LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2010 M. BALANDŽIO 19 D. ĮSAKYMO NR. V-303 „DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PASITELKIMO ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ TEIKIMUI UŽTIKRINTI KRIZIŲ IR EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ ATVEJAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gruodžio 9 d. Nr. V-1265

Vilnius

 

Pakeičiu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 19 d. įsakymą Nr. V-303 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų pasitelkimo asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui užtikrinti krizių ir ekstremaliųjų situacijų atvejais tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TARPTAUTINIŲ HUMANITARINIŲ IR NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PASITELKIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪRAI UŽTIKRINTI EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ IR KRIZIŲ ATVEJAIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

Įgyvendindamas Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo 11 straipsnio 5 dalies 1 punktą, 17 straipsnio 2 ir 3 dalis:

1. T v i r t i n u Tarptautinių humanitarinių ir nevyriausybinių organizacijų pasitelkimo sveikatos priežiūrai užtikrinti ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ir krizių atvejais tvarkos aprašą (pridedama).

 

2. P a v e d u kancleriui pagal administruojamą sritį kontroliuoti šio įsakymo vykdymą.“

 

 

 

Laikinai einantis sveikatos apsaugos ministro pareigas                                       Aurimas Pečkauskas

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

sveikatos apsaugos ministro

2010 m. balandžio19 d. įsakymu Nr. V-303

(Lietuvos Respublikos sveikatos

apsaugos ministro

2024 m. gruodžio 9 d. įsakymo Nr. V-1265

redakcija)

 

 

TARPTAUTINIŲ HUMANITARINIŲ IR NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PASITELKIMO SVEIKATOS PRIEŽIŪRAI UŽTIKRINTI EKSTREMALIŲJŲ ĮVYKIŲ, EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ IR KRIZIŲ ATVEJAIS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Tarptautinių humanitarinių ir nevyriausybinių organizacijų pasitelkimo sveikatos priežiūrai užtikrinti ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ir krizių atvejais tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) ir tarptautinių humanitarinių organizacijų (toliau – tarptautinė NVO) pajėgų (toliau kartu – NVO pajėgos) pasitelkimo asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų teikimui užtikrinti organizavimo principus, NVO pajėgų atrankos nuostatas, galimas NVO pajėgų pagalbos sritis ir pagalbos teikimo vietas, bendradarbiavimo organizavimo tvarką. Tvarkos aprašo tikslas – užtikrinti tvarų asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ir krizių (toliau – Įvykis) metu.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis:

2.1. Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu;

2.2. Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymu;

2.3. Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymu;

2.4. Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymu;

2.5. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gruodžio 29 d. nutarimu Nr. 1317 „Dėl Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo įgyvendinimo“;

2.6. Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymu;

2.7. Lietuvos Respublikos Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugijos, Raudonojo Kryžiaus, Raudonojo Pusmėnulio ir Raudonojo Kristalo emblemos ir pavadinimo įstatymu.

3. Tvarkos aprašas taikomas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai (toliau – Ministerija), asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigoms (toliau – SPĮ), Nacionaliniam visuomenės sveikatos centrui prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – NVSC), Sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centrui (toliau – ESSC) (toliau SPĮ, NVSC ir ESSC kartu – Įstaigos).

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Krizių valdymo ir civilinės saugos įstatyme, Nevyriausybinių organizacijų plėtros ir savanoriškos veiklos įstatyme ir kituose teisės aktuose.

 

II SKYRIUS

NVO PAJĖGŲ PASITELKIMO ORGANIZAVIMAS

 

5. NVO pajėgos pasitelkiamos įvertinus Įstaigų galimybes be NVO pajėgų pagalbos teikti sveikatos priežiūros paslaugas Įvykio metu.

6. NVO pajėgos pasitelkiamos vadovaujantis šiais principais:

6.1. prevencijos ir pasirengimo;

6.2. saugumo ir paramos, teritorijos, perspėjimo ir informavimo, proporcingumo;

6.3. viešumo ir institucinės atsakomybės.

7. Atsižvelgiant į Įvykio valdymo metu susiklosčiusią situaciją, NVO pajėgų pagalba gali būti pasitelkiama:

7.1. Įvykio pradžioje, siekiant greičiau ir sklandžiau inicijuoti sveikatos priežiūros paslaugų teikimą Įvykio metu;

7.2. Įvykio metu, siekiant palaikyti sveikatos priežiūros paslaugų teikimo procesą;

7.3. baigiantis Įvykiui ir pereinant iš Įvykio valdymui pritaikyto paslaugų teikimo proceso į įprastą paslaugų teikimo procesą.

8. Atsižvelgiant į Įvykio pobūdį, sprendimą dėl NVO pajėgų pagalbos poreikio, masto, sričių ir teikimo vietų priima ir pasirengimo Įvykiams, Įvykių valdymo ir sveikatos priežiūros paslaugų atkūrimo pasibaigus įvykiui į iki įvykio buvusį lygmenį (toliau – paslaugų atkūrimas) veiklas koordinuoja:

8.1. Ministerija, vykdydama veiklas, skirtas pasirengti centralizuotam Įvykio valdymui arba Ministerijos operacijų valdymo centras (toliau – Ministerijos OC), jeigu teisės aktų nustatyta tvarka paskelbiamas centralizuotas Įvykio valdymas ir sušaukiamas Ministerijos OC;

8.2. Įstaigos, kurios dėl didelio pacientų srauto ir (arba) veiklos apimčių objektyviai negali laukti ir nėra priimtas sprendimas dėl Tvarkos aprašo 8.1 papunktyje nurodytų subjektų veiklos.

