FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DIREKTORIAUS 2008 m. GEGUŽĖS 10 d. įsakymO Nr. 46-V „Dėl FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBOS PRIE VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS DARBUOTOJŲ ATLIEKAMŲ ŪKIO SUBJEKTŲ PATIKRINIMŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. gruodžio 30 d. Nr. V-243
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos (toliau – Tarnyba) įstatymo 11 str. 1 d. 1 p., Tarnybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 5 d. nutarimu Nr. 481 „Dėl Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 16.10 papunkčiu ir Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 33 str. 1 d.:
1. Pakeičiu Tarnybos direktoriaus 2008 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 46-V „Dėl Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Vidaus reikalų ministerijos darbuotojų atliekamų ūkio subjektų patikrinimų tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2017 m. rugsėjo 16 d. Tarnybos direktoriaus įsakymo Nr. V-133 redakcija) patvirtintą aprašą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).
2. Nurodau:
2.1. Tarnybos struktūrinių padalinių vadovams per Dokumentų valdymo bendrąją informacinę sistemą (DBSIS) supažindinti su šiuo įsakymu pavaldžius darbuotojus;
4. Pripažįstu netekusiu galios:
4.1. Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos direktoriaus 2022 m. spalio 28 d. įsakymą Nr. V-231 „Dėl Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimo patikrinimų atlikimo rašytiniu būdu tvarkos aprašo patvirtinimo“;
5. Nustatau, kad šis įsakymas įsigalioja 2025 m. sausio 1 d. Iki šio įsakymo įsigaliojimo pradėti ūkio subjektų patikrinimai baigiami pagal tuo metu galiojusias teisės normas.
PATVIRTINTA
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministerijos direktoriaus
2008 m. gegužės 10 d. įsakymu Nr. 46-V
(Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministerijos direktoriaus
2024 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. V-243
redakcija)
DARBUOTOJŲ ATLIEKAMŲ ūkio subjektų PATIKRINIMŲ tvarkos aprašas
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Darbuotojų atliekamų ūkio subjektų patikrinimų tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos (toliau – Tarnyba) darbuotojų atliekamų ūkio subjektų veiklos, pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimo tikrinimo tvarką.
2. Atlikdami patikrinimus Tarnybos darbuotojai vadovaujasi Lietuvos Respublikos Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymu (jei atliekamas patikrinimas dėl šio įstatymo nuostatų laikymosi) ir šiuo Tvarkos aprašu.
3. Šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
Ūkio subjektas – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įsteigta visų rūšių ir nuosavybės formų įmonė, įstaiga, organizacija ar kitas juridinis ar fizinis asmuo, vykdantys veiklą Lietuvos Respublikos teritorijoje.
Patikrinimas – Tarnybos darbuotojų atliekamas ūkio subjekto ūkinės finansinės ar kitokios veiklos tikrinimas, siekiant įgyvendinti Tarnybos uždavinius ir funkcijas.
Planinis patikrinimas – ūkio subjektų veiklos patikrinimas, atliekamas remiantis Tarnybos direktoriaus patvirtintu ir Dokumentų valdymo bendrojoje informacinėje sistemoje (toliau – DBSIS) registruotu patikrinimo planu, skelbiamu Tarnybos interneto svetainėje, arba į planą įtrauktą ūkio subjektą informavus individualiai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po patikrinimų plano patvirtinimo ar jo pakeitimo.
Neplaninis patikrinimas – ūkio subjekto veiklos patikrinimas, kai įvertinus turimą informaciją kyla įtarimų, kad ūkio subjekto veikla gali kelti grėsmę teisės normų saugomoms vertybėms arba manoma, kad informavus apie patikrinimą, gali būti prarasti ar sunaikinti reikšmingi įrodymai.
4. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos įstatyme, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme vartojamas sąvokas.
5. Šio Tvarkos aprašo nuostatos netaikomos nagrinėjant skundus, pareiškimus ar pranešimus apie nusikalstamą veiką.
II. BENDRIEJI REIKALAVIMAI atlikti Patikrinimą
7. Atliekamų patikrinimų tikslas – užtikrinti verslo veiklos skaidrumą ir teisės veiksmingumą, išvengti galimos reikšmingos žalos ir apsaugoti valstybės finansų sistemą nuo neteisėto ar nusikalstamo poveikio.
8. Darbuotojai teisės aktų nustatyta tvarka atlieka planinius ir neplaninius ūkio subjektų patikrinimus.
9. Priimant sprendimus dėl planinių ar neplaninių ūkio subjektų patikrinimų atlikimo, vadovaujamasi ūkio subjektų lygybės, protingumo, nediskriminavimo, planavimo, viešumo ir taikomų priemonių proporcingumo principais.
