LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PROJEKTŲ, SKIRTŲ BAUSMIŲ VYKDYMO SISTEMOS TĘSTINĖS VEIKLOS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI, ATRANKOS, administravimo ir finansavimo tvarkos aprašO PATVIRTINIMO

 

2024 m. gruodžio 3 d. Nr. 1R-320

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekso 28 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos probacijos įstatymo 7 straipsnio 1 dalimi ir įgyvendindama Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, 1983 punktą ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. liepos 9 d. nutarimu Nr. 851 „Dėl Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 8.36 papunktį:

1. Tvirtinu Projektų, skirtų bausmių vykdymo sistemos tęstinės veiklos priemonėms įgyvendinti, atrankos, administravimo ir finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pavedu Lietuvos kalėjimų tarnybai ir Lietuvos probacijos tarnybai kiekvienais metais Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymo projekto rengimo plane, tvirtinamame Lietuvos Respublikos Vyriausybės, nustatytais terminais pateikti Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai valstybės biudžeto lėšų poreikį projektams, skirtiems bausmių vykdymo sistemos tęstinės veiklos priemonėms įgyvendinti.

3. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2025 m. sausio 1 d.

 

 

 

L. e. teisingumo ministro pareigas                                                                      Ewelina Dobrowolska

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2024 m. gruodžio 3 d. įsakymu Nr. 1R-320

 

PROJEKTŲ, SKIRTŲ BAUSMIŲ VYKDYMO SISTEMOS TĘSTINĖS VEIKLOS PRIEMONĖMS ĮGYVENDINTI, ATRANKOS, administravimo ir finansavimo tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Projektų, skirtų bausmių vykdymo sistemos tęstinės veiklos priemonėms įgyvendinti, atrankos, administravimo ir finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato projektų, skirtų bausmių vykdymo sistemos tęstinės veiklos priemonėms įgyvendinti, (toliau – projektas) atrankos būdą, terminus, iki kada turi būti paskelbiama informacija apie planuojamus kvietimus teikti projekto paraiškas (toliau – paraiška), projektų atrankos kriterijus, kvietimų teikti paraiškas sudarymo ir paskelbimo, paraiškų teikimo, vertinimo ir sprendimo dėl projekto finansavimo priėmimo, projekto sutarties (toliau – projekto sutartis) sudarymo, jos keitimo ir nutraukimo, projektų finansavimo, projektų viešinimo, įgyvendinimo stebėsenos ir atsiskaitymo už patirtas išlaidas ir pasiektus projektų rezultatus tvarką.

2. Tvarkos aprašas projektams, kuriais įgyvendinamos pažangos priemonės ar kuriems lėšos skiriamos iš Europos Sąjungos finansinės paramos, Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų, pagal tarpvyriausybinius susitarimus, taikomas tiek, kiek tai neprieštarauja teisės aktams, reglamentuojantiems šių projektų įgyvendinimą, ir (ar) tų teisinių santykių šie teisės aktai nereglamentuoja.

3. Projektų tikslas – pasitelkiant nevyriausybines organizacijas (toliau – NVO) didinti bausmių vykdymo sistemos efektyvumą.

4. Projektais finansuotinos NVO veiklos, nustatytos Lietuvos Respublikos bausmių vykdymo kodekso 51 straipsnio 1 dalyje ir Lietuvos Respublikos probacijos įstatymo 7 straipsnio 2 dalyje.

5. Projektus, skirtus bausmių vykdymo sistemos tęstinės veiklos priemonėms įgyvendinti, organizuojančios ir administruojančios institucijos yra Lietuvos kalėjimų tarnyba ir Lietuvos probacijos tarnyba (toliau – projektus administruojanti įstaiga).

6. Paraišką teikti gali tik NVO. Paraišką teikianti NVO (toliau – pareiškėjas) įgyvendinti projektą gali kartu su partneriu – NVO, su kuriuo pareiškėjas yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį (toliau – partneris).

7. Projektų atranka organizuojama konkurso būdu.

8. Projektai finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijai patvirtintų asignavimų bausmių sistemai (programos kodas 13-002), skirtų projektus administruojančiai įstaigai. Projektams finansuoti projektus administruojanti įstaiga gali naudoti ir kitas teisės aktais leidžiamas gauti lėšas.

9. Projektų atrankai taikomi kriterijai nustatyti Strateginio valdymo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, (toliau – Metodika) 1984 papunktyje. Projektams ar konkrečioms projektų veikloms teikiamus finansavimo prioritetus nustato projektus administruojanti įstaiga.

10. Projektus administruojanti įstaiga, suderinusi su Teisingumo ministerija, ne vėliau kaip iki einamųjų metų kovo 1 dienos patvirtina ir savo interneto svetainėje paskelbia einamųjų metų kvietimų teikti paraiškas planą, kuriame nurodomi reikalavimai projektų paraiškoms, nustatyti Metodikos 140.1–140.3 ir 140.6 papunkčiuose.

11. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse ir kaip apibrėžiamos Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

KVIETIMŲ TEIKTI PARAIŠKAS SUDARYMAS IR PASKELBIMAS

 

12. Kvietimus teikti paraiškas savo interneto svetainėje skelbia projektus administruojanti įstaiga pagal Tvarkos aprašo 10 punkte nustatytą planą.