9. Užtikrindami NVO pajėgų pagalbą Tvarkos aprašo 1 priede nurodytose pagalbos srityse ir vietose, Ministerija arba Ministerijos OC bendradarbiavimą organizuoja per Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugiją (toliau – LRKD), kuri, įgyvendindama Lietuvos Raudonojo Kryžiaus draugijos, Raudonojo Kryžiaus, Raudonojo Pusmėnulio ir Raudonojo Kristalo emblemos ir pavadinimo įstatymo 7 straipsnį, 8 straipsnio 2 dalies 1, 4, 8 ir 12 punktus, pagalbą pagal kompetenciją užtikrina sąveikaudama su kitomis NVO pajėgomis.

10. Užtikrindami NVO pajėgų pagalbą Tvarkos aprašo 1 priede nenurodytose pagalbos srityse ir vietose, Ministerija arba Ministerijos OC bendradarbiavimą organizuoja tiesiogiai su norą bendradarbiauti išreiškusiomis NVO pajėgomis.

11. Užtikrindami NVO pajėgų pagalbą Tvarkos aprašo 1 priede nenurodytose pagalbos srityse ir vietose, Ministerija arba Ministerijos OC bendradarbiavimą gali organizuoti per bet kurias NVO pajėgas, šioms sutikus sąveikauti su kitomis NVO pajėgomis.

12. Tvarkos aprašas pasirengimo Įvykiams etape neriboja NVO pajėgų iniciatyvos teikti siūlymus dėl kitų Tvarkos apraše nenurodytų pagalbos sričių, masto ir jos teikimo vietų.

 

III SKYRIUS

NVO PAJĖGŲ PASITELKIMO KRITERIJAI

 

13. Pagalbą Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu gali teikti tarptautinė NVO, kuri atitinka toliau nurodytus kriterijus:

13.1. ji yra organizacija, kurios veiklą reglamentuoja tarptautinė viešoji teisė;

13.2. turi ne mažiau kaip 3 metų patirtį teikiant pagalbą humanitarinėje ar sveikatos priežiūros srityje (Lietuvos ir (ar) ne Lietuvos teritorijoje).

14. Pagalbą Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu gali teikti Lietuvos Respublikoje veikianti NVO, kuri atitinka toliau nurodytus kriterijus:

14.1. ji yra Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą reguliuojančius teisės aktus;

14.2. turi ne mažiau kaip 1 metų patirtį teikiant pagalbą humanitarinėje ar sveikatos priežiūros srityje (Lietuvos ir (ar) ne Lietuvos teritorijoje);

14.3. Juridinių asmenų registre yra žyma, patvirtinanti, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija;

14.4. jai nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus.

15. Bendrieji reikalavimai pasitelkiamai NVO:

15.1. turėti materialinių ir žmogiškųjų išteklių, įgalinančių ne mažiau kaip 30 dienų atlikti numatomus darbus ir funkcijas, teikti pagalbą ir paslaugas veiklos vykdytojo koordinuojamoje teritorijoje (pateikiami duomenys apie NVO pajėgų turimus išteklius (darbuotojus ir (arba) savanorius), kurie užtikrins reikiamų funkcijų vykdymą, ir NVO finansinį pajėgumą);

15.2. nebūti reorganizuojamai, likviduojamai, bankrutuojančiai ar laikinai sustabdžiusiai veiklą;

15.3. būti pasirengusiai kartu su prašymu bendradarbiauti pateikti finansines ir veiklos ataskaitas už paskutinius 3 veiklos metus arba visą NVO pajėgų veikimo terminą, jei organizacija veikia trumpiau nei 3 metus, arba šią informaciją raštu skelbti viešai organizacijos interneto puslapyje. Šiuo atveju yra nurodomas tikslus interneto puslapio, kuriame skelbiamos ataskaitos, adresas;

15.4. atitikti reikalavimus, numatytus Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme ar Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme;

15.5. jei tarp NVO pajėgų numatomų darbų ir funkcijų planuojama vykdyti savanorių veiklos koordinavimą, NVO ir (ar) tarptautinė NVO turi turėti vadovo ar įgalioto subjekto patvirtintą savanorių veiklos organizavimo tvarką reglamentuojantį dokumentą;

15.6. turėti patvirtintą atstovų, koordinuojančių bendradarbiavimą teikiant pagalbą sveikatos priežiūros srityje, delegavimo tvarką reglamentuojantį dokumentą.

16. Bendradarbiavimas su NVO pajėgomis nėra galimas, jeigu NVO ir (ar) tarptautinė NVO:

16.1. yra įtraukta į sąrašą organizacijų, kurios veikia prieš Lietuvos Respublikos interesus;

16.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais savo veikla diskriminuoja, kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ar diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;

16.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą;

16.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

16.5. įstatymų nustatyta tvarka pripažinta kalta dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo ar korupcinio pobūdžio nusikaltimo ar dėl to iškelta baudžiamoji byla.