10. Tikrintini ūkio subjektai nustatomi ir sprendimas atlikti patikrinimą priimamas, atsižvelgiant į:
10.1. galimai daromų teisės aktų reikalavimų pažeidimų ir ūkio subjekto veikos pažeidimų atvejų paplitimą, mastą, poveikį valstybės biudžeto pajamoms, pavojingumą visuomenei ir viešajam interesui;
10.2. Pinigų plovimo prevencijos informacinės sistemos (toliau – PPPIS) informaciją, ar dėl ūkio subjekto yra gauta pranešimų apie įtartinas pinigines operacijas ar sandorius, ar dėl jo atlikta analizių ir koks jų rezultatas;
10.3. Integruotos baudžiamojo proceso informacinės sistemos (toliau – IBPS) ir Tarnybos naudojamų kitų registrų duomenis apie atliekamus ar atliktus subjektų ar jų naudos gavėjų ikiteisminius, administracinius tyrimus ar patikrinimus, kaip laikomasi Įstatymo nuostatų, įvertinus rezultatus ir taikytų poveikio priemonių įtaką;
10.4. informaciją apie ūkio subjekto klientų skaičių ir riziką, produktų, paslaugų riziką, veiklos šalies ar geografinio regiono riziką;
10.5. kitus svarbius kriterijus, kurie gali būti aktualūs vertinant ūkio subjektų riziką: verslo modelio naujumą, specifiką ar verslo modelio riziką, viešųjų šaltinių informaciją, ūkio subjekto naudojamus veiklos procesus, informacinių technologijų sprendimus, veiklos mastą ir trukmę, darbuotojų skaičių, ūkio subjekto kitų teisės aktų laikymosi ir jų pažeidimų atvejus, metines pajamų deklaracijas, sumokėtą mokesčių į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą sumą, kitų valstybės ar užsienio valstybės institucijų, įgyvendinančių pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo prevencijos priemones, teikiamą informaciją ir kt.;
10.7. gautą kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti ūkio subjekto veiklos patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;
10.8. kitą turimą informaciją ar kilus pagrįstų įtarimų dėl ūkio subjekto veikos, kuri gali prieštarauti teisės aktams ar neatitikti teisės aktų reikalavimų, pagal gautą informaciją, nepaisant jos rūšies bei reaguojant į visuomenės informavimo priemonėse publikuotą ar kitaip paviešintą informaciją dėl viešojo intereso pažeidimo teisės aktų vykdymo klausimais;
10.9. ūkio subjekto veiklos ankstesnio patikrinimo metu nustatytus teisės aktų pažeidimus ir įgyvendintus priimtus sprendimus, siekiant įvertinti, ar pažeidimai buvo pašalinti ir sprendimai įgyvendinti;
11. Anoniminis skundas dėl tam tikro ūkio subjekto veiklos, t. y. veikimo ar neveikimo, gali būti laikomas pagrindu atlikti patikrinimą, jeigu anksčiau buvo gauta informacijos apie to paties ūkio subjekto vykdomą neteisėtą veiką.
12. Ūkio subjektų patikrinimų dažnumas (periodiškumas) priklauso nuo jų veiklos keliamo pavojaus finansų sistemai bei pagal šio Tvarkos aprašo 10 punktą nustatytos informacijos reikšmingumo.
13. Patikrinimas, pagal šio aprašo 10.6 p., 10.,8 p., 11 p. ir 12 p. pradedamas, jeigu nustatomos bent kelios kitos 10 punkte numatytos sąlygos.
14. Patikrinimai turi būti atliekami per objektyviai įmanomą trumpiausią laiką. Tarnybos struktūrinio padalinio vadovas ar jį pavaduojantis asmuo, pasirašydamas tarnybinį pranešimą dėl tikslingumo atlikti Patikrinimą, nustato patikrinimo trukmę, kuri negali būti ilgesnė nei 30 dienų.
15. Jeigu reikia tęsti patikrinimą, struktūrinio padalinio vadovas ar jį pavaduojantis asmuo, gavęs motyvuotą tarnybinį pranešimą, nustato ne ilgesnį nei 30 kalendorinių dienų patikrinimo pratęsimo terminą. Bendras pratęsimų skaičius – ne daugiau kaip trys.
III. PAVEDIMAS ATLIKTI PATIKRINIMĄ
17. Darbuotojai, atlikdami ūkio subjekto patikrinimą, privalo turėti Tarnybos struktūrinio padalinio vadovo ar jį pavaduojančio asmens pasirašytą ir DBSIS užregistruotą pavedimą atlikti patikrinimą (toliau – Pavedimas) (1 priedas).
19. Pakartotinai tikrinant tą patį ūkio subjektą, Tvarkos aprašo nustatyta tvarka surašomas naujas Pavedimas.
20. Pavedime turi būti nurodyta:
20.1. Tarnybos struktūrinio padalinio, kurio darbuotojams pavedama atlikti ūkio subjekto patikrinimą, pavadinimas;
20.4. tikrinamojo ūkio subjekto pavadinimas, kodas, adresas arba adresai (jei tai fizinis asmuo – jo vardas, pavardė, asmens kodas ir gyvenamosios vietos adresas) arba vietovė, kurioje numatoma atlikti patikrinimą;
20.7. patikrinimo atlikimo konkreti diena, kurią ūkio subjektas bus tikrinamas (kai dėl objektyvių aplinkybių negalima numatyti konkrečios patikrinimo dienos, nurodomas laikotarpis, per kurį ūkio subjektas bus tikrinamas);
21. Vieno Pavedimo pagrindu gali būti atliekamas vieno ūkio subjekto arba konkrečios vietovės, kurioje veikia keli iš anksto nežinomi ūkio subjektai, patikrinimas. Kiekvienam tikrinamam ūkio subjektui arba konkrečiai vietovei būtina turėti atskirą Pavedimą.
22. Tam tikrais atvejais gavus informacijos iš visuomenės, pagal savo svarbą reikalaujančios neatidėliotino patikrinimo, ir jei yra pagrįsta rizika, kad ūkio subjektas gali paslėpti ar sunaikinti svarbius dokumentus, arba yra kitų aplinkybių, reikalaujančių neatidėliotino patikrinimo, ūkio subjekto patikrinimas gali būti atliktas negavus Pavedimo. Tokiu atveju prieš atliekant patikrinimą, jį organizuojantis darbuotojas telefonu ar kitomis priemonėmis suderina ūkio subjekto neatidėliotino patikrinimo būtinumą su Tarnybos direktoriaus pavaduotoju pagal kuruojamą sritį.
