Herbas1

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

 

SPRENDIMAS

DĖL UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLŲ, MAŽINANT SOCIALINĘ ATSKIRTĮ, PREVENCINIŲ PRIEMONIŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. gruodžio 23 d. Nr. TS-331

Utena

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 14 punktais, 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, Lietuvos Respublikos šeimos stiprinimo įstatymo 14 straipsnio 1 dalies 5, 6 punktais, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 34 straipsnio 2 dalimi ir atsižvelgdama į Utenos rajono savivaldybės 2021-2023 metų strateginio veiklos plano, patvirtinto Utenos rajono savivaldybės tarybos 2021 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. TS-5 Dėl Utenos rajono savivaldybės 2021-2023 metų strateginio veiklos plano patvirtinimo, 10.1.1.15 priemonę „Bendruomeninės veiklos stiprinimas“, įvertinusi Utenos miesto seniūnijos išplėstinės seniūnaičių 2021 m. gruodžio 10 d. sueigos protokolą Nr. 9, Utenos rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.    Patvirtinti Utenos rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų veiklų, mažinant socialinę atskirtį, prevencinių priemonių finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.    Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2022 m. vasario 1 d.

3.    Nurodyti, kad šis sprendimas turi būti paskelbtas Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                Alvydas Katinas

 

 

PATVIRTINTA

Utenos rajono savivaldybės tarybos

2021 m. gruodžio 23 d. sprendimu Nr. TS-331

 

UTENOS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLŲ, MAŽINANT SOCIALINĘ ATSKIRTĮ, PREVENCINIŲ PRIEMONIŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Utenos rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų veiklų, mažinant socialinę atskirtį, prevencinių priemonių finansavimo, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja nevyriausybinių organizacijų veiklos, mažinant socialinį atskirtį, prevencinių priemonių finansavimo projektų (toliau – projektai) reikalavimus pareiškėjams; finansuojamas projektų veiklas ir tikslines asmenų grupes; tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas; projektų pateikimo tvarką, projektų paraiškų vertinimą ir atrankos organizavimą; projektų finansavimo sutarties pasirašymą, lėšų skyrimo ir atsiskaitymo tvarką; projektų įgyvendinimo kontrolę.

2Projektų finansavimo tikslas – gerinti neįgaliųjų, senyvo amžiaus asmenų socialinę integraciją, mažinti socialinę atskirtį, didinti nevyriausybinio sektoriaus aktyvumą, organizuojant prevencines priemones, stiprinti Utenos rajono savivaldybės ir nevyriausybinio sektoriaus bendradarbiavimą, tarpusavio pagalbą, tenkinant visuomenės poreikius. 

3Lėšos projektams finansuoti kiekvienais metais numatomos Savivaldybės biudžete kaip atskira Socialinės apsaugos plėtojimo programos priemonė.

4Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme ir kituose teisės aktuose vartojamos sąvokos.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

5Projektų paraiškas gali teikti nevyriausybinės organizacijos, asociacijos, labdaros ir paramos fondai, religinės bendruomenės ir bendrijos, viešosios įstaigos (išskyrus viešąsias įstaigas, kurių savininkė yra valstybė arba Utenos rajono savivaldybė), kurių buveinė teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registre užregistruota, veikla vykdoma Savivaldybės teritorijoje ir paslaugas numatoma teikti Utenos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) gyventojams (toliau – pareiškėjas).

6Projektų veiklos neturi dubliuoti teisės aktų nustatytų veiklų, finansuojamų iš valstybės biudžeto ar kitų paramos lėšų.

7Programos lėšas pareiškėjas gali naudoti tik projekte numatytai veiklai finansuoti.

8Pareiškėjų projektams neskiriamas finansavimas, jeigu:

8.1. pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

8.2. yra nustatyti ankstesniais metais iš Savivaldybės biudžeto finansuotų pareiškėjo projektų tikslinio lėšų panaudojimo ar buhalterinės apskaitos pažeidimai.

 

III SKYRIUS

FINANSUOJAMA PROJEKTŲ VEIKLA IR TIKSLINĖS ASMENŲ GRUPĖS

 

9Finansuojama projektų veikla:

9.1. bendruomenėje teikiamai pagalbai (neįgaliems ir (ar) senyvo amžiaus asmenims ir jų šeimoms) plėtoti;

9.2. socialinės rizikos veiksnių (smurto artimoje aplinkoje, žalingų įpročių, nusikalstamos veikos) prevencinėms priemonėms įgyvendinti;

9.3. kitoms priemonėms, mažinančioms socialinę atskirtį, įgyvendinti.

10Projektų tikslinės Utenos rajono gyventojų asmenų grupės:

10.1.    suaugę asmenys su negalia ir jų šeimos;

10.2.    senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos;

10.3.    kiti asmenys ir jų šeimos.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO PRIORITETAI, TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

11Projektų finansavimo prioritetai:

11.1.    kurie skirti neįgaliųjų, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas sunkus ar vidutinis neįgalumo lygis, 0-40 procentų darbingumo lygis arba didelis ar vidutinis specialiųjų poreikių lygis, poreikiams tenkinti;

11.2.    kurie mažina neįgaliųjų, senyvo amžiaus žmonių socialinę atskirtį ir gerina jų gyvenimo kokybę;

11.3.    kurie skirti žalingų įpročių, smurto artimoje aplinkoje, nusikalstamos veikos prevencijai;

11.4.    kai vykdant jų veiklas dalyvauja savanoriai.

12Tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos:

12.1.    tiesiogiai susijusios su projekto finansuojama veikla, realios, pagrįstos projekto įgyvendinimo planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu bei patiriamos projekto įgyvendinimo metu ir planuojamos, atsižvelgiant į vidutines rinkos kainas;

12.2.    ilgalaikiam turtui įsigyti, skirtam tik finansuojamų veiklų prieinamumui gerinti;

12.3.    skirtos asmenų, kurie tiesiogiai vykdo projektą (yra įdarbinti pareiškėjo), darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, įmokoms į Garantinį fondą apmokėti. Jeigu pareiškėjo veikla, susijusi su projekto vykdymu, sudaro tik dalį vykdytojo darbo laiko, į projekto išlaidas turi būti įskaičiuojamas tik užmokestis už tą laiką, kuris bus skirtas projekto veiklai vykdyti (tiesiogiai dirbti su projekte numatyta tiksline grupe ir netiesiogiai – pasirengti ir užbaigti vykdomą veiklą). Detalioje projekto išlaidų sąmatoje nurodomas kiekvieno darbuotojo darbo laikas (darbo dienų, valandų skaičius per mėnesį arba pareigybės dydis ir darbo trukmė mėnesiais);

12.4.    realios ir patiriamos projekto įgyvendinimo metu.

13Netinkamos finansuoti išlaidos:

13.1.    reprezentacinės išlaidos, nurodytos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo reprezentacinėms išlaidoms taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 919 „Dėl reprezentacinių išlaidų“;

13.2.    baudos, delspinigiai;

13.3.    finansinių operacijų išlaidos, komisinis mokestis už valiutos keitimą, nuostoliai, atsiradę dėl užsienio valiutos keitimo, kitos finansinės išlaidos;

13.4.    išlaidos, nesusijusios su finansuojamomis paslaugomis, bei kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos;

13.5.    projekto paraiškos rengimo išlaidos;

13.6.    neužregistruotos projekto vykdytojo apskaitoje ir nepagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ PARAIŠKŲ PATEIKIMO TVARKA

 

14.       Konkursą projektams atrinkti (toliau – Konkursas) skelbia Utenos rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija). Savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt. nurodoma:

14.1.    projektų priėmimo laikas ir vieta;

14.2.    projektų pateikimo būdas;

14.3.    adresas, kuriuo paraiškos turi būti pateiktos;

14.4.    telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais;

14.5.    informacija apie tai, kad projektai Savivaldybės administracijai turi būti siunčiami elektroniniu paštu;

14.6.    kita svarbi informacija.

15Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

16.       Projektų vykdymo trukmė – nuo 9 iki 12 mėnesių. Konkretaus projekto vykdymo trukmę numato pareiškėjas.

17.       Konkursui projektų paraiškos pateikiamos per 10 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės interneto svetainėje pranešimo paskelbimo dienos.

18.       Kartu su projekto paraiška privaloma pateikti šiuos dokumentus:

18.1.    pareiškėjo ir partnerio (jei projektą vykdys kartu su partneriu (-iais) steigimo dokumentą (-us), pvz., nuostatus, įstatus, steigimo sutartį; religinės bendruomenės ir bendrijos, neturinčios savo statuto ar įstatų, turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad ši religinė bendruomenė pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę teikti atitinkamas paslaugas);

18.2.    jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumentą, patvirtinantį asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

19.       Projekto paraiška rengiama užpildant projekto paraiškos formą (toliau – Paraiška) (1 priedas). Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba, kompiuteriu ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę bei pareigas. Paraiška ir Aprašo 18 punkte nurodyti dokumentai turi būti pateikti Savivaldybės administracijai vienu elektroniniu laišku PDF formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojant Microsoft Office programinę įrangą.

20.       Paraiškos, pateiktos kitu nei konkurso skelbime nurodytu būdu ir (ar) elektroninio pašto adresu, konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos.

21.       Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę raštu ir žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurios teikiamos konkurso skelbime nurodytu telefono ryšio numeriu ir elektroninio pašto adresu. Į pareiškėjo pateiktus klausimus turi būti atsakoma naudojantis tomis pačiomis priemonėmis, kuriomis pareiškėjas pateikė klausimą, per 3 darbo dienas nuo klausimo gavimo Savivaldybės administracijoje dienos.

22.       Užregistruotų projektų paraiškų tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų pateikimas pareiškėjų iniciatyva galimas iki paskutinės paraiškų teikimo dienos.

 

VI SKYRIUS

PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKOS ORGANIZAVIMAS

 

23.       Pareiškėjų pateiktus projektus vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Nevyriausybinių organizacijų veiklos, mažinant socialinį atskirtį, prevencinių priemonių finansavimo projektų atrankos ir vertinimo komisija (toliau – Komisija).

