PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

 

2021 m. gruodžio 23 d. Nr. 1-374

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 4 straipsnio 4 dalies 1 punktu, Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymo 6 straipsnio 1 dalies 3 punktu, atsižvelgdama į Panevėžio miesto savivaldybės bendruomeninių organizacijų tarybos 2021 m. liepos 8 d. posėdžio protokolą Nr. BOT-1, Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybos 2021 m. gruodžio 7 d. protokolą Nr. NOT-5, Panevėžio miesto savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatus (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios šiuos Panevėžio miesto savivaldybės tarybos sprendimus:

2.1. 2020 m. spalio 29 d. sprendimą Nr. 1-311 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų projektų finansavimo iš Savivaldybės biudžeto lėšų nuostatų patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2017 m. spalio 19 d. sprendimo Nr. 1-333 pripažinimo netekusiu galios“;

2.2. 2021 m. vasario 18 d. sprendimą Nr. 1-39 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės lėšų skyrimo bendruomenėms tvarkos aprašo patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimo Nr. 1-7 „Dėl Lėšų skyrimo vietos bendruomenėms tvarkos aprašo patvirtinimo“ pripažinimo netekusiu galios“.

3. Skelbti šį sprendimą Teisės aktų registre ir Panevėžio miesto savivaldybės interneto svetainėje.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                  Rytis Mykolas Račkauskas

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės tarybos

2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. 1-374

 

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMO IŠ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto lėšų nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja nevyriausybinių, bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ir bendrijų (toliau – Organizacijos), veikiančių Panevėžio mieste, finansavimo bendrąsias nuostatas, finansuotinas veiklas ir prioritetus, reikalavimus projektams, vertinimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimą, projektų atitikties reikalavimams vertinimą, finansavimą, vykdymą ir kontrolę, įgyvendinimo kriterijus, įstatų keitimo išlaidų kompensavimo tvarką.

2. Organizacijos finansuojamos konkursų būdu, išskyrus įstatų keitimo išlaidų kompensavimą. Konkursus organizuoja Panevėžio miesto savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija). Konkursus koordinuoja Savivaldybės administracijos darbuotojas, kuruojantis nevyriausybinių organizacijų veiklą (toliau – konkursų organizatorius). Informacija apie konkursus kiekvienų metų pradžioje skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt). Skelbime nurodomos konkursų rūšys, prioritetai, dokumentų priėmimo terminai (ne mažiau kaip 30 kalendorinių dienų nuo konkursų paskelbimo), laikas ir vieta, adresas, telefonas ir elektroninis paštas pasiteirauti, paraiškų formos ir kita reikalinga informacija.

3. Paraiškas gali teikti:

3.1. nevyriausybinės organizacijos (toliau – Pareiškėjas), kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymas;

3.2. bendruomeninės organizacijos (toliau – Pareiškėjas), kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos bendruomeninių organizacijų plėtros įstatymas;

3.3. religinės bendruomenės ir bendrijos (toliau – Pareiškėjas), kaip jas apibrėžia Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatymas.

4. Pareiškėjai laikomi tinkamais dalyvauti konkurse, jei paraiškos pateikimo dieną teisės aktų nustatyta tvarka yra registruoti (veikiantys) ne trumpiau kaip vienus metus ir vykdantys veiklas, kurios skatina Organizacijų veiklą ir jų plėtrą, bendradarbiavimą, profesionalumo ugdymą, verslumą, laisvalaikio užimtumą ir bendruomeniškumą, sveikos gyvensenos propagavimą, ugdo pilietiškumą, įtraukia socialiai pažeidžiamus, neįgalius žmones, teikia jiems socialinę pagalbą, kurių tikslas nėra siekti politinės valdžios arba įgyvendinti vien tik religinius tikslus.

5. Finansavimo tikslas – stiprinti ir paremti aktyvias Panevėžio mieste veikiančias Organizacijas, skatinti jų veiklos plėtrą ir tęstinumą, tarpusavio bendravimą ir bendradarbiavimą, teikiant finansinę paramą padėti spręsti Panevėžio miesto bendruomenei aktualias problemas.

6. Konkursų būdu lėšos skiriamos Organizacijų projektams iš dalies finansuoti. Savivaldybės finansuojama dalis negali būti didesnė kaip 80 procentų bendros projekto sumos. Likusi projektui įgyvendinti reikalinga lėšų dalis, kurios nepadengia iš savivaldybės biudžeto skirtos lėšos, turi sudaryti ne mažiau kaip 20 procentų visos projekto vertės. Šią projekto lėšų dalį turi padengti Pareiškėjas (po sutarties pasirašymo – Projekto vykdytojas) savo lėšomis, kurių dydis turi būti ne mažesnis kaip 10 procentų, o likusi dalis gali būti padengta Pareiškėjo arba rėmėjų (projekto partnerių) lėšomis (finansiniu ar nepiniginiu įnašu). Teikiant paraišką tinkami dokumentai, įrodantys tokį rėmėjų (partnerių) indėlį, yra sutartis, jei partnerių, rėmėjų indėlis suteiktas, preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas, jei partneriai, rėmėjai ketina suteikti indėlį. Pareiškėjo partnerių ar rėmėjų indėlis prekėmis ir (arba) paslaugomis išreiškiamas pinigine verte (finansinis) ir (ar) nepinigine verte (dalykinis). Nepiniginio įnašo vertę teisės aktų nustatyta tvarka apskaičiuoja, nustato ir už jos teisingumą atsako Pareiškėjas.

7. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo sutarties pasirašymo iki visiško šalių įsipareigojimo įvykdymo, bet ne ilgiau nei iki kalendorinių metų pabaigos.