IV. NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMAS IR ATLIKIMAS
23. Esant pagrindui atlikti neplaninį patikrinimą, darbuotojas surašo motyvuotą tarnybinį pranešimą, kuriame nurodo ūkio subjekto veiklos patikrinimo konkretų faktinį pradėjimo pagrindą (fizinio juridinio asmens pranešimas, pareiškimas, skundas ir jo numeris, atlikta prieš tai dokumentų ar duomenų analizė, vertinimas ir rašto, kuriame yra tai aprašyta, dokumento su slaptumo žyma registracijos numeris, bendro institucijų pasitarimo protokolinio sprendimo data ir numeris ir kiti duomenys, kuriais remiantis būtina inicijuoti patikrinimą; kokia apimtimi siekiama tikrinti ūkio subjekto veiklą. koks tikrinamas laikotarpis ir planuojami tikrinimo veiksmai, kokie pažeidimai yra galimai padaryti, patikrinimo tikslas ir tikrintinos aplinkybės), ir pateikia jį struktūrinio padalinio vadovui ar jį pavaduojančiam asmeniui, o pastarasis, įvertinęs darbuotojo pateiktą tarnybinį pranešimą, priima vieną iš šių sprendimų, užrašydamas rezoliuciją:
24. Priėmus 23.1 ar 23.2 p. numatytą sprendimą, apie tai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas raštu pranešama institucijai ar asmeniui, pateikusiam informaciją, dėl kurios priimtas sprendimas.
25. Priėmus sprendimą pradėti patikrinimo procedūrą, surašomas pavedimas, patikrinimas atliekamas vadovaujantis šiuo tvarkos aprašu.
26. Tarnybos struktūrinio padalinio vadovas ar jį pavaduojantis asmuo, patvirtinęs pavedimą atlikti ūkio subjekto veiklos patikrinimą, asmeniškai atsako dėl netinkamo, nemotyvuoto darbuotojo surašyto tarnybinio pranešimo, kuriame neišsamiai nurodytas faktinis procedūros pradėjimo pagrindas ir jį pagrindžiančios visos faktinės aplinkybės.
27. Patikrinimo procedūra turi būti inicijuojama ne vėliau kaip per 40 dienų nuo pirminės informacijos apie galimai neteisėtą ūkio subjekto veiklą gavimo Tarnyboje, išskyrus atvejus, kai atliekamas planinis ūkio subjekto veiklos patikrinimas. Per šį laikotarpį informaciją gavęs darbuotojas, naudodamasis prieinamais šaltiniais ir turimais registrais, surenka visą galimą informaciją apie ūkio subjektų veiklą, kuri leistų spręsti klausimą dėl Patikrinimo procedūros poreikio.
V. PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMAS IR ATLIKIMAS
29. Ūkio subjektai apie planinius jų veiklos patikrinimus iš anksto informuojami elektroninio ryšio priemonėmis. Nesant techninių galimybių – paštu, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po patikrinimų plano patvirtinimo ar pakeitimo dienos.
29.1. Pranešime ūkio subjektui apie numatomą atlikti patikrinimą (toliau – Pranešimas) nurodoma:
29.1.6. preliminarus dokumentų, kuriuos ūkio subjektas turi pateikti patikrinimą atliksiantiems asmenims, sąrašas;
30. Ūkio subjekto informavimas apie planinį jo veiklos patikrinimą nepanaikina Tarnybos teisės atlikti Patikrinimą kitu laiku, nei buvo nurodyta ūkio subjektui išsiųstame Pranešime.
31. Patikrinimas vykdomas nepaisant to, ar ūkio subjektas patvirtino Pranešimo apie numatomą patikrinimą gavimą, ar ne.
VI. PINIGŲ PLOVIMO IR TERORISTŲ FINANSAVIMO PREVENCIJOS PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO, PLANINIŲ IR NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ORGANIZAVIMAS
34. Metinio finansų įstaigų ir kitų įpareigotųjų subjektų, planuojamų tikrinti dėl pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimo, sąrašo sudarymas ir atranka neplaniniam patikrinimui organizuojama šio skyriaus nustatyta tvarka.
35. Siekiant valdyti pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo riziką ir Tarnybos veiksmus pirmiausia nukreipti didžiausios rizikos atvejams šalinti, kasmet sudaromas planuojamų tikrinti finansų įstaigų ir kitų įpareigotųjų subjektų (ūkio subjektai) sąrašas.
36. Pinigų plovimo prevencijos valdybos Priežiūros skyriaus darbuotojas, vadovaudamasis šio Aprašo 38 ir 39 punktais, iki einamųjų metų sausio 31 d. parengia motyvuotą tarnybinį pranešimą, kuriame nurodo siūlomą tikrinti sektorių ir ūkio subjektų sąrašą, ir elektroninėmis priemonėmis per DBSIS pateikia jį Tarnybos direktoriui.
37. Sutikdamas su tarnybiniu pranešimu, Tarnybos direktorius sprendimą pažymi užrašydamas rezoliuciją ir paveda Pinigų plovimo prevencijos valdybai organizuoti patikrinimo procedūras.
