PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2021 M. SAUSIO 28 D. SPRENDIMO NR. 1-12 „DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS JAUNIMO IR SU JAUNIMU DIRBANČIŲ organizacijų FINANSAVIMO iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatų patvirtinimo ir SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2012 M. VASARIO 23 D. SPRENDIMO NR. 1-51 „DĖL PANEVĖŽIO MIESTO NEVYRIAUSYBINIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ (PROGRAMŲ) FINANSAVIMO KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS“ PAKEITIMO

 

2024 m. lapkričio 28 d. Nr. 1-492

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 19 punktu, 16 straipsnio 1 dalimi, Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2023 m. balandžio 20 d. sprendimu Nr. 1-103 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. 1-44 pripažinimo netekusiu galios“, 189 punktu, atsižvelgdama į Panevėžio miesto savivaldybės jaunimo reikalų tarybos 2024 m. spalio 22 d. posėdžio protokolą Nr. 3-8, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.  Pakeisti Panevėžio miesto savivaldybės jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatus, patvirtintus Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2021 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. 1-12 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatų patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2012 m. vasario 23 d. sprendimo Nr. 1-51 „Dėl Panevėžio miesto nevyriausybinių jaunimo organizacijų projektų (programų) finansavimo konkurso nuostatų patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“, ir juos išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2.  Nustatyti, kad sprendimas:

2.1. skelbiamas Teisės aktų registre ir Savivaldybės interneto svetainėje;

2.2. įsigalioja kitą dieną po jo paskelbimo Teisės aktų registre.

 

 

 

Mero pareigas laikinai einantis Savivaldybės tarybos narys                                  Petras Luomanas

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2021 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. 1-12

(Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2024 m. lapkričio 28 d. sprendimu Nr. 1-492 

redakcija)

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS JAUNIMO IR SU JAUNIMU DIRBANČIŲ organizacijų FINANSAVIMO iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatai

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio miesto savivaldybės jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų, veikiančių Panevėžio mieste, finansavimo bendrąsias nuostatas, finansuotinas veiklas ir prioritetus, reikalavimus projektams, jaunimo iniciatyvoms ir veiklų programoms, paraiškų, teikiamų finansavimui iš Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto gauti, vertinimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimą, paraiškų atitikties reikalavimams vertinimą, paraiškų finansavimą, vykdymą ir kontrolę, įgyvendinimo kriterijus.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Dalyviai – asmenys, kuriems skirtas projektas, iniciatyva ar veiklos programa ir kurie jame dalyvauja (renginių dalyviai, paslaugų gavėjai ir pan.).

2.2. Jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai).

2.3. Jaunimas – du ir (ar) daugiau jaunų asmenų.

2.4. Jaunimo iniciatyva (toliau – iniciatyva) – savanoriška ir savarankiška jaunimo veikla, skirta savo ir visuomenės poreikiams tenkinti (renginys, akcija, idėja, skirta jaunimui).

2.5. Jaunimo organizacija – Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigta asociacija, kurios ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės ir (ar) jaunų žmonių interesams atstovaujančios asociacijos, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės.

2.6. Jaunimo projektas (toliau – projektas) – tikslinės jaunų žmonių grupės ar jaunimo organizacijos veikla, turinti pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, autorius ir vykdytojus.

2.7. Neformali jaunimo grupė – neįregistruota visuomeninė grupė, kurioje ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro jauni žmonės. Neformalia jaunimo grupe nėra laikomas nacionalinės organizacijos padalinys.

2.8. Paraiška Panevėžio miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) direktoriaus įsakymu patvirtintos formos dokumentas su priedais (projekto paraiška, veiklos programos paraiška, iniciatyvos paraiška), teikiamas Savivaldybės administracijai Nuostatuose nustatyta tvarka.

2.9. Savanoriška veikla – savanorio neatlyginamai atliekama visuomenei naudinga veikla, kurios sąlygos nustatomos savanorio ir šios veiklos organizatoriaus sutartimi.

2.10. Strateginis veiklos planas – ne trumpesnis nei 3 metų veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai, strateginiai tikslai, siekiami rezultatai ir kt.

2.11. Su jaunimu dirbanti organizacija – juridinis asmuo, kurio vienas iš veiklos tikslų – dirbti su jaunimu.

2.12. Veiklos programa – ilgalaikis darbas, vienos ar kelių institucijų arba organizacijų veiksmų visuma, aprėpianti nuo kelių iki keliolikos atskirų projektų.

2.13. Vykdytojai – asmenys, tiesiogiai ir nepertraukiamai prisidedantys prie projekto, iniciatyvos, veiklos programos įgyvendinimo, turintys konkrečią atsakomybę už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytojais nelaikomi asmenys, laikinai prisidedantys prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ar veikla (lektoriai, meno kolektyvai ir pan.). Vykdytojais taip pat nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansine ir (ar) ūkine veikla (rėmėjai).

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos regioninės plėtros įstatyme ir Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme.

4. Jaunimo ir su jaunimu dirbančios organizacijos finansuojamos konkursų būdu. Konkursus organizuoja Savivaldybės administracija. Konkursus koordinuoja Savivaldybės administracijos darbuotojas, kuruojantis jaunimo organizacijų veiklą (toliau – konkursų organizatorius). Informacija apie konkursus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt). Skelbime nurodoma: organizuojamų konkursų rūšys, prioritetai, dokumentų priėmimo terminai (ne mažiau kaip 30 kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo), laikas ir vieta, adresas, telefono numeris ir el. pašto adresas pasiteirauti, paraiškų formos ir kita reikalinga informacija. Projektų ir veiklų programų konkursai skelbiami einamųjų metų pradžioje. Iniciatyvų konkursas skelbiamas po savivaldybės biudžeto patvirtinimo.

5. Galimi pareiškėjai:

5.1. jaunimo organizacijos (toliau – pareiškėjas), kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymas;

5.2. su jaunimu dirbančios organizacijos (toliau – pareiškėjas), kurių nuostatuose / įstatuose kaip vienas iš veiklos tikslų nurodytas darbas su jaunimu (ar nurodyta konkreti darbo su jaunimu forma (-os), taip kaip ji (-os) apibrėžta (-os) Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme);

5.3. neformalios jaunimo grupės (toliau – vykdytojas), teikiančios paraiškas per jaunimo ar su jaunimu dirbančią organizaciją (toliau – pareiškėjas).

