JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024-09-09 Nr. V3-384
Jurbarkas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, 18 straipsnio 5 dalimi, 19 straipsnio 1 dalimi, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“,
1. T v i r t i n u Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Jurbarko rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės mero 2023 m. gegužės 31 d. potvarkį Nr. V3-72 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Jurbarko rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“
3. Paskelbti šį potvarkį Teisės aktų registre ir Jurbarko rajono savivaldybės interneto svetainėje www.jurbarkas.lt.
PATVIRTINTA
Jurbarko rajono savivaldybės mero
2024 m. rugsėjo 9 d. potvarkiu Nr. V3-384
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo Jurbarko rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarką, kreipimosi dėl socialinių paslaugų procedūrą, socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo bei asmens siuntimo į socialinės globos namus, grupinio gyvenimo namus, bendruomeninius vaikų globos namus (toliau kartu – Globos namai) tvarką, asmens (šeimos) teises ir pareigas, informacijos teikimą ir saugojimą, skundų nagrinėjimo tvarką.
2. Šis Aprašas taikomas asmenims (šeimoms), kurių gyvenamoji ar nuolatinė gyvenamoji vieta (toliau – gyvenamoji vieta) yra Jurbarko rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje, organizuojant bendrąsias, socialinės priežiūros, socialinės globos, laikino atokvėpio paslaugos socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ir (ar) iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams.
3. Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. Socialinių paslaugų skyrimo komisija – Savivaldybės mero potvarkiu sudaryta komisija (toliau – Komisija) socialinių darbuotojų pateiktoms asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadoms nagrinėti ir rekomendacijoms dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, apgyvendinimo nakvynės namuose, apgyvendinimo apsaugotame būste, intensyvios krizių įveikimo pagalbos institucijoje, dienos socialinės globos, trumpalaikės socialinės globos, ilgalaikės socialinės globos, bei laikino atokvėpio (tuo atveju jei teikiama laikino atokvėpio įstaigoje) paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo Savivaldybės merui teikti. Komisijos nuostatus ir jos sudėtį tvirtina Savivaldybės meras.
3.2. Kitos šiame apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Socialinių paslaugų įstatyme, Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme ir Įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakyme Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau – SADM aprašas) ir kituose susijusiuose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.
4. Aprašas netaikomas:
4.1. organizuojant socialines paslaugas, už kurias sumoka pats asmuo (šeima), kai paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų teikėjo ir socialinių paslaugų gavėjo susitarimu;
4.2. organizuojant bendrąją socialinę paslaugą – transporto organizavimą, kai organizuojama pacientų pavėžėjimo paslauga, vadovaujantis Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. lapkričio 30 d. nutarimu Nr. 1196 „Dėl Pacientų pavėžėjimo paslaugų organizavimo ir teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, išskyrus atvejus, kai ši paslauga organizuojama dėl pacientų hemodializės procedūrų;
4.3. organizuojant šias socialinės priežiūros paslaugas:
4.3.1. socialinę priežiūrą šeimoms, kai vaikui ir (ar) šeimai yra inicijuota atvejo vadyba, vadovaujantis Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme (toliau – Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas) nustatyta tvarka (išskyrus nuostatas dėl sprendimo priėmimo, numatytas SADM aprašo 43 punkte);
4.3.2. pagalbą globėjams (rūpintojams), budintiems ir nuolatiniams globotojams, įtėviams ir šeimynų dalyviams ar besirengiantiesiems jais tapti, kai paslauga organizuojama, vadovaujantis Globos centro veiklos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. A1-28 „Dėl Globos centro veiklos aprašo patvirtinimo“;
4.4. organizuojant šias socialinės globos paslaugas:
4.4.1. trumpalaikę socialinę globą, kai paslaugos gavėjas yra vaikas, likęs be tėvų globos, socialinę riziką patiriantis vaikas arba nelydimas nepilnametis užsienietis, kai jiems nustatyta laikinoji globa Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais, taikomas laikinas apgyvendinimas Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme nustatyta tvarka arba skiriamas globėjas Lietuvos Respublikos įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ (toliau – Įstatymas „Dėl užsieniečių teisinės padėties“) nustatyta tvarka (išskyrus nuostatas dėl sprendimo priėmimo, numatytas SADM aprašo 44.4 papunktyje);
4.4.2. ilgalaikę socialinę globą, kai paslaugos gavėjas yra vaikas, likęs be tėvų globos, arba nelydimas nepilnametis užsienietis, kai jiems nustatyta nuolatinė globa Civilinio kodekso nustatytais pagrindais arba skiriamas globėjas Įstatyme „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ nustatyta tvarka (išskyrus nuostatas dėl sprendimo priėmimo, numatytas SADM aprašo 44.4 papunktyje).
5. Ne Savivaldybės gyventojams Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius) gali išduoti siuntimą į socialinės globos įstaigą, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra savivaldybės taryba, jeigu asmens gyvenamosios vietos savivaldybė yra raštu suderinusi tokią galimybę su Skyriumi. Sprendimas išduoti siuntimą ne Savivaldybės gyventojui gali būti priimtas tik esant įstaigoje laisvų vietų. Į laukiančiųjų eiles kitų savivaldybių gyventojai nėra įrašomi. Ne Savivaldybės gyventojams, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį vertina seniūnijos ar įstaigos, iš kurios asmuo atvyksta, socialiniai darbuotojai. Asmenims, pageidaujantiems gauti socialinės globos paslaugas mokant už jas visą socialinės globos kainą, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis Savivaldybėje nevertinamas.
II SKYRIUS
KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ SKYRIMO ASMENIUI (ŠEIMAI) TVARKA
6. Dėl socialinių paslaugų skyrimo, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, gali kreiptis asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas arba bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, veikiantys asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais (toliau kartu – asmenys).
7. Dėl socialinių paslaugų skyrimo asmenys raštišku prašymu tiesiogiai, paštu, elektroniniu paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, leidžianti nustatyti asmens tapatybę, gali kreiptis į asmens (šeimos) gyvenamosios vietos seniūniją (toliau – Seniūnija):
7.1. asmuo, pageidaujantis gauti laikino apnakvindinimo paslaugą, kreipiasi į įstaigą, teikiančią šią paslaugą (toliau – Įstaiga);
8. Asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, kreipdamasis į asmens gyvenamosios vietos Seniūniją dėl socialinių paslaugų skyrimo, pateikia užpildytą SADM aprašo 6.1 papunktyje nurodytą Prašymo-paraiškos gauti socialines paslaugas SP-8 formą (toliau – Prašymas) ir, atsižvelgiant į aplinkybes, SADM aprašo 6.2–6.4 papunkčiuose nurodytus dokumentus. Prašymas gali būti pateikiamas ir Aprašo 21 punkte nustatyta tvarka Seniūnijos socialinio darbuotojo, nustatančio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, elektroniniame įrenginyje.