17. Kai kelios organizacijos, atitinkančios Tvarkos aprašo 13–15 punktų reikalavimus, pretenduoja bendradarbiauti, pirmenybė teikiama tai NVO ir (ar) tarptautinei NVO, kuri, vadovaujantis NVO pajėgų veiklos įstatais ar kitais veiklos kriterijus patvirtinančiais dokumentais, atitinka daugiausiai šių papildomų kriterijų:

17.1. NVO ir (ar) tarptautinės NVO pagrindinė veikla yra susijusi su sveikatos sritimi;

17.2. NVO ir (ar) tarptautinės NVO veiklos tikslas pagal įstatus yra pacientų teisių ir teisėtų interesų atstovavimas arba viešojo intereso tenkinimas ar kitokia visuomenei naudinga veikla sveikatos priežiūros srityje;

17.3. yra tarptautinės (-ių) organizacijos (-ų) narė;

17.4. NVO ir (ar) tarptautinė NVO dalyvauja tinklo veikloje su kitomis NVO pajėgomis arba priklauso NVO ir (ar) tarptautinių NVO susivienijimui;

17.5. NVO ir (ar) tarptautinę NVO sudaro ne mažiau kaip 30 fizinių asmenų arba ne mažiau kaip 5 juridiniai asmenys (taikoma tik asociacijoms);

17.6. NVO ir (ar) tarptautinė NVO turi ne mažiau kaip 2 metų aktyvios veiklos patirtį Tvarkos aprašo išvardytose ar pageidaujamos pagalbos srityse;

17.7. NVO ir (ar) tarptautinė NVO tiesiogiai susijusi su Tvarkos apraše nurodytos ar pageidaujamos pagalbos teikimo sritimis;

17.8. NVO ir (ar) tarptautinė NVO atstovauja visiems savo nariams, o ne vienai dominuojančiai narių grupei (taikoma tik asociacijoms);

17.9. NVO ir (ar) tarptautinė NVO vykdo savo veiklos sklaidą interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose, kitais komunikacijos kanalais.

 

IV SKYRIUS

INFORMACIJOS RINKIMAS APIE NVO PAJĖGAS, KURIOS IŠREIŠKĖ NORĄ BENDRADARBIAUTI

 

18. Ministerijai viešai paskelbus kvietimą NVO pajėgoms bendradarbiauti, ketinimą bendradarbiauti teikiant pagalbą NVO pajėgos gali išreikšti raštu, teikdamos Tvarkos aprašo 2 priede nustatytą prašymą dėl tarptautinės humanitarinės ar nevyriausybinės organizacijos pagalbos sutarties sudarymo (toliau – Prašymas) ir Tvarkos aprašo 3 priede nustatytą Nepriekaištingos reputacijos bei nepriklausomumo deklaraciją (toliau – Nepriekaištingos reputacijos deklaracija) kvietime nurodytu adresu arba savo iniciatyva raštu kreipdamosi tiesiogiai bendruoju Ministerijos nurodytu adresu.

19. Jeigu išreiškiamas noras bendradarbiauti Tvarkos aprašo 1 priede nurodytose pagalbos srityse ir vietose, Prašymą Ministerija persiunčia LRKD.

 

V SKYRIUS

PRAŠYMO VERTINIMAS IR INFORMAVIMAS APIE PASIRINKIMĄ IR PAGALBOS SUTARČIŲ SUDARYMAS

 

20. Pagal įvykio pobūdį už NVO pajėgų atrankos ir informavimo procesą yra atsakinga LRKD arba Ministerija, arba Ministerijos OC, kuriuos sudaro ne mažiau kaip 3 asmenys (toliau – NVO pajėgų atrankos grupė). Jei NVO atranką vykdo LRDK, į NVO pajėgų atrankos grupę turi būti įtrauktas Ministerijos ar Ministerijos teikimu jai pavaldžios įstaigos atstovas.

21. NVO pajėgos atrenkamos vadovaujantis Tvarkos aprašo 13–17 punktuose nurodytais NVO pajėgų pasitelkimo kriterijais, kuriuos NVO pajėgų atrankai taiko:

21.1. LRKD, siekdama susitarti dėl sąveikos su kitomis NVO pajėgomis Tvarkos aprašo 1 priede nurodytose pagalbos srityse ir vietose;

21.2. Ministerija, Ministerijos OC arba Įstaigos, siekdamos susitarti dėl bendradarbiavimo su NVO pajėgomis kitose nei Tvarkos aprašo 1 priede nurodytose pagalbos srityse ir vietose.

22. NVO pajėgų atrankos grupė apie NVO pajėgų pasirinkimą ir atrankos rezultatus, kurie įtvirtinami NVO pajėgų atrankos grupės protokoliniu sprendimu (toliau – Sprendimas), informuoja visas atrankoje vertintas NVO, pateikdama NVO vertinimo informaciją. Informacija dėl bendradarbiavimo teikiant pagalbą pasirengimo Įvykiams, Įvykių valdymo ir paslaugų atkūrimo metu teikiama raštu Tvarkos aprašo 2 priede pateiktame Prašyme (skiltyje „Organizacijos duomenys“) nurodytu elektroninio pašto arba kitu NVO pajėgų nurodytu korespondencijos adresu.

23. NVO atrankos grupė atrinktas NVO pajėgas kviečia pasirašyti VIII skyriuje nurodytą sutartį, kurioje turi būti numatyta sutarties sudarymo tikslai, šalių teisės ir pareigos, bendradarbiavimo pagrindai ir mechanizmas, pagalbos sritys, atsiskaitymo tvarka (jei taikoma).

24. NVO pajėgų atrankos grupė bendradarbiauti pasitelktų NVO pajėgų sąrašą skelbia viešai interneto svetainėje.

25. NVO pajėgos, nesutikusios su LRKD NVO pajėgų atrankos sprendimu, turi teisę kreiptis į Ministeriją dėl LRKD sprendimo peržiūrėjimo. Ministerija, peržiūrėjusi LRKD sprendimą, gali siūlyti LRKD vykdyti pakartotinę NVO pajėgų atranką.