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO PRIORITETAI IR SRITYS

 

8. Finansavimo prioritetai:

8.1. Organizacijų veiklų plėtra, bendradarbiavimo, jų profesionalumo ugdymas;

8.2. gyventojų bendruomeniškumo skatinimas, naujų pilietinės veiklos modelių kūrimas ir platinimas;

8.3. socialinę atskirtį patiriančių, pažeidžiamų, negalią turinčių žmonių įtraukimas;

8.4. įvairių pozityvių užimtumo ir laisvalaikio iniciatyvų plėtojimas;

8.5. sveikos gyvensenos ugdymas;

8.6. pilietiškumo ir tautinės tapatybės puoselėjimas;

8.7. tvarios gyvensenos puoselėjimas ir skatinimas, kovos su klimato kaita ir aplinkai draugiškų priemonių naudojimas.

9. Finansavimas neskiriamas:

9.1. iki sutarties pasirašymo patirtoms išlaidoms ir įgyvendintiems projektams;

9.2. komercinei veiklai;

9.3. Organizacijų ūkinei veiklai ir darbuotojų atlyginimams;

9.4. ilgalaikiam materialiajam turtui įsigyti;

9.5. išvykų, pažintinių kelionių organizavimo paslaugoms pirkti;

9.6. transporto, ryšio priemonėms, kompiuterių įrangai įsigyti;

9.7. patalpų rekonstrukcijai ir statybai;

9.8. išlaidoms, nesusijusioms su projekto vykdymu.

10. Konkursui negali būti teikiami projektai, kurie:

10.1. siekia pelno, atostogų ar turizmo;

10.2. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

10.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės, tautiniams ir religiniams simboliams, piliečių tautiniams ir religiniams jausmams, kursto neapykantą ar skatina diskriminaciją;

10.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais yra susiję su smurto, prievartos, neapykantos, narkotikų ir kitų toksinių medžiagų populiarinimu;

10.5. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

10.6. buvo pateikti kitam Savivaldybės organizuotam konkursui, finansuojamam iš savivaldybės biudžeto lėšų.

11. Kiekvienais metais Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybai (toliau – NVO Taryba) priėmus sprendimą, Savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – Administracijos direktorius) įsakymu patvirtinami metiniai konkursų prioritetai kiekvienai Pareiškėjų grupei, nurodytai 3.1–3.3 papunkčiuose, kurie neprieštarauja šio skyriaus nuostatoms.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA

 

12. Paraiškos teikiamos užpildant Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą projekto paraiškos formą. Paraiška turi būti pasirašyta Pareiškėjo vadovo arba asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą ir pavardę, pareigas, patvirtinta antspaudu, jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti.

13. Pareiškėjas gali dalyvauti tik viename konkurse, teikti tik vieną paraišką ir tik pagal vieną prioritetą. Jei Pareiškėjas pateikia daugiau negu vieną paraišką, vertinama tik ta paraiška, kurios pateikimo data yra ankstesnė.

14. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir Pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Savivaldybės administracijai, jos negalima taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomų dokumentų Pareiškėjo iniciatyva.

15. Paraiškoje turi būti nurodoma:

15.1. informacija apie Pareiškėją;

15.2. informacija apie projektą;

15.3. projekto veiklų įgyvendinimo planas;

15.4. detali projekto įgyvendinimo sąmata;

15.5. papildoma informacija;

15.6. pridedami dokumentai.

16. Paraiška gali būti teikiama:

16.1. popierine forma, pateikiant vieną spausdintą, kompiuteriu užpildytą paraiškos egzempliorių, sunumeruotą, pasirašytą Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens ir patvirtintą Pareiškėjo antspaudu (jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti) ir prie jos privalomus pateikti dokumentus;

16.2. elektroniniu būdu, pateikiant kompiuteriu užpildytą paraiškos formą, pasirašytą saugiu elektroniniu parašu (ADOC formatu), arba vieną kompiuteriu užpildytą, sunumeruotą, pasirašytą Pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens ir patvirtintą Pareiškėjo antspaudu (jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti) skenuotą paraiškos kopiją ir prie jos privalomus pateikti dokumentus. Elektroniniu būdu teikiama paraiška siunčiama konkursų organizatoriui, konkursų skelbime nurodytu elektroniniu paštu.

17. Pareiškėjas kartu su projekto paraiška privalo pateikti šiuos dokumentus:

17.1. tinkamai patvirtintų Pareiškėjo steigimo dokumentų (Registrų centro pažymą ir organizacijos nuostatus / įstatus) kopijas;

17.2. jei Pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti Pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;

17.3. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu (vadovo, įgalioto atstovo), pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 22 punkte;

17.4. jei suteiktas partnerių, rėmėjų indėlis, privaloma pateikti indėlį pagrindžiančio dokumento kopiją pagal Nuostatų 6 punktą;

17.5. jei partneriai, rėmėjai ketina suteikti indėlį, gali būti pateikta preliminari sutartis, ketinimų protokolas ar raštas, laiškas;

17.6. visų bendradarbiavimo sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą, kopijas, jei projektas vykdomas su partneriais, arba papildomų susitarimų prie anksčiau pasirašytų bendradarbiavimo sutarčių kopijas;

17.7. Pareiškėjo indėlį patvirtinančių dokumentų kopijas (jei įkainotas savanoriškas darbas, savanoriškos veiklos sutarčių kopijas, darbo, buhalterinių paslaugų pirkimo sutarčių kopijas, patalpų nuomos, paslaugų pirkimo sutarčių kopijas ir kt.);

17.8. savanoriškos veiklos sutarčių kopijas, jei projekte dalyvaus savanorių;

17.9. sąmatoje išlaidų poreikį ir apskaičiavimą pagrindžiančius dokumentus (komercinius pasiūlymus, paslaugų pirkimo sutartis ar susitarimus, perkamų prekių ar paslaugų kainoraščius, išplėstines preliminarias sąmatas, kai perkamos kompleksinės paslaugos ir kt.);

17.10. kitus dokumentus, kuriuos Pareiškėjas mano esant tikslinga pateikti (pvz., projekto vykdytojų gyvenimo aprašymai, patalpų nuomos sutartys ir pan.).

18. Paraiškos teikiamos tokia tvarka:

18.1. popierinė paraiška pateikiama Savivaldybės administracijos priimamajame (adresu: Laisvės a. 20, įėjimas iš Vilniaus g. pusės). Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba arba pateikiami Pareiškėjo vadovo ar asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, ir vertėjo patvirtinti dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, šių dokumentų užsienio kalba kopijos. Paraiška ir prie jos pridedami dokumentai turi būti tvarkingai susegti, visi puslapiai su priedais sunumeruoti ranka vientisa tvarka, paskutinio lapo antroje pusėje nurodomas lapų skaičius žodžiais, pasirašyta Pareiškėjo vadovo, dokumentų kopijos pasirašytos Pareiškėjo vadovo ar asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, dokumentų kopijos patvirtintos tikrumo žyma. Visi dokumentai pateikiami užklijuotame ir užantspauduotame (jei Pareiškėjas privalo turėti antspaudą) voke su ant voko užrašytu konkurso dalyvio pavadinimu, kita kontaktine informacija (elektroniniu paštu, telefonu). Ant voko turi būti užrašyta „Nevyriausybinių organizacijų finansavimo konkursui“;

18.2. elektroniniu būdu teikiama paraiška siunčiama konkursų organizatoriui konkurso skelbime nurodytu elektroniniu paštu. Elektroniniu būdu teikiama paraiška pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu) turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu turi būti surašyti lietuvių kalba arba pateikiami Pareiškėjo vadovo ar asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, ir vertėjo patvirtinti dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, šių dokumentų užsienio kalba kopijos. Elektroniniu būdu teikiama skenuota paraiškos kopija turi būti užpildyta lietuvių kalba. Kartu su paraiška teikiami dokumentai turi būti surašyti lietuvių kalba arba pateikiami Pareiškėjo vadovo ar asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, ir vertėjo patvirtinti dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, šių dokumentų užsienio kalba kopijos. Paraiška ir prie jos pridedami dokumentai turi būti pasirašyti Pareiškėjo vadovo arba asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu. Paraiškas siunčiant elektroniniu būdu elektroninio laiško temoje turi būti nurodytas konkurso dalyvio pavadinimas ir parašyta „Nevyriausybinių organizacijų finansavimo konkursui“.

19. Popierinė paraiška turi būti pateikta iki skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos, nurodytos valandos. Jeigu paraiška siunčiama paštu ar per pašto kurjerį, pašto žymoje nurodyta data turi būti ne vėlesnė kaip Savivaldybės administracijos skelbime apie projektų pateikimą nurodyta galutinė projektų pateikimo data. Teikiant paraiškas elektroniniu būdu, paraiška turi būti atsiųsta iki skelbime nurodytos galutinės paraiškų pateikimo dienos, nurodytos valandos.

20. Teikiant paraišką 18.1 papunktyje nustatyta forma, elektroninė paraiškos versija (WORD ar PDF formatu) turi būti atsiųsta konkursų organizatoriui elektroniniu paštu, nurodytu konkursų skelbime.

21. Vertinimui pasibaigus, paraiška Pareiškėjui negrąžinama. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos skirti finansavimą, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

22. Savivaldybės biudžeto lėšos Organizacijoms negali būti skiriamos, jeigu nustatoma bent viena iš šių aplinkybių:

22.1. juridinio asmens veikla sustabdyta ar apribota įstatymų nustatytais pagrindais;

22.2. juridiniam asmeniui taikomas turto areštas ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas, juridinis asmuo yra likviduojamas arba pradėtos juridinio ar kito asmens bankroto procedūros ir išieškojimas galėtų būti nukreiptas į projektui įgyvendinti skirtas savivaldybės biudžeto lėšas;

22.3. juridinis asmuo, prašydamas savivaldybės biudžeto lėšų, pateikė tikrovės neatitinkančius duomenis arba suklastotus dokumentus;

22.4. juridinis asmuo, naudodamas savivaldybės biudžeto lėšas, buvo neįvykdęs savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties, sudarytos su Savivaldybės institucija, ar netinkamai ją įvykdęs, ir tai buvo esminis (kaip nurodyta sutartyje) savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pažeidimas;

22.5. juridinis asmuo neatitinka šiuose Nuostatuose nustatytų reikalavimų;

22.6. juridinis asmuo teisės aktų nustatyta tvarka (Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatymo) nėra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinio, veiklos ataskaitos su visa joje privaloma pateikti informacija ir savo interneto svetainėje ar socialinių tinklų paskyroje (jeigu turi) viešai neskelbia informacijos apie vykdomą veiklą, įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.

22.7. juridinis asmuo yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

22.8. juridinis asmuo bandė gauti konfidencialios informacijos arba darė įtaką Komisijos nariams;

22.9. juridinis asmuo neturi pakankamai žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų projektui įgyvendinti ar Organizacijos veikla, nurodyta įstatuose, nesusijusi su projekto tikslu ir veiklomis;

22.10. asmuo, turintis teisę veikti juridinio asmens vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;

22.11. vyksta teisminiai ginčai tarp Savivaldybės administracijos ir juridinio asmens dėl ankstesnių projektų įgyvendinimo.

23. Jeigu 22 punkte nurodytos aplinkybės atsiranda arba paaiškėja po sprendimo skirti savivaldybės biudžeto lėšas projektui įgyvendinti priėmimo, savivaldybės biudžeto lėšų mokėjimas sustabdomas, o šiomis aplinkybėmis išmokėtos savivaldybės biudžeto lėšos nustatyta tvarka per nustatytus terminus turi būti grąžintos į Panevėžio miesto savivaldybės nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš savivaldybės biudžeto sutartyje (toliau – Sutartis) nurodytą Savivaldybės sąskaitą.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

24. Paraiškas vertina Komisija, sudaroma Administracijos direktoriaus įsakymu, paskiriant Komisijos pirmininką ir pavaduotoją. Komisija sudaroma iš 9 asmenų, iš kurių 5 narius deleguoja Savivaldybės administracija, 1 atstovą deleguoja Savivaldybės tarybos komitetas, kuruojantis nevyriausybinių organizacijų veiklą, 3 narius deleguoja NVO Taryba. Komisijos sekretoriaus funkcijas vykdo konkursų organizatorius (nesantis Komisijos nariu). NVO Tarybos deleguotų narių atstovaujamos Organizacijos negali būti konkursų Pareiškėjos. Jei po Komisijos sudarymo paaiškėja, kad NVO Tarybos deleguotas atstovas pateikė savo atstovaujamos Organizacijos paraišką konkursui, atstovas iš Komisijos yra atšaukiamas, o NVO Taryba deleguoja naują atstovą.

25. Komisijos darbo tikslas yra nagrinėti ir vertinti pateiktas paraiškas, teikti rekomendacines išvadas Savivaldybės administracijai dėl jų finansavimo.

26. Komisija atlieka šias funkcijas:

26.1. vertina pateiktas paraiškas;

26.2. teikia išvadas dėl pateiktų paraiškų;

26.3. priima rekomendacinį sprendimą dėl lėšų skyrimo, kuris yra pateikiamas Administracijos direktoriui.

27. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Nesant Komisijos pirmininko, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja konkursų organizatorius, esantis Komisijos sekretoriumi. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir Savivaldybės tarybos sprendimais, kitais teisės aktais ir šiais Nuostatais. Komisijos nariai pasirašo konfidencialumo pasižadėjimą ir nešališkumo deklaraciją, kurių formos patvirtintos Administracijos direktoriaus įsakymu.

28. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, kai juose dalyvauja bent 5 Komisijos nariai.

29. Komisijos sekretorius:

29.1. priima ir registruoja elektroniniu būdu teikiamas paraiškas;

29.2. praneša Komisijos nariams apie posėdį elektroniniu paštu ir žodžiu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki Komisijos posėdžio, kartu su pranešimu Komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą;

29.3. tvarko, sistemina ir teikia Komisijai informaciją apie gautas paraiškas;

29.4. vykdo paraiškų administracinį vertinimą;

29.5. protokoluoja posėdžius;

29.6. informuoja Organizacijas, pateikusias paraiškas, apie jų vertinimo rezultatus ir priimtus sprendimus;

29.7. suderina patikslintus veiklos planus ir sąmatas, jei projektui įgyvendinti skiriama dalis paraiškoje prašomų lėšų.

30. Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki Komisijos posėdžio turi pranešti Komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

31. Komisijos narys (-iai), svarstant jo (jų) atstovaujamos Organizacijos paraišką, ar paraišką, priklausančią kitai Organizacijai, iš kurios Komisijos narys ar jam artimi asmenys gauna bet kokios rūšies pajamų ar kitokio pobūdžio naudos, arba Komisijos narys yra tos Organizacijos steigėjas, akcininkas, dalininkas, darbuotojas, valdymo organo narys ar partneris, jis privalo nusišalinti nuo svarstymo. Jei Komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais.

32. Komisijos sprendimai, neapibrėžti šiuose Nuostatuose, bet jiems neprieštaraujantys, priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko, o jo nesant – pirmininko pavaduotojo balsas. Komisijos sprendimas įtraukiamas į protokolą.

33. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Protokolai parengiami ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po Komisijos posėdžio.

34. Komisijos nariai turi teisę dėl projekto finansavimo pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie posėdžio protokolo.

 

V SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMAS

 

35. Paraiškų vertinimas susideda iš šių dalių:

35.1. administracinio vertinimo;

35.2. kokybinio projekto turinio ir sąmatos vertinimo.

36. Paraiškos administracinės atitikties vertinimą atlieka Komisijos sekretorius, užpildydamas administracinio vertinimo anketą, kurios forma patvirtinta Administracijos direktoriaus įsakymu. Komisijos sekretorius, atlikdamas paraiškų administracinį vertinimą, įvertina, ar:

36.1. paraiška pateikta iki skelbime nurodytos datos;

36.2. paraiška atitinka šiuose Nuostatuose nustatytus reikalavimus;

36.3. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, nurodytų Nuostatų 3 punkte, grupę;

36.4. Pareiškėjas paraišką pateikė vienam konkursui ir pagal vieną prioritetą;

36.5. paraišką pateikė Pareiškėjas, atitinkantis Nuostatų 4 punktą;

36.6. Pareiškėjo iš Savivaldybės prašoma suma neviršija didžiausios Savivaldybės finansavimui galimos skirti sumos pagal Nuostatų 6 punktą;

36.7. Pareiškėjo indėlis į projektą yra ne mažesnis kaip 10 procentų bendrų projekto išlaidų;

36.8. nėra aplinkybių, nurodytų Nuostatų 22 punkte;

36.9. prie paraiškos pateikti visi prašomi dokumentai pagal Nuostatų 17.1–17.8 papunkčių reikalavimus.

37. Paraiškos, neatitinkančios administracinio vertinimo kriterijų, nurodytų Nuostatų
36.1–36.8 papunkčiuose, atmetamos ir toliau nevertinamos.

38. Komisijos sekretorius, atlikęs paraiškos administracinės atitikties vertinimą, per 3 darbo dienas nuo paskutinės konkurso paraiškos administracinės atitikties įvertinimo dienos, elektroniniu paštu informuoja Pareiškėjus, kurių paraiškos pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai su techniniais trūkumais, arba jei vertinant kyla neaiškumų, trūksta dokumentų, nurodytų Nuostatų 17.1–17.8 papunkčiuose, informacijos, galinčios turėti įtakos paraiškų vertinimui, nurodo jiems pateikti privalomus ar kitus papildomus dokumentus, patvirtinančius arba patikslinančius paraiškoje pateiktą informaciją per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

39. Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo paskutinės konkurso paraiškos administracinės atitikties įvertinimo dienos paraiškoje nurodytu elektroniniu paštu išsiunčia pranešimą Pareiškėjams, kurių paraiškos pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą yra atmetamos, jei buvo įvertintos neigiamai, nurodydamas tokio neigiamo vertinimo priežastis pagal šių Nuostatų 36.1–36.8 papunkčius.

40. Komisijos sekretorius per 20 darbo dienų nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos pateikia paraiškas, kurios pagal paraiškos administracinės atitikties vertinimą buvo įvertintos teigiamai, Komisijai kokybiniam vertinimui.

41. Administracinius reikalavimus atitinkančių paraiškų turinys ir lėšų planavimas toliau vertinamas antrame etape.

42. Paraiškos turi būti įvertintos per 30 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtis, gali terminą pratęsti iki 40 darbo dienų.

43. Paraiškas vertina Komisijos nariai pagal nustatytus vertinimo kriterijus, pildydami nustatytos formos projekto vertinimo anketą, kurios forma patvirtinta Administracijos direktoriaus įsakymu. Vieną paraišką turi įvertinti ne mažiau kaip 2 Komisijos nariai, atskirai pildydami projekto vertinimo anketą. Maksimalus balų skaičius, kurį gali skirti Komisijos narys – 100. Galimybę gauti finansavimą turi paraiškos, kurioms skiriama ne mažiau kaip 55 balai Komisijos narių įvertinimo vidurkio. Jeigu paraišką vertino 2 Komisijos nariai ir vienas iš Komisijos narių nusprendė skirti finansavimą, o kitas – neskirti, arba Komisijos narių įvertinimas skiriasi 20 ir daugiau balų, Komisijos pirmininkas paskiria trečiąjį Komisijos narį tokiai paraiškai įvertinti. Vidurkis, išvestas iš dviejų Komisijos narių vertinimo, kurių balai buvo panašiausi, yra laikomas galutiniu paraiškos įvertinimu.

Jei projektai pagal turinį ir prioritetą įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama socialiniams, pilietiniams, švietimo projektams.

44. Komisija turi teisę reikalauti papildomų dokumentų ar medžiagos remdamasi šių Nuostatų 17.9, 17.10 papunkčiais. Papildoma medžiaga turi būti pateikta per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos. Nepateikus prašomos medžiagos, Komisija gali nuspręsti paraišką atmesti.

45. Komisijos narys vertinimo anketoje taip pat nurodo paraiškos privalumus ir trūkumus, pateikia išvadą dėl finansavimo, siūlymus dėl atskirų veiklų, išlaidų nefinansavimo, jei jos prieštarauja Nuostatuose nustatytiems reikalavimams, neatitinka paraiškoje numatytų tikslų.

46. Jei dalis projekto sąmatoje numatytų išlaidų yra nepagrįstos, nėra akivaizdaus šių išlaidų būtinumo numatytoms veikloms įgyvendinti arba išlaidos priskiriamos prie netinkamų finansuoti, Komisijos nariai gali siūlyti sumažinti sąmatoje numatytas išlaidas, išbraukdami netinkamas ar nepagrįstas išlaidas arba sumažindami prašomų išlaidų sumą.

47. Galimybę gauti finansavimą turi projektai, kurie surinko daugiausia Komisijos narių vertinimo vidurkio balų ir kuriems užteko konkursui įgyvendinti numatytų savivaldybės biudžeto lėšų.

48. Projektai, surinkę mažiau nei 55 balus, nefinansuojami. Projektai, surinkę daugiau kaip 55 balus, bet nefinansuoti dėl lėšų trūkumo, yra įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Projektams iš rezervinių projektų sąrašo finansavimas gali būti skirtas Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka. Jei pateikti projektai pagal turinį ir prioritetą įvertinami vienodai, pirmenybė teikiama socialiniams, pilietiniams, švietimo projektams.

49. Pareiškėjai, kurių paraiškos buvo atmestos ar joms neskirta lėšų, raštu informuojami apie sprendimą, nurodoma atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.

50. Priėmus sprendimą skirti finansavimą, tarp Pareiškėjo ir Savivaldybės administracijos ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo dienos, kai Pareiškėjas buvo raštu informuotas apie priimtą sprendimą skirti lėšų, pasirašoma Sutartis, kurios forma patvirtinta Administracijos direktoriaus įsakymu.

51. Sutartis pasirašoma dviem egzemplioriais, kurių vienas perduodamas Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui, kitas – Pareiškėjui. Sutartį pasirašo Administracijos direktorius arba kitas įgaliotas asmuo ir asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu. Sutartis gali būti pasirašoma elektroniniu būdu kvalifikuotu elektroniniu parašu (ADOC formatu).

52. Tuo atveju, kai priimamas sprendimas skirti tik dalį prašomų lėšų, prieš sudarant sutartį, Komisijos sekretorius raštu informuoja Pareiškėją apie jam skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir priemonių ir (ar) veiklų planą. Pareiškėjas patikslina sąmatą ir priemonių ir (ar) veiklų planą, nurodo, privalomus atlikti darbus, surengti renginius, suteikti paslaugas ir kt. Patvirtina, kad priimtas sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos numatytiems tikslams įgyvendinti, ir patikslinimus per 3 darbo dienas raštu pateikia Komisijos sekretoriui.

53. Komisijos sekretorius, gavęs Pareiškėjų patikslintus dokumentus, patikrina ir įvertina juos, ne vėliau nei per 5 darbo dienas pateikia išvadas Pareiškėjams.

54. Pareiškėjams nepateikus patikslintų dokumentų arba Komisijos sekretoriui nustačius pažeidimų ir neatitikimų, o Pareiškėjams jų neištaisius, Komisijos sprendimas dėl lėšų skyrimo tokių Pareiškėjų pateiktoms paraiškoms finansuoti pripažįstamas netekusiu galios.

55. Tarp posėdžių einamieji, skubūs klausimai ar dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, Komisijos narių nuomonė ir sprendimai gali būti priimami vadovaujantis visų Komisijos narių apklausos elektroniniu paštu, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, rezultatais, juos įforminant protokolu.

56. Komisijos sekretorius informuoja Pareiškėjus apie priimtus sprendimus dėl savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo ar neskyrimo nurodant lėšų neskyrimo ar paraiškos atmetimo priežastis.

57. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo Komisija protokoliniu sprendimu pateikia Administracijos direktoriui. Administracijos direktorius per 10 darbo dienų nuo Komisijos pasiūlymų gavimo dienos įvertina medžiagą ir priima sprendimą dėl lėšų skyrimo paraiškoms, kuris įforminamas Administracijos direktoriaus įsakymu.

58. Pareiškėjui nesudarius Sutarties per Nuostatų 50 punkte numatytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar nutraukus Sutartį ir grąžinus nepanaudotas lėšas, Komisijos siūlymu ir Administracijos direktoriaus sprendimu lėšos eilės tvarka gali būti skiriamos projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Prieš priimdama tokį sprendimą, Komisija gali paprašyti Pareiškėjo pateikti papildomus ar patikslinti pateiktus dokumentus.

59. Jei rezerviniame sąraše projektų nėra, o konkursui skirtų savivaldybės biudžeto lėšų lieka, gali būti skelbiamas naujas konkursas.

60. Informacija apie pateiktas, atrinktas ir finansavimą gavusias paraiškas skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje (www.panevezys.lt) per 10 darbo dienų nuo Administracijos direktoriaus įsakymo dėl lėšų skyrimo pasirašymo.

 

VI SKYRIUS

BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMAS

 

61. Bendruomeninėms organizacijoms lėšos skiriamos iš savivaldybės biudžeto. Projektui skiriama lėšų suma priklauso nuo surinktų balų skaičiaus, projekto darbų (veiklų) apimties ir yra ne mažesnė nei 300 Eur ir ne didesnė nei 1000 Eur.

62. Bendruomeninės organizacijos įsipareigojimai įgyvendinant projektą:

62.1. indėlis į projektą turi būti ne mažesnis kaip 10 proc. bendrųjų projekto išlaidų (pvz.: įkainotas savanoriškas darbas (turi būti pridėtos savanoriško darbo sutartys), patalpos, transporto, ryšio paslaugų išlaidos ir pan.). Prie paraiškos turi būti pridėti bendruomeninės organizacijos indėlį pagrindžiantys dokumentai – patalpų nuomos, panaudos, darbo, savanoriškos veiklos sutartys, kitų, reguliariai perkamų paslaugų sutartys ir pan.;

62.2. veiklos administravimo išlaidos (patalpų nuoma, komunalinės išlaidos, ryšio paslaugos, bendruomeninei organizacijai priklausančio transporto ir technikos išlaikymas (tepalai, kuras, kitos eksploatacinės išlaidos), aplinkos priežiūrai reikalingos priemonės ir prekės, interneto svetainės išlaikymo išlaidos, buhalterinės paslaugos, remonto darbai ir priemonės) neturi viršyti 70 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų;

62.3. projektui reikalingos įrangos įsigijimo išlaidos neturi viršyti 500 Eur (su PVM);

62.4. dalyvių maitinimo išlaidos neturi viršyti 20 proc. Savivaldybės skiriamos sumos;

62.5. transporto nuomos išlaidos veiklai vykdyti (nuoma su vairuotoju, kuro ir eksploatacinės išlaidos) neturi viršyti 15 procentų Savivaldybės projektui skiriamų lėšų;

62.6. pagal atlygintinų paslaugų, autorines sutartis perkamos paslaugos neturi viršyti 30 Eur už 1 valandą įkainio;

62.7. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme nustatyta tvarka neturi viršyti 10 proc. Savivaldybės skiriamos sumos ir turi būti pagrįstos savanoriškos veiklos sutartimis.

 

VII SKYRIUS

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FINANSAVIMAS

 

63. Nevyriausybinėms organizacijoms lėšos skiriamos iš savivaldybės biudžeto. Projektui skiriama lėšų suma priklauso nuo surinktų balų skaičiaus, projekto darbų (veiklų) apimties ir yra ne mažesnė nei 300 Eur ir ne didesnė nei 3000 Eur.

64. Nevyriausybinės organizacijos įsipareigojimai įgyvendinant projektą:

64.1. indėlis į projektą turi būti ne mažesnis kaip 10 proc. bendrųjų projekto išlaidų (pvz.: įkainotas savanoriškas darbas (turi būti pridėtos savanoriško darbo sutartys), organizacijos patalpos, transporto, ryšio paslaugų išlaidos ir pan.). Prie paraiškos turi būti pridėti organizacijos indėlį pagrindžiantys dokumentai – patalpų nuomos, panaudos, darbo, savanoriškos veiklos sutartys, kitų, reguliariai perkamų paslaugų, sutartys;

64.2. veiklos administravimo išlaidos (patalpų nuoma, komunalinės išlaidos, ryšio paslaugos, organizacijai priklausančio transporto ir technikos išlaikymas (tepalai, kuras, kitos eksploatacinės išlaidos), interneto svetainės išlaikymo išlaidos, buhalterinės paslaugos, remonto darbai ir paslaugos) neturi viršyti 50 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų;

64.3. projektui reikalingos įrangos įsigijimo išlaidos neturi viršyti 500 Eur (su PVM);

64.4. dalyvių maitinimo išlaidos neturi viršyti 10 proc. Savivaldybės projektui skirtų lėšų;

64.5. transporto nuomos išlaidos veiklai vykdyti (nuoma su vairuotoju, kuro ir eksploatacinės išlaidos) neturi viršyti 15 procentų Savivaldybės skiriamų lėšų;

64.6. pagal atlygintinų paslaugų, autorines sutartis perkamos paslaugos neturi viršyti 30 Eur už 1 valandą įkainio;

64.7. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme nustatyta tvarka, neturi viršyti 10 proc. Savivaldybės skiriamos sumos ir turi būti pagrįstos savanoriškos veiklos sutartimis.

 

VIII SKYRIUS

RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ FINANSAVIMAS

 

65. Religinėms bendruomenėms ir bendrijoms (toliau – bendrija) lėšos skiriamos iš savivaldybės biudžeto. Projektui skiriama lėšų suma priklauso nuo surinktų balų skaičiaus, projekto darbų (veiklų) apimties ir yra ne mažesnė nei 300 Eur ir ne didesnė nei 1000 Eur.

66. Bendrijos įsipareigojimai įgyvendinant projektą:

66.1. indėlis į projektą turi būti ne mažesnis kaip 10 proc. bendrųjų projekto išlaidų. Prie paraiškos turi būti pridėti bendrijos indėlį pagrindžiantys dokumentai (ketinimų protokolai, išankstiniai susitarimai, komerciniai pasiūlymai ir kt.);

66.2. veiklos administravimo išlaidos (patalpų nuoma, komunalinės išlaidos, ryšio paslaugos, bendrijai priklausančio transporto ir technikos išlaikymas (tepalai, kuras, kitos eksploatacinės išlaidos), aplinkos priežiūrai reikalingos priemonės ir prekės, interneto svetainės išlaikymo išlaidos, buhalterinės paslaugos) neturi viršyti 50 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų;

66.3. projektui reikalingos įrangos įsigijimo išlaidos neturi viršyti 500 Eur (su PVM);

66.4. dalyvių maitinimo išlaidos neturi viršyti 10 proc. Savivaldybės projektui skirtų lėšų;

66.5. transporto nuomos išlaidos veiklai vykdyti (nuoma su vairuotoju, kuro ir eksploatacinės išlaidos) neturi viršyti 15 proc. Savivaldybės skiriamų lėšų;

66.6. pagal atlygintinų paslaugų, autorines sutartis perkamos paslaugos neturi viršyti 30 Eur už 1 valandą įkainio;

66.7. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme nustatyta tvarka neturi viršyti 10 proc. Savivaldybės skiriamos sumos ir turi būti pagrįstos savanoriškos veiklos sutartimis.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ FINANSAVIMAS IR VYKDYMAS

 

67. Projektams lėšos skiriamos iš savivaldybės biudžeto.

68. Tinkamos projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir (ar) priemonėmis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir projekto įgyvendinimo veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.

69. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo Sutarties pasirašymo dienos iki Sutartyje numatytos paskutinės sutarties galiojimo dienos ir pagrįstos Pareiškėjo patvirtintomis išlaidų apmokėjimą pagrindžiančių dokumentų kopijomis. Projekto vykdytojas (iki Sutarties pasirašymo – Pareiškėjas) paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti už kainas, ne didesnes už įprastas rinkoje egzistuojančias perkamų paslaugų ar prekių kainas, laikytis racionalaus savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

70. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos laikomos patirtos Lietuvos Respublikos teritorijoje.

71. Projekto vykdytojas gautas savivaldybės biudžeto lėšas privalo laikyti banko sąskaitoje, įvertindamas savivaldybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

72. Įgyvendinant projektą, nukrypimai tarp finansavimo išlaidų sąmatoje numatytų išlaidų rūšių (eilučių) leidžiami iki 10 proc. eilutės išlaidų dydžio.

73. Finansavimo išlaidų sąmatos keitimai galimi tik dėl nepatirtų išlaidų ir nekeičiant numatytų įgyvendinti veiklų.

74. Projekto vykdytojas privalo informuoti Savivaldybės administraciją apie projekte numatytų veiklų vykdymo pasikeitimus, nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, Savivaldybės administracija gali stabdyti lėšų pervedimą projektui įgyvendinti. Neįvykusiai, nutrauktai ar sustabdytai veiklai nepanaudotos lėšos turi būti grąžintos į Savivaldybės administracijos sąskaitą.

75. Lėšas projekto vykdytojui Savivaldybės administracija perveda pagal pasirašytą Sutartį ir jos priedus.

76. Projekto vykdytojas už projekto įgyvendinimą ir skirtų lėšų panaudojimą atsiskaito Sutartyje nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

KONTROLĖ, ATSAKOMYBĖ IR GINČŲ SPRENDIMO TVARKA

 

77. Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, privalo:

77.1. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki ateinančio mėnesio 10 d., pateikti biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ketvirtinę ataskaitą (Forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 (Sutarties pasirašymo dieną galiojanti aktuali redakcija) ir buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestines Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui);

77.2. iki kitų metų sausio 15 dienos konkursų organizatoriui pateikti detalią projekto įvykdymo ataskaitą, kurios forma patvirtinta Administracijos direktoriaus įsakymu, dalyvių (jei buvo) sąrašus su parašais, atsiliepimų apie įgyvendintą projektą spaudoje kopijas ir (ar) vaizdinę medžiagą (neprivaloma), aktyvią interneto nuorodą jei informacija apie projektą buvo viešinama internete, kitą prašomą informaciją, skirtą lėšų panaudojimo teisėtumui nustatyti;

77.3. ne vėliau kaip iki einamųjų biudžetinių metų gruodžio 15 dienos grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas savivaldybės biudžeto lėšas gautas palūkanas pervesti į savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą sąskaitą;

77.4. grąžinti į Savivaldybės biudžetą lėšas, kurios buvo pervestos, tačiau, panaudotos ne pagal paskirtį (Buhalterinės apskaitos skyrius nustatė esminių Sutarties pažeidimų arba paaiškėjo, kad buvo pateikta klaidinga ar neteisinga informacija) ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, nustačius faktą apie nepanaudotas projektui įgyvendinti arba panaudotas ne pagal paskirtį lėšas;

77.5. Savivaldybės administracijai paprašius, pateikti visą informaciją, susijusią su projekto vykdymu ir (ar) lėšų panaudojimu.

78. Jeigu gavus įgyvendinimo ataskaitą paaiškėja, kad Projekto vykdytojas gautas lėšas panaudojo ne pagal paskirtį ir jų negrąžino, lėšos išieškomos įstatymų nustatyta tvarka ir Projekto vykdytojas 1 metus praranda teisę dalyvauti konkurse.

79. Konkursų organizatorius ir Buhalterinės apskaitos skyrius Organizacijoms teikia visą reikalingą dalykinę ir metodinę pagalbą, susijusią su projektų įgyvendinimu.

 

XI SKYRIUS

ĮSTATŲ KEITIMO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMAS

 

80. Lėšos įstatų keitimo išlaidoms kompensuoti (toliau – kompensacija) skiriamos iš savivaldybės biudžeto.

81. Teisę gauti kompensaciją turi Organizacija, registruota (vykdanti veiklą) Panevėžio mieste ne trumpiau kaip 1 metus.

82. Organizacijos įstatų keitimo išlaidos gali būti kompensuojamos ne dažniau kaip kartą per kalendorinius metus.

83. Didžiausia galima Savivaldybės lėšų suma, skiriama Organizacijos įstatų keitimo išlaidoms kompensuoti, yra 200 Eur.

84. Organizacija, norėdama gauti kompensaciją privalo pateikti:

84.1. Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintos formos prašymą (toliau – Prašymas), pasirašytą Organizacijos vadovo ar kito įgalioto asmens;

84.2. tinkamai patvirtintą Organizacijos steigimo dokumentų kopiją;

84.3. Organizacijos įstatus;

84.4. įstatų keitimo išlaidas patvirtinančius dokumentus, kurie negali būti senesni kaip 12 mėnesių nuo Prašymo pateikimo dienos.

85. Visi dokumentai pateikiami užklijuotame voke Panevėžio miesto savivaldybės administracijos priimamajame (Laisvės a. 20, Panevėžys, įėjimas iš Vilniaus g. pusės). Ant voko turi būti užrašyta „Nevyriausybinių organizacijų finansavimo programai“, Organizacijos pavadinimas, kontaktai.

86. Prašymą nagrinėja Komisija. Lėšas įsakymu skiria Administracijos direktorius, remdamasis Komisijos sprendimu.

87. Komisijos sprendimai įforminami protokolu.

88. Lėšos per 20 darbo dienų nuo Administracijos direktoriaus įsakymo priėmimo pervedamos į Organizacijos nurodytą sąskaitą.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

89. Projekto vykdytojas įsipareigoja viešinti projektus, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projektų tikslus, eigą ir rezultatus. Viešinant projektus, turi būti nurodoma, kad projektams dalis lėšų buvo skiriama iš savivaldybės biudžeto.

90. Konkursams pasibaigus projektų paraiškos Pareiškėjams negrąžinamos.

91. Projektų paraiškos ir jų įgyvendinimo ataskaitos saugomos Savivaldybėje nustatyta tvarka.

92. Savivaldybės administracija neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso, telefono, elektroninio pašto ir kt.) Pareiškėjo nepasiekia laiškai arba neįmanoma susisiekti su jo atstovais. Ta pati nuostata taikoma ir Sutarties galiojimo laikotarpiu.

93. Už informacijos ir pateiktų duomenų tikslumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako Pareiškėjas ir (ar) projekto vykdytojas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

94. Administracijos direktoriaus įsakymas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

95. Savivaldybės administracija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo auditą.

96. Šie Nuostatai gali būti naikinami, keičiami ir pildomi Savivaldybės tarybos sprendimu.

_______________________________