Pareiškėjai laikomi tinkamais dalyvauti konkurse, jei paraiškos pateikimo dieną teisės aktų nustatyta tvarka yra registruoti (veikiantys) ir savo įstatuose numatantys veiklas, kurios skatina jaunimo organizacijų (jaunimo) veiklą, bendradarbiavimą, jų profesionalumo ugdymą ir plėtrą, jaunimo verslumą, jaunimo laisvalaikio užimtumą, jaunimo sveikos gyvensenos propagavimą, ugdo jaunimo pilietiškumą, įtraukia socialiai pažeidžiamus jaunus žmones, jaunus žmones su negalia.

6. Konkursų tikslai:

6.1. stiprinti ir finansuoti aktyvių Panevėžio mieste veikiančių jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų ar neformalių jaunimo grupių veiklą, skatinti jos tęstinumą, teikiant finansavimą, padėti spręsti jaunimui aktualias problemas;

6.2. skatinti jaunus žmones aktyviai dalyvauti visuomeninėje veikloje.

7. Konkursų uždaviniai:

7.1. skatinti jaunimo aktyvumą ir pilietinį ugdymąsi, neformalių jaunimo grupių kūrimąsi;

7.2. užtikrinti kokybiškas gyvenimo sąlygas jaunoms šeimoms tobulinant esamą paslaugų ir informavimo jaunoms šeimos sistemą;

7.3. padėti jauniems žmonėms integruotis į darbo rinką (darbas jaunimo ir su jaunimu dirbančiose organizacijose, stažuotės verslo įmonėse ir t. t.);

7.4. skatinti jaunimo verslumą ir kūrybiškumą;

7.5. stiprinti Panevėžio miesto mokyklų mokinių savivaldas;

7.6. skatinti savanorystę;

7.7. skatinti jaunų žmonių socialines kompetencijas, kultūrinių, socialinių ir visuomenės grupių toleranciją, įtraukti tautinių mažumų jaunimą į įgyvendinamas programas;

7.8. stiprinti jaunimo organizacijas ir skatinti jų bendradarbiavimą;

7.9. plėtoti jaunimo iniciatyvumą ir užimtumą.

8. Pareiškėjai finansuojami per šiuos konkursus:

8.1. Panevėžio miesto jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų projektų konkursas (skirtas jaunimo ir su jaunimu dirbančioms organizacijoms, neformalioms jaunimo grupėms);

8.2. Panevėžio miesto jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų veiklų programų konkursas (skirtas jaunimo ir su jaunimu dirbančioms organizacijoms);

8.3. Panevėžio miesto iniciatyvų skatinimo konkursas (skirtas jaunimo ir su jaunimu dirbančioms organizacijoms, neformalioms jaunimo grupėms).

9. Konkursų prioritetai:

9.1. prieš skelbiant 8 punkte minimus konkursus Savivaldybės jaunimo reikalų taryba (toliau – JRT) protokoliniu sprendimu teikia siūlymą dėl metinių prioritetų visiems trims konkursams;

9.2. prioritetai kiekvienam 8 punkte aprašytam konkursui nustatomi atskirai, atsižvelgiant į einamųjų metų jaunimo aktualijas, tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu dėl konkursų paskelbimo ir nurodomi konkursų skelbimuose;

9.3. kiekvieno konkurso paraiškų vertinimo formoje numatomi papildomi balai už metinio prioriteto atitikimą.

10. Finansavimas konkursams numatomas savivaldybės biudžete, jį patvirtinus, JRT posėdyje paskirstoma, kiek lėšų bus skiriama einamųjų metų projektams, iniciatyvoms ir veiklų programoms.

11. Organizacijos, rengdamos paraiškas konkursams, privalo vadovautis šiais Nuostatais.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PARAIŠKOMS

 

12. Konkursui teikiamos paraiškos turi būti įgyvendinamos vadovaujantis jaunimo savanoriškumo, savarankiškumo, savivaldos ir kitais principais, nurodytais Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų ir Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymuose.

13. Pareiškėjas konkursui gali teikti vieną paraišką. Jei pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė. Pareiškėjas gali teikti kelias paraiškas, kai projekto vykdytojas nurodytas paraiškoje yra neformali jaunimo grupė. Neformali jaunimo grupė, kaip projekto vykdytoja, gali būti nurodyta tik vienoje paraiškoje. Jei konkursui gaunamos kelios paraiškos, kuriose kaip vykdytoja nurodyta ta pati neformali jaunimo grupė, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.

14. Konkursui negali būti teikiamos paraiškos, kurios:

14.1. siekia pelno, atostogų ar turizmo;

14.2. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

14.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais skatina smurto, prievartos, neapykantos ir narkotikų bei kitų toksinių medžiagų populiarinimą;

14.4. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

14.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės, tautiniams ir religiniams simboliams, piliečių tautiniams ir religiniams jausmams, kursto neapykantą ar skatina diskriminaciją;

14.6. buvo pateikti kitam Savivaldybės organizuotam konkursui, finansuojamam iš savivaldybės biudžeto lėšų.

15. Projektas, veiklos programa, iniciatyva aprašomi užpildant paraišką. Paraiška turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo arba asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą ir pavardę, pareigas ir patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

16. Pareiškėjas kartu su projekto paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

16.1. tinkamai patvirtintų pareiškėjo steigimo dokumentų (nuostatų ar įstatų, steigimo sutarties ar Registrų centro pažymėjimo ir (ar) išrašo) kopijas;

16.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

16.3. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 22 punkte;

16.4. strateginį veiklos planą (tik tuo atveju, jeigu pareiškėjas dalyvauja veiklų programų konkurse) ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

16.5. jei partneriai, rėmėjai ketina suteikti indėlį, gali būti pateikta preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas;

16.6. visų bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijas, jei projektas, veiklos programa ar iniciatyva vykdoma su partneriais, arba papildomų susitarimų prie anksčiau pasirašytų bendradarbiavimo sutarčių kopijas;

16.7. neformalios jaunimo grupės turi pateikti jaunimo ar su jaunimu dirbančios organizacijos, vykdančios veiklą Panevėžio mieste, bendradarbiavimo susitarimą vykdyti ir globoti projektą;

16.8. kitus dokumentus, kuriuos pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti;

16.9. iniciatyvų konkurse papildomi dokumentai nėra būtini ir teikiami tik tuo atveju, jei pareiškėjas mano esant tikslinga juos pateikti.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA

 

17. Paraiškos teikiamos užpildant Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą projekto, veiklos programos ar iniciatyvos paraiškos (toliau – paraiška) formą. Paraiška turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo arba asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą ir pavardę, pareigas, patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

18. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Savivaldybei, jos negalima taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomų dokumentų pareiškėjo iniciatyva.