26. Jeigu Įvykio metu dėl laiko atžvilgiu greitai didėjančio NVO pajėgų pagalbos poreikio nėra galimybės vykdyti Tvarkos aprašo 18–24 punktuose nustatytos NVO pajėgų atrankos, NVO pajėgų atrankos grupei pateikiamas Prašymas su užpildytais 1–7 punktais ir Nepriekaištingos reputacijos deklaracija bei pasirašoma pagalbos sutartis. NVO pajėgų atitikties 13–17 punktams vertinimas atliekamas bei Prašymo 8 punkte nurodyti dokumentai patekimai per 3 mėnesius nuo Prašymo pateikimo dienos.

27. Jei vykdant NVO pajėgų atitikties Tvarkos aprašo 13–17 punktams vertinimą paaiškėja, kad esama neatitikimų, arba NVO per Tvarkos aprašo 26 punkte nurodytą terminą nepateikia dokumentų, pagalbos sutartis nutraukiama ir Tvarkos aprašo VII skyriuje reglamentuoti atsiskaitymai nevykdomi.

 

VI SKYRIUS

NVO PAJĖGŲ PAGALBOS ĮVYKIO VALDYMO IR PASLAUGŲ ATKŪRIMO METU SRITYS IR GALIMOS JŲ TEIKIMO VIETOS

 

28. NVO pajėgų pagalbos sritys Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu:

28.1. pacientų srautų valdymo funkcijų vykdymas pagal Įvykio metu kilusius poreikius;

28.2. informacijos apie sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą teikimas;

28.3. psichologinės ir (ar) emocinės pagalbos teikimas gyventojams ir pagalba šią veiklą vykdantiems specialistams (jei reikia, prižiūrint, instruktuojant atsakingam medicinos personalui);

28.4. pirmosios medicininės pagalbos teikimas gyventojams ir pagalba šią veiklą vykdantiems specialistams (jei reikia, prižiūrint, instruktuojant atsakingam medicinos personalui);

28.5. kita pagalba gyventojams ir sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiam medicinos personalui (jei reikia, jam prižiūrint, instruktuojant);

28.6. pagalba žmogiškaisiais ištekliais iškraunant, pakraunant, pakuojant, rūšiuojant, žymint, skirstant, perkeliant krovinius bei medicinos priemones ir ( ar) asmenis į paskirties vietas;

28.7. pagalba atliekant užkrečiamųjų ligų epidemiologinės diagnostikos tyrimus ir išaiškinant sąlytį turėjusius asmenis;

28.8. pagalba pagal poreikį perduodant informaciją kompetentingoms institucijoms;

28.9. pagalba žmogiškaisiais ištekliais surenkant užsakymus ir arba organizuojant reikiamos paramos surinkimą ar įsigijimą;

28.10. kita nenumatyta pagalba.

29. NVO pajėgų teikiamos pagalbos vietos:

29.1. masinės nelaimės vietos;

29.2. SPĮ, į kurias Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu nukreipiami pacientai;

29.3. NVO pajėgų Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu įkurti informavimo centrai;

29.4. Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau  – NVSC);

29.5. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos Ekstremalių sveikatai situacijų centras (toliau – ESSC);

29.6. Ministerijos OC nurodytos kitos vietos ir (ar) SPĮ, kurios teikia arba dalyvauja teikiant asmens ar visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas.

 

VII SKYRIUS

BENDRADARBIAVIMO SU NVO PAJĖGOMIS ORGANIZAVIMO ETAPAI

 

30. Bendradarbiavimą su NVO pajėgomis valdant Įvykius sudaro 3 etapai:

30.1. pasirengimas Įvykiams;

30.2. Įvykio valdymas ir paslaugų atkūrimas;

30.3. Įvykio metu įgytos patirties analizavimas ir siūlymų bendradarbiavimui su NVO pajėgomis atnaujinti teikimas.

31. Bendradarbiavimo su NVO pajėgomis pasirengimo Įvykiams etape atliekami šie žingsniai:

31.1. modeliuojami Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo atvejai;

31.2. vertinami Įvykio valdymui ir paslaugų atkūrimui reikalingi pajėgumai ir sprendžiama, ar numatytam atvejui bus reikalinga NVO pajėgų pagalba:

31.2.1. jeigu vertinant turimus pajėgumus nusprendžiama, kad bus reikalinga NVO pajėgų pagalba Tvarkos aprašo 1 priede išvardytose pagalbos srityse, Ministerija organizuoja susitikimą su LRKD aktualiems klausimas aptarti;

31.2.2. susitikimo su LRKD metu planuojama NVO pajėgų pagalba Tvarkos aprašo 1 priede nurodytose srityse ir vertinama, ar reikalingi LRKD pasirengimo teikti pagalbą Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu veiksmai:

31.2.2.1. jeigu LRKD pasirengimo teikti pagalbą Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu veiksmai nėra reikalingi, detalizuojama LRKD pagalba Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu;

31.2.2.2. jeigu LRKD pasirengimo teikti pagalbą Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu reikia atlikti su tuo susijusius veiksmus, jie nustatomi pagalbos sutartyje;

31.2.3. jeigu vertinant turimus pajėgumus nusprendžiama, kad valdant Įvykį ir atkuriant paslaugas bus reikalinga pagalba kitose nei Tvarkos aprašo 1 priede nurodytose srityse, Ministerija organizuoja susitikimus su norą bendradarbiauti išreiškusiomis ir pagalbą šiose srityse teikti pasirengusiomis NVO pajėgomis, aptariamas pasirengimo valdyti Įvykius poreikis, pasirengimo veiksmai ir įsipareigojimai, kurie dokumentuojami pagalbos sutartyse su iniciatyvą išreiškusia NVO ir (ar) tarptautine NVO;