24.       Komisijos sudėtį, darbo tvarką reglamentuoja Komisijos veiklos nuostatai, tvirtinami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

25.       Komisiją sudaro ne mažiau kaip 4 nariai: Komisijos pirmininkas, Komisijos pirmininko pavaduotojas, Komisijos nariai. Komisijos sekretorius nėra Komisijos narys.

26.       Komisijos nariai turi teisę:

26.1.    gauti informaciją apie Komisijos posėdžius bei kitą su projektų vertinimu susijusią reikalingą informaciją;

26.2.    pateikti savo pastabas ir pasiūlymus dėl vertinimo rezultatų.

27.       Komisijos nariai privalo:

27.1.    prieš gaudami bet kokią su konkursui pateiktų paraiškų vertinimu susijusią informaciją, pasirašyti Konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą;

27.2.    dalyvauti Komisijos posėdžiuose;

27.3.    pranešti kitiems Komisijos nariams apie esamą interesų konfliktą, nusišalinti nuo dalyvavimo ir jokia forma nedalyvauti svarstant, vertinant ir priimant sprendimą, susijusį su projektu.

27.4.    Komisijos nariai ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo projektų paraiškų perdavimo Komisijos nariams dienos raštu įvertina jiems priskirtus projektus, vertinimo anketas perduoda Komisijos sekretoriui. Komisijos sekretorius per 5 darbo dienas nuo vertinimo anketų gavimo dienos parengia projektų vertinimo suvestinę.

27.5.    Finansuojami projektai vertinami pagal šiuos kriterijus:

27.5.1. projekto atitikimas finansavimo prioritetams;

27.5.2. sprendžiamų socialinių problemų aktualumas;

27.5.3. projekto įgyvendinimo plano nuoseklumas;

27.5.4. reikalingų lėšų pagrindimas;

27.5.5. laukiamas projekto įgyvendinimo rezultatas.

28.       Komisija, įvertinusi Komisijos sekretoriaus projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis ir kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo projektų finansavimo ar nefinansavimo, paslaugų ir (ar) išlaidų finansavimo ar nefinansavimo argumentus, projektų finansavimo dydžius, ir pateikia savivaldybės administracijos direktoriui siūlymą dėl lėšų skyrimo (neskyrimo) projektams finansuoti. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl lėšų skyrimo (neskyrimo) projektams finansuoti.

29.       Paraiškos, kurios neatitinka šiame Apraše nurodytų reikalavimų arba pateiktos praleidus nustatytą paraiškų teikimo terminą, nevertinamos.

30.       Komisija, nustačiusi, kad kai kurios Paraiškos sąmatoje numatytos išlaidos nėra būtinos planuojamiems projekto rezultatams pasiekti, taip pat jei Paraiškos sąmatoje nurodytos išlaidos nėra realios, akivaizdžiai neatitinka vidutinės rinkos kainos arba yra nepakankamai pagrįstos, Savivaldybės administracijos direktoriui gali siūlyti mažesnę nei Paraiškoje prašoma finansavimo sumą.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ finansavimo sutarties pasirašymas

 

31.     Savivaldybės administracijos direktoriui įsakymu skyrus finansavimą projektams, Komisijos pirmininkas per 5 darbo dienas informuoja pareiškėjus apie projekto finansavimą. Savivaldybės administracijos direktoriui priėmus sprendimą dėl projektų, kuriems neskirtas finansavimas, Komisijos pirmininkas raštu per 5 darbo dienas apie šį sprendimą informuoja pareiškėjus, nurodydamas motyvus.

32.     Pareiškėjui pateikus patikslintą projektą, Savivaldybės administracija ir projektą pateikęs pareiškėjas (kuriam yra skiriamos lėšos) sudaro projekto vykdymo ir lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) (2 priedas). Sutartyje numatomi projekto įgyvendinimo terminai, finansavimo tvarka, atsiskaitymas, šalių atsakomybė už sutarties įgyvendinimą ir kitos sąlygos. Jeigu pareiškėjas per 15 kalendorinių dienų nepateikia Savivaldybės administracijai patikslintos paraiškos su juo projekto finansavimo sutartis nesudaroma.

33.     Sutartis turi būti sudaryta ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų po Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo dėl skirto finansavimo projektui priėmimo.

34.     Nesudarius Sutarties per šio Aprašo 33 punkte nurodytą terminą, nepanaudotos lėšos gali būti perskirstomos kitoms priemonėms ar veikloms.

