalinių patarnavimų išlaidos, kiek tai susiję su Projekto veiklomis;

29.6. Projekto administravimo išlaidos, kurių maksimali lėšų suma negali būti didesnė kaip 10 proc. nuo bendros Projekto veikloms įgyvendinti suplanuotos lėšų sumos;

29.7. kelionės ir maitinimo išlaidos aukštojo mokslo institucijos dėstytojams, atvykstantiems į Panevėžio miestą, jeigu Projekto kontaktinės veiklos vyksta Panevėžio mieste.

30. Netinkamos finansuoti Savivaldybės biudžeto lėšomis yra šios Projektų įgyvendinimo išlaidos:

30.1. kompiuterinės technikos įsigijimo išlaidos;

30.2. personalo, neįtraukto į Projekto administravimo komandą, darbo užmokesčio išlaidos;

30.3. ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos;

30.4. patalpų remonto išlaidos;

30.5. Gimnazijos patalpų nuomos išlaidos;

30.6. įrangos, priemonių ir reikmenų nuomos išlaidos.

31. Gautas lėšas Projekto vykdytojai gali naudoti tik Projekte numatytai veiklai finansuoti. Lėšos negali būti perkeltos į kitus biudžetinius metus.

32. Nustačius, kad Projekto vykdytojas netinkamai atsiskaitė už Projektui vykdyti panaudotas lėšas arba lėšos buvo naudojamos netinkamai, jos turi būti grąžinamos Savivaldybės administracijai. Projekto vykdytojas, nustačius tokį pažeidimą, negali dalyvauti Projektų konkurse ir gauti finansavimą Projektui įgyvendinti pagal šio Aprašo reikalavimus 1 kalendorinius metus.

33. Projekto vykdytojas, baigęs įgyvendinti Projektą, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 30 d., skirtas ir nepanaudotas arba netinkamai panaudotas lėšas turi grąžinti į Projekto finansavimo sutartyje nurodytą Savivaldybės sąskaitą.

34. Pareiškėjai, įvykdę Projektą ir panaudoję numatytas lėšas, Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui per 10 darbo dienų nuo Projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos, tačiau ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., pateikia Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, parengtą pagal Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą formą, ir (ar) papildomus dokumentus, nurodytus Projekto finansavimo sutartyje. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriui Projekto vykdytojas ne vėliau kaip 20 kalendorinių dienų po Projekto įgyvendinimo pabaigos pateikia Projekto įgyvendinimo ataskaitą, kurios formą įsakymu tvirtina Administracijos direktorius.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

35. Projektų įgyvendinimo dokumentai tvarkomi ir saugomi teisės aktų nustatyta tvarka.

36. Už informacijos, lėšų panaudojimo teisėtumą, pateiktų dokumentų tikslumą, gautų lėšų apskaitos tvarkymą atsako lėšų gavėjas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

37. Pareiškėjas, pateikęs klaidingą informaciją, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

38. Aprašas keičiamas, pildomas ar pripažįstamas netekusiu galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

_____________________________