31.2.4. pasirengimo Įvykiams etape bendradarbiavimo su NVO pajėgomis pagalbos sutartyse nurodytos pagalbos sritys ir pagalbos mastas NVO pajėgoms yra privalomas Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu, gavus kreipimąsi dėl NVO pagalbos poreikio;

31.3. jeigu priimamas sprendimas, kad pasirengimo Įvykiams etape NVO pajėgų pagalba nėra reikalinga, pasirengimo darbai vykdomi savarankiškai arba pasitelkiama kita, NVO pajėgoms nepriklausanti, institucija;

31.4. jeigu pasirengimo Įvykiams etape nusprendžiama, kad Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu NVO pajėgų pagalba nebus reikalinga, Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo veiksmai planuojami neįtraukiat NVO pajėgų pagalbos.

32. Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu periodiškai vykdomas Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu susiklosčiusios situacijos vertinimas ir identifikuojamas NVO pajėgų pagalbos poreikis:

32.1. jeigu nusprendžiama, kad NVO pajėgų pagalbos nereikia, paslaugos teikiamos pagal Įvykio valdymui ir paslaugų atkūrimui pritaikytą sveikatos priežiūros paslaugų teikimo procesą;

32.2. jeigu nusprendžiama, kad yra NVO pajėgų pagalbos poreikis, Ministerijos OC organizuoja susitikimą su:

32.2.1. LRKD, jeigu pagalba reikalinga Tvarkos aprašo 1 priede išvardytose pagalbos srityse;

32.2.2. kitomis bendradarbiaujančiomis NVO pajėgomis, jeigu pagalba reikalinga Tvarkos aprašo 1 priede neišvardytose pagalbos srityse;

32.3. susitikimų metu kartu su NVO pajėgomis yra vertinama situacija, nustatomas reikiamos pagalbos mastas bei vertinami įsipareigojimuose nustatyti pajėgumai:

32.3.1. jeigu bendradarbiaujančių LRKD pajėgų pakanka, derinami tarpusavio bendradarbiavimo veiksmai ir Įstaigos sveikatos priežiūros paslaugas teikia bendradarbiaudamos su NVO pajėgomis pagal Įvykiui parengtą ir pritaikytą sveikatos priežiūros paslaugų teikimo procesą;

32.3.2. jeigu bendradarbiaujančių NVO pajėgų nepakanka, LRKD dėl Tvarkos aprašo 1 priede nustatytų pagalbos sričių sąveikauja su kitomis NVO pajėgomis ir bendradarbiaudama su Ministerijos OC organizuoja pagalbos veiklą;

32.3.3. jeigu bendradarbiaujančių NVO pajėgų nepakanka Tvarkos aprašo 1 priede neišvardytose pagalbos srityse arba LRKD sąveikaujant su kitomis NVO pagalba yra nepakankama, Ministerijos OC savo iniciatyva arba pasitelkdamas bendradarbiaujančių NVO pajėgų pagalbą ieško papildomų pajėgumų, kuriuos radus derinami bendradarbiavimo veiksmai ir teikiamos sveikatos priežiūros paslaugos įtraukiant NVO pajėgų pagalbą;

32.4. Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu ryšiai su Įstaigomis ir bendradarbiaujančiomis NVO pajėgomis yra nuolat palaikomi siekiant bet kuriuo metu pasitelkti NVO pajėgų pagalbą.

33. Pasibaigus Įvykiui, inicijuojamas valdant Įvykį dalyvavusių institucijų ir NVO pajėgų susitikimas, kuriame:

33.1. aptariama Įvykio metu įgyta patirtis;

33.2. priimami sprendimai dėl procesų tobulinimo ir bendradarbiavimo su NVO pajėgomis tęstinumo užtikrinimo.

 

 

 

 

 

VIII SKYRIUS

PAGALBOS SUTARČIŲ VYKDYMAS IR ATSISKAITYMAI

 

34. NVO pajėgos privalo vykdyti veiklas, dėl kurių pasirengimo valdyti Įvykius etape buvo pasirašoma bendradarbiavimo sutartis ir vykdoma pasirengimo veikla.

35. Pagalbos sutartis sudariusių NVO pajėgų išlaidos kompensuojamos vadovaujantis Savanorių, tarptautinių humanitarinių organizacijų ir nevyriausybinių organizacijų pajėgų patirtų  išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gruodžio 29 d. nutarimu Nr. 1317 „Dėl Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo įgyvendinimo“ (toliau – nutarimas Nr. 1317), III skyriaus nuostatomis.

36. Pagalbos sutartis sudariusių NVO pajėgų tikslios užduotys, jų apimtis ir terminai nustatomi gresiant ar susidarius Įvykiui, užpildant nutarimu Nr. 1317 patvirtintą Savanorių, tarptautinių humanitarinių organizacijų ir nevyriausybinių organizacijų pajėgų patirtų išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo 2 priede nustatytą Tarptautinių humanitarinių organizacijų ir nevyriausybinių organizacijų pajėgų veiklų planą.

37. Apie Įvykio metu pagalbą teikusias NVO pajėgas bei joms už pagalbą skirtas kompensacijas bendradarbiavimą koordinuojančios įtaigos skelbia viešai.