38. Veiklos sektorius, planuojamas tikrinti dėl pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimo, parenkamas atsižvelgiant į:
38.1. naujausių Europos Komisijos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos atitinkamo produkto ar sektoriaus vertinimo rezultatus ir rekomendacijas;
38.2. naujausių nacionalinio pinigų plovimo ir teroristų finansavimo rizikos atitinkamo produkto ar sektoriaus vertinimo rezultatus ir rekomendacijas;
38.3. užsienio valstybių institucijų, tarptautinių organizacijų informaciją apie pinigų plovimo ir teroristų finansavimo riziką;
39. Metinis finansų įstaigų ir kitų įpareigotųjų subjektų, planuojamų tikrinti dėl pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimo, sąrašas sudaromas vadovaujantis šiais kriterijais:
39.1. PPPIS informacija, ar dėl ūkio subjekto yra gauta pranešimų apie įtartinas pinigines operacijas ar sandorius, ar dėl jo atlikta analizių ir koks jų rezultatas;
39.2. PPPIS informacija, ar ūkio subjektas pats teikia pranešimus apie įtartinas pinigines operacijas ar sandorius, ar pagal juos atlikta analizių ir koks jų rezultatas;
39.3. PPPIS informacija, ar dėl ūkio subjekto yra gauta pranešimų apie grynaisiais pinigais atliktą operaciją ar sandorį, jeigu pagal sandorį gaunama ar mokama grynųjų pinigų suma lygi arba viršija 15 000 eurų ar ją atitinkančią sumą užsienio valiuta;
39.4. PPPIS informacija, ar ūkio subjektas pats teikia pranešimus apie grynaisiais pinigais atliktą operaciją ar sandorį, jeigu pagal sandorį gaunama ar mokama grynųjų pinigų suma lygi arba viršija 15 000 eurų ar ją atitinkančią sumą užsienio valiuta;
39.5. IBPS ir kitų Tarnybos naudojamų registrų duomenimis apie atliekamus ar atliktus subjektų ar jų naudos gavėjų, nustatytų remiantis anksčiau minėta informacija, ikiteisminius tyrimus;
39.6. informacija, ar ūkio subjektas Tarnybai pranešė apie paskirtus vadovaujančius darbuotojus, organizuojančius pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimą ir bendradarbiaujančius su Tarnyba;
39.7. informacija apie ūkio subjekto klientų skaičių ir riziką, produktų, paslaugų riziką, veiklos šalies ar geografinio regiono riziką;
39.8. anksčiau atliktų patikrinimų, kaip laikomasi Įstatymo nuostatų, rezultatus ir taikytų poveikio priemonių įtaką;
39.9. kitus svarbius kriterijus, kurie gali būti aktualūs vertinant ūkio subjektų riziką: verslo modelio naujumą, specifiką ar verslo modelio riziką, viešųjų šaltinių informaciją, ūkio subjekto naudojamus veiklos procesus, informacinių technologijų sprendimus, veiklos mastą ir trukmę, darbuotojų skaičių, ūkio subjekto kitų teisės aktų laikymosi ir jų pažeidimų atvejus, metines pajamų deklaracijas, sumokėtą mokesčių sumą į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, kitų valstybės ar užsienio valstybės institucijų, įgyvendinančių pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo prevencijos priemones, teikiamos informaciją įvertinimą ir kt.
40. Siekiant valdyti pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo riziką ir Tarnybos veiksmus pirmiausia nukreipti didžiausios rizikos atvejams šalinti, metinis finansų įstaigų ir kitų įpareigotųjų subjektų, planuojamų tikrinti dėl pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimo, skaičius turi sudaryti ne mažiau kaip pusę (t. y. 12 vnt.) minimalaus numatomo visų finansų įstaigų ir kitų įpareigotųjų subjektų patikrinimų dėl pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimo skaičiaus (t. y. 24 vnt.). Finansų įstaigos ir kiti įpareigotieji subjektai, pagal planą patikrinti dėl pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimo, ne rečiau nei per trejus metus papildomai patikrinami subjekto patalpose, rašytiniu būdu.
41. Metinis finansų įstaigų ir kitų įpareigotųjų subjektų, planuojamų tikrinti dėl pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimo, sąrašas skelbiamas Tarnybos interneto svetainėje.
42. Metinis finansų įstaigų ir kitų įpareigotųjų subjektų, planuojamų tikrinti dėl pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimo, sąrašas gali būti keičiamas Tarnybos direktoriaus sprendimu, atsižvelgiant į Pinigų plovimo prevencijos valdybos darbuotojo motyvuotą tarnybinį pranešimą. Patikrinimo plano pakeitimai skelbiami Tarnybos interneto svetainėje.
43. Atranka neplaniniam patikrinimui vykdoma vadovaujantis šiais kriterijais:
43.1. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą atlikti ūkio subjekto veiklos patikrinimą arba kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;
43.2. įvertinus turimą informaciją ir kilus įtarimų, kad ūkio subjekto veikla gali kelti pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo riziką;
43.3. gavus pranešimą ar kitokius duomenis, kuriais užfiksuotos galimų Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo pažeidimų aplinkybės;
44. Anoniminis skundas dėl tam tikro ūkio subjekto veiklos, t. y. veikimo ar neveikimo, gali būti laikomas pagrindu atlikti neplaninį patikrinimą, kai įvertinus anoniminį skundą, kitą turimą informaciją kyla įtarimų, kad ūkio subjekto veikla gali kelti pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo riziką.
VII. PINIGŲ PLOVIMO IR TERORISTŲ FINANSAVIMO PREVENCIJOS ĮSTATYMO TAIKYMAS
45. Kai inicijuojant patikrinimą darbuotojams tikslinga naudotis Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 4–6 punktuose nustatytomis teisėmis, patikrinimą inicijuojantis darbuotojas papildomai motyvuotame tarnybiniame pranešime nurodo faktinį pagrindą pagrindžiančias aplinkybes, leidžiančias darbuotojui taikyti Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 4–6 punktuose nurodytus veiksmus.
46. Sutikdamas su Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsnio dalies 4–6 punktuose numatytų veiksmų atlikimo tikslingumu, Tarnybos struktūrinio padalinio vadovas ar jį pavaduojantis asmuo rezoliucija paveda patikrinimą organizuojančiam darbuotojui atlikti nurodytus veiksmus.
47. Sutikdamas su Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsnio dalies 4–6 punktuose nurodytų veiksmų atlikimo tikslingumu, Tarnybos struktūrinio padalinio vadovas ar jį pavaduojantis asmuo rezoliucija patikrinimą organizuojančiam darbuotojui paveda inicijuoti motyvuoto prašymo teikimą Vilniaus apygardos administraciniam teismui Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsnio 4 dalyje numatyta tvarka. Skundo dėl Regionų administracinio teismo sprendimo atmesti prašymą nagrinėjimo laikas neįskaičiuojamas į patikrinimo trukmę.
48. Nesutikdamas su Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 4–6 punktuose nurodytų veiksmų atlikimo tikslingumu, Tarnybos struktūrinio padalinio vadovas ar jį pavaduojantis asmuo rezoliucija nurodo nesutikimo motyvus.
