Mažeikių rajono SAVIVALDYBĖS taryba
SPRENDIMAS
DĖL VIETINĖS RINKLIAVOS, UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMĄ, NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2019 m. rugsėjo 27 d. Nr. T1-269
Mažeikiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 37 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, 21 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Reklamos įstatymu, Lietuvos Respublikos Rinkliavų įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 12 straipsniu, Išorinės reklamos įrengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 „Dėl išorinės reklamos įrengimo taisyklių patvirtinimo“ ir Reklamos kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose įrengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Kultūros ministro 2005 m. balandžio 13 d. įsakymu Nr. IV-138 „Dėl reklamos kultūros paveldo objektuose, jų teritorijose ir apsaugos zonose įrengimo taisyklių patvirtinimo“, Mažeikių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Mažeikių rajono savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2014 m. sausio 31 d. sprendimo Nr. T1-10 „Dėl Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą savivaldybės teritorijoje išdavimą nuostatų patvirtinimo“ 1 punktą.
Šis sprendimas gali būti skundžiamas ikiteismine tvarka Lietuvos administracinių ginčų komisijos Šiaulių apygardos skyriui (Dvaro g. 81, LT-76299, Šiauliai) arba Regionų apygardos administraciniam teismui Šiaulių rūmams (Dvaro g. 80, LT-76298, Šiauliai) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per vieną mėnesį nuo šio sprendimo paskelbimo ar įteikimo suinteresuotai šaliai dienos.
PATVIRTINTA
Mažeikių rajono savivaldybės tarybos
2019 m. rugsėjo 27 d. sprendimu Nr. T1-269
VIETINĖS RINKLIAVOS, UŽ LEIDIMO ĮRENGTI IŠORINĘ REKLAMĄ MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TERITORIJOJE IŠDAVIMĄ, NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Vietinės rinkliavos už leidimo įrengti išorinę reklamą Mažeikių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) teritorijoje išdavimą nuostatai (toliau – Nuostatai) parengti vadovaujantis Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymu, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymu, Išorinėmis reklamos įrengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670.
2. Vietinė rinkliava už leidimo įrengti išorinę reklamą Savivaldybės teritorijoje išdavimą (toliau – vietinė rinkliava) – tai Mažeikių rajono savivaldybės tarybos (toliau – Savivaldybės taryba) sprendimu nustatyta įmoka, privaloma reklaminės veiklos subjektams, pateikusiems paraišką ir turintiems teisę gauti leidimą įrengti išorinę reklamą suderintoje Mažeikių rajono vietoje, nustatytam terminui ar laikotarpiui.
3. Reklama įrengiama vadovaujantis Išorinės reklamos įrengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2013 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 4-670 (Žin., 2013, 84-4245).
4. Reklamos įrenginio projekto sudėtį bei derinimo procedūrą nustato Statybos techninis reglamentas STR 1.05.06:2010 „Statinio projektas“ bei Lietuvos Respublikos statybos įstatymas.
5. Nuostatai nereglamentuoja politinės ir socialinės reklamos ir skelbimų, nesusijusių su ūkine komercine, finansine ar profesine veikla. Vietinė rinkliava už išorinę reklamą Mažeikių rajono teritorijoje netaikoma reklamai, iškaboms, vizualinei informacijai ir nuorodoms, kurių plotas mažesnis 0,3 kv. m.
II SKYRIUS
NUOSTATŲ SĄVOKOS
7. Pagrindinės Nuostatuose vartojamos sąvokos:
7.1. Išorinė reklama – reklama, kurios įvairios specialios (stendai, skydai, stulpai, vitrinos ir pan.) ir pritaikytos (pastatų sienos, langai, durys, stogai, laikinieji statiniai, transporto priemonės, oro balionai ir pan.) pateikimo priemonės yra ne patalpose. Išorine reklama taip pat laikoma:
7.1.1. reklama, kurios pateikimo priemonės yra patalpose (vitrinose, langų ir (arba) durų vidinėse pusėse), tačiau ji yra matoma iš lauko pusės
7.2. Išorinė kultūrinė, socialinė ir švietėjiška reklama (toliau – socialinė reklama) – tai reklama, kurioje visuomenei pateikiama nekomercinė informacija (apie valstybės ar vietos savivaldos institucijų, visuomeninių organizacijų vykdomą socialinės apsaugos, sveikatos, aplinkos apsaugos, švietimo, kultūros, sporto, mokslo politiką, jos įgyvendinimo priemones, nekomercinius renginius ir kt.).