 

IX SKYRIUS

BENDRADARBIAUJANČIŲ ĮSTAIGŲ IR NVO PAJĖGŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

38. Įstaigos ir NVO pajėgos įsipareigoja:

38.1. Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu dalytis informacija, o prireikus rengti susitikimus situacijai aptarti ir galimiems veiksmams suderinti;

38.2. vykdyti sutartus įsipareigojimus geriausiam rezultatui Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu pasiekti;

38.3. pasirengimo Įvykiui, Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu kaip galima greičiau informuoti bendradarbiaujančią šalį apie situacijos dėl turimų išteklių, atliekamų darbų apimties, pakitusių išorinių veiksnių pasikeitimus;

38.4. atsiradus išteklių trūkumui dėti pastangas jų papildymo paieškai;

38.5. bendradarbiaujančias šalis kaip galima greičiau informuoti apie susiklosčiusias aplinkybes, dėl kurių nėra galimybės tęsti bendradarbiavimo;

38.6. konstruktyviai vertinti ir analizuoti Įvykio metu įgytą patirtį ir bendradarbiaujančios šalies siūlymus, pateiktus pasirengimo Įvykiui, Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu.

39. Įstaigos ir NVO pajėgos turi teisę:

39.1. bendradarbiauti su kitomis SPĮ ir kitomis NVO pajėgomis;

39.2. nesutikti su bendradarbiavimo sąlygų siūlymais;

39.3. teikti siūlymus Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo organizavimui gerinti.

 

X SKYRIUS

INFORMACIJOS VALDYMAS IR KOMUNIKAVIMAS

 

40. Rengiantis Įvykių valdymui susitikimai organizuojami gyvai, nuotoliniu būdu arba elektroninėmis priemonėmis pagal poreikį.

41. Pasirengimo Įvykiams etape Įstaigos kaupia ir vertina informaciją apie planuojamą NVO pajėgų pagalbos poreikį ir jos sritis, kurią teikia Ministerijai arba Ministerijos OC joms paprašius.

42. Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu informacijos keitimosi tikslu labiausiai priimtinu ir Įvykio metu prieinamu būdu organizuojami periodiniai Įstaigų, NVO pajėgų ir Ministerijos OC susitikimai.

43. Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu susitikimų dažnį, trukmę ir komunikavimo būdą nustato Ministerijos OC.

44. Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu apie NVO pajėgų pagalbos poreikį informacija teikiama Ministerijos OC. Šią informaciją teikia:

44.1. dėl NVO pajėgų pagalbos poreikio regioninės funkcinės teritorijos vienetui priskirtoms stacionarines paslaugas teikiančioms įstaigoms – Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų, teikiančių stacionarines aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išdėstymo reikalavimų ir išdėstymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2023 m. liepos 12 d. nutarimu Nr. 551 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos įstaigų, teikiančių stacionarines aktyviojo gydymo asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išdėstymo reikalavimų ir išdėstymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, priede nurodyti regioninės funkcinės sveikatos priežiūros teritorijos centrai, regiono mastu įvertinę regioninei funkcinei teritorijai priklausančių stacionarines paslaugas teikiančių įstaigų pagalbos poreikį;

44.2. dėl NVO pajėgų pagalbos priekio pirminės asmens sveikatos priežiūros įstaigoms – savivaldybės atsakingas asmuo, savivaldybės mastu įvertinęs teritorijai priklausančių pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų pagalbos poreikį;

44.3. NVSC ir ESSC – tiesiogiai.

45. Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu apie NVO pajėgų pagalbos poreikį informacija teikiama Ministerijos OC nustatytu būdu ir periodiškumu.

46. Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu Ministerijos OC apie priimtus sprendimus dėl pagalbos poreikio NVO pajėgas informuoja nedelsiant.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47. Bendradarbiavimas su NVO pajėgomis privalo užtikrinti sklandų sveikatos priežiūros paslaugų Įvykio metu teikimą, sumažindamas šių paslaugų teikimo sutrikimo riziką, o jo sutrikimo atveju – kaip galima sklandesnį sveikatos priežiūros paslaugų teikimo proceso atkūrimą.

__________________

 

Tarptautinių humanitarinių ir nevyriausybinių organizacijų pasitelkimo sveikatos priežiūrai užtikrinti ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ir krizių atvejais tvarkos aprašo

1 priedas

 

LIETUVOS RAUDONOJO KRYŽIAUS SĄVEIKOS SU KITOMIS NVO PAJĖGOMIS PAGALBOS SRIČIŲ PASISKIRSTYMAS PAGAL PAGALBOS TEIKIMO VIETĄ

 

Įstaiga / vietovė

 

NVO

teikiamos pagalbos sritis

Masinės nelaimės vieta

ESSC

NVSC

NVO pajėgų Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo metu įkurti informavimo centrai

SPĮ, į kurias Įvykio valdymo ir paslaugų atkūrimo atveju nukreipiami pacientai

Pagalba vykdant pacientų srautų valdymo funkcijas pagal Įvykio metu kilusius poreikius

+

 

 

+

+

Pagalba teikiant informaciją apie sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą

+

+

+

+

+

Psichologinės ir (ar) emocinės pagalbos teikimas gyventojams ir pagalba šią veiklą vykdantiems specialistams (jei reikia, prižiūrint, instruktuojant atsakingam medicinos personalui)

+

 

 

+

+

Pirmosios medicininės pagalbos teikimas gyventojams ir pagalba šią veiklą vykdantiems specialistams (jei reikia, prižiūrint, instruktuojant atsakingam medicinos personalui)

+

 

 

+

+

Kita pagalba gyventojams ir sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiam medicinos personalui (jei reikia, jam prižiūrint, instruktuojant)