VIII. ūkio subjekto patikrinimO atlikimAS Tarnybos STRUKTŪRINIO padalinio buveinėje arba (ir) nuvykus pas ūkio subjektą
50. Patikrinimo atlikimą organizuoja pirmas Pavedime nurodytas Tarnybos darbuotojas, kuriam pavesta atlikti ūkio subjekto patikrinimą.
51. Nuvykus pas ūkio subjektą, patikrinimas atliekamas dalyvaujant ūkio subjekto atstovui (vadovui, atstovui, darbuotojui) arba tikrinamam fiziniam asmeniui.
52. Darbuotojai, nuvykę tikrinti ūkio subjekto, turi prisistatyti, parodyti tarnybinius pažymėjimus, supažindinti su Pavedimu ūkio subjekto vadovą ar jo atstovą, ar tikrinamą fizinį asmenį.
53. Su Pavedimu pasirašytinai supažindinamas tikrinamo ūkio subjekto vadovas ar jo atstovas, ar tikrinamas fizinis asmuo eilutėje „Susipažinau“ įrašo savo pareigas, vardą, pavardę, pasirašo ir įrašo susipažinimo datą. Jeigu supažindintas asmuo atsisako pasirašyti Pavedime, patikrinimą organizuojantis Tarnybos darbuotojas tai nurodo Pavedimo eilutėje „Susipažinau“ ir joje pasirašo visi patikrinime dalyvaujantys Tarnybos darbuotojai.
54. Jei patikrinimo metu Tarnybos darbuotojai naudoja technines priemones, apie tai žodžiu informuojamas tikrinamo ūkio subjekto atstovas.
55. Jeigu atliekant patikrinimą fizinis asmuo kliudo įstatymų įgaliotiems darbuotojams įgyvendinti jų veiklą reglamentuojančiuose įstatymuose jiems nustatytas teises ar atlikti jiems pavestas pareigas arba nevykdo jų teisėtų nurodymų ar reikalavimų, fiziniam asmeniui taikoma administracinė arba baudžiamoji atsakomybė.
56. Patikrinimą organizuojantis darbuotojas turi surašyti tarnybinį pranešimą, jei patikrinimo atlikimo momentu ūkio subjektas nevykdo patikrinimą organizuojančio darbuotojo privalomų reikalavimų, šiam atliekant Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsnio 1 dalyje, išskyrus šio straipsnio 1 dalies 3 punktą, nurodytus veiksmus. Tarnybinį pranešimą su jį pagrindžiančiais įrodymais patikrinimą organizavęs darbuotojas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo tarnybinio pranešimo surašymo ir užregistravimo DBSIS dienos pateikia struktūrinio padalinio vadovui ar jį pavaduojančiam asmeniui, kuris sprendžia dėl tarnybinio pranešimo perdavimo nagrinėti Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos priemonių įgyvendinimo pažeidimų nagrinėjimo komisijai (toliau – Komisija) dėl poveikio priemonių taikymo.
57. Jei nuvykęs pas ūkio subjektą atlikti ūkio subjekto patikrinimą pareigūnas nustato, kad ūkio subjektas nevykdo veiklos patikrinimo vietoje (nėra veiklos vykdymo požymių) arba / ir nėra ūkio subjekto atstovo (vadovo, atstovo, arba darbuotojo) arba tikrinamo fizinio asmens, jis surašo tarnybinį pranešimą, kuriame išsamiai aprašo nustatytas aplinkybes. Šį tarnybinį pranešimą pasirašo visi patikrinimą atlikę darbuotojai.
IX. dokumentų ir (ar) daiktų paėmimas ir grąžinimas
58. Atliekantys patikrinimą darbuotojai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktais ir kitais specialiaisiais teisės aktais, turi teisę paimti dokumentų originalus, neatidėliotinais atvejais ir daiktus, patikrinimui atlikti.
59. Skaitmeninę informaciją ir debesyse esančius duomenis paima Tarnybos darbuotojų, atliekančių ūkio subjekto patikrinimą, pasitelktas specialistas.
60. Esant ūkio subjekto, iš kurio paimti dokumentai, raštiškam prašymui, paimtų dokumentų kopijos turi būti padaromos per dešimt darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos.
62. Dokumentų ir (ar) daiktų paėmimo akte turi būti nurodoma:
62.4. tikrinamo ūkio subjekto pavadinimas, , įmonės kodas (jei tai fizinis asmuo – jo vardas, pavardė, asmens kodas ir gyvenamosios vietos adresas), dokumentų ir (ar) daiktų paėmimo vieta;
62.5. paimtų dokumentų (dokumentų bylų) numeriai, datos, pavadinimai, kiekis ir (ar) daiktų pavadinimai, mato vienetai, kiekis;
63. Dokumentų ir (ar) daiktų paėmimo akto nuorašas pasirašytinai įteikiamas tikrinamo ūkio subjekto vadovui ar jo atstovui ar fiziniam asmeniui.
64. Abu dokumentų ir (ar) daiktų paėmimo akto egzempliorius turi pasirašyti visi patikrinime dalyvaujantys darbuotojai, kiti asmenys, tikrinamo ūkio subjekto vadovas ar jo atstovas ar tikrinamas fizinis asmuo. Abiejų dokumentų ir (ar) daiktų paėmimo aktų egzempliorių pirmo ir kiekvieno papildomo lapo pabaigoje pasirašo dokumentų ir (ar) daiktų paėmimo aktą surašęs darbuotojas ir tikrinamo ūkio subjekto vadovas ar jo atstovas arba tikrinamas fizinis asmuo. Jeigu ūkio subjekto vadovas ar jo atstovas, ar tikrinamas fizinis asmuo pasirašyti atsisako, darbuotojai apie tai pažymi dokumentų ir (ar) daiktų paėmimo akte ir pasirašo.
65. Dokumentų ir (ar) daiktų paėmimas gali būti atliekamas ūkio subjekto patalpose, t. y. jo veiklos vietose, teritorijose, arba darbuotojas turi teisę duoti ūkio subjektui ar jo atstovui nurodymą, kad šis patikrinimui reikalingus dokumentus ir (ar) daiktus pristatytų į Tarnybos struktūrinio padalinio buveinę.