9. Jei dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai) kreipiasi bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, veikiantys asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, pateikiamas laisvos formos pranešimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai), nurodant pranešėjo vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kuriam prašoma skirti socialines paslaugas, vardą, pavardę, gyvenamosios vietos ar nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas pats negali pateikti Prašymo.
10. Jei asmuo (šeima), kurio (-ios) deklaruota gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, į gyvenamosios vietos Seniūniją Aprašo 7 ir 8 punktuose nustatyta tvarka kreipiasi dėl laikino atokvėpio paslaugos, socialinės priežiūros paslaugų, susijusių su apgyvendinimu, bei socialinės globos paslaugų skyrimo, išskyrus Socialinių paslaugų įstatymo 19 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytus atvejus, Seniūnijos socialinis darbuotojas, Aprašo 21 punkte nustatyta tvarka paskirtas nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, SADM aprašo III skyriuje nustatyta tvarka ir terminais įvertina asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas SADM aprašo 19 punkte nurodytą Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (toliau – Klausimynas) ir ne vėliau, kaip per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos, Klausimyno ir SADM aprašo 8 punkte nurodytus dokumentų kopijas, išrašus ar nuorašus pateikia asmens deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybės administracijai.
11. Dėl socialinės globos, socialinės priežiūros bei laikino atokvėpio paslaugų gavimo gali kreiptis asmenys, ilgiau kaip 6 mėnesius deklaravę savo gyvenamąją vietą arba yra įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą Savivaldybėje. Išimtiniais atvejais, dėl socialinių paslaugų gavimo gali kreiptis asmenys, savo gyvenamąją vietą deklaravę ar yra įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą Savivaldybėje trumpiau kaip 6 mėnesius. Komisija kiekvieną prašymą dėl socialinių paslaugų gavimo vertina individualiai, atsižvelgdama į asmens situaciją.
12. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima), kurio gyvenamoji vieta yra kitoje savivaldybėje, patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas gali kreiptis į Seniūniją, kurios teritorijoje yra socialinių paslaugų įstaiga, arba tiesiai į socialinių paslaugų įstaigą ir kartu su Aprašo 8 punkte nurodytais dokumentais pateikti rašytinį laisvos formos paaiškinimą, kuriame nurodo savo vardą, pavardę, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), jeigu kreipiasi globėjas, rūpintojas, aprūpintojas, taip pat nurodomas asmens, kuriam prašoma teikti socialines paslaugas, vardas, pavardė, kontaktinė informacija (telefono ryšio numeris ir (arba) elektroninio pašto adresas), ir informacija, kodėl kreipiamasi ne į savo gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją.
13. Šio Aprašo 12 punkte nustatytais atvejais asmens Prašymo ir kitų Aprašo 8 punkte nurodytų dokumentų kopijas (jeigu asmuo turi tokius dokumentus) Seniūnijos ar socialinių paslaugų įstaigos socialiniai darbuotojai, Aprašo 21 punkte nustatyta tvarka paskirti nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, nedelsdami, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo asmens kreipimosi į Seniūniją ar socialinių paslaugų įstaigą dienos, pateikia:
13.1. jei kreipiamasi dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros paslaugų, nesusijusių su apgyvendinimu, – asmens gyvenamosios vietos savivaldybės administracijai;
13.2. jei kreipiamasi dėl socialinės priežiūros, laikino atokvėpio ar socialinės globos paslaugų, susijusių su apgyvendinimu, – asmens deklaruotos gyvenamosios vietos savivaldybės administracijai;
14. Švietimo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų, įstaigų ir organizacijų darbuotojai, turintys duomenų, kad asmeniui (šeimai) reikalingos socialinės paslaugos, pagal Socialinių paslaugų įstatymo 17 straipsnio 4 dalį apie tai nedelsdami informuoja asmens (šeimos) gyvenamosios vietos savivaldybės administraciją, pateikdami laisvos formos pranešimą dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui (šeimai), kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kuriam prašoma skirti socialines paslaugas, vardą, pavardę, gyvenamosios vietos ar nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą), ir informaciją, dėl kurios manoma, kad asmeniui (šeimai) yra reikalingos socialinės paslaugos. Tokiu atveju klausimas dėl socialinių paslaugų skyrimo svarstomas be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo Prašymo.
15. Asmens (šeimos) ar jo globėjo, rūpintojo, aprūpintojo Prašymas dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir laikino apnakvindinimo paslaugos teikimo nebūtinas. Prašymo formą tvirtina įstaigos vadovas.
16. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugos pateikiamas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį, tai yra kreipiantis pirmą kartą, o kreipiantis dėl kiekvieno kito karto, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas laisvos formos rašytinį prašymą dėl laikino atokvėpio paslaugos teikimo, likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki paslaugos teikimo pradžios, pateikia socialinių paslaugų įstaigai ar fiziniam asmeniui (kartu – Teikėjas), teiksiantiems laikino atokvėpio paslaugą (nurodomas paslaugos gavėjo ir prižiūrimo asmens vardas, pavardė, gimimo data, gyvenamosios vietos adresas, paslaugos teikimo laikotarpis), išskyrus tuos atvejus, kai Savivaldybė negali užtikrinti laikino atokvėpio paslaugos teikimo ir asmuo įrašomas į eilę laikino atokvėpio paslaugoms gauti. Laikino atokvėpio paslaugą socialinių paslaugų Teikėjas pradeda teikti apie tai raštu informavęs Skyrių ir gavęs jo raštišką sutikimą.
17. Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis, Prašymą gauti socialinę globą, finansuojamą Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, Globos namų socialiniai darbuotojai ar asmeniui atstovaujantis asmuo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo Prašymo gavimo dienos pateikia Savivaldybės administracijai Aprašo 7 ir 8 punktuose nustatyta tvarka. Globos namų socialinis darbuotojas kartu su Prašymu Savivaldybės administracijai pateikia SADM aprašo 26 ir 27 punktuose nustatyta tvarka užpildytą Klausimyną.
18. Asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo Prašymas dėl socialinių paslaugų socialinės priežiūros socialinę riziką patiriančiai šeimai, socialinę riziką patiriančiam vaikui ir jo šeimai teikimo pateikiamas Atvejo vadybos tvarkos apraše nustatyta tvarka. Kreipimosi dėl šių socialinių paslaugų tvarka numatoma įstaigos, teikiančios socialinę priežiūrą, vidaus tvarka. Prašymas pateikiamas ir (kreipiantis pirmą kartą) dėl vaiko laikinosios priežiūros socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje teikimo, net ir tuo atveju jei nustatytas vaiko apsaugos poreikis.
19. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti socialinių paslaugų rūšį, o įstaiga neturi galimybių tenkinti asmens socialinių paslaugų poreikio, šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į savivaldybę, kuri priėmė sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui skyrimo (kreipiantis nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data), ir jai pateikia išvadas dėl įvertinto asmens socialinių paslaugų poreikio Aprašo 31 punkte nurodytose formose (toliau – išvados) (teikiamos užpildytų socialinių paslaugų poreikio Aprašo 31 punkte nurodytų formų kopijos).
20. Jei prevencinių socialinių paslaugų jas gaunančiam (-iai) asmeniui (šeimai) nepakanka, prevencines socialines paslaugas teikiančios socialinių paslaugų įstaigos socialiniai darbuotojai, įvertinę asmens socialinių paslaugų poreikį pagal Aprašo 31 punkte nurodytas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formas, jų kopijas kartu su Prašymo, kitų Aprašo 8 punkte nurodytų dokumentų kopijomis ne vėliau nei per 20 kalendorinių dienų nuo Prašymo užpildymo dienos pateikia asmens gyvenamosios vietos savivaldybei.
III SKYRIUS
SOCIALINIŲ DARBUOTOJŲ, NUSTATANČIŲ ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ, SKYRIMAS
21. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Savivaldybė iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, socialinių paslaugų poreikį nustato Savivaldybės administracijos seniūnijų ir paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai (toliau – socialiniai darbuotojai), o socialinę riziką patiriančių šeimų socialinių paslaugų poreikį nustato šias paslaugas teikiančios įstaigos paskirti paslaugų įstaigos atvejo vadybininkai arba socialiniai darbuotojai darbui su šeimomis (toliau – paskirti socialiniai darbuotojai) teisės aktų nustatyta tvarka.
22. Jei Seniūnijoje, į kurią kreipiasi asmuo dėl socialinių paslaugų skyrimo, nėra socialinio darbuotojo (ligos, atostogų ar kitais atvejais), socialinių paslaugų poreikio vertinimą gali atlikti kitos Seniūnijos socialinis darbuotojas. Šiuo atveju už socialinių paslaugų poreikio nustatymo organizavimą yra atsakingas Seniūnijos seniūnas.
23. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu, pasikeitus aplinkybėms ar asmens (šeimos) sveikatos būklei, nustato paslaugų įstaigų, kurios tuo metu teikia socialines paslaugas asmeniui (šeimai), paskirti atsakingi socialiniai darbuotojai, taip pat ne rečiau kaip kartą per metus peržiūri asmeniui (šeimai) įvertintus socialinių paslaugų poreikius socialinių paslaugų įstaigų vadovų paskirti socialiniai darbuotojai. Parengtas išvadas pateikia Skyriaus atsakingam specialistui.
24. Dėl asmeninės pagalbos gavimo prašymus–paraiškas asmeninei pagalbai gauti priima ir asmeninės pagalbos poreikio vertinimo klausimyną pildo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti socialiniai darbuotojai.
IV SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS
26. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialiniai darbuotojai nustato vadovaudamiesi Socialinių paslaugų įstatymo 18 straipsnio nuostatomis, laikantis SADM aprašo III skyriuje ir šiame Apraše nustatytos tvarkos.
27. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymas organizuojamas asmens (šeimos) namuose arba kuo arčiau asmens (šeimos) gyvenamosios vietos (pavyzdžiui, seniūnijos patalpose, socialinių paslaugų įstaigoje).
28. Tais atvejais, kai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų, institucijų išvados, socialinių paslaugų įstaigų ir Globos namų socialinis darbuotojas, vertinantis asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, gali raštu kreiptis į atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms gauti arba (ir) minėtų įstaigų vadovai savo sprendimu sudaro specialistų komisiją asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti.
29. Tuo atveju, kai socialinis darbuotojas dėl tam tikrų priežasčių (pavyzdžiui, reikalinga papildoma informacija, susijusi su asmens socialinių paslaugų poreikio vertinimu), neturi galimybės per SADM aprašo 26 ir 27 punktuose nurodytą terminą nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, jis gali raštu kreiptis į Socialinės paramos skyriaus vedėją dėl termino pratęsimo, nurodydamas priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti, taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis vertinamas, vardas, pavardė, gimimo data. Sprendimą dėl šiame Aprašo punkte nurodytų terminų pratęsimo priima Socialinės paramos skyriaus vedėjas, atsižvelgdamas į socialinio darbuotojo nurodytas priežastis, dėl kurių kreipiamasi pratęsti socialinių paslaugų poreikio nustatymo terminą, vadovaudamasis SADM aprašo 26 ir 27 punktų nuostatomis.
30. Socialiniai darbuotojai, nustatę asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos pateikia išvadas ir rekomenduojamas teikti socialines paslaugas (užpildyto Klausimyno kopiją) ir asmens dokumentus, reikalingus paslaugai teikti, Skyriui. Kai asmeniui nustatytas ilgalaikės socialinės globos poreikis Globos namuose, socialinis darbuotojas, nustatęs asmens socialinės globos poreikį, kartu su užpildyto Klausimyno kopija Skyriui pateikia SADM aprašo 2 priedo 1–6 punktuose nurodytus dokumentus, kurie reikalingi asmens bylai parengti siunčiant asmenį į Globos namus.
31. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei asmuo (šeima) gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos įvertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai – bendradarbiaudami su Seniūnijų socialiniais darbuotojais Apraše nustatyta tvarka užpildo Klausimyną, išskyrus SADM aprašo 24 punkte numatytu atveju. Pagal užpildytą Klausimyną nustatęs, kad socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio, socialinis darbuotojas įstaigos vadovui teikia išvadą (užpildytą Klausimyną) dėl kitų socialinių paslaugų ar tos pačios rūšies tokių pačių socialinių paslaugų, bet kito tipo socialinių paslaugų įstaigoje teikimo. Įstaigos vadovas:
31.1. ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į Skyrių ir jam pateikia pranešimą apie įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kurio socialinių paslaugų poreikį įvertino, vardą, pavardę, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą) ir prideda užpildyto Klausimyno kopiją (jei asmeniui (šeimai) reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar vietą, Klausimyne pateikiamos rekomendacijos dėl geriausiai asmens (šeimos) poreikius atitiksiančios socialinės paslaugos teikimo) ir Prašymą;
31.2. jei socialinių paslaugų įstaiga taip pat teikia kitas, asmens (šeimos) poreikius labiau atitinkančias socialines paslaugas, ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į Skyrių ir jam pateikia pranešimą apie įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, kuriame nurodo asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių), kurio socialinių paslaugų poreikį įvertino, vardą, pavardę, gimimo datą, nuolatinės gyvenamosios vietos adresą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą) ir prideda užpildyto Klausimyno kopiją, Prašymą ir informaciją apie turimas galimybes teikti labiau asmens (šeimos) poreikius atitinkančias socialines paslaugas.