7.3. Reklaminis įrenginys – speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė (stendas, skydas, stulpas, vitrina, laikiklis ir pan.).
7.4. Nuosavybės teisė – tai teisė savo nuožiūra, nepažeidžiant įstatymų ir kitų asmenų teisių ir interesų, valdyti, naudoti nuosavybės teisės objektą ir juo disponuoti. Prie šių objektų priskiriami nuosavybės teise valdomi žemės sklypai ir pastatai, bei žemės sklypai ir pastatai valdomi patikėjimo teise ar nuomojami iš savivaldybės ar valstybės.
7.5. Savivaldybės objektas – Savivaldybei ar valstybei nuosavybės teise priklausantis ar panaudos (patikėjimo) teise valdomas, naudojamas pastatas, įrenginys, statinys ir (ar) žemė.
7.6. Išorinės reklamos plotas (toliau – reklamos plotas) – apskaičiuojamas pagal stačiakampio plotą, kurio aukštis ir plotis matuojamas pagal labiausia nutolusius reklaminio įrenginio paviršiaus, skirto reklamai skleisti, taškus arba skleidžiant reklamą ant pritaikytos priemonės – pagal labiausia nutolusius reklamos taškus.
7.8. Iškaba – ant ar prie reklamos davėjo buveinės pastato arba reklamos davėjo prekybos ar paslaugų teikimo vietoje ar prie jos įrengiama speciali išorinės reklamos pateikimo priemonė, ant kurios ar kurioje pateikiama informacija: reklamos davėjo pavadinimas ir (arba) reklamos davėjo prekybos ar paslaugų teikimo vietos pavadinimas (parduotuvė, viešbutis, kirpykla ir kt.), ir (arba) parduodamų prekių ar teikiamų paslaugų pavadinimas (avalynė, automobilių remontas ir kt.). Iškaba taip pat laikoma tokios informacijos pateikimo vieta ant reklamos davėjo buveinės arba prekybos ar paslaugų teikimo vietos pastato sienos, langų ar durų. Be nurodytos informacijos, iškaboje gali būti pateikiami: juridinio ar fizinio asmens gaminamų prekių ar paslaugų ženklas, logotipas, emblema (netaikoma parduodamų Trečiųjų asmenų prekių ar paslaugų ženklams, logotipams, emblemoms), darbo laikas, reklamos davėjo vardas, pavardė, telefono numeris.
7.9. Komercinė nuoroda – išorinės reklamos įrenginys, turintis tiesioginį ryšį su reklamuojamojo objekto vieta, nurodantis kryptį ar atstumą iki jo.
7.10. Trumpalaikė išorinė reklama – išorinė reklama, kurios skleidimo trukmė yra ne daugiau kaip vienas mėnuo.
7.11. Vizualinė informacija – skleidžiama arba nukreipianti informacija apie visuomeninius, turistinius ar kitos paskirties objektus, jų buvimo vietą (reprezentacinė miesto įranga, gatvių krypčių, gyvenamųjų kvartalų ir teritorijų nuorodų sistema, numeracija ant pastatų ir pan.).
7.12. Dinaminė reklama – išorinė reklama, demonstruojama specialios paskirties elektroniniuose ar mechaniniuose reklamos stenduose ar projektoriumi ant bet kokių paviršių, kai reklamos objektas ar demonstruojamas vaizdas kinta dinamiškai, dažniau, nei kartą per dieną.
7.13. Išorinės reklamos projektas (toliau – projektas) – parengtų dokumentų visuma, kurią sudaro aiškinamasis raštas, reklaminio įrenginio vietos schema topografiniame plane, kai reklaminis įrenginys įrengiamas ant žemės, išorinės reklamos įrengimo vietą apibūdinantys duomenys (situacijos schema, viso objekto, ant kurio planuojama įrengti reklamą, esamos padėties spalvota nuotrauka ar projektas (kai objektas nepastatytas ar neįrengtas), išorinės reklamos spalvinis bei grafinis vaizdas, reklaminio įrenginio projektas, laikiklių bei tvirtinimo mazgų brėžiniai, jei reklama tvirtinama laikikliais, skirta išorinei reklamai įrengti.