19. Paraiška gali būti teikiama:

19.1. popierine forma, pateikiant vieną atspausdintą kompiuteriu užpildytą paraiškos egzempliorių, susegtą, sunumeruotą, pasirašytą pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens ir patvirtintą pareiškėjo antspaudu (jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti), ir prie jos privalomus pateikti dokumentus. Popierinės paraiškos teikiamos Savivaldybės administracijos priimamojo interesantų aptarnavimo specialistui (adresu: Laisvės a. 20, įėjimas iš Vilniaus g. pusės);

19.2. elektroniniu būdu, pateikiant kompiuteriu užpildytą paraiškos formą, pasirašytą saugiu elektroniniu parašu (ADOC formatu) ir prie jos privalomus pateikti dokumentus; vieną kompiuteriu užpildytą, sunumeruotą, pasirašytą pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens ir patvirtintą pareiškėjo antspaudu (jei pareiškėjas antspaudą privalo turėti) skenuotą paraiškos kopiją ir prie jos privalomus pateikti dokumentus; vieną kompiuteriu užpildytą, sunumeruotą, pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens el. parašu pasirašytą paraiškos formą (PDF formatu). Elektroniniu būdu teikiama paraiška siunčiama konkursų organizatoriui konkursų skelbime nurodytu elektroniniu paštu.

20. Paraiška turi būti pateikta iki skelbime nurodytos galutinės konkurso datos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė kaip konkurso skelbime apie paraiškų pateikimą nurodyta galutinė paraiškų pateikimo data.

21. Vertinimui pasibaigus, paraiška pareiškėjui negrąžinama. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansavimui skirti, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Pareiškėjas negali dalyvauti konkurse ir paraiškoms negali būti skiriamas finansavimas, jei:

22.1. juridinio asmens veikla sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais;

22.2. juridiniam asmeniui taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas; juridinis asmuo yra likviduojamas arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas;

22.3. juridinis asmuo, prašydamas savivaldybės biudžeto lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;

22.4. juridinis asmuo, naudodamas savivaldybės biudžeto lėšas, buvo neįvykdęs savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties, sudarytos su Savivaldybės institucija, ar netinkamai ją įvykdęs, ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas;

22.5. juridinis asmuo neatitinka šiuose Nuostatuose nustatytų reikalavimų;

22.6. pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

22.7. pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba darė įtaką komisijos nariams;

22.8. asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

22.9. pareiškėjas teisės aktų nustatyta tvarka (Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymo) nėra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos su visa joje privaloma pateikti informacija ir savo interneto svetainėje ar socialinių tinklų paskyroje (jeigu turi) viešai neskelbia informacijos apie vykdomą veiklą, įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;

22.10. juridinis asmuo, kuris atitinka Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme apibrėžtą nevyriausybinės organizacijos sąvoką, tačiau VĮ Registrų centro Juridinių asmenų registre nėra įregistravęs žymos, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija;

22.11. vyksta teisminiai ginčai tarp Savivaldybės administracijos ir pareiškėjo dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

23. Jeigu 22 punkte nurodytos aplinkybės atsiranda arba paaiškėja po sprendimo skirti savivaldybės biudžeto lėšas projektui, veiklos programai ar iniciatyvai įgyvendinti priėmimo, savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas sustabdomas, o šiomis aplinkybėmis išmokėtos savivaldybės biudžeto lėšos nustatyta tvarka per nustatytus terminus turi būti grąžintos į Panevėžio miesto savivaldybės jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto sutartyje (toliau – Sutartis) nurodytą Savivaldybės sąskaitą. Per nustatytus terminus negrąžinus lėšų pareiškėjas 1 metus nuo ateinančių metų sausio 1 d. praranda teisę dalyvauti visuose Savivaldybės administracijos organizuojamuose konkursuose, o lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

24. Paraiškas vertina komisija, sudaroma Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos narių atstovavimo trukmė 1 metai. Komisija sudaroma iš 7 asmenų, iš kurių 2 narius deleguoja Savivaldybės administracija, 1 atstovą deleguoja Savivaldybės tarybos komitetas, kuruojantis jaunimo organizacijų veiklą, 2 atstovus deleguoja JRT (deleguoti asmenys nebūtinai yra JRT nariai), likusius 2 narius deleguoja Savivaldybės jaunimo organizacijų taryba (bent vienas iš jų – ekspertas iš šalies, nė vienas iš jų nėra susijęs su pareiškėjais). Komisijoje negali dalyvauti asmuo, susijęs su pareiškėju, kuris einamaisiais metais teikia projektą, veiklos programą ar iniciatyvą. Komisijos sekretoriaus funkcijas vykdo konkursų organizatorius (ne komisijos narys).

25. Komisijos darbo tikslas – nagrinėti ir vertinti pateiktas paraiškas, teikti rekomendacines išvadas Savivaldybės administracijai dėl jų finansavimo.

26. Komisija atlieka šias funkcijas:

26.1. vertina pateiktas paraiškas;

26.2. teikia išvadas dėl pateiktų paraiškų turinio ir sąmatos;

26.3. priima rekomendacinį sprendimą dėl lėšų skyrimo, kuris yra pateikiamas Savivaldybės administracijos direktoriui.

27. Komisijos darbo organizavimas:

27.1. Pirmojo posėdžio metu komisijos nariai iš visų narių išsirenka komisijos pirmininką ir pirmininko pavaduotoją. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas. Nesant komisijos pirmininko, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja konkursų organizatorius, atliekantis komisijos sekretoriaus funkcijas.