31.3. raštu informuoja Skyrių apie galimybes pasikeitusį asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį tenkinti teikiant tos pačios rūšies tokią pačią socialinę paslaugą, bet kito tipo socialinių paslaugų įstaigoje, jei ją gali teikti tas pats socialinių paslaugų teikėjas (pavyzdžiui, ilgalaikė socialinė globa stacionarinėse ilgalaikės priežiūros įstaigose keičiama į ilgalaikę socialinę globą grupinio gyvenimo namuose, teikiama to paties socialinių paslaugų teikėjo), likus ne mažiau kaip vienam mėnesiui, iki bus pradėta teikti tos pačios rūšies tokia pati socialinė paslauga kito tipo įstaigoje, kurią teiks tas pats teikėjas (kartu pateikiama Klausimyno kopija). Socialinių paslaugų įstaigos vadovas, raštu informuodamas Skyrių, nurodo asmens (šeimos), kuriam (-iai) gali teikti tos pačios rūšies tokią pačią socialinę paslaugą kito tipo įstaigoje, vardą, pavardę, gimimo datą, kontaktinę informaciją (telefono ryšio numerį ir (arba) elektroninio pašto adresą). Šiame punkte nurodytu atveju naujas Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo priimamas.
32. Socialinių paslaugų įstaiga, vykdydama Aprašo 31.1 ir (ar) 31.2 papunkčiuose nurodytus veiksmus, padeda asmeniui (šeimai) užpildyti Prašymą.
33. Asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, išskyrus Aprašo 31 punkte nurodytus atvejus, socialinių paslaugų poreikį, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, pervertina (užpildo Klausimyną) Seniūnijų socialiniai darbuotojai per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens (šeimos) savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos. Nustatęs, kad asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens socialinių paslaugų poreikio, socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Klausimyno užpildymo dienos raštu kreipiasi į Skyrių dėl kitų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį labiau atitinkančių socialinių paslaugų skyrimo, kartu pateikdamas užpildyto Klausimyno kopiją (jei asmeniui (šeimai) reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar vietą, Klausimyne pateikiamos rekomendacijos dėl geriausiai asmens (šeimos) poreikius atitiksiančios socialinės paslaugos teikimo) ir Prašymą.
34. Seniūnijos socialinis darbuotojas, vykdydamas šio Aprašo 33 punkte nurodytus veiksmus, padeda asmeniui (šeimai) užpildyti Prašymą.
35. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikio pagal šio Aprašo nuostatas nustatyti nebūtina. Mokamų bendrųjų socialinių paslaugų skyrimo duomenys turi būti įvesti į SPIS (Socialinės paramos informacinė sistema) duomenų bazę (transporto paslaugos ir kt.).
36. Jei vertinant asmens socialinių paslaugų poreikį, paaiškėja, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, vertinamas asmens socialinės globos poreikis užpildant specialią Klausimyno dalį: Vaiko su negalia socialinės globos poreikio vertinimą arba Senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio vertinimą.
37. Vaiko su negalia socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis SADM apraše nurodyta tvarka ir terminais pagal vaiko galimybių savimi pasirūpinti vertinimą, atsižvelgiant į vaikui pagal amžių nustatytą individualios pagalbos poreikį. Vaiko individualios pagalbos poreikis vertinamas pagal Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2005 m. kovo 23 d. įsakymu
Nr. V-188/A1-84/ISAK-487 „Dėl Neįgalumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 1, 2 arba 3 priedą.
38. Senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Apraše nustatyta tvarka ir terminais pagal asmens galimybių savimi pasirūpinti vertinimą, atsižvelgiant į asmeniui nustatytą individualios pagalbos poreikį (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialiuosius poreikius), asmens pripažinimą neveiksniu ar ribotai veiksniu tam tikroje srityje, pagalbą jam priimant sprendimus, asmens priskyrimą asmenų su sunkia negalia grupei. Senyvo amžiaus asmens arba suaugusio asmens su negalia individualios pagalbos poreikis vertinamas pildant Dalyvumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. kovo 21 d. įsakymu Nr. A1-78/V-179 „Dėl Dalyvumo lygio nustatymo kriterijų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 priedą (toliau – Individualios pagalbos poreikio klausimynas). Individualios pagalbos poreikio klausimyno rezultatai įrašomi į specialią Klausimyno dalį.
39. Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, prioritetas teikiamas institucinei ilgalaikei socialinei globai stacionarinėse ilgalaikės priežiūros įstaigose alternatyvioms paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje: socialinės priežiūros paslaugoms asmens namuose arba socialinių paslaugų įstaigose (dienos centruose, socialinėse dirbtuvėse, socialinės priežiūros centruose, savarankiško gyvenimo namuose ar kt.), dienos socialinei globai asmens namuose arba institucijoje (dienos socialinės globos centre), trumpalaikei, ilgalaikei socialinei globai institucijoje (šeiminiuose namuose, dienos socialinės globos centruose, grupinio gyvenimo namuose ar kt.).
40. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis asmeniui (šeimai) nustatomas atsižvelgiant į tai, ar asmuo (šeima) prižiūri asmenį su negalia, kuriam nustatytas individualios pagalbos teikimo išlaidų kompensacijos poreikis (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – specialusis nuolatinės slaugos ar priežiūros (pagalbos) poreikis) ir ar pageidauja laikinai pailsėti nuo šio prižiūrimo asmens slaugos, priežiūros. Laikino atokvėpio paslaugos poreikis nustatomas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį. Laikino atokvėpio paslauga negali būti suteikiama, jei prižiūrimas asmuo su negalia gauna trumpalaikę ar ilgalaikę globą arba slaugą stacionarioje ilgalaikės priežiūros įstaigoje arba jei po šių paslaugų gavimo nepraėjo bent 20 darbo dienų. Laikino atokvėpio paslaugos teikimo laikas negali sutapti su kitų prižiūrimam asmeniui teikiamų socialinių paslaugų teikimo laiku, jei jis jas gauna.
41. Jei asmuo gauna trumpalaikės ar ilgalaikės socialinės globos paslaugas, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, asmens socialinių paslaugų poreikį užpildydami Klausimyną įvertina asmeniui paslaugas teikiančios įstaigos socialiniai darbuotojai per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos, bendradarbiaudami su Skyriumi.