13. Kvietime teikti paraišką nurodoma:

13.1. projekto tikslas;

13.2. projektui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

13.3. finansuojamos veiklos ir šių veiklų turinio reikalavimai;

13.4. reikalingų kartu su paraiška pateikti dokumentų formos ir projektus administruojančios įstaigos patvirtinti projekto atrankos konkurso nuostatai (toliau – Konkurso nuostatai), kurie rengiami laikantis reikalavimų, nustatytų Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-741 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašo patvirtinimo“;

13.5. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga;

13.6. elektroninis pašto adresas, kuriuo priimamos paraiškos;

13.7. kontaktinio asmens ir jį pavaduojančio asmens, pareiškėjams teikiančio konsultacijas su paraiškų teikimu susijusiais klausimais, telefono numeris, elektroninio pašto adresas ir konsultacijų teikimo laikas;

13.8. kita reikalinga informacija.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS, VERTINIMAS IR SPRENDIMO DĖL PROJEKTO FINANSAVIMO PRIĖMIMAS

 

14. Paraiška (1 priedas, jei Konkurso nuostatuose nenustatyta kita paraiškos forma) turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba pagal Konkurso nuostatuose nustatytus reikalavimus ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, elektroniniu parašu.

15. Paraiškos teikiamos projektus administruojančiai įstaigai elektroniniu paštu.

16. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti patvirtintos formos nešališkumo deklaraciją (2 priedas), konfidencialumo pasižadėjimą (3 priedas) ir Konkurso nuostatuose nustatytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) elektronines kopijas lietuvių kalba (steigimo dokumentus; dokumentus, patvirtinančius teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jeigu Konkurso nuostatuose nustatyti reikalavimai patalpoms ir jei joms išlaikyti prašoma valstybės biudžeto lėšų; dokumentus, patvirtinančius asmens teisę veikti pareiškėjo vardu ir kt.).

17. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Jeigu pareiškėjas pateikia daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta, kurios pateikimo data yra vėlesnė, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų teikimo dieną nurodo, kurią paraišką vertinti. Nevertinama paraiška atmetama.

18. Pateiktos paraiškos taisyti, tikslinti, pildyti ir (ar) teikti papildomų dokumentų pareiškėjo iniciatyva negalima.

19. Paraiška su pridedamais dokumentais projektus administruojančiai įstaigai teikiama iki kvietime teikti paraiškas nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 23.59 val.

20. Projektus administruojanti įstaiga Konkurso nuostatuose nustatyta tvarka organizuoja konsultacijų teikimą pareiškėjams apie paraiškų pildymą.

21. Komisija, sudaryta projektus administruojančios įstaigos vadovo įsakymu, per Konkurso nuostatuose nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patikrina paraiškų atitiktį Konkurso nuostatose nustatytiems reikalavimams ir atrenka paraišką (-as), kuriai (-ioms) bus skirtas finansavimas iš valstybės biudžeto lėšų. Komisijos darbo organizavimo tvarką tvirtina projektus administruojanti įstaiga.

22. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Konkurso nuostatuose nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, arba paraiška neatitinka Konkurso nuostatuose nurodytų reikalavimų arba informacija pateikta netinkamai, projektus administruojanti įstaiga raštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydama jam pateikti patikslintą paraišką ir (ar) privalomus dokumentus per 5 darbo dienas nuo tokio nurodymo gavimo dienos.

23. Paraiškos atmetamos ir nevertinamos, jei paraiška ar pareiškėjas neatitinka Konkurso nuostatuose nustatytų reikalavimų ar per Konkurso nuostatuose nustatytą terminą nepateikė patikslintos paraiškos ir (ar) trūkstamų dokumentų.

24. Projektus administruojanti įstaiga per 5 darbo dienas nuo paraiškos atitikties reikalavimams įvertinimo dienos apie paraišką, kuri neatitinka reikalavimų, informuoja pareiškėją raštu, kuriame nurodo paraiškos, neatitinkančios reikalavimų, atmetimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

25. Sprendimas dėl finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų skyrimo Tvarkos aprašo 21 punkte nurodytos komisijos atrinktai (-oms) paraiškai (-oms) finansuoti įforminamas projektus administruojančios įstaigos vadovo įsakymu ir paskelbiamas šios įstaigos interneto svetainėje.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTO SUTARTIES SUDARYMAS, JOS KEITIMAS IR NUTRAUKIMAS

 

26. Projekto sutartis tarp pareiškėjo ir projektus administruojančios įstaigos pasirašoma per 5 darbo dienas nuo Tvarkos aprašo 25 punkte nurodyto vadovo įsakymo priėmimo dienos. Projekto sutartis pasirašoma projektus administruojančios įstaigos nurodytu elektroniniu būdu naudojant pasirinktą kvalifikuoto elektroninio parašo priemonę ir pateikiama elektroniniu paštu ar per dokumentų valdymo sistemą.

27. Projekto sutartyje tarp pareiškėjo ir projektus administruojančios įstaigos turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo įgyvendinimo“, 35 punkte.

28. Jeigu viena iš projekto sutarties šalių dėl nenumatytų priežasčių negali įvykdyti kurio nors iš šioje sutartyje numatytų įsipareigojimų, ji nedelsdama turi kreiptis į kitą šalį dėl Projekto sutarties pakeitimo ar nutraukimo.

29. Projekto sutarties pakeitimai galioja tik raštu sutikus abiem šios sutarties šalims.

30. Projekto sutartis gali būti nutraukta:

30.1. rašytiniu projekto sutarties šalių susitarimu;

30.2. vienos iš sutarties šalių rašytiniu reikalavimu, jei kita šalis nevykdo ar netinkamai vykdo sutartyje nustatytų įsipareigojimų, apie tai raštu informuojant kaltąją sutarties šalį ne vėliau nei prieš 14 dienų iki numatomo sutarties nutraukimo;

30.3. paaiškėjus Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnyje nustatytoms aplinkybėms.

31. Ginčai dėl projekto sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nesusitarus – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

32. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos iki projekto įgyvendinimo pabaigos, bet ne vėliau kaip iki kalendorinių metų, kuriais įgyvendinamas projektas, pabaigos. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais, veiklų dalyvių sąrašais, mokymų medžiaga, tyrimų ar analizių ataskaitomis, sukurtais produktais, darbo laiko apskaitos žiniaraščiais ir pan.) arba jų kopijomis, užtikrinant šių dokumentų atsekamumą. Jei tik dalis pareiškėjo, su kuriuo sudaryta Tvarkos aprašo projekto sutartis (toliau – projekto vykdytojas), ar jo partnerio patiriamų išlaidų yra tiesiogiai susijusios su projektu, sąmatoje ir išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose turi būti aiškiai nurodoma, kokia tai dalis, ir pagrindžiama, kodėl pasirinkta būtent tokia proporcija. Su projektu susiję dokumentai turi būti pažymėti žyma (pvz., projekto numeris ar pavadinimas), leidžiančia identifikuoti projektą. Visos su projektu susijusios išlaidos turi būti įtrauktos į projekto vykdytojo (partnerio) finansinę apskaitą, atskiriant jas atskirose subsąskaitose arba naudojant kitą projekto lėšų atskyrimo būdą. Projekto vykdytojas (partneris) paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

33.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 25 procentai projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų):

33.1.1. projekto vadovo (jei projekto vadovas yra projekto vykdytojas), dirbančio pagal darbo sutartį, ir (arba) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą (jei buhalterinės apskaitos paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar šias paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, yra projekto vykdytojo darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį) darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos;

33.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar šias paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, projekto vykdytojo nėra įdarbintas pagal darbo sutartį);

33.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:

33.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra projekto vykdytojo darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį)

33.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

33.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

33.2.2.2. transporto išlaikymo (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

33.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai tik projekto vykdytojo darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);

33.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projektui vykdyti) nuomos išlaidos;

33.2.2.5. komunalinių paslaugų išlaidos (patalpų, skirtų projektui vykdyti, eksploatavimo (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo, patalpų išlaikymo ir priežiūros) išlaidos, apskaičiuotos pro rata principu);

33.2.2.6. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto produktams ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems susitikimams ir mokymams, apsaugos priemonėms: medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Tvarkos aprašo 35.5 papunktyje;

33.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (publikavimo, gamybos, kūrybos, vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, kitų renginių organizavimo, projekto viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

34. Išlaidų, nurodytų Tvarkos aprašo 33 punkte, dydžius ir apmokėjimo tvarką nustato projektus administruojanti įstaiga.

35. Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

35.1. projekto vykdytojo arba kitų fizinių ar juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

35.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų ir (ar) teritorijos tvarkymui ir (ar) priežiūrai;

35.3. išperkamajai nuomai;

35.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

35.5. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui įsigyti;

35.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms padengti;

35.7. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

35.8. išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki projekto sutarties sudarymo ir jos įgyvendinimo, padengti;

35.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

36. Valstybės biudžeto lėšos projektams vykdyti mokamos iš valstybės biudžeto projektus administruojančiai įstaigai patvirtintų asignavimų.

37. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti projektus administruojančią įstaigą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, projektus administruojanti įstaiga sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projektui. Projekto vykdytojui pašalinus priežastis, dėl kurių jis nutraukė ar sustabdė projekte numatytas veiklas, ir apie tai pranešus projektus administruojančiai įstaigai, atnaujinamas sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. Projektus administruojanti įstaiga savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam Projektui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas, apibendrintas projektų įgyvendinimo ataskaitas.

39. Projektus administruojanti įstaiga tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų projektui gavęs projekto vykdytojas laikosi Konkurso nuostatų reikalavimų ir projekto sutartyje nustatytų įsipareigojimų projektus administruojančios įstaigos nustatyta tvarka.

40. Projekto vykdytojas už gautas lėšas, patirtas išlaidas ir pasiektus rezultatus atsiskaito projektus administruojančiai įstaigai projekto sutartyje nustatyta tvarka.

 

_______________________