35.     Projekto vykdymo laikotarpiu atsiradus nenumatytų, Apraše nenustatytų ir ne dėl pareiškėjo veiksmų kilusių aplinkybių, įskaitant ekstremalios situacijos paskelbimą, dėl kurių pareiškėjui nepakanka skirtų lėšų projekte numatytoms paslaugoms teikti, kad būtų pasiekti laukiami projekto rezultatai, ar dėl kurių pareiškėjas turi teikti papildomas paslaugas, nenumatytas projekte (didinti paslaugų apimtis arba keisti paslaugų pobūdį), kad būtų pasiekti laukiami projekto rezultatai ar papildomi rezultatai, Savivaldybės administracija gali papildomai skirti lėšų projektams finansuoti:

35.1atsiradus Aprašo 35 punkto pirmojoje pastraipoje nurodytoms aplinkybėms, , Savivaldybės administracija raštu informuoja projektų vykdytojus apie galimybę papildomai skirti lėšų projektams finansuoti. Pareiškėjai per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos, Savivaldybės administracijai pateikia prašymą, kuriame turi būti nurodytos aplinkybės, paslaugos, kurias pareiškėjai vykdė ar įsipareigoja vykdyti, prašomų lėšų pagrindimas;

35.2Socialinių reikalų ir sveikatos apsaugos skyrius ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo visų prašymų gavimo dienos Aprašo nustatyta tvarka inicijuoja lėšų poreikio pagrindimo įvertinimą ir siūlo Savivaldybės administracijos direktoriui skirti papildomą projekto finansavimą;

35.3pareiškėjai per 3 darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo apie papildomo finansavimo skyrimą priėmimo dienos raštu informuojami apie papildomai skirtas lėšas projektui įgyvendinti. Pareiškėjas per 10 darbo dienų nuo pranešimo gavimo dienos Savivaldybės administracijai pateikia patikslintą projekto sąmatą ir (ar) paraišką, ir (ar) laukiamus rezultatus. Savivaldybės administracijos direktorius pasirašo susitarimą dėl Sutarties papildymo.

 

VIII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS IR ATSISKAITYMAS

 

36.     Lėšos projektams finansuoti skiriamos biudžetiniams metams ir negali būti perkeltos į kitus biudžetinius metus.

37.     Lėšos projektams įgyvendinti pervedamos po to, kai pasirašoma Sutartis su pareiškėjais.

38.     Projekto vykdytojas, įgyvendinęs projektą, privalo per 14 kalendorinių dienų į Sutartyje nurodytą Savivaldybės administracijos sąskaitą grąžinti lėšas, skirtas neįvykdytoms projekto veikloms.

39.     Projekto vykdytojas įgyvendina projektą ir teikia Savivaldybės administracijai projekto vykdymo, lėšų panaudojimo ir pasiektų rezultatų ataskaitas pagal Sutartyje nustatytus reikalavimus, terminus ir pridėtas ataskaitų formas.

40.     Projekto vykdytojas, laiku nepateikęs ataskaitų, per 15 kalendorinių dienų privalo grąžinti lėšas, skirtas projekto įgyvendinimui.

41.     Lėšų neskiriama, jeigu ankščiau projektams finansavimą gavęs pareiškėjas neatsiskaitė už skirtų lėšų panaudojimą numatyta tvarka arba buvo nustatyta, kad gautos lėšos panaudotos ne pagal paskirtį.

42.     Ne pagal paskirtį panaudotos ir laiku negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

43.     Asmenys, pažeidę šį Aprašą, atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

44.     Šio Aprašo pagrindu skirtų lėšų naudojimo finansinė ir veiklos kontrolė atliekama Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO Kontrolė

 

45.     Projektų įgyvendinimo kontrolės tikslas – užtikrinti tikslingą ir efektyvų lėšų panaudojimą, įgyvendinant projektus.

46.     Savivaldybės administracija kontroliuoja finansuojamų projektų įgyvendinimą ir lėšų panaudojimą pagal paskirtį, projekto įgyvendinimo metu tikrina, ar tikslingai projekto vykdytojas naudoja projektams finansuoti skirtas lėšas: ar faktinės išlaidos atitinka sąmatose planuotas išlaidas, ar teisingi ataskaitose teikiami duomenys, ar laikomasi projektuose numatytų veiklų, ar pasiekiamas planuotas rezultatas.

47.     Projekto vykdytojas atsako už projekte numatytų veiklų įgyvendinimą, projektui skirtų lėšų tikslinį panaudojimą ir projekte nurodytų laukiamų rezultatų pasiekimą. Neįvykdžius prisiimtų įsipareigojimų, projekto vykdytojas privalo grąžinti lėšas, kurių dydis atitinka neįvykdytų įsipareigojimų dalį.

48.     Nustačius pažeidimus, Savivaldybės administracija gali nutraukti tolesnį projekto finansavimą, apie tai prieš 10 kalendorinių dienų raštu įspėjusi projekto vykdytoją.

49.     Už projekto lėšų tikslingą panaudojimą ir projekto vykdymą atsako projekto vadovas.

50.     Jei skyrus finansavimą projektui, projekto vadovas atsisako vykdyti projektą, jį gali vykdyti kitas projekto vykdytojo paskirtas asmuo.

51.     Įgyvendinus projektą, už lėšų panaudojimą atsiskaitoma ne vėliau kaip per 15 darbo dienų, tačiau ne vėliau kaip iki kalendorinių metų gruodžio 31 d.

52.     Iškilę ginčai tarp Savivaldybės administracijos ir projekto vykdytojo sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

X SKYRIUS

baigiamosios nuostatos

 

53Projektų paraiškos ir ataskaitos saugomos trejus metus teisės aktų nustatyta tvarka.