+

 

 

 

+

Pagalba žmogiškaisiais ištekliais iškraunant, pakraunant, pakuojant, rūšiuojant, žymint, skirstant, perkeliant krovinius bei medicinos priemones ir ( ar) asmenis į paskirties vietas

+

+

 

 

+

Pagalba atliekant užkrečiamųjų ligų epidemiologinės diagnostikos tyrimus ir išaiškinant sąlytį turėjusius asmenis

 

 

+

 

 

__________

 

Tarptautinių humanitarinių ir nevyriausybinių organizacijų pasitelkimo sveikatos priežiūrai užtikrinti ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ir krizių atvejais tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Prašymo dėl tarptautinės humanitarinės ar nevyriausybinės organizacijos pagalbos sutarties sudarymo formos pavyzdys)

 

 

Lietuvos Respublikos sveiktos apsaugos ministerijos

Ekstremalių situacijų operacijų centrui

 

PRAŠYMAS

DĖL TARPTAUTINĖS HUMANITARINĖS AR NEVYRIAUSYBINĖS ORGANIZACIJOS PAGALBOS SUTARTIES SUDARYMO

 

______________ Nr._______

(data)

I.          INFORMACIJA APIE ORGANIZACIJĄ“

 

1.   Organizacijos duomenys

Pavadinimas

 

Teisinė forma

 

Juridinio asmens kodas

 

Korespondencijos adresas

 

Telefono numeris (su tarpmiestiniu kodu) / mobiliojo telefono numeris

 

Elektroninio pašto adresas

 

Interneto svetainės adresas, socialinio tinklo paskyros adresas (jei yra)

 

Pareiškėjo parėjusių metų (pvz., 2022 m.) finansinės ir veiklos ataskaitos ar metinio pranešimo nuorodos adresas

 

 

2.   Pareiškėjo vadovas

Vardas, pavardė

 

Elektroninio pašto adresas

 

Telefono numeris

 


 

II. INFORMACIJA APIE ORGANIZACIJOS KETINAMUS ATLIKTI DARBUS:

 

3.   Nurodykite veiklos sritis, kuriose galite vykdyti veiklą:

Telkti pagalbą valdant srautus.

 

Teikti informaciją apie sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumą.

 

Teikti psichologinę ir (ar) emocinę pagalbą gyventojams ir teikti pagalbą šią veiklą vykdantiems specialistams (jei reikia, prižiūrint, instruktuojant atsakingam medicinos personalui).

 

Teikti pirmąją medicininę pagalbą gyventojams ir teikti pagalbą šią veiklą vykdantiems specialistams (jei reikia, prižiūrint, instruktuojant atsakingam medicinos personalui).

 

Teikti kitą pagalbą gyventojams sveikatos priežiūros paslaugas teikiančiam medicinos personalui (jei reikia, jam prižiūrint, instruktuojant).

 

Teikti pagalbą žmogiškaisiais ištekliais iškraunant, pakraunant, pakuojant, rūšiuojant, žymint, skirstant, perkeliant krovinius bei medicinos priemones ir ( ar) asmenis į paskirties vietas.

 

Teikti pagalbą atliekant užkrečiamųjų ligų epidemiologinės diagnostikos tyrimus ir išaiškinant sąlytį turėjusius asmenis.

 

Teikti pagalbą pagal poreikį perduodant informaciją kompetentingoms institucijoms.

Teikti pagalbą žmogiškaisiais ištekliais surenkant užsakymus ir arba organizuojant reikiamos paramos surinkimą ar įsigijimą.

 

Teikti kitą pagalbą (nurodyti).

 

 

 

 

 

 

4.  Nurodykite atitiktį organizacijai keliamiems kriterijams:

Tarptautinė humanitarinė organizacija:

1

Yra organizacija, kurios veiklą reglamentuoja tarptautinė viešoji teisė.

 

Taip

Ne

2

Turi ne mažiau kaip 3 metų patirtį teikiant pagalbą humanitarinėje ar sveikatos priežiūros srityje (Lietuvos ir (ar) ne Lietuvos teritorijoje).

 

Taip

Ne

3

Turi materialinių ir žmogiškųjų išteklių, įgalinančių ne mažiau kaip 30 dienų atlikti numatomus darbus ir funkcijas, teikti pagalbą ir paslaugas veiklos vykdytojo koordinuojamoje teritorijoje.

 

Taip

Ne

4

Nėra reorganizuojama, likviduojama bankrutuojanti ar laikinai sustabdžiusi veiklą.

 

Taip

Ne

5

Yra parengusi ir kartu su prašymu bendradarbiauti gali pateikti finansines ir veiklos ataskaitas už paskutinius 3 veiklos metus arba visą NVO pajėgų veikimo terminą, jei organizacija veikia trumpiau nei 3 metus, arba šią informaciją skelbia organizacijos interneto puslapyje. Šiuo atveju yra nurodomas tikslus interneto puslapio, kuriame skelbiamos ataskaitos, adresas.

 

Taip

Ne

6

Atitinka reikalavimus, numatytus Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme ar Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme.

 

Taip

Ne

7

Turi vadovo ar įgalioto subjekto patvirtintą savanorių veiklos organizavimo tvarką reglamentuojantį dokumentą.

 

Taip

Ne

8

Turi patvirtintą atstovų, koordinuojančių bendradarbiavimą teikiant pagalbą sveikatos priežiūros srityje, delegavimo tvarką reglamentuojantį dokumentą.