27.2. Pirmojo posėdžio metu komisijos nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją, kurių formos patvirtintos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos pirmininkas supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numato darbo tvarką, informuoja apie vertinimo anketų formas, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.

27.3. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais.

28. Komisijos darbo forma yra posėdžiai:

28.1. jie vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku;

28.2. posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų ir kitų suinteresuotų asmenų atstovai;

28.3. prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami balsuojant elektroniniu būdu. Einamieji klausimai tarp posėdžių gali būti aptariami ir komisijos narių pozicija išreiškiama elektroniniu paštu.

29. Komisijos sekretorius:

29.1. praneša komisijos nariams apie posėdį el. paštu arba telefonu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki komisijos posėdžio, kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą;

29.2. priima ir registruoja elektroniniu būdu gautas paraiškas;

29.3. tvarko, sistemina ir teikia komisijai informaciją apie gautas paraiškas;

29.4. vertina paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams;

29.5. protokoluoja posėdžius;

29.6. informuoja organizacijas, pateikusias paraiškas, apie jų vertinimo rezultatus ir priimtus sprendimus;

29.7. suderina patikslintus veiklos planus ir sąmatas, jei projektui, veiklos programai ar iniciatyvai įgyvendinti skiriama dalis paraiškoje prašomų lėšų.

30. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

31. Komisijos narių nusišalinimas ir nušalinimas:

31.1. Svarstant paraišką organizacijos, iš kurios komisijos narys ar jam artimi asmenys gauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos arba yra tos organizacijos steigėjas, akcininkas, dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar partneris, komisijos narys (-iai) privalo nusišalinti nuo svarstymo. Jei komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais.

31.2. Komisijos nariai siūlomi pakeisti kitais deleguojamos organizacijos nariais, jeigu:

31.2.1. sistemingai neatlieka savo pareigų, atsisako vertinti projektus;

31.2.2. pažeidė konkursui taikytinus teisės aktus;

31.2.3. pažeidė konfidencialumo pasižadėjimą;

31.2.4. pažeidė nešališkumo reikalavimus: savo ar asmenų, susijusių su jais artimos giminystės, svainystės, taip pat buvusių ar esamų santuokos, globos ar rūpybos ryšiais (toliau – susiję asmenys), privačių interesų naudai pasinaudojo ar leido naudotis informacija, kurią įgijo dalyvaudami komisijos veikloje; konkurse dalyvauja asmenys, iš kurių jie ar susiję asmenys gauna bet kurios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; jie ar susiję asmenys yra konkurse dalyvaujančio juridinio asmens steigėjai, akcininkai ar dalininkai, darbuotojai, valdymo organo nariai ar kitokie atstovai; jie yra ar buvo kitaip susiję su konkurse dalyvaujančiais asmenimis ar nuo šių asmenų priklausomi;

31.2.5. savo veiksmais ar neveikimu trukdo komisijos darbui, siekia paveikti konkurso eigą ir (ar) rezultatus;

31.3. komisijos pirmininkas, komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami komisijos narių daugumos sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys;

31.4. kai nušalinamas ar nusišalina komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Kai nušalinamas ar nusišalina komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas komisijos sekretorius perduoda įvertinti kitam komisijos nariui. Kai nušalinamas ar nusišalino komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko paskirtas kitas komisijos narys arba Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu paskirtas kitas komisijos sekretorius.

32. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių balsų dauguma. Kai komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko, o jo nesant – pirmininko pavaduotojo balsas.

33. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po komisijos posėdžio.

34. Komisijos nariai turi teisę dėl paraiškos finansavimo prašyti pateikti papildomos informacijos, jei kyla neaiškumų, pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie posėdžio protokolo.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS

 

35. Paraiškų vertinimas susideda iš šių dalių:

35.1. formaliųjų kriterijų vertinimo;

35.2. paraiškos turinio ir lėšų planavimo vertinimo;

35.3. iniciatyvų konkurso paraiškų vertinimo, kuris apibrėžiamas Nuostatų VIII skyriuje.

36. Pareiškėjo ir paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina konkurso organizatorius, kuris užpildo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą formaliųjų kriterijų vertinimo formą. Komisijos sekretorius, atlikdamas formaliųjų kriterijų vertinimą, įvertina, ar:

36.1. paraiška pateikta iki skelbime nurodytos datos;

36.2. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, nurodytų Nuostatų 5 punkte grupę;

36.3. nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 22 punkte;

36.4. prie paraiškos pateikti visi prašomi dokumentai pagal Nuostatų 16.1–16.7 papunkčių reikalavimus.

37. Paraiškos, neatitinkančios formaliųjų kriterijų, nurodytų Nuostatų 36.1–36.3 papunkčiuose, atmetamos ir toliau nevertinamos.

38. Konkurso organizatorius, atlikęs paraiškos formaliųjų kriterijų vertinimą, per 3 darbo dienas nuo paskutinės konkurso paraiškos formaliųjų kriterijų įvertinimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėjus, kurių paraiškos pagal paraiškos formaliųjų kriterijų vertinimą buvo įvertintos teigiamai, tačiau jose yra techninių trūkumų arba jas vertinant kyla neaiškumų, trūksta dokumentų, nurodytų Nuostatų 16.1–16.7 papunkčiuose, informacijos, galinčios turėti įtakos paraiškų vertinimui, ir nurodo per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos pateikti privalomus ar kitus papildomus dokumentus, patvirtinančius arba patikslinančius paraiškoje pateiktą informaciją.

39. Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo paskutinės konkurso paraiškos formaliųjų kriterijų įvertinimo dienos paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu išsiunčia pranešimą pareiškėjams, kurių paraiškos, pagal paraiškos formaliųjų kriterijų vertinimą, yra atmetamos, nurodydamas atmetimo priežastis pagal šių Nuostatų 36.1–36.3 papunkčius.

40. Formaliuosius kriterijus atitinkančios paraiškos ne vėliau kaip per 7 darbo dienas nuo konkurso pabaigos yra perduodamos komisijai, kuri vertina paraiškų turinį ir lėšų planavimą, įvertinti.

41. Paraiškos turi būti įvertintos per 20 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo dienos, iniciatyvų konkurse – per 10 darbo dienų nuo paraiškos registracijos dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtis, gali terminą pratęsti iki 30 darbo dienų.