54Pareiškėjas turi teisę skųsti Savivaldybės administracijos sprendimus, priimtus vadovaujantis šiuo Aprašu, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

55Pareiškėjas projekto viešinimo metu privalo nurodyti, kad projektas finansuojamas Savivaldybės biudžeto lėšomis.

56Informacija apie projektų finansavimą, kvietimą teikti paraiškas skelbiama Utenos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.utena.lt.

57Aprašas keičiamas arba panaikinamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

 

____________________

 

 

Utenos rajono savivaldybės

nevyriausybinių organizacijų veiklos,

mažinant socialinį atskirtį, prevencinių

priemonių finansavimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Projekto paraiškos forma)

 

Utenos rajono savivaldybės administracijai

 

PROJEKTO PARAIŠKA

 

_________________________

(Data)

 

Projekto pavadinimas

 

(Projekto pavadinimas turi būti trumpas, konkretus ir aiškus, apibūdinantis projekto esmę)

 

I. INFORMACIJA APIE PAREIŠKĖJĄ

 

1. PAREIŠKĖJO DUOMENYS

Juridinio asmens pavadinimas

 

Teisinis statusas

 

Kodas

 

Adresas, pašto indeksas

 

Tel., faksas

 

El. p. adresas

 

Banko pavadinimas, kodas, sąskaitos Nr.

 

Juridinio asmens vadovo vardas, pavardė

 

 

II. INFORMACIJA APIE PROJEKTO FINANSAVIMĄ

 

2. PROJEKTO FINANSAVIMO ŠALTINIAI

(Nurodomi projekto finansavimo šaltiniai, išskiriant, kokio dydžio išlaidų dalį planuojama padengti iš savivaldybės paramos lėšų ir kokio dydžio dalį - iš kitų lėšų. Paraiškoje nurodyto dydžio nuosavos ar kitų šaltinių skiriamos lėšos turi būti užtikrintos paraiškos teikimo metu)

 

Projekto finansavimo šaltinio pavadinimas

Suma Eur

2.1. Iš Utenos rajono savivaldybės administracijos prašomos lėšos

 

3.2. Kiti projekto finansavimo šaltiniai (nurodyti):

 

 

 

 

 

2.3. Bendra projekto suma

 

 

3. KITOS PARAMOS FORMOS (pvz.: nurodomas indelis natūra: savanoriškas darbas, suteiktos patalpos ir kt.)

 

 

 

 

III. INFORMACIJA APIE PROJEKTO VYKDYTOJUS

 

4. Projekto vadovas

Vardas, pavardė

 

Adresas

 

Telefonas

 

El. paštas

 

Darbo patirtis

(nurodoma darbo su projektais patirtis)

 

 

Atliekamos funkcijos

 

5. Projekto finansininkas

Vardas, pavardė

 

Adresas

 

Telefonas

 

El. paštas

 

Darbo patirtis

(nurodoma darbo su projektais patirtis)

 

Atliekamos funkcijos

 

6. Kiti vykdytojai

(Nurodoma jei projekte numatyti)

Vardas, pavardė

 

Adresas

 

Telefonas

 

El. paštas

 

Darbo patirtis

(nurodoma darbo su projektais patirtis)

 

Atliekamos funkcijos

 

 

IV. INFORMACIJA APIE PROJEKTĄ

 

7. PROJEKTO TIKSLAS (-AI)

(Projekto tikslas turi būti konkretus, realus, įgyvendinamas ir

glaustai suformuluotas)

 

8. PROJEKTO UŽDAVINIAI

(Uždaviniai turi atsakyti į klausimą, ką reikia padaryti, kad tikslas būtų pasiektas.

 

9. TRUMPAS PROJEKTO APRAŠYMAS

(iki 0,5 puslapio) (Aprašoma, kokias problemas sprendžia šis projektas, ar šios problemos yra aktualios vietos bendruomenei ar visuomenei. Pagrįsti, kodėl šis projektas ir jo eigoje numatytos veiklos yra efektyvi priemonė spręsti paminėtas problemas, kodėl jis reikšmingas vykdytojams, dalyviams ir aplinkai, aprašyti projekto idėją)

 

10. TIKSLINĖ GRUPĖ IR PROJEKTO DALYVIAI (Nurodoma kas dalyvaus projekto veiklose, kam skirtos projekto veiklos, bendras dalyvių ir jų šeimos narių skaičius)

 

11. PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VYKDYMO VIETA, TĘSTINUMAS

(nurodoma tiksli projekto vykdymo pradžia ir pabaiga, įgyvendinimo trukmė (mėnesiais), vykdymo vieta (miestas, kaimas); ar projektas yra tęstinis ir ilgalaikis, ar bus tęsiamas toliau)

 

 

12. NUOSEKLUS PROJEKTO ĮGYVENDINIMO PLANAS (atskirai pagal kiekvieną planuojamą vykdyti veiklą)

 

Eil.

Nr.