7.14. Leidimas išorinei reklamai įrengti (toliau – Leidimas) – Mažeikių rajono savivaldybės administracijos teritorinio padalinio - Seniūnijos išduotas Leidimas, kuriame nurodoma Leidimą išduodanti institucija, Leidimo numeris, Leidimo turėtojo (juridinio asmens) pavadinimas, teisinė forma, kodas, buveinė, Leidimo turėtojo (fizinio asmens) vardas, pavardė, išorinės reklamos įrengimo adresas, vieta, išorinės reklamos plotas, projekto numeris ir data, leidimo galiojimo terminas, leidimo išdavimo data, leidimą pasirašiusio asmens pareigos, parašas, vardas, pavardė. Popierinės formos leidimas tvirtinamas leidimą išdavusios institucijos antspaudu, informacija apie išduotą leidimą skelbiama Licencijų informacinėje sistemoje https://www.licencijavimas.lt/lis-epp-app/public ir savivaldybės tinklalapyje www.mazeikiai.lt .
III SKYRIUS
VIETINĖS RINKLIAVOS DYDŽIAI IR APSKAIČIAVIMO TVARKA
9. Vietinės rinkliavos dydžiai už Leidimo išdavimą:
9.1. Išorinės reklamos rinkliavos dydis už Leidimo išdavimą skaičiuojamas pagal formulę:
R = ( MMA/1000 ) x Pl x Te x Z x N x P x L x K x T
kur:
R – apskaičiuotas vietinės rinkliavos už Leidimą dydis Eurais;
MMA – Minimalus mėnesinis atlyginimas Eurais, patvirtintas Lietuvos Respublikos teisės aktais Leidimo išdavimo metu;
Pl – išorinės reklamos plotas m2;
Te – išorinės reklamos Leidimo galiojimo terminas, dienų skaičius;
Z, N, P, L, K, T - koeficientai, lemiantys rinkliavos dydžio pokyčius.
9.2. Z – Zonos koeficientas, taikomas pagal išorinės reklamos talpinimo vietą. Galimos reikšmės:
9.3. N – Nuosavybės koeficientas, taikomas pagal žemės sklypo ar pastato, ant kurio talpinama reklama, nuosavybės priklausomybę. Galimos reikšmės:
9.3.1. N=1,0 - Savivaldybei, valstybei, biudžetinei įstaigai priklausanti žemė, pastatai ar kiti objektai;
9.4. P – Ploto koeficientas, taikomas pagal išorinės reklamos plotą m2 . Galimos reikšmės:
9.5. L – Laiko koeficientas, taikomas atsižvelgiant į Leidimo, išduodamo išorinei
reklamai, laikotarpį. Galimos reikšmės:
9.6. K – Kaitumo koeficientas, taikomas atsižvelgiant į tai, ar Leidimo išduodamo išorinei reklamai laikotarpiu, bus keičiamas reklamuojamas objektas ar keičiama suderintos reklamos išvaizda. Galimos reikšmės:
9.6.1. K=0,25 – kai reklama Leidimo galiojimo laikotarpiu nebus keičiama dažniau kaip 1 kartą per dieną;
9.6.2. K=0,50 – kai reklama Leidimo galiojimo laikotarpiu bus keičiama ne dažniau kaip 1 kartą per dieną;
9.7. T – Talpinimo vietos koeficientas, taikomas
9.7.2. T=0,25 – Kiemuose, žemės plotuose; laikinuose pastatomuose stenduose ant šaligatvių ir aikščių;
IV SKYRIUS
VIETINĖS RINKLIAVOS, MOKĖJIMO IR ADMINISTRAVIMO TVARKA
10. Vietinė rinkliava, apskaičiuota Nuostatų 9 punkte nurodyta tvarka, mokama prieš išduodant Leidimą (sumokama nustatyta vietinės rinkliavos įmoka ir Savivaldybės administracijai pateikiama mokėjimo dokumento kopija).