42. Paraiškas vertina komisijos nariai pagal nustatytus vertinimo kriterijus, atskirai pildydami Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintos formos paraiškos vertinimo anketą. Paraiškas komisijos nariams paskirsto konkursų organizatorius.

43. Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 komisijos nariai, atskirai pildydami vertinimo anketą. Maksimalus balų skaičius, kurį gali skirti komisijos narys, yra nurodytas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintose projektų, veiklų programų ir iniciatyvų vertinimo formose. Jeigu paraišką vertino 2 komisijos nariai ir vienas iš komisijos narių nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, arba komisijos narių įvertinimas skiriasi 30 ir daugiau procentų, komisijos sekretorius paskiria trečią komisijos narį tokiai paraiškai įvertinti. Vidurkis, išvestas iš dviejų komisijos narių vertinimo, kurių balai buvo panašiausi, yra laikomas galutiniu paraiškos įvertinimu.

44. Komisija turi teisę reikalauti papildomų dokumentų ar medžiagos remdamasi šių Nuostatų 16.8, 16.9 papunkčiais. Papildoma medžiaga turi būti pateikta per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos. Nepateikus prašomos medžiagos, komisija gali nuspręsti paraišką atmesti.

45. Komisijos narys vertinimo anketoje taip pat nurodo paraiškos privalumus ir trūkumus, pateikia išvadą dėl finansavimo, siūlymus dėl atskirų veiklų, išlaidų nefinansavimo, jei jos prieštarauja Nuostatuose nustatytiems reikalavimams, neatitinka paraiškoje numatytų tikslų.

46. Jei dalis sąmatoje numatytų išlaidų yra nepagrįstos, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo numatytoms veikloms įgyvendinti arba išlaidos priskiriamos prie netinkamų finansuoti, komisijos nariai gali siūlyti sumažinti sąmatoje numatytas išlaidas, išbraukiant netinkamas ar nepagrįstas išlaidas arba sumažinant prašomų išlaidų sumą.

47. Galimybę gauti finansavimą turi paraiškos, kurios surinko daugiausia komisijos narių vertinimo vidurkio balų ir kurioms užteko konkursui įgyvendinti numatytų savivaldybės biudžeto lėšų.

48. Paraiškos, surinkusios mažiau nei pusę maksimalaus balų skaičiaus, – nefinansuojamos. Paraiškos, surinkusios daugiau kaip pusę maksimalaus balų skaičiaus, bet nefinansuotos dėl lėšų trūkumo, yra įtraukiamos į rezervinių paraiškų sąrašą. Paraiškoms iš rezervinių paraiškų sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka. Jei paraiškos pagal turinį ir prioritetą įvertinamos vienodai, pirmenybė teikiama socialiniams pilietiniams projektams, veiklų programoms ar iniciatyvoms.

49. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar jiems neskirta lėšų, el. paštu informuojami apie sprendimą, nurodoma atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.

50. Komisijai priėmus sprendimą skirti finansavimą ir tai patvirtinus Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, tarp pareiškėjo ir Savivaldybės administracijos ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo dienos, kai pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšų pateiktam projektui, veiklos programai ar iniciatyvai, pasirašoma Sutartis, kurios forma patvirtinta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

51. Sutartis pasirašoma vienu egzemplioriumi ir pasirašoma kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu). Jeigu Sutartis pasirašoma rašytiniu parašu, sudaroma dviem egzemplioriais, kurių vienas perduodamas Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui (toliau – Apskaitos skyrius), kitas – pareiškėjui. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas asmuo ir asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu.

52. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, prieš sudarant Sutartį, komisijos sekretorius raštu informuoja pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą, priemonių ir (ar) veiklų planą. Pareiškėjas patikslina sąmatą, priemonių ir (ar) veiklų planą, nurodo, kokia apimtimi bus vykdomas projektas, veiklos programa ar iniciatyva aiškiai nustatydamas privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir kt., patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant numatytus tikslus, apie patikslinimus per 3 darbo dienas raštu praneša komisijos sekretoriui.

53. Komisijos sekretorius, gavęs pareiškėjų patikslintus dokumentus, juos patikrina, įvertina ir ne vėliau nei per 5 darbo dienas pateikia išvadas pareiškėjams.

54. Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba komisijos sekretoriui nustačius pažeidimų ir neatitikimų, o pareiškėjams jų neištaisius, komisijos sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių pareiškėjų pateiktoms paraiškoms finansuoti pripažįstamas netekusiu galios.

55. Tarp posėdžių einamieji, skubūs klausimai ar dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio komisijos narių nuomonė ir sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų komisijos narių nedelsiant, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas elektroniniu paštu atliekamos apklausos rezultatais, juos įforminant protokolu.

56. Komisijos sekretorius informuoja pareiškėjus apie priimtus sprendimus dėl savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo ar neskyrimo nurodydamas lėšų neskyrimo ar paraiškos atmetimo priežastis.

57. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo komisija protokoliniu sprendimu pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui. Savivaldybės administracijos direktorius per 10 darbo dienų nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos įvertina medžiagą ir priima sprendimą dėl lėšų skyrimo, kuris įforminamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

58. Pareiškėjui nesudarius Sutarties per Nuostatų 50 punkte numatytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus Sutartį ir grąžinus nepanaudotas lėšas, komisijos siūlymu ir Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu lėšos eilės tvarka gali būti skiriamos paraiškoms, esančioms rezervinių paraiškų sąraše. Prieš priimdama tokį sprendimą, komisija gali paprašyti pareiškėjo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus.

59. Jei rezerviniame sąraše projektų nėra, o konkursui skirtų savivaldybės biudžeto lėšų lieka, gali būti skelbiamas naujas konkursas. Naujo konkurso terminai ir sąlygos tvirtinamos Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu dėl naujo konkurso skelbimo.

60. Informacija apie pateiktas, atrinktas ir neatitikusias reikalavimų paraiškas ir finansavimo skyrimą skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt) per 5 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo pasirašymo.