 

Taip

Ne

Nevyriausybinė organizacija:

1

Yra Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą reguliuojančius teisės aktus.

 

Taip

Ne

2

Turi ne mažiau kaip 1 metų patirtį teikiant pagalbą humanitarinėje ar sveikatos priežiūros srityje (Lietuvos ir (ar) ne Lietuvos teritorijoje).

 

Taip

Ne

3

Juridinių asmenų registre yra žyma, patvirtinanti, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija.

 

Taip

Ne

4

Nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus.

 

Taip

Ne

5

Turi materialinius ir žmogiškuosius išteklius ne mažiau kaip 30 dienų atlikti numatomus darbus ir funkcijas, teikti pagalbą ir paslaugas veiklos vykdytojo koordinuojamoje teritorijoje.

 

Taip

Ne

6

Nėra reorganizuojama, likviduojama, bankrutuojanti ar laikinai sustabdžiusi veiklą.

 

Taip

Ne

7

Yra parengusi ir kartu su prašymu bendradarbiauti gali pateikti finansines ir veiklos ataskaitas už paskutinius 3 veiklos metus arba visą NVO pajėgų veikimo terminą, jei organizacija veikia trumpiau nei 3 metus, arba šią informaciją skelbia organizacijos interneto puslapyje. Šiuo atveju yra nurodomas tikslus interneto puslapio, kuriame skelbiamos ataskaitos, adresas.

 

Taip

Ne

8

Atitinka reikalavimus, numatytus Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme ar Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme.

 

Taip

Ne

9

Turi vadovo ar įgalioto subjekto patvirtintą savanorių veiklos organizavimo tvarką reglamentuojantį dokumentą.

 

Taip

Ne

10

Turi patvirtintą atstovų, koordinuojančių bendradarbiavimą teikiant pagalbą sveikatos priežiūros srityje, delegavimo tvarką reglamentuojantį dokumentą.

 

Taip

Ne

 

5. Nurodykite organizacijos patirtį pasirinktose veiklos srityse (iki 250 žodžių)

 

 

 

6. Nurodykite informaciją apie teritoriją, kurioje galite vykdyti veiklą, ir veiklos apimtis

 

 

7. Kita aktuali informacija

 

 

8. Kartu su prašymu pateikiami atrankos kriterijus patvirtinantys dokumentai:

 

1 __________________________. ....... lapai (-ų);

 

2.__________________________, ....... lapai (-ų);

 

3.__________________________ ....... lapai (-ų).

 

Pažyma, patvirtinanti, kad organizacija nėra įtraukta į sąrašą organizacijų, kurios veikia prieš Lietuvos Respublikos interesus, el. kopija, ....... lapai (-ų).

 

Organizacijos vadovas:

 

__________________       _____________________                       ____________________

(pareigos)                          (vardas ir pavardė)                                                    (parašas)

 

 

___________

 

Tarptautinių humanitarinių ir nevyriausybinių organizacijų pasitelkimo sveikatos priežiūrai užtikrinti ekstremaliųjų įvykių, ekstremaliųjų situacijų ir krizių atvejais tvarkos aprašo

3 priedas

 

Nevyriausybinės organizacijos pavadinimas

 

Juridinio asmens kodas

 

Korespondencijos adresas

 

Buveinės adresas

 

Deklaracijos pasirašymo data

 

 

nepriekaištingos reputacijos bei nepriklausomumo DEKLARACIJA

 

Pasirašant bei pateikiant šią deklaraciją yra patvirtinama, kad deklaraciją teikianti nevyriausybinė organizacija atitinka nepriekaištingos reputacijos ir nepriklausomumo deklaraciją.

 

Lentelėje kiekvienas patvirtinimas žymimas „X“ šia tvarka: kai organizacija atitinka tvirtinimą, žymimas langelis „Taip“, kai organizacija neatitinka tvirtinimo, žymimas langelis „Ne“.

 

1.   Nepriekaištinga reputacija

Taip

Ne

1.1.         

 

Organizacija įstatymų nustatyta tvarka nėra pripažinta kalta dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo ar korupcinio pobūdžio nusikaltimo ar nėra dėl to iškelta baudžiamoji byla.

 

 

 

 

1.2.         

 

Organizacija nėra įtraukta į sąrašą organizacijų, kurios veikia prieš Lietuvos Respublikos interesus.

 

 

 

 

1.3.         

 

Organizacija nesiekia jokiomis formomis, metodais ir būdais savo veikloje diskriminuoti, kurstyti tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ar diskriminaciją, nereiškia nepagarbos Lietuvos valstybės simboliams.

 

 

 

 

1.4.         

Organizacija jokiais metodais, formomis ir būdais nėra prisidėjusi prie smurto, prievartos, neapykantos skatinimo.

 

 

 

 

1.5.         

 

Organizacija jokiais metodais, formomis ir būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

 

 

 

 

1.6.         

 

Man nėra žinoma kitų reikšmingų aplinkybių, dėl kurių organizacijos reputacija negali būti laikoma nepriekaištinga.

 

 

 

 

2.   Nepriklausomumas

Taip

Ne

2.1.               

 

Organizacijos nesaisto jokie veiklos, giminystės arba kitokie ryšiai su NVO atrenkančiu subjektu, dėl kurių kyla ar gali kilti interesų konfliktas ir kurie gali paveikti priimant sprendimą dėl organizacijos pasitelkimo.

 

 

 

 

 

Organizacijos vadovas:

 

__________________       _____________________                       ____________________

(pareigos)                          (vardas ir pavardė)                                                    (parašas)

 

____________________________________