66. Patikrinimą atliekantis darbuotojas turi teisę ūkio subjekto dokumentus ir (ar) daiktus laikyti ne ilgiau kaip iki patikrinimo atlikimo pabaigos, o Tvarkos aprašo 78.4 papunkčio atveju – iki Tarnybos priimto sprendimo įsiteisėjimo.
67. Patikrinimą atlikęs pareigūnas užtikrina, kad visi patikrinimo dokumentai (patikrinimo aktas, dokumentų / daiktų paėmimo aktas, tarnybiniai pranešimai ir kt.) būtų rengiami elektronine forma ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo jų surašymo užregistruoti DBSIS ir susieti su pavedimu atlikti patikrinimą.
68. Pradėjus ikiteisminį tyrimą dokumentai ir (ar) daiktai, turintys reikšmės nusikalstamai veikai tirti ir nagrinėti, laikomi ir saugomi vadovaujantis Paimtų, konfiskuotų daiktų apskaitos, saugojimo ir paimtų daiktų grąžinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Tarnybos direktoriaus. Pradėjus administracinį procesą ar administracinių nusižengimų teiseną, dokumentai ir (ar) daiktai saugomi dokumentų ir (ar) daiktų paėmimo akte nurodytoje vietoje tol, kol dėl jų bus priimtas sprendimas nurodytus procesus reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka. Priėmus sprendimą, numatytą Tvarkos aprašo 78.2 papunktyje, paimti dokumentai ir (ar) daiktai nedelsiant turi būti grąžinami ūkio subjekto vadovui ar jo atstovui, ar tikrintam fiziniam asmeniui.
X. ūkio subjekto patikrinimo akto surašymas
70. Ūkio subjekto patikrinimo aktas (toliau – Patikrinimo aktas) surašomas atliekant ūkio subjekto patikrinimą arba jį baigus nedelsiant.
71. Patikrinimo rezultatai surašomi į Patikrinimo aktą (3 priedas). Patikrinimo akto nuorašas, tikrinto ūkio subjekto vadovui ar jo atstovui ar tikrinamam fiziniam asmeniui pageidaujant, siunčiamas elektroniniu paštu arba įteikiamas pasirašytinai.
72. Patikrinimo akte turi būti nurodyta:
72.5. tikrinto ūkio subjekto pavadinimas, kodas, adresas (jei tai fizinis asmuo – jo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamosios vietos adresas), veiklos rūšys, licencijų numeriai;
73. Patikrinimo akto dėstomojoje dalyje turi būti aprašyta ūkio subjekto patikrinimo eiga, jo rezultatai, kas konkrečiai tikrinta, kas nustatyta.
75. Jeigu Patikrinimo aktas įteikiamas pasirašytinai, patikrinimo akto eilutėje „Patikrinimo akto nuorašą gavau“ tikrinto ūkio subjekto vadovas ar jo atstovas ar fizinis asmuo įrašo savo vardą, pavardę, datą ir pasirašo. Jeigu pasirašyti atsisakoma, darbuotojai tai pažymi Patikrinimo akte ir pasirašo. Abu Patikrinimo akto egzempliorius pasirašo ūkio subjekto veiklą tikrinę darbuotojai ir kiti patikrinime dalyvavę asmenys, nurodydami savo pareigas, vardus ir pavardes. Abiejų Patikrinimo aktų egzempliorių pirmo ir kiekvieno papildomo lapo pabaigoje pasirašo Patikrinimo aktą surašęs darbuotojas ir tikrinamo ūkio subjekto vadovas ar jo atstovas, ar tikrinamas fizinis asmuo.
XI. Patikrinimo akto tvirtinimas
76. Patikrinimą organizavęs darbuotojas, įvertinęs ūkio subjekto surinktą patikrinimo medžiagą, surašo tarnybinį pranešimą, kuriame aprašo ūkio subjekto patikrinimo eigą ir rezultatus. Jeigu patikrinimas nebaigtas per Pavedime nustatytą terminą, tarnybiniame pranešime aprašoma patikrinimo eiga ir nurodomos priežastys, dėl kurių patikrinimas nebaigtas.
77. Tarnybinį pranešimą su surinkta patikrinimo medžiaga patikrinimą organizavęs darbuotojas ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo tarnybinio pranešimo surašymo ir užregistravimo DBSIS dienos pateikia struktūrinio padalinio vadovui ar jį pavaduojančiam asmeniui.
78. Struktūrinio padalinio vadovas ar jį pavaduojantis asmuo priima vieną ar kelis iš šių sprendimų ir ant tarnybinio pranešimo užrašo rezoliuciją:
XII. patikrinimų atlikimAS rašytiniu būdu
79. Ūkio subjekto patikrinimas gali būti organizuojamas rašytiniu būdu, kai galima įvertinti atitiktį teisės aktų reikalavimams pagal ūkio subjekto pateiktus duomenis, informaciją, dokumentus ir kitus įrodymus, taip pat Tarnybai tiesiogiai ar netiesiogiai prieinamus duomenis, dokumentus ir informaciją.
80. Pavedimas rašytiniu būdu atlikti ūkio subjekto patikrinimą parengiamas ir pasirašomas vadovaujantis šio Tvarkos aprašo 17–22 punktais. Pavedime rašytiniu būdu atlikti ūkio subjekto patikrinimą aiškiai nurodoma, kad ūkio subjekto patikrinimas organizuojamas rašytiniu būdu.
81. Atliekant patikrinimą rašytiniu būdu, tikrinti ūkio subjekto į buveinę ar veiklos patalpas nevykstama, ūkio subjekto atstovas atvykti į Tarnybos patalpas nekviečiamas, ūkio subjekto patikrinimo aktas nerašomas. Patikrinimas rašytiniu būdu atliekamas patikrinimą atliekančio darbuotojo darbo vietoje.