 

VI SKYRIUS

JAUNIMO IR SU JAUNIMU DIRBANČIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS

 

61. Projektai turi būti skirti Panevėžio miesto jaunimui.

62. Projektais siekiama įgyvendinti konkursų tikslus ir uždavinius, numatytus Nuostatų 6 ir 7 punktuose.

63. Paraiškas šiam konkursui gali teikti jaunimo organizacijos, su jaunimu dirbančios organizacijos ir neformalios jaunimo grupės.

64. Mažiausia suma, skiriama jaunimo arba su jaunimu dirbančios organizacijos, neformalios jaunimo grupės projektui, – 600 Eur, didžiausia suma – 2000 Eur.

65. Pareiškėjai, norintys dalyvauti konkurse, turi užpildyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą projekto paraiškos formą.

66. Savivaldybė finansuoja ne daugiau kaip 90 proc. projekto biudžeto lėšų. Pareiškėjas privalo nurodyti kitus projekto finansavimo šaltinius.

67. Ne mažiau kaip 2/3 projekto dalyvių turi būti jauni žmonės.

68. Neformalios jaunimo grupės paraišką teikia per jaunimo ar su jaunimu dirbančias organizacijas, vykdančias veiklą Panevėžio mieste. Neformalios jaunimo grupės turi pateikti jaunimo ar su jaunimu dirbančios organizacijos bendradarbiavimo sutikimą vykdyti ir globoti projektą.

69. Įgyvendinant projektą pareiškėjo indėlis į projektą turi būti ne mažesnis kaip 10 proc. bendrųjų projekto išlaidų (prisidėjimas savanoriška veikla, rėmėjų / partnerių indėlis ir kt.). Skaičiuojant prisidėjimo savanoriška veikla vertę, remiamasi Lietuvos Respublikos patvirtintu minimaliojo valandinio atlygio dydžiu. Savanoriška veikla yra pripažįstama, jeigu yra pateikiami tai įrodantys dokumentai. Pareiškėjas privalo su savanoriu sudaryti savanoriškos veiklos sutartį.

70. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

70.1. veiklos administravimo išlaidos:

70.1.1. nuomos išlaidos, skirtos projekto veikloms vykdyti (pvz., organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma, buveinės nuoma);

70.1.2. pareiškėjo buveinės komunalinės paslaugos (pvz., elektros, vandens, šildymo išlaidos);

70.1.3. transporto išlaikymas (pvz., degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo);

70.1.4. ryšio paslaugos (pvz., interneto, pašto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo telefono ryšio (neviršijant 15 Eur vienam vykdytojui per mėnesį);

70.1.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms įsigyti (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, maisto produktai);

70.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms įsigyti:

70.2.1. paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis (pvz., lektorių, mokymų vadovų paslaugos);

70.2.2. maitinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 15 Eur 1 asmeniui per dieną);

70.2.3. apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 25 Eur 1 asmeniui per parą);

70.2.4. projekto viešinimas (pvz., lankstinukų gamybos paslaugų, straipsnių spaudoje, televizijos reportažų pirkimas);

70.2.5. transporto paslaugos (pvz., autobuso ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju ir kt.);

70.2.6. kitos paslaugos, kurios yra būtinos siekiant įgyvendinti numatytas projekto veiklas, bet nepatenka į Nuostatų 70.2.1–70.2.5 papunkčiuose nurodytas išlaidų rūšis.

71. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

71.1. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos;

71.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto išlaidos, aplinkos tvarkymo išlaidos;

71.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką ir iki pasirašant Sutartį, pvz., paraiškos rengimo išlaidos ir pan.;

71.4. išlaidos pareiškėjo įsiskolinimams padengti;

71.5. kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu ir konkurso tikslais nesusijusios išlaidos.

 

VII SKYRIUS

jaunimo ir su jaunimu dirbančių organizacijų VEIKLŲ PROGRAMŲ FINANSAVIMAS

 

72. Veiklų programos (toliau – programa) turi būti skirtos Panevėžio miesto jaunimui.

73. Programomis siekiama įgyvendinti konkursų tikslus ir uždavinius, numatytus Nuostatų 6 ir 7 punktuose.

74. Konkursui gali būti teikiamos programos, kuriomis siekiama įgyvendinti nuolatinę ir tęstinę jaunimo ir su jaunimu dirbančios organizacijos veiklą.

75. Programas šiam konkursui gali teikti jaunimo ar su jaunimu dirbančios organizacijos.

76. Didžiausia suma, skiriama jaunimo arba su jaunimu dirbančios organizacijos, programai, – 4000 Eur.

77. Pareiškėjai, norintys dalyvauti konkurse, turi užpildyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą veiklos programos paraiškos formą.

78. Pareiškėjas, pretenduojantis gauti finansavimą, privalo atitikti šiuos minimalius reikalavimus:

78.1. pareiškėjas vienija bent 5 jaunimo ar su jaunimu dirbančias organizacijas;

78.2. jeigu pareiškėjas ne pirmą kartą dalyvauja konkurse, privalo būti pateikęs visas privalomas pateikti finansines ataskaitas;

78.3. pareiškėjas yra įregistruotas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka ne mažiau kaip prieš 1 metus ir vykdo savo veiklą Panevėžio mieste;

78.4. suplanuotos veiklos atitinka pareiškėjo strateginiame veiklos plane suformuluotą misiją ir (ar) strateginius tikslus;

78.5. ne mažiau kaip 2/3 programos dalyvių turi būti jauni žmonės.

79. Savivaldybė finansuoja ne daugiau kaip 70 proc. visos programos biudžeto lėšų. Pareiškėjas privalo nurodyti kitus programos finansavimo šaltinius.

80. Pareiškėjas, kurio programai vykdyti skirtas finansavimas, privalo:

80.1. į programos veiklas tiesiogiai įtraukti ne mažiau kaip 50 individualių jaunų žmonių (neskaičiuojant, kiek kartų žmogus apsilankė programos veiklose);

80.2. pritraukti ne mažiau kaip 30 proc. visos programai įgyvendinti metams reikalingos finansavimo sumos:

80.2.1. prisidėjimas savanorišku darbu gali sudaryti ne daugiau kaip 15 proc. papildomo finansavimo sumos. Skaičiuojant prisidėjimo savanoriška veikla vertę, remiamasi Lietuvos Respublikos patvirtintu minimaliojo valandinio atlygio dydžiu;

80.2.2. likusi papildomo finansavimo dalis gali būti pareiškėjo ir (ar) rėmėjų indėlis;

80.3. konkrečiomis priemonėmis prisidėti prie jaunimo savanoriškos veiklos Savivaldybėje įgyvendinimo;

80.4. viešinti programą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie programos tikslus, eigą ir jos rezultatus.

81. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti skirtų renginių organizavimas gali būti tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir (ar) rezultatas.

82. Programos veiklos gali būti vykdomos tik Lietuvos Respublikos teritorijoje.

83. Konkursui teikiamų programų vykdytojams keliama sąlyga – ne mažiau kaip 2/3 vykdytojų turi būti jauni žmonės.

84. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

84.1. veiklos administravimo išlaidos:

84.1.1. su programos vykdymu susijusių asmenų darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą (ne daugiau kaip 30 procentų visos programai įgyvendinti skirtos savivaldybės biudžeto lėšų sumos);

84.1.2. nuomos išlaidos, skirtos programos veikloms vykdyti (pvz., organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma, buveinės nuoma);

84.1.3. pareiškėjo buveinės komunalinės paslaugos (pvz., elektros, vandens, šildymo išlaidos);

84.1.4. transporto išlaikymas (pvz., degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo);

84.1.5. ryšio paslaugos (pvz., interneto, pašto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo telefono ryšio (neviršijant 15 Eur vienam vykdytojui per mėnesį);

84.1.6. išlaidos programai įgyvendinti reikalingoms prekėms įsigyti (pvz., kanceliarinės, ūkio prekės, maisto produktai);

84.2. išlaidos programai įgyvendinti reikalingoms paslaugoms įsigyti:

84.2.1. paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis (pvz., lektorių, mokymų vadovų paslaugos);

84.2.2. maitinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 15 Eur 1 asmeniui per dieną);

84.2.3. apgyvendinimo paslaugos Lietuvos Respublikos teritorijoje (ne daugiau kaip 25 Eur 1 asmeniui per parą);

84.2.4. programos viešinimas (pvz., lankstinukų gamybos paslaugų, straipsnių spaudoje, televizijos reportažų pirkimas);

84.2.5. transporto paslaugos (pvz., autobuso ar viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju ir kt.);

84.2.6. kitos paslaugos, kurios yra būtinos siekiant įgyvendinti numatytas programos veiklas, bet nepatenka į Nuostatų 84.2.1-84.2.5 papunkčiuose nurodytas išlaidų rūšis.

85. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

85.1. ilgalaikio materialiojo turto įsigijimo išlaidos;

85.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto išlaidos, aplinkos tvarkymo išlaidos;

85.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką ir iki pasirašant Sutartį, pvz., paraiškos rengimo išlaidos ir pan.;

85.4. išlaidos pareiškėjo įsiskolinimams padengti;

85.5. kitos tiesiogiai su programos įgyvendinimu ir konkurso tikslais nesusijusios išlaidos.

 

VIII SKYRIUS

JAUNIMO INICIATYVŲ FINANSAVIMAS

 

86. Iniciatyvos turi būti skirtos Panevėžio miesto jaunimui.

87. Iniciatyvomis siekiama įgyvendinti konkursų tikslus ir uždavinius, numatytus Nuostatų 6 ir 7 punktuose.

88. Iniciatyvas šiam konkursui gali teikti jaunimo ar su jaunimu dirbančios organizacijos, neformalios jaunimo grupės.

89. Didžiausia suma, skiriama jaunimo arba su jaunimu dirbančios organizacijos, neformalios jaunimo grupės iniciatyvai, – 450 Eur.

90. Pareiškėjai, norintys dalyvauti konkurse, turi užpildyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą iniciatyvos paraiškos formą.

91. Iniciatyva gali būti Savivaldybės finansuojama iki 100 proc. prašomų lėšų, bet ne daugiau negu 450 Eur vienai iniciatyvai.

92. Reikalavimai iniciatyvos turiniui:

92.1. ne mažiau kaip 2/3 iniciatyvos dalyvių turi būti jauni žmonės;

92.2. iniciatyvos apimtis, planuojamas rezultatas, iniciatyvos sąmata ir išlaidos privalo būti aiškiai nurodytos;

92.3. iniciatyva privalo būti įgyvendinama Panevėžio mieste;

92.4. panevėžiečiai turi sudaryti ne mažiau kaip 2/3 iniciatyvos dalyvių.

93. Iniciatyvų konkurso paraiškų teikimo tvarka:

93.1. iniciatyvų konkursas skelbiamas viešai Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt);

93.2. paraiškos gali būti teikiamos visus metus po savivaldybės biudžeto patvirtinimo;

93.3. konkursas vyksta tol, kol savivaldybės biudžete yra lėšų, numatytų iniciatyvoms finansuoti;

93.4. paraiškas iniciatyvai finansuoti gali teikti jaunimo ir su jaunimu dirbančios organizacijos, neformalios jaunimo grupės. Neformalios jaunimo grupės paraiškas teikia per jaunimo ar su jaunimu dirbančias organizacijas, vykdančias veiklą Panevėžio mieste.

94. Iniciatyvų formaliųjų kriterijų vertinimą atlieka konkurso organizatorius per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo dienos.

95. Konkurso organizatorius išsiunčia pareiškėjams, kurių paraiškos neatitinka Nuostatų 92 punkto reikalavimų, pranešimus, juose nurodo paraiškų trūkumus. Pranešimai siunčiami el. paštu, nurodytu paraiškoje. Pareiškėjai per 3 darbo dienas nuo elektroninio laiško išsiuntimo gali pateikti trūkstamus dokumentus Nuostatuose nustatyta tvarka el. paštu.

96. Paraiškos, neatitikusios reikalavimų, toliau nevertinamos.

97. Komisija paraiškų turinį ir lėšas įvertina per 10 darbo dienų nuo paraiškos registracijos dienos. Komisija iniciatyvų paraiškas vertina užpildydama iniciatyvos vertinimo formą, patvirtintą Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos darbas organizuojamas Nuostatų IV skyriuje numatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ FINANSAVIMAS IR VYKDYMAS

 

98. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su paraiškoje numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui, veiklos programai ar iniciatyvai vykdyti, pagrįstos pagal įgyvendinimo eigą ir planą, išlaidų pobūdį ir kiekį.

99. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos nuo Sutarties pasirašymo dienos iki Sutartyje numatytos paskutinės galiojimo dienos. Vykdytojas paslaugas ar prekes projektui, veiklos programai ar iniciatyvai vykdyti turi įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias perkamų paslaugų ar prekių kainas, laikytis racionalaus savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

100. Išlaidos, laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos Lietuvos Respublikos teritorijoje.

101. Vykdytojas gautas savivaldybės biudžeto lėšas privalo laikyti banko sąskaitoje, įvertindamas savivaldybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

102. Jei vykdant projektą, veiklos programą ar iniciatyvą, keičiasi išlaidų rūšis ar suma, vykdytojas gali kreiptis su raštišku motyvuotu prašymu į Savivaldybės administracijos direktorių. Sutarties pakeitimai ir papildymai įforminami rašytiniu šalių susitarimu, kuris yra neatskiriama Sutarties dalis. Nuo pasirašytos susitarimo dienos galima naudoti lėšas pagal naują finansavimo išlaidų sąmatą.

103. Įgyvendinant projektą, veiklos programą ar iniciatyvą, nukrypimai tarp finansavimo išlaidų sąmatoje numatytų išlaidų rūšių (eilučių) leidžiami iki 10 proc. nuo eilutės išlaidų dydžio.

104. Finansavimo išlaidų sąmatos keitimai galimi tik dėl nepatirtų išlaidų ir nekeičiant numatytų įgyvendinti veiklų.

105. Vykdytojas privalo informuoti Savivaldybę apie numatytų veiklų vykdymo pasikeitimus, nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, Savivaldybė gali stabdyti lėšų pervedimą projektui, veiklos programai ar iniciatyvai įgyvendinti. Neįvykusiai, nutrauktai ar sustabdytai veiklai nepanaudotos lėšos turi būti grąžintos į Savivaldybės sąskaitą.

106. Lėšas vykdytojui Savivaldybė perveda pagal pasirašytą Sutartį ir jos priedus.

107. Vykdytojas už projekto įgyvendinimą ir skirtų lėšų panaudojimą atsiskaito Sutartyje nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA

 

108. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, veiklos programą ar iniciatyvą, privalo:

108.1. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki ateinančio mėnesio 10 d., pateikti biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ketvirtinę ataskaitą (Forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (Sutarties pasirašymo dieną galiojanti aktuali redakcija) ir apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestines Apskaitos skyriui;

108.2. pasibaigus kalendoriniams metams iki sausio 10 d. pateikti konkurso organizatoriui detalią Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintą projekto, veiklos programos ar iniciatyvos įvykdymo ataskaitą, dalyvių sąrašus su parašais, atsiliepimų apie įgyvendintą projektą, veiklos programą ar iniciatyvą spaudoje kopijas ir vaizdinę medžiagą, kitą prašomą informaciją, skirtą lėšų panaudojimo teisėtumui nustatyti;

108.3. Pareiškėjas turi grąžinti į savivaldybės biudžetą lėšas, kurios buvo pervestos, tačiau nepanaudotos projektui, veiklos programai ar iniciatyvai įgyvendinti, iki einamųjų metų gruodžio 31 d. O nustačius faktą apie ne pagal paskirtį panaudotas lėšas (Apskaitos skyrius nustatė esminių Sutarties pažeidimų arba paaiškėjo, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija), ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos. Už banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas savivaldybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pareiškėjas privalo pervesti į savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo Sutartyje nurodytą sąskaitą;

108.4. Savivaldybės administracijai paprašius, pateikti visą informaciją, susijusią su projekto, veiklos programos ar iniciatyvos vykdymu ir (ar) lėšų panaudojimu.

109. Jeigu, gavus įgyvendinimo ataskaitą, paaiškėja, kad pareiškėjas gautas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį ir jų negrąžino per 10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos, lėšos išieškomos įstatymų nustatyta tvarka ir pareiškėjas 1 metus nuo ateinančių metų sausio 1 d. praranda teisę dalyvauti konkurse.

110. Konkursų organizatorius ir Apskaitos skyrius pareiškėjams teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projektų, veiklų programų ar iniciatyvų įgyvendinimu.

111. Komisijos sekretorius gali vykdyti projektų, veiklų programų ir iniciatyvų stebėseną. Stebėsena atliekama veiklų įgyvendinimo laikotarpiu, užpildant Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą stebėsenos formą.

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

112. Vykdytojai, gavę finansavimą ir pasirašę Sutartį, turi viešinti projektus, veiklų programas, iniciatyvas, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie jų tikslus, eigą ir rezultatus. Viešindami projektus, veiklų programas ar iniciatyvas vykdytojai turi nurodyti, kad dalis lėšų buvo skiriama iš savivaldybės biudžeto.

113. Už skirtų lėšų tinkamą panaudojimą, darbų apimčių ir kokybinių parametrų įvykdymą, veiklos ir finansinių ataskaitų pateikimą atsako projekto, veiklos programos ar iniciatyvos vadovas.

114. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų savivaldybės tvarkymą vykdytojas atsako Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

115. Projektų paraiškos ir jų įgyvendinimo ataskaitos saugomos Savivaldybėje nustatyta tvarka.

116. Savivaldybė neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso, telefono, elektroninio pašto ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba neįmanoma susisiekti su jo atstovais. Ta pati nuostata taikoma ir Sutarties galiojimo laikotarpiu.

117. Sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti apskundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

118. Savivaldybė turi teisę atlikti projekto, veiklos programos ar iniciatyvos, bei lėšų panaudojimo teisėtumo auditą.

119. Nuostatus įgyvendinantys subjektai už padarytus pažeidimus atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

120. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatomis ir kitais teisės aktais, kurie reglamentuoja asmens duomenų apsaugą ir saugumą.

121. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenų, tvarkomi ir saugomi, vadovaujantis Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Asmens duomenys gali būti saugomi ilgiau, jei tai būtina pagal teisės aktus ar ginčui, skundui išspręsti.

122. Šie Nuostatai gali būti keičiami, pildomi ar pripažįstami netekusiais galios Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

____________________