 

Veiklos pavadinimas

Planuojamas veiklos laikotarpis (pradžia ir pabaiga)

Paslaugos periodiškumas

(kartai per savaitę, trukmė (val.)

Veiklų

įgyvendinimo vieta

20................ metai

I ketv.

II ketv.

III

ketv.

IV

ketv.

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13. DETALI PROJEKTO IŠLAIDŲ SĄMATA IR PAGRINDIMAS

 

Eil. Nr.

Išlaidų rūšis ir skaičiavimai

Prašoma suma iš savivaldybės

(eurais)

Išlaidų pagrindimas

(pagrįsti ir detalizuoti, kokiai veiklai planuojamos išlaidos)

1.

Darbo užmokestis projekto vykdytojams (asmenų skaičius, darbo trukmė, darbo užmokesčio dydį)

2.

Įmokos socialiniam draudimui, Garantiniam fondui 

3.

Transporto išlaidos (eksploatacijos išlaidos, kuro išlaidos)

4.

Prekės, priemonės, reikmenys (skirtos projekto vykdymui)

5.

Kitos paslaugos

IŠ VISO PROJEKTO IŠLAIDŲ (1+2+3+4+5)

 

 

14. LAUKIAMI REZULTATAI (pagal vykdomas veiklas)

 

Eil. Nr.

Veiklos pavadinimas

Laukiami rezultatai

(nuo projekto vykdymo pradžios)

Iš viso paslaugas gaus asmenų:

Iš jų:

Vaikai

Suaugę asmenys

Pensinio amžiaus asmenys

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

Bendras projekte dirbančių asmenų skaičius ________

Bendras projekte dalyvaujančių savanorių skaičius ______

 

15. PROJEKTO TIKSLINĖ (-ĖS) ASMENŲ GRUPĖ (-ĖS):

 

15.1. Bendras paslaugas gausiančių asmenų skaičius per metus  ____, iš jų:

neįgaliųjų ____ (iš jų neįgalių vaikų _____),

pensinio amžiaus  ________.

 

15.2. Įgyvendinant projektą, paslaugas gausiančių neįgalių vaikų, suskirstytų pagal negalios pobūdį ir nustatytą neįgalumo lygį, skaičius:

 

Eil. Nr.

Negalios pobūdis

Neįgalių vaikų skaičius

Iš jų nustatytas neįgalumo lygis

Lengvas

Vidutinis

Sunkus

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

15.3. Įgyvendinant projektą paslaugas gausiančių asmenų, suskirstytų pagal negalios pobūdį ir darbingo amžiaus asmenų, suskirstytų pagal darbingumo lygį, skaičius bei pensinio amžiaus asmenų, suskirstytų pagal specialiųjų poreikių lygį, skaičius:

 

Eil. Nr.

Negalios pobūdis

Darbingo amžiaus asmenų skaičius

 

Iš jų nustatytas darbingumo lygis

Pensinio amžiaus asmenų skaičius

Iš jų nustatytas specialiųjų poreikių lygis

0–25 proc.

30–40 proc.

45–55 proc.

Vidu-

tinis

Dide-

lis

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

 

 

16. PAREIŠKĖJO DEKLARACIJA

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad:

1.  šioje paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga;

2.  nesu pažeidęs jokios sutarties dėl finansavimo skyrimo iš Utenos rajono savivaldybės biudžeto lėšų;

3.  sutinku, kad informacija apie pateiktą paraišką, nurodant pareiškėjo pavadinimą, projekto pavadinimą, paraiškos registracijos kodą ir prašomą finansavimo sumą, būtų skelbiama Utenos rajono savivaldybės interneto svetainėje;

4.  gavęs finansavimą, įsipareigoju informuoti Utenos rajono savivaldybės administraciją, kaip vykdomas projektas ir nustatytais terminais pateikti pagal patvirtintas formas lėšų naudojimo ataskaitas.

 

17. PARAIŠKOS PRIEDAI

 

16.1. Projektą vykdančios pareiškėjo įstatų (nuostatų) kopija (įstatų (nuostatų) neprivalo pateikti religinės bendruomenės ar bendrijos, kurios teikia kanonų išrašą), _____ lapai.

 

______________________    ____________            __________________________

(pareigų pavadinimas)             (parašas)                      (vardas ir pavardė)

 

A. V.

 

________________________

 

 

Utenos rajono savivaldybės

nevyriausybinių organizacijų veiklos,

mažinant socialinį atskirtį, prevencinių

priemonių finansavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

projekto VYKDYMO IR LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIS

 

20 m.___________ d. Nr.

Utena

 

1. SUTARTIES ŠALYS

 

1.1. Utenos rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracija, atstovaujama Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens __________________________________(pareigos, vardas, pavardė), veikiančio pagal Savivaldybės administracijos nuostatus ar suteiktą įgaliojimą, ir_______________________ (juridinio asmens pavadinimas), atstovaujami _______________________ (pareigos, vardas, pavardė), veikiančio (-ios) pagal ____________________________, (toliau – Vykdytojas) sudarė šią sutartį::

 

2. SUTARTIES DALYKAS

 

2.1. Šios sutarties dalykas yra Utenos rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų veiklos, mažinant socialinį atskirtį, prevencinių priemonių finansavimo 20___ metams projekto __________________________________(pavadinimas) vykdymas.

Projektas finansuojamas iš Socialinės apsaugos plėtojimo programos (kodas 10) 10.1.1.11 priemonės „Bendruomeninės veiklos stiprinimas“.

 

3. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

3.1. Savivaldybės administracija įsipareigoja:

3.1.1. vadovaudamasi Savivaldybės administracijos direktoriaus 20_____ m. _______________ d. įsakymu Nr._____ „Dėl _____“, pervesti Vykdytojui ___________ Eur (suma žodžiais) iš savivaldybės biudžeto lėšų, Projektui vykdyti dalimis kas ketvirtį pagal Vykdytojo pateiktą paraišką (Sutarties 4 priedas).

3.2. Vykdytojas įsipareigoja:

3.2.1. pateikti lėšų naudojimo sąmatą (Sutarties 1 priedas) Savivaldybės administracijai ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sutarties įsigaliojimo;

3.2.2. nurodytą projektą įvykdyti iki 20__ m. _______ 31 d.

3.2.3. teikti Savivaldybės administracijos nustatyta tvarka nustatytos formos finansines ir veiklos ataskaitas:

3.2.3.1. Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, užpildytą pagal Forma Nr. 2, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“ (pildoma didėjančia tvarka nuo metų pradžios, teikiama ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos);

3.2.3.2. veiklos vykdymo ir vertinimo ataskaitą, (pildoma didėjančia tvarka nuo metų pradžios, teikiama ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos) (Sutarties 2 priedas);

3.2.3.3. baigus vykdyti projektą per 10 kalendorinių dienų, Buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinę (Sutarties 3 priedas) ir pareikalavus dokumentų, pagrindžiančių padarytas išlaidas, patvirtintas kopijas (darbo laiko apskaitos dokumentus, sąskaitas – faktūras, atliktų darbų – paslaugų perdavimo – priėmimo aktus, mokėjimo pavedimo kopijas ir kitus apskaitos dokumentus, turinčius rekvizitus, nustatytus Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatyme);

3.2.4. grąžinti Savivaldybės administracijai visas per 20__ metus Projektui skirtas nepanaudotas lėšas ne vėliau kaip iki 20__ m. ___________ __ d.

3.2.5. viešinant projektą nurodyti, kad projektas finansuojamas iš Savivaldybės biudžeto lėšų;

3.2.6. užtikrinti, kad perkant prekes, paslaugas, darbus Savivaldybės biudžeto lėšomis bus laikomasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo ir kitų teisės aktų nustatytos tvarkos.

 

4. SUTARTIES VYKDYMO KONTROLĖ

 

4.1. Savivaldybės administracija turi teisę kontroliuoti, kaip įgyvendinamas Projektas, taip pat turi teisę kontroliuoti Vykdytojo finansinę-ūkinę veiklą, kiek ji susijusi su Projekto įgyvendinimu, ir visas kitas aplinkybes, susijusias su Projektu ir šia Sutartimi, Projekto įgyvendinimo metu.

4.2. Vykdytojas privalo bendradarbiauti su Savivaldybės administracija, laiku teikti jiems visą reikalingą informaciją, sudaryti jiems sąlygas tikrinti Projekto įgyvendinimą ir veiklą vietoje, įeiti į visas su Projekto įgyvendinimu susijusias patalpas, susipažinti su dokumentais, susijusiais su Projekto įgyvendinimu ir apskaita.

 

5. PAPILDOMOS SUTARTIES SĄLYGOS

 

5.1. Projekto veiklą vertinti pagal šį (-iuos) kriterijų (-us): ____________________________________.

5.2. Už įsipareigojimų nevykdymą ar netinkamą vykdymą šios sutarties šalys atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

5.3. Jeigu viena iš šalių dėl nenumatytų priežasčių negali įvykdyti kurio nors šios sutarties punkto, nedelsdama raštu kreipiasi į kitą šalį dėl sutarties papildymo, pakeitimo ar nutraukimo.

5.4. Sutarties papildymai, pakeitimai arba sutarties nutraukimas galioja tik pasirašyti abiejų šalių.

5.5. Ginčai dėl šios sutarties vykdymo sprendžiami šalių susitarimu, o nesusitarus – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

5.6. Sutartį nutraukus dėl Vykdytojo kaltės, Vykdytojas privalo per 10 darbo dienų grąžinti Savivaldybės administracijai visą gautą iš Savivaldybės biudžeto lėšų sumą.

5.7. Sutartį nutraukus dėl Savivaldybės administracijos kaltės, Savivaldybės administracija pagal Vykdytojo pateiktus atsiskaitymo dokumentus apmoka sąmatoje numatytas projekto išlaidas, padarytas iki sutarties nutraukimo dienos, neviršijant šios sutarties 3.1.1 papunktyje numatytos sumos.

5.8. Sutartis sudaryta 2 (dviem) vienodą teisinę galią turinčiais egzemplioriais, po vieną kiekvienai šaliai.

5.9. Sutartis įsigalioja nuo jos pasirašymo dienos ir galioja iki šalys pilnai įvykdys savo įsipareigojimus.

5.10. Sutarties priedai:

5.10.1. Lėšų naudojimo sąmatos forma (1priedas);

5.10.2. Veiklos vykdymo ataskaitos forma (2 priedas);

5.10.3. Buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinės forma (3 priedas);

5.10.4. Paraiškos lėšų poreikiui forma (4 priedas).

 

6. ŠALIŲ REKVIZITAI

 

Utenos rajono savivaldybės administracija

Vykdytojo pavadinimas

Kodas

Kodas

Adresas:

Adresas:

Sąsk. Nr.

Sąsk. Nr.

Bankas:

Bankas:

Banko kodas

Banko kodas

Tel.

Tel.:

Administracijos direktorius

Vadovas

(vardas, pavardė)

(vardas, pavardė)

(parašas)

(parašas)

A.V.                

A.V.

 

 

Projekto vykdymo ir lėšų

naudojimo sutarties

1 priedas

 

 

Utenos rajono savivaldybės administracija

 

TVIRTINU

 

Administracijos direktorius

 

(asignavimų valdytojas)

 

(data)

 

LĖŠŲ NAUDOJIMO SĄMATA

 

 

Utenos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 20__ m. _______ __ d. įsakymas Nr. AĮ-___ „Dėl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Programa

Socialinės apsaugos plėtojimo programa

kodas

 

10

Priemonė

kodas

Valstybės funkcijų klasifikacija

 

 

Institucijos, kuriai skiriama lėšų, pavadinimas

 

x

x

 

Ekonominės

klasifikacijos

kodas

Išlaidų straipsnio

pavadinimas

Iš viso:

I ketv.

II ketv.

III ketv.

IV ketv.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Institucijos vadovas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

(finansininkas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

 

 

 

(Utenos rajono savivaldybės administracijos atstovas, atsakingas už projekto kontrolę)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

 

Projekto vykdymo ir lėšų

naudojimo sutarties

2 priedas

 

 

(Veiklos vykdymo ir vertinimo kriterijų įvykdymo ataskaitos forma)

 

20___ M. _____ KETVIRČIO VEIKLOS VYKDYMO IR VERTINIMO ATASKAITA

 

__________________________________________________________

(pareiškėjo pavadinimas, kodas, adresas, telefonas)

 

 

20_ m. ________ d. Nr. ____________

 

 

Eil.

Nr.

Veiklos srities pavadinimas

Pasiekti rezultatai

(nuo projekto vykdymo pradžios)

Lėšų panaudojimas

(eurais)

Iš viso paslaugas gavo asmenų

Iš jų:

Patvirtin-tas finansavi-mas

iš viso: (metams)

Faktinės išlaidos

(nuo metų pradžios)

neįgalieji ir jų šeimos

senyvo amžiaus asmenys ir jų šeimos

1.

 

Iš viso:

 

 

 

 

 

 

Bendras projekte dirbusių asmenų skaičius (nuo projekto vykdymo pradžios) _________.

 

Bendras projekte dalyvavusių savanorių skaičius (nuo projekto vykdymo pradžios) ________ .

 

 

 

 

( pareiškėjo vadovas)

 

(parašas)

 

(vardas ir pavardė)

 

 

Projekto vykdymo ir lėšų

naudojimo sutarties

3 priedas

 

 

BUHALTERINĖS APSKAITOS DOKUMENTŲ, PAGRINDŽIANČIŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ,

SUVESTINĖ

____________________

(data)

Utena

 

Eil.

Nr.

Išlaidų ekonominė klasifikacija

Ūkio subjektas, surašęs apskaitos 

dokumentą

Apskaitos dokumentas

Ūkinės operacijos

turinys

Apmokėta iš programai skirtų  lėšų

 

straipsnis

pavadinimas

pavadinimas

įm. kodas

pavadinimas

data

numeris 

Suma

(Eur)

Pavedimo

numeris

data

Suma (Eur)

Iš viso

Patvirtiname, kad šioje ataskaitoje nurodytos išlaidos atitinka išlaidas pateisinančius dokumentus

 

__________________________       ___________________                     _______________________

(pareiškėjo vadovo pareigos)                     (parašas)                           (vardas ir pavardė)

_ _________________________                  ______________________    _______________________

(pareiškėjo finansininko pareigos)                            (parašas)                                  (vardas ir pavardė)

AV.

 

Projektų vykdymo ir lėšų

naudojimo sutarties

4 priedas

(Paraiškos lėšų poreikiui forma)

PARAIŠKA LĖŠŲ POREIKIUI

________________Nr.

(data)

Pareiškėjo pavadinimas

Pareiškėjo kodas

Sąskaitos Nr.

Telefonas

Lėšų šaltinis

Lėšų poreikis ketvirčiui (eurai)

Savivaldybės biudžetas  

Iš viso:

________________

(pareiškėjo vadovas ar jo įgalioto asmens pareigos)

(parašas)

(vardas ir pavardė)