82. Patikrinimą rašytiniu būdu organizuoja pirmas pavedime nurodytas Tarnybos darbuotojas, kuriam pavesta atlikti ūkio subjekto patikrinimą.
83. Atlikdamas patikrinimą rašytiniu būdu, Tarnybos darbuotojas turi teises, nustatytas Lietuvos Respublikos Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos įstatymo 11 straipsnyje, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 7 ir 32 straipsnyje.
84. Tarnybos darbuotojas nusiunčia ūkio subjektui pavedimo rašytiniu būdu atlikti ūkio subjekto patikrinimą nuorašą.
85. Tarnybos darbuotojas raštu kreipiasi į ūkio subjektą ir paprašo per ne trumpesnį kaip dešimties dienų terminą pateikti paaiškinimus, informaciją, dokumentus ar kitus duomenis, reikalingus ūkio subjekto patikrinimui.
86. Esant poreikiui, Tarnybos darbuotojas raštu kreipiasi į finansų įstaigas, kitus įpareigotuosius subjektus, valstybės institucijas, užsienio valstybių institucijas, tarptautines organizacijas, įgyvendinančias pinigų plovimo ir (ar) teroristų finansavimo prevencijos priemones, ir nurodo ne trumpesnį kaip dešimties dienų terminą pateikti paaiškinimą, informaciją, duomenis, dokumentus ir kitus įrodymus, reikalingus ūkio subjekto patikrinimui.
87. Jeigu patikrinimui atlikti reikalingi dokumentų originalai ir daiktai, jų paėmimas ir grąžinimas vykdomas vadovaujantis šio Tvarkos aprašo 58–69 punktais.
XIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
89. Jeigu Pavedime nurodyto ūkio subjekto patikrinimo atlikti nepavyksta, patikrinimą organizavęs darbuotojas surašo tarnybinį pranešimą, kuriame nurodo priežastis, sutrukdžiusias atlikti ūkio subjekto patikrinimą, ir jį pateikia struktūrinio padalinio vadovui ar jį pavaduojančiam asmeniui.
90. Patikrinimo aktai, jų priedai ir kita su patikrinimu susijusi medžiaga turi būti saugomi Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos nustatyta tvarka.
91. Pasikeitusių Lietuvos Respublikos įstatymų, Vyriausybės nutarimų, vidaus reikalų ministro įsakymų ir kitų teisės aktų nuostatomis būtina vadovautis iš karto, nelaukiant šios Tvarkos aprašo pakeitimo ar papildymo.
92. Tarnybos darbuotojų sprendimai gali būti skundžiami Viešojo administravimo įstatymo nustatyta tvarka.
93. Įgyvendinant Tvarkos aprašo nuostatas, fizinių asmenų asmens duomenys saugomi ir tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos
prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministerijos darbuotojų atliekamų ūkio
subjektų patikrinimų tvarkos aprašo
1 priedas
(Pavedimo atlikti ūkio subjekto patikrinimą pavyzdys)
FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
__________________________________________________________________________
(struktūrinio padalinio pavadinimas)
PAVEDIMAS
ATLIKTI PATIKRINIMĄ
_______ Nr. _________
(data) (reg. Nr.)
_______________
(surašymo vieta)
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 31 straipsniu ir tarnybiniu pranešimu Nr. ______________________, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos_____________________________________________
(struktūrinio padalinio pavadinimas)
darbuotojams: _______________________________________________________________ ____
(pareigos, v., pavardė)
___________________________________________________________________________ ____
pavedama atlikti patikrinimą: _________________________________________________ ____
(nurodyti ūkio subjekto pavadinimą, kodą, adresą arba adresus (jei tai fizinis
___________________________________________________________________________ ____
asmuo – jo vardą, pavardę, asmens kodą, gyvenamosios vietos adresą) arba vietovę, kurioje numatoma tikrinti vieną
___________________________________________________________________________ ____
ūkio subjektą)
Patikrinimo tikslas: _____________________________________________________ ____
______________________________________________________________________ ____
___________________________________________________________________________ ____
(planinis / neplaninis patikrinimas; faktinis pagrindas atlikti patikrinimą – dėl kokių galimų teisės aktų pažeidimų pavedama atlikti patikrinimą; kokie faktiniai pagrindai atlikti Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 31 straipsnio 1 dalies 4–6 punktuose numatytas priemones)
Patikrinimą atlikti ___________________________________________________________
(metai, mėnuo, diena)
Patikrinimo trukmė iki _______________________________________________________
(metai, mėnuo, diena)
Kai patikrinimas atliekamas Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 31 straipsnio pagrindu, darbuotojai, vadovaudamiesi Pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsniu, turi teisę (pažymėti):
□ |
Laisvai įeiti į prižiūrimų finansų įstaigų ir kitų įpareigotųjų subjektų patalpas, išskyrus advokatų ir advokatų padėjėjų patalpas, jų darbo metu, tikrinti dokumentus, darbuotojų užrašus, apskaitos dokumentus, kitus patikrinimui reikalingus duomenis, įskaitant banko paslaptį ar bet kokią kitą konfidencialią informaciją, gauti dokumentų kopijas ir išrašus, kopijuoti juos bei kompiuteriuose ir bet kokiose laikmenose esančią informaciją ir pagal tikrinimo medžiagą iš ekspertizės įstaigų arba ekspertų gauti išvadas (Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 4 punktas). |
□ |
Laikinai paimti tikrinamų finansų įstaigų ir kitų įpareigotųjų subjektų, išskyrus advokatus ir advokatų padėjėjus, dokumentus, kurie gali būti naudojami kaip pažeidimo įrodymai, išskyrus advokatų ir advokatų padėjėjų dokumentus, palikdami motyvuotą sprendimą dėl dokumentų paėmimo ir paimtų dokumentų apyrašą (Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 5 punktas). |
□ |
Užantspauduoti finansų įstaigų ir kitų įpareigotųjų subjektų naudojamas patalpas, kuriose laikomi dokumentai (neatsižvelgiant į tai, kokioje laikmenoje jie saugomi), tokiam laikotarpiui ir tokiu mastu, koks būtinas patikrinimui atlikti, tačiau ne ilgiau negu 3 kalendorinėms dienoms (Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsnio 1 dalies 6 punktas). |
Viršininkas _________________________________________________________________
(pavedimą išrašiusio struktūrinio padalinio vadovo ar jį pavaduojančio asmens parašas, vardas, pavardė)
Susipažinau: ________________________________________________________________
(tikrinamo ūkio subjekto vadovo ar jo atstovo ar fizinio asmens pareigos, vardas, pavardė, parašas, data)
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministerijos darbuotojų atliekamų ūkio
subjektų patikrinimų tvarkos aprašo
2 priedas
(Dokumentų ir (ar) daiktų paėmimo akto pavyzdys)
DOKUMENTŲ IR (AR) DAIKTŲ PAĖMIMO AKTAS
_______________ Nr. _______________
(data) (reg. Nr.)
__________________
(surašymo vieta)
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministerijos _____________________________________________________________________
(struktūrinio padalinio pavadinimas, aktą surašiusio darbuotojo pareigos, vardas, pavardė)
___________________________________________________________________________ ____
Dalyvauja: __________________________________________________________________ ____
(vardas, pavardė, pareigos)
___________________________________________________________________________ ____
(vardas, pavardė, pareigos)
___________________________________________________________________________ ____
(vardas, pavardė, pareigos)
Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktų ir (ar) Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 32 straipsniu 1 dalies 5 punkto nuostatomis, iš ______________________________________ ____
(ūkio subjekto pavadinimas, adresas, įmonės kodas
___________________________________________________________________________ ____
(jei tai fizinis asmuo – jo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamosios vietos adresas)
___________________________________________________________________________ ____
paimami šie dokumentai:
Eil. Nr. |
Dokumento (dokumentų bylos) numeris ir data |
Dokumento (dokumentų bylos) pavadinimas |
Dokumentų skaičius (arba dokumentų bylos lapų skaičius) |
1 |
2 |
3 |
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Iš viso paimta _____ dokumentų (dokumentų bylų) ________ lapų.
Paimami šie daiktai: __________________________________________________________
(paimamų daiktų pavadinimai, mato vienetai, kiekiai)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Paimti dokumentai ir (ar) daiktai saugomi: _________________________________________
(nurodomas paimtų dokumentų ir (ar) daiktų saugojimo vietos adresas)
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
PASTABOS: ________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
Paimant dokumentus ir (ar) daiktus dalyvavę darbuotojai:
__________ (pareigos) __________ (pareigos) __________ (pareigos) |
_________ (parašas) _________ (parašas) _________ (parašas) |
___________ (vardas, pavardė) ___________ (vardas, pavardė) ___________ (vardas, pavardė) |
Dokumentus ir (ar) daiktų paėmimo aktą surašė:
__________ (darbuotojo pareigos) |
_________ (parašas) |
___________ (vardas, pavardė) |
Su dokumentų ir (ar) daiktų paėmimo aktu susipažinau, vieną akto egzempliorių gavau:
_________ (parašas) _________ (data) |
|
___________ (vardas, pavardė) |
Grąžintus dokumentus ir (ar) daiktus __________________ lapų (kiekio) gavau:
_________ (parašas) _________ (data) |
|
___________ (vardas, pavardė) |
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos
prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų
ministerijos darbuotojų atliekamų ūkio
subjektų patikrinimų tvarkos aprašo
3 priedas
(Patikrinimo akto formos pavyzdys)
FINANSINIŲ NUSIKALTIMŲ TYRIMO TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTERIJOS
__________________________________________________________________________
(struktūrinio padalinio pavadinimas)
PATIKRINIMO AKTAS
___________ Nr. _________
(data) (reg. Nr.)
_______________
(surašymo vieta)
Patikrinimo pradžia ______________________________
Patikrinimo pabaiga ______________________________
Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ________________________________________________________________________________
(struktūrinio padalinio pavadinimas)
darbuotojai: ________________________________________________________________ ______
(pareigos, vardai, pavardės)
__________________________________________________________________________ _____,
dalyvaujant: _______________________________________________________________ _____
(tikrinamo ūkio subjekto vadovo ar jo atstovo ar fizinio asmens pareigos, vardas ir pavardė, patikrinime dalyvaujančių
__________________________________________________________________________ _____
specialistų, ekspertų ar kt. institucijų darbuotojų pareigos, vardai ir pavardės)
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____,
vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 1 punktu ir (ar) Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 31 straipsniu, patikrino: ______________________________________________________ _____
(ūkio subjekto pavadinimas, kodas, adresas (jei tai fizinis asmuo – jo vardas, pavardė,
__________________________________________________________________________ _____
asmens kodas, gyvenamosios vietos adresas), telefonai, veiklos rūšis, licencijų Nr., kita svarbi informacija)
__________________________________________________________________________ _____
(pavedimo atlikti ūkio subjekto patikrinimą data ir Nr.)
Patikrinimo metu nustatyta: ______________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
Patikrinimo akto lapų skaičius: _________
Dalyvavusių asmenų pastabos ir pareiškimai: ________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
__________________________________________________________________________ _____
Dalyvavę asmenys:
_________ (parašas) _________ (parašas) _________ (parašas) _________ (parašas) |
|
___________ (vardas, pavardė) ___________ (vardas, pavardė) ___________ (vardas, pavardė) ___________ (vardas, pavardė) |
Patikrinimo akto nuorašą gavau: __________________________________________ _____
(tikrinto ūkio subjekto ar jo atstovo ar fizinio asmens vardas, pavardė, parašas)
Surašė: ___________________________________________________________________ _____
(Darbuotojo pareigos, vardas, pavardė, parašas)