13. Užfiksavus reklamą, kurios Leidimo ir sumontuotos reklamos pašalinimo terminas pasibaigęs, papildoma rinkliava apskaičiuojama punkte 9 numatyta tvarka nuo buvusio Leidimo pabaigos datos ir rinkliavos suma papildomai dauginama iš 2.
14. Užfiksavus reklamą, kuriai Leidimas nebuvo išduotas, rinkliava apskaičiuojama 9 punkte numatyta tvarka, taikant skaičiavimams fiksuotą dienų skaičių – 100 ir rinkliavos sumą papildomai dauginant iš 3.
V SKYRIUS
VIETINĖS RINKLIAVOS LENGVATOS
16. Vietinė rinkliava nemokama ir Leidimas nereikalingas Išorinei reklamai, Iškaboms, Komercinėms nuorodoms ir Vizualinei informacijai, kai jų plotas mažesnis už 0,3 kv. m. Jei apskaičiuotas Iškabos, Komercinės nuorodos ar Vizualinės informacijos plotas didesnis, nei 0,3 kv.m, vietinė rinkliava apskaičiuojama 9 punkte numatyta tvarka kaip Išorinei reklamai.
17. Vietinė rinkliava nemokama, kai vietoj Išorinės reklamos, stenduose eksponuojama su Savivaldybės administracija suderinta socialinė reklama.
18. Vietinė rinkliava nemokama, kai pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus privaloma įrengti prie statybos sklypo (statybvietės) stendą su informacija apie statomą statinį arba kai įrengiama vaizdinė informacija apie atliekamus ar atliktus visuomeninės paskirties miesto infrastruktūros gerinimo darbus, įgyvendinamus ar įgyvendintus ES finansuojamus projektus.
19. Vietinė rinkliava nemokama už Mažeikių rajono nekomercinių renginių (be įėjimo bilietų), švenčių ir akcijų trumpalaikę (iki 30 dienų) išorinę reklamą.
20. Vietinė rinkliava nemokama už Savivaldybės biudžetinių įstaigų organizuojamų nekomercinių renginių (be bilietų) reklamą, taip pat tų renginių rėmėjų reklamą, eksponuojamą minimų renginių proga.
21. Vietinė rinkliava gali būti nemokamai pratęsiama reklaminio įrenginio remonto laikotarpiui (jei yra pateiktas prašymas, suderintas su Savivaldybės administracija), bet ne ilgesniam, kaip 90 kalendorinių dienų per metus, laikotarpiui.
22. Naujai įsteigtos Smulkiojo ir vidutinio verslo įmonės, nemoka vietinės rinkliavos už išorinę reklamą mažesnę nei 0,5 kv. m , pirmus tris (nuo įmonės įregistravimo datos) veiklos metus, pateikus Savivaldybės administracijai tai patvirtinančius dokumentus. Reklamai viršijus 0,5 kv.m, apskaičiuojant Leidimo rinkliavos dydį iš bendro ploto 0,5 kv.m išminusuojama.
VI SKYRIUS
RINKLIAVOS GRĄŽINIMO TVARKA
23. Sumokėta vietinė rinkliava ar jos dalis gali būti grąžinama pagal pateiktą prašymą:
23.2. jei pasikeitus įstatymams ir kitiems teisės aktams, reglamentuojantiems išorinę reklamą, vietinės rinkliavos mokėtojas negali pasinaudoti išduoto Leidimo suteiktomis teisėmis. Ši nuostata taikytina, kai visa rinkliavos suma sumokama iki Leidimo išdavimo;
23.4. kai pradedamos taikyti vietinės rinkliavos lengvatos, numatytos V skyriuje. Raštiškas vietinės rinkliavos mokėtojo prašymas, nurodant vietinės rinkliavos grąžinimo priežastis ir tai patvirtinančių dokumentų kopijos, pateikiamas Savivaldybės seniūnijai, atsakingai už Leidimo išdavimą (toliau – Seniūnija). Seniūnija išnagrinėjus prašymą, priima sprendimą dėl vietinės rinkliavos grąžinimo (negrąžinimo) per 20 darbo dienų nuo prašymo pateikimo dienos ir perduoda informaciją Savivaldybės Finansų skyriui.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS