NACIONALINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRO
PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL PRAKTIKOS ATLIKIMO NACIONALINIAME VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRE PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. gruodžio 15 d. Nr. VKE-376
Vilnius
Vadovaudamasis Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. rugsėjo 18 d. įsakymu Nr. V-1058 „Dėl Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie Sveikatos apsaugos ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 17.3 papunkčiu:
1. T v i r t i n u Praktikos atlikimo Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašą (pridedama).
3. Į p a r e i g o j u:
3.1. Personalo skyrių ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo įsakymo užregistravimo dienos dokumentų valdymo sistemos (toliau – DVS) priemonėmis supažindinti su šiuo įsakymu direktoriaus pavaduotoją, departamentų direktorius, skyrių, neįeinančių į departamentų sudėtį, vedėjus;
3.2. skyrių, neįeinančių į departamentų sudėtį, vedėjus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo įsakymo užregistravimo dienos DVS priemonėmis supažindinti su šiuo įsakymu skyrių darbuotojus;
PATVIRTINTA
Nacionalinio visuomenės sveikatos centro prie
Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus
2023 m. gruodžio 15 d. įsakymu Nr. VKE-376
PRAKTIKOS ATLIKIMO NACIONALINIAME VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRE PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Praktikos atlikimo Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre prie Sveikatos apsaugos ministerijos tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos ir užsienio aukštųjų mokyklų (toliau – aukštoji mokykla) studentų ir savanorišką praktiką Nacionaliniame visuomenės sveikatos centre prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Centras) atliekančių asmenų praktikos tikslus ir uždavinius, bendruosius praktikos organizavimo, koordinavimo ir atlikimo reikalavimus.
2. Teisę atlikti praktiką Centre turi aukštųjų mokyklų pirmosios pakopos (bakalauro) ar vientisųjų studijų studentai, baigę ne mažiau kaip vieną studijų kursą, taip pat antrosios pakopos (magistrantūros) studijų studentai ir kiti asmenys, kurie darbo rinkoje yra papildomai remiami vadovaujantis Užimtumo įstatymu (toliau visi kartu – praktikantai).
3. Centre gali būti atliekama praktika:
3.1. privalomoji profesinė studentų praktika, numatyta aukštųjų mokyklų sudarytose ir įstatymų numatyta tvarka patvirtintose studijų programose, kuri atliekama vadovaujantis trišale studento praktinio mokymo sutartimi, kurią pagal Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintą pavyzdinę formą sudaro aukštoji mokykla;
3.2. savanoriška praktika, kurios atlikimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymas ir Savanoriškos praktikos atlikimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. A1-573 „Dėl savanoriškos praktikos atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
5. Praktikantai atlikti praktiką nepriimami, jeigu jų studijų pobūdis, praktinė ar darbinė veikla neatitinka Centro vykdomų funkcijų.
II SKYRIUS
PRAKTIKOS TIKSLAS IR UŽDAVINIAI
9. Praktikos tikslas – supažindinti praktikantus su Centro veiklos sritimis, padėti įtvirtinti, tobulinti ir praktiškai pritaikyti studijų metu įgytas žinias, ugdyti jų kompetencijas ir praktinius gebėjimus, perduoti Centro darbuotojų gerąją patirtį ir prisidėti prie aukštos kvalifikacijos studentų rengimo, sudominti Centro vykdoma veikla ir skatinti siekti karjeros Centre.
10. Praktikos uždaviniai:
10.1. gilinti bendrąsias žinias apie Centro vykdomą veiklą ir funkcijas, vaidmenį valstybės įstaigų ir institucijų sistemoje;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PRAKTIKĄ ATLIEKANČIAM PRAKTIKANTUI
11. Praktikantas praktikos metu privalo:
11.1. būti susipažinęs ir laikytis Centro vidaus tvarką reglamentuojančių vidaus teisės aktų reikalavimų;
11.3. iš anksto informuoti praktikos vadovą apie negalėjimą atvykti į praktiką ir nurodyti priežastį;
11.4. saugoti ir neatskleisti praktikos metu jam patikėtos ar sužinotos neviešintinos informacijos, neatskleisti jam patikėtų asmens duomenų, prieš atliekant praktiką, pasirašyti įsipareigojimą saugoti asmens duomenų paslaptį;
12. Už sistemingą Aprašo 11 punkto ar studento praktinio mokymo, savanoriškos praktikos sutarčių pažeidimą praktika gali būti nutraukta anksčiau nustatyto termino. Personalo skyrius apie tai raštu informuoja praktikantą ir aukštąją mokyklą (jeigu praktiką atlieka aukštosios mokyklos studentas) studento praktinio mokymo, savanoriškos praktikos sutartyse nustatytais terminais.
IV SKYRIUS
PRAKTIKOS ORGANIZAVIMAS
14. Apie galimybę atlikti praktiką informacija gali būti skelbiama Centro interneto svetainėje, apie studentų praktiką – Viešojo valdymo agentūros interneto svetainėje bei kituose informacijos šaltiniuose.
15. Kreiptis į Centrą dėl praktikos gali aukštoji mokykla, pats studentas ar asmuo, norintis atlikti savanorišką praktiką.
16. Aukštoji mokykla, likus ne mažiau kaip 3 savaitėms iki praktikos pradžios, gali raštu kreiptis į Centrą, nurodydama studentų, pageidaujančių atlikti praktiką, skaičių, vardus, pavardes, kontaktinius duomenis, studijų programą ir kursą, pageidaujamą praktikos atlikimo laiką ir trukmę, Centro struktūrinį padalinį (-ius), kuriame (-iuose) studentai norėtų atlikti praktiką.
17. Aukštosios mokyklos studentai, kurie kreipiasi savo iniciatyva, ar asmenys, norintys atlikti savanorišką praktiką, likus ne mažiau kaip 3 savaitėms iki praktikos pradžios Centre pateikia:
17.1. motyvuotą prašymą, kuriame nurodo pageidaujamą praktikos atlikimo laiką ir trukmę, Centro struktūrinį padalinį (-ius), kuriame (-iuose) norėtų atlikti praktiką;
18. Sprendžiant, ar priimti praktikantą atlikti praktiką Centre, atsižvelgiama į praktikanto studijų programos ir pobūdžio, praktinės ar darbinės veiklos atitiktį Centro funkcijoms ir tikslams, praktikanto motyvaciją.
19. Personalo skyrius gali inicijuoti praktikanto ir Centro struktūrinio(-ių) padalinio (-ių), kuriame (-iuose) pageidaujama atlikti praktiką, atstovo(-ų) susitikimą.
20. Esant poreikiui, gali būti rengiama praktikantų atranka. Atranką organizuoja ir koordinuoja Personalo skyrius, vykdo Centro struktūrinių padalinių vadovai.
21. Centro struktūrinių padalinių vadovai per 5 darbo dienas informuoja Personalo skyrių apie praktiką atlikti pasirinktus praktikantus ir pasiūlo praktikos vadovus.
22. Sprendimai dėl praktikos priimami per 5 darbo dienas. Apie priimtą sprendimą Personalo skyrius praneša atitinkamai mokymo įstaigai ir / ar praktikantui.
23. Ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki praktikos atlikimo pradžios:
23.1. studentas Centrui pateikia aukštosios mokyklos atstovo ir jo (praktikanto) pasirašytos studento praktinio mokymo sutarties 3 egzempliorius;
23.2. asmuo, pageidaujantis atlikti savanorišką praktiką, Centrui pateikia jo (praktikanto) pasirašytą savanoriškos praktikos sutarties 2 egzempliorius;
24. Studento praktinio mokymo sutartį bei savanoriškos praktikos sutartį pasirašo Centro direktorius arba jo įgaliotas asmuo. Vienas sutarties egzempliorius lieka Centre, kiti – grąžinami praktikantui.
25. Personalo skyrius:
25.1. išsiunčia pasirašytos praktikos atlikimo sutarties kopiją Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui, kuris pateikia informaciją Valstybinio socialinio fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos teritoriniam skyriui apie asmens praktikos atlikimo pradžią ir pabaigą;
25.2. pirmąją praktikos dieną supažindina praktikantą su šiuo Aprašu, Centro nuostatais, Centro vidaus tvarką reglamentuojančiais vidaus teisės aktais;
25.3. informuoja atsakingus asmenis dėl praktikanto supažindinimo (instruktavimo) darbuotojų saugos ir sveikatos bei priešgaisrinės saugos klausimais;
V SKYRIUS
PRAKTIKOS ATLIKIMAS
26. Praktikos vadovas:
26.1. pirmąją praktikos atlikimo dieną supažindina praktikantą su Centro struktūrinio padalinio, kuriame praktikantas atlieka praktiką, veikla;
26.2. kartu su asmeniu, atliekančiu savanorišką praktiką, parengia savanoriškos praktikos atlikimo planą (programą), suformuluoja praktinio mokymo užduotis, pateikia šioms užduotims vykdyti reikiamą dokumentaciją bei būtinas darbo priemones, kontroliuoja savanoriškos praktikos atlikimo eigą;
26.3. detalizuoja praktikos planą (programą), aptaria su praktikantu praktikos apimtį ir mokymo metodus, mokymosi medžiagos šaltinius, praktikanto darbo tikrinimo ir vertinimo kriterijus bei procedūras ir prireikus kartu su praktikantu nustato plano (programos) įgyvendinimo tvarkaraštį;
26.5. nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu informuoja Personalo skyrių apie praktikos tvarkos pažeidimus, praktikanto neatvykimo į praktiką atvejus;
26.6. įvertina mokymo praktiką, esant poreikiui, pagal aukštosios mokyklos nustatytus reikalavimus parengia ir pasirašo studento praktikos charakteristiką, kurioje aptaria studento praktinio mokymo užduotis ir studento gebėjimus jas atlikti, studento asmenines bei dalykines savybes ir pan.;
VI SKYRIUS
ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS
28. Apraše nurodyti asmens duomenys tvarkomi studento praktinio mokymo ar savanoriškos praktikos sutarties sudarymo, apskaitos ir vykdymo tikslais.
29. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas) 6 straipsnio 1 dalies a, b ir c punktais, Studento praktinio mokymo pavyzdinės sutarties forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. V-1011 „Dėl studento praktinio mokymo pavyzdinės sutarties formos patvirtinimo“, Savanoriškos praktikos atlikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. spalio 24 d. įsakymu Nr. A1-573 „Dėl Savanoriškos praktikos atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Personalo administravimo funkcijų centralizuoto atlikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 507 „Dėl Personalo administravimo funkcijų centralizuoto atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
30. Centras tvarko šiuos asmens duomenis:
30.1. studentų, siekiančių atlikti / atliekančių praktiką Centre: asmens identifikavimo duomenys (vardas ir pavardė, gimimo data, asmens kodas), mokymo įstaiga, specialybė, kursas, praktikos atlikimo vieta ir laikas, praktikos ataskaitos duomenys (profesinių, dalykinių, asmeninių savybių įvertinimas), telefono numeris, elektroninio pašto adresas, gyvenamosios vietos adresas (jei reikalinga komunikacijai su praktikantu ne praktikos metu ne praktikos atlikimo vietoje palaikyti), praktinio mokymo sutarties duomenys (sutarties sudarymo data, numeris, sutartį sudariusios asmens vardas, pavardė, pareigų pavadinimas, parašas);
30.2. mokymo įstaigos paskirto praktikos koordinatoriaus: vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, darbovietė, pareigos;
30.3. Centro darbuotojo – praktikos vadovo: vardas, pavardė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas, pareigos;
30.4. asmenų, sudariusių savanoriškos praktikos sutartį: asmens identifikavimo duomenys (vardas ir pavardė, gimimo data, asmens kodas), savanoriškos praktikos vykdymo vieta ir laikas (jei nustatoma), telefono numeris, elektroninis paštas, gyvenamosios vietos adresas (jei reikalinga) komunikacijai su praktikantu palaikyti.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
35. Aprašas peržiūrimas pasikeitus teisės aktams, Centro struktūrai, praktikos organizavimo tvarkai, bet ne rečiau kaip kartą per metus.