42. Asmens (šeimos), gaunančio socialines paslaugas, išskyrus Aprašo 41 punkte nurodytus atvejus, socialinių paslaugų poreikis, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, pervertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai per 15 darbo dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens (šeimos) savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos.
43. Poreikį nustatantis subjektas ir socialines paslaugas asmeniui (šeimai) teikiančios įstaigos socialinis darbuotojas asmeniškai atsako už objektyvų ir tinkamą, Aprašo nustatyta tvarka atliktą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.
44. Asmens, apsigyvenusio Globos namuose savo lėšomis ir pageidaujančio gauti socialinę globą, finansuojamą Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, per 20 kalendorinių dienų nuo šio asmens Prašymo gavimo dienos socialinių paslaugų poreikį įvertina globos įstaigos socialiniai darbuotojai – bendradarbiaudami su savivaldybės, kurioje asmuo gyveno prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis, socialiniais darbuotojais, užpildo Klausimyną bei Aprašo 36 punkte nurodytas formas ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įvertinimo pateikia šių formų kopijas savivaldybei, kurioje asmuo gyveno prieš apsigyvendamas Globos namuose savo lėšomis, išskyrus Aprašo 11 punktą.
45. Socialinę riziką patiriančių šeimų, socialinę riziką patiriančių vaikų ir jų šeimų socialinių paslaugų poreikį nustato atvejo vadybininkas, vadovaudamasis Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Atvejo vadybos tvarkos aprašo patvirtinimo“ (socialinių paslaugų poreikio pagal Aprašą nustatyti nereikia, skiriant socialinės priežiūros šeimoms paslaugas socialinę riziką patiriančioms šeimoms).
V SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS
46. Sprendimą dėl socialinių paslaugų, kurios finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, išskyrus globos centrų teikiamas socialines paslaugas, prevencines socialines paslaugas, asmeniui (šeimai) skyrimo, jų teikimo nutraukimo priima Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo, poreikį nustatančio subjekto ar Paskirto socialinio darbuotojo nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo arba neskyrimo, užpildoma sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo / neskyrimo / teikimo sustabdymo / nutraukimo SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“, (toliau – Sprendimas).
47. Šio Aprašo 46 punkte nurodyti Sprendimai priimami Socialinių paslaugų įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje nustatyta tvarka, laikantis SADM aprašo IV skyriaus nuostatų.
48. Šio Aprašo 46 punkte nurodytus Sprendimus Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo priima:
48.1. dėl socialinės priežiūros paslaugų, nesusijusių su apgyvendinimu, skyrimo, jų teikimo nutraukimo – asmeniui (šeimai) gyvenančiam (-iai) Savivaldybėje;
48.2. dėl laikino atokvėpio paslaugos, socialinės priežiūros paslaugų, susijusių su apgyvendinimu, bei socialinės globos, išskyrus šio Aprašo 48.3 ir 48.4 papunkčiuose nurodytus atvejus - asmeniui (šeimai) deklaravusiam (-iai) gyvenamąją vietą Savivaldybėje;
48.3. dėl socialinių paslaugų, jau gaunančiam ilgalaikę (trumpalaikę) socialinę globą, skyrimo – asmeniui, kuriam Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo priėmė Sprendimą dėl ilgalaikės (trumpalaikės) socialinės globos skyrimo;
49. Sprendimas dėl bendrųjų socialinių paslaugų skyrimo priimamas įstaigos, teikiančios socialines paslaugas, patvirtinta tvarka.
50. Skyrius Sprendimą pateikia (išsiunčia) asmeniui (šeimai) arba asmens globėjui, rūpintojui, aprūpintojui ir socialinių paslaugų įstaigai, kurioje asmeniui (šeimai) skirtos socialinės paslaugos vadovaudamasis SADM aprašo 46 – 48 punktuose nurodyta tvarka ir terminais.
51. Sprendimo priėmimo terminai:
51.1. Sprendimas dėl bendrųjų socialinių paslaugų, socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos turi būti priimamas per 7 darbo dienas nuo poreikį nustatančio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo Savivaldybės administracijai dienos;
51.2. Sprendimas dėl ilgalaikės ar dienos socialinės globos turi būti priimamas per 15 darbo dienų nuo poreikį nustatančio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo savivaldybės administracijai dienos;
51.3. Sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos turi būti priimamas per 10 darbo dienų nuo poreikį nustatančio darbuotojo užpildyto Klausimyno pateikimo Savivaldybės administracijai dienos. Asmens pasirinktoje trumpalaikę socialinę globą teikiančioje įstaigoje nesant vietų, asmuo gali būti įrašomas į trumpalaikės socialinės globos pageidaujančių gauti sudaromą laukiančių asmenų eilę paslaugoms gauti arba jam gali būti siūlomos analogiškos paslaugos kitoje trumpalaikę socialinę globą teikiančioje įstaigoje, arba jam pasiūlomos alternatyvios socialinės paslaugos, labiausiai atitinkančios asmeniui nustatytą socialinių paslaugų poreikį, o Sprendimo formoje nurodoma galima trumpalaikės socialinės globos gavimo data, jeigu ją įmanoma nustatyti;
51.4. Sprendimas dėl trumpalaikės socialinės globos likusiam be tėvų globos vaikui priimamas per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės mero potvarkio, patvirtinančio, kad vaikui nustatyta laikinoji globa (rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirta šeimyna arba šeiminiai namai, parengimo dienos, arba per 3 darbo dienas nuo Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos arba jos įgalioto teritorinio skyriau (toliau – Tarnyba) sprendimo laikinai apgyvendinti vaiką gavimo Savivaldybėje dienos. Sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos likusiam be tėvų globos vaikui priimamas per 3 darbo dienas nuo Tarnybos informacijos, patvirtinančios, kad vaikui nustatyta nuolatinė globa (rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirta šeimyna arba šeiminiai namai, gavimo Savivaldybėje dienos.
52. Sprendimas dėl socialinės globos asmeniui skyrimo nepriimamas, jei asmuo, apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., pereina į kitus valstybės Globos namus ar į juos grįžta iš kitų įstaigų. Toks asmuo valstybės Globos namuose apgyvendinamas Tarnybos arba Asmens su negalia teisių apsaugos agentūros prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos siuntimu (toliau – Agentūra), kuriame nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data ir įstaigos, į kurią siunčiamas asmuo, pavadinimas. Tarnybai arba Agentūrai pateikiamas laisvos formos prašymas apsigyventi valstybės Globos namuose (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, įstaigos, kurioje asmuo nori apsigyventi, pavadinimas, priežastis, dėl kurios asmuo nori joje apsigyventi), dokumentas, patvirtinantis, kad asmuo apgyvendintas iš valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., ir Aprašo 2 priedo 2 ir 4 punktuose nurodytų dokumentų kopijos.
53. Paaiškėjus, kad asmuo (šeima), besikreipiantis (-i) dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas, kol informacija nebus patikslinta ir asmens socialinių paslaugų poreikis nebus nustatytas iš naujo šio SADM aprašo ir Aprašo nustatyta tvarka. Tokiu atveju Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos gavimo Skyriuje diena.
54. Sprendimas dėl socialinės priežiūros socialinės rizikos veiksnius patiriančiai šeimai skyrimo priimamas nedelsiant, gavus informaciją apie patiriamą socialinę riziką, nepildant Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formos pagal Aprašo 10 punktą. Sprendimas dėl socialinės priežiūros asmeniui (šeimai) nutraukimo priimamas per 7 kalendorines dienas, nuo prašymo nutraukti paslaugas ar informacijos Skyriuje gavimo dienos. Sprendimas dėl socialinės priežiūros paslaugų asmeniui (šeimai) laikino sustabdymo ar pratęsimo, atsižvelgiant į asmens (šeimos) prašymą arba į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, priimamas įstaigos, teikiančios socialinės priežiūros paslaugas, sprendimu per 7 kalendorines dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos apie tai pažymint Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS).
55. Sprendimą dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, apgyvendinimo nakvynės namuose, intensyvios krizių įveikimo pagalbos institucijoje, apgyvendinimo apsaugotame būste, dienos socialinės globos, ilgalaikės socialinės globos, laikino atokvėpio (tuo atveju jei teikiama laikino atokvėpio įstaigoje) paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo priima Savivaldybės meras arba jo įgaliotas asmuo, Komisijos teikimu vadovaudamasis SADM aprašo 44 punktu ir aprašo 51 punktu.
56. Sprendimas dėl apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, apgyvendinimo nakvynės namuose, apgyvendinimo apsaugotame būste, intensyvios krizių įveikimo pagalbos institucijoje, pagalbos į namus, socialinių įgūdžių ugdymo, palaikymo ir (ar) atkūrimo, šeimų socialinės priežiūros, socialinių dirbtuvių, laikino atokvėpio, dienos socialinės globos, trumpalaikės socialinės globos, ilgalaikės socialinės globos paslaugų asmeniui (šeimai) sustabdymo ir pratęsimo atsižvelgiant į asmens (šeimos) prašymą arba į asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo išvadas, priimamas įstaigos, teikiančios socialines paslaugas, sprendimu per 5 kalendorines dienas apie tai pažymint Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS).
57. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui, rengiamam išvykti iš kitų įstaigų, taip pat asmeniui, kuris už jau gaunamas socialines paslaugas moka savo lėšomis, priimamas savivaldybės, kurios teritorijoje asmuo gyveno prieš patekdamas į kitas įstaigas ar prieš pradėdamas gauti socialines paslaugas, apmokamas savo lėšomis, institucijos nustatyta tvarka.
58. Skyrius Sprendimą pateikia (išsiunčia) asmeniui (šeimai) arba asmens globėjui, rūpintojui, aprūpintojui ir socialinių paslaugų įstaigai, kurioje asmeniui (šeimai) skirtos socialinės paslaugos vadovaudamasis SADM prašo 46 – 48 punktuose nurodyta tvarka ir terminais. Sprendimo originalas (fizinis arba elektroninis dokumentas) saugomas asmens byloje.
59. Asmenys (šeimos), kuriems socialinių paslaugų teikimas yra paskirtas, tačiau paslaugos dar nėra faktiškai pradėtos teikti, ir kurie atsisako minėtųjų paslaugų, socialinės paslaugos neteikiamos ir pakartotinai paskirtos gali būti ne anksčiau kaip praėjus 6 mėnesiams nuo paslaugų teikimo atsisakymo dienos. Asmuo yra nukeliamas į laukiančiųjų eilės galą.
Asmenys atsisakę keletą kartų paskirtų, tačiau nepradėtų teikti socialinių paslaugų per 2 metų laikotarpį, yra išbraukiami Skyriaus eilės.
60. Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas vieną kartą per 24 mėnesius, jei asmens būklė per šį laikotarpį nesikeičia, atsižvelgiant į nustatytą prižiūrimo asmens socialinių paslaugų poreikį, numatant galimybę pakartotinai gauti laikino atokvėpio paslaugas vadovaujantis šiuo Sprendimu.
61. Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo Sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo, kai vaikui ir (ar) šeimai inicijuota atvejo vadyba, Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmuo priima atvejo vadybininko teikimu, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtinto Atvejo vadybos tvarkos aprašo nuostatomis.
62. Socialinių paslaugų teikimo nutraukimas ar sustabdymas:
62.1. Sprendimas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo priimamas, kai pats asmuo (jo globėjas, rūpintojas, teisėtas atstovas) pateikia prašymą nutraukti socialinių paslaugų teikimą, arba asmuo nesilaiko sutarties dėl socialinių paslaugų teikimo, arba kitais sutartyje dėl socialinių paslaugų teikimo ar teisės aktuose nustatytais atvejais;
62.2. Sprendimas dėl socialinių paslaugų (išskyrus dienos socialinės globos asmens namuose ir pagalbos į namus paslaugas) teikimo sustabdymo gali būti priimamas ne ilgesniam kaip 60 kalendorinių dienų laikotarpiui per kalendorinius metus, asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, teisėtam atstovui) pateikus raštu prašymą, kuriame nurodomos priežastys, dėl kurių socialinių paslaugų teikimas turėtų būti sustabdomas, ir laikotarpis. Išimtiniais atvejais, sąlygotais objektyvių priežasčių (pvz., asmuo stacionarizuotas sveikatos priežiūros įstaigoje, laikinai suimtas ir pan.), paslaugų įstaigos vadovas ar jo įgaliotas asmuo gali priimti sprendimą dėl paslaugų teikimo sustabdymo ir ilgesniam laikotarpiui, bet ne ilgiau kaip 120 kalendorinių dienų atsižvelgiant į SAMD aprašo 97 punktą.
62.3. socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymas gali trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų, tais atvejais, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą, o pasibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo.
62.4. socialinių paslaugų teikimas nesibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpiui atnaujinamas pateikus prašymą dėl paslaugos teikimo socialinių paslaugų įstaigai ar Skyriui, o Socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti per 10 kalendorinių dienų
62.5. Asmeniui (šeimai), kuriems laikinai sustabdytos pagalbos į namus arba dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos, per 120 kalendorinių nuo sustabdymo dienos (išskyrus 60.3. punkte numatytą išimtį) nepateikus prašymo jas pratęsti, per 7 kalendorines dienas nuo informacijos apie tai Skyriuje gavimo dienos, priimamas Sprendimas šias paslaugas nutraukti.
63. Socialinių paslaugų teikimas gali būti sustabdytas arba nutrauktas, paaiškėjus, kad asmuo, kuris kreipėsi dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas.
VI SKYRIUS
ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS
64. Asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei socialinei globai gauti, vadovaujantis Aprašo 46 punkte nustatyta tvarka priimtu Savivaldybės mero ar jo įgalioto asmens Sprendimu dėl socialinės globos asmeniui skyrimo Globos namuose, laikantis SAMD aprašo V skyriuje nustatytos tvarkos.
65. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, išrašomas asmens siuntimas į Globos namus (toliau – Siuntimas).
66. Nustatytos formos Siuntimą (Aprašo priedas) į Globos namus (jei priimtas sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos ne valstybės Globos namuose) išrašo ir pageidaujančių apsigyventi Globos namuose asmenų eilę sudaro Savivaldybės Skyrius. Siuntime nurodomas siuntimo pagrindas (sprendimo data ir numeris), į Globos namus siunčiamo asmens vardas, pavardė, gimimo data, Globos namų pavadinimas.
67. Siuntimas per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui). Siuntimo kopija ar nuorašas, išrašas pateikiama (išsiunčiama) Globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas.
68. Išrašytas siuntimas galioja 20 darbo dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui) dienos. Skyriaus vedėjas galiojimo terminą gali pratęsti, jeigu asmuo (jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) raštu pateikia objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi Globos namuose. Apie siuntimo galiojimo termino pratęsimą Skyrius asmenį (jo globėją, rūpintoją, aprūpintoją) ir Globos namus informuoja raštu. Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, siuntimas netenka galios.
69. Skyrius surenka asmens bylos dokumentus, nurodytus SADM aprašo 2 priede ir parengia asmens bylą. Ši byla pateikiama Globos namams, jeigu joje esantys dokumentai ar informacija pasikeitė ir (ar) nebuvo pateikti Globos namams SAMD Aprašo 47 punkto nustatyta tvarka, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo siuntimo parengimo arba siuntimo gavimo Skyriuje dienos.
70. Jei nepakanka valstybės ir (ar) Savivaldybės biudžeto lėšų socialinės globos paslaugoms finansuoti arba Globos namuose nėra laisvų vietų, Skyrius asmenį įrašo į Savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti. Į kiekvienus Globos namus sudaromos atskiros eilės. Eilėje laukiančiam asmeniui Skyrius siūlo teikti alternatyvias socialines paslaugas, labiausiai atitinkančias asmens poreikius arba siūlo pasirinkti kitą socialinių paslaugų teikėją.
71. Savivaldybės asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti sudaroma pagal Sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą. Jeigu Sprendimai skirti socialinę globą keliems asmenims į tuos pačius Globos namus priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo pateikimo datą. Jeigu asmuo, pageidaujantis gauti ilgalaikę socialinę globą, Prašyme nenurodo socialinės globos įstaigos, kurioje pageidauja gauti socialines paslaugas, asmuo įrašomas į Savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti tuose Globos namuose, kuriuose eilė yra mažiausia.
72. Kai kyla pavojus asmens sveikatai ar gyvybei dėl staigaus sveikatos pablogėjimo ar netekus artimųjų, kurie rūpinosi asmeniu, ir kai asmeniui būtina nuolatinė specialistų priežiūra, Komisijos sprendimu asmuo gali būti apgyvendinamas Globos namuose be eilės – skubos tvarka, išskyrus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas valstybės Globos namuose.
73. Savo lėšomis apmokamas paslaugas Globos namuose gaunančiam asmeniui, kuris šio Aprašo nustatyta tvarka yra įrašytas į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai, finansuojamai Savivaldybės iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto dotacijų savivaldybių biudžetams, gauti, siuntimas išduodamas tik tada, kai jis tampa pirmuoju asmeniu, laukiančiu socialinių paslaugų, eilėje.
74. Atsiradus aplinkybėms, dėl kurių asmuo, kuris yra įrašytas į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose ar kuriam išduotas siuntimas, per Aprašo 68 punkte nustatytą laiką nebus apgyvendinamas siuntime nurodytuose Globos namuose, Skyriaus vedėjas per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių sužinojimo dienos privalo raštu informuoti Tarnybą arba Agentūrą (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, aplinkybės, dėl kurių asmuo negali apsigyventi Globos namuose per nustatytą laiką).
VII SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS
76. Socialinių paslaugų teikimas Savivaldybėje organizuojamas SADM Aprašo VI skyriuje nustatyta tvarka.
77. Asmuo (šeima), gaunantis (-i) socialines paslaugas, turi teisę inicijuoti socialinių paslaugų teikėjo pakeitimą, jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją. Tokiu atveju asmuo (šeima) (vienas iš suaugusių šeimos narių ar jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) gali kreiptis į gyvenamosios vietos Seniūniją ar Skyrių, pateikdamas (-a) laisvos formos rašytinį prašymą (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių prašoma pakeisti socialinių paslaugų teikėją, įstaigos, kuri asmeniui (šeimai) teikia socialines paslaugas, pavadinimas (gali būti nurodomas ir pageidaujamo socialinių paslaugų teikėjo pavadinimas).
78. Sprendimą dėl socialinių paslaugų teikėjo pakeitimo (jeigu Savivaldybėje yra galimybė paskirti kitą socialinių paslaugų teikėją) priima Savivaldybės meras ar jo įgaliotas asmens, kurio sprendimu asmeniui (šeimai) teikiamos socialinės paslaugos, įvertinęs objektyvias priežastis, dėl kurių prašoma pakeisti socialinių paslaugų teikėją, socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu.
79. Prieš socialinių paslaugų įstaigai pradedant teikti socialines paslaugas:
79.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos Skyrius socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai pateikia Prašymo, Klausimyno ir Sprendimo kopijas, nuorašus ar išrašus. Ši nuostata netaikoma SADM Aprašo 57 ir 59 punktuose numatytais atvejais;
79.2. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos socialinių paslaugų gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas), Savivaldybės administracija ir socialines paslaugas teiksianti socialinių paslaugų įstaiga SADM aprašo 74.2 papunktyje nustatyta tvarka sudaro Socialinių paslaugų teikimo ir finansavimo sutartį (toliau – Sutartis). Sutartyje nustatant Savivaldybės administracijos teikiamo apmokėjimo už socialines paslaugas tvarką, numatoma, kad Savivaldybės administracija perveda apmokėjimą socialines paslaugas teiksiančiai socialinių paslaugų įstaigai per 20 darbo dienų terminą nuo socialines paslaugas teiksiančios socialinių paslaugų įstaigos teisingai parengtos ir pateiktos suteiktų socialinių paslaugų ataskaitos, sąskaitos faktūros ar kito dokumento.
80. Prieš socialines paslaugas teikiančiam fiziniam asmeniui pradedant teikti socialines paslaugas:
80.1. per 5 darbo dienas nuo Sprendimo priėmimo dienos Skyrius socialines paslaugas teiksiančiam fiziniam asmeniui pateikia Sprendimo kopiją, nuorašą ar išrašą;
80.2. per 3 darbo dienas nuo Aprašo 80.1 papunktyje nurodyto Sprendimo kopijos, nuorašo ar išrašo gavimo dienos socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo Skyriui pateikia SADM aprašo 75.4 papunktyje nurodytus dokumentus;
80.3. per 10 darbo dienų nuo Sprendimo priėmimo dienos, prieš pradėdami teikti paslaugas, Savivaldybės administracija, socialines paslaugas teiksiantis fizinis asmuo ir paslaugos gavėjas (arba jo globėjas, rūpintojas, aprūpintojas) SADM aprašo 75.2 papunktyje nustatyta tvarka sudaro trišalę Sutartį. Jeigu asmeniui (šeimai) socialinės paslaugos teikimą organizuos ir koordinuos socialinių paslaugų įstaigos socialinis darbuotojas – sudaroma keturšalė Sutartis, įtraukiant ir socialinių paslaugų įstaigą. Sutartyje nustatant Savivaldybės administracijos teikiamo apmokėjimo už socialines paslaugas tvarką, numatoma, kad Savivaldybės administracija perveda apmokėjimą socialines paslaugas teiksiančiam fiziniam asmeniui per 20 darbo dienų terminą nuo socialines paslaugas teiksiančio fizinio asmens teisingai parengtos ir pateiktos suteiktų socialinių paslaugų ataskaitos, sąskaitos faktūros ar kito dokumento.
81. Jeigu dėl objektyvių priežasčių (paslaugų teikėjų ir (ar) finansavimo trūkumo) nėra galimybių asmeniui (šeimai) teikti socialines paslaugas, Skyrius asmenį (šeimą) įrašo į Savivaldybės administracijos sudaromą asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilę. Kiekvienai socialinei paslaugai sudaromos atskiros, konkrečios socialinės paslaugos laukiančių asmenų (šeimų) eilės. Asmenų (šeimų), laukiančių socialinių paslaugų, eilė sudaroma pagal Sprendimo priėmimo datą. Jeigu Sprendimai skirti socialines paslaugas keliems asmenims (šeimoms) priimami tą pačią dieną, atsižvelgiama į Prašymo pateikimo datą.
VIII SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS
83. Skyrius Savivaldybės interneto svetainėje www.jurbarkas.lt viešina informaciją apie Savivaldybės teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas ir socialines paslaugas teikiančius fizinius asmenis Socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 6 dalyje nustatyta tvarka ir užtikrina grįžtamojo ryšio taikymą – socialinių paslaugų gavėjams sudarydama galimybę dalyvauti atliekamose anoniminėse apklausose išsakant savo nuomonę apie teikiamas socialines paslaugas ir įvertinant gaunamų socialinių paslaugų kokybę arba išreiškiant savo nuomonę kitais būdais – balsuojant ar komentuojant. Socialinių paslaugų gavėjų nuomonė vertinama ir, atsižvelgiant į tai, gali būti priimami sprendimai dėl socialinių paslaugų teikimo tobulinimo.
84. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas, sustabdytas ir neskirtas (nurodomos neskyrimo priežastys) socialines paslaugas Skyrius ir įstaigos, teikiančios socialines paslaugas, iki kiekvieno mėnesio teikia SPIS. SPIS registruojamų duomenų apimtis nurodyta Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl SPIS nuostatų ir SPIS duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“.
85. Ilgalaikes (trumpalaikes), dienos socialinės globos paslaugas teikiančios Savivaldybės įstaigos (Globos namai) ir kitos socialinių paslaugų įstaigos, kartą per mėnesį, pateikia Skyriui ataskaitą, patvirtintą Mokėjimo už socialines paslaugas Jurbarko rajono savivaldybės tvarkos apraše, pateikimo terminai taip pat nurodyti minėtame tvarkos apraše.
86. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą) (apie asmeniui teikiamas socialines paslaugas, sudaromus pagalbos planus, socialinių paslaugų poreikių pokyčius) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje.
87. Dokumentai ir duomenys saugomi:
88. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu, Aprašu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą. Asmens duomenų subjekto asmens duomenys tvarkomi siekiant nustatyti, skirti ir organizuoti socialinių paslaugų poreikį.
IX SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
91. Socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės merui. Tokiais atvejais Savivaldybės mero potvarkiu per 20 darbo dienų turi būti sudaryta komisija, kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.
92. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui.
93. Socialinių paslaugų priežiūros departamentas per 20 darbo dienų nuo skundo gavimo dienos skundą išnagrinėja.
94. Nustatęs pažeidimus dėl asmens socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo ar jų skyrimo, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas ne vėliau nei per 3 darbo dienas kreipiasi į Savivaldybės merą reikalaudamas pašalinti trūkumus. Kreipimesi nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data ir nustatyti pažeidimai dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo ar jų skyrimo.
95. Gavęs Socialinių paslaugų priežiūros departamento kreipimąsi dėl trūkumų, nurodytų Aprašo 91 punkte, pašalinimo, Savivaldybės meras ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo šio kreipimosi gavimo dienos užtikrina, kad nurodyti trūkumai būtų pašalinti.
Asmens (šeimos) socialinių paslaugų
poreikio nustatymo ir skyrimo Jurbarko
rajono savivaldybėje tvarkos aprašo priedas
(Siuntimo į socialinės globos įstaigą forma)
JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJA
SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIUS
SIUNTIMAS Į SOCIALINĖS GLOBOS ĮSTAIGĄ
_______________
(data)
Jurbarkas
Vadovaujantis ________________________________________________________________
(sprendimo numeris ir data)
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________
Siunčiame (vardas, pavardė, gimimo data, adresas)
į _____________________________________________________________________________.
(socialinės globos įstaigos pavadinimas)
Siuntimas į socialinės globos namus galioja 20 darbo dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (jo globėjui, rūpintojui, aprūpintojui) dienos.
__________________________ _______________ ____________________
(siuntimą priėmusio asmens pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė