PANEVĖŽIO APYGARDOS ADMINISTRACINIO TEISMO PIRMININKAS

 

Į S A K Y M A S

DĖL TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. gruodžio 9 d. Nr. V-60

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasi Panevėžio apygardos administracinio teismo (toliau – Teismas) pirmininko 2013 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. V-6 patvirtintų Teismo nuostatų 19.5 punktu:

1. T v i r t i n u Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų, pareiškimų bei skundų nagrinėjimo Panevėžio apygardos administraciniame teisme tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Teismo pirmininko 2009 m. kovo 20 d. įsakymo Nr. V-10 „Dėl taisyklių patvirtinimo‘‘ 1.2 punktą ir 2009 m. gruodžio 17 d. įsakymo Nr. V-46 „Dėl taisyklių patvirtinimo‘‘ 3 punktą.

3. Į s a k a u šį įsakymą paskelbti Teisės aktų registre ir Teismo internetinėje svetainėje.

 

 

 

Teismo pirmininkė                                                                                                       Irena Varžinskienė

 


 

PATVIRTINTA

Panevėžio apygardos administracinio

teismo pirmininko

2014 m. gruodžio 9 d. įsakymu Nr. V-60

 

 

ASMENŲ APTARNAVIMO IR JŲ PRAŠYMŲ, PAREIŠKIMŲ BEI SKUNDŲ

NAGRINĖJIMO PANEVĖŽIO APYGARDOS ADMINISTRACINIAME TEISME TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų, pareiškimų bei skundų nagrinėjimo Panevėžio apygardos administraciniame teisme tvarkos aprašas (toliau - Aprašas) reglamentuoja fizinių ir juridinių asmenų (toliau – asmenys) aptarnavimą ir jų prašymų, pareiškimų bei skundų (toliau – prašymai) nagrinėjimą Panevėžio apygardos administraciniame teisme (toliau – Teismas). Aprašo nuostatos taikomos nagrinėjant asmenų prašymus viešojo administravimo srityje.

2. Asmenų prašymai administracinėse bylose bei kiti procesiniai dokumentai priimami ir nagrinėjami Lietuvos Respublikos procesinių įstatymų nustatyta tvarka ir šio Aprašo nuostatos jų nagrinėjimui netaikomos, išskyrus nuostatas, reglamentuojančias asmenų aptarnavimą.

3. Aptarnaujant asmenis, nagrinėjant jų prašymus šio Aprašo nuostatos taikomos tiek, kiek šių klausimų nereglamentuoja Lietuvos Respublikos įstatymai ar jų pagrindu priimti kiti teisės aktai.

4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme bei Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 patvirtintose Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo viešojo administravimo institucijose, įstaigose ir kituose viešojo administravimo subjektuose taisyklėse vartojamas sąvokas.

5. Teismo darbuotojai, aptarnaudami asmenis, nagrinėdami prašymus, privalo vadovautis pagarbos žmogaus teisėms, teisingumo, sąžiningumo ir protingumo, taip pat Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme įtvirtintais įstatymo viršenybės, objektyvumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos, efektyvumo, subsidiarumo ir „vieno langelio“ principais, o teikdami asmenims informaciją – Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatyme nustatytais informacijos išsamumo, tikslumo, teisėtumo, objektyvumo ir pagalbos principais.

6. Draudžiama atsisakyti aptarnauti asmenis, nagrinėti jų prašymus, motyvuojant tuo, kad nėra šias funkcijas vykdančio Teismo darbuotojo. Teismo darbuotojų atostogų, komandiruočių ir kitais nebuvimo tarnyboje atvejais asmenų prašymus nagrinėti pavedama kitiems Teismo darbuotojams, turintiems tokius pačius įgaliojimus.

7. Asmeniui neteikiama privati informacija apie kitus asmenis.

8. Teismo darbuotojas nusišalina pats arba turi būti nušalintas Teismo pirmininko ar jo įgalioto asmens sprendimu nuo prašymo nagrinėjimo, jeigu atsiranda Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 25 straipsnio 1 dalyje nurodytos aplinkybės. Gavęs pavedimą nagrinėti prašymą, Teismo darbuotojas, atsiradus minėtoms aplinkybėms, pats turi pranešti Teismo pirmininkui apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jo priežastis. Sprendimą dėl Teismo pirmininko nusišalinimo nuo prašymo nagrinėjimo priima pats Teismo pirmininkas.

 

II. ASMENŲ APTARNAVIMAS TEISME

 

9. Atvykusius į teismą, asmenis aptarnauja Teismo raštinės darbuotojai (10 kabinetas „Teismo raštinė‘‘, tel. (8 45) 583 150).

10. Asmenys aptarnaujami Teismo darbo laiku, o pirmadieniais ir antradieniais – iki 18 valandos.

11. Asmenų aptarnavimo klausimas jų pageidavimu gali būti iš anksto derinamas telefonu ar kita ryšio priemone. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam aptarnavimo laikui, Teismo raštinės darbuotojai apie tai įspėja asmenį.

12. Asmenys, kurie pageidauja, kad juos priimtų Teismo pirmininkas, registruojasi telefonu (8 45) 584 647 arba el. paštu panevezio.administracinis@teismas.lt ar atvykę į Teismą (9 kabinetas „Administracijos sekretorė‘‘). 

13. Teismo pirmininkas iš anksto užsiregistravusius asmenis priima pirmadieniais nuo 13 val. iki 16 val.

14. Atsiradus nenumatytoms aplinkybėms ir pasikeitus suderintam priėmimo laikui, Teismo administracijos sekretorius apie tai įspėja asmenį.

 

III. PRAŠYMŲ PATEIKIMAS

 

15. Asmenys prašymus gali pateikti žodžiu (telefonu ar tiesiogiai asmeniui arba jo įgaliotam atstovui atvykus į Teismą), raštu (tiesiogiai asmeniui arba jo įgaliotam atstovui atvykus į Teismą, atsiuntus faksu, paštu ar per pasiuntinį) ir elektroninio pašto adresu panevezio.administracinis@teismas.lt.

16. Žodinis prašymas gali būti išdėstomas Teismo darbuotojui, turinčiam įgaliojimus spręsti asmenims rūpimus klausimus telefonu arba aptarnaujant asmenis. Priimami tik tokie žodiniai prašymai, kuriuos galima išspręsti tuoj pat, nepažeidžiant asmens, kuris kreipiasi, kitų asmenų ar Teismo interesų. Į žodinius prašymus neteikiamas rašytinis atsakymas. Jei žodinis prašymas negali būti išnagrinėtas nedelsiant, Teismo darbuotojas asmenį apie tai informuoja ir pasiūlo pateikti rašytinį prašymą.

17. Kai asmuo nemoka valstybinės kalbos arba dėl sensorinio ar kalbos sutrikimo negali suprantamai reikšti minčių, jam kreipiantis žodžiu į Teismą turi dalyvauti asmuo, gebantis išversti prašymą į valstybinę kalbą bei į asmeniui suprantamą kalbą (vertėjas). Vertėją ar asmenį, gebantį išversti prašymą, esant galimybei, pakviečia Teismo darbuotojas, aptarnaujantis asmenį, arba asmuo, kuris kreipiasi į Teismą, savo iniciatyva. 

18. Asmenų rašytiniai prašymai turi būti:

18.1. parašyti valstybine (lietuvių) kalba; ši nuostata netaikoma prašymams, siunčiamiems paštu;

18.2. parašyti tvarkingai ir įskaitomai;

18.3. asmens pasirašyti, nurodytas jo vardas, pavardė, gyvenamoji vieta (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo) ir tikslus adresas, kuriuo jis pageidautų gauti atsakymą, taip pat telefono numeris (jei asmuo jį turi).

19. Elektroniniu paštu atsiųsti rašytiniai prašymai prilyginami prašymams raštu ir nagrinėjami Teisme, jeigu jie yra pasirašyti elektroniniu parašu. Elektroniniu būdu pateiktas prašymas turi būti sudarytas taip, kad jį gavus būtų galima:

19.1. atpažinti elektroninio dokumento formatą;

19.2. atidaryti ir apdoroti jį Teismo naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;

19.3. atpažinti prašymo turinį;

19.4. identifikuoti elektroninį parašą ir prašymą pateikusį asmenį.

Prašymui raštu taip pat prilyginama elektroniniu paštu atsiųsta dokumento originalo skaitmeninė kopija, jeigu ji pasirašyta ir kokybiškai nuskenuota.

20. Kai asmens prašymą Teismui paduoda asmens atstovas, jis Teismui pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens prašymą, atitinkantį šio Aprašo 18 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Teismą kreipiasi asmens atstovas, jis savo prašyme turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą (jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą.

21. Kai prašymą Teismui paduoda asmens atstovas, kurio atstovavimą patvirtinantis dokumentas išduotas užsienyje, šis dokumentas turi būti legalizuotas vadovaujantis Dokumentų legalizavimo ir tvirtinimo pažyma (Apostille) tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 30 d. nutarimu Nr. 1079.

22. Paštu gauto nevalstybine kalba parašyto prašymo visą tekstą į lietuvių kalbą išsiverčia Teismas.

23. Prašymai gauti ne paštu, parašyti nevalstybine kalba, kurią išversti į valstybinę kalbą gali Teismas, nagrinėjami bendra tvarka. Asmeniui atsakoma valstybine kalba.

24. Asmuo, pateikęs asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtinęs asmens tapatybę, turi teisę gauti informaciją apie save, išskyrus Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytus atvejus, kai tokia informacija neteikiama. Kai prašymą pateikti informaciją apie jį asmuo siunčia paštu ar per pasiuntinį, prie jo turi būti pridėta notaro ar kita Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Kai dėl informacijos apie asmenį kreipiasi jo atstovas, jis pateikia atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ar Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka kitaip patvirtina asmens tapatybę.

25. Priėmus prašymą asmens pageidavimu įteikiamas prašymo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas – spaudu pažymėta prašymo kopija, o jeigu prašymas gautas paštu (ar elektroniniu būdu), asmens pageidavimu per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo Teisme asmens nurodytu adresu (arba elektroninio pašto adresu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu) išsiunčiamas prašymo gavimo faktą patvirtinantis dokumentas – spaudu pažymėta prašymo kopija. Spaude turi būti nurodyta prašymo priėmimo data ir registracijos numeris, Teismo darbuotojo, priėmusio prašymą, vardas, pavardė, pareigos.

 

IV. PRAŠYMŲ PRIĖMIMAS IR NAGRINĖJIMAS

 

26. Prašymų registravimą ir jų perdavimą nagrinėti pagal kompetenciją organizuoja Teismo raštinė.

27. Prašymus, gautus tiesiogiai iš asmens arba atsiųstus paštu, Teismo raštinės darbuotojai registruoja Teismo dokumentacijos plane numatytame registre. Ant prašymo dedamas registracijos spaudas, jame įrašoma gavimo data ir registracijos numeris. Ant prašymų, gautų likus 30 minučių iki Teismo darbo pabaigos, papildomai įrašomas ir gavimo Teisme laikas.

28. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai, atitinkantys Aprašo 19 punkto reikalavimus, atspausdinami ir registruojami Teismo raštinėje bendra tvarka. Atsakymai į tokius prašymus pateikiami elektroniniu arba kitu asmens prašyme nurodytu pageidaujamu būdu – paštu (siunčiant nurodytu adresu), įteikiami asmeniškai jam atvykus į Teismą ar pateikiant prašomą informaciją nurodytu telefono numeriu. Atsakymas, parengtas elektroniniu būdu, turi būti pasirašytas Teismo pirmininko saugiu elektroniniu parašu arba elektroniniu būdu siunčiama Teismo pirmininko pasirašyta nuskenuota dokumento originalo skaitmeninė kopija.

29. Kai paštu ar elektroniniu būdu gautas prašymas vykdomas nerengiant oficialaus atsakymo, vykdytojas tai pažymi prašymo paskutiniame lape virš paraštės arba paskutinio lapo antroje pusėje (pranešta telefonu, el. paštu ar kita, jei reikia – trumpas turinys), pasirašo ir nurodo datą.

30. Draudžiama perduoti prašymus spręsti institucijoms ar Teismo darbuotojams, kurių veiksmai skundžiami.

31. Teismo raštinės darbuotojai, atsakingi už asmenų aptarnavimą,  atlieka šias funkcijas:

31.1. priima asmenų prašymus, nustato, kokia jų esmė, pagal savo kompetenciją numato, kokios informacijos reikia sprendimams priimti, kokią informaciją ir dokumentus pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti asmuo, kuris kreipiasi, kokią informaciją Teismas gali gauti iš savo struktūrinių padalinių bei kitų institucijų, ir paprašo asmenį, kuris kreipiasi, pateikti informaciją ir dokumentus, kurių Teismas pats negali gauti arba kuriuos pagal galiojančius teisės aktus privalo pateikti šis asmuo, bet jų nepateikia;

31.2. užregistruoja gautus prašymus ir perduoda juos Teismo pirmininkui;

31.3. perduoda prašymus nagrinėti Teismo pirmininko paskirtiems darbuotojams; asmens pageidavimu informuoja, kuris Teismo darbuotojas nagrinėja prašymą; jeigu prašymo nagrinėjimas nepriskirtinas institucijos kompetencijai, persiunčia jį kitai institucijai, pasilikęs prašymo kopiją; 

31.4. įteikia ar išsiunčia asmenims atsakymus;

31.5. asmens pageidavimu jį informuoja apie prašymo nagrinėjimo eigą;

31.6. konsultuoja, informuoja asmenį pagal Teismo pirmininko nustatytą kompetenciją;

31.7. rengia pasiūlymus, kaip geriau nagrinėti sudėtingus, dažnai gaunamus prašymus;

31.8. nukreipia asmenį pas Teismo darbuotoją, pagal kompetenciją galintį spręsti asmeniui rūpimus klausimus;

31.9. atlieka kitas teisės aktų priskirtas funkcijas ir Teismo pirmininko pavedimus.

32. Elektroniniu būdu gauti asmenų prašymai, neatitinkantys Aprašo 19 punkto reikalavimų, neregistruojami, jeigu Teismo pirmininkas nenusprendžia kitaip, ir nedelsiant grąžinami asmeniui elektroniniu būdu, nurodant grąžinimo priežastį.

33. Jeigu Teismas nėra įgaliotas spręsti prašyme išdėstytų klausimų, jis ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo išsiunčia kompetentingai institucijai (pasilikdamas prašymo kopiją) ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškina persiuntimo priežastis.

34. Prašymai, kuriuose yra informacijos, susijusios su ypatingais asmens duomenimis (rasine ar etnine kilme, politiniais, religiniais, filosofiniais ar kitais įsitikinimais, naryste profesinėse sąjungose, sveikata, lytiniu gyvenimu, asmens teistumu), persiunčiami nagrinėti kitoms institucijoms tik gavus asmens rašytinį sutikimą. Teismas per 5 darbo dienas nuo prašymo, pareiškimo bei skundo gavimo kreipiasi į asmenį, prašydamas per nustatytą terminą pateikti šį sutikimą. Kai per Teismo nustatytą terminą toks sutikimas negaunamas, prašymas, pareiškimas ar skundas grąžinamas asmeniui, nurodoma grąžinimo priežastis. Šių Taisyklių  34 punkte nustatytas 5 darbo dienų prašymo persiuntimo terminas skaičiuojamas nuo asmens rašytinio sutikimo persiųsti prašymą gavimo Teisme.

35. Asmenų prašymai turi būti išnagrinėti per 20 darbo dienų nuo jų gavimo Teisme.

36. Jeigu prašymo nagrinėjimas susijęs su komisijos sudarymu, posėdžio sušaukimu ar kitomis organizacinėmis priemonėmis, dėl kurių atsakymo pateikimas asmeniui gali užsitęsti ilgiau kaip 20 darbo dienų nuo prašymo gavimo Teisme, Teismo pirmininkas per 15 darbo dienų nuo prašymo gavimo turi teisę pratęsti šį terminą dar iki 10 darbo dienų. Likus ne mažiau kaip 5 darbo dienoms iki šių Taisyklių 34 punkte nustatyto termino pabaigos, institucija išsiunčia asmeniui pranešimą raštu (arba elektroniniu paštu, jeigu prašymas pateiktas elektroniniu būdu), nurodydama prašymo nagrinėjimo pratęsimo priežastis.

37. Gauti prašymai, kuriuose nenurodyti pareiškėjo vardas ir pavardė ar pavadinimas, adresas, pareiškėjo nepasirašyti arba parašyti nevalstybine kalba, kurios išversti į valstybinę kalbą nėra galimybių, paliekami nenagrinėti, jeigu teismo pirmininkas nenusprendžia kitaip. Apie sprendimą nenagrinėti prašymo pranešama asmeniui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, išskyrus atvejus, kai skunde nenurodyta jokių asmens kontaktinių duomenų. Nenagrinėjami ir neįskaitomi, nesuprantamai išdėstyti prašymai. Jie per 3 darbo dienas nuo gavimo Teisme dienos grąžinami pareiškėjui, nurodant grąžinimo priežastį.

38. Kartotiniai prašymai nenagrinėjami, jeigu juose nenurodoma naujų aplinkybių, sudarančių prašymo pagrindą, ir nėra įtikinamų argumentų, kad Teismo atsakymas dėl ankstesnio prašymo išnagrinėjimo yra netikslus ar neišsamus. Tokiu atveju pareiškėjui pranešama, kad jo prašymas nebus nagrinėjamas.

 

V. ATSAKYMŲ Į PRAŠYMUS PARENGIMAS IR IŠSIUNTIMAS (ĮTEIKIMAS) ASMENIUI, SPRENDIMŲ APSKUNDIMAS

 

39. Dėl išnagrinėtų prašymų, pareiškimų bei skundų priimti sprendimai įforminami Teismo pirmininko raštu ar kitokiu sprendimą patvirtinančiu dokumentu, atitinkančiu prašymo esmę.

40. Į asmenų prašymus atsakoma valstybine kalba ir tokiu būdu, kokiu pateiktas prašymas jeigu asmuo nepageidauja gauti atsakymą kitu būdu. Prireikus į prašymą gali būti atsakoma ne valstybine kalba, kai vadovaudamasi tarptautinės teisės aktais prašymą pateikia užsienio valstybės institucija, kitas užsienio subjektas ar tarptautinė organizacija.

41. Atsakymas į prašymą parengiamas dviem egzemplioriais, iš kurių vienas išsiunčiamas (įteikiamas) asmeniui, o kitas lieka Teisme.

42. Atsakymai į prašymą parengiami atsižvelgiant į prašymo turinį:

42.1. į prašymą suteikti administracinę paslaugą – išduoti dokumentą, jo kopiją, nuorašą ar išrašą, patvirtinantį tam tikras faktines aplinkybes, – atsakoma suteikiant prašomą administracinę paslaugą arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

42.2. į prašymą pateikti Teismo turimą informaciją atsakoma pateikiant prašomą informaciją Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka arba nurodomos atsisakymo tai padaryti priežastys;

42.3 į kreipimąsi, kuriame išdėstoma asmens nuostata tam tikru klausimu, pranešama apie Teismo veiklos pagerėjimą ar trūkumus ir pateikiami pasiūlymai, kaip juos ištaisyti, atkreipiamas dėmesys į tam tikrą padėtį, informuojama apie valstybės tarnautojų piktnaudžiavimą ar neteisėtus veiksmus, nesusijusius su konkretaus asmens teisėtų interesų ir teisių pažeidimu, ar kitokį asmens kreipimąsi atsakoma laisvos formos raštu.

43. Atsakymai, kuriuose yra privačios informacijos, asmeniui siunčiami tik registruota pašto siunta.

44. Teismas, gavęs pagrįstą asmens kreipimąsi dėl atsakyme į prašymą esančių spausdinimo, skaičiavimo ar faktinių duomenų klaidų, nedelsdamas jas ištaiso ir grąžina asmeniui ištaisytą atsakymą arba nurodo, kodėl klaidos nebuvo taisomos.

45. Asmuo, nesutinkantis su Teismo atsakymu į jo prašymą, arba tuo atveju, jeigu per nustatytą prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas asmeniui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo trečiojo skirsnio „Administracinė procedūra“ nustatyta tvarka – savo pasirinkimu Administracinių ginčų komisijai Lietuvos Respublikos administracinių ginčų komisijų įstatymo nustatyta tvarka arba Administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Dėl valstybės tarnautojų piktnaudžiavimo, biurokratizmo ar kitaip pažeidžiamų žmogaus teisių ir laisvių viešojo administravimo srityje asmuo turi teisę pateikti skundą Lietuvos Respublikos Seimo kontrolieriui Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstatymo nustatyta tvarka.

 

VI. ASMENŲ APTARNAVIMAS TELEFONU

 

46. Teisme už pirminį asmenų aptarnavimą telefonu atsakinga Teismo raštinė.

47. Darbuotojų, aptarnaujančių asmenis telefonu, uždavinys – suteikti asmens prašomą informaciją, susijusią su jam rūpimo klausimo išnagrinėjimu. Darbuotojas turi mokėti trumpai ir suprantamai:

47.1. paaiškinti, ar Teismas kompetentingas nagrinėti prašymą asmeniui rūpimu klausimu;

47.2. paaiškinti, kokius dokumentus ir kaip (asmeniškai ar paštu) reikėtų pateikti, kad prašymas būtų išnagrinėtas;

47.3. nurodyti instituciją (jos adresą ir telefono numerį), į kurią asmuo turėtų kreiptis, jeigu Teismas nekompetentingas nagrinėti jo prašymo;

47.4. pateikti kitą asmens pageidaujamą informaciją, kuria disponuoja Teismas ir kurią asmuo turi teisę gauti Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymo nustatyta tvarka.

48. Aptarnaudamas asmenį telefonu, darbuotojas turi laikytis šių taisyklių:

48.1. pakelti telefono ragelį prieš trečią skambutį (pageidautina);

48.2. prisistatyti skambinančiajam, pasakydamas Teismo pavadinimą, savo pareigas ir pavardę;

48.3. atidžiai išklausyti, prireikus paprašyti plačiau paaiškinti prašymą;

48.4. aiškiai ir tiksliai atsakyti į klausimus;

48.5. pasistengti iš karto atsakyti į klausimus, prireikus laiko išsamiam atsakymui parengti, tiksliai nurodyti kito pokalbio telefonu laiką arba pasiūlyti perduoti atsakymą kita komunikacijos priemone;

48.6. ramiai kalbėtis, mandagiai atsisveikinti.

 

VII. ASMENŲ APTARNAVIMO KOKYBĖS VERTINIMAS

 

49. Teisme ir internetinėje Teismo svetainėje www.paat.lt nuolat vykdoma anoniminė anketinė asmenų apklausa (priedas).

50. Apklausos duomenys naudojami asmenų prašymų nagrinėjimui ir jų aptarnavimui Teisme gerinti.

51. Asmenų prašymų nagrinėjimo ir jų aptarnavimo kokybės vertinimo rezultatai kas ketvirtį aptariami bendrame darbuotojų susirinkime ir kartą per metus skelbiami Teismo interneto svetainėje.

 

______________________________________________

 


 

Asmenų aptarnavimo ir jų prašymų, pareiškimų

bei skundų nagrinėjimo Panevėžio apygardos

administraciniame teisme tvarkos aprašo

priedas

 

ASMENŲ APTARNAVIMO TEISME KOKYBĖS VERTINIMO

ANKETA

 

Gerbiamas respondente, užpildęs šią anketą Jūs prisidėsite prie abipusiškai naudingo teismo ir visuomenės bendradarbiavimo. Jūsų nuomonė labai svarbi, siekiant pagerinti teismo darbą.

Prašome apibraukti Jūsų nuomone tinkamą atsakymą.

 

1. Kaip vertinate bendrojo pobūdžio informacijos pakankamumą: apie teismo darbo laiką, posėdžio vietą ir pan.?

1

2

3

4

5

(labai blogai)

(blogai)

(vidutiniškai)

(gerai)

(labai gerai)

 

2. Kaip vertinate priėmimo greitį, dokumentų pateikimo spartą, laukimo trukmę?

1

2

3

4

5

(labai blogai)              

(blogai)

(vidutiniškai)

(gerai)

(labai gerai)

 

3. Kaip vertinate informacijos, kurią gavote iš teismo darbuotojų žodžiu atvykus į teismą, suprantamumą, aiškumą, operatyvumą?

1

2

3

4

5

(labai blogai)

(blogai)

(vidutiniškai)

(gerai)

(labai gerai)

 

4. Kaip įvertintumėte teismo darbuotojų aptarnavimo kultūrą?

1

2

3

4

5

(labai blogai)

(blogai)

(vidutiniškai)

(gerai)

(labai gerai)

 

5. Kaip vertinate informavimą apie veiksmus, kurių teismas ėmėsi Jūsų klausimams spręsti?

1

2

3

4

5

(labai blogai)

(blogai)

(vidutiniškai)

(gerai)

(labai gerai)

 

6. Jei skambinote į teismą telefonu, kaip vertinate informavimo telefonu kokybę, pakankamumą, aiškumą?

1

2

3

4

5

telefonu

(labai blogai)

(blogai)

(vidutiniškai)      

(gerai)

(labai gerai)

neskambinau

 

7. Jei naudojatės teismo interneto svetainėje patalpinta informacija, kaip vertinate ieškomos informacijos suradimą, pakankamumą, aktualumą?

1

2

3

4

5

interneto svetaine

(labai blogai)

(blogai)

(vidutiniškai)

(gerai)

(labai gerai)

nesinaudojau

 

8. Ar šiuo metu esate proceso dalyvis (-ė) ? Apibraukite, įrašykite.

1. Taip, esu _____________________ (liudytojas, kaltinamasis, nukentėjusysis, ieškovas, atsakovas, advokatas ir kt.)

2. Ne.

 

Dėkojame už skirtą laiką ir atsakymus !